Sollentuna El & Automation

Sollentuna El & Automation

sollentuna-el.se
  • BadgeFiveYears

Välkommen till Sollentuna El & Automation! Behöver du hjälp med elen i din villa eller lägenhet i Sollentuna med omnejd. Kanske behöver du någon som felsöker elfel? Vi är det lilla företaget som utför kortare eller längre uppdrag inom el och automation. I och med vår storlek kan vi snabbt ta beslut och komma igång med arbetet....

217 omdömen om Sollentuna El & Automation

Sedan starten hos Reco 2019

Kjell A
Skrev om Sollentuna El & Automation

Lätt att komma kontakt med. Stot servicekänsla. Hög kvalitet på arbetet. Mycket trevlig personal.

Anders B
Skrev om Sollentuna El & Automation

Anlitat dem förut och var helnöjd, snabb, bra och rimligt pris. Nu senast, ett eluttag bredvid ett befintligt för att splitta från befintlig framledning, för 2800 kr efter rot, orimligt. Lång tid och orimligt dyrt för två oerfarna att komma fram till en lösning som jag sa från början efter tips från annan elektriker, sedan höll de på under ett par timmar att försöka borra i kakel utan att lyckas, varefter de till slut kom fram till att det fungerade med klipps. Från 5 plus till 2. Första gången var det ägaren själv som gjorde jobbet klockrent, så gäller att få honom....

Birgitta S
Skrev om Sollentuna El & Automation

Trevligt och proffsigt bemötande. Korta svarstider. Snabba och effektiva med bra lösningar.

Micael N
Skrev om Sollentuna El & Automation

Bra och professionellt bemötande kunnig personal.

Håkan Bror Ingvar P
Skrev om Sollentuna El & Automation

Pålitlig och kunnig elektriker. Har gjort flera jobb på vårt förra hus och nu efter flytt bra arbeten på nya huset.

Claes H
Skrev om Sollentuna El & Automation

Ett professionellt utfört arbete,jag är nöjd.

Adam C
Skrev om Sollentuna El & Automation

Sollentuna el & automation ger ett professionellt och ärligt utlåtande på uppdraget kunden önskar. De är också närvarande, tillgängliga och artiga. Även den pedagogiska biten är väldigt bra eftersom man lär sig viktiga saker.

Svar från Sollentuna El & Automation

Hej Adam! Kul att bli uppskattad för det man gör! Tack!

Mats D
Skrev om Sollentuna El & Automation

Noggrann, säker installation och goda råd.

Svar från Sollentuna El & Automation

Tack för de fina orden! mvh Per

Christer O
Skrev om Sollentuna El & Automation

Väldigt bra kundkänsla. Bra personlig service.

Jakob E
Skrev om Sollentuna El & Automation

Serviceminded och snabba att både återkoppla och leverera

Jan B
Skrev om Sollentuna El & Automation

Vi anlitade företaget för att få installation av en strömbrytare till vår automatiska markis. Som vanligt fick vi snabb återkoppling när vi tog kontakt, snbb installation och som vanligt tog vi en kopp kaffe och pratade om katter m.m. Suverän firma.

Svar från Sollentuna El & Automation

Tack Jan! Alltid lika trevligt! och era katter är väldigt fina (och nyfikna... :-) mvh Per

Bo G
Skrev om Sollentuna El & Automation

Snabbt effektiv och kunnig. Prisvärd. Trevligt bemötande.

Mikael W
Skrev om Sollentuna El & Automation

Professionellt och trevligt bemötande som levererade uppdraget över förväntan, med rekommendationer på alternativa lösningar och med ett tydligt lösningaorienterat fokus. Kan varmt rekommendera!

Johan M
Skrev om Sollentuna El & Automation

Mycket proffsiga och trevliga. Perfekt resultat

Bert-Gunnar B
Skrev om Sollentuna El & Automation

Trevligt och sakligt bemötande.Snabb och proffsig problemlösning. Kan verkligen rekommendera Sollentuna El & Automation.

Niklas R
Skrev om Sollentuna El & Automation

Otroligt proffsigt, snygga och prydliga installationer och väldigt kommunikativa. Rekommenderas varmt!

Maria T
Skrev om Sollentuna El & Automation

Blev professionellt och vänligt bemött, fick effektiv hjälp med installation av lamputtag enligt önskemål.

Tack Maria! Kul att höra att du blev nöjd! Mvh Per

Andreas F
Skrev om Sollentuna El & Automation

Snyggt och noggrant jobb. Lyssnar och kommer med förslag. Mycket flexibel och kunde komma med kort varsel. Kommer garanterat använda dem igen nästa gång jag behöver ett eljobb utfört.

Tack Andreas! Hoppas ni har stor nytta av er utbyggda källare! Mvh Per

Magnus I
Skrev om Sollentuna El & Automation

Tillgängliga och snabba. Hade akut behov av hjälp och då löste detta lokala elföretag problemet snabbt och flexibelt. Det innebar felsökning och nyinstallation. Personligt och trevligt bemötande.

Svar från Sollentuna El & Automation

Tack Magnus! Klart man måste göra sitt bästa för att hjälpa till så ni kunde koka färskpotatisen till midsommar 👍. Hoppas det smakade! Mvh Per

Stig L
Skrev om Sollentuna El & Automation

Mycket bra elektriker. Snabb hjälp proffsigt utfört arbete

Charlotte E
Skrev om Sollentuna El & Automation

Bra bemötande och mycket bra information

Svar från Sollentuna El & Automation

Tack Charlotte! Vi får väl hoppas på en varm vinter… Antingen skön värme via nya elementen eller via inte alltför kall och därmed dyr yttertemperatur… :-) Mvh Per

Mattias S
Skrev om Sollentuna El & Automation

Solitt och smart utfört arbete. Jag kan tryggt rekommendera dem.

Svar från Sollentuna El & Automation

Hej Mattias! Hoppas rummet med nya eldragningarna blev bra och att Plejd’arna funkar bättre nu! Mvh Per

Sofia H
Skrev om Sollentuna El & Automation

Behövde hjälp med en felsökning. De svarade snabbt och kom förbi inom 1 timma. Därefter planerat återbesök efter några dagar för att fortsätta felsökning. Hittade felet och åtgärdade. Mycket serviceminded och trevligt bemötande. Kan ge de bästa rekommendationer.

Iulian C
Skrev om Sollentuna El & Automation

Mycket professionellt samt trevligt och varmt bemötande från både Per och Jonathan. De tog emot vårt ärende med stort engagemang och arbetade hela tiden med tanke på oss som kunder och våra behov. Det som började som en felsökning blev ett större projekt, inte bara att bytta om trasigt belysningssystem i fönstersmyg utan också att skapa nytt belysningssystem i köket, något vi har önskat göra sedan länge. Vi är mycket nöjda med resultatet och varmt rekommenderar Sollentuna El & Automation.

Mahdi S
Skrev om Sollentuna El & Automation

De installerade en fläkt i badrummet åt oss. Proffsigt och trevligt!

Klas Gunnar W
Skrev om Sollentuna El & Automation

Fick fantastisk hjälp av Per Ivarsson med 3-fas inkoppling av min nya spishäll. Kunnig, trevlig och noggrann, kan bara varmt rekommendera!

Per I gillar detta
Svar från Sollentuna El & Automation

Hej Klas! Tack o bock för de fina orden! Hoppas spishällen funkar bra nu! Mvh Per

Christina Margareta G
Skrev om Sollentuna El & Automation

Så otroligt bra, kunnig och väldigt omtänksam elektriker. Vi kommer aldrig använda någon annan för eljobb från och med nu. Tack Per!

Svar från Sollentuna El & Automation

Tack själv för det fina omdömet! Det värmer alltid när det man gör uppskattas☺️ Mvh Per

Åberg A
Skrev om Sollentuna El & Automation

Mycket lätt att få kontakt. Mycket trevligt bemötande. Snabb hjälp och lösning på det vi i vår bostadsrättsförening behövde hjälp med. Rekommenderas!!!

Tack! Kul att kunna hjälpa er med takfläkten. Mvh Per

Rikard N
Skrev om Sollentuna El & Automation

Ringde en sen eftermiddag till Per på Sollentuna El och Automation med ett akut problem i huset. Per slängde sig i bilen trots den sena timmen och åtgärdade det mest akuta med de brända anslutningarna, för att sedan komma tillbaka dagen efter och byta ut de brända ledningarna. Per var otroligt trevlig, kunnig, snabb och prisvärd. Kan starkt rekommendera Sollentuna el och Automation. Tack snälla Per för ett bra jobb!

Svar från Sollentuna El & Automation

Hej Rikard! Kul att man kunde hjälpa till👍☺️ Och tack för det fina omdömet! Mvh Per

Britt Å
Skrev om Sollentuna El & Automation

Fick snabb och bra service. Professionellt och kunnigt utförande. Är mycket nöjd och rekommenderar detta företag.

Karl M
Skrev om Sollentuna El & Automation

Proffs ut i fingerspetsarna! Gjorde ett fint jobb när de installerade el till tvättmaskin. Otroligt kunniga och enkla att ha och göra med. Elektrikerna man återkommer till!

