Soolar

Sommaren 2020 grundade vi Soolar, bolaget installerade sina första solcellsanläggningar under hösten 2020, och har under 2022 utfört över 500 installationer privat och kommersiellt.

Vi är idag etablerade i Göteborg och Stockholm med en liten tight organisation där alla finns nära till hands! Vi eftersträvar alltid att utföra projekten inom utlovad tid och inneha en branschledande kompetens i alla led för att ge våra kunder de bästa möjliga förutsättningar till en lyckad investering.

Vi vill jobba nära våra kunder och ser därför till att alltid vara lättillgängliga före, under och efter er installation.

Läs vad 127 kunder tycker om Soolar 2

2022-11-24 Verifierad kund
    Är nöjd med slutresultatet. Den stora bristen har varit kommunikationen. Jag kan förstå att det blir förseningar pga leveransproblem, men när det inte kommuniceras blir det ett irritationsmoment. Saknade även information kring de olika stegen i installationen och vad man skall tänka på själv i samband med, och efter, installation av solceller.
    Tack för din feedback Sebastian, den gör att vi kan bli ännu bättre. Vi har tagit till oss av dina synpunkter och fastställt tydligare kommunikationsvägar ut mot våra kunder, för att ni ska känna er trygga genom hela processen. Lycka till med anläggningen och att ni får många framtida soltimmar. Soolar
    2022-11-16 Verifierad kund
    Tog kontakt med Soolar i början augusti och till 5 andra leverantörer. Stod mellan dom och Sesol. Valde Soolar då vi fick prata m en projektledare istället försäljare, dom hade inte kinesiska produkter och bäst pris. Beställde andra veckan i augusti och utlovades lev 12veckor senare. I slutet oktober kom dom ut och igår driftsattes allt enligt plan. Mkt bra gjort!

Har lite till att jobba på med fysisk projekterande på plats. Hålla ihop team som sälj, montage, elektriker för att synka mer, plus hålla en enhetlig kommunikation till mig som kund med förslagsvis bättre pulsning istället för att man själv får efterfråga.

Men jag beaktar att det är en ny bransch, tuffa tider råder och man inte satt sin organisation och arbetssätt.

Vi rekommenderar iallafall Soolar. Tack till deras kunniga, trevliga medarbetare och speciellt Projektledare Christoffer och adminchef Teresia!

Återkommer om det uppkommer hinder i produktion/kvalitet framåt.
    Tack för din feedback och rekommendation Dan. Vi uppskattar varmt din återkoppling kring projekterande och det är något vi ständigt försöker utveckla som tillväxtbolag. Önskar dig lycka till med din anläggning och att ni får många framtida soltimmar. Soolar
    2022-11-12 Verifierad kund
    Vi är väldigt nöjda med Soolar.
    Dom tar ansvar för det som man har kommit överens om och dom har gjort en bra installation.
    Dom är kunniga och jobbar med bra produkter rakt igenom.
    Kan varmt rekommendera dom
    Tack för din fina recension Patrick. Vi önskar dig varmt lycka till fortsatt med er anläggning och att ni får många framtida soltimmar. Soolar
    2022-11-03 Verifierad kund
    Kort leveranstid och trevligt bemötande i början... Sen upphörde kommunikationen typ helt. Hade flera frågor, vissa paneler blev skuggande, de borrade i taket utan tätning, kom inte på avtalad tid etc. helt utan kommunikation. Jag fick jaga och maila dem. Otydligt projektledning, vem är ens kontaktperson.
    Anläggningen blev inte bra tycker jag, trots att deras största löfte är att kunden ska bli nöjd.
    Kan tyvärr inte rekommendera dem i nuläget, hoppas de styr upp detta snarast. Tips till företagsledningen: Bättre kundtjänst - Utse en kontaktperson - bättre projektledning/samordning - Börja kommunicera mer era kunder.
    Tusen tack för din feedback Per och vi har självklart diskuterat punkterna internt för framtida förbättring. Vi ber så hemskt mycket om ursäkt för de problem du upplevt under processen med oss. Ständigt försöker vi bli bättre och inte minst har vi senaste tiden försökt tydliggöra ut mot kund alla steg i installationsprocessen, samt förbättra oss i kommunikationen. Trygghet och kundnöjdhet är såklart det vi vill förknippas med!

