Soolar

Soolar

År 2020 grundades företaget Soolar av tre norrlänningar från Kalix, som alla har lång erfarenhet från solcellsinstallationer.

Vi har erfarenhet både från jobb inom Sverige, men också internationellt. Vi erbjuder premiumprodukter till konkurrenskraftiga priser.

Med oss som leverantör kan vi garantera att du får den erfarenhet och kompetens som behövs.

Vi vill göra det enkelt att beställa en solcellsanläggning, därför har vi korta beslutsvägar där ni som kund får en kontaktperson som ansvarar för processen - från offert till driftsatt anläggning.

Vår ambition är att erbjuda en hög kvalitet i alla led av processen, samtidigt som vi skapar goda kundrelationer. Nu hoppas vi på att få ert förtroende och att hjälpa er att göra en hållbar och långsiktig investering inom förnyelsebar energi.

Läs vad 29 kunder tycker om Soolar 2

2021-11-15
    Mycket gott bemötande.
    Soolar levde upp till mina högt ställda förväntningar.
    Jag har köpt solceller av Soolar och det har fungerat utmärkt med kontakten av personal och montagearbete.
    2021-11-15
    Trevligt bemötande
    Tydlig offert
    Snyggt montage av 14,8 kW anläggning
    Helt nöjd!

