Servicepumpen

2.7

73 omdömen om Servicepumpen

Sebastian B
Skrev om Servicepumpen

Oerhört oseriöst företag! Försöker få det till att det är bokat, obligatorisk och att ”alla” i området gör rengöringen av ventilation. Om ett företag måste säga 10 gånger i ett samtal, att man är seriöst…. Ja då är man knappast det. Telefonförsäljning av tjänst som sedan kostar 6-7 gånger mer än din lokala sotare eller tekniker.

EnskedeByggarna AB
4.7/5 i betyg av 31 omdömen 4.7 av 31 omdömen
Badge2018

Rikard N
Skrev om Servicepumpen

Ringer från hemligt nummer, kunde bara prata kort. Efter det har de ringt 20-25 ggr. Jag får väl ta och svara någon gång men fatta hinten :)

Christel E
Skrev om Servicepumpen

Jag blev uppringd av säljare som ville boka rengöring av imkanal och spisfläkt och bad dem mejla mig information. Vi kom överens om att de kunde ringa kommande vecka för att kolla om vi hunnit ta ställning till informationen. Frågade också varifrån de fått min mejladress och mitt nummer men fick inget riktigt svar. Har sedan blivit uppringd fem gånger under min semester då jag inte kunnat svara, och sedan uppringd flera gånger på ett helt annat - NIX:at - mobilnummer som vi aldrig lämnar ut till någon. Min man tackade nej...

Storstadens Ventilation AB
4.8/5 i betyg av 67 omdömen 4.8 av 67 omdömen

Redan vid första kontakten fick jag ett bra bemötande. Dom kom hem till mig och gick igenom hur man kan göra för att få bästa resultatet. Ja

Helmuth K
Skrev om Servicepumpen

Teknikern gjorde sitt job med stor fackkunskap och noggrannhet. Förebildligt!

Aristoteles P
Skrev om Servicepumpen

VARNING!!!! En kvinna ringde och berätta att de brukar sota hos oss( vi flyttade nyss in) och nämnde att det var lag på detta och vi bör utföra arbetet direkt. Efter 2 månader fick jag brev från den riktiga firman som upphandlat via kommunen att de är de enda som får utföra dessa arbeten i vårt område. De tar 500:- varannat år. Servicepumpen tog 3000:-, gjorde jobbet helt fel, kom tillbaka 3 gånger, påstod att vi hade fuktskador och dessutom prackade på oss en tjänst när de märkte att vi hade dålig koll. Omoraliskt!

Markus J
Skrev om Servicepumpen

Fick min spisfläkt utbytt och de rensade imkanalerna och det gick snabbt och smidigt, jättetrevlig tekniker.

ERIK K
Skrev om Servicepumpen

Blev uppringd av en person som sa sig ringa från Servicepumpen och oombedd "skulle komma på inspektion av imkanalerna" nästa vecka. Personen var påstridig och gav intryck av att vara berusad. Han påstod att företaget kan erbjuda helt andra tjänster än en vanlig sotare kan erbjuda. Intrycket var allt annat än seriöst.

LARS H gillar detta
JERRY N
Skrev om Servicepumpen

Vi blev lurade på pengar av företaget. De ställde ut faktura till annan person i hushållet än beställaren och ägaren av fastigheten för att på så sätt kunna slippa undan rotavdrag som de sedan fakturerade vidare.

ANNA B
Skrev om Servicepumpen

VARNING för detta företag. De ringer upp, företrädesvis äldre personer, och lurar dem att det finns lagkrav på kontroll/inspektion/rengöringa av ventilation och imkanaler i småhus, något som absolut inte stämmer. Arbetet som utfördes var undermåligt, ventilationskanalerna rengjordes inte, det blev tvärtemot stopp och ventilerna lämnades smutsiga i köksvasken vilket innebar att återställandet fick göras av kunden själv. Anlita inte företaget från första början.

ANNA W
Skrev om Servicepumpen

Bestrid fakturan och polisanmäl! Dom kan inte få fortsätta lura äldre!!

KRISTINA B
Skrev om Servicepumpen

VARNING för detta företag som ringer upp äldre personer och utger sig för att "ha tagit över arbetsuppgifter från Brandmyndigheten" dvs. rensning av fläktkanaler. Detta sägs vara obligatoriskt och fastighetsägarens ansvar att tillse men när de nu råkar vara i närheten kan de komma nästa dag och fixa detta. De nämner inte att det sedan kommer en faktura på 4000 kronor!! De ringer endast till äldre personer som väl anses vara mera lättlurade!

