Sollentuna El & Automation

Aspvägen 7B, 191 41 Sollentuna — Visa karta

Välkommen till Sollentuna El & Automation!

Behöver du hjälp med elen i din villa eller lägenhet i Sollentuna med omnejd. Kanske behöver du någon som felsöker elfel? Vi är det lilla företaget som utför kortare eller längre uppdrag inom el och automation. I och med vår storlek kan vi snabbt ta beslut och komma igång med arbetet.

Vi har som mål att bygga en långsiktig relation med våra kunder med kvalitet och stort engagemang i fokus. Vi är snabba, noggranna, kunniga och dessutom trevliga när vi kommer ut till dig som kund. Läs med om vad våra kunder tycker om oss här nedan, varmt välkommen!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 81 kunder tycker om Sollentuna El & Automation

• 2020-09-16

Jakob S skrev om Sollentuna El & Automation
    Fick en Easee laddbox för elbil installerad. Det blev snyggt och gjort med kvalitet. Rekommenderas! Läs mer
  • 2020-09-12

Göran K skrev om Sollentuna El & Automation
    Behövde dimmerinstalaltion med kort varsel, och fick snabb respons. Jobbet väl utfört! Läs mer
    2020-09-13 Per I svarar Göran K
    Tack! Gick bra att ta det på vägen hemåt från ett annat jobb. mvh Per
  • 2020-09-10

David F skrev om Sollentuna El & Automation
    Sollentuna El & Automation utförde ett antal mindre uppdag i vår villa. Bl.a. installerade spotlights i vår bastu. Jobbet gjordes snabbt och proffsigt. Fakturan stämde exakt med vad som kom överens och vad som utfördes. Läs mer
    2020-09-13 Per I svarar David F
    Hej David!
    Blev väldigt trevligt med spotarna i bastun tycker jag. Kul att ni känner er nöjda också!
  • 2020-09-02

Mats D skrev om Sollentuna El & Automation
    Snabbt, proffsigt och med finess gjorde de jobbet. Och vi fick tillbaka strömmen i huset efter att den gamla jordfelsbrytaren gått sönder. Tack o välkommen åter. Läs mer
    2020-09-06 Per I svarar Mats D
    Hej Mats!
    Det var tur att jag hade en lucka och kunde komma direkt på morgonen. Tack så mycket!
  • 2020-08-14

Ulf T skrev om Sollentuna El & Automation
    Snabb och bra hjälp och dessutom bra återkoppling. Läs mer
    2020-09-06 Per I svarar Ulf T
    Tack Ulf!
    Blev ju bra med uttaget för vinkylen och gick snabbt fixa spotarna i taket!
  • 2020-08-13

Niklas F skrev om Sollentuna El & Automation
    Jordfelsbrytaren löste ut på grund av fel i eluttaget till spisen. Snabba svar, trevligt bemötande och professionell felsökning. Läs mer
    2020-09-06 Per I svarar Niklas F
    Tack Niklas!
    Alltid trevligt att komma tillbaka till tidigare kunder!
  • Gustav U

2020-08-10

Gustav U skrev om Sollentuna El & Automation
    Tidigt i våras fick vi hjälp med diverse elarbeten bl.a. installation av eluttag i badrum, kök och klädkammare, installation av jordfelsbrytare, samt felsökning och lagning av ett två icke-fungerande eluttag, mm.

Per på Sollentuna El & Automation var tillmötesgående och förtroendeingivande från första kontakt. Vi hade en bra dialog innan offerten (vilket gjorde att den täckte precis det vi ville ha). Priset på offerten landade där vi tänkt oss och som sagt kändes processen inför väldigt bra. Arbetet gick snabbt och höll hög kvalitet.

Vi är nöjda med Per och hans arbete och rekommenderar honom! Läs mer
    2020-09-06 Per I svarar Gustav U
    Tack Gustav!
    Trevligt när det blir bra och allt fungerar som man tänkt! Hoppas det blev bra med diskmaskinen! Tur vi hittade förberedelsen bakom skåpet :-)
  • 2020-07-23

Stefan C skrev om Sollentuna El & Automation
    Byte av transformator samt installation. Bra, verkar ärlig. Rekommenderar absolut. Läs mer
  • 2020-06-23

Thomas M skrev om Sollentuna El & Automation
    Vi är mycket nöjda med arbetet som är utfört. Läs mer
  • 2020-06-12

Jonas A skrev om Sollentuna El & Automation
    Installation av eluttag inne, ute, samt installation av lampa.
    Trivsamt bemötande och väldigt hjälpsam, lyssnade på mina idéer och kom med bra förslag och lösningar.
    Väldigt nöjd Läs mer
  • 2020-06-11

Stefan R skrev om Sollentuna El & Automation
    Killarna har varit riktigt bra att ha att göra med. Snygga lösningar och snabb återkoppling. Rekommendera! Läs mer

Mathias S skrev om Sollentuna El & Automation
    Anlitade företaget för att felsöka och rätta elfel i villa. Bra bemötande, kommunikationen fungerade bra under den period arbetet pågick och arbetet blev väl genomfört. Läs mer

Sara S skrev om Sollentuna El & Automation
    Kunde ta sig an jobbet med bara en timmes varsel, var trevliga och gav goda råd samt hjälpte till att ordna med den utrustning som fattades (som jag skulle ha köpt in). Jag är väldigt nöjd! Läs mer

Jonathan S skrev om Sollentuna El & Automation
    Mycket bra att ha och göra med, tydlig arbetsbeskrivning och väl utfört arbete. Rekommenderas verkligen! 👍 Läs mer
  • Adam F

2020-05-07

Adam F skrev om Sollentuna El & Automation
    Per har hjälpt oss vid ett flertal tillfällen. Vi har varit väldigt nöjda med hans arbete. Det blir snygga installationer, han kommer när han lovar och fakturorna är otroligt välspecificerade. Läs mer
  • Terese H

2020-05-07

Terese H skrev om Sollentuna El & Automation
    Installation av nya vägguttag samt jordfelsbrytare. Noggrann, seriös, kom med förslag och till ett bra pris. Läs mer

David N skrev om Sollentuna El & Automation
    proffsig installation av badrumsfläktar, utbyte av transformator till taklampa samt utbyte av elkontakt. kunnigt och trevligt bemötande Läs mer

Patrik T skrev om Sollentuna El & Automation
    Felsökning samt åtgärd, allt funkade utmärkt Läs mer

Jan B skrev om Sollentuna El & Automation
    Snabb åtgärd, trevligt bemötande Läs mer

Laila S skrev om Sollentuna El & Automation
    Behövde hjälp med att sätta upp två tak lampor i hallen, mailade och fick snabbt svar på kostnadsförslag, och fick snabb hjälp med att sätta upp dem, så jag är väldigt nöjd, jättebra service. Läs mer
    2020-05-05 Per I svarar Laila S
    Hej Laila!
    Kul att du blev nöjd med uppsättningen av lamporna i hallen!
  • 2020-03-20

PIMPATCHARA M skrev om Sollentuna El & Automation
    Fantastisk elektriker, den bästa elektriker jag har stött på under mina 30 år i branschen!!!
    Väldigt trevligt bemötande också! Läs mer
    2020-03-21 Per I svarar PIMPATCHARA M
    Tack!
    Alltför vänligt! Förmodligen har du lite kort minne, men jag tackar för det fina omdömet!
    PIMPATCHARA M gillar detta
  • 2020-03-14

Bengt K skrev om Sollentuna El & Automation
    Installation av värmegolv blev anslutet med 400V men skulle vara 220 V Bättre kontroll och dubbel check innan man slår på spänning.

nytt golv blev lite jobbit Läs mer
    2020-05-05 Per I svarar Bengt K
    Hej Bengt!
    Tack för ditt fina omdöme trots att vi klantade till det och det tog längre tid innan ni kunde använda den nya toaletten. Jag är ledsen för det och förhoppningsvis lärde sig min lärling en nyttig läxa! Men slutresultatet blev ju väldigt bra och ni fick det helt återställt utan extra kostnad.
    Skönt att du var så nöjd med slutresultatet och arbetet när vi var i kontakt med varann senast!

