Solid Försäkringar

Läs vad 6 kunder tycker om Solid Försäkringar

• ALEJANDRO G

2020-05-26

ALEJANDRO G skrev om Solid Försäkringar
    enligt de gamla vilkoren ska man kunna lämna över bilgaranti till nästa ägare, men när jag ska sälja bilen nu,säger de att inte är fallet. så vilseledande marknadsföring. jag var idiot nog att gå med på en garanti som är utförmad att täcka saker som på en normal sätt inte krånglar, när man sköter bilen. sedan får du inte lämna bilen till vilken verkstads som helst, de har avtal med specifika verkstad. Läs mer
  • 2019-09-17

Lars Johan C A skrev om Solid Försäkringar
    Hade deras Largepaket på bilen men trots att detas koppkade mekonomen verkstad sa att mitt fel skulke ingå i deras försäkring så menade deras "expert" att bilmeken inte hade samma kundskap som honom. Rådfrågade även 2 andra bekanta som arbetar på bilverkstad och dom förstod inte heller varför dom inte stod för detta.

Den här självriskelemineringsförsäkringen man kan köpa till en cykel betalar dom inte ut förens man köpt en ny cykel. Detta gällde då en ny cykel som blev stulen värd 9000:-. Detta betyder att man är tvungen att ligga ute med närmare 2k tills man skickat in uppgifter om en ny cykel man köpt. Läs mer
  • 2019-03-06

Hanna Wanngård skrev om Solid Försäkringar
    Säljer Garantiförsäkringar för begagnade bilar tillsammans med fordonsmäklarna och lovar i informationen till sin Large-försäkring (den dyraste som vi kostade på oss) att den ska innefatta "i princip alla delar som inte ingår i en normal service". Detta gällde inte motorvärmaren när den gick sönder eftersom den var en "extrakomponent". Varning! Läs det finstilta! Det går heller inte att avbryta försäkringsavtalet och få tillbaka pengarna. Förstås. Läs mer
  • 2018-08-13

Carl R skrev om Solid Försäkringar
    Uselt! Hanterar Amex försäkringsärende. Drog av 50% av beloppet helt utan belägg och sa att min resa var för 2 personer eftersom jag bokat ett dubbelrum.

Använder sina kryphål i villkoren.

Aldrig mer Amex eller solid! Läs mer
  • 2014-08-23

Daniel skrev om Solid Försäkringar
    Fantastiskt bra bilförsäkring som hjälpte oss flera gånger på resan utan problem!
    Att solid dessutom har billigast bilförsäkring är ju en bra bonus! Läs mer
  • 2009-07-01

Hassan o skrev om Solid Försäkringar
    Ganska bra. Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte