SHL El & Nätverksservice

Envägen 5, 178 53 Ekerö — Visa karta

SHL El & Nätverksservice hjälper dig med el- och nätverkarbeten i hela Stockholm. Vi jobbar både mot privatkunder och företagskunder och kan hjälpa till med allt från standardjobb till mer avancerade lösningar.

Vad behöver du hjälp med att fixa? Vi utför allt mellan att installera el i badrummet, golvvärme, larm eller nätverk och vi tar oss an de flesta projekt. Vi har lång erfarenhet av branschen och våra duktiga elektriker har koll på det mesta. Vi arbetar alltid med certifierade underleverantörer och självklart har vi nöjd-kund-garanti.

Varmt välkommen att höra av dig!

Läs vad 39 kunder tycker om SHL El & Nätverksservice

• 2020-11-27

Jocelyn C skrev om SHL El & Nätverksservice
    Stefan var tillgänglig snabbt och gjorde ett bra och professionellt arbete.

Vi rekommenderar Stefan Läs mer
    2020-11-27 Stefan L svarar Jocelyn C
    Hej Jocelyn,
    Tack för att du hann med att skriva rekommendationer, det var kul att kunna hjälpa er. Det är bara höra av dig om du behöver hjälp framöver.
  • 2020-10-26

Jukka P skrev om SHL El & Nätverksservice
    Installation av laddbox. Bra bemötande. Kunnig och proffsig. Läs mer
    2020-11-27 Stefan L svarar Jukka P
    Hej Jukka,
    Tack för dom fina omdömena det var kul att hjälpa dig. Hoppas Ford har fått ordning på problemen så att du kan börja använda billaddaren.
  • 2020-09-30

Magnus L skrev om SHL El & Nätverksservice
    Utbyte av elcentral och installation av Easee laddbox.
    Kan varmt rekommendera Stefan och SHL. Han var mycket noggrann och professionell i sitt arbete. Har redan rekommenderat honom vidare till en vän för mer jobb. Läs mer
    2020-10-05 Stefan L svarar Magnus L
    Hej Magnus,
    Tack för dom fina omdömena, hoppas laddboxen jobbar som den ska vi hörs framöver.
  • 2020-08-21

Dan M skrev om SHL El & Nätverksservice
    Installation av eluttag i badrum.
    Fick snabb, bra och trevlig hjälp!
    Inga konstigheter helt enkelt. Läs mer
    2020-09-23 Stefan L svarar Dan M
    Hej Dan,
    Tack för att du tog dig tid och lämnade ett omdöme. Hoppas allt fungerar med tvättmaskinen.
  • 2020-08-20

Christian E skrev om SHL El & Nätverksservice
    Installation av Easee Laddbox till bil.

Fantastiskt bemötande och extremt hjälpsam! Förklarade tydligt och resultatet blev exakt som förväntat. Jag kan varmt rekommendera SHL El & Nätverksservice! Läs mer
    2020-09-23 Stefan L svarar Christian E
    Hej Christian,
    Tack för dom fina omdömena, det var kul att hjälpa dig.
  • 2020-08-20

Anders L skrev om SHL El & Nätverksservice
    elinstallation, professionell, gjorde allt inom utlovad tidsram Läs mer
    2020-09-23 Stefan L svarar Anders L
    Hej Anders,
    Tack för att du tog dig tid och kunde lämna ett omdöme. Hoppas allt gick bra med köket.
  • 2020-04-30

Markus K skrev om SHL El & Nätverksservice
    El-installation kök. SHL El & Nätverkservice gjorde ett mycket omsorgsfullt jobb. Bra resultat, snabbt och effektiv kommunikation.

Markus Läs mer
    2020-05-01 Stefan L svarar Markus K
    Hej Markus,
    Tack för dom fina omdömena, det var kul att komma med lite förslag och hjälpa er med elen vid er köksrenoveringen.
  • 2020-03-26

Leonard K skrev om SHL El & Nätverksservice
    SHL drog om all el i vårt 50-tals hus. Vi hade en mycket bra kommunikation, trevlig och lätt att samtala med och förstå. Inget "dribbel" utan raka puckar.
    Väldokumenterat arbete med full insyn i hela processen, samt löpande samtal under hela arbetets gång. Arbetet utfördes helt enligt avtal både gällande tidpunkter och utförande.