Tack! Alltid kul med nöjda kunder! Välkomna åter! Mvh Per

Nils-Erik K
Skrev om Sollentuna El & Automation

Mycket bra bemötande. Hög kompetens och stort engagemang. Tillförlitlig och rimliga priser, hög kvalité på arbete.

Magnus S
Skrev om Sollentuna El & Automation

Fick hjälp med lite mindre elarbeten. Snabb och bra service 👍🏻

Anders B
Skrev om Sollentuna El & Automation

Erfarenhet slår det mesta och trevligt bemötande, stark 5:a, rekommenderar honom!

Stefan B
Skrev om Sollentuna El & Automation

Trevligt bemötande, väl utfört arbete och humana priser. Kommer även fortsättningsvis att anlita företaget - som vi gjort i flera år.

Andreas B
Skrev om Sollentuna El & Automation

Proffsig hjälp, Per är jätte hjälpsamt och flexibel!

Joakim L
Skrev om Sollentuna El & Automation

Hade just köpt hus och behövde att elen gicks igenom rätt grundligt. Fick ett mycket proffsigt bemötande, väldigt rimliga råd och förslag på vad som borde prioriteras och vad som egentligen kan vänta, och en kontinuerlig dialog kring hur vi ville ha det med olika delar. Är helnöjd och kan inte annat än rekommendera Per & Jonathan!

Svar från Sollentuna El & Automation

Tack Joakim! Alltid roligt med nöjda kunder! Lycka till med ert nya hus och hoppas det löser sig med värmepumpen! mvh Per

Johan O
Skrev om Sollentuna El & Automation

När jag ringde hade jag en akut situation. Jag hade försökt få tag på elektriker under en veckas tid utan att få tag i någon som kunde komma ut i rimlig tid eller att ge återkoppling alls. Efter ett tips ringer jag Per på Sollentuna El & Automation som svarar direkt. Han berättade att han egentligen inte skulle åka ut på jobb idag, då han hade mycket administrativt arbete innan årets slut, men efter att ha hört om mina problem så släpper han det och kommer ut. Han var på plats efter någon timme. Per gjorde felsökning...

Svar från Sollentuna El & Automation

Tack Johan för det härliga omdömet! Som sagt, härligt att kunna hjälpa er! Hoppas ni fick ersättning av jourfirman som slarvade! mvh Per

Stig J
Skrev om Sollentuna El & Automation

Installation av spis. Fick snabb hjälp exakt när det i tid behövdes. Har tidigare fått hjälp vid fel på huvudströmbrytaren (en fas föll bort) och även då fick vi snabb hjälp. Kan på det varmaste rekommendera detta företag.

Hej Stig! Kul att kunna vara till hjälp! mvh Per

Tommy R
Skrev om Sollentuna El & Automation

Inkoppling av jordat uttag Väldigt nöjda med arbetet och bemötande

Cpq D

Snabb, rent, effektiv, analytisk

Jonas B
Skrev om Sollentuna El & Automation

Per kommunicerar väldigt tydligt, och kunde ge bra råd när vi behövde dem. Han gjorde ett jättebra jobb med installationen hos oss: vi är väldigt nöjda med honom.

Stig S
Skrev om Sollentuna El & Automation

Har haft nöjet vara kund till detta företag i ett antal år. Har visat stor förståelse för våra el problem och löst dem både snabbt och med stor yrkesskicklighet. Kan på det varmaste rekommendera detta företag. DoS Sollentuna

Kjell A
Skrev om Sollentuna El & Automation

Mycket nöjd med bemötande och utfört arbete. Återkommer gärna vid behov.

Kettil S
Skrev om Sollentuna El & Automation

Jobbet proffsigt hanterat men kostnadsavtal oklart formulerat

Matts C
Skrev om Sollentuna El & Automation

Mycket hjälpsam och anpassningsbar. Jättenöjd!

Viktor B
Skrev om Sollentuna El & Automation

Vi fick hjälp med en köksrenovering. Trevligt bemötande, bra kommunikation och jättefint resultat!

Svar från Sollentuna El & Automation

Tack Viktor! Kul att ni är nöjda och ert kök blev verkligen bra! Väldigt bra snickare och köksskåp ni valt! Passade verkligen in i lägenheten! Mvh Per

CHARLOTTE H
Skrev om Sollentuna El & Automation

Fantastiskt service och goda råd från en erfaren elektriker!

David T
Skrev om Sollentuna El & Automation

Trevligt bemötande, snabbt och säkert arbete. Jag kan bara rekommendera.

Allan F
Skrev om Sollentuna El & Automation

Trevligt bemötande och väl genomfört arbete. När sedan också kostnaden är rimlig så ger det toppbetyg.