Soolar

Soolar

www.soolar.se
  • BadgeThreeYears
4.2

Soolar utför solcellsinstallationer åt privata och kommersiella kunder och har installerat över 1300 solcellsanläggningar sedan starten år 2020. Bolaget äger hela kedjan från skräddarsydd solcellslösning på pappret till färdigmonterad anläggning. Soolar har nära samarbete med branschens ledande tillverkare för att säkerställa...

438 omdömen om Soolar

Sedan starten hos Reco 2021

Stig L
Skrev om Soolar

Bra bemötande något lång leverans tid köpt solceller

Staffan B

Hitintills är allt varit till belåtenhet bra bemötande och trevlig och duktig personal.

Peter L
Skrev om Soolar

Klockrent från första kontakten med säljaren tills grejerna va på plats. Bra kommunikation med montörerna som för övrigt gjorde ett riktigt fint jobb. Finns verkligen inget o klaga på.

Pontus M
Skrev om Soolar

Soolar sålde in sig med att de redan var igång i vårt område och installationen skulle gå snabbt och vara klar i god tid innan sommaren. Det tog betydligt längre och vi fick aldrig någon kommunikation varför. Jag ringde och mailade varje vecka under ett par månaders tid, inga mejl besvarades och ingen ringde någonsin upp trots löften om att så skulle ske. Installatörerna städade inte upp efter sig och lämnade allt emballage för oss att ta hand om och borrade dessutom sönder en hylla utan att meddela oss.

Peter R
Skrev om Soolar

Mycket bra Hade bra kontakt med Soolar. Trevlig och hjälpsamma på kundtjänst.

Leif Gunnar M

Bra information från första början av Soolars representant. Tog 3 månader från skrivet avtal till montering av solceller - som utfördes mycket effektivt av 4 skickliga montörer och elen installerad av en mycket bra elektriker som dessutom gav bra information. Övriga kontakter med Soolars personal efter installation fungerat mycket bra.

Sören L
Skrev om Soolar

Det var dåligt med svenskan eller för all del med engelskan också på solpanels installatörerna (3st).Någon borde kunna prata med kunden om tider tex. El killen suverän,trevlig och duktig.

Patrik M
Skrev om Soolar

Snabb och smidig installation samt lätt att komma i kontakt med Soolar

Carina S
Skrev om Soolar

Har haft kontakt med många personer hos Soolar. Först säljaren Karl som var mycket informativ och tillmötesgående. Övriga jag haft kontakt med har alla varit mycket bra. Tog lite tid innan solcellerna var på plats men till sist sitter de på taket. Fick den 22/5 veta att det skulle ta 2-3 veckor innan de skulle komma. 2/7--3/7 satte de upp solcellerna, så lite sena var de. Pratade idag med Olivia på kundtjänst och fick mer information. Ja i det stora hela har det gått jättebra. Väntar nu bara att mitt elbolag ska kontakta oss så vi får igång systemet.

Claes M
Skrev om Soolar

Vi köpte en solpanelanläggning med batteri till en villa. Bra bemötande och hjälpsamma kontaktpersoner. Svårt att få kontakt med teknisk avdelning trots telefonmeddelande, sms och mejl vilket fördröjde fullföljande av montering med ca en månad.

Jan R
Skrev om Soolar

Urusel uppföljning när väl kontraktet skrivits på. Endast information under hot om allmänna reklamationsnämnden, skamligt! Fortfarande inte får rätt dokument från egenkontrollen. Huset vi fått dokumentation på är inte vårt. Uppföljning obefintlig.

Madeleine J

Har enbart positiva erfarenheter av Soolar. Köpte solceller.

Linus L
Skrev om Soolar

Efter några mindre administrativa misstag som snabbt rättades upp funkade hela processen väldigt snabbt och smidigt!

Thomas O
Skrev om Soolar

Sådär . Lovar mer än de kan hålla.

Jonny E
Skrev om Soolar

Kanon Väl utfört arbete och trevlig personal särskilt elektrikern som pratade svenska 🤫

Dennis H
Skrev om Soolar

Proffsigt bemötande. Snabb och smidig installation.

Lee B
Skrev om Soolar

I början var de väldigt angelägna om att signera, skicka ut fakturan med lovord om snabb installation och intygan att bygglov inte krävs vilket det gjorde. Detta fick vi reda på först efter att vi skrivit avtal. Installationen skulle initialt blåfärgat i december 2023, nu är det slutet av Junibacken vi har fortfarande inte en komplett installation på plats. Otroligt dålig kommunikation och information mot oss som kunder, har själv behövt jaga och dra ut information. Bristen på kunskap, kundvård och service i största allmänhet...

Dan M
Skrev om Soolar

Snabb införsäljning och betala direkt,där gick det undan. Förväntningarna var höga. Sedan dödstyst ,ingen återkoppling;fick jaga och hota med jurist,då fick man återkoppling efter några dagar, samma visa om och om igen. Solcellerna skulle vara färdiga innan nyår 2023. I dag är det 20/6, fortfarande inte klart. Riktigt dålig kundvård. Dan Melin och Annika Altskär Styrsö 2024-06-20

Anders Göran A

Soolar installerade ett batteri i en miljö där det inte fungerar, tydligen för kallt trots att Soolars personal besiktade placeringen innan installation. Fakturerade trots att systemet inte var komplett och driftsatt. Elektrikern tog med sig den gamla växelriktaren och efter mycket tjat fick jag en i retur som inte var komplett. Det tog över fyra månader att få i gång ett batteri. Svarar inte på mina kompensations anspråk och stoppar huvudet i sanden. Kan verkligen inte rekommendera Soolar!

Marianne I

Väldigt trevlig man som sålde solceller till oss. Ganska snabbt kom de hit och monterade dessa hos oss. Set är svårt för oss att säga hur bra det är när vi inte har något att jämnföra med. Vi hoppas att vi kommer att spara utgiften på elräkningen, men det ser vi inte föräns det har gått ett år.

David C
Skrev om Soolar

Trevligt och bra bemötande. Fick bra offert och bra service. Installation och allt gick smidigt. Men kopplingen med Checkwatt och batteriet strulade och drog ut på tiden, flera månader försent. Jag själv fick aktivt ligga på Soolar för att få hjälp och support innan det löstes. Men alltid trevligt bemötande.

Sven N
Skrev om Soolar

Vi har ända från förslag till offert och under hela installationen blivit mycket väl bemötta av all personal vi varit i kontakt med. Snabba beslut om installationen och ett suveränt utförande . Vi är, myrket tacksamma för allt vad Soolar har gjort för oss. M.V.H. Sven och Lilemor Nordin.

Freddie N

Bra försäljare. Tog in många offerter och utvärderade grundligt. Skulle kunna vara lite bättre på att meddela tider för montering och inkoppling, men när de har varit hemma hos oss har det blivit bra och gått väldigt smidigt.

Amir M
Skrev om Soolar

Soolar ger överlag ett proffsigt intryck och enligt min uppfattning, en av de mer stabila i branschen. Montörerna som monterade panelerna var anställda av Soolar senaste 1,5 åren, vilket syntes tydligt hur väl synkroniserade dem med varandra när dem fick upp panelerna på kort tid. Elektrikern gjorde precis det han skulle, även han hade arrbetat för Soolar senaste två åren med att koppla in batterier och anläggningen. Känns tryggare för mig med medarbetare med längre erfarenhet. (Jag pratade med arbetarna på plats)...

Bo K
Skrev om Soolar

Från första kontakten har jag upplevt ett proffsigt företag. Leveransen fungerade perfekt. Anläggningen är nu idrift och fungerar som förväntat. .

Susanna B

De blir aldrig färdiga. Vi har en solcellsanläggning som är nästan färdiginstallerad men det allra sista saknas så den producerar ingen el åt oss och vi har ingen glädje av den. Så har det varit i flera månader trots påtryckningar.

Kerstin K

1 Med proffisionellt bemötande, hög kunskap och fantastisk kompetens från alla vi har haft kontakt med. Vi är 100% nöjda med ert bemötande. 2 Från början var vi inte så kunniga och informerade men allteftersom kontakterna med er har vi fått väldig bra information och den har levt upp till våra förväntningar och mer därtill. 3 Vi köpte solcellspaneler till vårt fritidshus och från början var vi inställda på att det skulle kunna ta väldigt lång tid att få anläggningen i produktion men nu när allt är på plats kan vi bara...