Efter avslutat arbete fick vi full dokumentation på alla kontrolluppgifter, uppmätta värden m.m
    Fakturan innehöll dessutom detaljerad information om all materialåtgång och arbetstimmar.
    Rekommenderas varmt! När vi bygger vidare, är det SHL jag ringer först!
    Karl Persson Läs mer
    2020-03-26 Stefan L svarar Leonard K
    Hej Kalle,
    Tack för dom fina omdömena, det har varit riktigt kul att kunna hjälpa er det ni ville ha hjälp med.
    Vi hörs framöver.
  • 2020-03-16

Hsb Brf Flygledaren skrev om SHL El & Nätverksservice
    Vi använde SHL för en större uppdatering av fasadarmaturer. SHL inkom med en detaljerad offert samt bifogade mycket information kring tilltänkta produkter och resonemang kring urval och funktion.

Även vid telefonkontakt så var det ett väldigt professionellt bemötande, klara och tydliga svar samt en tydlig arbetsorganisation när arbetet utfördes.

Slutresultatet blev över förväntan och vi skulle inte tveka att använda SHL vid ytterligare arbeten. Läs mer
    2020-03-23 Stefan L svarar Hsb Brf Flygledaren
    Hej Erik,
    Tack för att du tog dig tid att skicka in ett omdöme vet att du har mycket att göra. Hoppas du klarat dig ifrån Corona.
    Vi hörs framöver när ni behöver hjälp igen.
  • 2020-03-16

David S skrev om SHL El & Nätverksservice
    Kunnigt, seriöst och bra arbete utfört i privat villa Läs mer
    2020-03-23 Stefan L svarar David S
    Hej David,
    Tack för dina fina omdömen om mina utförda arbeten hos dig. Hoppas att du och familjen har klarat er ifrån Corona.
  • 2019-11-19

Frida Lo D skrev om SHL El & Nätverksservice
    Vi gjorde en total elrenovering och bytte ut all el i vår villa. Nya belysningslösningar både in-och utvändigt. Vi är otroligt nöjda med arbete och resultat! Stefan är mycket lätt att ha att göra med. Kommer med förslag på olika lösningar och lyssnar på och anpassar till de önskemål som vi haft. Kommer definitivt att anlita honom igen när vi har något som rör el som behöver göras! Läs mer
  • 2019-11-13

Brf Kassören 19 C skrev om SHL El & Nätverksservice
    Hjälpte oss i BRF Kassören 19 med ny trapphusbelysning. Jobbet utfördes på en väldigt proffsigt sätt. Samarbetet och kommunikationen ger jag toppbetyg, likaså arbetet. Rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2019-11-02

Agneta W skrev om SHL El & Nätverksservice
    SHL El har el-renoverat vårt sommarställe.
    Stefan kom med flera bra förslag och höll i kontakterna med de hantverkare som behövdes.
    Vi informerades fortlöpande, arbetet blev klart enligt utlovad tidplan och vi fick skriftlig dokumentation av installationen.
    Är mycket nöjd.
    Agneta Läs mer

Mats H skrev om SHL El & Nätverksservice
    Byte av elcentral samt byte av armaturer. Arbetet blev utfört på ett mycket bra sätt. Fick en offert och utfallet blev enl offerten. Kom på utsatta tider alla gånger. När arbetet var klart fick jag en genomgång av vad som gjorts och dokumentation. Mycket positiv och vi kommer att återkomma när vi behöver hjälp framöver. Mats Hägglund. Salems Ishall Läs mer

Elisabeth G skrev om SHL El & Nätverksservice
    Kontaktade elektrikern och förklarade behov. Fick bra förslag på lösningar. Elektrikern fixade allt och även följt upp att allt fungerar som det ska. Fakturan stämde m kostnadsförslaget. Läs mer

Ann N skrev om SHL El & Nätverksservice
    Hittade bra lösningar för omdragning av all el i villa. Lätt att få kontakt, kommer på överenskomna tider. Tar själv kontakt när det behövs. Läs mer
  • 2018-09-03

Alexandra J skrev om SHL El & Nätverksservice
    Som representant för Brf Söderby Terrassen vill jag framföra vår tacksamhet för det jobb SHL El & Nätverksservice utfört hos oss. Vi är mycket nöjda med våra nya armaturer med skymningsrelä. Stefan gör ett fantastiskt jobb och är väldigt trevlig och ordningsam. Vi vet vart vi vänder oss nästa gång. Läs mer
  • 2018-09-02

Damir O skrev om SHL El & Nätverksservice
    Mycket nöjda med Stefans arbete. Det som utmärker Stefan i jämförelse med andra är tillgänglighet och tillförlitlighet. I samband med ett större arbete som involverade gräv- och byggarbete blev det väldigt tydligt hur viktigt detta är. Stefan ansträngde sig extra och fick planera om då arbeten behövde koordineras med andra firmor som krånglade. När det gäller elinstallationerna så gjorde ”det lilla extra” att vi inte kan vara annat än supernöjda. Stor tumme upp och än en gång, TACK!! Läs mer
  • 2018-08-31

Stefan S skrev om SHL El & Nätverksservice
    Vår Brf anlitar Shl för de elarbete som uppstår o fsstigheten. Vi är mkt nöjda med servicen vi får. Läs mer
  • 2018-08-31

Dag S skrev om SHL El & Nätverksservice
    SHL El & Nätverksservice (Stefan LundH) genomförde åt familjen i början av 2018 en elbesiktning av en Ekerövilla. Bristerna resulterade i behov av totalrenovering av elinstallationerna med diverse följdåtgärder i form av snickerier och måleri. Stefan tog ansvar för samtiliga arbeten. Stefans arbete kännetecknades av mycket stor professionalism och tillförlitlighet. Såväl elarbetena som övriga arbeten gjordes snabbt och effektivt och kommunikationen fungerade alltid oklanderligt. Vi kan verkligen ge våra bästa rekommendationer avseende denna firma. Läs mer
  • 2018-04-06

Björn D skrev om SHL El & Nätverksservice
    Snabb uppställning, glasklar analys och utmärkt utfört arbete ! Läs mer
  • 2017-10-10

Sara S skrev om SHL El & Nätverksservice
    Snabb och trevlig service med stor kunskap. Inger förtroende, rekommenderas! Läs mer
  • 2017-10-09

Hannes L skrev om SHL El & Nätverksservice
    Mycket bra och trevligt bemötande! Läs mer
  • 2017-03-13

Mats G skrev om SHL El & Nätverksservice
    SHL El & Nätverksservice är ett mycket seriöst företag som direkt svarade på min offertförfrågan, Stefan som har företaget bokade möte med mig för att titta på förutsättningarna för uppdraget, kom med en bra, anpassad offert och som sedan kom på utlovad tid, gjorde ett jättebra arbete och under hela tiden stämde av med mig vad som gjorts och vad som planerades att göra kommande dag/ar.
    Jag är helnöjd och kan å det varmaste rekommendera Stefan på SHL Elservice. Läs mer
  • 2017-01-27

Irina D skrev om SHL El & Nätverksservice
    Professionellt och serviceinriktat bemötande, snabb leverans. Fick hjälp med att byta ut en gammal elcentral samt dra om kablar i huset från 60-talet. Jobbet utfördes på utsatt tid och i ramar för avtalad budget. Bra flexibilitet vad gäller kundönskemål och träffsäkra lösningar. Läs mer
  • 2016-05-20

Ann-sofie E skrev om SHL El & Nätverksservice
    Stefan är proffsig, trevlig och lyhörd. Vi fick en muntlig offert på ungefärlig kostnad och den stämde med den slutliga fakturan. De är noggranna och kunniga inom sin bransch. Kan starkt rekommendera SHL El Och Nätverksservice. Läs mer
  • 2016-05-17

Helen T skrev om SHL El & Nätverksservice
    Jag fick hjälp med diverse el-arbeten, bl.a. Infravärme och spottar på altanen. Bemötandet var det allra bästa, punktliga, trevliga, hjälpsamma och kvalitet i arbetet. Läs mer
  • 2016-05-17

Pauline N skrev om SHL El & Nätverksservice
    Är mycket nöjd med SL El &Nät services arbete hemma hos oss. Gör allt för att kunden ska bli nöjd. Läs mer

Anneli S skrev om SHL El & Nätverksservice
    Vi får alltid snabb och korrekt hjälp av professionella elektriker. Läs mer

Micael W skrev om SHL El & Nätverksservice
    Jag fick ett mycket bra bemötande, hjälp med skarvning av kabel. Läs mer

Mats Å skrev om SHL El & Nätverksservice
    SHL El & Nätverksservice är ett seriöst och noggrant företag som följer gällande elsäkerhetslagar och utför ett snyggt jobb
    Jag har använt dem vid ett flertal tillfällen och kommer att anlita dem igen
    Matte Läs mer

Jan-erik P skrev om SHL El & Nätverksservice
    SHL el Kommer som lovat och gör fina installationer. Kommer gärna med råd & förslag på lösningar.
    Mycket kompetent elinstallatör
    Rekommenderar verkligen SHL el
    Jan-Erik Läs mer

Matilda O skrev om SHL El & Nätverksservice
    Vi fick hjälp med att sätta upp spotlights i vårt kök. Vi blev nöjda med arbetet. Läs mer

Tina L skrev om SHL El & Nätverksservice
    SHL El & Nätverkservice hae utfört ett jättebra jobb hos oss. NÄr vi byggde om vårt kök för 2 år sedan så drog dom om all el och bytte elcentral, detta var när dom började ett riktigt trassel och det blev perfekt när det var klart. Då vi nu behövde två nya kontakter för motorvärmare så anlotade vi dom igen och dom satte upp utag med timerfunktion på båda och dessa fungerar över förväntan. Vi är mycket nöjda med både bemötandet och hur arbetet har utförts, vi känner oss trygga med att elen i vårt hus är kontrollerad och att vi har mätprotokoll på allt. Rekomenderar dom varmt. Läs mer

Ola G skrev om SHL El & Nätverksservice
    Jag rekommenderar SHL El & Nätverksservice för större eller mindre jobb. Jag fick hjälp med armaturer i köket och var mycket nöjd med både kvalitén på arbetet och med servicenivån.
    //Ola Läs mer
  • Rasmus M

2015-10-19

Rasmus M skrev om SHL El & Nätverksservice
    Punktlig, tydlig offert och tydlig i vad som behövdes göras angående elinstallationer av utebelysning och jordfelsbrytare. Många års erfarenhet och proffesionellt uppträdande. Kan varmt rekommendera Stefan och hans firma. Läs mer
  • Ammis R

2015-10-19

Ammis R skrev om SHL El & Nätverksservice
    Stefan är alltid lika trevlig och han är extremt kunnig inom sitt område!

Han är oxå väldigt bra på kundkontakten såsom att höra av sig både innan och efter arbetet eller om något skulle bli försenat så ringer han direkt. Man behöver inte sväva i ovisshet! (Vilket f ö många andra hantverkare har svårt för)

Stefan är alltid bra på att anpassa sig på bästa sätt efter kundens möjligheter att ses om det t ex behövs lämnas ut en nyckel eller flytta ett hus!

Vi har anlitat SHL El för elarbeten både inomhus och utomhus, vi är alltid lika nöjda och kommer att fortsätta att anlita dem och vi ger de varmaste rekommendationerna!

Vänligen Ammis och Janne Läs mer

Magnus B skrev om SHL El & Nätverksservice
    Drog lite ny el och bytte en central. Mycket bra och välgjort arbete. Första gången jag får en faktura specificerad detalj vad varenda del av materialet kostade. Den elektriker jag kommer att anlita varje gång framöver Läs mer

Daniel E skrev om SHL El & Nätverksservice
    Stefan har gjort ett noggrant arbete och varit flexibel och tillmötesgående med våra behov och önskemål.
    Kan varmt rekommendera SHL El & Nätverksservice! Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte