Alldeles för mycket handlade om att övertala mig till något jag tackade nej till!
Sinfrid
Om företaget
Välkommen till Sinfrid, ett teknikbolag med en mänsklig touch. Vår mission? Din säkerhet. Vi levererar smarta lösningar för att förstärka din trygghet i en värld som förändras snabbt. ID-Bevakning, en av våra tjänster, gör mer än att bara skydda din identitet mot kapning. Den ger dig också kontroll över din kreditvärdighet och...
47 omdömen om Sinfrid
Sedan starten hos Reco 2022
Mycket nöjd med tjänsten som ger mig notiser och ett väldigt bra bemötande i kundtjänst.
Trevlig att prata med .. Hon visste vad hon pratade om . Så här långt kan jag rekommendera Sinfrid
Jag är ny kund hos Sinfrid och har ansökt om autogiro men detta kommer gälla först fr o m sept mån. fick en fin hjälp av Mimmi som tog bort fakturaavgiften även för augusti månad, tackar på förhand Med vänlig hälsning Eva Högberg
Jag fick snabb och korrekt service rörande mitt ärende, utan besvärande väntetid.
Jättebra mjuka och lätt att dra på
Trevlig personal trevligt bemötande kunde svara på mina frågor väl insatt förklarade sakligt
Jag vill varmt rekommendera Sinfrid! De har visat en enastående förmåga att leverera över förväntan. Med ett vänligt bemötande och professionellt tillvägagångssätt överträffade kundservice mina förhoppningar. Jag uppskattade särskilt den noggrannhet och dedikation som de visade i sitt arbete.
Oseriösa skojare! De ringer och tjatar på gamla människor och ger sig inte förrän de fått sälja ett värdelöst abbonemang. Parasiter är vad de är. De har kostat mina gamla föräldrar tusentals kronor innan jag upptäckte att de tecknat ett abbonemang på detta meningslösa trams. De borde skämmas, men inte ens det duger de väl till. Usch!
Hej Andreas, Tack för din feedback. Vi tycker det är mycket tråkigt att dina föräldrar känner att de har fastnat i något då vi inte lurar in folk i avtal. Eftersom vi är ett säkerhetsföretag kan vi inte uttala oss om enskilda ärenden men jag kan förklara utifrån hur vi generellt sett arbetar. För att försäkra oss om att konsumenten blir korrekt informerad avseende avtalet så gör vi en muntlig sammanfattning som spelas in för att tydliggöra de villkor kund och säljare kommit överens om. Efter det så skickas ett SMS ut...
Jag behövde hjälp med att registrera kort, ringde er två dagar tidigare och där var då en i kö och jag väntade i luren men efter ca 15-20 minuter lade jag på, men den tredje dagen var där två i kö och då kom jag fram efter en stund och jag blev då väl bemött.
Hej Helén, Tack för din feedback. Vi gör alltid vårt yttersta för att besvara samtal på vår växel så snabbt som möjligt, däremot kan svarstiderna variera beroende på hur många kunder som ringer och vad de behöver hjälp med. Vi kommer att sträva för att besvara samtalen så fort som möjligt men skulle du finna dig i en likande situation igen så har vi även en så kallad "call-back" funktion via knappval så att man kan välja att bli uppringd från oss så slipper man sitta och vänta, dessutom så behåller man sin plats i kön....
Bra kundtjänst tyckte jag inget mer att lägga till
Att de var tillmötesgående med mitt fall👍
Snabb service. Bra bemötande. Ville få hjälp med autogiro.
Jag fick svar på mina frågor, det Vad synd att det tog så lång tid att komma fram till er
Väldigt fint bemötande. Jag fick bra förklarat på frågor som jag behövde hjälp med.. Hjälp med att säga upp andra ärenden och det känns jättebra och skönt att ni på Sinfrid lyssnar så bra och är så hjälpsam. Tack för hjälpen
Sinfrid var trevlig och hjälpsam mot mig
Helt plötsligt får man inkassokrav på en faktura från sinfrid har aldrig beställt kommer aldrig beställa från sinfrid . Har lämnat in en polisanmälan är tydligen inte den första vilket oseriöst företag ..
Hej Richard, Har du fått ett inkassokrav från oss rekommenderar jag att du kontaktar vår kundtjänst på 077-517 00 90 (öppet helgfria vardagar, 08:00-15:00) eller mailar hjalp@sinfrid.se för att reda ut vad som har skett. Vi går givetvis aldrig in och diskuterar enskilda fall i våra officiella kanaler, och jag kan därför inte hjälpa dig vidare i detta forum. Jag kan däremot försäkra dig om att vi varken skickar ut bluffakturor eller skapar beställningar i någons namn utan deras godkännande Vänliga hälsningar, Louise Kundserviceansvarig.
Jag får hela tiden meddelande på min telefon och det går inte att blocka. Värre än än idioterna som stjäl din identitet. Idag har nästan alla skydd via sin hemförsäkring ändå ska dom pracka på oss denna tjänst.
Hej Ingemar, Tack för ditt omdöme. Våran tjänst bevakar dig dygnet runt hos 22 olika myndigheter och instanser vilket gör att du larmas direkt ifall ditt personnummer nyttjas i sammanhang där man kan begå bedrägerier. Genom att larmas direkt när det sker så kan du kontakta våran larmcentral som omedelbart spärrar ditt personnummer vilket gör att bedrägeriet inte fullföljs då det stoppas innan varor skickas eller lån utbetalas. Detta förekommer inte via hemförsäkring eller bank och som sparar dig mycket tid. Majoriteten...
Mycket bra serviceoch mycket kunnig personal Och fick hjälp med mitt ärende
Jag har sagt upp min alla tjänster hos Sinfrid. Från början så lyckades de sätta upp mig för Både ID-Bevakning och ID-kapning. Men jag var uppmärksam och visste att jag hade ID-Kapning skydd via min hemförsäkring. De gav mig ID-Bevakning "på prov" och jag kollad upp detta och insåg att jag är redan hade ID-Bevakning genom andra ställen och dessutom gratis med. Det enda jag fick via "ID-övervakning", via Sinfrid, var meddelande om min kreditvärdighet. Vilket man kan få gratis från andra ställen. Jag har sagt upp även...
Hej Khim, Tack för din utförliga feedback. Genom vår tjänst så har man en bevakning som sker hos 22 olika myndigheter och instanser i realtid vilket betyder att skulle en bedragare försöka sig på att kapa dig så larmas du direkt. Syftet med larmet är att du ska ha möjligheten att via vår larmcentral omedelbart spärra ditt personnummer och på så vis kan man stoppa bedrägeriet innan lån utbetalas, varor lämnar lagret mm. Dessutom förhindrar vi att ytterligare köp görs. Vår larmcentral bemannas dygnet runt, året runt just...
Personen ifråga var väldigt hjälpsam och tydligt talade om vad som gällde
Mindre väntetid bra service och bra telefon prat
Trevligt bemötande av den jag pratade med
Positivt bemött. Informativt. Tjänstvilligt. IDskydd
Smidigt, enkelt och bra bemötande. Bra plattform som kan kan kika på. Mycket bra information från Säkerhetsskolan som skickas till mig med jämna mellanrum. Känns väldigt seriöst och jag är nöjd.
Mer eller mindre tvingad att tecknad avtal Får en påminnelse om att jag inte har betalt har inte fått någon faktura Ringde upp och blev bättre bemött och det visade sig att jag var bunden till oktober 2023 vilket inte jag blev upplyst om vid avtalet. Det gick inte att säga upp nu. Besviken
Hej Eva, Tack för din feedback. Jag vill först och främst be om ursäkt för att din upplevelse med oss inte varit positiv. Vi vill absolut inte att våra kunder har en negativ upplevelse med oss. Vi strävar vi alltid efter att förbättras och därför är alla synpunkter viktiga. Samtliga av våra tjänster till konsumenter tecknas via skriftliga avtal (främst via SMS) idag i enlighet med rådande lag. Men det kan självklart uppstå missförstånd. Det gläder dock att höra att du fick bättre bemötande när du ringde in till oss....
Vänlig, saklig o information
Allt är bra. Blev väl bemött av Siinfrids personal
Kan ha vart den smidigaste upplevelsen jag vart med om. Ringde in till kundservice för att jag hade en annan tjänst aktiv och dom hjälpte mig att avsluta den tjänsten.
Hej Mattias, Tack för din feedback! Kul att höra att vi kunde vara behjälpliga! Vänliga hälsningar , Louise Kundserviceansvarig
Grymt bra! Super nöjd med detta
Funkar utmärkt! Väldigt smidigt med notifikationer och bra kundtjänst.
Ni har dock misslyckats med uppgiften att säga upp en försäkring för mig vilket ni lovade vid tecknandet.
Hej Evy, Tack så mycket för din feedback! Kontakta kundservice på 077-517 00 90 eller hjalp@sinfrid.se så kommer de göra sitt yttersta för att hjälpa dig. Ha en fin dag! Vänliga hälsningar, Louise Kundserviceansvarig
Hade varit betydligt lättare med en personlig assistent. Inte massa frågor. Dåligt att dom skicka en räkning på e-mail.1 år senare. Jag hade aldrig fått någon utan gick vidare till inkasso. Då jag trodde ärendet var avslutat och bytt e-mail.
Hej Robert, Tack för din feedback! Anledningen till att vi skickar faktura till e-mail är helt enkelt för att det är mer miljövänligt. Sedan så går det även att få faktura med post om man vill det och även autogiro. Dock så låter det som att något har gått fel med hanteringen från vårt håll. Jag skulle gärna vilja se över ditt ärende och skulle uppskatta om du kunde skicka ett email till klagomal@sinfrid.se. och ange som ämne Reco omdöme. Vi arbetar ständigt med att förbättra oss och din feedback skulle betyda mycket. Önskar dig en fortsatt fin dag! Vänliga hälsningar, Louise Kundserviceansvarig
Toppen trevlig attityd av personalen… Fungerade bra hela tiden, funderar på att pröjsa för fortsatt bevakning av min mobil ! Även fast ekonomin är ganska dålig, men, men Jag hoppas, men måste kolla ! Hejdå…… Med vänlig hälsning, Bosse
Enkelt att få kontakt vid behov. Trevligt bemötande. Problemlösare.
Bedrövligt, otydlig information om priser och bindningstid m.m Skulle bli kontaktad av säljaren efter 60 dagar om jag ville fortsätta men tydligen stod det finstilt nånstans att man aktivt var tvungen att ta kontakt med dem för att avsluta prövotiden som övergick till fast bindninstid i 10 månader till. Nu är man upplåst i 10 månader och blåst på över 1500:- snacka om att lura folk, lika vidrigt som id kapning som ska lura folk på pengar. Fy f.n va dåligt!!!! Hoppas alla som blivit lurade kontaktar vänner och bekanta och informerar dem så dem inte kan lura fler människor på pengar!
Hej Adam, Tack för din feedback. Jag vill först och främst be om ursäkt för att din upplevelse med oss inte varit positiv. Vi vill absolut inte att våra kunder har en negativ upplevelse med oss. Vi strävar vi alltid efter att förbättras och därför är alla synpunkter viktiga. Vad jag kan se så har du fått hjälp med ditt ärende genom vår kundservice, jag hoppas iallafall att du känner dig mer nöjd nu när ditt ärende är avslutat. Kontakta oss gärna vid minsta fundering eller om vi kan hjälpa till med något mer. Önskar dig en fortsatt fin dag! Vänliga hälsningar, Louise Kundserviceansvarig
SÄMST! Jag missförstod hela upplägget Trodde jag kunde vänta två månader att bestämma mig Plötsligt rullar bindande fakturor in Jag försökt få hjälp att avsluta trots bildningen Totalt omöjliga att ha att göra med och noll Serviceminded Känns som en SCAM Varning!
Hej Helena, Jag vill först och främst be om ursäkt för att din upplevelse med oss inte varit positiv. Vi vill absolut inte att våra kunder har en negativ upplevelse med oss. Vi strävar vi alltid efter att förbättras och därför är alla synpunkter viktiga. Vad jag kan se så har du fått hjälp med ditt ärende genom vår kundservice, jag hoppas iallafall att du känner dig mer nöjd nu när ditt ärende är avslutat. Kontakta oss gärna vid minsta fundering eller om vi kan hjälpa till med något mer. Önskar dig en trevlig helg! Vänliga hälsningar, Louise Kundserviceansvarig
Sinfrids ID-bevakning gör att jag sover tryggt. Då jag har gått med i flera styrelser i år så att mitt personnummer ligger publikt så har det var tryggt att veta att mitt ID är bevakat. Jag har registrerat alla min värdehandlingar vilket även känns bra då jag förlägger pass, plånbok och telefon lite här och var bla i flygplats Security. Jag får meddelande per sms när något händer och än så länge inga konstigheter men tryggt att få feedback att ngn har koll. Rekommenderar varmt! Jag fick 3 månaders gratis abonnemang eftersom...
Trevligt bemötande. OK produkt.
Skulle bli kontaktade efter 2 månader enligt försäljaren och därefter bestämma oss om vi skulle ha deras id-skydds tjänst. Vi skulle under tiden kolla upp med ett annat företag där vi har en liknande tjänst hos. Typ bindningstid och liknande. Men ingen hörde av sig. Utan helt plötsligt så har vi två likadana tjänster som är bundna i ett år! Till vilken nytta då? Riktigt dåligt av sinfrid att se till så man inte kan ångra dig utan tvingas betala för en tjänst som man inte behöver. Vi känner oss blåsta av sinfrid och kommer...
Hej Anette, Tack för din feedback. Det är tråkigt att läsa att din upplevelse hos oss varit negativ, givetvis strävar vi alltid efter att förbättras och därför är alla synpunkter viktiga. Tyvärr så blir det missförstånd ibland över telefon vilket vi förstås inte vill men kan vara oundvikligt på grund av olika orsaker. För att försäkra oss om att detta inte sker så gör vi en muntlig sammanfattning som spelas in för att tydliggöra de villkor kund och säljare kommit överens om. Efter det så skickas ett SMS ut som innehåller...
Blev lurad att gå med. Hoppas ni avslutar min prenumeration
Hej Lillemor, Tack för din feedback. Vi tycker det är mycket tråkigt att du känner att du har blivit lurad! Samtliga av våra tjänster till konsumenter tecknas via skriftliga avtal (främst via SMS) idag i enlighet med rådande lag. Om det är något specifikt som fått dig att känna så, så skulle vi uppskatta om du kunde kontakta oss på kundservice så vi kan se över detta och kontrollera om det är något vi gjort fel. Önskar dig en fin dag! Med vänliga hälsningar, Louise Kundservice ansvarig
Ger ingen information som jag inte redan fått annan väg
Hej Ingemar, Tack för din feedback! Skönt att inget allvarligt har hänt, skulle olyckan inträffa så får du ett larm via SMS samt mail och då kan du nå vår spärrlinje 24/7 som har handläggare med erfarenhet av att hjälpa 40 000+ kunder. Om du har några frågor kring hur vårt skydd fungerar så är du hjärtligt välkommen att kontakta oss. Ha en fin dag! Med vänliga hälsningar, Louise Kundservice ansvarig
Det känns jättebra att ha bevakning på mitt personnummer. Jag har fått flera SMS-meddelande om min ändrade kreditstatus vilket har varit utmärkt då jag funderat på ett bolån för att renovera min lägenhet. Jag får även omedelbart besked via SMS när en kreditupplysning tagits i mitt namn. Dessutom har jag fått utmärkt hjälp med att registrera mina värdehandlingar av Sinfrids mycket trevliga och hjälpsamma kundservice när jag ringt in och bett om hjälp. Toppklass!
Påstridiga accepterade inte ett nej.
Hej Ann-Christin, Tack för din feedback! Mycket tråkigt att läsa att din upplevelse hos oss varit negativ, givetvis strävar vi alltid efter att förbättras och därför är alla synpunkter viktiga. Vi skulle uppskatta om du kan berätta lite mer så att vi kan ta det vidare internt. Du är varmt välkommen att kontakta oss genom att mejla klagomal@sinfrid.se eller ringa till vår kundservice på 077-517 00 90. Önskar dig en riktigt fin dag och Glad Påsk! Med vänliga hälsningar, Louise Kundserviceansvarig Önskar dig en fin dag!
Mycket bra och trevlig kundservice
Från säljaren som kontaktade mig för att teckna tjänsten till kundtjänst som alltid är lika trevliga vill jag starkt rekommendera Sinfrid. Ett stort + också, för portalen som är lätt att använda.
Känns tryggt att få ett meddelande när kreditupplysning tas av någon. Bäst var när jag bytte adress och jag fick information då jag varit lite rädd för att min adress skall kapas efter att en god vän råkat ut för det. Gillar den säkerhetsskola jag får varje månad - många nyttiga tips:)