Villa VVS

Bruttovägen 16, 175 43 Järfälla — Visa karta

Välkommen till Villa VVS & Solna Relining Service!

Med över 20 års erfarenhet är vi Stockholms äldsta företag inom relining och har sedan en tid specialiserat oss på villor, radhus och samfälligheter.

Vi utför uteslutande relining med den så kallade "Strumpmetoden".

Är du nyfiken på vad våra tidigare kunder skriver om oss så ta gärna en titt här nedanför.

Läs vad 23 kunder tycker om Villa VVS

• 2019-07-18

Kjell T skrev om Villa VVS
    Relinening av gammla gjutjärnrör i källaren. Allt utfört på utmärkt sätt av Johan. Läs mer
  • 2019-07-02

Izabella Eleonora J skrev om Villa VVS
    Snabb och smidig kommunikation. Trevlig och professionellt utfört arbete. Läs mer
  • 2019-06-18

Roland H skrev om Villa VVS
    Relining av avloppsledningar i bottenplanet på vårt hus.
    Utmärkt bemötande vid offertgenomgång.
    Utmärkt genomförande och dukumentation av utfört arbete.
    Roland Läs mer
    2019-06-26 Villa V svarar Roland H
    Det är jätteroligt att ni upplever hela entreprenaden utmärkt genomförd från början till slut.
    Vi gör vårt yttersta i varje renovering. Det både värmer och sporrar oss framåt att insatsen uppskattas.

Tack Roland & Elisabet för både förtroende och fin rekommendation!

• 2019-06-13

Fredrik S skrev om Villa VVS
    Kunniga, trevliga, höll tider och gjorde att bra jobb!! Läs mer
    2019-06-13 Villa V svarar Fredrik S
    Trevligt att ni uppfattade oss som det vi verkligen vill vara!
    Vi ser alla 4 punkter som en ren självklarhet.

Tack för fint samarbete och ett värmande omdöme!

• Peter B

2019-06-13

Peter B skrev om Villa VVS
    Beställde relining som utfördes på avtalad tid. Arbetet utfördes proffsigt och vi känner oss nöjda med resultatet. Ett litet bekymmer uppstod som ni rättade till omgående och tog ansvar för detta. Vi är nöjda med arbetet och kan utan vidare rekommendera er till vänner ovh andra. Läs mer
    2019-06-13 Villa V svarar Peter B
    Vi tackar för förtroendet igen, mycket trevligt att ni valde oss för renoveringen!
    Oförutsedda saker händer även för oss ibland även om det, tack och lov, är sällsynt.
    Vi tar dock naturligtvis ansvar för allt som vi varit en bidragande faktor till och ser till att det hela blir ordnat på bästa sätt.

Känns fantastiskt bra att ni känner så för oss!

Tack Marie-Louise och Peter!
  • 2019-04-21

Björn L skrev om Villa VVS
    Vi gjorde en relining på avloppsstam i tre våningar och under betonggolvet i källaren.
    Solna Relining var mycket bra att göra med under hela processen.
    Snabb och bra respons med filmning av avloppssystemet innan offerten togs fram. Jobbet genomfördes proffesionellt och allt var välstädat och fint bär vi kom hem.
    Några extra punkter som dök upp under resans gång löstes smidigt och det var lätt att hålla kontakten med Markus.
    Fakturan kom först när det sista småfixet var klart och utan några överraskningar. Läs mer
    2019-06-13 Villa V svarar Björn L
    Det värmer att ni är nöjda med oss som entreprenör!
    Vi ser det som en självklarhet att göra allt klart, snyggt och prydligt innan fakturering. Ni fick ett fast pris och det är lite av en garanti från oss, inget överraskande alls när fakturan väl kommer.
    Lyckligtvis har vi också ganska brett kunnande inom företaget och kan lösa det mesta. :)
    Tack för vänligt bemötande och fint samarbete genom hela entreprenaden!

• 2019-04-16

Mats S skrev om Villa VVS
    Vänliga och mycket professionella. Arbetade effektivt, lugnt och var mycket trevliga. Höll rent omkring sig som jag inte trodde var möjligt när det gäller renovering av avlopp. Bra dokumentation efteråt. 10 års garanti. Vad kan man mer begära?
    Mats o Malin Stertman Läs mer
  • Lena P

2019-04-14

Lena P skrev om Villa VVS
    Relining av avloppsrör.
    Hade fått en genomgång av hur arbetet skulle genomföras, i förväg.

Vi är mycket nöjda med utfört arbete.
    Kände stort förtroende för Jonas som gjorde det mesta av jobbet,
    även Mackan som kom och kollade och hjälpte till.
    Efter utfört arbete fick vi en genomgång av vad som gjorts, mycket bra!!
    Arbetet genomfördes på ett mycket smidigt sätt.
    Kan verkligen rek. denna firma.
    Tack grabbar
    Mvh Lena o Leif Läs mer
  • 2019-03-10

Ida B skrev om Villa VVS
    Bra bemötande, snabb åtgärd då vi akut behövde fixa våra gamla gjutjärnsrör. Kan rekommenderas! Läs mer
  • 2019-02-28

Donald K skrev om Villa VVS
    Utmärkt utförd Relining.
    Lite väl dyrt med arbetskostnad på 88000 kr för en man i tre dagar. Läs mer
  • 2019-02-28

Jörgen L skrev om Villa VVS
    * Relining av avloppssystem

* Företaget gav ett seriöst och förtroendefullt bemötande med
    intryck av goda kunskaper inom verksamhetsområdet.