Joakim H
Skrev om Soolar

Köp inte av Soolar. Först var installationen flera månader försenad. Jag skrev avtal i september 2023. Solcellerna installerades i början av 2024. Anläggningen fungerade dock inte förrän i mitten av april. Då hade jag varit i kontakt med de flertalet gånger. Checkwatt har aldrig fungerat och fungerar fortfarande inte. Förra veckan fungerade inte den vanliga appen/visade inget värde av produktion. Kundtjänst ställer samma fråga flera gånger till mig fast jag svarat på den. Jag har bett om kompensation eftersom vi...

Anders K
Skrev om Soolar

Bra. Framförallt hållit allt de lovat.

Eskild M
Skrev om Soolar

Soolar har levererat solceller snabbt och professionellt enligt den plan som sattes på avtalet. Förutom ett bra bemötande. Jag rekommenderar Soolar som leverantör av solenergi.

Svar från Soolar

Tusen tack för den fina recensionen och rekommendationen Eskild. Önskar er många framtida soltimmar.

Svein N
Skrev om Soolar

Snabbt smidigt och professionellt gjort! Har nu en fungerar anläggning som levererar bra. Saknar dock chekwatt modulen och levereras tid på den.Blev lovad av elektrikern att en WiFi extender skulle skickas till mig vilket inte skett trots påminnelser därav inte högsta betyg.

Svar från Soolar

Tack för din fina recension Svein. Jag har skickat en notering till vår elektrikerchef att prioritera er på service så ni får snabb åtgärd. Önskar er många framtida soltimmar.

Martin H
Skrev om Soolar

Köpte batteri och solcells paketoch fick info att det var OK att placera batteri utomhus vilket efter installation visadesig vara fel och batteriet fick flyttas inomhus, dett blev ingen extra kostnad för mig men allt blev försenat: Nu när anläggningen fungerar är allt bra

Svar från Soolar

Tack för din feedback Martin. Härligt att anläggningen är igång med produktion. Vi ber om ursäkt om det varit oklarheter under installationen med batteriernas placering. För en viss typ av batterier så ändrade producenten riktlinjerna kring temperatur och placering, något vi dessvärre inte kunnat förutspå då vi följer producenternas riktlinjer för att utföra en så säker och bra installation som möjligt för dig som kund. Ber om ursäkt om ni hamnade i kläm med detta. Önskar er många framtida soltimmar.

Per B
Skrev om Soolar

Positivt: Offertprocess/införsäljning, montering/installation, bra bemötande på kundservice Negativt Låååååång väntetid, svagt infoflöde om olika steg ska göras, orsaker till väntan m m Väl på plats fungerar anläggningen bra (i alla fall än så länge, så här någon månad efter driftsätt ning).

Svar från Soolar

Tack för din feedback Per. Kul att ni är igång och producerar för fullt. Vi tar till oss av både din ros och ris, bra feedback som gör det möjligt för oss att förbättra oss. Tack. Önskar er många framtida soltimmar.

Christina S

Stolar är väldigt professionella. Redan från första dagen kände jag att den här solcellsleverantören var seriös på ett annat sätt än deras konkurrenter. Jag hade besök av flera leverantörer men denna som visade riktigt engagemang var Soolar. Jag fick offerter från alla med små avvikelser på hur mycket jag kommer producera så där var det likvärdigt men priset var ju lägst, snabbast leveranstid och sedan underlättade de med kontraktskrivningen. Jag kan varmt rekommendera Soolar som en av vad jag anser den bästa solcellsleverantören...

Svar från Soolar

Tusen tack för din fina feedback Christina. Det värmer att du upplevt oss precis som vi önskar vara som bolag, seriösa med engagemang och kunskap. Önskar er många framtida soltimmar.

Anders M
Skrev om Soolar

Det lovades runt och hölls tunt installation skulle vara klar 31Januari men blev försenad flera månader dessutom fick jag transportera bort till tippen alla kartonger och sopor och för det lovades jag ett presentkort och det väntar jag fortfarande på. En dålig erfarenhet som har lämnat spår eftersom två av mina vänner på min inrådan valt Soolar och upplevt samma beskymmer. Mvh Anders

Svar från Soolar

Tack för feedbacken Anders. Ber så hemskt mycket om ursäkt Anders om du upplevt din installationen med Soolar på detta vis, inte alls så vi vill upplevas. Har skickat en påminnelse till vår adminavdelning om det är något som har fallit mellan stolarna gällande presentkort. Önskar er många framtida soltimmar.

Johan E
Skrev om Soolar

Har inget att klaga på. Gott bemötande. En viss försening på projektet men det kompenserades med hjälp av deras Solgaranti.

Svar från Soolar

Tusen tack för feedbacken Johan. Önskar er många framtida soltimmar.

Lena Marianne R

Tryggt och professionellt bemötande genom hela processen Mycket trevliga och noggranna montörer resulterade i ett mycket snyggt slutresultat.

Svar från Soolar

Tusen tack för den fina feedbacken Lena Marianne. Vad kul att du upplevde oss precis som vi vill upplevas, skickat vidare all din ros till organisationen. Önskar er många framtida soltimmar.

Per Ivar N

Beställning gick bra, Monteringen alldeles utmärkt. Det tog rimligt lång tid mellan takmonteringen och installationen av elektriker. Den senare monterade upp växelriktaren och smartmeter. Vattenfall godkände sin del och sedan sattes anläggningen igång. Kört drygt en vecka och allt verkar fungera bra. Är än så länge nöjd.

Svar från Soolar

Tack för fin feedback Per Ivar. Härligt att processen flöt på och att ni nu är igång med produktion. Önskar er många framtida soltimmar.

Berndt K
Skrev om Soolar

Företaget är seriöst och har bra personer för försäljning, support och kundtjänst. Jag beställde min anläggning eftersom återbetalningstiden var kort med batteri. Skattemyndighetens beslut jan-24 att ej tillåta grönt avdrag för batteri var en chock.' Soolar har lovat att, vid behov, stå för denna kostnad Det går segt att får igång försäljningen via Checkwatt.

Svar från Soolar

Tack för din fina feedback Berndt. Kul att du upplever oss som vi vil upplevas, serösa med bra anställda. Tråkigt med Skatteverket, dessvärre kan vi inte påverka deras ställningstagande. Önskar er många framtida soltimmar.

Björn W
Skrev om Soolar

Har inget negativt att säga allt flöt på som soolar sagt

Svar från Soolar

Tusen tack för fin recension Björn. Härligt att allt flöt på, hoppas ni fått starta igång anläggningen. Önskar er många framtida soltimmar.

Stig-Arne H

Lite kordinationsproblem sammordning mellan olika utförare

Svar från Soolar

Tack för din feedback Stig-Arne. Vi tar till oss om vi inte koordinerat ert projekt väl och ser över förbättringsmöjligheter. Önskar er många framtida soltimmar.

Anders R
Skrev om Soolar

Soolar är ett skitföretag med liten koppling mellan de olika delarna. Långa, långa väntetider och okunnig personal. Jag har fortfarande frågor obesvarade. Anders Rådmark

Svar från Soolar

Tack för din feedback Anders. Vilken tråkig läsning att du inte alls är nöjd med din installation. Hur kan vi hjälpa dig? Råder dig att maila eller ringa till kundtjänst för rådgivning och för att besvara dina frågor. Önskar er många framtida soltimmar.

Jonas L
Skrev om Soolar

Säkert och stadig leverans, bra uppföljning och funktion av anläggningen. Konseptet som de levererade fungerar men det tog ganska långtid att installera.

Svar från Soolar

Tusen tack för fin feedback Jonas. Ber om ursäkt om leveranstiden drog ut på tiden. Önskar dig många framtida soltimmar.

Jan L
Skrev om Soolar

/Jan L 2024-05-10 Min anläggning blev inregistrerad i GOODWE/SEM portalen och Checkwatt 240119 . Fortfarande fungerar inte checkwatt tjänsten. Enligt Soolar går inte batteriet igenom testen. Soolar sade vid projektering av systemet att batteriet skulle klara min källarmiljö med vintertid ner mot 5 C˚. Enligt produkt spec skall batteriet klara : Operating Temperature Range (°C) Charge: 0 ~ +50; Discharge: -20 ~ +50 När batteriet inte gick igenom test sade Soolar att batteriet måste ha en miljö på 20 grader C˚. ...

Svar från Soolar

Tack för din feedback Jan. Den är värdefull för att vi ska bli bättre som företag. Vi ber om ursäkt om vi brustit i kommunikationen och du hamnat i kläm när batteritillverkarna ändrade sina riktlinjer för placering och temperatur för batteriet. Något vi dessvärre inte kunnat förutspå då vi följer producenternas riktlinjer för att utföra en så säker och bra installation som möjligt för dig som kund. Tar tillbaka din feedback till organisationen för förbättring och se över hur vi kan bli mer kommunikativa. Önskar er många framtida soltimmar.

