Sotholms Rör & Värme

Sotholms Rör & Värme

Verksamheten startades 2015 och bedrivs som enskild firma. Sotholms Rör & Värme erbjuder tjänster och varor inom värme och sanitet (rörmokeri) till företag, föreningar och privatpersoner. Primärt upptagningsområde är Södertörn med bilanslutna öar, samt Nacka och delar av Värmdö.

Vad som önskas utmärka verksamheten är att den ska genomsyras av personlighet, ärlighet, lyhördhet, kvalitetskänsla, passion samt hållbara och rättvisa installationer både vad gäller utförande, prisnivå, metod och miljö. Hantverk med yrkesstolthet och omsorg, som det ska vara, helt enkelt.

Läs vad 33 kunder tycker om Sotholms Rör & Värme 2

2021-05-03
    Vatten i renoverat badrum, bra tips innan och förstklassigt utförande vid montering!
    Hej Rickard, tack för att ni tagit er tiden att skriva omdömet. Kul att ni är nöjd Sotholms Rör & Värme
    2021-04-28
    Excellent service! Very recommended!

Niklas was great preparing my kitchen for a dishwasher and then installing it.
    Hi Francesco, thank you for your time writing the review. It's good to hear you are pleased with the service Sotholms Rör & Värme
    2021-04-28
    Rördragning till Swimspa
    Snabb och bra kommunikation. Lätt att bolla idéer med.
    Rördragningen överträffade verkligen våra förväntningar.
    Hej Katarina, tack för att ni tagit er tiden att skriva omdömet. Kul att ni är nöjd Sotholms Rör & Värme
    2021-04-11
    Otroligt proffsigt, trevligt och väl genomfört arbete när vi byggde om vårt kök. Kopplade bort gamla rör, bytte ut till nytt och gjorde även en snygg tätning i diskbänkskåpet. Vi kommer garanterat använda dem om vi har framtida VVS-arbeten.
    Hej Jenny, tack för att ni tagit er tiden att skriva omdömet. Kul att ni är nöjd Sotholms Rör & Värme
    2021-03-31
    Nedmontering och bortforsling av diskmaskin samt återställande av köksskåp. Snabb och smidig kommunikation, väl utfört och flexibel på plats när material tyvärr saknades. Allt kanon!
    Hej Anna, tack för att ni tagit er tiden att skriva omdömet. Kul att ni är nöjd Sotholms Rör & Värme
    2021-03-17
    Riktigt proffsigt arbete och bemötande!
    Hej Ludvig, tack för att ni tagit er tiden att skriva omdömet. Kul att ni är nöjd Sotholms Rör & Värme
    2021-03-13
    Installerade vattenutkast. Trevligt bemötande och resultatet blev bra. Mycket nöjd.
    Hej Marie, tack för att ni tagit er tiden att skriva omdömet. Kul att ni är nöjd Sotholms Rör & Värme
    2020-12-20
    Nöjd 10 av 10! Otroligt professionell och väldigt lösningsorienterad. Vi har haft problem med vår golvvärme 6-7. Det har varit sammanlagt 5 hantverkare och försökt lösa problemet tidigare men ingen av dem har lyckats och dessutom inte haft samma problemlösningsförmåga eller engagemang. Sotholms har räddat vår vinter för nu har vi äntligen fungerande golvvärme i alla rum och slipper elda i kaminen varje dag och gå runt i tofflor. Kan starkt rekommendera Sotholms här inne och kommer även att lika starkt rekommendera Sotholms till alla jag känner med problem inom samma område. Dessutom är/var Niklas som löste våra problem mycket trevlig.
    2020-11-26
    Återkopplar enligt önskemål innan och efter utfört arbetet då vi själva inte var hemma i huset. Service minded förklarade tydligt kring vårt problem och hänvisade till prislista känns tryggt!
    Hej Lisa, tack för att ni tagit er tiden att skriva omdömet. Kul att ni är nöjd Sotholms Rör & Värme
    2020-11-26
    Niklas hjälpte oss dels med att förbereda för toalett på en annan våning i huset genom att dra avlopp och vatten, men även att installerade kök och radiatorer.
    Mycket trevlig och hjälpsam! Tydlig med tidsplan och offert.
    Rekommenderar starkt!
    Hej Martin, tack för att ni tagit er tiden att skriva omdömet. Kul att ni är nöjd Sotholms Rör & Värme
  • GERT S
    2020-11-26
    Vi hade ett par toaletter som var gamla och började läcka. Sotholms Rör & Värme bytte dom och jag märkte genast att Niklas var nogrann och trevlig. Jag själv är mycket noga och vill gärna välja VVS-produkter som är lite snygga. Nu planerar vi att byta några blandare och sätta upp ett vattenlarm. Niklas har en ängels tålamod att diskutera olika alternativa lösningar så vi kan få en lösning som passar. Äntligen har jag hittat en rörfirma som man kan lita på.
    Hej Gert, tack för att ni tagit er tiden att skriva omdömet. Kul att ni är nöjd Sotholms Rör & Värme
  • Birgitta S
    2020-11-26
    Vi fick vattenburen golvvärme inlagd och det var synnerligen professionellt gjort.
    Utmärkt bemötande och mina högt ställda förväntningar besannades med råge.
    Vill ge högsta betyg.
    Hej Birgitta, tack för att ni tagit er tiden att skriva omdömet. Kul att ni är nöjd Sotholms Rör & Värme
    2020-10-21
    Mycket bra, pragmatisk och lösningsorienterad. Tog fram precis det vi ville ha och utförde detta på bästa sätt. Resultatet av installationen har dessutom gett lägre energiförbrukning än vad som antogs, vilket är ett plus.
    Hej Johan, tack för att ni tagit er tiden att skriva omdömet. Kul att ni är nöjd Sotholms Rör & Värme
    2020-10-12
    installation of plumbing in the garage area and install shower unit.

