Alla kategorier Sotare Stockholms län Huddinge Skorstenshantverkarna i Sverige AB

Skorstenshantverkarna i Sverige AB

Lagervägen 62, 142 91 Skogås — Visa karta

Vi är proffs på skorstenar!

Några av de tjänster vi erbjuder är installation av kamin eller eldstad, renovering av skorsten samt sotning och rensning av imkanaler. Vi ser även över ventilationssystem och kan genomföra mindre ombyggnationer och murning. Utöver vår expertis inom skorsten och ventilation har vi många års erfarenhet inom måleri och snickeri, vi hjälper alltså också gärna till med olika typer av projekt i hemmet.

Vi följer rekommendationer från Myndigheten för Samhällsskydd och Beredskap och är med dig som kund från början till slut i varje projekt vi åtar oss.

Behöver du en sotare i Mälardalen eller undrar hur ventilationen fungerar i ditt hem? Kontakta oss på Sotningstjänst & Skorstenshantverkarna!

Läs vad 76 kunder tycker om Skorstenshantverkarna i Sverige AB

• Göran J
    Göran J skrev om Skorstenshantverkarna i Sverige AB
    har stor villa med 7-8 frånluftsventiler. Vispade runt lite med medhavd trissa med borrfluga. Ingen dammsugare eller rengöringsmedel. Tittade inte ens på spisfläkten. ca 20 min effektiv tid och för detta 1995:-. Bra timpenning...
    Enl leg. sotare ska det ta ca 3 timmar att göra samma jobb och då används dammsugare och rengöringsmedel.
    Rena lurendrejeriet!
  • Marie L
    Marie L skrev om Skorstenshantverkarna i Sverige AB
    Låt er inte luras! Ett falskt påstående i telefon vid uppringning - det är ej lag på rengöring av imkanal, vilket påstods.
    Möjligt att de vet hur man gör, men det står varningsartiklar att hitta på nätet om man googlar dem
  • Mikael J
    Mikael J skrev om Skorstenshantverkarna i Sverige AB
    Blev som några har skrivit nedan uppringd av en säljare (trots medlem i NIX) . Tackade dock ja ,blev väl överrumplad. Jobbet gjordes vid utsatt tid ,på mindre än 30 min och för det betalar man 1995kr efter RUT -skattereduktion 1649kr ! , mycket tveksamt.
    Faktura till Finansbolag med världens längsta OCR nummer.
    Väldigt många bra betyg i listan är genererade samma datum vilket gör mig misstänksam till de goda betygen.
  • Maria R
    Maria R skrev om Skorstenshantverkarna i Sverige AB
    Är nöjd med hantverkarens bemötande. Det som drar ner betyget är att det stod i bekräftelsen att köksfläkten skulle rengöras. Det gjordes inte alls, enbart imkanalen. Hantverkaren kom dessutom halv åtta istället för "mellan 8 och 10" som var överenskommet.
  • Charlotte J
    Charlotte J skrev om Skorstenshantverkarna i Sverige AB
    Två jättetrevliga och människor en tjej och kille som var duktiga hela vägen.
    Imkanal rengjord med rensvajer från kök samt spisfläkt med spray.
    Ventilationer rengjorda från våtrum (2 st.) + sovrum och kök.
    Filter rengjort i tvättstuga.
    De levde verkligen upp till mina förväntningar. De kom med lite tips när jag frågade om diverse saker kring ventilation.
    Det är första gången och jag upplevde företaget positivt där de arbetade effektivt och ändå hade tid med mina frågor jag ställde under arbetets gång. Ett stort plus :)
  • Lisbet E
    Lisbet E skrev om Skorstenshantverkarna i Sverige AB
    Bemötandet var bra en trevlig kille som var här.
    Vi fick hjälp med rengöring av köksfläkt, ventiler i våtutrummen.
    Sammanfattning av företaget var bra.
  • Sven S
    Sven S skrev om Skorstenshantverkarna i Sverige AB
    Hampus och Jasmine var här idag i Sigtuna. Justa leg. Två timmar på imkanal, frånluft och värmeväxlare på villa i två plan. Då hade jag ändå preppat lite. Välkomna tillbaka!
  • Runo A
    Runo A skrev om Skorstenshantverkarna i Sverige AB
    Rengöring av inkunabler i kök och badrum.
    Positiv och trevlig personal.
  • Eva G
    Eva G skrev om Skorstenshantverkarna i Sverige AB
    Kontroll av imkanal/spisfläkt och frånluftsventiler. Kom i tid, arbetade snabbt och städade efter sig.
  • Ragnhild E
    Ragnhild E skrev om Skorstenshantverkarna i Sverige AB
    Ett falskt påstående i telefon vid uppringning - det är ej lag på rengöring av imkanal, vilket påstods. Ett snabbt besök med viska ( 1 minut knappt). Personen gav löfte om tips på fläkt för att förhindra "kylras", det kom aldrig något.
  • Per V
    Per V skrev om Skorstenshantverkarna i Sverige AB
    Generellt bra info. Men det gick väldigt snabbt. För så mycket pengar kan man tycka att dom tex i vårt fall rengjorde köksfläkten bättre.
  • Louise H
    Louise H skrev om Skorstenshantverkarna i Sverige AB
    Har fått erbjudande om rengöring av spisfläkt, imkanal och ventilation. Jag tyckte inte att jag behövde dessa "ingrepp" hos mig men efter förklaring tyckte jag att det är bra att ha det gjort. Arbetet genomförts snabbt, proffsigt. Resultatet totalt blev mycket tillfredsställande, över förväntan.
  • Helene L
    Helene L skrev om Skorstenshantverkarna i Sverige AB
    Det var via en telefonuppringning från firman som jag fick kontakt med dem. Jag vr tveksam att anlita dem då jag inte gillar telefonförsäljning men då jag fick vissa uppgifter från försäljaren så kunde jag utgå ifrån att det inte var ett bedrägeri.
    Det var min köksfläkt de skulle sota vilket en av deras hantverkre sedan gjorde på uppgjord dag och tid.
  • Veikko H
    Veikko H skrev om Skorstenshantverkarna i Sverige AB
    Mycket proffsigt utanfört arbete med trevligt personal som håller vad dom lovar.
  • Jan S
    Jan S skrev om Skorstenshantverkarna i Sverige AB
    Jag blev uppringt av en telefon försäljare.
    Hen sa att kommunen har krav att måste
    att man måste rensa spisfläskt +kanaler.
    Men det visste att det inte stämde.Men jag
    tog ändå kontakt med Hen.
    Den 18/1 -17 kom det enl ök en hen som skulle
    fixa rensing av imkanaler+ alla kanaler vi bor i
    2 plan .Men 8
    Ca 8 meter in i köksfläkten jag fixade en dammsugare
    och hjälpte till jobbet tog ca 20 min.ang rengörining lite
    avfettning efter jobbet tog det ca 2 min.
    Totalt tog jobbet som hen gjord ca 35 min.Bra pris
    Totalt pris 2.171 för 35 min.
    Jag trodde att all kanaler skulle kollas.
    Men jag har betalt.Men inte nöjd.
    Mikael J gillar detta
  • Peter T
    Peter T skrev om Skorstenshantverkarna i Sverige AB
    Jag tycker det var en onödig åtgärd eftersom jag endast har en avluftning från spisen. Den ränsar jag själva ca. en gåna per månad och har aldrig högra upp än fläkten. Det fans ju inget häller när ni var här. Betyg lika med 0.
  • Gösta O
    Gösta O skrev om Skorstenshantverkarna i Sverige AB
    Onödig tjänst som vi blev pålurade av en säljare fick uppfattningen om att detta var en lagstadgad åtgärd och ett försäkringskrav vilket det visade sig ej vara. Onödig kostnad och mycket litet jobb för ett pris av 2000. Killen som gjorde jobbet var trevlig.
  • Kjell H
    Kjell H skrev om Skorstenshantverkarna i Sverige AB
    Mycket dyra priset var fyra gånger det normala.
  • Britt-louise A
    Britt-louise A skrev om Skorstenshantverkarna i Sverige AB
    Trevligt bemötande, kunnig och ett bra utfört arbete!
  • Ingabritt L
    Ingabritt L skrev om Skorstenshantverkarna i Sverige AB
    Vänligt bemötande vid beställning av rengöring av ventilationen ut och insläpp.

Trevligt och professionellt utförande av den person som utförde jobbet. Gav också information vad man bör tänka på och hur man ska sköta detta framöver.
  • Gunnar F
    Gunnar F skrev om Skorstenshantverkarna i Sverige AB
    Rengöring av kanal från köksfläkt. Bra bemötande och trevlig personal som utförde tjänsten.
  • Jonas F
    Jonas F skrev om Skorstenshantverkarna i Sverige AB
    Trevligt bemötande.
    Dom gjorde rent 2 ventilationskanaler.
    Dom höll vad dom lovade.
  • Maria-teresa S
    Maria-teresa S skrev om Skorstenshantverkarna i Sverige AB
    Oskäligt högt pris för de ca 15 min som personalen var här.
  • Mikael H
    Mikael H skrev om Skorstenshantverkarna i Sverige AB
    Fantastiska! Punktliga, bra service och kunnig personal.

Rekommenderas!
  • Anita B
    Anita B skrev om Skorstenshantverkarna i Sverige AB
    Rengöring av imkanal till spisfläkt.
    Bemötandet från företaget var bra, sotarna som utförde arbetet var mycket kunniga.
  • Mats L
    Mats L skrev om Skorstenshantverkarna i Sverige AB
    Trevliga. tillmötesgående killar som tog av sig skorna, berättade vad de skulle göra och gjorde det på ett bra sätt.
  • Eva J
    Eva J skrev om Skorstenshantverkarna i Sverige AB
    Bra utfört arbete ,praktisk hjälp och vänligt bemötande =nöjd kund .Vi fick själva köpa nytt rör (vet ej exat namn på varan) och montera detta, men det var okej. Dagen därpå fick vi hjälp med att sätta tillbaka skåpdörrarna ovanför fläkten.Mycket bussigt
  • Ulf R
    Ulf R skrev om Skorstenshantverkarna i Sverige AB
    Mycket trevlig hantverkare. Gjorde rent ventilationssystemet men gjorde en bedömning av skorstenen vilket innebar att den inte behövde rengöras.
  • Olle N
    Olle N skrev om Skorstenshantverkarna i Sverige AB
    Bra utfört arbete och personligt positivt bemötande!
  • Viktor K
    Viktor K skrev om Skorstenshantverkarna i Sverige AB
    Punktligt, trevligt och Precis som det ska vara antar jag.
  • Nellie G
    Nellie G skrev om Skorstenshantverkarna i Sverige AB
    Rekommenderas.

Jag hade en trevlig sotare hemma som gjorde sitt jobb relativt snabbt och städade undan efter sig.

Jag tycker inte att jag betalade ett överpris och rengöring av kanaler bör man ju göra med några års mellanrum.
  • Helene B
    Helene B skrev om Skorstenshantverkarna i Sverige AB
    Rengöring av ventkanaler.
    Den somutförde arbetet gjorde det i mina ögon på ett professionellt sätt. Han var angelägen att jag som kund skulle vara nöjd
  • Lars E
    Lars E skrev om Skorstenshantverkarna i Sverige AB
    Bemötande från företaget helt ok. Arbetet bestod av sotning av köksfläkt. Sotaren började med att försöka skruva loss röret från väggen,gick inget vidare. Körde då in viskan nerifrån kom inte någon sot från fläkten. Sotaren monterade inte tillbaks någonting på fläkten. besöket varade i ca 15 min, kostade mig 1200kronor känner mig totalt lurad.
  • Lena J
    Lena J skrev om Skorstenshantverkarna i Sverige AB
    Professionella och trevliga.
    Rensa rökgångar och ventiler, tror jag de gjorde
  • Margaretha K
    Margaretha K skrev om Skorstenshantverkarna i Sverige AB
    Hej!
    Jag är nog inte den rätta att svara på dessa frågor eftersom jag inte har någon skorsten! Jag bor på nedre botten i en bostadsrättsförening. Vi har bara envåningslägenheter här, så ovanpå mig bor en familj med exakt likadan lägenhet som min, och vi har inga skorstenar. Ovanpå dem bor bara luften... Här har jag bott i 15 år och aldrig blivit kontaktad av skorstenshantverkare förrän i höstas. De, som var här och "sotade" gjorde litet rent inne i mitt kök kring och i utsuget. Jag kan inte ge något betyg - de var trevliga men som sagt, någon skorsten hittade inte de heller!
    MVH Margaretha.
  • Ivar W
    Ivar W skrev om Skorstenshantverkarna i Sverige AB
    De gjorde allt de utfäst. Imponerande
  • Örjan L
    Örjan L skrev om Skorstenshantverkarna i Sverige AB
    Trevliga, professionella, serviceinriktade, punktliga, men ändå flexibla och tillmötesgående. Jo, jag rekommenderar de gärna!
  • Hans L
    Hans L skrev om Skorstenshantverkarna i Sverige AB
    Rensning ventilation och spisfläkt.
    Trevlig representant och så vitt jag vet bra utfört
  • Berit N
    Berit N skrev om Skorstenshantverkarna i Sverige AB
    skorstenshantverkarna gjorde ett bra jobb
  • Rudolf E
    Rudolf E skrev om Skorstenshantverkarna i Sverige AB
    Jag var mycket nöjd med jobbet.
  • Lars H
    Lars H skrev om Skorstenshantverkarna i Sverige AB
    Professionella visste vad de gjorde vad mer kan man begära
  • Michael W
    Michael W skrev om Skorstenshantverkarna i Sverige AB
    Mycket trevlig och kunnig personal. Priset med Rot var också helt okej.
  • Hans J
    Hans J skrev om Skorstenshantverkarna i Sverige AB
    Hej jag tyckte att dom gjorde ett bra intryck vid besöket och förklarade vad och varför dom gjort som dom gjorde
  • Mikael K
    Mikael K skrev om Skorstenshantverkarna i Sverige AB
    Ganska dyrt för den tid som spendcerades.
  • Margareta D
    Margareta D skrev om Skorstenshantverkarna i Sverige AB
    Jag är inte nöjd med Skorstenshantverkarna. Dyrt och dåligt. Bluff, ingen rensning av köksfläkt, sammantagen arbetstid Max 15 min. Har varnat grannar och vänner för företaget
  • Evelina L
    Evelina L skrev om Skorstenshantverkarna i Sverige AB
    Bra, hantverkare!
    Trevliga och bra service.
    Minus för lite mindre bra säljare/kundservice.
  • Ann-charlotte H
    Ann-charlotte H skrev om Skorstenshantverkarna i Sverige AB
    Skorstenshantverkarna var här för rensning av imkanaler. Personen som var här var trevlig och kom på utsatt tid
  • Dieter K
    Dieter K skrev om Skorstenshantverkarna i Sverige AB
    Vi fick ett brev och sedan besök av en medarbetare, som var trvlig och hjälpte oss med rensning i tvättstuga, bad och på toa. I köket var inget att göra. Vi var nöjda med besöket.
  • Julieta B
    Julieta B skrev om Skorstenshantverkarna i Sverige AB
    Trevlig och kunnig personal. Lätta arr boka.
  • Eva Charlotte A
    Eva Charlotte A skrev om Skorstenshantverkarna i Sverige AB
    Trevliga killar som samarbetade fint!
    Bra information via mail efter telsamtal.
    Seriöst bemötande

Lagervägen 62, 142 91 Skogås