* Har svårt att som amatör inom området bedöma arbetets kvalitet. Mycket bra då att förtaget lämnar ett 10 års garantiåtagande.
    Min uppfattning är att man arbetade mycket effektivt och mot slutet onödigt forcerat för att hålla tidschemat
    Återkopplingen mellan företaget och kund kunde varit bättre.
    Så t.ex. blev byggstarten försenad 1 dag utan kontaktinitiativ från företaget.
    Kan konstatera att jag sammanfattningsvis är mycket nöjd med företagets arbetsinsats och bemötande. Önskar bara att ert arbetstempo kan regleras till en för er långsiktigt hälsosam nivå.

Med vänlig hälsning
    Jörgen Lidström Läs mer

Sven K skrev om Villa VVS
    Vi köpte relining av avloppsrören i vårt hus. Bemötandet var mycket bra av alla inblandade. De två killarna som utförde jobbet var otroligt hänsynsfulla och professionella när de utförde sitt jobb. Förväntningarna från vår sida var nog att det skulle bli väldigt stökigt vilket det blev men tack vare dessa två killars professionella sätt flöt allt på fantastiskt bra. Vi är så nöjda med det utförda arbetet och med killarna som arbetade här. Läs mer

Kenneth B skrev om Villa VVS
    Solna Relining har utfört ett mycket bra arbete hos oss och vi är mycket nöjda med resultatet. Vi kan rekommendera andra som funderar på relining att kontakta företaget för konsultation. Kenneth Bengtsson. Huddinge Läs mer

Lars L skrev om Villa VVS
    Relining utfördes av den ena avloppsledningen i ett tvåvåningshus. Den andra ledningen utbytt tidigare med traditionella metoder från gjutjärn till plaströr. Och det gällde köksavlopp. Nu gällde det toalettavloppsledning och handfatsavlopp. Med läcka.
    Arbetet utfördes skickligt och noggrant med gott resultat på kort tid! Vi fick bra information av trevliga utförare. Både före, under och efter genomfört arbete. Både tidsplaneringen och offert hölls, tydlig faktura som väl redovisade allt som monterats. Rekommenderas! Mycket nöjd kund. Läs mer

Martin G skrev om Villa VVS
    Simon och Markus på Solna Relining var superbra att ha att göra med. Otroligt serviceminded och lösningsorienterade. Rekommenderas varmt! Läs mer

Susanna J skrev om Villa VVS
    Mycket nöjd med resultatet och att det gick så pass snabbt. Lite synd att jag måste påminna om ROT avdraget, att det skulle delas på mig och min man. Läs mer

Erik W skrev om Villa VVS
    Man utförde arbetet på ett mycket bra sätt och löste problem som uppkom på ett professionellt sätt helt inom den tid slit man givit.
    Trevlig personal utförde ett bra jobb
    De bästa rekommendationer. Läs mer

Torkel S skrev om Villa VVS
    Vi fick stopp i våra rör från toaletten i källaren. Vi fick rören rensade, kartlagda med filmning. Det visade gamla slitna cementrör. Relining genomfördes av alla rör ända ut till kommunalt område vi tomtgränsen. Arbetet ordnades på en vecka. Vi blev väldigt trevligt och bra bemötta. Våra förväntningar uppfylldes helt och nu har vi inga stopp i rören längre.
    Vi fick snabbt hjälp och är jättenöjda med resultatet. Läs mer

Kjell J skrev om Villa VVS
    Relining av vårt villa avlopp utfördes på utsatt tid utan fördröjningar. Ett trevligt bemötande av alla som vi haft att göra med under jobbet. Noggrann och duktig installatör. Städat och snyggt efter avslutat arbete. Överenskommen förfallodag på fakuran fungerade dock inte. Den interna kommunikationen kan förbättras. Läs mer

Katarina A skrev om Villa VVS
    Fantastiska personer, utmärkt på alla sätt och vis. Läs mer

Mats T skrev om Villa VVS
    Vi anlitade Solna Relining Service AB för att göra en relining i vår villa av våra gamla avloppsrör i gjutjärn. De var nästan 60 år gamla och i stort behov av att tas om hand.
    Vi fick ett mycket professionellt bemötande. De gjorde först en genomgång av status och bedömde att en relining skulle kunna genomföras. Vi fick en fastprisoffert omgående och vi bestämde att köra vidare. Arbetet både kom igång och avslutades på utsatt tid trots att det dök upp problem på vägen eftersom rörens skick på några ställen var sämre än väntat. Grabbarna som gjorde jobbet var dessutom mycket trevliga att ha att göra med och svarade tålmodigt och kunnigt på alla frågor. Vi är mycket nöjda med att ha anlitat dem. Läs mer

Daniel H skrev om Villa VVS
    Superbra service, snabbt utfört arbete och prisvärt Läs mer

Oscar U skrev om Villa VVS
    Beställde relining från Villa VVS/Solna Relining efter att ha fått sett rören via videokamera. Blev otroligt bra bemött från början till slut och fick ett enormt stort förtroende för företaget efter saklig genomgång av både utförandet och företagets historia och erfarenhet. Att vi dessutom upplevde problem med lukt från en golvbrunn några veckor senare och åtgärdades bara några timmar efter samtalet gjorde oss ännu mer säkra på att vi valt rätt entreprenör för arbetet. 20 års erfarenhet visade sig väldigt tydligt i vårat fall och vi rekommenderar företaget stark!
    /Oscar & Sigrid Läs mer

Bruttovägen 16, 175 43 Järfälla