Kept appointment as planned, excellent contact before and after the job was completed.
    Totally met my expectations and would use again for sure.
    Hi Demetrio, thank you for your time writing the review. It's good to hear you are pleased with the service Sotholms Rör & Värme
  • Carolina M
    2020-09-29
    Rekommenderar verkligen Sotholms rör &värme Nicklas utförde vårt uppdrag på ett föredömligt sätt. Var mycket tydlig och hjälpsam från början och löste de problem som uppstod på ett mycket bra sätt. Kommer definitivt att anlita de igen.
    Hej Carolina, tack för att ni tagit er tiden att skriva omdömet. Kul att ni är nöjd Sotholms Rör & Värme
    2020-09-26
    Vi er så fornøyd med jobben rørleggeren gjorde med vårt kjøkken i västerhaninge! Det var en kompletering av kjøkken fra Ikea. Så flink og hurtig. Veldig hyggelig også! Rask med å svare og veldig profesjonell.
    Hej Camilla, tack för att ni tagit er tiden att skriva omdömet. Kul att ni är nöjd Sotholms Rör & Värme
    2020-09-12
    Han var/är bra så honom kommer vi att anlita fortsättningsvis!
    Hej Cecilia, tack för att ni tagit er tiden att skriva omdömet. Kul att ni är nöjd Sotholms Rör & Värme
    2020-09-07
    Slangjobb i köket. Bytte blandare m.m. Niklas Reimer var superproffsig, trevlig och snabb
    Hej Oskar, tack för att ni tagit er tiden att skriva omdömet. Kul att ni är nöjd Sotholms Rör & Värme
    2020-08-03
    Mycket snabb återkoppling, flexibel och proffsig
    Hej Marcus, tack för att ni tagit er tiden att skriva omdömet. Kul att ni är nöjd Sotholms Rör & Värme
    2020-07-21
    Sotholms anlitades för att fixa en trasig kran, det löste han med kort varsel mitt i juli och med gott resultat. Dessutom upptäckte han ett fel som vi hade i värmesystemet, vilket åtgärdades under samma besök. Snabbt och smidigt jobb med proffsigt och trevligt bemötande.
    Hej Veronica, tack för att ni tagit er tiden att skriva omdömet. Kul att ni är nöjd Sotholms Rör & Värme
    2020-06-22
    Rekommenderar varmt Sotholms Rör och Värme.

De har varit mycket hjälpsamma och kunnigaoch jag tvekar inte
    att anlita dem i fortsättningen.

Karin Hallström
    Hej Karin, tack för att ni tagit er tiden att skriva omdömet. Kul att ni är nöjd Sotholms Rör & Värme
    2020-06-15
    Trinettkök med fläktsystemet och nyinstallation av toilettestol med anslutningar

Umärkt planering och genomförande . Skicklig organisation av arbetet och trevligt bemötande. Kan varmt rekommenderas.
    Hej Gunilla, tack för att ni tagit er tiden att skriva omdömet. Kul att ni är nöjd! Sotholms Rör & Värme
    2020-06-12
    I tid, snyggt utfört och alltid trevlig att ha att göra med.
    Hej Johan, tack för att ni tagit er tiden att skriva omdömet. Kul att ni är nöjd! Sotholms Rör & Värme
    2020-06-10

2020-06-10
    Snabbt, väldigt bra och pålitligt
    Hej Joakim, tack för att ni tagit er tiden att skriva omdömet. Kul att ni är nöjd! Sotholms Rör & Värme
    2020-06-03
    Mycket hög kompetens och noggrannhet vid installation radiator, resultatet överträffade förväntan.
    Hej Benjamin, tack för att ni tagit er tiden att skriva omdömet. Kul att ni är nöjd! Sotholms Rör & Värme
    2020-06-03
    Rörarbeten vid byte av värmeanläggning samt renovering av bad/duschrum.
    Bästa tänkbara bemötande. Professionellt och socialt.
    Utlovade tidplaner har hållits och estimerade kostnader har varit korrekta.
    Slutresultatet har varit en väl fungerande anläggning och rördragningen är i särklass snygg och proper.
    Jag har då åtminstone 7 - 8 års erfarenhet av hur det brukar se ut i olika pannrum vad gäller rördragning

Sammanfattning:
    Snabbt, professionellt, prisvärt och ett mycket trevligt bemötande.
    Hej Carl, tack för att ni tagit er tiden att skriva omdömet. Kul att ni är nöjd! Sotholms Rör & Värme
    2020-06-02
    allt utfördes enligt önskemål och lite till
    Hej Arne, tack för att ni tagit er tiden att skriva omdömet. Kul att ni är nöjd! Sotholms Rör & Värme
  • 2020-05-29
    Fått hjälp ett flertal gånger med allt från byte av värmepanna, omdragning av rör, byte av blandare etc. och alltid med samma professionella genomförande. Bra hantverkare är inte alltid lätta att hittas i mediebruset så kan verkligen rekommendera Sotholms Rör & Värme.
    Hej Patrik, tack för att ni tagit er tiden att skriva omdömet. Kul att ni är nöjd! Sotholms Rör & Värme
    2020-05-28
    Fick hjälp med att byta blandare i köket, vattenledningar och kopplingar
    Trevligt, proffesionellt bemötande och problemlösande. Allt gick snabbt och enkelt. En hantverkare som håller vad han lovar och gör det lilla extra som gör det enkelt att rekommendera till andra. Med vänlig hälsning, Mikael
    Hej Mikael, tack för att ni tagit er tiden att skriva omdömet. Kul att ni är nöjd! Sotholms Rör & Värme
    2020-05-28
    Installation av handfat m m
    Mycket trevligt bemötande. Flexibelt agerande. Hjälpte grannen också.
    Hej Vera, tack för att ni tagit er tiden att skriva omdömet. Kul att ni är nöjd! Sotholms Rör & Värme
    2020-05-28
    Vi har använt Sotholms tjänster vid ett flertal tillfällen. Det har varit såväl enklare uppdrag som installera ny blandare till att även omfatta omdragning av avlopp, vatten och värmesystem i vår källare.
    Mycket positivt bemött av Niklas, både professionellt och personligt.
    Vi förväntade oss ett professionellt utfört arbete om skulle utföras på överenskommen tid. Vi blev på intet sätt besvikna på någondera varför vi å det varmaste kan rekommendera Sotholms.
    Hej Lars, tack för att ni tagit er tiden att skriva omdömet. Kul att ni är nöjd! Sotholms Rör & Värme
    2020-05-28
    Niklas Reimerhar gjort minst 3 olika installationer alla mycket bra. Trevligt bemötande kunnig och snabb
    Hej Stig, tack för att ni tagit er tiden att skriva omdömet. Kul att ni är nöjd! Sotholms Rör & Värme