Smart Eyes

2.3 i betyg av av 3 omdömen

Läs vad 3 kunder tycker om Smart Eyes

• 2019-02-07

Jenny Almroth skrev om Smart Eyes
    Vi har företagsavtal för terminalglasögon som jag ville nyttja. Jag fick efter synundersökningen höra att jag var tvungen att betala 2000 kr för själva glasen. När jag ifrågasatte detta eftersom vårt avtal ska bekosta terminalglasögon så hävdade Smart Eyes att det inte fanns något alternativ utan jag MÅSTE betala för glasen "eftersom man inte kan ha enbart bågar utan glas".

Efter att ha kollat med vårt företagsavtal så visade det sig vara felaktigt och att Smart Eyes försökte sälja på mig en reflexbehandling för bl a bilkörning (på ett par terminalglasögon som endast får användas vid skärmarbete). Värt att notera är att terminalglasögon inte ens får användas för bilkörning...

Trots att jag ifrågasatte ovanstående så var jag alltså själv tvungen att kolla upp vad vårt avtal och först därefter erkände Smart Eyes att det fanns standardglas som ingick i vårt avtal.

Detta är ett oerhört fult beteende som enbart görs för att lura på merförsäljning. Välj om möjligt en annan optiker! Läs mer
  • 2010-01-11

Anders P skrev om Smart Eyes
    Kan definitivt rekommendera Smarteyes! Duktiga optiker, bra personal. Glasögonen klara inom en vecka. Har aldrig haft så bra glasögon. Läs mer
  • 2009-09-09

Anna N skrev om Smart Eyes
    Är spekulant på nya glasögon och gick till Specsavers, "ditlurad" av priset. Blev förskräckt. Visseligen var det billigt men de kunde ju och visste ingenting. Ingen kunde hjälpa mig med bågar, ingen visste var titanbågarna fanns, ingen kunde informera om glasen. Det värsta var att ingen heller var intresserad av att hjälpa mig. Antagligen är lönerna lika låga som priset för glasögonen MEN jag vågar mig inte på att handla där. Betalar hellre mer för bra fackmannaskap och service. Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte