Sollentuna El & Automation

Sollentuna El & Automation

Välkommen till Sollentuna El & Automation!

Behöver du hjälp med elen i din villa eller lägenhet i Sollentuna med omnejd. Kanske behöver du någon som felsöker elfel? Vi är det lilla företaget som utför kortare eller längre uppdrag inom el och automation. I och med vår storlek kan vi snabbt ta beslut och komma igång med arbetet.

Företaget bildades 2017 av Per, som har jobbat med el i 25 år inom industrin. Per är utbildad ingenjör som har börjat jobba som hantverkare för att prova något nytt och få glädjen av att hjälpa människor.

Vi har som mål att bygga en långsiktig relation med våra kunder med kvalitet och stort engagemang i fokus. Vi är snabba, noggranna, kunniga och dessutom trevliga när vi kommer ut till dig som kund. Läs med om vad våra kunder tycker om oss här nedan, varmt välkommen!

Läs vad 126 kunder tycker om Sollentuna El & Automation 2

2021-07-30
    Överträffade alla förväntningar - kunde inte varit nöjdare med resultatet.
    Tack Oscar! Ödmjukt tack för de fina orden. mvh Per Sollentuna El & Automation
  • Marianna W
    2021-07-30
    Fantastisk och professionell service
    Tack Peter! Bugar o bockar för de fina orden. mvh Per Sollentuna El & Automation
    2021-07-28
    Vänligt och proffiskt bemötande. Snabbt fixat. Inköp och installation av radiator för våtrum.
    Tack Hans! Hoppas det blir varmare nu i duschrummet :-) mvh Per Sollentuna El & Automation
    2021-07-22
    Det gällde ert mindre jobb i lägenheten, där kontaktuttag inte blivit korrekt monterade vid bygg tillfället.

Snabb respons. Bra utför arbete.
    rekommenderas!
    Tack! Lätt när man vet vad och hur man ska göra, svårare när det är något okänt.Tur vi alla är bra på olika saker! :-) mvh Per Sollentuna El & Automation
    2021-07-05
    Bra jobb och bemötande. Rekommenderar verkligen företaget.
    2021-07-05
    Snabb respons och service i semestertid.
  • THOMAS R
    2021-06-30
    Per hjälpte oss med att installera ett nytt fasadmätarskåp och en laddstation för elbil. Han tog sig gott om tid för att tillsammans med mig diskutera fram den bästa lösningen för hela installationen. Per är tillmötesgående, kvalitetsmedveten och kompetent och jag kommer att ringa honom nästa gång också när jag behöver hjälp med el.
    2021-06-22
    Mycket nöjd med allt från bemötande till utförande. Snabbt, trevligt och ytterst professionellt. Lämnar de allra bästa rekommendationer.
    2021-04-25
    Hjälp med lösa några mindre eljobb. Utmärkt!
  • Lisa S
    2021-04-25
    Installera elkontakter i garaget. Allt var perfekt, installationerna, bemötandet, Ni levde upp till förväntningarna med råge. Kan inte bli bättre
    2021-04-24
    Har fått hjälp med diverse installationer i hemmet. Proffsigt och snabbt. Trevligt bemötande. Ger även bra tips och råd.
    2021-04-24
    Per Ivarsson på Sollentuna El & Automation har hjälpt oss flera gånger i olika projekt: allt ifrån stora renoveringar och byte av elcentral till mindre fix och belysningsfrågor. Han är otroligt tillmötesgående, vi uppskattar honom också mycket för hans problemlösningsförmåga och kreativa angreppssätt!
    Elinstallation, elreparation.
    På det bästa tänkbara sätt. Ytterst proffsigt.
    Förväntningar överträffades.
    Mycket nöjda och tacksamma för all hjälp
    2021-04-23
    Utbyte av elektrisk kontakt.
    Arbetet gick fort och resultatet blev bra
    2021-04-23
    Byte av säkring i elskåp samt felsökning montering av uttag för taklampa. Snabb och proffsig hantering samt förklarade väldigt bra så att jag nu kan känna mig trygg med att allt fungerar som det ska. Väldigt trevligt bemötande.
    2021-04-23
    Trevligt bemötande, och servicemindid. Klämde in mig en kväll så att jag kunde komma vidare i bygget.
    2021-04-23
    Fick hjälp med elarbeten bl a ny belysning i källaren och vid garaget. Per är väldigt trevlig och har innovativa lösningsförslag.
    2021-03-31
    Flyttning av ugnsuttag samt montering av dimmrar.
    2021-03-10
    Fixade ett akut elproblem. Var egentligen upptagen på annat uppdrag men gjorde sig ledig och löste vårt problem till sen kväll. Ett jättestort tack.
    2021-03-10
    They came to fix the wiring for my lights in the bathroom. They guy that came to fix it was lovely to talk to, knew exactly how to fix the problem, and was very professional.
    2021-03-06
    Per klämde in mig och la in golvvärme i det badrum som jag håller på att bygga. Smidig lokal hantverkare som är serviceinriktad och trevlig.
    2021-02-28
    Elektricitetens tjänster.
    Bemötande var bra.
    Kvaliteten på jobbet var enligt mina förväntningar.
    Jag rekommenderar detta företag.
    Alvaro Sima
    2021-02-24
    Hjälp med fixa spotlights - samt tillagt behov på plats öka storlek på propp. Mycket bra support.
    2021-02-15
    Hade ett mistänkt jordfel i ett lamputtag samt behövde uppgradera säkring till ny ugn. Sökte i reco efter någon riktigt bra hantverkare i närheten och hittade sollentuna el & automation. Har tidgare mycket dålig erfarenhet av olika hantverkare så är alltid nervös. Per felsökte, åtgärdade och förklarade allt snabbt och proffsigt. Dessutom mycket trevligt bemötande. Kommer definitivt att anlita detta företag igen.
    2021-02-04
    Vi fick problem med vår elcentral på lördag kväll vilket resulterade i att värmen i huset inte fungerade. Efter ett samtal sent på lördagen kom elektrikern på söndag morgon och fixade alla problem snabbt. Ett mycket trevligt och proffsigt bemötande.
    2020-12-22
    En räddare i nöden som endast efter någon timme kom och bytte trasig jordfelsbrytare så att vi återfick el till kyl/frys/värmepump/golvvärme.
    2020-12-17
    Byte av en kontakt för att tända o släcka en lampa. Den kontakten vi hade fungerade inte tillfredställande.

