Sollentuna El & Automation

Aspvägen 7B, 191 41 Sollentuna — Visa karta

Välkommen till Sollentuna El & Automation!

Behöver du hjälp med elen i din villa eller lägenhet i Sollentuna med omnejd. Kanske behöver du någon som felsöker elfel? Vi är det lilla företaget som utför kortare eller längre uppdrag inom el och automation. I och med vår storlek kan vi snabbt ta beslut och komma igång med arbetet.

Vi har som mål att bygga en långsiktig relation med våra kunder med kvalitet och stort engagemang i fokus. Vi är snabba, noggranna, kunniga och dessutom trevliga när vi kommer ut till dig som kund. Läs med om vad våra kunder tycker om oss här nedan, varmt välkommen!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 70 kunder tycker om Sollentuna El & Automation

Mathias S skrev om Sollentuna El & Automation
    Anlitade företaget för att felsöka och rätta elfel i villa. Bra bemötande, kommunikationen fungerade bra under den period arbetet pågick och arbetet blev väl genomfört. Läs mer

Sara S skrev om Sollentuna El & Automation
    Kunde ta sig an jobbet med bara en timmes varsel, var trevliga och gav goda råd samt hjälpte till att ordna med den utrustning som fattades (som jag skulle ha köpt in). Jag är väldigt nöjd! Läs mer

Jonathan S skrev om Sollentuna El & Automation
    Mycket bra att ha och göra med, tydlig arbetsbeskrivning och väl utfört arbete. Rekommenderas verkligen! 👍 Läs mer
  • Adam F

2020-05-07

Adam F skrev om Sollentuna El & Automation
    Per har hjälpt oss vid ett flertal tillfällen. Vi har varit väldigt nöjda med hans arbete. Det blir snygga installationer, han kommer när han lovar och fakturorna är otroligt välspecificerade. Läs mer
  • Terese H

2020-05-07

Terese H skrev om Sollentuna El & Automation
    Installation av nya vägguttag samt jordfelsbrytare. Noggrann, seriös, kom med förslag och till ett bra pris. Läs mer

David N skrev om Sollentuna El & Automation
    proffsig installation av badrumsfläktar, utbyte av transformator till taklampa samt utbyte av elkontakt. kunnigt och trevligt bemötande Läs mer

Patrik T skrev om Sollentuna El & Automation
    Felsökning samt åtgärd, allt funkade utmärkt Läs mer

Jan B skrev om Sollentuna El & Automation
    Snabb åtgärd, trevligt bemötande Läs mer

Laila S skrev om Sollentuna El & Automation
    Behövde hjälp med att sätta upp två tak lampor i hallen, mailade och fick snabbt svar på kostnadsförslag, och fick snabb hjälp med att sätta upp dem, så jag är väldigt nöjd, jättebra service. Läs mer
    2020-05-05 Per I svarar Laila S
    Hej Laila!
    Kul att du blev nöjd med uppsättningen av lamporna i hallen!
  • 2020-03-20

PIMPATCHARA M skrev om Sollentuna El & Automation
    Fantastisk elektriker, den bästa elektriker jag har stött på under mina 30 år i branschen!!!
    Väldigt trevligt bemötande också! Läs mer
    2020-03-21 Per I svarar PIMPATCHARA M
    Tack!
    Alltför vänligt! Förmodligen har du lite kort minne, men jag tackar för det fina omdömet!
    PIMPATCHARA M gillar detta
  • 2020-03-14

Bengt K skrev om Sollentuna El & Automation
    Installation av värmegolv blev anslutet med 400V men skulle vara 220 V Bättre kontroll och dubbel check innan man slår på spänning.

nytt golv blev lite jobbit Läs mer
    2020-05-05 Per I svarar Bengt K
    Hej Bengt!
    Tack för ditt fina omdöme trots att vi klantade till det och det tog längre tid innan ni kunde använda den nya toaletten. Jag är ledsen för det och förhoppningsvis lärde sig min lärling en nyttig läxa! Men slutresultatet blev ju väldigt bra och ni fick det helt återställt utan extra kostnad.
    Skönt att du var så nöjd med slutresultatet och arbetet när vi var i kontakt med varann senast!

Viveka M skrev om Sollentuna El & Automation
    Jag har fått snabb och mycket bra hjälp med att få ny köksbelysning, byte av alla elkontakter, ordning på alla spottar, belysning (även ute) och t o m ny ringklocka.

Allt har gjorts med stor nogrannhet och leverans av tjänster och produkter har skett inom utlovad tid.

Jag kan varmt rekommendera Sollentuna El & Automation.

Viveka Andersson Läs mer
    2020-05-05 Per I svarar Viveka M
    Tack Viveka!
    Alltid trevligt med nöjda och återkommande kunder! :-)
    Det blev stor skillnad när vi bytte ut alla gulnade uttag mm mot nya vita. Roligt när det blir så bra!

Ermias G skrev om Sollentuna El & Automation
    Installation av tvättmaskin
    Trevligt bemötande och snabb service.
    Fick extra hjälp utöver beställd service också. Läs mer
    2020-03-12 Per I svarar Ermias G
    Hej Ermias!
    Man kan ju alltid försöka överträffa förväntningarna. Inte alltid man lyckas men kul när det händer!

Cpq D skrev om Sollentuna El & Automation
    Behövde fixa dimrar, transformatorer, golvvärme m.m, proffsigt och mycket bra rådgivning. De hittade dessutom en farlig installation som hade börjat brinna! Stark rekommendation. Läs mer
    2020-03-12 Per I svarar Cpq D
    Hej!
    Kul att du uppskattade vårt besök! Lite läskigt med dåliga anslutningar, många tror ju att det är ofarligt bara för att det är 12V. När det är strömmen som utvecklar värme, oberoende om det är 12V eller 400V .
    Skönt när man hittar sånt där i tid!

Bo G skrev om Sollentuna El & Automation
    Snabbt och efektivt.

Trevligt bemötande. Läs mer
    2020-03-12 Per I svarar Bo G
    Hej Bo!
    Alltid trevligt med nöjda kunder! Och lätt att vara trevlig när kunden är trevlig också!
  • 2019-12-30

Jonatan S skrev om Sollentuna El & Automation
    Min el slutade funka, fick ringa tillbaks och be dem fixa. Trevligt bemötande och bra gjort annars! Läs mer
    2020-01-09 Per I svarar Jonatan S
    Hej Jonatan!
    Jo det var lite otur och lite klantigt att jag inte kollade att även en huvudsäkring gått.
    Men jag hade ju inte kommit längre än till bilen så jag behövde iallafall inte åka flera gånger och du behövde inte vänta länge.
  • 2019-12-25

Adam C skrev om Sollentuna El & Automation
    Eftersom vi ville ha olika elinstallationer runt om i lägenheten samt tips på hurudan kökslampa som skulle passa vårt kök tyckte vi det var väldigt bra att företaget kom hem till oss. Vi fick också ett fast pris vilket var bra. Snabb och lokal service. Så vi är nöjda med företagets arbete och bemötande. Läs mer
    2020-01-09 Per I svarar Adam C
    Hej Adam!
    Trevligt att ni är nöjda, och jag tycker själv att det blev en härlig lösning med uppåtljuset och att kunna välja både färgtemperatur och ljusstyrka. LED-tekniken går framåt!

Cecilia B skrev om Sollentuna El & Automation
    Mkt kompetent elektriker. Per är noggrann och lämnar inget åt slumpen. Han rycker dessutom ut vid tillfällen då man behöver hjälp.
    Personlig rådgivning utan köptvång.

Jag rekommenderar verkligen Per. Läs mer
    2020-01-09 Per I svarar Cecilia B
    Hej Cecilia!
    Jag försöker behandla mina kunder som jag själv vill bli bemött. Och vill känna mig stolt över det jag gör. Trevligt att det uppskattas!
    Jag återkommer med det övriga du ville ha hjälp med.

Bozidar F skrev om Sollentuna El & Automation
    Alltid i tid, snabb och effektiv i sitt arbete! Läs mer
    2020-01-09 Per I svarar Bozidar F
    Hej Bozidar!
    Ja, denna gång gick det smidigt!

Sundiata O skrev om Sollentuna El & Automation
    Behövde få ett el-utag i badrummet. Fantastisk service och kvalité. Mycket nöjda och kommer nyttja leverantören igen! Läs mer
    2020-01-09 Per I svarar Sundiata O
    Hej Sundiata!
    Tack för det omdömet och de fina orden!
    Välkomna att kontakta oss igen!

Stig S skrev om Sollentuna El & Automation
    Snabb service, proffsigt utfört arbete. Kan varmt rekommenderas! Läs mer
    2020-01-09 Per I svarar Stig S
    Tack Stig!
    Jo, det gick snabbt att byta dimmern som var trasig.

Helene A skrev om Sollentuna El & Automation
    Mycket ordentlig elektriker som höll utlovad tid och höll sitt ord om priset. Läs mer
    2020-01-09 Per I svarar Helene A
    Tack Helene!
    Jag försöker hålla det jag lovar! Återkommer om trappkopplingen också!

Per J skrev om Sollentuna El & Automation
    Behövde byta en säkring. Snabbt svar och fick hjälp samma dag. Precis som man vill ha det. Läs mer
    2020-01-09 Per I svarar Per J
    Hej Per!
    Ja, ibland passar det riktigt bra både i tid o rum! Och tycker själv att det blir trist att man ska behöva vänta för länge på något som går så fort att fixa.

Peter T skrev om Sollentuna El & Automation
    Trevlig och kunnig, bytte ut en induktionshäll hemma Läs mer
    2020-01-09 Per I svarar Peter T
    Hej Peter!
    Hoppas det blivit många goda middagar gjorda på nya hällen!
  • 2019-12-01

Zuzanna W skrev om Sollentuna El & Automation
    Jag kontaktade Per då huvudsäkringen i vårt radhus hela tiden slogs ut. Detta innebar att en tredjedel av vårt hus inte hade någon el. Per kom samma dag som jag ringde och hittade snabbt felet. Han var så hjälpsam och trevlig! Jag rekommenderar detta företag starkt! Läs mer
    2019-12-07 Per I svarar Zuzanna W
    Tack Zuzanna!
    Ja, det kan bli lite jobbigt när det blir fel som löser ut säkringar och jordfelsbrytare. Vatten och el samsas inte så bra, utan det blir gärna kortslutningar. Men bättre en säkring än att någon blir skadad.
    Tur jag kunde komma förbi och lösa det så fort!
  • Agneta R

2019-11-28

Agneta R skrev om Sollentuna El & Automation
    Behövde hjälp med fyra saker. Var orolig för illaluktande kabel i köket, behövde eluttag i köket och på balkongen + ville veta varför en kristallkrona slutat fungera.
    Fick direktkontakt och en snabb kontroll på kabeln i köket! Samtidigt bokade vi tid och jag fick perfekt hjälp av allt med två skickliga och trevliga personer.
    Kristallkronan behövde ett ytterligare ett test då Per är otroligt noggrann. Räkningen kom först när allt var fixat. Helt fantastiskt jobb :-)
    Agneta Läs mer
    2019-12-07 Per I svarar Agneta R
    Tack Agneta!
    Skönt och kul att du är så nöjd! Jag beklagar igen att du fick vänta på att jag gjorde klart med kristallkronan. Med facit i hand hade det varit lätt att fixa till även den vid första besöket. Men det är så med felsökningar, man måste hitta felet först innan man kan åtgärda det.
    Hoppas den lyser upp din tillvaro nu med ett härligt ljus!
  • 2019-11-28

Edward & skrev om Sollentuna El & Automation
    Mycket bra och kunnig hjälp Läs mer
    2019-12-07 Per I svarar Edward &
    Tack Edward!
    Alltid trevligt och roligt med nöjda kunder!
  • 2019-11-28

Eva W skrev om Sollentuna El & Automation
    Indragning av el till disk- och tvättmaskiner. Mycket bra utfört, snygga dragningar.
    Slutpriset blev ca 50% högre än det uppskattade. Läs mer
    2019-12-07 Per I svarar Eva W
    Hej Eva!
    Skönt att du blev nöjd med resultatet. Jag kontaktar dig angående det högre priset.

Prasannakumar B skrev om Sollentuna El & Automation
    Down sizing fuse from 20A to 16A

Quick response from company and quality work with professional service Läs mer
    2019-12-07 Per I svarar Prasannakumar B
    Thanks Prasannakumar,
    A simple and straightforward job.
    Best regards Per

Corinna S skrev om Sollentuna El & Automation
    Mycket vänligt och professionellt bemötande! Läs mer
    2019-12-07 Per I svarar Corinna S
    Tack Corinna för en bra rekommendation!
    Hopas det fungerar bra nu med era belysningar. Passerade häromdagen och det lyste nu så fint utanför dörren!

Max E skrev om Sollentuna El & Automation
    Bra på alla sätt och ett trevligt bemötande Läs mer
    2019-12-07 Per I svarar Max E
    Tack Max!
    Skönt att vi hittade felet så fort och att det löste sig så bra med dina överslag i elcentralen.
  • Bengt A

2019-11-27

Bengt A skrev om Sollentuna El & Automation
    Lagning av dimmer.
    Trevligt bemötande.
    Rätt dyrt Läs mer
    2019-12-07 Per I svarar Bengt A
    Trevligt att träffas!
    Ja, tyvärr blir småjobb rätt dyra för tiden man är på plats då lika mycket tid försvinner i resor och administration mm som för ett större jobb.
  • Michael M

2019-11-27

Michael M skrev om Sollentuna El & Automation
    Bra service och snabbt bokad tid. Trevlig och duktig kille. Kommer använda igen och rekommenderar till andra. Läs mer
    2019-12-07 Per I svarar Michael M
    Tack! Det låter bra! Då ses vi kanske snart igen!
  • 2019-11-10

Maria A skrev om Sollentuna El & Automation
    Vi fick hjälp med att byta en golvvärmetermostat och en dimmer i badrum. Snabb service, tydligt pris och genomgående väldigt trevligt bemötande. Läs mer
    2019-11-10 Per I svarar Maria A
    Tack Maria!
    Det var trevligt att träffa er också! Hoppas ni har det lite varmare o skönare i badrummet nu!
  • 2019-11-10

Per D skrev om Sollentuna El & Automation
    Proffsigt beteende, bra utförd arbete. Mycket nöjd Läs mer
    2019-11-10 Per I svarar Per D
    Tack Per!
    Hoppas ni får många o sköna stunder i det varma badet i vinter!
  • 2019-10-23

Hans A skrev om Sollentuna El & Automation
    Vi är mycket nöjda med utfört arbete. Läs mer
    2019-10-28 Per I svarar Hans A
    Tack Hans!
    Kul att kunna hjälpa er att få el igen i förrådet efter alla års problem.
  • 2019-10-22

Mohsen N skrev om Sollentuna El & Automation
    Professionellt bemötande. Bra genomfört jobb. Transparent, hederligt och prisvärt.Tog sig även tiden att ge proaktiva tips och råd. Svarade på mail även under helgtid, något som man knappast kan förvänta sig.Rekommenderar varmt. Läs mer
    2019-10-22 Per I svarar Mohsen N
    Tack Mohsen!
    Skönt att du är nöjd trots en dags extra arbete med felsökning. Hoppas ni får det härligt nu i stugan!
  • 2019-10-21

Mats H skrev om Sollentuna El & Automation
    Nedsäkring från 25A till 20A. Anmälan till Ellevio.

Allt bra! Det enda som tog tid var att få fakturan ;-) Läs mer
    2019-10-22 Per I svarar Mats H
    Hej Mats!
    Ja, det är mycket administration nu med offerter, fakturor och allt annat! Försöker prioritera kunder före fakturorna... Kanske inte alltid så bra :-)
  • 2019-10-19

Gurpreet S skrev om Sollentuna El & Automation
    Per är mycket medveten om kvalitet. Han tar sig tid och gör ett bra jobb. Han gav mig till och med många val om hur jag kunde få min diskmaskinkontakt installerad. Sammantaget ett jätte bra företag och en jätte bra person. Jag skulle starkt rekommendera honom. Läs mer
    2019-10-20 Per I svarar Gurpreet S
    Tack Gurpreet!
    Det värmer i hjärtat att du känner dig så nöjd! Och tack än en gång för dina fantastiskt söta och goda mangofrukter!
  • 2019-10-15

Lennart J skrev om Sollentuna El & Automation
    Jag köpte ett värmeelement med montering i köket. Jag blev bemött på ett trevligt och proffetionellt sätt.
    Företaget kan rekommenderas. Läs mer
    2019-10-16 Per I svarar Lennart J
    Tack Lennart!
    Hoppas det värmer gott nu vid matbordet!
  • 2019-10-09

Anne A skrev om Sollentuna El & Automation
    Lite olika eljobb. Jag är jättenöjd och har redan rekommenderat Per till mina grannar. Läs mer
    2019-10-12 Per I svarar Anne A
    Hej Anne!
    Kul att du är så nöjd och tack för dina rekommendationer! Var väldigt lämpligt att kunna hjälpa tre st på samma adress!
  • 2019-10-08

Ulla B skrev om Sollentuna El & Automation
    Allt var perfekt utom att när fakturan kom var den utskriven på samma dag som förfallodatum. Förmodligen en miss. Läs mer
    2019-10-08 Per I svarar Ulla B
    Hej Ulla!
    Ursäkta! Oj, det måste varit ett misstag. Vi har som standard 30dgr betalningstid.
    Skönt att du är nöjd ändå!
  • 2019-08-16

