Sollentuna El & Automation

Sollentuna El & Automation

Välkommen till Sollentuna El & Automation!

Behöver du hjälp med elen i din villa eller lägenhet i Sollentuna med omnejd. Kanske behöver du någon som felsöker elfel? Vi är det lilla företaget som utför kortare eller längre uppdrag inom el och automation. I och med vår storlek kan vi snabbt ta beslut och komma igång med arbetet.

Vi har som mål att bygga en långsiktig relation med våra kunder med kvalitet och stort engagemang i fokus. Vi är snabba, noggranna, kunniga och dessutom trevliga när vi kommer ut till dig som kund. Läs med om vad våra kunder tycker om oss här nedan, varmt välkommen!

Läs vad 98 kunder tycker om Sollentuna El & Automation

• 2020-12-04

Søren W skrev om Sollentuna El & Automation
    Vi behövde hjälp med lite mindre elreparationer hemma och även om Sollentuna El & Automation hade fullt upp lyckades de klämma in oss i schemat ganska snabbt. Trevligt bemötande och proffsigt jobb, rekommenderas. Läs mer
  • 2020-12-03

Håkan P skrev om Sollentuna El & Automation
    Bra bemötande. Kunnig. Tyvärr populär så lite väntetid på arbetet. Läs mer
  • 2020-12-02

Petter O skrev om Sollentuna El & Automation
    Väldigt bra bemötande. Kan varmt rekommenderas. Läs mer
  • 2020-11-26

Keivan R skrev om Sollentuna El & Automation
    Professionellt och noggrant genomförandet.
    Rekommenderas starkt. Läs mer
  • 2020-11-23

Birgitta A skrev om Sollentuna El & Automation
    Noggrann hantverkare som hade tips på bra idéer.
    Allt blev mycket bra! Läs mer
  • Thomas W

2020-11-19

Thomas W skrev om Sollentuna El & Automation
    Bra utfört arbete. Lätt att ha att göra med. Tydlighet vad gäller kostnader. Läs mer
  • 2020-11-14

Philippe J skrev om Sollentuna El & Automation
    Installering av lampor på fasaden med styrning möjlighet.
    Jätteproffsigt och kommer med goda idéer. Läs mer
  • 2020-10-28

Martin H skrev om Sollentuna El & Automation
    Fick en köksspis installerad. Mycket trevligt bemötande och goda råd om elinstallationen i lägenheten. Rekommenderas! Läs mer
  • 2020-10-28

Karin E skrev om Sollentuna El & Automation
    Installation av eluttag.
    Allt var bara bra Läs mer
  • 2020-10-26

Pär Johan E skrev om Sollentuna El & Automation
    Vi anlitade Per på Sollentuna El & Automation för elbesiktning samt åtgärd av de punkter som uppkom i samband med detta och vi hade inte kunnat vara nöjdare.

Per är professionell, kunnig, ödmjuk, engagerad, flexibel och trevlig. Vi har aldrig känt ett så stort förtroende för någon som jobbat med vårt hus under de 10 år vi bott här, och då har vi fått det mesta utfört och i stort sett varit nöjda med alla. Läs mer
  • 2020-10-22

Anna L skrev om Sollentuna El & Automation
    Väldigt nöjda! Trevlig och kunnig personal som åtgärdade vårt fel med termostat och vägguttag utan problem. Läs mer

Christian H skrev om Sollentuna El & Automation
    Snabbt, personligt och bra kvalité. Rekommenderas varmt. Läs mer

Kristina B skrev om Sollentuna El & Automation
    Jag kan varmt rekommendera elektrikern Per. Han hjälpte oss omgående, var engagerad och kändes pålitlig. Jag kommer absolut anlita honom igen! Läs mer

Kjell A skrev om Sollentuna El & Automation
    En önskad elinstallation genomfördes till stor belåtenhet. Mycket nöjda. Trevlig social samvaro. Kan verkligen rekommenderas. Läs mer
  • 2020-10-12

Per H skrev om Sollentuna El & Automation
    Fick hjälp med att få fart på en icke fungerande golvvärme.
    Fungerar nu utmärkt.
    Tack för hjälpen
    Per Läs mer
  • 2020-10-10

Claes S skrev om Sollentuna El & Automation
    Fick hjälp med konsultation av ny dragning av el, installation av induktionshäll samt spis. Trevligt bemötande! Läs mer
    2020-10-10 Per I svarar Claes S
    Tack för det Claes!
    Hoppas ni blivit klara nu med köket!
  • 2020-10-09

Bo G skrev om Sollentuna El & Automation
    Vi fick hjälp med reparation, installation och rådgivning på ett mycket professionellt och serviceinriktat sätt. Har rekommenderat i vänkretsen. Läs mer
    2020-10-10 Per I svarar Bo G
    Tack Bo!
    Ska till Kristina om några veckor och hjälpa henne också. Hoppas värmen/fläkten fungerar bra nu! Annars har ni ju infravärmen nu också!
  • 2020-09-16

Jakob S skrev om Sollentuna El & Automation
    Fick en Easee laddbox för elbil installerad. Det blev snyggt och gjort med kvalitet. Rekommenderas! Läs mer
    2020-09-20 Per I svarar Jakob S
    Tack Jakob!
    Blev själv väldigt nöjd, speciellt att elcentralen passade så fint i fasadmätarskåpet. Lycka till med elbilen!
  • 2020-09-12

Göran K skrev om Sollentuna El & Automation
    Behövde dimmerinstalaltion med kort varsel, och fick snabb respons. Jobbet väl utfört! Läs mer
    2020-09-13 Per I svarar Göran K
    Tack! Gick bra att ta det på vägen hemåt från ett annat jobb. mvh Per
  • 2020-09-10

David F skrev om Sollentuna El & Automation
    Sollentuna El & Automation utförde ett antal mindre uppdag i vår villa. Bl.a. installerade spotlights i vår bastu. Jobbet gjordes snabbt och proffsigt. Fakturan stämde exakt med vad som kom överens och vad som utfördes. Läs mer
    2020-09-13 Per I svarar David F
    Hej David!
    Blev väldigt trevligt med spotarna i bastun tycker jag. Kul att ni känner er nöjda också!
  • 2020-09-02

Mats D skrev om Sollentuna El & Automation
    Snabbt, proffsigt och med finess gjorde de jobbet. Och vi fick tillbaka strömmen i huset efter att den gamla jordfelsbrytaren gått sönder. Tack o välkommen åter. Läs mer
    2020-09-06 Per I svarar Mats D
    Hej Mats!
    Det var tur att jag hade en lucka och kunde komma direkt på morgonen. Tack så mycket!
  • 2020-08-14

Ulf T skrev om Sollentuna El & Automation
    Snabb och bra hjälp och dessutom bra återkoppling. Läs mer
    2020-09-06 Per I svarar Ulf T
    Tack Ulf!
    Blev ju bra med uttaget för vinkylen och gick snabbt fixa spotarna i taket!
  • 2020-08-13

Niklas F skrev om Sollentuna El & Automation
    Jordfelsbrytaren löste ut på grund av fel i eluttaget till spisen. Snabba svar, trevligt bemötande och professionell felsökning. Läs mer
    2020-09-06 Per I svarar Niklas F
    Tack Niklas!
    Alltid trevligt att komma tillbaka till tidigare kunder!
  • Gustav U

2020-08-10

Gustav U skrev om Sollentuna El & Automation
    Tidigt i våras fick vi hjälp med diverse elarbeten bl.a. installation av eluttag i badrum, kök och klädkammare, installation av jordfelsbrytare, samt felsökning och lagning av ett två icke-fungerande eluttag, mm.

Per på Sollentuna El & Automation var tillmötesgående och förtroendeingivande från första kontakt. Vi hade en bra dialog innan offerten (vilket gjorde att den täckte precis det vi ville ha). Priset på offerten landade där vi tänkt oss och som sagt kändes processen inför väldigt bra. Arbetet gick snabbt och höll hög kvalitet.

Vi är nöjda med Per och hans arbete och rekommenderar honom! Läs mer
    2020-09-06 Per I svarar Gustav U
    Tack Gustav!
    Trevligt när det blir bra och allt fungerar som man tänkt! Hoppas det blev bra med diskmaskinen! Tur vi hittade förberedelsen bakom skåpet :-)
  • 2020-07-23

Stefan C skrev om Sollentuna El & Automation
    Byte av transformator samt installation. Bra, verkar ärlig. Rekommenderar absolut. Läs mer
  • 2020-06-23

Thomas M skrev om Sollentuna El & Automation
    Vi är mycket nöjda med arbetet som är utfört. Läs mer
  • 2020-06-12

Jonas A skrev om Sollentuna El & Automation
    Installation av eluttag inne, ute, samt installation av lampa.
    Trivsamt bemötande och väldigt hjälpsam, lyssnade på mina idéer och kom med bra förslag och lösningar.
    Väldigt nöjd Läs mer
  • 2020-06-11

Stefan R skrev om Sollentuna El & Automation
    Killarna har varit riktigt bra att ha att göra med. Snygga lösningar och snabb återkoppling. Rekommendera! Läs mer

Mathias S skrev om Sollentuna El & Automation
    Anlitade företaget för att felsöka och rätta elfel i villa. Bra bemötande, kommunikationen fungerade bra under den period arbetet pågick och arbetet blev väl genomfört. Läs mer

Sara S skrev om Sollentuna El & Automation
    Kunde ta sig an jobbet med bara en timmes varsel, var trevliga och gav goda råd samt hjälpte till att ordna med den utrustning som fattades (som jag skulle ha köpt in). Jag är väldigt nöjd! Läs mer

Jonathan S skrev om Sollentuna El & Automation
    Mycket bra att ha och göra med, tydlig arbetsbeskrivning och väl utfört arbete. Rekommenderas verkligen! 👍 Läs mer
  • Adam F

2020-05-07

Adam F skrev om Sollentuna El & Automation
    Per har hjälpt oss vid ett flertal tillfällen. Vi har varit väldigt nöjda med hans arbete. Det blir snygga installationer, han kommer när han lovar och fakturorna är otroligt välspecificerade. Läs mer
  • Terese H

2020-05-07

Terese H skrev om Sollentuna El & Automation
    Installation av nya vägguttag samt jordfelsbrytare. Noggrann, seriös, kom med förslag och till ett bra pris. Läs mer

David N skrev om Sollentuna El & Automation
    proffsig installation av badrumsfläktar, utbyte av transformator till taklampa samt utbyte av elkontakt. kunnigt och trevligt bemötande Läs mer

Patrik T skrev om Sollentuna El & Automation
    Felsökning samt åtgärd, allt funkade utmärkt Läs mer

Jan B skrev om Sollentuna El & Automation
    Snabb åtgärd, trevligt bemötande Läs mer

Laila S skrev om Sollentuna El & Automation
    Behövde hjälp med att sätta upp två tak lampor i hallen, mailade och fick snabbt svar på kostnadsförslag, och fick snabb hjälp med att sätta upp dem, så jag är väldigt nöjd, jättebra service. Läs mer
    2020-05-05 Per I svarar Laila S
    Hej Laila!
    Kul att du blev nöjd med uppsättningen av lamporna i hallen!
  • 2020-03-20

PIMPATCHARA M skrev om Sollentuna El & Automation
    Fantastisk elektriker, den bästa elektriker jag har stött på under mina 30 år i branschen!!!
    Väldigt trevligt bemötande också! Läs mer
    2020-03-21 Per I svarar PIMPATCHARA M
    Tack!
    Alltför vänligt! Förmodligen har du lite kort minne, men jag tackar för det fina omdömet!
    PIMPATCHARA M gillar detta
  • 2020-03-14

Bengt K skrev om Sollentuna El & Automation
    Installation av värmegolv blev anslutet med 400V men skulle vara 220 V Bättre kontroll och dubbel check innan man slår på spänning.

nytt golv blev lite jobbit Läs mer
    2020-05-05 Per I svarar Bengt K
    Hej Bengt!
    Tack för ditt fina omdöme trots att vi klantade till det och det tog längre tid innan ni kunde använda den nya toaletten. Jag är ledsen för det och förhoppningsvis lärde sig min lärling en nyttig läxa! Men slutresultatet blev ju väldigt bra och ni fick det helt återställt utan extra kostnad.
    Skönt att du var så nöjd med slutresultatet och arbetet när vi var i kontakt med varann senast!

Viveka M skrev om Sollentuna El & Automation
    Jag har fått snabb och mycket bra hjälp med att få ny köksbelysning, byte av alla elkontakter, ordning på alla spottar, belysning (även ute) och t o m ny ringklocka.

Allt har gjorts med stor nogrannhet och leverans av tjänster och produkter har skett inom utlovad tid.

Jag kan varmt rekommendera Sollentuna El & Automation.

Viveka Andersson Läs mer
    2020-05-05 Per I svarar Viveka M
    Tack Viveka!
    Alltid trevligt med nöjda och återkommande kunder! :-)
    Det blev stor skillnad när vi bytte ut alla gulnade uttag mm mot nya vita. Roligt när det blir så bra!

