Sinfrid

Sinfrid

sinfrid.se
3.9

Välkommen till Sinfrid, ett teknikbolag med en mänsklig touch. Vår mission? Din säkerhet. Vi levererar smarta lösningar för att förstärka din trygghet i en värld som förändras snabbt. ID-Bevakning, en av våra tjänster, gör mer än att bara skydda din identitet mot kapning. Den ger dig också kontroll över din kreditvärdighet och...

114 omdömen om Sinfrid

Annika B
Skrev om Sinfrid

Jag blev bemött på ett lugnt o trevligt sätt. Mina förväntningar var nog mest att företaget skulle vara oproffsigt, men jag fick ändra mina tankar, blev mer övertygad att det är tvärtom. Jag ska göra jämförelser med de tjänster jag har tidigare och kanske lämna en ”gammal” tjänst i stället.

Bengt L
Skrev om Sinfrid

Jag är ny kund och fick ett mycket bra bemötande angående min förfrågan angående Efaktura

Kerstin J

Trevligt bemötande. Fick hjälp med ångerrätten. Tack

Britt-Louise A

Mycke fint bemötande. Förväntningarna levde dom upp till Högsta betyg på den tjänst jag sökte.

Birgit N
Skrev om Sinfrid

Mycket vänligt telefonkontakt pga jag hade problem att genomföra betalningen av 1.fakturan! Jag visste inte hur jag skulle göra! Jag fick hjälp att betala fakturan med en gång! Dessutom tog hon bort påminnelseavgiften av denna fakturan! Jag var/är väldigt glad för det o för hjälpen! Mycket tack!! Fick även erbjudande-när jag ger ett omdöme-att nästa fakturan skulle tars bort! Tyvärr måste jag meddela att jag gjorde det med en gång att ger omdöme!! Men det med Trustpilot fungerar inte! Jag satt över en timme-9 försök gjorde...

Svar från Sinfrid

Hej Birgit, Tack för din feedback! Kul att höra att vi kunde vara behjälpliga men tråkigt att höra att det inte gick nå vidare med att skriva Trustpilot omdömet! Om det mot all förmodan fortfarande inte skulle funka efter kontakten med Trustpilot så hjälper vi dig jätte gärna vidare med i ärendet med att skriva omdömet. Vi hoppas det går bra annars är du jätte välkommen att höra av dig till oss så hjälper vi dig med glädje. Önskar dig en fortsatt fin dag! Med vänlig hälsning, Alma H.

Sune B
Skrev om Sinfrid

Trevligt och korrekt bemötande.

Sten U
Skrev om Sinfrid

Ett trevligt samtal med wiliham

Ulla F
Skrev om Sinfrid

Blev vänligt bemött fick svar på min fråga

Stig F
Skrev om Sinfrid

Vänligt och korrekt bemötande när jag väl fick kontakt efter alltför lång väntan, flera timmar faktiskt. Mitt förtroende sviktar om jag nu haft ett brådskande ärende. När jag accepterade Sinfrids erbjudande den 9 februari blev jag erbjuden 2 anti skimming kort men fått bara ett. Inte heller detta är förtroende ingivande. Nu ville jag bara få autogiro bekräftat.

Svar från Sinfrid

Hej Stig, Tack för din feedback och för att du delar din upplevelse med oss. Vi beklagar att du har upplevt lång väntetid och att du endast har mottagit ett anti skimming kort istället för två. Det är inte den service vi strävar efter att ge våra kunder. Vi kommer att se till att du får ditt andra anti skimming kort skickat till dig omgående. Angående autogirobekräftelsen kommer vi att säkerställa att du får bekräftelsen så snart som möjligt. Kontakta oss gärna på kundservice så vi kan åtgärda dessa misstag så snart...

Karl Fredrik Ola J

Katastrof, har avslutat flera gånger men ändå envisas det med nya räkningar. Alltid är det sista räkningen. Akta er för dessa, undvik!

Svar från Sinfrid

Hej Karl, Tack för din feedback. Det är tråkigt att läsa att din upplevelse hos oss varit negativ, givetvis strävar vi alltid efter att förbättras och därför är alla synpunkter viktiga. Tyvärr så blir det missförstånd ibland över telefon vilket vi förstås inte vill men kan vara oundvikligt på grund av olika orsaker. Vi hjälper dig gärna ställa allt till rätta, kontakta gärna oss på 08-509 332 01 helgfria vardagar mellan 08:00-15:00. Tack för att du ger oss chansen att förbättra vår service. Önskar dig en fortsatt fin dag! Med vänlig hälsning, Alma H.

Carina H
Skrev om Sinfrid

Alltid mycket trevligt bemötande. Visar förståelse och försöker att hitta en lösning.

Yvonne A
Skrev om Sinfrid

Bra respons från handläggare men faktorors utskick och i vilken ordning, fullständigt otroligt, så illa att det går ej att beskriva Jag har fått betala mycket onödiga summor för förseningar och fakturorna slarviga utskick, säkert med 1000SEK som jag borde få tillbaka, inte ens en ursäkt utan riktigt illa bemötande

Helena N
Skrev om Sinfrid

Jättebra service från alla som jobbar på Sinfrid.

Merima S
Skrev om Sinfrid

Bra service Trevllgt bemötande.

Oskar .
Skrev om Sinfrid

+Trevligt bemötande. +Empatiskt bemötande. +Erbjudandet behölls medan jag styr upp lösa trådar.

Kia R

Trevlig och lyhörd Mimmi , löste problemet

Kenneth A
Skrev om Sinfrid

Snabb och bra service. Trevlig personal

Lars-Åke J

Jag fick mycket bra hjälp med mitt ärende

Tore K

Över förväntan . Det blev ett ändrat avtal. Mer ekononomiskt betingat för mig

Svar från Sinfrid

Hej Tore, Tack för din feedback! Vi är glada att höra att vi kunde erbjuda dig ett avtal som bättre passar dina ekonomiska behov. Om du har några fler frågor eller behöver ytterligare hjälp, tveka inte att kontakta oss. Vänliga hälsningar, Alma H.

Albi B
Skrev om Sinfrid

Fantastiskt fin bemötande och fått den hjälp som behöver

Svar från Sinfrid

Hej Albi, Tack för din feedback! Kul att höra att vi kunde vara behjälpliga! Önskar dig en fortsatt fin dag! Med vänlig hälsning, Alma H.

Birgitta B
Skrev om Sinfrid

Ok.lite svårt att höra knappsatsen.Vilket gör det svårt att trycka rätt

Svar från Sinfrid

Hej Birgitta, Tack för din feedback och för att du gav oss 4 stjärnor! Vi är glada att du är nöjda med oss. Vi uppskattar din ärlighet om svårigheten med att höra knappsatsen. Din feedback hjälper oss att förbättra våra tjänster. Om du har några fler frågor eller behöver hjälp, tveka inte att kontakta oss. Med vänliga hälsningar, Alma H.

Marilyn B
Skrev om Sinfrid

This is a RIP OFF company. Fast talking sales people, and customer service representatives trained to ignore customer concerns. Binding contracts that cannot be shortened or discontinued. Total RIP OFF.

Svar från Sinfrid

Hi Marilyn, We apologize for any frustration or inconvenience you’ve experienced. Your feedback is important to us, and we take your concerns very seriously. Our goal is to provide clear and transparent service, and we regret that you felt this was not your experience. We are committed to improving our customer service and addressing any issues promptly. Please reach out to us directly at 077-517 00 90 so we can review your situation and find a satisfactory resolution. We value your feedback and hope to regain your trust. Thank you for bringing this to our attention. Best regards, Alma H.

Sandra Carolina S

Fick aldrig mina varor, trots att de sagt två gånger att de ska skickas. Kommer ringa för att säga upp det. Urdåligt.

Svar från Sinfrid

Hej Sandra, Vi beklagar verkligen att du inte har mottagit dina varor trots att vi har bekräftat att de skulle skickas. Detta är inte den standard av service vi strävar efter, och vi förstår din frustration. Vi vill gärna lösa detta så snabbt som möjligt för dig. Vänligen kontakta oss direkt på 077-517 00 90 så att vi kan undersöka vad som har gått fel och säkerställa att du får dina varor omgående. Tack för att du meddelade oss om detta. Vi uppskattar din tålamod och vill göra allt vi kan för att rätta till situationen. Med vänlig hälsning, Alma H.

Magnus J
Skrev om Sinfrid

Hade tänkt säga upp mitt medlemskap pga en felaktig fakturapånnelse. Men de kunde se att det blivit fel så jag slapp avgifterna och stannar kvar ett tag till.

Lise-Lotte T

Blev trevligt bemött. Fick den hjälp jag behövde. Hade problem med en utebliven faktura. Problemet löstes.

Rune Ivan L

Bra person jag fick prata med, och fick bra information.

Rebecca N
Skrev om Sinfrid

Snabbt smidigt och enkelt sätt att skydda sig från id kapning. Hyfsat billigt pris. Haft kontakt med dom två gånger. Varav första jag pratade med var super trevlig och lättsam. När jag ringde andra gången blev jag inte lika bra bemött. Dålig dag? Överlag är jag väldigt nöjd!

Viveca H
Skrev om Sinfrid

Det enda negativa är att man är bunden till abonnemanget på ett år

Svar från Sinfrid

Hej Viveca, Tack för din feedback! Vi förstår att ett års abonnemang kan kännas som ett långt åtagande. Vi vill gärna nämna att det endast är det första året som du är bunden. Efter det gäller en uppsägningstid på endast tre månader. Vi är stolta över att majoriteten av våra kunder väljer att stanna kvar hos oss eftersom de upplever vår tjänst som så pass viktig och värdefull. Om du har några ytterligare frågor eller funderingar, tveka inte att höra av dig till oss! Vänliga hälsningar, Alma H.

Erling O
Skrev om Sinfrid

Fantastisk säljare ni har i Mattias ! Saklig och vänlig. Ge honom löneförhöjning eller åtminstone en rejäl bonus. Vi tecknade ID-skydd. Mvh/ Erling O.

Ulf N
Skrev om Sinfrid

Trevlig och hjälpsam . Fick hjälp med vad jag ville och ett bra samtal med kundtjänsten

Marita J
Skrev om Sinfrid

Blev väldigt trevligt bemött o fick svar på min fråga.

Nisse T
Skrev om Sinfrid

William är den mest bemötande jag har haft på Sigfrid , andra jag har pratat med är ja inte så nöjd med Tack William

Lina Edit S

LITA INTE PÅ DETTA FÖRETAGET, lurat så många inklusive mig! Jätteotrevlig person i telefonen som inte ville lyssna på något jag sa. Deras villkor framgår inte överhuvudtaget i samtalet, smset eller hemsidan så ångerrätten på 30 dagar är skitsamma. Nämns aldrig eller indikerar att det är 12 månanders bindningstid. Personen jag pratade med la bara på efter att jag sa att jag ville säga upp de och får brösta att betala resten. Har därför inte fått någon bekräftelse på uppsägning eller indikering på att det är uppsagt, inget mejl, inget på mina sidor eller liknande.

Svar från Sinfrid

Hej Lina, Tack för din feedback. Det är verkligen tråkigt att höra om din upplevelse. Vi strävar alltid efter att ge våra kunder den bästa servicen och tar dina synpunkter på stort allvar. Vi ber om ursäkt för att du inte fick den information du behövde under samtalet. För att undvika missförstånd spelar vi alltid in en muntlig sammanfattning av villkoren som du och vår säljare har kommit överens om. Därefter skickas ett SMS med pris, antal produkter och information om ångerrätten. Detta SMS (skriftligt anbud) måste...

Eva L
Skrev om Sinfrid

Trevligt, informativt och stor kunskap!

Carina L
Skrev om Sinfrid

Mkt trevligt samtal. Är så nöjd med er o era tjänster..Tack

Lena Ö

Toppen Toppen hon var lugn och hjälpsam Högsta betyg Tackå

Stig J

Pratade med Mattias. Ett givande samtal! Mvh Stig Johnell

Ann-Sofi C
Skrev om Sinfrid

Vänligt bemötande tydlig information blev uppringd slapp vänta i telefonkö

Maria L
Skrev om Sinfrid

Han som bemötte var väldigt trevlig och hjälpte mig med mitt problem. Väldigt kunnig om sinfrids tjänst, olika paketer och hur deras tjänst är i jämförelse till andra liknande tjänster.

Svar från Sinfrid

Tack Maria! Det var trevligt att prata med dig. Du är varmt välkommen åter. Mvh William Sinfrid Kundservice.

Jenny M
Skrev om Sinfrid

Mycket bra service från henne som ringde mig. Hjälpte mig med autogiro och andra problem som blev lösta 😄😄😄😄😄

Jessica L
Skrev om Sinfrid

Snabb och god service. Kundtjänst lade ned extra tid och energi på att hjälpa mig, trots att jag själv lyckats klanta till det. Tror hon hette Mimmi och hon är värd en extra guldstjärna för tålamod och omtanke!

Birgitta G
Skrev om Sinfrid

Jag vill verkligen poängtera att Sinfrid är ett företag att lita på. De gör kort-betalningarna säkra, då en avisering till konto-innehavaren, automatiskt görs vid varje användning. Det som drar ner omdömet är deras faktureingsbolag, som skickar ut felaktiga inbetalningar. Tyvärr har Sinfrid blivit av med en nöjd kund, eftersom deras fakturingsbolag har sämsta betyg!

Svar från Sinfrid

Hej Birgitta, Tack för din feedback, den är mycket värdefull och hjälper oss att alltid förbättras. Vad kul att höra att du är nöjd med Sinfrid som tjänst men tråkigt gällande fakturan! Om du har råkat få en felaktig faktura så kontakta gärna oss via kundservice så ser vi till att fixa det med en gång! Vi vill självklart aldrig att våra kunder ska få felaktiga fakturor, ibland sker det misstag och då ser vi såklart till att åtgärda dessa så snart som möjligt. Vi önskar dig en fortsatt fin dag! Med vänlig hälsning, Alma H.

Albert elias Z

12månaders bindningstid för en skitlösning. redan missnöjd. rekommenderar ingen att tacka ja till detta.

Svar från Sinfrid

Hej Albert, Tack för din feedback. Vi tycker det är mycket tråkigt att du känner dig missnöjd! Samtliga av våra tjänster till konsumenter tecknas via skriftliga avtal (främst via SMS) idag i enlighet med rådande lag. Om det är något specifikt som fått dig att känna så, så skulle vi uppskatta om du kunde kontakta oss på kundservice så vi kan se över detta och kontrollera om det är något vi gjort fel. Önskar dig en fortsatt fin dag! Med vänlig hälsning, Alma H.

Johan G
Skrev om Sinfrid

Ett företag med läskiga avtalsvillkor som lurar kunderna.

Svar från Sinfrid

Hej Johan. Tack för din värdefulla feedback. Vi tycker det är mycket tråkigt att du känner att du har blivit lurad och det är absolut inget vi står bakom. Samtliga av våra tjänster till konsumenter tecknas via skriftliga avtal (främst via SMS) efter ett muntligt avtal i enlighet med rådande lag. Det gör oss mycket ledsna att höra att det kanske skett ett missförstånd. Om det är något specifikt som fått dig att känna så, så skulle vi mer än gärna vilja se över ditt ärende igen om du kan kontakta oss på kundservice och kontrollera...

Christina J

Supertrevligt, kunnigt och proffsigt bemötande från all personal jag haft kontakt med. Nu hoppas jag innerligt att jag INTE ska behöva kontakta dem pga intrång från utomstående i min privatekonomi.

Mattias Bernt Lennart S

Väldigt svårt att ta ett nej. Försöker spela på ens samvete. Avslutade samtalet med att "blir du id-kapad så får du ingen hjälp här" med tråkig ton. Nästan som om personen planerade att göra det själv. Riktigt tråkigt.

Svar från Sinfrid

Hej Mattias, Tack för din feedback. Vi tycker det är mycket tråkigt att du har haft denna upplevelse med oss, det är inte något vi står bakom. Vi förstår att det finns personer som inte är intresserade av vårt skydd och även fast det är viktigt för oss att förstå varför en person tackar nej för att eventuellt kunna hitta en lösning så ska detta ske med ett professionellt och trevligt bemötande vare sig personen ifråga bestämmer sig för att stanna kvar som kund eller inte. Vi ber om ursäkt för bemötandet du fick och kommer...

Clara K
Skrev om Sinfrid

Väldigt tråkig upplevelse då eran kundtjänst inte kan ta ett ”nej” eller att man vill säga upp ett abonnemang, försöker tjata en till att vara kvar och lät mig inte avsluta förrän jag gav en anledning. Jonatan som jag pratade med var väldigt otrevlig, skyllde på att det blir mycket ”administrativt arbete” vid min uppsägning. Varför säger han det? För att ge mig dåligt samvete så jag ska behålla abonnemanget? Det tog flera flera minuter in i samtalet innan han ”tillät” mig säga upp, där han tillslut sa, och jag citerar ”vem...

Svar från Sinfrid

Hej Clara, Tack för din feedback. Vi tycker det är mycket tråkigt att du har haft denna upplevelse med oss, det är inte något vi står bakom. Vi förstår att det finns personer som inte är intresserade av vårt skydd och även fast det är viktigt för oss att förstå varför en person tackar nej för att eventuellt kunna hitta en lösning så ska detta ske med ett professionellt och trevligt bemötande vare sig personen ifråga bestämmer sig för att stanna kvar som kund eller inte. Vi ber om ursäkt för bemötandet du fick och kommer...

Gunvor R
Skrev om Sinfrid

Bra information om abonnemang. Trevligt bemötande Förväntade mig att få veta vad som gällde mitt abonnemang, fick bra information om det Bra upplevelse, fick erbjudande om rabbat på abonnemanget

Gunilla I
Skrev om Sinfrid

Jag är väldigt nöjd med Sinfrid hittills. De har en tydlig hemsida där man lätt ser all information och själv kan göra ändringar och jag upplever ett trevligt bemötande.

Sara A
Skrev om Sinfrid

Jag har fått en del samtal gällande ID-bevakning men bestämde mig för att välja Sinfrid då dem är professionella och väldigt kunniga. Rekommenderar starkt.