Bengt richard S

Det började bra med att monteringspersonalen kom snabbt och monterade paneler och lämnade batterier. Sen väntade jag på elektriker som skulle installera innan nyår. Ingen hörde av sig. Jag hörde av mig i slutet på januari för att få reda på varför det tog sådan tid. Fick till svar att det berodde på att det var lång leveranstid på batterierna. Då påpekade jag att batterierna stått i garaget sen montörerna varit här. Fick vänta på elektriker som vid första bokningen avbokade för att bilen behövde repareras. Gav mig...

Svar från Soolar

Tack för din feedback Bengt Richard. Ber så hemskt mycket om ursäkt med alla problematik du fått utstå enligt vad du skriver, inte alls så vi ska upplevas som företag. Extra tråkigt att du även drabbade av oförutsedda händelser som bilhaveri. Vi ber om ursäkt om det varit oklarheter under installationen med batteriets temperatur. Producenten ändrade riktlinjerna kring temperatur och placering, något vi dessvärre inte kunnat förutspå då vi alltid följer producenternas riktlinjer för att utföra en så säker och bra installation som möjligt för dig som kund. Önskar er många framtida soltimmar.

Lars N
Skrev om Soolar

Första köpet var solpaneler i slutet av 2021. Lite oklara kontakter inför montering. Extern elektriker var sen. Dock inga problem med funktion sedan dess. Bra bemötande vid senare kontakter. Andra köpet var batteri, ny växelriktare och checkwattenhet i början av 2024. Positiva kontakter. Underligt att säljare kontaktade oss två gånger utan att veta att vi hade paneler och hade anlitat er tidigare. Installation fungerade väl. Dock några överraskningar som kom för sent i affären: hur varmt måste batteriet stå? Jag fick...

Svar från Soolar

Tack för feedbacken Lars och extra kul att ni valt att utöka anläggningen med oss på Soolar. Härligt att du haft positiva kontakter med oss på Soolar. Ber om ursäkt om vi brustit i informationen att alla elhandelsbolag inte ännu öppnat upp för frekvensreglering. Gällande batteriet är det tråkigt att du hamnade i kläm ni när vi nu fick nya riktlinjer från producenten kring värmerekommendationer för batteriet, det kom plötsligt för oss med som installatör. Men önskar er varmt lycka till nu med er kompletterade anläggning och många framtida soltimmar.

Christer Ö

Tycker att kommunikationen var sisådär, skulle önskat att men var ute i lite bättre tid. Man ringde dan innan och sa att de skulle påbörja installationen dagen efter, Det skulle komma leveranser som man avisera knappt en timme innan med en frågan om man kunde ställa det på gatan, Inte Ok. Personen som var här för att kolla och informera om installationen verkade inte veta vad den gjorde. De som montera solcellerna var duktiga trots att var här under dåligt snöväder vilket kan ifrågasättas. Elektrikern var helt ok men slarvade...

Svar från Soolar

Tack för din feedback Christer. Ber om ursäkt om vi brustit i vår kommunikation ut mot dig som kund, så vill vi ju inte alls upplevas. Har skickat vidare din feedback i organisationen som tydligt fall på hur det inte ska upplevas att vara kund. Tack för att du ger oss möjlighet till förbättring. Önskar er många framtida soltimmar.

Anders J
Skrev om Soolar

Bra hantering fram till installation vars elektriker var mycket mer än bra!

Svar från Soolar

Tusen tack för fin recension Anders. Kul att ni upplevde vår elektriker som mer än bra, precis så vi vill upplevas som bolag. Önskar er många framtida soltimmar.

Fredrik M

Redan i första samtalet med säljaren Erik Westgärds fick jag ett oerhört stort förtroende för Soolar och valet av solcellsföretag blev ett enkelt val. Han var kunnig, informativ och hade ett väldigt bra bemötande. Soolar har infriat alla förväntningar från start till mål och hållit det de har lovat. Kan varmt rekommendera dem till andra.

Svar från Soolar

Tusen tack för din rekommendation Fredrik. Kul läsning och har skickat vidare det fina berömmet till Erik, han är också en väldigt uppskattad kollega. Önskar er många framtida soltimmar.

Max K

Det blev mycket bra. Hälsning Max Keller

Svar från Soolar

Tusen tack för fin feedback Max. Önskar er många framtida soltimmar.