LARS H gillar detta
Rolf E

Rengöring imkanal OK Bra jobb - motsvradeförväntning

Sven P
Skrev om Servicepumpen

LURENDREJERIFÖRETAG, sämsta jag varit med om.

Aristoteles P och 2 andra gillar detta
Markus A
Skrev om Servicepumpen

Super bra service och bemötande

Per-Erik E
Skrev om Servicepumpen

Varning för det här företaget. Dom ringde mig och sa att det var tid för besiktning av fläktkanalen. Jag trodde det var något som samfälligheten beställt. Det lät som att det var något obligatoriskt, men det är det inte. Det var i själva verket en säljare som sålde på mig något jag inte behövde. Det kom en kille hit, han körde lite i fläktröret med en borste och gjorde rent filtret. Sen fick jag en faktura på 2000 kr! Jag känner mig lurad.

Klas A
Skrev om Servicepumpen

Trevlig personal. Lugnt och bra städat efter sig.

Calle C
Skrev om Servicepumpen

Det tog ca 25 minuter för dem att göra sitt jobb. Men de kunde inte återmontera köksfläktfitren och ej heller återmontera ett filter i taket i badrummet som jag fann ligga på handfatet i badrummet. Riktiga amatörer.

LARS H
Skrev om Servicepumpen

Servicepumpen lurade min 80 åriga mamma att det behövdes sotning i hennes bostadsrätt senare fick hon en faktura på 4000:- En tjänst som hon varken hade beställt eller hade behov av. Bluff företag.

ANNA W och ROLF O gillar detta
Kerstin H
Skrev om Servicepumpen

Jag tycker de gjorde ett bra jobb, men.... - Köksfläktens ring som håller typ-trumma, fattas en skruv så ringer glappar. - Elektriska fläkten i badrummet, skulle den ena reparatören sända en elektriker för att sätta dit en ny fläkt åt mig! Den gamla var trasig och farlig! Jag har inte fått feedback om detta. ?? Kerstub

MARCUS W
Skrev om Servicepumpen

Bedrägeri. Ringer hem till äldre personer (i detta fallet min hustrus mormor och morfar) och lurar dom att en ventilationskontroll måste ske. Dagen efter dyker 2 högst okunniga människor upp och tittar i köksfläkten och på vinden, det hela tar ca 10 min, sedan kommer en faktura på 3995 kr (efter rot). Dom försöker också inbilla dom att det finns mögel på vinden vilket kommer att kosta 50 000 kr att fixa. Undvik dessa bedragare till varje pris !

ANNA W och 2 andra gillar detta
Jörgen J
Skrev om Servicepumpen

Rensning av frånluftskanalerna från våtutrymme och köksfläkt. 30 minuters arbete a 1995 kronor. Inte alls värt pengarna. Lämnade hela spishällen med skräp. Hade inte utlovad material - kamera för att inspektera luftgången. Inget mer engagemang från vår sida

Rolf J
Skrev om Servicepumpen

Hej. Jag köpte en tjänst att sota imkanalen, spisfläkten. En trevlig kille. Jag förväntade mig mycket mer av besöket. Enligt noteringarna som gjordes efter gjort arbete skulle imkanalen sotas, vilket gjordes och det var det ända som blev gjort. Jag har 2 st luftvärmepumpar i fastigheten. Enl. Protokollet skulle dessa också ses över. Varför gjordes inte detta Jag är besviken både på priset som utförandet och kommer inte att anlita er fler gånger och inte att rekommendera er i framtiden. Jag känner mig lurad.

Karl M
Skrev om Servicepumpen

Mycket lite arbete gjort för pengar. Kändes som om de inte kunde komma undan tillräckligt snabbt. Vem som helst kunde ha gjort samma arbete utan kostnad. Skulle inte rekommendera dem alls.

Nils A
Skrev om Servicepumpen

Genomgång av ventilationskanaler. De som genomförde arbetet gjorde ett bra jobb. Företagets bemötande: Uselt. Jag har inte blivit underrättad om att företaget övertagit Sotningsfirman Huss kundstock. Jag har inte i förväg blivit informerad om upplägget för kontroll och inte heller i förväg fått vetskap om kostanden för arbetet. Med andra ord: en skitdålig kundvård! Med vänlig hälsning Sigvard Nilsson

Mikael R
Skrev om Servicepumpen

Jag beställde rensning av köksfläkten och de bjöd på fuktkontroll. Priset för att någon ska komma och köra en borste i ett rör, som tog ca 3 minuter och sedan gå ett varv i källaren för att bara titta är inte prisvärt. 1995 kr vilket de inte berättade att det va efter rot. Valuta för pengarna är = 0.