Vi vill gärna komma i kontakt med dig Per för att ha en möjlighet att åtgärda de problem du stött på, vänligen kontakta vår kundtjänst för att vi ska kunna ta det vidare: info@soolar.se, telefon 08 - 502 358 80.

2022-11-01 Verifierad kund
    Jag kan varmt rekommenderar Soolar. De gav alltid ett trevligt och proffsigt bemötande vid varje kontakt och de återkopplade snabbt om de inte kunde svara på en gång. Det blev ett antal samtal innan jag till slut bestämde mig för att skriva på, sen gick det fort! Från kontraktsskrivning 220901 tills att allt var klart tog det endast 8 veckor, imponerande i dessa tider! Nu väntar jag bara på att Vattenfall ska göra sitt så att de 34 panelerna kan börja producera.
    Tusen tack för din fina feedback Rickard. Kul att du är nöjd genom hela processen, det värmer.

2022-10-24 Verifierad kund
    Snabba återkoppling på frågor
    Trevlig personal
    Tusen tack för din fina feedback Glenn!

2022-10-23 Verifierad kund
    Letade efter bästa kvalitet på solpaneler och tittade på 5 alternativ. Glad att jag vågade lita på känslan och anlita Soolar före större företag. Professionellt och väldigt måna om resultatet från offert till färdig installation. Installerade 36 solpaneler och allt fungerar enligt plan.
    Tusen tack för din fina feedback Magnus! Riktigt kul att du känner dig nöjd och valde oss som leverantör. Med hela 36 paneler kommer du få en fin framtida produktion.

2022-10-23 Verifierad kund
    Har blivit väl bemött och fått bra information om produkten samt medföljande offert.

Har köpt solceller till vår fastighet
    Tusen tack för din fina feedback Barbro!

2022-10-22 Verifierad kund
    alltid vänligt bemött. Företaget ansträngde sig inte för att optimera solinstrålningen på panelerna och att undvika skugga.
    Efter att jag upprepade gånger förklarat hur panelerna skulle placeras optimalt blev det rätt. Nu är arbetet klart och slutresultatet utmärkt. Jag är nöjd. Soolar skötte formaliteterna med elbolag och leverantör och det fungerar också bra.
    2022-10-22 Verifierad kund
    Bra villkor och pris. Lite seg respons ibland (elpriset är dock rekordhögt så Soolar har nog en del att göra). Har ännu inte fått anläggningen monterad, så detta är inget slutbetyg.
    Solpaneler.
    Med tvekan godkänt.
    Utan blåslampa vet jag inte hur det hade slutat.
    Inga överenskomna tider stämde.
    Det var ett evigt tjatande. Ibland ringde man tillbaka, ibland inte. Om ja till slut inte hade ilsknat till ordentligt vet jag inte hur det hade gått.
    När till slut kompetent personal kom gjorde man ett bra jobb.
    De administrativa rutinerna måste fungera bättre!
    Företaget lider uppenbarligen av växtvärk.
    2022-10-22 Verifierad kund
    Bra, proffsigt och snabbt bemötande. Jag köpte solpaneler till taket för att minska elförbrukningen.
    2022-10-22 Verifierad kund
    Klart bästa förslaget av alla offerter.
    Trevlig engagerad säljare, montörer.
    Väntar på elektriker för sista dragningarna, har dock förståelse att det dröjer då solcellsmarknaden är överhettad.
    2022-10-22 Verifierad kund
    Mycket trevliga montörer men dom är väldigt svåra att nå på telefon
    Hej Hans,

Kul att du är nöjd med våra montörer! Vi kontaktar dig på måndag och följer upp om du har några funderingar eller synpunkter. Vår ambition är att du alltid ska kunna nå oss på telefon vid minsta fundering!

2022-10-22 Verifierad kund
    Först skall jobbet vara klart och allt i funktion!
    Hej Per,

Recos tjänst är bristfällig i det sätta att de begär omdömen innan vi utfört installationer, därav kan våra omdömen bli missvisande. Du får gärna betygsätta oss när vi är klara!

2022-10-22 Verifierad kund
    Trevlig personal, men fullständigt katastrof på kommunikation, mot kund, men även intern som det verkar.
    Väntar på att min solcellsinstallation ska slutföras.
    Hej Stefan,

Vi ringer dig på måndag och ser till att du får den information du efterfrågar. Vi upplever att vår interna kommunikation fungerar bra och har anställt många personer för att upprätthålla det så framöver.