Per tog hand om det hela och hade delar med sig när han kom.

Han levde upp till förväntningarna.

Mycket nöjd
  • Lisa S
    2020-12-07
    Lagning av väggströmbrytare/väggkontakt och led-panel. Vi blev utmärkt väl bemötta. Överträffade med råge våra förväntningar. Mycket positiv upplevelse.
    2020-12-04
    Vi behövde hjälp med lite mindre elreparationer hemma och även om Sollentuna El & Automation hade fullt upp lyckades de klämma in oss i schemat ganska snabbt. Trevligt bemötande och proffsigt jobb, rekommenderas.
    2020-12-03
    Bra bemötande. Kunnig. Tyvärr populär så lite väntetid på arbetet.
    2020-12-02
    Väldigt bra bemötande. Kan varmt rekommenderas.
    2020-11-26
    Professionellt och noggrant genomförandet.
    Rekommenderas starkt.
    2020-11-23
    Noggrann hantverkare som hade tips på bra idéer.
    Allt blev mycket bra!
  • Thomas W
    2020-11-19
    Bra utfört arbete. Lätt att ha att göra med. Tydlighet vad gäller kostnader.
    2020-11-14
    Installering av lampor på fasaden med styrning möjlighet.
    Jätteproffsigt och kommer med goda idéer.
    2020-10-28
    Fick en köksspis installerad. Mycket trevligt bemötande och goda råd om elinstallationen i lägenheten. Rekommenderas!
    2020-10-28
    Installation av eluttag.
    Allt var bara bra
    2020-10-26
    Vi anlitade Per på Sollentuna El & Automation för elbesiktning samt åtgärd av de punkter som uppkom i samband med detta och vi hade inte kunnat vara nöjdare.

Per är professionell, kunnig, ödmjuk, engagerad, flexibel och trevlig. Vi har aldrig känt ett så stort förtroende för någon som jobbat med vårt hus under de 10 år vi bott här, och då har vi fått det mesta utfört och i stort sett varit nöjda med alla.
    2020-10-22
    Väldigt nöjda! Trevlig och kunnig personal som åtgärdade vårt fel med termostat och vägguttag utan problem.
    2020-10-13
    Snabbt, personligt och bra kvalité. Rekommenderas varmt.
    2020-10-13
    Jag kan varmt rekommendera elektrikern Per. Han hjälpte oss omgående, var engagerad och kändes pålitlig. Jag kommer absolut anlita honom igen!
    2020-10-13
    En önskad elinstallation genomfördes till stor belåtenhet. Mycket nöjda. Trevlig social samvaro. Kan verkligen rekommenderas.
    2020-10-12
    Fick hjälp med att få fart på en icke fungerande golvvärme.
    Fungerar nu utmärkt.
    Tack för hjälpen
    Per
    2020-10-10
    Fick hjälp med konsultation av ny dragning av el, installation av induktionshäll samt spis. Trevligt bemötande!
    Tack för det Claes! Hoppas ni blivit klara nu med köket! mvh Per Sollentuna El & Automation
    2020-10-09
    Vi fick hjälp med reparation, installation och rådgivning på ett mycket professionellt och serviceinriktat sätt. Har rekommenderat i vänkretsen.
    Tack Bo! Ska till Kristina om några veckor och hjälpa henne också. Hoppas värmen/fläkten fungerar bra nu! Annars har ni ju infravärmen nu också! Mvh Per Sollentuna El & Automation
    2020-09-16
    Fick en Easee laddbox för elbil installerad. Det blev snyggt och gjort med kvalitet. Rekommenderas!
    Tack Jakob! Blev själv väldigt nöjd, speciellt att elcentralen passade så fint i fasadmätarskåpet. Lycka till med elbilen! Mvh Sollentuna El & Automation
    2020-09-12
    Behövde dimmerinstalaltion med kort varsel, och fick snabb respons. Jobbet väl utfört!
    Tack! Gick bra att ta det på vägen hemåt från ett annat jobb. mvh Per Sollentuna El & Automation
    2020-09-10
    Sollentuna El & Automation utförde ett antal mindre uppdag i vår villa. Bl.a. installerade spotlights i vår bastu. Jobbet gjordes snabbt och proffsigt. Fakturan stämde exakt med vad som kom överens och vad som utfördes.
    Hej David! Blev väldigt trevligt med spotarna i bastun tycker jag. Kul att ni känner er nöjda också! Mvh Per Sollentuna El & Automation
    2020-09-02
    Snabbt, proffsigt och med finess gjorde de jobbet. Och vi fick tillbaka strömmen i huset efter att den gamla jordfelsbrytaren gått sönder. Tack o välkommen åter.
    Hej Mats! Det var tur att jag hade en lucka och kunde komma direkt på morgonen. Tack så mycket! mvh Per Sollentuna El & Automation
    2020-08-14
    Snabb och bra hjälp och dessutom bra återkoppling.
    Tack Ulf! Blev ju bra med uttaget för vinkylen och gick snabbt fixa spotarna i taket! mvh Per Sollentuna El & Automation