David N
Skrev om Servicepumpen

Rengöring av imkanal och frånluft Sammantaget en upplevelse av dyrt för det arbete som utfördes under kort tid (50 min). Ok bemötande från personal men var stressade. Därför går grejer sönder, vilket vi fick litet avdrag för. Upptäckte att en ventilationskanal missades att rengöras. Svårt att avgöra hur pass väl arbetet är utfört på det hela vad gäller rengöring då upplevelsen av skyndsamhet ligger kvar. Tveksamt om vi anlitar igen.

Göran M
Skrev om Servicepumpen

Genomgång av spisfläkt. Bara rengöring, inget byte av filter och dylikt, tog ½ h. Genomgång av två ventilationsrör till badrum och extratoa samt koll av fukt på vinden, tog ca. 20 min. För detta tog Servicepumpen 2495 kronor. Alldeles åt h-te för mycket pengar. Och när jag ville ha rotavdrag fick jag inte ens det! Materialåtgång: lite tvättmedel samt en ½ rulle hushållspapper. Dåligt bemötande från kontoret, deras representanter gjorde väl vad de skulle enligt Specialpumpen. Förväntningar infriades inte, särskilt betr....

Rasmus A
Skrev om Servicepumpen

En nyanställd tekniker utan någon erfarenhet eller djupare kunskap om fuktmätningar eller ventilation som spenderade ca45 minuter med en viska på en skruvdragare och en handhållen fuktmätare gör att 3995 efter rot känns som kraftigt överpris för att rensa imkanalen. Att det trots allt blir Två i betyg beror på att teknikern var trevlig och öppen med att han inte hade någon erfarenhet.

Lars E
Skrev om Servicepumpen

Spisfläkt rengöring. Trevlig personal men jag tycker att priset på tjänsten är för dyr i relation till arbetsinsatsen/tidsåtgången. Jag måste jobba en hel dag för att kunna betala den knappa halvtimme som arbetet tog.

John S
Skrev om Servicepumpen

Det här var det värsta jag har varit med om. Jag har inte beställt det här. Och jag kontaktade dom och dom skulle höra av sig. Jag kommer att bestrida den fakturan till 100%. Fy fan!

Fred H
Skrev om Servicepumpen

Beskrivning: rensning av imkanal Första kontakten var inte positiv. När jag meddelade att vi redan hade blivit kontaktade i denna fråga och att det nog inte var dags än, svarade hon (den som ringede upp) att det visst var dags och att detta gjordes var tredje år. Hon gav också intrycket att detta var något som måste göras omgående och att jag inte hade något val. Det slutade med att jag bokade en tid melan kl 13 och 15 nästkommande dag. Senare samma dag blev jag kontaktad igen av en annan person i samma företag i samma...

Lars W
Skrev om Servicepumpen

Rengöring av köksfläktkanalen samt frånluft ventilerna i de två badrummen. Summa tidsåtgång c:a 1/2 timme exkl. framkörning. Jag blev väl bemött både på telefon och vid besöket- Summa summarum bra att det blev gjort, men nog var det en väl tilltagen timpenning!"!!

Kjell D
Skrev om Servicepumpen

Lurades att tro att det var en nödvändig åtgärd dom utförde, förjävligt!

Ole C

Mycker nöjd Tack förgodservice

Åsa D
Skrev om Servicepumpen

Rengöring av imkanal/spisfläkt (brandsäkerhet). Trevligt bemötande per telefon inför besöket men knasigt många sms-aviseringar inkl kl. 5 på morgonen. Jag hade förväntat mig demontering av fläkten för att torka fett innanför/ovanför gallret (där vi ser potentiellt brandfarligt fett men inte kommer åt). Det känns dyrt med ca 2000 kr för bara koll av kanalen utifrån och snabb torkning av det vi själva kommer åt. Och ett förslag: om ni blir senare än sagt eller behöver boka om så ring före aviserat klockslag och...

Inger J
Skrev om Servicepumpen

Blev påprackad en Spisfläkt rengöring för 2500 kronor. Uselt o bottenlöst. Är anmält till Konsument ombudsman. Polisanmäler om detta företag kontaktar mig igen. Är extremt missnöjd med detta bluff företag som riktar in sig på gamla människor. Inger Simonsson

David R
Skrev om Servicepumpen

Utförarna var trevliga, och säkert kunniga och inspekterade imkanal och mätte fukt. Jag tyckte dock det var orimligt dyrt. 3000 kr för en halvtimme för 2 pers - så avancerad var inte utrustningen och den kan användas fler gånger än hos oss. Jag undrar vad som motiverar dessa priser. Hälften hade varit mer rimligt.

Boijne G
Skrev om Servicepumpen

Det var kunniga och bra tekniker. Fick tips på vad jag behövde byta. Så det var bra bemötande från början till slut. Hälsningar Boijne

Bengt A
Skrev om Servicepumpen

Enligt mitt förmenande mycket dyrt trots reducering. Från början 5.445:-brutto. Min avgift efter Rotavdrag var 3.995 inkl. moms Efter samtal med företaget reducerades avgiften till 2.995:- efter rotavdrag inkl.moms..då debiteringen skett för en större fastighet Arbetstiden var mellan 20-30 minuter. Även med nedsättningen är avgiften för hög! Min debitering som jurist är enligt rättshjälpstaxan 1.404 kr/tim exklusive moms. Så enligt mitt förmenande har företaget väl tilltagna avgifter. Min badrumsfläkt fungerade inte efter...

Carlos S
Skrev om Servicepumpen

Bra utfört jobb och trevliga människor

Mats E
Skrev om Servicepumpen

Rengöring av spisfläkt och imkanal samt frånluftsventilerna, allt detta bra gjort. Skulle fått en fuktmätning på vinden och källare men han valde att inte göra det då han inte hade någon mätare med sig. Han gjorde inte heller någon visuell kontroll.

Marianne J
Skrev om Servicepumpen

I efterhand är det oklart vad jag egentligen köpte, trodde det var sotaren som ringde. Något kostnadsförslag eller uppgift om priset meddelades inte. Killen som var här var mycket rar och tillmötesgående. När jag ifrågasatte räkningen möttes jag av en väldigt trevlig och tillmötesgående flicka, Räkningen justerades. Önskas mer tydlighet i fortsättningen så man vet vad man köper.

Bo L
Skrev om Servicepumpen

Rensning av spisfläkt med kanaler. personalens uppträdande var ok men dom skita ner i onödan då dom inte täckte för att samla skiten som kom ur rören.

Per L
Skrev om Servicepumpen

Teknikern som var här visste inte vad som ingick i beställningen, vilket jag som kund fick upplysa om, vilket känns som en grundläggande grej, Sen skulle det ingå en fuktmätning av vind, vilket inte utfördes, så jag är väl inte skitimponerad av deras arbetsmetoder, Det jobb som gjordes har jag väl svårt att bedöma då jag inte är fackman, men han som var här var trevlig

Ronak P
Skrev om Servicepumpen

Grym och schysst service. Rekommenderar starkt

Erik R
Skrev om Servicepumpen

Det gick snabbt och proffsigt utfört jobb Man rengjorde köks kanaler badrums kanaler samt gjorde en snabb fukt test Blev vänligt bemött Mina förväntningar blev genomförda. Nu väntar jag bara på,protokollet Allt gick bra och var smidigt

Lars D
Skrev om Servicepumpen

Det var snabb service och bra bemötande av tekniker. Jag utgår från att servicen är korrekt utförd.

Olov T
Skrev om Servicepumpen

Vi var glada att firman åtog sig rengöring av fläkt och imkanal. Vi var litet tveksamma över metoder och kompetens: Teknikern visste inte hur fläktkåpa och tätningslister skulle demonteras, fläkthjulet rengjordes med skruvmejsel utan att monteras bort. Vid rensning av imkanalen samlades inte skräpet upp längst ner, utan med fläkten på maxfart var tanken att skräpet skulle blåsas ut genom skorstenen. Så blev det tydligen inte utan suget blev sämre än det var innan. Firman har lovat återkomma för att undersöka problemet. Vi återkommer med nytt omdöme efter detta.

Karl G
Skrev om Servicepumpen

De var otroligt flexibla med att byta tid då vi fick någon form av influensa. Arbetet som utfördes var jag dock inte så imponerad av. Jag var tvungen att tjata om att han skulle kolla alla frånluftskanaler i skorstenen. Någon inspektion av vinden blev det aldrig tal om. Det han gjorde hade vi kunnat göra själva. Någon månad senare ringer en påstridig kille och vill att vi ska boka ett besök. Jag påpekade att de redan varit där. Han gav sig inte och pratade om service på luftvärmepumpen. Han ville inte lyssna på att...

Gustav K
Skrev om Servicepumpen

Jag har fått min braskamin sotad.