MVH Soolar
    2022-10-20 Verifierad kund
    Saknar helhetssyn och samarbete med nätägaren. Ingen information om Vattenfalls 6 månaders handläggningstid, samt ingen framförhållning i förhållande till detta. Trots stor möjlighet till det.
    Hej Yvonne, vi ber om ursäkt för att ledtiderna är längre hos din nätägare och att kommunikationen om detta varit bristande. Vi som bolag vill utföra bästa möjliga installation och hålla så korta ledtider vi kan, vi hoppas att det arbete vi utfört uppfyller dina förväntningar.

2022-10-20 Verifierad kund
    Professionellt och trevligt bemötande. Vi köpte en solcellsanläggning och är mycket nöjda.
    2022-10-20 Verifierad kund
    Min installation är ju inte klar, så jag väntar med mitt omdöme.
    2022-10-20 Verifierad kund
    När väl montörerna kom då gick det undan
    2022-10-20 Verifierad kund
    Snabb och snygg installation.
  • Charlotte N
    skrev om Soolar
    2022-10-20 Verifierad kund
    Alltid trevligt bemött. Vi var lite irriterade först över att det tog så lång tid att få upp panlerna som låg på framsidan av huset 2-3 månader men förstod sedan att det fattades delar och att de inte blivit levererade. Har förstått att de som vill ha solpaneler nu får vänta mycket längre.
    Precis alla på företaget har varit trevliga och hjälpsamma. Allt fungerar toppenbra.Vi är mycket nöjda med installationen. Funkar bra med appen. Vi rekommenderar Soolar till alla som talar om solpaneler.
    2022-10-19 Verifierad kund
    Hittills har jag blivit mycket bra bemött. Jag hade väl normala förväntningar. Jag har beställt installation av solcellsanläggning, men har inte kommit längre än att den är planerad till nästa månad.
    2022-10-19 Verifierad kund
    Proffsigt, kunnig och super trevligt och mycket till mötesgående personal och kundservice.
    Rekommenderar varmt 💪🏻
    2022-10-19 Verifierad kund
    Snabb återkoppling efter att jag kontaktat en säljare! Samma eftermiddag anländer en offert som beskriver att allt ingår. Kort därefter blir vi kontaktad av en projektör som bokarvett möte med oss i vår fastighet.
    Vi blev tipsade av en fd granne som köpt en anläggning och var mkt nöjd!
    Har beställt 27 solpaneler komplett med montage.
    2022-10-19 Verifierad kund
    Vi har inte fått några solpaneler än så det är svårt att bedöma.
    Än så länge är det helt ok men det beror hur lång tid det tar tills vi
    får våra paneler. Lite dåligt med information om leverans tid
    2022-10-19 Verifierad kund
    Trevliga, snabba och bra bemötande
    2022-10-19 Verifierad kund
    Bra bemötande men måste verkligen jobba på återkoppling. Ville ha mer solceller av dom och en laddare till bilen men efter att jag bett om offert typ fem gånger så fick jag lov att gå vidare med annan leverantör av laddbox.
    2022-10-19 Verifierad kund
    Väldigt seriösa, personliga och trevligt bemötande, rekommenderar starkt till alla. Fick min offert inom loppet av 1h och det va exakt som jag tänkt mig. Grymma är ni.
  • 2022-10-16 Spontant omdöme
    Innan jag skrivit på avtalet var de mycket lyhörda men efter att jag skrev på så har det dragit ut på tiden och ingen tar ansvar. Ingen återkoppling och ingen som verkar bry sig.

jag skrev på i mitten av juni och nu i mitten av oktober har jag fortfarande inga fungerade solceller. Den 14 oktober fick jag mejl av vattenfall att de tagit emot anmälan om att installationen nu kan göras viket jag fått info om av Soolar att det redan var avklarat utan att det är pga av att växelriktaren är slut i lager som gör att installationen drar ut på tid. Men min magkänsla säger att de inte bara beror på den restade växelriktaren.

De skulle sätta upp solcellerna genom att hänga upp anordning i läkten. Så blev det inte. Utan när montörerna kommer börjar de borra i taket istället även fast de haft en besiktningsgubbe här som bekräftade att man kunde hänga under taket. Ingen koll någonstans.

Jag återkommer med info när grejerna tillslut är uppkopplade på elnätet.
    Hej Hampus,

Vi hoppas du kommer vara nöjd med din anläggning när Vattenfall bytt elmätaren och du kan börja producera din egna el. Vi vet att kommunikationen och ledtiderna inte varit dem bästa under sommaren/hösten och vi har verkligen lagt alla resurser på att nu får det att fungera igen. Tak beklädda med takpannor spänner vi krokar runt läkt och panna som du är inne på. När det är plåttak som i ditt fall skruvar vi infästningarna med en speciell farmarskruv anpassad för dina skenor.

• 2022-10-07 Spontant omdöme
    Första kontakten mycket trevligt med C, och valde Soolar då de kunde utlova installation v38, nu snart 3 veckor senare är bara panelerna på plats efter tjat om att få installatörer på plats. Men efter det är det total tystnad trots flera mail och försök till telefonsamtal till T för att få elektriker på plats som kan slutföra installationen. Noll kommunikation och information. Pga det, kan jag inte rekommendera Soolar.
    Hej Mikael,

Hoppas att du är nöjd med den slutförda installationen. Ser till att du blir återkopplad med ett samtal i veckan så vi kan avsluta detta på bästa sätt och med en bra känsla framöver för dig. Vår ambition är att finnas lättillgänglig genom hela processen och du ska även känna dig fri att kontakta oss när som helst efter installation om någon fundering dyker upp.

• 2022-09-09 Spontant omdöme
    + Trevlig säljare, elektriker
    - Katastrofalt dålig kommunikation. Inget platsbesök gjordes innan installation, vilket resulterade i fel monteringssystem för vårt tak, vilket fick plockas ner och vårt falsade plåttak är fullt med klämmärken efter felaktiga fästen. Sen beställdes för lite av det nya monteringssystemet, så arbetet fick avbrytas flera gånger vilket drog ut på tiden.
    Efter många om och men var allt klart och vi besiktade anläggningen. Den gick inte igenom, då det är för långt avstånd mellan infästningar. Fick ringa, mejla, sms helatiden för att något skulle hända. Tog flera veckor att få snö och vindlast beräkningen som besiktningsman behövde. Utländska killar som monterade, som pratade knackigt eller ingen engelska.
    Hela denna resan har pendlat mellan hopp och förtvivlan. Har varit nära flera gånger att avbryta hela installationen.
    Väntar nu att dom ska montera fler infästningar, så anläggningen blir korrekt installerad.
    Hoppas på att bli kompenserad för de skador som uppstått, samt att allt blev så försenat.
    Kan verkligen inte rekommendera Soolar Solenergi.
    Hej Robert,

Det är olyckligt det som inträffat. Vi kommer åtgärda de brister på avstånd av falsfästen som besiktningsmannen påpekat och även kompensera dig för det strul som varit. Vi har aldrig som ambition att ha en missnöjd kund och detta är därför inget kul för oss att läsa. Vi hoppas du blir nöjd efter vår åtgärd!
  • 2022-08-31 Spontant omdöme
    + Trevligt bemötande .
    - Godkände offert 2022-03 slutförd installation i början på 2022-08. Blev lovad att det skulle vara klart efter ca:6 veckor. Enl, första kontakten skulle det få plats med 22 paneler på mitt tak i slutänden blev det bara 16 st paneler. Lite konstigt att ingen från Soolar kommer hem till mig och mäter upp taket, men icke. Det verkar var så att man litar på Google maps eller liknande karttjänst. Sedan tycker jag verkligen att SOOLAR borde se över sin kundtjänst, vet inte hur mycket tid jag lagt ner på att försöka få tag i någon person att ställa frågor till. Jag har mailat försökt ringa och skicka sms, nästintill omöjligt att få tag i någon. SKIT DÅLIGT.
    Hoppas verkligen att ni inom SOOLAR tar till er detta.
    För övrigt är jag tveksam till att rekommendera SOOLAR som installatör om inte ni skärper till er så kallade kundtjänst.
    2022-08-26 Verifierad kund
    Korrekt utförd installation. Men har fått jaga dom konstant för varje litet moment som skulle utföras.
    2022-08-19 Verifierad kund
    Snabba, kunniga och trevliga montörer och elektriker.
    Utlovad ledtid på 4-5 veckor blev istället drygt 5 månader. Problem med leveranser kan de inte rå för, men bristande eller ingen kommunikation alls från administration och ledning drar ner betyget.
    2022-07-28 Verifierad kund
    Införsäljningen bra men sedan mycket dålig återkoppling. De bokar in tider när tekniker skall höra av sig samt när tekniker skall komma. Dock så dyker det oftast inte upp ngn tekniker. Deras internkommunikation fungerar ej. De borde ha en projektledare som håller samman allt efter det att avtalet är signerat
    2022-07-25 Verifierad kund
    väldigt bra

stora vet inte än

det trevliga och förstående bemötande
    2022-07-22 Verifierad kund
    Ett företag som vill att kunden blir nöjd. Jag beställde en solcellsanläggning fördelad över tre olika takytor (segment) för maximalt antal paneler. Tyvärr fick inte alla paneler plats enligt offerten, men jag fick en bra förklaring och offerten reducerades prismässigt. Över huvud taget alltid snabba att återkomma med svar på mina frågor via både mejl och telefon. Jag uppskattade också att installatörer och tekniker städade upp efter sig och att arbetet gick på bara ett par tre dagar. En liten malör med inkopplingen av två av segmenten rättades snabbt till och jag fick riktigt bra återkoppling. Installationen blev hur snygg som helst och överträffade min (och grannarnas) förväntan. :-)
    2022-07-21 Verifierad kund
    Hej!
    Har inte fått systemet levererat och kan därmed inte ange något betyg!
    2022-07-18 Verifierad kund
    Hej
    fick snabb och bra service.
    tyvärr lite vänte tid på batterier men förstår det i dessa tider.
    2022-07-16 Verifierad kund
    + Bra bemötande och snygg installation.
    + Bra pris
    - Bristande kommunikation internt mellan projektledare, inköpare, installationsfirma och elektriker. Beror förmodligen på alldeles för mycket att göra..
    - Tog 4 månader från order till färdig installation
    2022-07-10 Verifierad kund
    Jag blev bra bemött när jag skulle köp solceller. Det ända som inte har varit bra är att det drog ut på tiden.
    2022-07-01 Verifierad kund
    Väldigt bra bemötande men det var svårt att få information angående tidsplanen. Fick ringa många gånger men det var leveransproblem så den utlovade tidsplanen höll inte. Efter många om och men fick vi till slut solcellerna att fungera med en fördröjning på ungefär en månad. Installatörerna var kunniga och gjorde ett bra jobb.
    2022-06-25 Verifierad kund
    Lite struligt till en början. Installatörena var ute 2-3 gånger för att montera men fick vid dessa tillfällen vända då delar saknades.
    När allt väl kom på plats blev vi supernöjda både med finish och funktion
    2022-06-20 Verifierad kund
    Mycket bra support i alla frågor trots leveransproblem, fördröjning och lite osynk i organisationen. Dessutom trevlig och proffsig personal! Kan varmt rekommenderas!
    2022-06-20 Verifierad kund
    Trevliga personer och bra produkter.
    2022-06-20 Verifierad kund
    Jag tycker dom har skött sig exemplariskt.
    Bra och snygg installation proffsig elektriker och snabb återkoppling.
    Dock ca: 1 månads förseningar, men detta beror på världsmarknaden, inte så mycket på Soolar själva.
    Kommer anlita dom igen om jag behöver.
    2022-06-17 Verifierad kund
    Supertrevligt bemötande. Sämre på att uppdatera kunden, utan det blev tyst till dess jag stötte på om att jag ville ha info.
    Får se om betyget höjs eller sänks efter att själva installationen är genomförd.
    2022-06-15 Verifierad kund
    Väldigt trevligt bemötande allt har gått smidigt hittills hoppas att monteringen av solcellerna, elbil ladd stolpen och batterierna går lika bra och sker på tid. Jag vet att många köper solceller nu så jag hoppas verkligen att tidtabellen håller. Hittills har det gått bra.
    2022-06-15 Verifierad kund
    Bra bemötande och tydliga svar när leveranstiderna ökade. De har levererat den lösning de lovat och löst problemen som uppstått utan strul.