Sinfrid

Sinfrid

sinfrid.se
Omdömen totalt
47
Snittbetyg
3.7

Om företaget

Välkommen till Sinfrid, ett teknikbolag med en mänsklig touch. Vår mission? Din säkerhet. Vi levererar smarta lösningar för att förstärka din trygghet i en värld som förändras snabbt. ID-Bevakning, en av våra tjänster, gör mer än att bara skydda din identitet mot kapning. Den ger dig också kontroll över din kreditvärdighet och... 

Skriv ett omdöme

47 omdömen om Sinfrid

Sedan starten hos Reco 2022

Visar 47 omdömen med 3.7 i snittbetyg
Solveig E
Skrev om Sinfrid

Alldeles för mycket handlade om att övertala mig till något jag tackade nej till!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Per G
Skrev om Sinfrid

Mycket nöjd med tjänsten som ger mig notiser och ett väldigt bra bemötande i kundtjänst.

1
Sinfrid gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Mona-Lisa H

Trevlig att prata med .. Hon visste vad hon pratade om . Så här långt kan jag rekommendera Sinfrid

1
Sinfrid gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Eva Birgitta H

Jag är ny kund hos Sinfrid och har ansökt om autogiro men detta kommer gälla först fr o m sept mån. fick en fin hjälp av Mimmi som tog bort fakturaavgiften även för augusti månad, tackar på förhand Med vänlig hälsning Eva Högberg

1
Sinfrid gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Mats H
Skrev om Sinfrid

Jag fick snabb och korrekt service rörande mitt ärende, utan besvärande väntetid.

1
Sinfrid gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Lennart F
Skrev om Sinfrid

Jättebra mjuka och lätt att dra på

1
Sinfrid gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Sven B
Skrev om Sinfrid

Trevlig personal trevligt bemötande kunde svara på mina frågor väl insatt förklarade sakligt

1
Sinfrid gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Samir K
Skrev om Sinfrid

Jag vill varmt rekommendera Sinfrid! De har visat en enastående förmåga att leverera över förväntan. Med ett vänligt bemötande och professionellt tillvägagångssätt överträffade kundservice mina förhoppningar. Jag uppskattade särskilt den noggrannhet och dedikation som de visade i sitt arbete.

1
Sinfrid gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Andreas J
Skrev om Sinfrid

Oseriösa skojare! De ringer och tjatar på gamla människor och ger sig inte förrän de fått sälja ett värdelöst abbonemang. Parasiter är vad de är. De har kostat mina gamla föräldrar tusentals kronor innan jag upptäckte att de tecknat ett abbonemang på detta meningslösa trams. De borde skämmas, men inte ens det duger de väl till. Usch!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Svar från Sinfrid

Hej Andreas, Tack för din feedback. Vi tycker det är mycket tråkigt att dina föräldrar känner att de har fastnat i något då vi inte lurar in folk i avtal. Eftersom vi är ett säkerhetsföretag kan vi inte uttala oss om enskilda ärenden men jag kan förklara utifrån hur vi generellt sett arbetar. För att försäkra oss om att konsumenten blir korrekt informerad avseende avtalet så gör vi en muntlig sammanfattning som spelas in för att tydliggöra de villkor kund och säljare kommit överens om. Efter det så skickas ett SMS ut... 

Helén P
Skrev om Sinfrid

Jag behövde hjälp med att registrera kort, ringde er två dagar tidigare och där var då en i kö och jag väntade i luren men efter ca 15-20 minuter lade jag på, men den tredje dagen var där två i kö och då kom jag fram efter en stund och jag blev då väl bemött.

1
Dentle gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Svar från Sinfrid

Hej Helén, Tack för din feedback. Vi gör alltid vårt yttersta för att besvara samtal på vår växel så snabbt som möjligt, däremot kan svarstiderna variera beroende på hur många kunder som ringer och vad de behöver hjälp med. Vi kommer att sträva för att besvara samtalen så fort som möjligt men skulle du finna dig i en likande situation igen så har vi även en så kallad "call-back" funktion via knappval så att man kan välja att bli uppringd från oss så slipper man sitta och vänta, dessutom så behåller man sin plats i kön.... 

