Servicepumpen

Vendevägen 87, 182 32 Danderyd — Visa karta

Läs vad 42 kunder tycker om Servicepumpen

• 2020-08-05

Lars W skrev om Servicepumpen
    Rengöring av köksfläktkanalen samt frånluft ventilerna i de två badrummen. Summa tidsåtgång c:a 1/2 timme exkl. framkörning.
    Jag blev väl bemött både på telefon och vid besöket-
    Summa summarum bra att det blev gjort, men nog var det en väl tilltagen timpenning!"!! Läs mer
  • 2020-08-05

Kjell D skrev om Servicepumpen
    Lurades att tro att det var en nödvändig åtgärd dom utförde, förjävligt! Läs mer
  • 2020-08-03

Ole C skrev om Servicepumpen
    Mycker nöjd Tack förgodservice Läs mer

Åsa D skrev om Servicepumpen
    Rengöring av imkanal/spisfläkt (brandsäkerhet).

Trevligt bemötande per telefon inför besöket men knasigt många sms-aviseringar inkl kl. 5 på morgonen.

Jag hade förväntat mig demontering av fläkten för att torka fett innanför/ovanför gallret (där vi ser potentiellt brandfarligt fett men inte kommer åt). Det känns dyrt med ca 2000 kr för bara koll av kanalen utifrån och snabb torkning av det vi själva kommer åt.

Och ett förslag: om ni blir senare än sagt eller behöver boka om så ring före aviserat klockslag och berätta det så att man slipper sitta hemma och vänta/undra, eller som i vårt fall slipper gå upp en timme tidigare än man behövde på semester :-P.
    Mvh Åsa Läs mer

Inger J skrev om Servicepumpen
    Blev påprackad en Spisfläkt rengöring för 2500 kronor. Uselt o bottenlöst. Är anmält till Konsument ombudsman. Polisanmäler om detta företag kontaktar mig igen.

Är extremt missnöjd med detta bluff företag som riktar in sig på gamla människor.

Inger Simonsson Läs mer

David R skrev om Servicepumpen
    Utförarna var trevliga, och säkert kunniga och inspekterade imkanal och mätte fukt. Jag tyckte dock det var orimligt dyrt. 3000 kr för en halvtimme för 2 pers - så avancerad var inte utrustningen och den kan användas fler gånger än hos oss. Jag undrar vad som motiverar dessa priser. Hälften hade varit mer rimligt. Läs mer
  • 2020-07-26

Boijne G skrev om Servicepumpen
    Det var kunniga och bra tekniker.
    Fick tips på vad jag behövde byta.
    Så det var bra bemötande från början till slut. Hälsningar Boijne Läs mer

Bengt A skrev om Servicepumpen
    Enligt mitt förmenande mycket dyrt trots reducering. Från början 5.445:-brutto. Min avgift efter Rotavdrag var 3.995 inkl. moms Efter samtal med företaget reducerades avgiften till 2.995:- efter rotavdrag inkl.moms..då debiteringen skett för en större fastighet
    Arbetstiden var mellan 20-30 minuter. Även med nedsättningen är avgiften för hög!
    Min debitering som jurist är enligt rättshjälpstaxan 1.404 kr/tim exklusive moms. Så enligt mitt förmenande har företaget väl tilltagna avgifter. Min badrumsfläkt fungerade inte efter besöket men rättades förhoppningsvis till dagen efter, Servicemännen var trevliga. Läs mer

Carlos S skrev om Servicepumpen
    Bra utfört jobb och trevliga människor Läs mer

Mats E skrev om Servicepumpen
    Rengöring av spisfläkt och imkanal samt frånluftsventilerna, allt detta bra gjort.
    Skulle fått en fuktmätning på vinden och källare men han valde att inte göra det då han inte hade någon mätare med sig. Han gjorde inte heller någon visuell kontroll. Läs mer

Marianne J skrev om Servicepumpen
    I efterhand är det oklart vad jag egentligen köpte, trodde det var sotaren som ringde.
    Något kostnadsförslag eller uppgift om priset meddelades inte.
    Killen som var här var mycket rar och tillmötesgående.
    När jag ifrågasatte räkningen möttes jag av en väldigt trevlig och tillmötesgående flicka,
    Räkningen justerades.
    Önskas mer tydlighet i fortsättningen så man vet vad man köper. Läs mer

Bo L skrev om Servicepumpen
    Rensning av spisfläkt med kanaler.
    personalens uppträdande var ok men dom skita ner i onödan då dom inte täckte för att samla skiten som kom ur rören. Läs mer
  • 2020-07-19

Per L skrev om Servicepumpen
    Teknikern som var här visste inte vad som ingick i beställningen, vilket jag som kund fick upplysa om, vilket känns som en grundläggande grej,
    Sen skulle det ingå en fuktmätning av vind, vilket inte utfördes, så jag är väl inte skitimponerad av deras arbetsmetoder,
    Det jobb som gjordes har jag väl svårt att bedöma då jag inte är fackman, men han som var här var trevlig Läs mer
  • 2020-07-17

