Alla kategorier Mataffär Stockholms län Haninge Söderbyleden Stormarknad AB

Österport 4, 136 65 Söderby — Visa karta

Läs vad 7 kunder tycker om Söderbyleden Stormarknad AB

• Sven S
    Sven S skrev om Söderbyleden Stormarknad AB
    Är en f.d kund som handlat i butiken i över 12 år. För några månader sedan efter att ha upplevt en gradvis försämring till kundernas nackdel slutade vår familj att handla där.

Exempel: För några år sedan tog de bort locken till montrarna som innehåller ICA- bageriets egna varor med en försämrad hygiennivå som resultat. Speciellt under höst-vinter under influensatider har det varit äckligt att skåda hur kunder nyser och hostar när de besöker montrarna samt hur små barn kladdar och klämmer på bakverken. Förklaringen man fick var att så gjorde man på kontinenten samt att locken på montrarna hindrade doften av nybakat från att nå till kunden.

Det har alldeles för ofta även saknats diverse varor i hyllorna och efter påpekande för personalen - och trots ett datoriserat system som veckor i förväg förvarnar när en produkt i butiken börjar tar slut - bara fått förklaringen att varorna tyvärr saknas i lager. Detta är ett resultat av flummig planering samt en arrogant butikskultur där enstaka missnöjda kunders åsikter saknar värde eftersom de flesta kunder inte har några åsikter alls.

Det som fick bägaren att rinna över var att butiksledningen, i december 2014. i komplett förakt för kunderna, valde att sluta tillhandahålla adekvata mängder av veckans reklamblad i butiken. Istället hänger man varje måndag ut två ex av reklambladet i förbutiken, som tusentals kunder under veckan förväntas ta del av. På fredag ser dessa två exemplar så skabbiga ut att man ej har lust att vidröra dem ens med en tång. Först förnekade butiksledningen att de slutat med reklambladen, sedan fick jag förklarat att det faktiskt var kundernas fel eftersom de ej enbart nöjde sig med att läsa reklambladen och sedan lägga tillbaka dessa i hyllan, utan valde att använda reklambladen som underlag i kundvagnarna. Men till slut kom svaret att ledningen mycket riktigt beslutat att ej längre förse butikens kunder med reklamblad - av miljöskäl. Trams säger jag bara! Svaret klingar lika falskt som bankernas ovilja att tillhandahålla kontanter. Papper är återvinningsbart och därmed per se ingen miljöbov, utan skälet att dra in denna av butiken tidigare tillhandahållen service, är enbart ekonomisk vinning.

Problemet tyvärr, är att vi kunder blivit alldeles för bekväma och struntar i att göra våra röstar hörda när vi upplever en försämring av en service vi är berättigade till. För egen del har jag gjort mitt missnöje känt till Maxi ICA Haninges ledning samt efter otillfredsställande svar helt slutat handla i butiken. De konkurrenter till Maxi - Haninge, vår familj nu valt att handla hos, är inte alltid billigare men min erfarenhet är att billigast är definitivt INTE alltid bäst!
  • Fredrik E
    Fredrik E skrev om Söderbyleden Stormarknad AB
    Schysst med scannern! Älskar den! Iofs är den väl standard på många ställen. Ett minus ifrån full kompott för de priser som helt plötsligt inte är billigare än Din Mat som ligger här i Västerhaninge på en hel del produkter(!).

Precis som vid nyheterna att mjölkbönderna får mindre pröjs för mjölken fortsätter dock försäljarna ta samma pris(!). Ännu mer kefft.

Bra placering av varor och fräsch butik annars varav den får så pass högt betyg. Har dock inte pratat så mycket med personalen så vet inget om deras bemötande.
  • Benny
    Benny skrev om Söderbyleden Stormarknad AB
    Trevlig butik men jag drar ner betyget med 2 för att de byter bort märken som min familj älskar för egna ica märket, snart finns väl bara ica varor kvar och de håller inte alltid måttet.
    Börjar de bli giriga??
  • Kim B
    Kim B skrev om Söderbyleden Stormarknad AB
    Detta är en av mina främsta oaser när det gäller att sköta storhandlandet av mat/-detaljist varor för familjen Bergengrans hushåll.

Självklart så påminns man och inte glömmer köttfärsskandalen från "uppdrag granskning". Men trots att så har jag fortsatt att handla "billig" köttfärs...

(Som så många andra har jag följt ICA-finurliga ica-reklam och många av dess följetånger... Kanske det har påverkat några av mina inköpsvanor gällande mitt ngt maniska mathandlande.)

Personligen så älskar jag att botanisera bland alla hyllor i en av Sveriges största matbutiker, det är lätt att hitta trots varuhuset strl. Har även inhandlat leksaker till vårt min dotter, samt till andra födelsedagskalas, julklappar.

Detta är ett av mitt mecka, mat, film, böcker, husgeråd, och även leksaker de har princip allt man kan tänkas behöva. Till ett enkelt radhus och svensson familj.

Sammanfattningsvis vill jag ge handlaren i Haninge som förgyller många hushåll och familjer mitt allra bästa betyg!!! (Trots att frugan föredrar prisextra i norrtull)
  • Emma J
    Emma J skrev om Söderbyleden Stormarknad AB
    Stor och fräsch butik som är lätt att hitta i. Här finns det mesta man behöver, i mer än bara matväg. Varje gång jag besökt affären har det gått väldigt snabbt och enkelt i kassorna precis som det ska vara. Klart att köttfärsskandalen sänker förtroendet en aning, men ingenting som skadar betyget för min del.
  • -
    - skrev om Söderbyleden Stormarknad AB
    Jag gillar verkligen Ica Maxi. Jag blir nästan glad när jag måste åka dit. Stor och fräsch affär med stort utbud som man lätt tappar bort den man handlar med i. Hit åker jag mer än gärna när det ska storhandlas.
  • victoria c
    victoria c skrev om Söderbyleden Stormarknad AB
    Stor, mycket utrymlig lokal med varor belägna i logisk ordning. Miljön är fräsch och tilltalande, ett stort minus dock för köttfärsskandalen.

Österport 4, 136 65 Söderby