Thorbjörn B

Bra kundtjänst tyckte jag inget mer att lägga till

1
Dentle gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Kenneth E
Skrev om Sinfrid

Att de var tillmötesgående med mitt fall👍

1
Sinfrid gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Marine A
Skrev om Sinfrid

Snabb service. Bra bemötande. Ville få hjälp med autogiro.

1
Sinfrid gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Berit L
Skrev om Sinfrid

Jag fick svar på mina frågor, det Vad synd att det tog så lång tid att komma fram till er

1
Sinfrid gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Ann-Katrin F

Väldigt fint bemötande. Jag fick bra förklarat på frågor som jag behövde hjälp med.. Hjälp med att säga upp andra ärenden och det känns jättebra och skönt att ni på Sinfrid lyssnar så bra och är så hjälpsam. Tack för hjälpen

1
Sinfrid gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Mats H
Skrev om Sinfrid

Sinfrid var trevlig och hjälpsam mot mig

1
Sinfrid gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Richard S
Skrev om Sinfrid

Helt plötsligt får man inkassokrav på en faktura från sinfrid har aldrig beställt kommer aldrig beställa från sinfrid . Har lämnat in en polisanmälan är tydligen inte den första vilket oseriöst företag ..

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Svar från Sinfrid

Hej Richard, Har du fått ett inkassokrav från oss rekommenderar jag att du kontaktar vår kundtjänst på 077-517 00 90 (öppet helgfria vardagar, 08:00-15:00) eller mailar hjalp@sinfrid.se för att reda ut vad som har skett. Vi går givetvis aldrig in och diskuterar enskilda fall i våra officiella kanaler, och jag kan därför inte hjälpa dig vidare i detta forum. Jag kan däremot försäkra dig om att vi varken skickar ut bluffakturor eller skapar beställningar i någons namn utan deras godkännande Vänliga hälsningar, Louise Kundserviceansvarig.

Ingemar J
Skrev om Sinfrid

Jag får hela tiden meddelande på min telefon och det går inte att blocka. Värre än än idioterna som stjäl din identitet. Idag har nästan alla skydd via sin hemförsäkring ändå ska dom pracka på oss denna tjänst.

1
Khim L gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Svar från Sinfrid

Hej Ingemar, Tack för ditt omdöme. Våran tjänst bevakar dig dygnet runt hos 22 olika myndigheter och instanser vilket gör att du larmas direkt ifall ditt personnummer nyttjas i sammanhang där man kan begå bedrägerier. Genom att larmas direkt när det sker så kan du kontakta våran larmcentral som omedelbart spärrar ditt personnummer vilket gör att bedrägeriet inte fullföljs då det stoppas innan varor skickas eller lån utbetalas. Detta förekommer inte via hemförsäkring eller bank och som sparar dig mycket tid. Majoriteten... 

Lena P
Skrev om Sinfrid

Mycket bra serviceoch mycket kunnig personal Och fick hjälp med mitt ärende

1
Sinfrid gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Khim L
Skrev om Sinfrid

Jag har sagt upp min alla tjänster hos Sinfrid. Från början så lyckades de sätta upp mig för Både ID-Bevakning och ID-kapning. Men jag var uppmärksam och visste att jag hade ID-Kapning skydd via min hemförsäkring. De gav mig ID-Bevakning "på prov" och jag kollad upp detta och insåg att jag är redan hade ID-Bevakning genom andra ställen och dessutom gratis med. Det enda jag fick via "ID-övervakning", via Sinfrid, var meddelande om min kreditvärdighet. Vilket man kan få gratis från andra ställen. Jag har sagt upp även... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Svar från Sinfrid

Hej Khim, Tack för din utförliga feedback. Genom vår tjänst så har man en bevakning som sker hos 22 olika myndigheter och instanser i realtid vilket betyder att skulle en bedragare försöka sig på att kapa dig så larmas du direkt. Syftet med larmet är att du ska ha möjligheten att via vår larmcentral omedelbart spärra ditt personnummer och på så vis kan man stoppa bedrägeriet innan lån utbetalas, varor lämnar lagret mm. Dessutom förhindrar vi att ytterligare köp görs. Vår larmcentral bemannas dygnet runt, året runt just... 

Karin J
Skrev om Sinfrid

Personen ifråga var väldigt hjälpsam och tydligt talade om vad som gällde

1
Sinfrid gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Darko T
Skrev om Sinfrid

Mindre väntetid bra service och bra telefon prat

1
Sinfrid gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Per E
Skrev om Sinfrid

Trevligt bemötande av den jag pratade med

1
Sinfrid gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Inga J
Skrev om Sinfrid

Positivt bemött. Informativt. Tjänstvilligt. IDskydd

1
Sinfrid gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Katrin G
Skrev om Sinfrid

Smidigt, enkelt och bra bemötande. Bra plattform som kan kan kika på. Mycket bra information från Säkerhetsskolan som skickas till mig med jämna mellanrum. Känns väldigt seriöst och jag är nöjd.

1
Sinfrid gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Eva G
Skrev om Sinfrid

Mer eller mindre tvingad att tecknad avtal Får en påminnelse om att jag inte har betalt har inte fått någon faktura Ringde upp och blev bättre bemött och det visade sig att jag var bunden till oktober 2023 vilket inte jag blev upplyst om vid avtalet. Det gick inte att säga upp nu. Besviken

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Svar från Sinfrid

Hej Eva, Tack för din feedback. Jag vill först och främst be om ursäkt för att din upplevelse med oss inte varit positiv. Vi vill absolut inte att våra kunder har en negativ upplevelse med oss. Vi strävar vi alltid efter att förbättras och därför är alla synpunkter viktiga. Samtliga av våra tjänster till konsumenter tecknas via skriftliga avtal (främst via SMS) idag i enlighet med rådande lag. Men det kan självklart uppstå missförstånd. Det gläder dock att höra att du fick bättre bemötande när du ringde in till oss.... 

Madeleine L

Vänlig, saklig o information

1
Sinfrid gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Laila J
Skrev om Sinfrid

Allt är bra. Blev väl bemött av Siinfrids personal

1
Sinfrid gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Mattias M
Skrev om Sinfrid

Kan ha vart den smidigaste upplevelsen jag vart med om. Ringde in till kundservice för att jag hade en annan tjänst aktiv och dom hjälpte mig att avsluta den tjänsten.

2
Mattias M och Sinfrid gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Svar från Sinfrid

Hej Mattias, Tack för din feedback! Kul att höra att vi kunde vara behjälpliga! Vänliga hälsningar , Louise Kundserviceansvarig

Ban Chun L
Skrev om Sinfrid

Grymt bra! Super nöjd med detta

1
Sinfrid gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Saulo V
Skrev om Sinfrid

Funkar utmärkt! Väldigt smidigt med notifikationer och bra kundtjänst.

1
Sinfrid gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Evy F
Skrev om Sinfrid

Ni har dock misslyckats med uppgiften att säga upp en försäkring för mig vilket ni lovade vid tecknandet.

1
Khim L gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Svar från Sinfrid

Hej Evy, Tack så mycket för din feedback! Kontakta kundservice på 077-517 00 90 eller hjalp@sinfrid.se så kommer de göra sitt yttersta för att hjälpa dig. Ha en fin dag! Vänliga hälsningar, Louise Kundserviceansvarig

Robert A
Skrev om Sinfrid

Hade varit betydligt lättare med en personlig assistent. Inte massa frågor. Dåligt att dom skicka en räkning på e-mail.1 år senare. Jag hade aldrig fått någon utan gick vidare till inkasso. Då jag trodde ärendet var avslutat och bytt e-mail.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Svar från Sinfrid

Hej Robert, Tack för din feedback! Anledningen till att vi skickar faktura till e-mail är helt enkelt för att det är mer miljövänligt. Sedan så går det även att få faktura med post om man vill det och även autogiro. Dock så låter det som att något har gått fel med hanteringen från vårt håll. Jag skulle gärna vilja se över ditt ärende och skulle uppskatta om du kunde skicka ett email till klagomal@sinfrid.se. och ange som ämne Reco omdöme. Vi arbetar ständigt med att förbättra oss och din feedback skulle betyda mycket. Önskar dig en fortsatt fin dag! Vänliga hälsningar, Louise Kundserviceansvarig

Bo L
Skrev om Sinfrid

Toppen trevlig attityd av personalen… Fungerade bra hela tiden, funderar på att pröjsa för fortsatt bevakning av min mobil ! Även fast ekonomin är ganska dålig, men, men Jag hoppas, men måste kolla ! Hejdå…… Med vänlig hälsning, Bosse

2
Johnny F och Sinfrid gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Berndt Gerhard Raymond H

Enkelt att få kontakt vid behov. Trevligt bemötande. Problemlösare.

2
Johnny F och Sinfrid gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Adam F
Skrev om Sinfrid

Bedrövligt, otydlig information om priser och bindningstid m.m Skulle bli kontaktad av säljaren efter 60 dagar om jag ville fortsätta men tydligen stod det finstilt nånstans att man aktivt var tvungen att ta kontakt med dem för att avsluta prövotiden som övergick till fast bindninstid i 10 månader till. Nu är man upplåst i 10 månader och blåst på över 1500:- snacka om att lura folk, lika vidrigt som id kapning som ska lura folk på pengar. Fy f.n va dåligt!!!! Hoppas alla som blivit lurade kontaktar vänner och bekanta och informerar dem så dem inte kan lura fler människor på pengar!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Svar från Sinfrid

Hej Adam, Tack för din feedback. Jag vill först och främst be om ursäkt för att din upplevelse med oss inte varit positiv. Vi vill absolut inte att våra kunder har en negativ upplevelse med oss. Vi strävar vi alltid efter att förbättras och därför är alla synpunkter viktiga. Vad jag kan se så har du fått hjälp med ditt ärende genom vår kundservice, jag hoppas iallafall att du känner dig mer nöjd nu när ditt ärende är avslutat. Kontakta oss gärna vid minsta fundering eller om vi kan hjälpa till med något mer. Önskar dig en fortsatt fin dag! Vänliga hälsningar, Louise Kundserviceansvarig

Helena W
Skrev om Sinfrid

SÄMST! Jag missförstod hela upplägget Trodde jag kunde vänta två månader att bestämma mig Plötsligt rullar bindande fakturor in Jag försökt få hjälp att avsluta trots bildningen Totalt omöjliga att ha att göra med och noll Serviceminded Känns som en SCAM Varning!

2
Andreas J och Adam F gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Svar från Sinfrid

Hej Helena, Jag vill först och främst be om ursäkt för att din upplevelse med oss inte varit positiv. Vi vill absolut inte att våra kunder har en negativ upplevelse med oss. Vi strävar vi alltid efter att förbättras och därför är alla synpunkter viktiga. Vad jag kan se så har du fått hjälp med ditt ärende genom vår kundservice, jag hoppas iallafall att du känner dig mer nöjd nu när ditt ärende är avslutat. Kontakta oss gärna vid minsta fundering eller om vi kan hjälpa till med något mer. Önskar dig en trevlig helg! Vänliga hälsningar, Louise Kundserviceansvarig

Lena J
Skrev om Sinfrid

Sinfrids ID-bevakning gör att jag sover tryggt. Då jag har gått med i flera styrelser i år så att mitt personnummer ligger publikt så har det var tryggt att veta att mitt ID är bevakat. Jag har registrerat alla min värdehandlingar vilket även känns bra då jag förlägger pass, plånbok och telefon lite här och var bla i flygplats Security. Jag får meddelande per sms när något händer och än så länge inga konstigheter men tryggt att få feedback att ngn har koll. Rekommenderar varmt! Jag fick 3 månaders gratis abonnemang eftersom... 

2
Johnny F och Sinfrid gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Erling L
Skrev om Sinfrid

Trevligt bemötande. OK produkt.

2
Johnny F och Sinfrid gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Annette F
Skrev om Sinfrid

Skulle bli kontaktade efter 2 månader enligt försäljaren och därefter bestämma oss om vi skulle ha deras id-skydds tjänst. Vi skulle under tiden kolla upp med ett annat företag där vi har en liknande tjänst hos. Typ bindningstid och liknande. Men ingen hörde av sig. Utan helt plötsligt så har vi två likadana tjänster som är bundna i ett år! Till vilken nytta då? Riktigt dåligt av sinfrid att se till så man inte kan ångra dig utan tvingas betala för en tjänst som man inte behöver. Vi känner oss blåsta av sinfrid och kommer... 

2
Andreas J och Helena W gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Svar från Sinfrid

Hej Anette, Tack för din feedback. Det är tråkigt att läsa att din upplevelse hos oss varit negativ, givetvis strävar vi alltid efter att förbättras och därför är alla synpunkter viktiga. Tyvärr så blir det missförstånd ibland över telefon vilket vi förstås inte vill men kan vara oundvikligt på grund av olika orsaker. För att försäkra oss om att detta inte sker så gör vi en muntlig sammanfattning som spelas in för att tydliggöra de villkor kund och säljare kommit överens om. Efter det så skickas ett SMS ut som innehåller... 

Lillemor Anita S

Blev lurad att gå med. Hoppas ni avslutar min prenumeration

1
Andreas J gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Svar från Sinfrid

Hej Lillemor, Tack för din feedback. Vi tycker det är mycket tråkigt att du känner att du har blivit lurad! Samtliga av våra tjänster till konsumenter tecknas via skriftliga avtal (främst via SMS) idag i enlighet med rådande lag. Om det är något specifikt som fått dig att känna så, så skulle vi uppskatta om du kunde kontakta oss på kundservice så vi kan se över detta och kontrollera om det är något vi gjort fel. Önskar dig en fin dag! Med vänliga hälsningar, Louise Kundservice ansvarig

Ingemar S
Skrev om Sinfrid

Ger ingen information som jag inte redan fått annan väg

1
Sinfrid gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Svar från Sinfrid

Hej Ingemar, Tack för din feedback! Skönt att inget allvarligt har hänt, skulle olyckan inträffa så får du ett larm via SMS samt mail och då kan du nå vår spärrlinje 24/7 som har handläggare med erfarenhet av att hjälpa 40 000+ kunder. Om du har några frågor kring hur vårt skydd fungerar så är du hjärtligt välkommen att kontakta oss. Ha en fin dag! Med vänliga hälsningar, Louise Kundservice ansvarig

Claes J
Skrev om Sinfrid

Det känns jättebra att ha bevakning på mitt personnummer. Jag har fått flera SMS-meddelande om min ändrade kreditstatus vilket har varit utmärkt då jag funderat på ett bolån för att renovera min lägenhet. Jag får även omedelbart besked via SMS när en kreditupplysning tagits i mitt namn. Dessutom har jag fått utmärkt hjälp med att registrera mina värdehandlingar av Sinfrids mycket trevliga och hjälpsamma kundservice när jag ringt in och bett om hjälp. Toppklass!

1
Sinfrid gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Ann-Christin S

Påstridiga accepterade inte ett nej.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Svar från Sinfrid

Hej Ann-Christin, Tack för din feedback! Mycket tråkigt att läsa att din upplevelse hos oss varit negativ, givetvis strävar vi alltid efter att förbättras och därför är alla synpunkter viktiga. Vi skulle uppskatta om du kan berätta lite mer så att vi kan ta det vidare internt. Du är varmt välkommen att kontakta oss genom att mejla klagomal@sinfrid.se eller ringa till vår kundservice på 077-517 00 90. Önskar dig en riktigt fin dag och Glad Påsk! Med vänliga hälsningar, Louise Kundserviceansvarig Önskar dig en fin dag!

Jill L
Skrev om Sinfrid

Mycket bra och trevlig kundservice

1
Sinfrid gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Carl Oskar F

Från säljaren som kontaktade mig för att teckna tjänsten till kundtjänst som alltid är lika trevliga vill jag starkt rekommendera Sinfrid. Ett stort + också, för portalen som är lätt att använda.

1
Sinfrid gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Åke Å
Skrev om Sinfrid

Känns tryggt att få ett meddelande när kreditupplysning tas av någon. Bäst var när jag bytte adress och jag fick information då jag varit lite rädd för att min adress skall kapas efter att en god vän råkat ut för det. Gillar den säkerhetsskola jag får varje månad - många nyttiga tips:)

1
Sinfrid gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela

Filtrera omdömen