Ronak P skrev om Servicepumpen
    Grym och schysst service. Rekommenderar starkt Läs mer
  • 2020-07-10

Erik R skrev om Servicepumpen
    Det gick snabbt och proffsigt utfört jobb
    Man rengjorde köks kanaler badrums kanaler samt gjorde en snabb fukt test
    Blev vänligt bemött
    Mina förväntningar blev genomförda.
    Nu väntar jag bara på,protokollet
    Allt gick bra och var smidigt Läs mer
  • 2020-07-08

Lars D skrev om Servicepumpen
    Det var snabb service och bra bemötande av tekniker. Jag utgår från att servicen är korrekt utförd. Läs mer
  • 2020-07-07

Olov T skrev om Servicepumpen
    Vi var glada att firman åtog sig rengöring av fläkt och imkanal. Vi var litet tveksamma över metoder och kompetens: Teknikern visste inte hur fläktkåpa och tätningslister skulle demonteras, fläkthjulet rengjordes med skruvmejsel utan att monteras bort. Vid rensning av imkanalen samlades inte skräpet upp längst ner, utan med fläkten på maxfart var tanken att skräpet skulle blåsas ut genom skorstenen. Så blev det tydligen inte utan suget blev sämre än det var innan. Firman har lovat återkomma för att undersöka problemet. Vi återkommer med nytt omdöme efter detta. Läs mer
  • 2020-07-05

Karl G skrev om Servicepumpen
    De var otroligt flexibla med att byta tid då vi fick någon form av influensa.
    Arbetet som utfördes var jag dock inte så imponerad av. Jag var tvungen att tjata om att han skulle kolla alla frånluftskanaler i skorstenen. Någon inspektion av vinden blev det aldrig tal om.
    Det han gjorde hade vi kunnat göra själva.

Någon månad senare ringer en påstridig kille och vill att vi ska boka ett besök. Jag påpekade att de redan varit där. Han gav sig inte och pratade om service på luftvärmepumpen. Han ville inte lyssna på att vi har jordvärme, men när jag pedagogiskt och i god ton förklarade skillnaden hörde jag en avlägsen svordom och samtalet bröts.

Vi kommer inte att anlita dem igen. Läs mer
  • 2020-07-05

Gustav K skrev om Servicepumpen
    Jag har fått min braskamin sotad. Läs mer

Uta G skrev om Servicepumpen
    För dyrt för tjänsten. En saftig faktura blev det. Det är vad jag tycker. Upplevelse? Ni behagar skämta! Läs mer

Stig A skrev om Servicepumpen
    Beskrivningen finns i Mail 06/18/2020. Besöket innebär:
    1.Imkanaler och spisfläkt- Utfört för spisfläkt men inte övriga
    imkanaler.
    2. Inte utfört på alla kanaler.
    3. Utfört på vattenlås till "extrnna " vattenlås men endast ett av fyra "interna" (handfat etc.).Ansutande rör ej rensade.
    4. Mögelundersökning utförd.
    Kostnad för framkörning inte nämd vid telefonsamtal.
    Besöket om 2 ttim. blev endast 1 tim.
    Slutsats: Resultatet ej tillfredsställande. På grund av ålder och hälsa använde jag erbjudandet per telefon. Detta var första gång-
    en och kommer inte att upprepas. Jag är pensionär (94 år) fd
    vektygsmekaniker, maskiningenjör och 40 år som telekom och IT-
    ingenjör och chef på mellannivå vid Ericsson. Läs mer

Nadir H skrev om Servicepumpen
    Vi fick inte tydligt information om priset, sedan upptäckte vi att det var en bluff.
    Vara försiktiga under samtalet.
    Efter lång diskussion fick vi betala halva priset. Läs mer

Ola B skrev om Servicepumpen
    Mycket bra service och vänligt bemötande. Läs mer

Lars Magnus D skrev om Servicepumpen
    De gjorde vad de skulle och snabbt. Trevlig personal. Läs mer

Mats S skrev om Servicepumpen
    Mycket bra hantering från order till leverans. Tydlig kommunikation om tider och leveranser. Monteringen tog mindre än två timmar. Rimligt fast pris - inga jobbiga överraskningar. Läs mer
  • 2020-07-03

Anders G skrev om Servicepumpen
    Allt verkade helt ok med killarna som kom. De rensade ventilation fram till pumpen. Skulle sedan kolla fukt på vinden. De ansåg att det fanns fuktskador och skulle återkomma med förslag på åtgärder vilket de inte gjort trots att jag efterlyst just detta.
    Detta gjorde att jag inte kan känna mig nöjd. Betala två tusen kr utan en riktig utvärdering är inte okej! Läs mer
  • 2020-07-03

Peter T skrev om Servicepumpen
    -Rengöring av imkanal och frånluft

-Fanns inget behov av rengöring, så i princip inget gjordes men
    ändå fullt pris Läs mer

Mats G skrev om Servicepumpen
    Rengöring ventilation
    Vid telefonbokningen fick man intrycket av att det var samma firma som varit hos tidigare vilket det inte var.

