Alla kategorier AC Service Västmanland Västerås Speedy Speedy Bilservice Västerås

Speedy Bilservice Västerås

Strömledningsgatan 3, 721 37 Västerås — Visa karta

I 30 år har Speedys bilverkstäder mött sina kunder öppet och ärligt. Det finns inga hemligheter hos våra bilverkstäder. Vi kontrollerar din bil noggrant utan kostnad och visar vad som behöver åtgärdas. Du får ett fast pris för din bilservice/bilreparation innan vi gör jobbet, och du får gärna se på när vi jobbar. Vårt mål är att erbjuda dig som kund en bekymmersfri bilreparation/bilservice. Enkelt och utan oro för negativa överraskningar.

Snabb bilservice!

Det går fort hos Speedys bilverkstäder. Våra mekaniker byter 1000-tals avgassystem varje år och de utför minst lika många bromsbyten. Med övning kommer snabbhet. Vi har enkla rutiner och därför går inskrivning och betalning på minuten. Alla reservdelar finns lätt tillgängliga. Allt för att du skall få ett komplett kvalitetsjobb gjort, i de flesta fall inom en timme!

Läs vad 101 kunder tycker om Speedy Bilservice Västerås

• Mozaffar H
    Mozaffar H skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Ja just riktigt uselt. Besökte dem efter rekommendationer från Reco, för att få loss trasig låsmutter.
    Efter minst en timmes klantigt hamrande och slipande hade de gjort massa repor och djupa märken på alu fälgen.
    "Det här var det inget vi kunde undvika" säger killen som verkar vara chef där och pekar på skadorna. Det ska dock kunna slipas och målas på, fortsätter han. Bara så man inte ser det värsta.
    Jag bemöter de artigt och undrar om de kan göra det jobbet. Ja, det kan de, svara han, men först när de hinner. Jag betalar vänligt och artigt för däckshiftet de gjorde. Och lämnar hjulet med skadad fälg.

Det här var slutet av april. Idag, 26:: maj, ringer jag för att pejla läget.
    Han frågar om reg nr. Och nej, det har de inte.
    Jag påminner om skadorna och han frågar reg nr igen. Och konstaterar att jag har betalat för däckshifte. Och säger att de hade informerat mig om att fälgen kommer att bli skadad om de byter.

Men den informationen fick jag inte innan de började hamra. Annars hade jag utan tvekan inte låtit dem börja, utan istället gått till annan verkstad som tidigare fått loss en liknande mutter UTAN en enda repa.

Så jag påminner Speedy nu om hur allt gick till hos dem. Det är samma kille som var där.
    Och så frågar han mig vad jag är "ute efter".

Undvik dessa klantiga arroganta låtsasmekaniker.
  • Tony K
    Tony K skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Jag är mycket nöjd. Bra service. Snabbt jobbat.
  • Britt-marie J
    Britt-marie J skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Jätte bra snabb service så nöjd med jobbet !
  • Jan R
    Jan R skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Toppnöjd bra service snabbt jobb bra bemötande
  • Adapt Arbetsmiljökonsult
    Adapt Arbetsmiljökonsult skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Fick snabbt tid
    Bra service
    Snabbt arbetat
  • Mauri J
    Mauri J skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Bra bemötande vid beställning och återkoppling när däcken anlänt. Lämnade bilen på bestämd tid för skifte tog en promenad och köpte tidning. Efter en kort stund var allt klart. God service.
  • David C
    David C skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Grymt bra och snabb service. Utan tvekan stans bästa bilverkstad!
  • Johanna B
    Johanna B skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Raka besked, trevligt bemötande, bra pris.
  • Joakim J
    Joakim J skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Riktigt bra å snabb service! Bra team! Kommer absolut tillbaka hit!
  • Pia D
    Pia D skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Bra och trevligt bemötande. Snabb service
  • Kim F
    Kim F skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Snabb och bra service. Har anlitat Speedy Västerås många gånger genom åren och de känns alltid lika uppmärksamma och pålitliga! Rekommenderas!
  • Kaarina K
    Kaarina K skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Snabb och professionell hjälp med akut "skrammel" fel. Blir "min" verkstad hädanefter och kan varmt rekommendera Västerås verkstaden till andra också. Tack!
  • Leif F
    Leif F skrev om Speedy Bilservice Västerås
    mycket bra bemötande,trevliga grabbar kunniga och proffesionella. Tar hem grejer sätter fast på bilen,jag litar helt på speedy i Väsgterås,
  • Josef Ö
    Josef Ö skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Rekommenderar denna verkstad starkt! Otroligt ptoffisionella och trevliga. 5 av 5 stjärnor

// Josef
  • Bjarne H
    Bjarne H skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Byte av del av avgassystem. 1800:- Senare under dagen ringså detta tillbaka och delarna går inte att ta isär så det behöver även bytas en andra del för 2500:-. Ledsamt!
    Men senare ringer dom o säger att bilen är klar och att dom kämpat och fått till det utan bytet av andra del. Fantastiskt bra jobbat!
  • Annette B
    Annette B skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Snabbt o bra. Vänligt bemötande.
  • Robert E
    Robert E skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Trevligt bemötande, mycket bra service och bra priser.
  • Lars S
    Lars S skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Snabbt och trevligt bemötande från början.
    Fixade hem delar samma dag !
    Så det var verkligen över förväntan
  • Senai K
    Senai K skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Tydligt, bra service, snabbt och bra känsla när allt var klart.
  • Anders L
    Anders L skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Mycket bra och snabb service till ett förmånligt pris dessutom!
  • Projektverket Ab
    Projektverket Ab skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Snabb och utmärkt service! Helt nöjd.
  • Ann-charlotte S
    Ann-charlotte S skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Snabb och proffsig service, kändes bäldigt seriöst!
  • Berit B
    Berit B skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Jag har blivit positivt och professionellt bemött. Utfört arbete verkar också vara bra så vitt jag kan se nu.
  • Erik F
    Erik F skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Kommunikativa och mån om att göra ett bra jobb
  • Joakim E
    Joakim E skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Mycket bra och trevlig service.
  • Harry H
    Harry H skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Snabb service till bra priser. Väldigt trevlig och kunnig personal. Rekommenderas varmt
  • Kent J
    Kent J skrev om Speedy Bilservice Västerås
    alltid bra service till bra pris snappt
  • Leif A
    Leif A skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Bra bemötande! Vi kommer tillbaka.
  • Anja G
    Anja G skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Bra service. Trevliga och snabba. Bra!
  • Emelie R
    Emelie R skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Har fått sån bra och snabb hjälp med min bil så jag kan varmt rekommendera dessa grabbar på Speedy. /Emelie
  • Anneli H
    Anneli H skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Bra bemötande och trevliga killar, fick bra information om vad som behövdes. Var snabbt gjort och blev det priset som sagts ungefär.
  • Siegfried R
    Siegfried R skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Hej! Jag är helnöjd med både tillmötesgående
    och utförd arbete
  • Jan L
    Jan L skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Riktigt bra verkstad i Västerås!!!
  • Rolf A
    Rolf A skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Mycket bra service och bemötande..
  • Ingrid B
    Ingrid B skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Kunnig personal som kunde förklara vad som var fel och hur felet skulle åtgärdas. Fick dessutom snabbt en tid!
  • My R
    My R skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Supertrevliga, superkompetenta. Rekommenderar starkt!!!
  • Jaska H
    Jaska H skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Fick på backning på besiktningen om handbromsen som låg på två veckor efter service ? Felet åtgärdades i samma sagt något reducerat pris
  • Kerstin P
    Kerstin P skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Mycket snabb och bra service vid byte av mitt avgassystem och vindrutetorkare under 2016
  • Zenita B
    Zenita B skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Har använt Speedy Bilservice ett antal år och är nöjd med den servicen jag fått.
  • Rizah S
    Rizah S skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Är du ute efter en seriös och trygg service?
    Då åk till Speedy.
    Utmärkt.
  • Lars K
    Lars K skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Trevligt bemötande och snabb service
  • Signe E
    Signe E skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Jag tycker er service är bra o ni är tillmötesgående o trevliga !Tack !Mvh Inga-Lill Engdahl -Johansson.
  • David H
    David H skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Bra alternativ till märkesverkstan med min Volvo V50 T5
  • Katarina S
    Katarina S skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Nonchalant och arrogant person i kundmottagningen.
  • Per E
    Per E skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Skulle lämna in bilen till Speedy på ett enkelt oljebyte. Men eftersom man hade glömt att skruva på locket till oljepåfyllningen och lagt detsamma på stötdämparfästet resulterade detta i en motor indränkt i olja och en plåtskada på motorhuven. Detta upptäckte jag genast vid hemkomsten och kontaktade då genast Speedy. Den oljiga motorn fixades genom att avfettning sprutades på och en hink vatten kastades över motorn, ute på gårdsplanen framför verkstaden. Resultatet blev halvdant och jag gjorde om motortvätten själv i en tvätthall hos OkQ8. Plåtskadan visade sig sedan vara ett mycket svårlöst problem. Ja det verkar mycket komplicerat för Speedy att överhuvudtaget få tag på någon plåtverkstad. Med en enkel sökning via Eniro fick jag upp en hel lista över ett antal plåtverkstäder i närheten. Jag erbjöd mig då att själv ta tag i skadan, mot att Speedy skulle betala tillbaka kostnaden för oljebytet. Men detta ville man inte. Så kan jag då rekommendera Speedy? Nej självklart inte! Speciellt med tanka på att detta bara var ett enkelt litet oljebyte som jag själv, som glad amatör, gjort åtskilliga gånger med utmärkt resultat.
  • Ann-britt E
    Ann-britt E skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Byte av handbromsvajrar. Mycket bra bemötande, återkommer gärna.
  • Caisa L
    Caisa L skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Speedy Västerås: mycket bra bemötande, snabba och duktiga
  • Jan Ö
    Jan Ö skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Bra bemötande och snabb service!
  • Jari H
    Jari H skrev om Speedy Bilservice Västerås
    Inget att rekomendera när det gäller bromsjobb och lyssnar inte på kund utan vet allt och reultatet uteblir, åker hem med ännu sämre bromsverkan och defekta låsmuttrar. Surt sa räven!
  • Jonsson W
    Jonsson W skrev om Speedy Bilservice Västerås