Alla kategorier Båttillbehör Skåne Ängelholm Skåne Marin AB

Skåne Marin AB

Hamnen, 262 61 Ängelholm — Visa karta

1.0 i betyg av 2 rekommendationer
Är det här ditt företag?
Genom några enkla steg kan du förbättra din profil på Reco.se. Det tar bara några minuter!
Ändra beskrivning
Lägg till öppettider
 

Läs vad 2 kunder tycker om Skåne Marin AB

  • Andreas B
    Andreas B skrev om Skåne Marin AB
    Har aldrig varit med om något liknande!!

    Köpte en ny båt av dem i juli i år för över 260.000kr. Redan vid leverans så började problemen. Jag frågade innan någon affär var gjord om hur lång leverans tiden var på båten. Båten i sig fanns redan i hallen och skulle bara gås igenom osv. innan leverans. "Gud, ja i eftermiddag!? Det är bara batteri, plotter, stolar och propeller som ska monteras". Där fanns en liten skada på skeddan, om skulle fixas efter sommaren eftersom det bara var kosmetiskt. "Kom in med båten så fixar vi det inom en vecka".

    Några dagar senare skenade jag in i hallen med pengar redo för en kontant affär, inget kludd. Service direkt för de visste ju att jag hade pengar. Jag gjorde affären och vi bestämde att den skulle vara klar till dagen efter. Vi bestämde kl 16:00 dagen efter, vid problem skulle de ringa. Jag kom dit glad i hågen dagen efter och båten stod kvar i hallen utan propeller. Jag tänkte inte så mycket på det, det tar ju bara några minuter att sätta dit. Efter en halvtimme dyker stjärnan upp som sålde båten "Ehh, mekanikerna har gått hem för dagen så den blir inte klar idag, vi får hoppas på imorgon."

    Happ, hem igen och tillbaka dagen efter vid bestämd tid.. Fick ändå stå och vänta i över en timme på båten.

    Nu var väl båten i vattnet och skulle köra över viken till stället där jag själv bor. Resan hem var minst sagt intressant. Vindrutans skruvar saknade samtliga muttrar och lossnade på vägen hem. Jag brydde mig inte så mycket, det var ju bara att sätta dit lite muttrar som saknades. Dock tyckte jag att det var väldigt slarvigt. Några veckor senare så började passagerarstolen knarra och lät som den skulle brytas av. Jag tittade på undersidan och även här saknades bultar. I samma stund så upptäckte jag en skada i klädseln på stolen och reklamerade stolen omgående efter en månad. "Vi hör av oss om reklamationen" Efter 2 månader så hade fortfarande ingen hört av sig. Jag ringde 2-3 ggr och mailade 3 gånger om stolen och skeddan som skulle lagas som var bestämt sedan innan, innan säljaren fick ut tummen ur röven och hörde av sig "Kom in med båten så fixar vi det omgående". Jag lastade båten och körde in med den dagen efter. Jag och min bror stod i 30min i hallen innan någon ens gjorde sig synlig. Långt om länge så tog de emot båten och sa "VI HÖR AV OSS". Reklamationen av stolen hade redan pågått i 2 månader så den borde ju vara hemma och bara bytas ut. Skeddan skulle ju fixas inom en vecka eller "omgående" som säljaren sa i mailet.

    Nu en månad senare och 3 månader efter reklamationen så har jag både ringt och mailat senast för 4 dagar sedan och säljaren har FORTFARANDE inte hört av sig. Jag önskar att han visste vilken impulsiv dåre som han har gjort affär med!

    Lika så när min pappa beställde en hub till motorn. "Vi har den här på måndag, om inte så hör vi av oss" På måndagen 2 veckor efter det (alltså måndagen en vecka för sent) så hade de FORTFARANDE inte hört av sig.

    Jag har aldrig i mitt liv varit med om en sämre service! Rekommenderar INGEN att handla här! (såvidare du inte ska bränna 2-300.000kr för då jävlar i det finns det service)

    Efter jag skrivit detta omdöme både här och på facebook så ringer säljaren upp mig. Båten är inte ens påbörjad som skulle"fixas omgående" "Jag har ingen arbetsorder på det" ändå var det han som sa att jag skulle komma in med båten omgående. Dessutom så tog han bort omdömet på facebook. Läs mer
    gillar detta
  • Johan L
    Johan L skrev om Skåne Marin AB
    Glada i hågen besökte vi Skåne Marin för att titta på en ny utombordare till segelbåten. Pengar på fickan och köpsugna. Kommer in i själva hallen där de har båtar och motorer och efter en stund kändes det precis som när man besöker vissa bilfirmor... alltså den där känslan av att här kan jag gå omkring tills jag ramlar ihop och dör innan ngn upptäcker mig... om ens då... - "Kalle!, sopa upp skiten brevid 325:an där borta... ja, det är en DK igen (DK = död kund)...
    Nåväl, Killen i butiken hänvisade till säljarna ute i hallen... varav en var upptagen av en kund och den andra säljaren "är så svår att få fatt i... är här nånstans..." Nåväl, vi försöker fånga uppmärksamheten från den befintliga säljaren som vad vi kan höra bara sitter och rundsnackar med "kunden" inne hos sig... inte en enda tanke på att åtminstone ge sken av att han sett oss. Kollar efter en stund igen med killen i butiken om ngn kan hjälpa oss.. samma visa "upptagen av kund och den andra han är så svår att få fatt i"... tror f*n det när man inte ens försöker!
    Nä, så j***a nonchalant... så ngn utombordare får de inte sälja till oss i alla fall. Men det skiter dom väl i... en affär på en 20-30 papp är väl inte nåt för dem, men dom kunde ju inte veta vad för utombordare vi skulle köpa... kanske vi var ute efter en 350 hästars... Nä Skåne Marin... sån stil håller inte... Jag kommer då definitivt aldrig att sätta min fot innanför era dörrar igen... men i alla fall.. ha en trevlig sommar! Det skall vi... med en ny utombordare från nån annan... Läs mer
    2009-06-25 Representant för Skåne Marin AB svarar Johan L
    Alla kunder är viktiga för oss.

    Tråkigt att Du känner Dig orättvist behandlad, vår avsikt är att alla skall känna sig välkomna och i alla läge få bästa service.

    Kontakta mig så skall vi hjälpa Dig med en ny motor till ett riktigt bra pris.

    Önskar även Dig en trevlig sommar och hoppas vi hörs igen

    / Martin
    gillar detta

Karta

Större karta Vägbeskrivning
Hamnen, 262 61 Ängelholm
Kategorier