Solid Försäkringar

1.4

24 omdömen om Solid Försäkringar

Folke F
Skrev om Solid Försäkringar

Lurendrejeri. Riddermarks säljare kränger på extra försäkring som inte gäller när bilden går sönder. Uselt kundbemötande!

Shwan O
Skrev om Solid Försäkringar

Jag ångrar att jag betalade ett högt pris för en garanti som säljaren på Riddermark sålde som standardutrustning och hävdade att den skulle göra bilen till en säker affär. Jag rekommenderar det inte. Det är oacceptabelt. Jag förstår inte hur de kan bedriva sin dåliga verksamhet i Sverige.

Dan Eric F
Skrev om Solid Försäkringar

De står bakom Saab Assistans försäkring vid bilhaveri. Fick snabbt hjälp med bärgning vid en punktering i lördags middag, toppen. Bärgaren har dock avtal att köra till närmsta Saab verkstad men de är stängda på helgen. Jag hade hittat en däckverkstad som hade öppet på lördagar och kunde åtgärda det hela. Färdvägen dit var kortare vilket han accepterade utan att krångla. Efter två timmar var allt löst och jag kunde fortsätta färden. Fyra dagar senare blir jag uppringd av en uppkäftig handläggare som påtalade att jag eller...

Icho C
Skrev om Solid Försäkringar

Lurendrejare på hög nivå. Man blir skickad till en verkstad de har ett samarbete med och påstår sedan att problemet inte omfattas av garantin. Slutar alltid med att man får betala verkstadens ordinarie priser för ett olöst problem som sedan ens ordinarie försäkring åtgärdar utan krångel. De gör allt för att formulera om ett problem för att slippa betala. Skulle inte teckna försäkring hos dem om jag ens fick betalt.

Thomas S
Skrev om Solid Försäkringar

Totalt värdelös garanti. De tar enbart betalt och garantin gäller aldrig. Undvik detta bolag är som att kasta pengarna i sjön. Köpte en bil med bilgaranti täcknat via detta bolag och fick fel på framdrivningen och fyrhjulsdriften och då gäller inte denna garanti. När jag frågade vad den gäller för kunde de inte svara utan de sa att den gäller för vissa fel som vi bedömer per fall. Så summa sumarum gäller den inte för nåt.

Hans Alexander S
Skrev om Solid Försäkringar

Köpte bilen med Solid medium. Dom ersatte motorbyte (ca 100k) och AC-kompressor (ca 30k !) på min gamla Opel som var köpt hos Riddermark. Bilen i sig är nog värd ca 100k. Enda nackdelen var att allt behövde gå via deras dedikerade reparatör (Auto Martin här i Stockholm, vilka i.o.f. är en bra bilmek, men en bit att åka till). Den nya konsumentköplagen verkar dock ha ändrat förutsättningarna för denna typ av extra försäkring antar jag? Solid var enkla att komma i kontakt med lätta att ha ett göra med.

Jevgenijus S
Skrev om Solid Försäkringar

Jag avråder er. Det är skam. Jag fattar inte hur kan de bedriva sin usel verksamhet i Sverige.

Leonhard V
Skrev om Solid Försäkringar

Helt oseriös bilgaranti. Jäkligt lurigt upplägg. I mitt fall så sa dom att problemet skulle undersökas av deras verkstad vilket ledde till att jag själv fick betala både undersökning och reparation. Dom hävdade att garantin inte täcker defekt bromsok. Enligt bilbesiktningen ett fabrikationsfel! Så då hamnar man i en situation med att en verkstad som man själv inte valt. Som sagt det där har dom räknat ut bra. Var också svåra att få kontakt med. Bilhandlaren BD bil sålde på garantin som en garanti för alla fel upp till 40000 kr. Det är helt enkelt bedrägeri.

Pär Eric R
Skrev om Solid Försäkringar

Undvik Solid försäkring och Riddermark Bil. Sådan bluff. Friskriver allt och lite till. Åker på reparation av bilen, oljeläckage på 5500 kr efter knappt 20 mil körda.

Robert P
Skrev om Solid Försäkringar

Ångrar man betalade dyrt för en skitgaranti som säljaren på riddermark sålde in som en självklarhet man måste ha och det skulle bli en sån trygg bilaffär. Aldrig mer en garanti från solid

Nico O
Skrev om Solid Försäkringar

Ett bluff företag. Använd ett annat försäkringbolag. Du kommer bli lurad!

