Alla kategorier Cykel Stockholms län Stockholm Södermalm Söders Cykel

Söders Cykel

Torkel Knutssonsgatan 39, 118 49 Stockholm — Visa karta

Söders cykel och sport är ett stolt familjeföretag i tredje generationen som har drivit cykelaffär sedan 1945.
Här finner du ett brett sortiment med allt det bästa som svenska cykelmarknaden har att erbjuda.
Med vår passion och expertis hjälper vi dig att hitta rätt i cykeldjungeln. I vår cykelverkstad kan du även få specialisthjälp med service och reparationer.

Är du på jakt efter ny cykel? starta då med att klicka runt på vår internet-site - vi syns i butiken!
Lör: 11:00-15:00
Sön: Stängt

Läs vad 4 kunder tycker om Söders Cykel

• Smilla L
    Smilla L skrev om Söders Cykel
    Besökte butiken för att köpa en ny cykel. Jag presenterade mitt ärende: - Jo, jag tänkte köpa en ny cykel. Mannen bakom kassan bara tittar på mig, svarar inget. Jag fortsatte: - Eftersom min gamla har blivit stulen. Mannen säger inte heller nu något. Det finns inget "spexigt" eller trevligt över hans tystnad. När jag kom in i butiken medan han servade en annan kund tittade han på mig men hälsade inte. Jag hälsade men fick inget svar. Nu fortsätter han alltså "interaktionen" med sitt tigande.

Medan jag talar om mitt cykelköp granskar han mig uppifrån och ned (klänning å träskor, inget konstigt, en tygväska i handen). Jag pratar om att jag sett på nätet att de har rea, att jag inte minns vad cykeln hette, men jag försöker beskriva den. Han säger efter en stund att det nog är "märket x" (minns ej vilket). Han går ut i butiken, tar fram sagda cykel och ställer den framför mig på golvet. Och fortfarande säger han ingenting, inget.

Jag irrar efter frågor, väntar lite på att han ska berätta något om just denna cykel eller bara make some conversation, men han tiger. Jag säger att ja, bra, den har framhjulsgenerator. Det svarar han ja på, men säger inget annat. När jag ber att få provcykla den får jag det, men får vänta rätt läbge på att den blir pumpad. Sen kommer en annan av personalen ut med cykeln, han är vänligare men också tyst, men det vänliga består i att han höjer sadeln till min höjd.

Vilken galen affär! Hahaha, det blev ingen cykel för mig där, kan jag säga.
  • Marie L
    Marie L skrev om Söders Cykel
    Butiken har kunning och hjälpsam personal, grymma priser och ett kanonsortiment på cyklar. Tack så mycket för hjälpen vi ses snart igen!

Ps! extra plus för den snygga webshopen.
  • Anders S
    Anders S skrev om Söders Cykel
    Efter att min cykel blivit stulen var det dags att hitta en seriös och kunnig butik med ett brett sortiment. Jag kikade in hos Söders Cykel och fick genast ett bra mottagande. Kunnig och trevlig personal som verkligen bryr sig om sina kunder. Affären har även mycket bra priser! Jag hittade en Merida Cyclocross 4 som uppfyller alla mina behov. Perfekt att det ingår fri service!
    Om du är på jakt efter en ny cykel, sluta leta och åk till St Paulsgatan 43!!
  • Anna H
    Anna H skrev om Söders Cykel
    Jag var trött på att sitta i bilköer och trängas i tunnelbanan till och från jobbet, så jag googla upp några cykelaffärer för att istället börja cykelpendla. Jag var runt i flera små butiker, men efter goda råd och tips från den trevliga personalen på Söders Cykel och deras enormt stora utbud av cyklar bestämmde jag mig för att köpa en snabb och snygga Nishiki till ett bra pris och det var inga problem att få hjälp med de där lilla extra! Förra veckan fick jag ett kort i brevlådan som sa att det var dax att komma in med min cykeln på fri service. Jag passade då också på köpa en ny cykelhjälm och verkstan monterade dubbade vinterdäck till kampanjpris med däckhotell och skiften på köpet.
    - Jag kan verkligen varmt rekommenderas Söders Cykel på Sankt Paulsgatan!

Torkel Knutssonsgatan 39, 118 49 Stockholm