Alla kategorier Bilverkstad Västmanland Västerås Speedy Speedy Bilservice Västerås

Speedy Bilservice Västerås

Strömledningsgatan 3, 721 37 Västerås — Visa karta

Välkommen till Speedy i Västerås!

Vi har i hela 30 år erbjudit våra kunder ärlig bilservice av högsta kvalitet. Vi gör noggranna kontroller helt kostnadsfritt och berättar vad som behöver repareras. Medan vi utför servicen kan du njuta av en kopp kaffe, vi jobbar snabbt och effektivt och det tar ofta bara en timme eller två.

Våra bilexperter har koll på allt inom bilreparationer. Vare sig det är bromsarna eller avgassystemet som behöver bytas eller reservdelar som ska installeras har vi koll och utför jobbet med bästa kvalitet. Du får alltid priset innan servicen, för att undvika tråkiga överraskningar. Enkelt och ingen oro. Självklart har vi även 3 års garanti på arbetet vi utför.

Vi på Speedy är en av Sveriges mest omtyckta verkstadskedjor. Välkommen till oss så ska vi bevisa varför!

Läs vad 154 kunder tycker om Speedy Bilservice Västerås

• Micke L skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Fick tid samma dag som jag ringde. Behövde byta skivor och klossar. Bra bemötande från början till slut. Kommer definitivt återkomma. Läs mer
  • ylva w skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Lämnade in bilen för att endast byta olja/filter. Väntade kvar och fick under tiden veta att mina främre bromsskivor och belägg var totalt nerslitna och behövde bytas. De var väldigt snabba och ville boka in en ny tid och gav mig pris.
    Jag sa att jag behövde fundera lite. Dagarna efter var det dags att besikta bilen och jag fick ingen anmärkning på bromsskivor och belägg, så jag frågade då besiktningsmannen hur de såg ut. Han ansåg inte det var dags att byta än utan jag kunde vänta nåt år till. Förstår inte hur det går ihop med Speedy bedömning med att de var totalt nerslitna!!
    De ville även fixa ett fäste till avgasröret som hade lossnat. Inte utan att man funderar på om det fick hjälp att lossna..
    Kommer aldrig anlita dessa igen! Läs mer
    2018-11-27 Speedy Bilservice Västerås svarar ylva w
    Hej. Vi ber om ursäkt att du fått ett dåligt intryck om oss. Angående bromsarna så plockar vi av hjulen för att kolla bromsskivor samt belägg. På insidan av skivan som man ej ser utifrån så var belägget väldigt slitet samt skivan hade rostkanter samt ytan var vågig och då har bromsarna slitit ojämnt. Besiktningen bedömer hur dom ser ut nu och vi bedömer så att dom håller till nästa verkstads besök
  • Charlotte S skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Fixade lampor på bilen- akut innan besiktning! Ringde ena dagen och de fixade det när jag åkte förbi dagen efter. Kanon! Läs mer
  • Annette A
    Annette A skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Däck o bromsreparatin, fick ett mycket bra mottagande o mycke bra service. Fick gjort de som skulle göras o bilen blev säker att köra. Upplever företaget som mycket seriöst och kommer att anlita dem igen vid behov Läs mer
  • Mats S skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Alltid bra bemötande när jag servar här. Duktiga mekaniker och schyssta priser. Läs mer
  • Alexander G
    Alexander G skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Servise för min BMW X3
    Speedy Bilservice Västerås har bra kundbemötande, tidsbokning och tydlig kommunikation. Läs mer
  • Hans J skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Service på min Volvo s-80 som är 11 år gammal. Bra bemötande och såvitt jag kan bedöma är arbetet utfört på ett bra sätt. Läs mer
  • Marko K skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Byte bromsskivor och belägg runtom på alla 4 hjul. Fick snabb hjälp första gången jag visade bilen för att göra en bedömning om vad som behövde göras.
    Fick sedan en tid för själva arbetet som gjordes ca 2 veckor efteråt.
    Fick dock återkomma för en uppsmörjning av kontakter till bromsindikator då lampa för bromsbelägg började lysa i instrumentpanelen efter 10 dagar.
    Fick snabb hjälp då också. Läs mer
  • Ylva S skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Fick tid snabbt trevligt bemötande billigt pris kommet att anlita er om något annat tok sker med mkn bil jag har även rekommenderat er till minna vänner Läs mer
  • Yngve P skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Bromsbyte. Snabbt och smidigt. Bra bemötande Läs mer
  • Lindgren Lars L skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Hej snabb service byte av glödlampor fram nackdelen att det var för dyrt lite tvär han som satt i mottagningen Läs mer
  • Bo H skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Otroligt snabb service. Och inget att klaga på utförandet heller. Läs mer
  • Gudrun I skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Jag är helnöjd med både service och utfört arbete. Läs mer
  • Susanne S skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Superbra service o bra pris 😀 Läs mer
  • Robert I skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Bra kollade först vilken spindelled och fixade tid o material redan dagen efter.
    Klockrent! BrRobert Läs mer
  • Marie P skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Fixa handbroms men klara inte att ordna med motorhuvsvajen så de fixa en provisoriskt sak genom att kapa av den ingen ringde och fråga om det var okej att göra det och när jag sa till att jag inte ville ha så, då bad de mig att ringa volvo och be dom fixa det för de klara inte av jobbet.Dom på besiktningen bara skratta och sa att de var de värsta de har sett. Kommer inte åka dit fler gånger och rekommenderar inte speedy, Läs mer
    2018-09-28 Speedy Bilservice Västerås svarar Marie P
    Hej! Mycket riktigt så gjorde vi en provisorisk reparation då vi inte har Volvo original delar på lager. Dem kan vi självklart beställa och utföra jobbet som vi lämnar 3 års garanti på. Hör av dig till oss så löser vi allt! Med vänlig hälsning Speedy Västerås
  • Clary Ö skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Bra bemötande god service känner ett stort förtroende Läs mer
  • Kenth J skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Alltid bra servise och bemötande Läs mer
  • Bo-göran P skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Bra och snabb service, bromsskivor och belägg Läs mer
  • Nils Erik Engel O skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Trevligt bemötande! Jag bytte två ok och skivor. Bra pris, snabb service trots kort varsel från mig. Åkte spontant på kvällen nästa kväll klar. Läs mer
  • Nils Göran H skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Bra bemötande. Kunnig personal. Nöjd med deras arbete. Kan rekommendera denna bilverkstad. /Göran Läs mer
  • Pan Atlantic Aktiebolag skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Kanon!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Läs mer
  • Ernst Patrik E
    Ernst Patrik E skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Snabb och prisvärd service. Kan varmt rekommendera speedy i Västerås Läs mer
  • Siv Gunilla S skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Jag bytte broms belägg på.min.bil. Snabbt och bra. Mycket trevligt bemötande. Jag funderar allvarligt att byta till Speedy när det gäller verkstadsjobb på min bil. Läs mer
  • Björn Andreas B skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Servade min bil, bemötandet var trevligt och proffsigt. Läs mer
  • Ann-sofie Elisabeth E skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Väldigt bra bemötande!Bra och snabb service till bra pris.Rekomenderas Läs mer
  • Lars-inge L skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Ett snabbt och proffsigt och hjälpsam
    Bemötande då vi blev utan bromsar.
    På våran bil
    Dom skal ha alla stjärnor som finns.
    Vi kommer att anlita denna verkstad igen med våra 2 bilar med allt från service o reparationer. 😃😃😃😃😃😃😄😃 Läs mer
  • Mufida K skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Gjorde en stor service hos Speedy.
    Byte av olja, oljefilter, luftfilter, kupéfilter och tändstift.
    Jag är jättenöjd och jag kommer fortsätta göra service på bilen hos Speedy.
    Dom som arbetar där är också jätte trevliga och hjälper en gärna. Läs mer
  • Stig Robert Christer B skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Bra kundservice och professionellt utfört arbete Läs mer
    Anton J gillar detta
  • Alf Erik N skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Bra bemötande och mycket flexibla. Läs mer
  • Anders Erik B skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Bra och snabb service. Jag fick anmärkning på ojämn bromsverkan bak. Vänstersida var ihoprostad. Dom fixade båda bak och ombesiktade för under 800 kr. Det skulle ha kostat betydligt mer om jag skruvat, och fått tagit ledigt från jobbet för att besikta Mazda. Läs mer
  • Lina Iva-bell L skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Bemötande var bra! Fick den hjälp jag behövde vilket va att justera ett framljusen och byta ut stag till bakvagnen.
    Snabbt gick det! Läs mer
  • Farzaneh A skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Snabb och väldigt bra service Läs mer
  • Stephan Andreas Ö skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Kundservice. Finns alltid en ledig tid snabbt. Trevlig och mycket kunnig personal. Mycket prisvärt. Läs mer
  • Emanuel B skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Serviceminded och kompetent personal. Alltid ett trevligt bemötande. Löser alla problem. Mycket nöjd kund! Läs mer
  • David C skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Ett av dom bästa bemötandena jag någonsin fått innom ett serviceyrke fick jag på Speedy bilcervice i Västerås.

Servicen och arbetet höll hög nivå och personalen är genuint glad att kunna stå till förfogande för kunden.

Jag fick även reda på i detalj vad som gjorts, bytts och åtgärdats på bilen och vad som inom en snar framtid kan komma att behöva åtgärdas.

Grymt jobbat av er alla på Speedy bilcervice i västerås. Läs mer
  • Henrik N
    Henrik N skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Väldigt proffsigt rakt igenom! Snabb service och mycket trevlig personal samt bra priser. Kommer garanterat tillbaka. 3 månader sedan service och bilen går som ny! Läs mer
  • Senai K skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Supernöjd! Efter tidigare erfarenheter av otrevliga bilmekaniker så känns det så bra att möta proffs. Trevliga, raka rör och levererade snabbt. Jag kommer välja Speedy igen. Läs mer
  • Daniel Georg S skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Toppenbra service! Snabba reptider och bra genomförande. Läs mer
  • Taylan I skrev om Speedy Bilservice Västerås
    5 av 5 på alla aspekter! Mycket trevliga och tillmötesgående verkstad. Läs mer
  • Erica Elisabeth T skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Bra pris och bra service och framför allt bilen funkar bra och det gick fort. Läs mer
  • Niklas K skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Jag fick tid omgående när jag ringde. Väl på plats trevligt bemötande och snabb hjälp, högsta betyg! Läs mer
  • Ulrica A skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Mycket tillmötesgående vid telefonkontakten. Förklarade o föreslog alternativa dubbdäck. Lättillgängliga med tider o snabb service. Tillmötesgående även där. Erbjöd attraktiva betalningsalternativ. Läs mer
  • Pramual A skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Ni gjorde skäl för namnet speedy! Fick lånebil..allt gick snabbt! Mycket nöjd! Läs mer
  • Marcus W skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Fick bra hjälp och råd, samt en bra offert på reparationen. Allt stämde överens med en märkesverkstad - förutom priset som var ca 30% lägre hos Speedy. Läs mer
  • Patrick H skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Första intrycket var väldigt bra. Proffsigt mottagande och bra info på det man undrade över. Jobbet bra utfört och snabbt. Läs mer
  • Hanna Erika S skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Alltid fått snabb och bra service. Jag har bytt hjul fjädrar och kamrem och är nöjd. Jag har fått tid snabbt och ett bra pris. Personalen kan vara lite korta i telefon vid bokning och dom har varit kortfattade men trevliga när jag har lämnat och hämtat bilen. Läs mer
  • Kerstin Marie Å skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Alltid mycket bra bemötande. Speedy hjälper gärna till med det jag velat. Läs mer
  • Peab Bildrift Sverige Aktiebolag P skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Jag fick mina bromsklossar bytta under
    min semester. När jag bokade tiden fick
    jag ett mycket positivt intryck och på
    plats blir det ett toppbetyg. Läs mer
  • Gun B skrev om Speedy Bilservice Västerås
    All personal var väldigt positiva och väldigt trevliga att samtala med gav goda råd på frågor man hade . Läs mer

Strömledningsgatan 3, 721 37 Västerås