Peter G
Skrev om Solid Försäkringar

Trots att jag har deras paket Large så lyckas de friskriva sig i det finstilta från att ge ersättning. Motsvarar knappast vad det lovar kring marknadens bästa garanti....

Alex Ricardo S
Skrev om Solid Försäkringar

VARNING! Blufförsäkringsbolag som kräver in underlag som ej går att få. Allt för att slippa betala ut förskringsbelopp. Finns ingen anledning att skaffa försäkring då det är helt omöjligt att få ersättning.

Said Farzad H
Skrev om Solid Försäkringar

Ringde solids kundtjänst för att informera om ett problem i min bil. Blev uppringd av en otrevlig kvinna som inte verkade vilja hjälpa eller förstå mig. Super tråkigt verkligen med sån tråkig attityd och service.

JOHAN H
Skrev om Solid Försäkringar

Hade en försäkring via Solid Försäkring som kom vid köp av en fin Biltema cykel (ingen sarkasm, den har fungerat hur bra som helst) för flera år sedan som uppdaterades genom att man betalade ca. 249:-/år. Billigt. När jag nu försökte kolla upp försäkringen fick jag reda på att de, självmant valt att sluta försäkra min cykel - helt utan förvarning och hänvisar till att "det tyvärr är så". När jag försöker ta reda på "var det ett visst antal års begränsning" så kan mannen i kundtjänsten inte svara på det utan säger bara...

ULRIKA H
Skrev om Solid Försäkringar

Gjorde det klassiska misstaget att köpa på mig en Large försäkring i samband med att jag köpte bilen, invagga mig själv i en falsk trygghet. För när jag väl behövde hjälp så fick jag fingret eftersom att jag hade kört tre mil för långt med bilen. Ingen aning hur dom är mot kunder dom faktiskt hjälper men mitt tips är att verkligen läsa det finstilta. Känn dig inte trygg med detta bolag.

Mattias H
Skrev om Solid Försäkringar

Fick reklam hemskickad i fakturaformat. Ett klassiskt fult knep som används av oseriösa företag för att lura folk på pengar.

Mansoor S
Skrev om Solid Försäkringar

Lurenderi, skamförsäkring de borde inte kunna lura folk på tusentals kronor och montera begagnade delar på folks bilar. Riddermark lurade mig att köpa solid garati för 10000 att de är best det är bara anmäla, enkelt, tryggt och smidigt. trams köp inte bil från riddermark och absolut inte Solid.

ALEJANDRO G
Skrev om Solid Försäkringar

enligt de gamla vilkoren ska man kunna lämna över bilgaranti till nästa ägare, men när jag ska sälja bilen nu,säger de att inte är fallet. så vilseledande marknadsföring. jag var idiot nog att gå med på en garanti som är utförmad att täcka saker som på en normal sätt inte krånglar, när man sköter bilen. sedan får du inte lämna bilen till vilken verkstads som helst, de har avtal med specifika verkstad.

Lars Johan C A
Skrev om Solid Försäkringar

Hade deras Largepaket på bilen men trots att detas koppkade mekonomen verkstad sa att mitt fel skulke ingå i deras försäkring så menade deras "expert" att bilmeken inte hade samma kundskap som honom. Rådfrågade även 2 andra bekanta som arbetar på bilverkstad och dom förstod inte heller varför dom inte stod för detta. Den här självriskelemineringsförsäkringen man kan köpa till en cykel betalar dom inte ut förens man köpt en ny cykel. Detta gällde då en ny cykel som blev stulen värd 9000:-. Detta betyder att man är tvungen...

Hanna
Skrev om Solid Försäkringar

Säljer Garantiförsäkringar för begagnade bilar tillsammans med fordonsmäklarna och lovar i informationen till sin Large-försäkring (den dyraste som vi kostade på oss) att den ska innefatta "i princip alla delar som inte ingår i en normal service". Detta gällde inte motorvärmaren när den gick sönder eftersom den var en "extrakomponent". Varning! Läs det finstilta! Det går heller inte att avbryta försäkringsavtalet och få tillbaka pengarna. Förstås.

Carl R
Skrev om Solid Försäkringar

Uselt! Hanterar Amex försäkringsärende. Drog av 50% av beloppet helt utan belägg och sa att min resa var för 2 personer eftersom jag bokat ett dubbelrum. Använder sina kryphål i villkoren. Aldrig mer Amex eller solid!

Daniel
Skrev om Solid Försäkringar

Fantastiskt bra bilförsäkring som hjälpte oss flera gånger på resan utan problem! Att solid dessutom har billigast bilförsäkring är ju en bra bonus!

Hassan o

Ganska bra.