Alla kategorier Elektriker Stockholms län Sollentuna Sollentuna El & Automation

Sollentuna El & Automation

Aspvägen 7B, 191 41 Sollentuna — Visa karta

Välkommen till Sollentuna El & Automation!

Behöver du hjälp med elen i din villa eller lägenhet i Sollentuna med omnejd. Kanske behöver du någon som felsöker elfel? Vi är det lilla företaget som utför kortare eller längre uppdrag inom el och automation. I och med vår storlek kan vi snabbt ta beslut och komma igång med arbetet.

Vi har som mål att bygga en långsiktig relation med våra kunder med kvalitet och stort engagemang i fokus. Vi är snabba, noggranna, kunniga och dessutom trevliga när vi kommer ut till dig som kund. Läs med om vad våra kunder tycker om oss här nedan, varmt välkommen!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 28 kunder tycker om Sollentuna El & Automation

• 2019-08-16

Ulrika F skrev om Sollentuna El & Automation
    Fastsättande av löst vägguttag. Montering av ny utomhuslampa.
    Trevligt bemött.
    Företaget levde upp till förväntningarna.
    Sammanfattningsvis nöjd.
    Kommer att anlita dem igen när behov uppstår. Läs mer
    2019-08-18 Per I svarar Ulrika F
    Tack Ulrika!
    Trevligt att ha er som kund!
  • JÖRGEN W

2019-06-15

JÖRGEN W skrev om Sollentuna El & Automation
    Per var punktlig, trevlig att ha och göra med och kunde enkelt förklara vad han gjorde. Rekommenderar skarpt Läs mer
    2019-06-15 Per I svarar JÖRGEN W
    Tack Jörgen!
    Alltid kul att kunna hjälpa till. Vi får hoppas du slipper fler jordfel!
  • 2019-05-31

Intrabas A skrev om Sollentuna El & Automation
    Behövde konsultation och installation. Fick trevligt, kunnigt och prisvärt bemötande. Kan inte bli bättre. Läs mer
    2019-06-23 Per I svarar Intrabas A
    Tack! Härligt att höra! Vi får hoppas på ett långvarigt samarbete!
  • 2019-05-30

Leif B skrev om Sollentuna El & Automation
    Elektrisk installation av nytt befintligt bensindrivet reservelverk i villa. Företagets bemötande var bra och överenskomna arbetstider "kom och gå" hölls till belåtenhet. Mina förväntningar om installationen var OK även om visst material skaffades under hand och då i samråd med mig. Installationen, prototyp, tog dock längre tid än vad som från början beräknats. En installation 2 i samma utförande skulle sannolikt kunna utföras snabbare. I mitt fall hade detta mindre betydelse eftersom jag inte hade något krav på startdatum för reservel.
    Vid körning i läget "reservel" flimrar belysningen i huset vilket anmälts till Sollentuna El & Automation som fel. Undersökning om orsak och åtgärd kommer att ske men jag riskerar enligt installatören att få betala kostnaden. Min argumentation riskerar sannolikt att väga ganska lätt mot fackmannens. Installatörens faktura har efter rättelse av materialspecifikationen registrerats för betalning via SEB. Läs mer
    2019-06-23 Per I svarar Leif B
    Tack Leif!
    Kul och lite ovanligare uppdrag! Vi får som sagt titta på detta med flimret. Jag ska försöka få till det i samband med annat uppdrag i närheten så behövs kanske inte en extradebitering även om felet ligger i material du köpt själv.
  • 2019-05-29

Johan W skrev om Sollentuna El & Automation
    Jag fick ett trevligt och fint bemötande och snabbt jobb efter att jag kontaktade Sollentuna El & Automation. De installerade en dimmer och flyttade ett lamputtag för en kökslampa. Sammantaget är jag nöjd med jobbet. Läs mer
    2019-05-30 Per I svarar Johan W
    Tack Johan!
    Hoppas det löste sig med flimret på lampan när ni bytte glödlampa!
  • 2019-05-29

Elizabeth M skrev om Sollentuna El & Automation
    Bra yrkesmässig och snabb arbete trevligt personal hadet bra Läs mer
    2019-05-30 Per I svarar Elizabeth M
    Tack Elizabeth!
    Hoppas köket är klart nu så du kan laga mat på nya spisen! Och att det blev bra med nya elcentralen!

Magnus K skrev om Sollentuna El & Automation
    Lite lång återkopplingstid. Tog lång tid innan vi fick fakturan. Men jobben var bra. Läs mer
    2019-05-30 Per I svarar Magnus K
    Hej Magnus!
    Ja, jag är lite kass på att skicka fakturor i tid. Jag jobbar på att hitta ett bättre system som inte tar så mycket av mina kvällar.
    Skönt att du är nöjd med arbetet iallafall!

Rolf R skrev om Sollentuna El & Automation
    Jag hade problem med en gammal Strömvakt som slog ut vissa delar av värmen i huset och att strömvakten brummade. Jag hade haft kontakt med flera elektriker tidigare. Det kom en elektriker som analyserade, förklarade, föreslog lösning och genomförde. Kontrollerade lösningen och visade hur det fungerade. Toppen och proffsigt! Läs mer
    2019-05-30 Per I svarar Rolf R
    Tack Rolf för ditt beröm! Skönt att ni blev nöjda!

Jenny A skrev om Sollentuna El & Automation
    Byte av spotlights i badrum och montering av lampa. De är mkt serviceinriktade o trevliga. Jag kan varmt rekommendera dem. Läs mer
    2019-05-30 Per I svarar Jenny A
    Tack Jenny! Det blev en bra lösning med bytet av downlights i badrummet tycker jag också.
  • Emile P

2019-05-27

Emile P skrev om Sollentuna El & Automation
    Väldigt kunnig, duktig och trevlig! Har anlitat flera gånger och är första personen jag ringer vid dessa behov. Läs mer
    2019-05-27 Per I svarar Emile P
    Och alltid lika trevligt att få komma! Tack Emile!
  • 2019-05-05

Gabriella D skrev om Sollentuna El & Automation
    Väldigt trevlig och kompetent kille! Löste problemet galant! Läs mer
    2019-05-06 Per I svarar Gabriella D
    Tack Gabriella!
    Hoppas ni får bukt på jordfelet i värmeslingan!
  • 2019-05-04

Eva S skrev om Sollentuna El & Automation
    Reparation av dimmer. Jobbet bra utfört. Bemötandet korrekt och vänligt. Läs mer
    2019-05-06 Per I svarar Eva S
    Tack Eva!
    Alltid trevligt med nöjda kunder!
  • 2019-05-03

Carl M skrev om Sollentuna El & Automation
    För att laga lampor på badrumsspegel. Mycket trevligt och proffsigt bemötande. Utmärkt utfört jobb. Jag kommer att anlita företaget igen. Läs mer
    2019-05-04 Per I svarar Carl M
    Tack Carl/Eva!
    Det var ju bra att det gick så bra att montera ner gamla spegeln och laga belysningen/byta drivdonet! Blev en smidig och priseffektiv lösning.
  • 2019-05-03

Fredrik L skrev om Sollentuna El & Automation
    Mindre elarbete.
    Väldigt trevligt och proffesionellt bemötande.
    Väl utfört arbete.
    Kan absolut rekommenderas. Läs mer
    2019-05-03 Per I svarar Fredrik L
    Tack Fredrik för värmande ord!
    Det var trevligt att träffa dig också!
  • 2019-05-02

Ragnar L skrev om Sollentuna El & Automation
    Anlitade Sollentuna El & Automation för anslutning av elstolpe till bil. Bra rådgivning och väl utfört arbete utan några konstigheter. Läs mer
    2019-05-03 Per I svarar Ragnar L
    Hej Ragnar!
    Hoppas bilen varit varm o skön i vinter och den automatiska temperaturstyrda inställningen av hur länge värmaren ska vara på fungerat bra!
  • 2019-05-01

Vero K skrev om Sollentuna El & Automation
    Anlitade företaget för att installera en takfläkt med belysning hemma, och ett extra eluttag. Mycket nöjd med kommunikation och utförande. Ett litet minus för att elektrikern var sen, och för att kabelkanalen i taket lossnade, men han kom tillbaka och åtgärdade det direkt. Rekommenderas! Läs mer
    2019-05-01 Per I svarar Vero K
    Hej Vero!
    Ledsen för att jag var 20 min sen! Normalt brukar jag vara bättre på tiden.
    Trevligt att du är så nöjd och skönt att kanalen sitter fast nu.
  • Mikael S

2019-05-01

Mikael S skrev om Sollentuna El & Automation
    Sökte elektriker för kompl. samt byte av div. eluttag. Lätt att få kontakt med, bra o fyllig offert efter besök. Höll vad de sagt både i tid och pris. Kan verkligen rekommendera. Läs mer
    2019-05-01 Per I svarar Mikael S
    Tack Mikael för din fina rekommendation!
    Hoppas att det fungerar bra nu!

Anders H skrev om Sollentuna El & Automation
    Två installationer. Först eldragning till värmepump och installation av ny elcentral i fritidshus och nu senast montering av ny belysning på inglasad balkong.

Mycket nöjd med både bemötande och utfört arbete. Läs mer
    2019-05-01 Per I svarar Anders H
    Tack Anders!
    Hoppas ni får det skönt både i stugan och på balkongen nu i sommar!

