Jag känner mig så besviken och lurad på sinfrid. Jag fick ett sms med massa information som var missvisande och sedan var jag helt plötsligt bunden på ett abonnemang i ETT ÅR. Jag känner att tjänsten jag har betalat för har varit till NOLL användning/hjälp. Mitt kort blev tillomed kapat under denna period, då var det min bank som kontaktade mig och upptänkte detta i tid och inte sinfrid ?!
Sinfrid
Om företaget
Välkommen till Sinfrid, ett teknikbolag med en mänsklig touch. Vår mission? Din säkerhet. Vi levererar smarta lösningar för att förstärka din trygghet i en värld som förändras snabbt. ID-Bevakning, en av våra tjänster, gör mer än att bara skydda din identitet mot kapning. Den ger dig också kontroll över din kreditvärdighet och...
193 omdömen om Sinfrid
Sedan starten hos Reco 2022
Jag känner mig väldigt nöjd. Jag pratade med Björn. Och han var trevlig och tillmötesgående
Jag blev bemött med vänlighet och förståelse. Hon lyssnade på min oro för utgifterna och hjälpte mig med autogiro bl a.
Mycket bra bemötande, fick hjälp med det jag undrade
Lurendrejeri företag !!!! Dom ringer upp och skickar sedan ett sms som man ska svara på. Efter samtal säger dom att jag har svarat ok på ett sms vilket binder mig till ett avtal i 23 månader.
Bra, snabb och smidig service
Fantastiskt! Bara positivt och trevlig personal
Otroligt vilseledande försäljning är inte ok att få kryptiska SMS som lätt feltolkas. Mycket besviken på detta företags sett att sälja sin produkt. 👎👎👎👎
Trevligt och vänligt bemötande. Ärendet handlade om bedrägeriskydd vilket jag köpte.
Snabbt och smidigt och billigt
Trevligt bemötande och vänlig personal levde upp till vad dom lovade tjänsten funkar bra och det var ett skydd mot id kapning
Bevaka bedrägeri. Ttevlig och serviceinriktad säljare.
Känner att det inte är rätt att man blir uppringd och övertalad att ha tjänsten Bedrägeriskydd för 4.296:- i 24 månader. Fick en provmånad 30 dagar , var ju snällt . Men har legat sjuk och upptäckte att sista dagen för att ångra sig var 15/6- 15/7 -25 .Ringde dagen efter alltså den 16/7 -25 (1 dag efter) Dom vägrade att ge mig ångertid. Är pensionär och mycket skulder. Berättade det men inget medhåll . Nu har jag sökt efter en mailadress för att säga upp detta .Men hittar inget. Inget jag kommer att rekommendera.
Tydlighet och kunnande, och trevlig kundsupport
Nils var mycket trevlig. Fick mig att stanna kvar trots att jag skulle säga upp avtalet. Er kundtjänst var mycket otrevlig vid tidigare kontakt!
Pratade med William och blev väl bemött, och fick bra hjälp
Bra att ha å göra med. Enkla och sabba
Bra bemött. Snabb rådgivning. Förklarar så man förstår.
Prata med William han var snäll!
Uppföljning 17 juli 2025: Jag vill gärna uppdatera mitt tidigare omdöme. Jag har nu blivit kontaktad av Sinfrid, som ringde upp och bemötte mig på ett väldigt professionellt och respektfullt sätt. Samtalet kändes ärligt och lösningsinriktat, och ärendet har nu hanterats snabbt och smidigt – vilket jag verkligen uppskattar. Jag har egentligen ingen åsikt om deras produkter, som säkert är väldigt bra, men jag önskar att säljaren hade varit tydligare i sin kommunikation från början. Det hade nog kunnat undvika hela missförståndet....
Hej Sanna, Tack för att du tog dig tid att dela med dig av din upplevelse – vi är verkligen ledsna att du känner så här. Det ska självklart aldrig upplevas som att man blir ansluten till något utan ett tydligt godkännande. Vi vill gärna titta närmare på det här samtalet och se vad som har gått fel. Det är mycket viktigt för oss att våra säljare är tydliga med vad som erbjuds och att ingen ska känna sig vilseledd. Vi spelar alltid in våra samtal, just för att kunna följa upp i den här typen av situationer. Jag vill också...
Fått all info som jag behöver på smidigt sätt
Mottaglig och fått all info jag behöver
Bra samtal och förståelse med hjälp av en månads kostnad då tryggsam lurat in mig i fela id-skydds företag. Men förstår inte det som kom på min post dagen efter en gammal avi att betala - vi hörs!! Mvh Maria Mellbin 070-9708288
Fick ett proffsigt bemötande och fick problemet löst
Pratade med mattias och hade ett trevligt samtal med han
Trevlig bemötande och bra info
Trevlig personal som var väldigt hjälpsam i mitt ärende
Trevliga och pålästa försäljare. I detta fall var det William.
Kundtjänsten var mycket trevlig och snabb. Löste mitt problem galant.
Bra produkt, bra och trevligt bemötande av kundtjänst. Bra med livstidsgaranti på tandborsten
Mycket trevligt att prata med jag tror att jag kommer att bli nöjd.
Han var väldigt trevlig o talade om vad som gäller! Tycker han var duktig
Mycket bra upplevelse. Svarar på det man frågar efter
Bra bemötande och kundservice
Har aldrig varit med om ett så dåligt och oprofessionellt bemötande i hela mitt liv. Ringde deras kundservice och tänkte dubbelkolla så att mitt bundna abonnemang avslutats helt och hållet då jag inte haft någon användning av tjänsten i över huvudtaget, då blir säljaren genast dryg och fruktansvärt otrevlig. Han påstår att jag fortfarande skulle ha 3 månaders bunden tid eftersom mitt abonnemang förnyats istället för att avslutats trots att jag gång på gång sagt att jag vill avsluta mitt abonnemang. Abonnemanget skulle...
Hej Alma, Tack för att du tog dig tid att dela din upplevelse. Vi är verkligen ledsna över att du känt dig illa bemött och inte fått den hjälp du behövde – så ska det självklart inte vara. Vi vill be om ursäkt för om någon i vår kundservice upplevts som otrevlig eller nonchalant. Alla kunder har rätt att bli bemötta med respekt och att få tydliga svar på sina frågor. Vi förstår din frustration över att abonnemanget förnyats trots att du upplevde att du sagt upp det. Våra bedrägeriskydd, som även inkluderar en ID-stöldsförsäkring,...
Har fått bra bemötande Fick bra hjälp Bara bra upplevelse Får hjälp säkerhet och id
Enkel, snabb och prisvärd tjänst
Bra,jättebra jag fick svar på mina frågor så jag är nöjd
Hejsan. Jag blev bemött på ett trevligt & förstående sätt. Jag fick den hjälp som jag ringde för, jag är väldigt nöjd med servicen. Jag fick bra råd. Jag fick ett fint bemötande, bra hjälp & råd från er på Sinfrid.
Snabb hjälp med att ändra en felaktig mejladress. 5/5 Ingen kommentar/beklagande om att det har varit ränta och påminnelseavgifter pålagt under ett antal månader pga felaktig mejladress. 1/5 Först ringde jag upp och valde då att bli uppringd för att slippa stå i kö. Men efter 50 min ringde jag tillbaka och kom då fram på bara några minuter. Lång väntan i onödan för en service de erbjöd men som inte fungerade. 1/5
Hej Helena, Tack för att du tog dig tid att ge oss din feedback. Vi är glada att vi kunde hjälpa dig snabbt med att ändra mejladressen, men vi beklagar verkligen att du upplevde frustration kring väntetiderna och avgifterna som tillkommit på grund av den felaktiga adressen. Vi har tagit till oss dina synpunkter gällande de långa svarstiderna och vill informera om att vi sedan dess har jobbat intensivt för att förbättra detta. Vi är glada att kunna rapportera att vi under de senaste månaderna har jobbat ned väntetiden till...
Trevligt bemötande. Förklarade mitt problem med fakturan och de löste det med bravu
Bra kundbemötande! Snabb hjälp vid frågor och bra erbjudanden.
Trevlig kuntjänst så länge man inte vill säga upp tjänsten. Sade upp bundet avtal men det visar sig ha bytts mot ett annat utan bindningstid, men med 3 månaders uppsägningstid. Det vill jag kalla bundet i 3 månader. Borde finnas på Råd och röns svarta lista. Lägre nöjdhet på trustpilot än här.
Jag hade problem med betalning av en faktura, ringde in och det gick smidigt o h fort. Fick även bra hjälp!
Super service å hjälpsam Talk for hjelpen
Informerande och tydlig kundservice. Även trevlig personal som var mycket hjälpsam.
Trevligt bemötande, fick svar på allt och till och med ännu mer hjälp.
bra service, trevlig personal och hjälpsam när man undrar något. mycket bra , rekommenderar dom verkligen, kommer fortsätta ha dom hädanefter
Mycke bra bemött , trevlig kille som tog god tid och förklarade
Otroligt bra service och pålitliga i sitt yrke