Ulrika F skrev om Sollentuna El & Automation
    Fastsättande av löst vägguttag. Montering av ny utomhuslampa.
    Trevligt bemött.
    Företaget levde upp till förväntningarna.
    Sammanfattningsvis nöjd.
    Kommer att anlita dem igen när behov uppstår. Läs mer
    2019-08-18 Per I svarar Ulrika F
    Tack Ulrika!
    Trevligt att ha er som kund!
  • Jörgen W

2019-06-15

Jörgen W skrev om Sollentuna El & Automation
    Per var punktlig, trevlig att ha och göra med och kunde enkelt förklara vad han gjorde. Rekommenderar skarpt Läs mer
    2019-06-15 Per I svarar Jörgen W
    Tack Jörgen!
    Alltid kul att kunna hjälpa till. Vi får hoppas du slipper fler jordfel!
  • 2019-05-31

Intrabas A skrev om Sollentuna El & Automation
    Behövde konsultation och installation. Fick trevligt, kunnigt och prisvärt bemötande. Kan inte bli bättre. Läs mer
    2019-06-23 Per I svarar Intrabas A
    Tack! Härligt att höra! Vi får hoppas på ett långvarigt samarbete!
    Per I gillar detta
  • 2019-05-30

Leif B skrev om Sollentuna El & Automation
    Elektrisk installation av nytt befintligt bensindrivet reservelverk i villa. Företagets bemötande var bra och överenskomna arbetstider "kom och gå" hölls till belåtenhet. Mina förväntningar om installationen var OK även om visst material skaffades under hand och då i samråd med mig. Installationen, prototyp, tog dock längre tid än vad som från början beräknats. En installation 2 i samma utförande skulle sannolikt kunna utföras snabbare. I mitt fall hade detta mindre betydelse eftersom jag inte hade något krav på startdatum för reservel.
    Vid körning i läget "reservel" flimrar belysningen i huset vilket anmälts till Sollentuna El & Automation som fel. Undersökning om orsak och åtgärd kommer att ske men jag riskerar enligt installatören att få betala kostnaden. Min argumentation riskerar sannolikt att väga ganska lätt mot fackmannens. Installatörens faktura har efter rättelse av materialspecifikationen registrerats för betalning via SEB. Läs mer
    2019-06-23 Per I svarar Leif B
    Tack Leif!
    Kul och lite ovanligare uppdrag! Vi får som sagt titta på detta med flimret. Jag ska försöka få till det i samband med annat uppdrag i närheten så behövs kanske inte en extradebitering även om felet ligger i material du köpt själv.
    Per I gillar detta
  • 2019-05-29

Johan W skrev om Sollentuna El & Automation
    Jag fick ett trevligt och fint bemötande och snabbt jobb efter att jag kontaktade Sollentuna El & Automation. De installerade en dimmer och flyttade ett lamputtag för en kökslampa. Sammantaget är jag nöjd med jobbet. Läs mer
    2019-05-30 Per I svarar Johan W
    Tack Johan!
    Hoppas det löste sig med flimret på lampan när ni bytte glödlampa!
  • 2019-05-29

Elizabeth M skrev om Sollentuna El & Automation
    Bra yrkesmässig och snabb arbete trevligt personal hadet bra Läs mer
    2019-05-30 Per I svarar Elizabeth M
    Tack Elizabeth!
    Hoppas köket är klart nu så du kan laga mat på nya spisen! Och att det blev bra med nya elcentralen!
  • 2019-05-27

Magnus K skrev om Sollentuna El & Automation
    Lite lång återkopplingstid. Tog lång tid innan vi fick fakturan. Men jobben var bra. Läs mer
    2019-05-30 Per I svarar Magnus K
    Hej Magnus!
    Ja, jag är lite kass på att skicka fakturor i tid. Jag jobbar på att hitta ett bättre system som inte tar så mycket av mina kvällar.
    Skönt att du är nöjd med arbetet iallafall!
  • 2019-05-27

Rolf R skrev om Sollentuna El & Automation
    Jag hade problem med en gammal Strömvakt som slog ut vissa delar av värmen i huset och att strömvakten brummade. Jag hade haft kontakt med flera elektriker tidigare. Det kom en elektriker som analyserade, förklarade, föreslog lösning och genomförde. Kontrollerade lösningen och visade hur det fungerade. Toppen och proffsigt! Läs mer
    2019-05-30 Per I svarar Rolf R
    Tack Rolf för ditt beröm! Skönt att ni blev nöjda!

Aspvägen 7B, 191 41 Sollentuna