Alla kategorier Cykel Stockholms län Stockholm Södermalm Sport & Cykelservice Sverige AB

Sport & Cykelservice Sverige AB

Hornsgatan 150, 117 28 Stockholm — Visa karta

Läs vad 5 kunder tycker om Sport & Cykelservice Sverige AB

• Olle E
    Olle E skrev om Sport & Cykelservice Sverige AB
    Sämsta servicen någonsin!
    Fick punktering under en cykeltur söndag em. Som tur var fanns denna cykelaffär i närheten som lovar cykelservice på 24 timmar, och den var söndagsöppen, hurra! Drar dit cykeln för att lämna in den och komma tillbaka och hämta den någon annan dag. Men; får beskedet att javisst kan de laga punkteringen men de kan inte ta emot cykeln förrän på måndag morgon därför att de håller på att städa i verkstan och vill inte ha en cykel där då! Så jag får dra hem cykeln i stället vilket tar över en halvtimme. Den enda tröst killen i affären kan ge är ett "Tyvärr". Och det enda jag kan göra är att aldrig mer gå till denna affär, men jag fick en känsla av att det inte är något som han bryr sig om!
  • George K
    George K skrev om Sport & Cykelservice Sverige AB
    Cykelringen = ett skämt cykelföretag.

Köpte min cykel, Haro Flight Line Sport, för 3 veckor. Var i affären på fredagkväll och de sa imorron(lördag) eller på söndag är den klar. Jag var inne hos dem på söndag och cyklen var inte klar. Jag tog cyklen som den och de sa kom förbi underveckan så kompletterar vi monteringen. cyklade på cyklen måndag och på tisdag gick cyklen sönder, växeln hade pajat och fästet till bygellåset gick av med jag cyklade(livsfarligt). Tur att jag inte cyklade fort då.
    Jag lämnade in cyklen på fredag och skulle få färdig monterad på söndag. Så klart var det ej klart på söndag. De hade inga reservdelar. Fick SMS på tisdag. Gick dit på onsdag för att hämta den och den var inte färdig. Jag tog cyklen och bad dra åt skogen. Jag kan montera skiten själv!!
    Kass service och ljuger hela tiden!!
  • Bjorn O
    Bjorn O skrev om Sport & Cykelservice Sverige AB
    Igår var den stora dagen då min 3,5 åriga dotter skulle få sin första cykel. Jag ringde upp vår närmaste cykelbutik -Cykelringen på hornsgatan - för att kolla vad de hade inne gällande barncyklar. Killen på telefon sa att de hade massor av modeller i butiken i alla möjliga färger. Kom in bara. Väl på plats fanns ingenting där. bara bilder på dataskärmen som visades av en oinspirerad säljare som samtidigt förklarade att de inte hade tid att montera någon cukel. alla låg i kartonger. Min frustration mynnade ut i ett nedlåtande omdöme om både butiken, hanteringen och bemötandet. Min besvikna dotter och jag tog bilen till Sportson i Kungens Kurva där vi mötte trevlig personal och ett stort urval av monterade cyklar som hon fick välja bland.
  • Johan P
    Johan P skrev om Sport & Cykelservice Sverige AB
    Var inne och tittade på en racer från Marin som kostade 17000:- som de påstod tidigare kostat över 30000:-. En cykel med den komponentnivån (billigt FSA-vevparti, Aksium-hjul, 105 växlar, aluminiumram) kan omöjligt någon gång ha kostat så mycket. Jag tycker att det sänkta priset (17000) är ganska högt för den cykeln. Jag tittade även på en hybrid som enligt cykelringen var sänkt över 60% till "endast" 6000:- Tjena, med Altus/Deore-mix, Isoflow-vevparti mm borde den aldrig kostat mer än 6000:- någonsin.
    Fredrik E gillar detta
  • Mikael M
    Mikael M skrev om Sport & Cykelservice Sverige AB
    Fantastiskt dåligt företag. Köpte en cykel som jag efter mycket om och men fick byta. Den var helt obrukbar. Fick en ny cykel. Efter nån månad började hjulen vobbla. Mitt fel enligt företaget. Att rikta hjulen skulle kosta nästan 1000 spänn. Konkurrenter tar hälften. Slängde skiten och köpte en riktig cykel på annat ställe.

Hornsgatan 150, 117 28 Stockholm