Owe/Värmdö
    2021-11-14
    Trevliga och hjälpsamma. Svarade på alla frågor inom rimlig tid.
    2021-11-14
    Bra bemötande, snabb montering, bra priser
    2021-11-14
    Bra killar ! Snyggt montage ,allt blev monterat i tid och alla som skulle kom hit och gjorde sitt jobb på ett bra sätt.
    Lite dålig kommunikation då dom glömde meddela när dom planerade jobben , plötsligt dök någon upp . Då man stod i morgonrock; Men då vi ändå var hemma denna period så blev det inget problem!
    Jobbet blev kanonbra!!!!
    2021-11-14
    Efter mycket krångel är systemet igång, men med lägre
    effekt än vad som utlovats
    2021-11-13
    De har varit uppriktiga och tydliga med vad de kan göra och vad de levererar. Och alltid svarat snabbt och löst alla problem. Jag kommer gärna anlita de igen när jag expanderar antalet solpaneler. Vår anläggning har fungerat utmärkt.
    2021-11-13
    Köpte installation av solpaneler! Bra kommunikation och resultatet blev som förväntat.
    2021-11-13
    Efter visa tekniska problem så är jag nöjd nu
    2021-11-13
    Trevliga montörer och hyfsad snabbt montage. Svarade snabbt på frågor innan beställning. Tyvärr fick vi olika färger på cellerna utspridda som ett tetrisspel. Inkoppling av ny mätare tog över en månad i onödan eftersom efterfrågad data av Eon inte blev inskickad ( kostade oss över 1000 kr). Problem med fladdrande och blinkande belysning som Soolar inte ville ta tag i. Alltså ok innan montage men inte speciellt intresserade att lösa problem efter montage. Skulle valt en annan leverantör idag.
    2021-11-13
    Pålitliga levererar svarar alltid i telefonen och svarar på mina frågor
    2021-11-13
    Kunniga och professionella killar som gjorde en fin installation.
    2021-11-13
    Installation av solceller. Bra och tydlig presentation med bilder av vad som skulle installeras och hur det skulle komma att se ut på hustaket. Tydlig information om ekonomisk kalkyl och återbetalningstid på investeringen. Fast offert och rimligt pris. Bra information om förseningar som uppkom, bla pga komponentbrist. Snabbt genomfört jobb på två dagar. Bra kontakter för uppföljning.
    Helt nöjd.
    2021-11-13
    Trevligt bemötande, snabb återkoppling vid frågor och inger ett högt förtroende. Jag är mycket nöjd med mina solceller på hustaket 😎.
    2021-11-12
    Mycket trevligt bemötande o fin service.
    Mycket nöjd.
    Bra bemötande.
    Installationen drog ut lite på tiden. Förmodligen delvis beroende på transport-problem under pandemin.
    När väl Vattenfall kopplade in oss på deras nät, fungerar allt utmärkt.
    Jag var skeptisk till detta i början, men blev övertalad av Soolar.
    Nu fungerar det faktiskt över förväntan.
    2021-11-12
    Trevliga och hjälpsamma och väl bemött.
    2021-11-12
    Ser annons på FB ringer upp får info och rekommendationen att ta flera offerter, det visar sig att soolar har det bästa priset vid tillfället så jag kontaktar och blir vänligt bemött från början till slut. Soolar har haft ansvar för alla kontakter som behövs för installation på ett smidigt sett. Det jag behövde göra är att teckna avtal med elbolaget för min överskotts el. Mvh Jimmy
  • George B
    skrev om Soolar
    2021-11-11
    Oerhört kund- och serviceminded.
    Bra kommunikation och förstod kundkraven.
    Komplett installerad solcellsanläggning på 5,5 kW.
    2021-11-11
    Under våren 2021 installerade Soolar en 20kWP anläggning hos oss. Genom hela säljprocessen var företaget tålmodigt och dess representanter svarade på samtliga frågor på ett proffesionellt sätt och kom med kreativa förslag. När det väl var dags för installation och de praktiska förutsättningarna visade sig mindre fördelaktiga löste företagets tekniker ihop med affärsansvarig problemen på ett snabbt och bra sätt som i slutändan blev en avsevärt bättre lösning för mig som kund. Teknikerna genomförde installationen mycket proffesionellt och estetiskt samt var förebilder som hantverkare genom att återställa och städa efter sig på ett föredömligt sätt. Efter installation hjälpte Soolar till med driftsättning och handhavande instruktion på ett bra och tydligt sätt.
  • Paramdeep S
    skrev om Soolar
    2021-11-11
    Dem tog hand om allt från kundkontakt till installation av min solcells anläggning och även därefter kom förbi för att se till att min anläggning fungerar som den ska och att appen visar rätt siffror. Jätte trevliga, dem lyssnade på vad jag ville och rekommenderade vad jag igentligen behövde. Dem vet vad dem sysslar med och har jobbat med solcellsanläggning länge. Bäst av allt var att dem alltid gick att nå. Man behövde inte gå igenom en hel företag för att få hjälp. Dem är mån om sina kunder och håller kundnöjdhet längst fram och högst i prio. Rekommenderar starkt.
    2021-11-11
    Jag vill gärna här ge lite av våra positiva och negativa reflektioner på vårt solprojekt.
    -Första kontakten var med försäljare via telefon, jag har inget namn, norrlänning som bokade upp en tid för Viktors besök, det var mycket positivt samtal, han ville inte på något sätt sälja eller pracka på.
    -Viktors besök, också mycket positivt, han förklarade lugnt och sakligt, gick igenom väldigt grundligt om fastsättninngen på papptak, väldigt bra uppfattning fick jag
    -Offerten fick jag, jag bokade då in ett besök från Cellsolar för att jämföra med offerterna, där konstaterar jag att Soolar ger ett betydligt bättre pris samt snabbare installation, det kan göras omgående, de i sept/oktober, vi skriver på Soolars offert.
    -Vi kommer överens om installation i slutet på augusti, vi bokar ett datum, det kommer ingen då, jag kontaktar Niklas som ser till att Mellvin och Isak etablerar kontakt, de börjar installera sålångt som de har material, vi får ett mycket positivt intryck av dem också.
    Återkoppling fungerar inte så bra däremot, det blir en del uppehåll pga materialbristen, de säger datum när de ska komma, men gör inte så, de kontaktar oss inte. Vi kontaktar Niklas när vi inte får tag på dem för att få besked om nya tider.
    Det tar ett antal veckor innan allt blir klart, problemet blir att få uppkopplingen till appen att fungera, där var grabbarna inte så kunniga att få till det, tyvärr snurrar de till det, de utger sig för att kunna, men så var det inte, ett antal timmar och besök tar det innan det fungerar, efter support från Soolar centralt kommer den till slut igång.
    -Slutligen var det med betalningen, Niklas sa till mig att vi ska inte betala något förrän vi har en fungerande anläggning, dagen efter det kommer fakturan skickandes från Viktor, då var inget klart. Kommunikationen mellan er fungerar inte tillfredställande, det finns flera tillfällen under projektet när vi som kund får olika budskap och besked, det är inte bra.
    -Grannen bakom oss diskuterade med Mellvin och Isak om en liten anläggning,de skulle räkna på det och skicka en offert, han fick aldrig någon offert, det är inte bra.
    2021-11-11
    Seriösa, kunniga och serviceinriktade. Hade egentligen inget att jämföra med mer än priser från övriga leverantörers hemsidor, men Soolar levererade en 18,5 Kwh anläggning till bästa pris, med en personlig och bra service. Rekommenderas varmt.
    2021-11-11
    Soolar hjälpte oss med solpaneler på vårt villatak. En mycket bra investering anser vi ca ett år efter installation. Vi är mycket nöjda med Soolar som varit både proffsiga och tillgängliga för frågor hela vägen från första kontakten till färdig installation.
    2021-11-11
    Jag är nöjd med företagets bemötande och utfört arbete. Saknar däremot information från företaget om tex. försenad leverans av produkt som påverkade tidsplanen.
    2021-11-11
    tydlig info, punktliga och ärliga 100 % nöjd samt rekommenderar dom starkt vilket även gjort till alla mina bekanta och vänner. extremt lätta att samarbeta med och dom följer upp hela planering från första steg tills man är riktigt nöjd som kund samt snabba på återkoppling.
    2021-11-11
    Trevligt bemötande och lätta att få tag på
    2021-11-11
    proffsiga grabbar som levererade det som lovats dem kan jag rekommendera.
    Högsta Betyg !!

Soolar hade bästa offerten, tydligast upplägg, inga dolda kostnader och väldigt trevliga och seriösa. Levererade och monterade på utlovat datum, städade och slutförde jobbet innan fakturan kom.

Nu har min solcellsanläggning vart igång under snart 5 månader och den har hittills levererat t.o.m bättre än utlovat och elräkningarna har vart betydligt roligare att öppna.

Hatten av för detta bolag som har en ljus tid till mötes. /Niklas, Värmdö