Alla kategorier AC Service Västmanland Västerås Speedy Speedy Bilservice Västerås

Speedy Bilservice Västerås

Strömledningsgatan 3, 721 37 Västerås — Visa karta

Välkommen till Speedy i Västerås!

Vi har i hela 30 år erbjudit våra kunder ärlig bilservice av högsta kvalitet. Vi gör noggranna kontroller helt kostnadsfritt och berättar vad som behöver repareras. Medan vi utför servicen kan du njuta av en kopp kaffe, vi jobbar snabbt och effektivt och det tar ofta bara en timme eller två.

Våra bilexperter har koll på allt inom bilreparationer. Vare sig det är bromsarna eller avgassystemet som behöver bytas eller reservdelar som ska installeras har vi koll och utför jobbet med bästa kvalitet. Du får alltid priset innan servicen, för att undvika tråkiga överraskningar. Enkelt och ingen oro. Självklart har vi även 3 års garanti på arbetet vi utför.

Vi på Speedy är en av Sveriges mest omtyckta verkstadskedjor. Välkommen till oss så ska vi bevisa varför!

Läs vad 191 kunder tycker om Speedy Bilservice Västerås

• 2019-06-28

Sebastian K skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Hjälpsamma & trevliga, flexibla Läs mer
  • 2019-06-26

Alena V skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Hjulinställning.
    De gjorde det ej hundra då bussningarna satt fast. Varför ska jag då betala fullt pris på ett jobb som inte är fullständigt gjort(?).
    Bokade tid och var noga med att repetera denna tid med personalen två gånger under samtalet men när jag kom dit så hade de lagt in mig en vecka tidigare. Helt oförståeligt då vi sa klara datum. Detta löste sig som tur var då det var ledigt när jag kom dit. Läs mer

Mats O skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Montering av dragkrok. Lämnade in bilen på morgonen och hämtade den efter jobbet, då var allt klart. Dragkroken sitter fortfarande fast och fungerar som den ska. Läs mer

Hans E skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Snabb service o trevligt bemötande. Läs mer

Martin A skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Alltid bra service. Dock missade man att jag alltid haft longlife olja vid senaste service. Därför blir det bara en 4a. Läs mer

Olof S skrev om Speedy Bilservice Västerås
    9000 mils service på min VW.
    Bra bemötande med högsta betyg.
    Enda förbättringpotentialen är att man skulle vilja veta mer exakt vilka åtgärder som gjorts och vilja delar som bytts. Läs mer

Karl L skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Montering sv dragkrok. Bra bemötande, kunnig personal, kort arbetstid. Toppen. Läs mer
  • Johan U

2019-06-20

Johan U skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Snabbt och smidigt. Inga problem. Läs mer
  • 2019-06-19

Hans O skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Gjorde en hjulinställning, inga konstigheter.
    Trevlig personal och bra service Läs mer

Tor F skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Snabbare service har jag inte fått på någon annan bilverkstad. Läs mer

Christer Ä skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Ett bakhjulslager som lät illa behövde bytas
    Fick en snabb och enkel felsökning, proffsigt hanterat och hjälpsamma som vanligt.
    Det gick snabbt att få en tid för att ordna det.
    Veckan efter var det färdigt och bara att rulla iväg igen.
    Superbra med test pris utan obehagliga överraskningar Läs mer

Maria H skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Snabb återkoppling och reparation Läs mer

Elvy P skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Suveränt bra bemötande alltid snabb hjälp. Har anlitat speedy under många år och kommer att fortsätta med det. 😊😊😊 Läs mer

Els-marie A skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Fungerade perfekt, är väldigt nöjd 👍🏻 Läs mer
  • 2019-06-05

Hans H skrev om Speedy Bilservice Västerås
    -Service , Bra bemött, Det som var minus var att dom glömde anmäla mig till assistans, fick påminna och ringa själv till asistansbolaget Läs mer

Sasa D skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Väldigt bra och kompetent personal..
    Sasa Läs mer

Melissa N skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Bra och snabb service samt att personalen som servar bilarna kollar upp om det finns fel som man inte vet om. Läs mer

Kurt N skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Bra bemötande
    byte av däck
    byte av bromsskivor och belägg
    snabb service och ett bra genomfört jobb/arbete
    Mvh Kurt Nilsson Läs mer
  • Hans O

2019-06-03

Hans O skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Bad personalen att kolla på ett misstänkt ljud i samband med bromsskive samt bromsbeläggsbyte bak,när dem konstaterat att differentialen var trasig på bilen kontaktades INTE jag utan man fullföljde bromsarbetet trots att det var ogjort eftersom bilen ej är körduglig,Lite tråkigt att man ej tänker på kunden.... Läs mer

Rut L skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Oljebyte och bromsklossar bak.
    Helt ok bemötande.
    Förväntningen var att få beställningen utförd snabbt och utan krångel.
    Har använt mig av Speedy några gånger tidigare och det har funkat bra på den här typen av åtgärder så även denna gång.
    Rut Läs mer

Jan-ola L skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Har endast använt tjänsten hjulskifte vår och höst under ca 10 år. Dock ej däckhotellet.
    Mycket nöjd med såväl bemötande som resultat.
    Snabb telefoninbokning och tillmötesgående planering. Läs mer

Barbro H skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Däckhotell och basservicen. Jag känner mig inte välkomnad och uppskattad som kund. Svårt att få svar på frågor. Säkert ett bra utfört arbete men jag som osäker vill veta lite mer. Läs mer

Anders B skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Snabb leverans och bra bemötande Läs mer
  • Benny B

2019-05-24

Benny B skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Däckbyte och däckhotell. Snabbt och effektivt utfört. Läs mer
  • 2019-05-22

Anders W skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Fantastisk service. Tog emot samma dag och utförde jobbet till fast pris. Otroligt. Rekommenderas Läs mer
  • 2019-05-22

Bo L skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Snabb och kostnadsfri efterdragning av hjulbultar samt ett trevligt bemötande gjorde min dag. Läs mer
  • Eva K

2019-03-15

Eva K skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Byte av fjäder framhjul och felsök motor.
    Mycket bra bemötande, hjälp och service. Skulle rekommendera denna verkstad ”alla dar i veckan”! Läs mer

Annica R skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Allt var jättebra. De fixar det som ska göras och det går fort!👍. De ringer om de hittar något utöver tex servicen. Läs mer

Jarmo H skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Bra service och bra utfört arbete. Läs mer

Martin E skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Byte av bromsar. Laga handbroms.
    Bra bemött. Lagningen av handbromsen blev inte rätt direkt men det var inga bekymmer att åka dit igen och få det åtgärdat. Läs mer
  • 2019-03-12

Lars M skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Kanon bra. Snabba. Kvalité .
    Använder mig frekvent av speedy. Rekommenderas Läs mer
  • 2019-03-12

Eva G skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Byte av avgassystem, snabb och bra service Läs mer
  • 2019-03-11

Lars I skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Jag mailade dem och de ringde upp inom en halvtimme. Ville ha vanlig service samt service och sköljning av DSG-lådan, hjulinställning samt vätgastvätt av motorn. Köpte även till byte av torkarblad runtom. Fick tid inom en vecka och tyckte det blev väldigt prisvärt, särskilt jämfört med vad det skulle kosta på märkesverkstad.
    Är väldigt nöjd. Läs mer
    2019-03-12 Speedy Bilservice Västerås svarar Lars I
    Hej Lars. Tack så mycket för din trevliga recension och att du har fått ett bra intryck av oss.
  • 2019-03-11

Karl E skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Byte av bromsbelägg fram. Trevligt bemött och snabbt arbete. Läs mer
  • 2019-01-13

Adrian-liviu V skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Mycket ,mycket, mycket,mycket bra Läs mer
  • 2019-01-12

Robert A skrev om Speedy Bilservice Västerås
    3 enkla skruvar till kupévärmare, 5 minuters jobb kostade 1700kr vilket var 3 gånger dyrare än kupévärmaren kostade.

Har varit stammis tills efter detta fiasko Läs mer
    2019-02-04 Speedy Bilservice Västerås svarar Robert A
    Hej. Vi ber så hemskt mycket om ursäkt för detta och vi erbjuder dig rabatt på ert näste besök hos oss som kompensation
  • 2019-01-11

Kent A skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Byte av bromsar blev utmärkt de ringde och berättade om ytterligare fel som de åtgärdade. Läs mer
  • 2018-12-10

Micke L skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Fick tid samma dag som jag ringde. Behövde byta skivor och klossar. Bra bemötande från början till slut. Kommer definitivt återkomma. Läs mer
  • 2018-11-19

ylva w skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Lämnade in bilen för att endast byta olja/filter. Väntade kvar och fick under tiden veta att mina främre bromsskivor och belägg var totalt nerslitna och behövde bytas. De var väldigt snabba och ville boka in en ny tid och gav mig pris.
    Jag sa att jag behövde fundera lite. Dagarna efter var det dags att besikta bilen och jag fick ingen anmärkning på bromsskivor och belägg, så jag frågade då besiktningsmannen hur de såg ut. Han ansåg inte det var dags att byta än utan jag kunde vänta nåt år till. Förstår inte hur det går ihop med Speedy bedömning med att de var totalt nerslitna!!
    De ville även fixa ett fäste till avgasröret som hade lossnat. Inte utan att man funderar på om det fick hjälp att lossna..
    Kommer aldrig anlita dessa igen! Läs mer
    2018-11-27 Speedy Bilservice Västerås svarar ylva w
    Hej. Vi ber om ursäkt att du fått ett dåligt intryck om oss. Angående bromsarna så plockar vi av hjulen för att kolla bromsskivor samt belägg. På insidan av skivan som man ej ser utifrån så var belägget väldigt slitet samt skivan hade rostkanter samt ytan var vågig och då har bromsarna slitit ojämnt. Besiktningen bedömer hur dom ser ut nu och vi bedömer så att dom håller till nästa verkstads besök
  • 2018-09-30

Charlotte S skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Fixade lampor på bilen- akut innan besiktning! Ringde ena dagen och de fixade det när jag åkte förbi dagen efter. Kanon! Läs mer
  • Annette A

2018-09-29

Annette A skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Däck o bromsreparatin, fick ett mycket bra mottagande o mycke bra service. Fick gjort de som skulle göras o bilen blev säker att köra. Upplever företaget som mycket seriöst och kommer att anlita dem igen vid behov Läs mer
  • 2018-09-29

Mats S skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Alltid bra bemötande när jag servar här. Duktiga mekaniker och schyssta priser. Läs mer
  • Alexander G

2018-09-29

Alexander G skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Servise för min BMW X3
    Speedy Bilservice Västerås har bra kundbemötande, tidsbokning och tydlig kommunikation. Läs mer

Hans J skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Service på min Volvo s-80 som är 11 år gammal. Bra bemötande och såvitt jag kan bedöma är arbetet utfört på ett bra sätt. Läs mer

Marko K skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Byte bromsskivor och belägg runtom på alla 4 hjul. Fick snabb hjälp första gången jag visade bilen för att göra en bedömning om vad som behövde göras.
    Fick sedan en tid för själva arbetet som gjordes ca 2 veckor efteråt.
    Fick dock återkomma för en uppsmörjning av kontakter till bromsindikator då lampa för bromsbelägg började lysa i instrumentpanelen efter 10 dagar.
    Fick snabb hjälp då också. Läs mer

Ylva S skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Fick tid snabbt trevligt bemötande billigt pris kommet att anlita er om något annat tok sker med mkn bil jag har även rekommenderat er till minna vänner Läs mer

Yngve P skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Bromsbyte. Snabbt och smidigt. Bra bemötande Läs mer

Lindgren Lars L skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Hej snabb service byte av glödlampor fram nackdelen att det var för dyrt lite tvär han som satt i mottagningen Läs mer
  • 2018-09-26

Bo H skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Otroligt snabb service. Och inget att klaga på utförandet heller. Läs mer
  • 2018-09-26

Gudrun I skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Jag är helnöjd med både service och utfört arbete. Läs mer

Strömledningsgatan 3, 721 37 Västerås