Viveka M skrev om Sollentuna El & Automation
    Jag har fått snabb och mycket bra hjälp med att få ny köksbelysning, byte av alla elkontakter, ordning på alla spottar, belysning (även ute) och t o m ny ringklocka.

Allt har gjorts med stor nogrannhet och leverans av tjänster och produkter har skett inom utlovad tid.

Jag kan varmt rekommendera Sollentuna El & Automation.

Viveka Andersson Läs mer
    2020-05-05 Per I svarar Viveka M
    Tack Viveka!
    Alltid trevligt med nöjda och återkommande kunder! :-)
    Det blev stor skillnad när vi bytte ut alla gulnade uttag mm mot nya vita. Roligt när det blir så bra!

Ermias G skrev om Sollentuna El & Automation
    Installation av tvättmaskin
    Trevligt bemötande och snabb service.
    Fick extra hjälp utöver beställd service också. Läs mer
    2020-03-12 Per I svarar Ermias G
    Hej Ermias!
    Man kan ju alltid försöka överträffa förväntningarna. Inte alltid man lyckas men kul när det händer!

Cpq D skrev om Sollentuna El & Automation
    Behövde fixa dimrar, transformatorer, golvvärme m.m, proffsigt och mycket bra rådgivning. De hittade dessutom en farlig installation som hade börjat brinna! Stark rekommendation. Läs mer
    2020-03-12 Per I svarar Cpq D
    Hej!
    Kul att du uppskattade vårt besök! Lite läskigt med dåliga anslutningar, många tror ju att det är ofarligt bara för att det är 12V. När det är strömmen som utvecklar värme, oberoende om det är 12V eller 400V .
    Skönt när man hittar sånt där i tid!

Bo G skrev om Sollentuna El & Automation
    Snabbt och efektivt.

Trevligt bemötande. Läs mer
    2020-03-12 Per I svarar Bo G
    Hej Bo!
    Alltid trevligt med nöjda kunder! Och lätt att vara trevlig när kunden är trevlig också!
  • 2019-12-30

Jonatan S skrev om Sollentuna El & Automation
    Min el slutade funka, fick ringa tillbaks och be dem fixa. Trevligt bemötande och bra gjort annars! Läs mer
    2020-01-09 Per I svarar Jonatan S
    Hej Jonatan!
    Jo det var lite otur och lite klantigt att jag inte kollade att även en huvudsäkring gått.
    Men jag hade ju inte kommit längre än till bilen så jag behövde iallafall inte åka flera gånger och du behövde inte vänta länge.
  • 2019-12-25

Adam C skrev om Sollentuna El & Automation
    Eftersom vi ville ha olika elinstallationer runt om i lägenheten samt tips på hurudan kökslampa som skulle passa vårt kök tyckte vi det var väldigt bra att företaget kom hem till oss. Vi fick också ett fast pris vilket var bra. Snabb och lokal service. Så vi är nöjda med företagets arbete och bemötande. Läs mer
    2020-01-09 Per I svarar Adam C
    Hej Adam!
    Trevligt att ni är nöjda, och jag tycker själv att det blev en härlig lösning med uppåtljuset och att kunna välja både färgtemperatur och ljusstyrka. LED-tekniken går framåt!

Cecilia B skrev om Sollentuna El & Automation
    Mkt kompetent elektriker. Per är noggrann och lämnar inget åt slumpen. Han rycker dessutom ut vid tillfällen då man behöver hjälp.
    Personlig rådgivning utan köptvång.

Jag rekommenderar verkligen Per. Läs mer
    2020-01-09 Per I svarar Cecilia B
    Hej Cecilia!
    Jag försöker behandla mina kunder som jag själv vill bli bemött. Och vill känna mig stolt över det jag gör. Trevligt att det uppskattas!
    Jag återkommer med det övriga du ville ha hjälp med.

Bozidar F skrev om Sollentuna El & Automation
    Alltid i tid, snabb och effektiv i sitt arbete! Läs mer
    2020-01-09 Per I svarar Bozidar F
    Hej Bozidar!
    Ja, denna gång gick det smidigt!

Sundiata O skrev om Sollentuna El & Automation
    Behövde få ett el-utag i badrummet. Fantastisk service och kvalité. Mycket nöjda och kommer nyttja leverantören igen! Läs mer
    2020-01-09 Per I svarar Sundiata O
    Hej Sundiata!
    Tack för det omdömet och de fina orden!
    Välkomna att kontakta oss igen!

Stig S skrev om Sollentuna El & Automation
    Snabb service, proffsigt utfört arbete. Kan varmt rekommenderas! Läs mer
    2020-01-09 Per I svarar Stig S
    Tack Stig!
    Jo, det gick snabbt att byta dimmern som var trasig.

Helene A skrev om Sollentuna El & Automation
    Mycket ordentlig elektriker som höll utlovad tid och höll sitt ord om priset. Läs mer
    2020-01-09 Per I svarar Helene A
    Tack Helene!
    Jag försöker hålla det jag lovar! Återkommer om trappkopplingen också!

Per J skrev om Sollentuna El & Automation
    Behövde byta en säkring. Snabbt svar och fick hjälp samma dag. Precis som man vill ha det. Läs mer
    2020-01-09 Per I svarar Per J
    Hej Per!
    Ja, ibland passar det riktigt bra både i tid o rum! Och tycker själv att det blir trist att man ska behöva vänta för länge på något som går så fort att fixa.

Peter T skrev om Sollentuna El & Automation
    Trevlig och kunnig, bytte ut en induktionshäll hemma Läs mer
    2020-01-09 Per I svarar Peter T
    Hej Peter!
    Hoppas det blivit många goda middagar gjorda på nya hällen!
  • 2019-12-01

Zuzanna W skrev om Sollentuna El & Automation
    Jag kontaktade Per då huvudsäkringen i vårt radhus hela tiden slogs ut. Detta innebar att en tredjedel av vårt hus inte hade någon el. Per kom samma dag som jag ringde och hittade snabbt felet. Han var så hjälpsam och trevlig! Jag rekommenderar detta företag starkt! Läs mer
    2019-12-07 Per I svarar Zuzanna W
    Tack Zuzanna!
    Ja, det kan bli lite jobbigt när det blir fel som löser ut säkringar och jordfelsbrytare. Vatten och el samsas inte så bra, utan det blir gärna kortslutningar. Men bättre en säkring än att någon blir skadad.
    Tur jag kunde komma förbi och lösa det så fort!
  • Agneta R

2019-11-28

Agneta R skrev om Sollentuna El & Automation
    Behövde hjälp med fyra saker. Var orolig för illaluktande kabel i köket, behövde eluttag i köket och på balkongen + ville veta varför en kristallkrona slutat fungera.
    Fick direktkontakt och en snabb kontroll på kabeln i köket! Samtidigt bokade vi tid och jag fick perfekt hjälp av allt med två skickliga och trevliga personer.
    Kristallkronan behövde ett ytterligare ett test då Per är otroligt noggrann. Räkningen kom först när allt var fixat. Helt fantastiskt jobb :-)
    Agneta Läs mer
    2019-12-07 Per I svarar Agneta R
    Tack Agneta!
    Skönt och kul att du är så nöjd! Jag beklagar igen att du fick vänta på att jag gjorde klart med kristallkronan. Med facit i hand hade det varit lätt att fixa till även den vid första besöket. Men det är så med felsökningar, man måste hitta felet först innan man kan åtgärda det.
    Hoppas den lyser upp din tillvaro nu med ett härligt ljus!
  • 2019-11-28

Edward & skrev om Sollentuna El & Automation
    Mycket bra och kunnig hjälp Läs mer
    2019-12-07 Per I svarar Edward &
    Tack Edward!
    Alltid trevligt och roligt med nöjda kunder!
  • 2019-11-28

Eva W skrev om Sollentuna El & Automation
    Indragning av el till disk- och tvättmaskiner. Mycket bra utfört, snygga dragningar.
    Slutpriset blev ca 50% högre än det uppskattade. Läs mer
    2019-12-07 Per I svarar Eva W
    Hej Eva!
    Skönt att du blev nöjd med resultatet. Jag kontaktar dig angående det högre priset.

Prasannakumar B skrev om Sollentuna El & Automation
    Down sizing fuse from 20A to 16A

Quick response from company and quality work with professional service Läs mer
    2019-12-07 Per I svarar Prasannakumar B
    Thanks Prasannakumar,
    A simple and straightforward job.
    Best regards Per

Corinna S skrev om Sollentuna El & Automation
    Mycket vänligt och professionellt bemötande! Läs mer
    2019-12-07 Per I svarar Corinna S
    Tack Corinna för en bra rekommendation!
    Hopas det fungerar bra nu med era belysningar. Passerade häromdagen och det lyste nu så fint utanför dörren!

Max E skrev om Sollentuna El & Automation
    Bra på alla sätt och ett trevligt bemötande Läs mer
    2019-12-07 Per I svarar Max E
    Tack Max!
    Skönt att vi hittade felet så fort och att det löste sig så bra med dina överslag i elcentralen.
  • Bengt A

2019-11-27

Bengt A skrev om Sollentuna El & Automation
    Lagning av dimmer.
    Trevligt bemötande.
    Rätt dyrt Läs mer
    2019-12-07 Per I svarar Bengt A
    Trevligt att träffas!
    Ja, tyvärr blir småjobb rätt dyra för tiden man är på plats då lika mycket tid försvinner i resor och administration mm som för ett större jobb.
  • Michael M

2019-11-27

Michael M skrev om Sollentuna El & Automation
    Bra service och snabbt bokad tid. Trevlig och duktig kille. Kommer använda igen och rekommenderar till andra. Läs mer
    2019-12-07 Per I svarar Michael M
    Tack! Det låter bra! Då ses vi kanske snart igen!
  • 2019-11-10

Maria A skrev om Sollentuna El & Automation
    Vi fick hjälp med att byta en golvvärmetermostat och en dimmer i badrum. Snabb service, tydligt pris och genomgående väldigt trevligt bemötande. Läs mer
    2019-11-10 Per I svarar Maria A
    Tack Maria!
    Det var trevligt att träffa er också! Hoppas ni har det lite varmare o skönare i badrummet nu!
  • 2019-11-10

Per D skrev om Sollentuna El & Automation
    Proffsigt beteende, bra utförd arbete. Mycket nöjd Läs mer
    2019-11-10 Per I svarar Per D
    Tack Per!
    Hoppas ni får många o sköna stunder i det varma badet i vinter!
  • 2019-10-23

Hans A skrev om Sollentuna El & Automation
    Vi är mycket nöjda med utfört arbete. Läs mer
    2019-10-28 Per I svarar Hans A
    Tack Hans!
    Kul att kunna hjälpa er att få el igen i förrådet efter alla års problem.
  • 2019-10-22

Mohsen N skrev om Sollentuna El & Automation
    Professionellt bemötande. Bra genomfört jobb. Transparent, hederligt och prisvärt.Tog sig även tiden att ge proaktiva tips och råd. Svarade på mail även under helgtid, något som man knappast kan förvänta sig.Rekommenderar varmt. Läs mer
    2019-10-22 Per I svarar Mohsen N
    Tack Mohsen!
    Skönt att du är nöjd trots en dags extra arbete med felsökning. Hoppas ni får det härligt nu i stugan!
  • 2019-10-21

Mats H skrev om Sollentuna El & Automation
    Nedsäkring från 25A till 20A. Anmälan till Ellevio.

Allt bra! Det enda som tog tid var att få fakturan ;-) Läs mer
    2019-10-22 Per I svarar Mats H
    Hej Mats!
    Ja, det är mycket administration nu med offerter, fakturor och allt annat! Försöker prioritera kunder före fakturorna... Kanske inte alltid så bra :-)
  • 2019-10-19

Gurpreet S skrev om Sollentuna El & Automation
    Per är mycket medveten om kvalitet. Han tar sig tid och gör ett bra jobb. Han gav mig till och med många val om hur jag kunde få min diskmaskinkontakt installerad. Sammantaget ett jätte bra företag och en jätte bra person. Jag skulle starkt rekommendera honom. Läs mer
    2019-10-20 Per I svarar Gurpreet S
    Tack Gurpreet!
    Det värmer i hjärtat att du känner dig så nöjd! Och tack än en gång för dina fantastiskt söta och goda mangofrukter!

Aspvägen 7B, 191 41 Sollentuna