Vi har hög takhöjd och vid servicebesöket hade servicemannen inte tillräckligt lång stege med sig, så samtliga ventiler kunde inte rengöras. Resultatet blev att det inte var en fullständig rengöring som utfördes däremot var fakturan på det fullständiga beloppet. Läs mer

Sten E skrev om Servicepumpen
    Bra arbete och rengöring efter! Läs mer

Hans O skrev om Servicepumpen
    Ventilationskontroll och förslag på åtgärder.
    0,5 arbete på platsen.
    Fick en kopia på handskrivet protokoll först.
    Efter påstötningar fick jag ett riktigt protokoll och en usel offert. Man föreslog 6 små enheter som inte skulle vara intrimmade mot varandra.
    Har tagit in pris från en seriös firma. De offererar en central anläggning som är 50% lägre i pris och garanterar betydligt bättre lösning.
    Kan absolut inte rekommendera Servicepumpen då de tar hutlöst betalt för ett undermåligt arbete.
    /Peter Läs mer
  • JOHN H

2020-07-02

JOHN H skrev om Servicepumpen
    Utgav sig för att ha genomfört venitlationskontroll/rensning på min adress innan, detta stämde ej. De genomförde även fuktmätning i grunden som indikerade fuktskador i betongen. Var mycket snabba med att erbjuda offert på avfuktningsinstallation. Vid professionell kontroll av anticimex indikerades inga fuktskador. Servicepumpens tekniker använde felaktiga instrument för mätning i betong(de använde insticksmätare som används till trä). De uppgav även felaktig information till mig gällande vilka fuktnivåer som är kritiska. Har föreslå att de stryker fuktmätning ur sina tjänster då de uppenbarligen inte har fackmannamässig kunskap inom området. Ventilationskanals inspektion/rengöring genomfördes dock snabb och effektivt. Teknikerna var trevliga och tillmötesgående. Läs mer

Olof skrev om Servicepumpen
    Har länge haft problem med en möglig kallvind där elektroniskt styrd ventilationsfläkt och värmeslinga installerades av Rena Villor.
    Bemötandet var korrekt och det förväntade arbetet utfördes på utlovat sätt och under avtalad tid.
    Trots ROT-avdrag av utövaren Unitell Solutions AB var installationen inte var gratis precis. Läs mer
  • Bo H

2020-07-02

Bo H skrev om Servicepumpen
    De installerade en Samsung luftvärmepump, jag är nöjd med pumpen men när en elfirma kom som steg 3 påvisade de att installatören skarvat elkabeln utomhus som inte är godkänt, något som jag skulle ha godkänt Vilket jag inte visste om innan elfirman påtalade detta! Läs mer

Frans S skrev om Servicepumpen
    Jag har varit i kontakt med företaget två gånger om ett eventuellt byte av mitt värmesystem och ingen av gångerna har de återkommit.

/Henrik Läs mer

Allan R skrev om Servicepumpen
    I tid, trevlig personal, inget strul. Läs mer

Karin E skrev om Servicepumpen
    Kontroll/ rengöring av ventilationen Läs mer

Sune L skrev om Servicepumpen
    Besiktning och rengöring av imkanaler, fuktmätning på vinden.
    De två anställda kom på utsatt tid och utförde arbetet snabbt. Bra bemötande. Hade samma tjänst förra året, så jag hade samma förväntningar nu som då.
    Jag blev kontaktad av företaget på förmiddagen samma dag som de kom. Ren tur att det var min första semesterdag så att jag var hemma.

Sammanfattningsvis: Helt OK. Läs mer

Johan M skrev om Servicepumpen
    Slarvigt utfört och smutsigt efteråt. Läs mer

Anders C skrev om Servicepumpen
    En något förvirrad säljare ringer och säljer in en rengöring av ventilationsrör. Priset nämns i förbifarten på slutet efter att man frågat efter det. Inget nämns om att det priset är efter ROT-avdrag, vilket innebär att det egentligen är ett högre pris.
    Rengöringsperson (eller vad tjänsten kan heta) kommer på utsatt tid, men i omärkt nedgången bil.
    Skramlar ihop material ur bilen, bl.a. en väldigt nedgången trissa för rengöring av ventilationsrör. Stinker dessutom rök.
    Men gör dock ett helt ok jobb, med rensning av rör och städning efter sig.

Detta är inte värt pengarna och det finns inga krav på att man ska rengöra ventrör i villor med självdrag.
    Kommer inte betala för detta igen. Läs mer

Vilhelm R skrev om Servicepumpen
    Rensning av ventilationskanal, kom tidigare än aviserat!!! Bra jobbat! Läs mer

Ulf L skrev om Servicepumpen
    Noggranna, snabba, trevliga, kom i tid. Läs mer

Per L skrev om Servicepumpen
    Det kom två trevliga killar och rengjorde ventilationen. Läs mer

Vendevägen 87, 182 32 Danderyd