Peter M skrev om Sollentuna El & Automation
    Bra genomfört arbete till helt ok pris! Läs mer
    2019-05-01 Per I svarar Peter M
    Tack Peter!
    Trevligt att du är nöjd med jordfelsbrytaren och alla lamporna.

Stig L skrev om Sollentuna El & Automation
    Mont. Av eluttag till diskmaskin och inkoppling av timmer puck för Wi-Fi.
    Kommer på uttalad tid, snygga jobb
    Kunnig och erfarenhet. Bra prisbild. Läs mer
    2019-05-01 Per I svarar Stig L
    Tack för en fin rekommendation!

Tobias Ö skrev om Sollentuna El & Automation
    Toppenbra. Proffsigt och enkelt. Gick som en dans. Läs mer
    2019-05-01 Per I svarar Tobias Ö
    Tack Tobias!
    Hoppas tvättmaskinen fungerar bra!

Jan A skrev om Sollentuna El & Automation
    Bra! Kom på avtalad tid och hörde av sig på avtalad tid. Enkelt och tydligt. Läs mer
    2019-05-01 Per I svarar Jan A
    Tack Jan!
    Hoppas det löste sig med jordfelet. Och att spotarna i köket fungerar bättre nu.

Nicole P skrev om Sollentuna El & Automation
    Jag anlitade sollentuna el & automation för att göra en skräddarsydd lösning för upphängning av 3 lampor.
    Fick ett väldigt personligt och trevligt intryck och upphängningen blev precis så som jag ville ha det . Blev så nöjd så att jag rekommenderade vidare sollentuna el & automation till min syster. Läs mer
    2019-05-01 Per I svarar Nicole P
    Hej Nicole!
    Kul att du blev så nöjd! Och roligt jobb, väldigt fina lampor som behövde speciell upphängning.

Andreas L skrev om Sollentuna El & Automation
    Jordningsfel i värmeanläggningen.
    Ställde upp med mycket kort varsel, ombokade andra kunder för att prioritera oss då pannan slutade fungera när det var som kallast i vintras.
    Väldigt proffsigt bemötande. Läs mer
    2019-05-01 Per I svarar Andreas L
    Tack Andreas!
    Man måste ju försöka ställa up när det verkligen behövs, och det gick bra att boka om denna gång.
    Hoppas det löst sig med ny värmepatron nu.
  • Kerstin B

2019-04-29

Kerstin B skrev om Sollentuna El & Automation
    Jag behövde hjälp att dels installera utomhusbelysning och dels byta ut armatur utomhus samt dra elledningar i ett rum inomhus.

Jag fick snabbt en tydlig och välskriven offert. Därefter kom elektrikern (Per) för att titta hur det såg ut innan han satte igång med arbetet en kort tid efteråt.

Per är en mycket kunnig, hjälpsam, vänlig, lugn och sympatisk person att ha med att göra. Han lyssnade noga och gav också råd.

Arbetet blev utfört precis så som jag ville ha det. Jag kan varmt rekommendera detta företag. Läs mer
    2019-04-29 Per I svarar Kerstin B
    Tack Kerstin för dina fina ord! Det värmer! Kul att du blev nöjd! Och tack för kaffet!

Åke L skrev om Sollentuna El & Automation
    Jag köpte en Infravärmare inklusive installation. Bra bemötande och kreativ i lösning. Snygg installation. Leverantören levde helt upp till mina förväntningar. Läs mer
    2019-04-29 Per I svarar Åke L
    Tack Åke! Hoppas ni kommer få många sköna och numera varmare stunder på balkongen!
  • Aili Emilia H

2019-04-29

Aili Emilia H skrev om Sollentuna El & Automation
    Byte av termostater till golvvärmen i tvättstuga, badrum, hall samt kök. Vidare byte av 15 st hallogen spotlights i köket och 27 st i hallen till led lampor. Byte till Plejd dimmer i hall och vanlig dimmer i vardagsrum. Samt byte av 2 stycken ute lampor som automatiskt tänds/släkts. Jobbet gjordes på ett mycket proffsigt sätt och uppfylldes 100%. Rekomenterar varmt företaget. Läs mer
    2019-04-29 Per I svarar Aili Emilia H
    Tack Pertti!
    Hoppas den automatiska tändningen av lamporna fungerat som ni vill och golven är varma och sköna nu!

Johan B skrev om Sollentuna El & Automation
    Hjälp med diverse elinstallationer inom- och utomhus. Noggrant och väl utfört. Det som gör att set inte blir högsta betyg är att det drog ut lite på tiden. Läs mer
    2019-04-29 Per I svarar Johan B
    Tack Johan!
    Kul att ni är nöjda! Jag är ledsen att det drog ut på tiden, ibland får man för många jobb att göra samtidigt.
    Jag hoppas den automatiska tändningen av belysningen fungerar som ni önskat.

Aspvägen 7B, 191 41 Sollentuna