Ermias G skrev om Sollentuna El & Automation
    Installation av tvättmaskin
    Trevligt bemötande och snabb service.
    Fick extra hjälp utöver beställd service också. Läs mer
    2020-03-12 Per I svarar Ermias G
    Hej Ermias!
    Man kan ju alltid försöka överträffa förväntningarna. Inte alltid man lyckas men kul när det händer!

Cpq D skrev om Sollentuna El & Automation
    Behövde fixa dimrar, transformatorer, golvvärme m.m, proffsigt och mycket bra rådgivning. De hittade dessutom en farlig installation som hade börjat brinna! Stark rekommendation. Läs mer
    2020-03-12 Per I svarar Cpq D
    Hej!
    Kul att du uppskattade vårt besök! Lite läskigt med dåliga anslutningar, många tror ju att det är ofarligt bara för att det är 12V. När det är strömmen som utvecklar värme, oberoende om det är 12V eller 400V .
    Skönt när man hittar sånt där i tid!

Bo G skrev om Sollentuna El & Automation
    Snabbt och efektivt.

Trevligt bemötande. Läs mer
    2020-03-12 Per I svarar Bo G
    Hej Bo!
    Alltid trevligt med nöjda kunder! Och lätt att vara trevlig när kunden är trevlig också!
  • 2019-12-30

Jonatan S skrev om Sollentuna El & Automation
    Min el slutade funka, fick ringa tillbaks och be dem fixa. Trevligt bemötande och bra gjort annars! Läs mer
    2020-01-09 Per I svarar Jonatan S
    Hej Jonatan!
    Jo det var lite otur och lite klantigt att jag inte kollade att även en huvudsäkring gått.
    Men jag hade ju inte kommit längre än till bilen så jag behövde iallafall inte åka flera gånger och du behövde inte vänta länge.
  • 2019-12-25

Adam C skrev om Sollentuna El & Automation
    Eftersom vi ville ha olika elinstallationer runt om i lägenheten samt tips på hurudan kökslampa som skulle passa vårt kök tyckte vi det var väldigt bra att företaget kom hem till oss. Vi fick också ett fast pris vilket var bra. Snabb och lokal service. Så vi är nöjda med företagets arbete och bemötande. Läs mer
    2020-01-09 Per I svarar Adam C
    Hej Adam!
    Trevligt att ni är nöjda, och jag tycker själv att det blev en härlig lösning med uppåtljuset och att kunna välja både färgtemperatur och ljusstyrka. LED-tekniken går framåt!

Cecilia B skrev om Sollentuna El & Automation
    Mkt kompetent elektriker. Per är noggrann och lämnar inget åt slumpen. Han rycker dessutom ut vid tillfällen då man behöver hjälp.
    Personlig rådgivning utan köptvång.

Jag rekommenderar verkligen Per. Läs mer
    2020-01-09 Per I svarar Cecilia B
    Hej Cecilia!
    Jag försöker behandla mina kunder som jag själv vill bli bemött. Och vill känna mig stolt över det jag gör. Trevligt att det uppskattas!
    Jag återkommer med det övriga du ville ha hjälp med.

Bozidar F skrev om Sollentuna El & Automation
    Alltid i tid, snabb och effektiv i sitt arbete! Läs mer
    2020-01-09 Per I svarar Bozidar F
    Hej Bozidar!
    Ja, denna gång gick det smidigt!

Sundiata O skrev om Sollentuna El & Automation
    Behövde få ett el-utag i badrummet. Fantastisk service och kvalité. Mycket nöjda och kommer nyttja leverantören igen! Läs mer
    2020-01-09 Per I svarar Sundiata O
    Hej Sundiata!
    Tack för det omdömet och de fina orden!
    Välkomna att kontakta oss igen!

Stig S skrev om Sollentuna El & Automation
    Snabb service, proffsigt utfört arbete. Kan varmt rekommenderas! Läs mer
    2020-01-09 Per I svarar Stig S
    Tack Stig!
    Jo, det gick snabbt att byta dimmern som var trasig.
  • 2019-12-21

Helene A skrev om Sollentuna El & Automation
    Mycket ordentlig elektriker som höll utlovad tid och höll sitt ord om priset. Läs mer
    2020-01-09 Per I svarar Helene A
    Tack Helene!
    Jag försöker hålla det jag lovar! Återkommer om trappkopplingen också!
    mvh Per

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte