STB Svenska Takbeläggningar AB

• Badge2022
4.5
Ligue 08-509 240 67 Compartilhar

About company

STB Svenska Takbeläggningar AB har blivit utsedda till Sveriges bästa takläggare i King of Roofs två gånger. Det är en takläggare i Stockholm med mycket lång erfarenhet och kunskap inom tak som givetvis är deras specialitet. STB har all kompetens som behövs samlat under samma tak. Oavsett om det handlar om nyläggning av tak...

145 omdömen om STB Svenska Takbeläggningar AB

Mats N
Escreveu sobre STB Svenska Takbeläggningar AB

En bekymmersfri beställning av nockband till vårt branta sadeltak. Ett mycket bra pris och väl utfört arbete. Inget efterarbete och Ingen yrsnö har nått in. Vi är jättenöjda med STB. Mats o Marina i Huddinge

Jan O
Escreveu sobre STB Svenska Takbeläggningar AB

Jobbet utfördes på utsatt tid, jag är nöjd.

Birgitta H
Escreveu sobre STB Svenska Takbeläggningar AB

Arbetet utfördes mycket professionellt. Snabba och duktiga killar. Dock kan kommunikationen förbättras. Vi är dock mkt nöjda med resultatet.

Patrik B
Escreveu sobre STB Svenska Takbeläggningar AB

Vi fick hela vårt tak av betongpannor utbytta av STB. Jobbet gjordes snabbt, kostnadseffektivt och utan några problem längs vägen. Vi har även fått efterservice gjord då en panna gick sönder vid snöröjning, och sprint inte satt som den skulle vid bytet. Detta hjälpte STB att fixa utan extra kostnad. Nöjd överlag med arbete och kontakt med dem läng vägen, och kan rekommendera dem för deras tjänster.

Bo J
Escreveu sobre STB Svenska Takbeläggningar AB

Dök upp vid avtalad tid och arbetade extremt snabbt och profsigt. Mycket smidiga att ha att göra med. Med andra ord, företaget agerade exakt som man önskar att alla hantverkare skulle göra. STB kan varmt rekommenderas. Bosse Jonsson Nacka

Tor Lage J
Escreveu sobre STB Svenska Takbeläggningar AB

Proffsigt bemötande bra utfört arbete rekommenderar starkt svenska takbeläggningar ab

Åke Harald S
Escreveu sobre STB Svenska Takbeläggningar AB

Bra kontakt med STB vid förfrågan. Trevliga hantverkare. En offert som stämde under hela arbetet. Har rekommenderat STB till granne som ska lägga om taket.

Jan-Åke B
Escreveu sobre STB Svenska Takbeläggningar AB

Bra besök i höstas och koll av garagetaket Kunnig besiktning och snabb offert. Tyvärr kom vintern för snabbt så arbetet fick göras nu på våren. Snabbt och proffsigt utfört (en arbetsdag).

Rune A
Escreveu sobre STB Svenska Takbeläggningar AB

Snabba med offert och faktura. Jobbet är helt ok. Killarna som anlitats för att göra jobbet trevliga, men missade att fästa pappen över helgen, så när vinden tog i fick vi själva gå upp och fästa så vi skulle slippa regnvatten i vindsisoleringen. De glömde också att hämta det sista plåtskrotet så det har vi transporterat bort. STB bör fundera över vilka de anlitar som underentreprenörer.

Elisabeth W
Escreveu sobre STB Svenska Takbeläggningar AB

Vi har låtit byta ut takpannor, papp och läkt. Vi har också låtit byta ut två takfönster. Som vi kan bedöma är arbetet väl utfört, allt snyggt iordningställa efter att renoveringen avslutats. Bra bemötande från start av representant från STB. Bra och tydlig offert. Dock svårt med kommunikationen med de som utförde arbetet då svenskan var mycket begränsad. Samt de som byggde ställningarna kunde ha informerat att de tänkte sätta igång.

Kjell S
Escreveu sobre STB Svenska Takbeläggningar AB

Över lag en mycket positiv upplevelse! Vi aniltade STB för lagningar på tak och avrinning på vår villa. Mkt sympatiska och kompetenta projektledare som tog sig god tid och omsorg att hjälpa till med designideer och tekniska lösningar både före och under arbetet. Trots tidsvis utmanande vinterförhållanden med snö och is så kunde STB hålla både tid och budget. Vi uppskattade att de alltid var lyhörda och lösningsorienterade :)

Robert E
Escreveu sobre STB Svenska Takbeläggningar AB

Mkt proffsigt rakt igenom och vi är jättenöjda med slutresultatet

Fredrik Alexander William J
Escreveu sobre STB Svenska Takbeläggningar AB

Vår förening tog in dem för att skotta. De kom ut dagen efter och lyckades få bort snön från alla tvåvåningshus och tog bort snön nedanför. Vi blev mycket nöjda med kommunikationen och hastigheten.

NORA F
Escreveu sobre STB Svenska Takbeläggningar AB

Vill varna för företaget. De arbetar med flera olika lag visade det sig. Vissa är säkert bra men de som kom till oss gjorde allt fel. Tveksamt om de kan någonting om tak. Varje sak blev fel och är fortfarande fel. Men de svarar inte i telefon eller åtgärdar deras fel. Anlita inte bolaget om ni vill ha ett helt tak!

Svar från STB Svenska Takbeläggningar AB

Hej Nora! Vi har förstått ditt missnöje, vilket vi såklart tar till oss av. Vi anser dock att bilden du ger är orättvis och onyanserad då en besiktningsman som ni själva valt ut, har utförd och godkänt en Slutbesiktning samt att ni själva har godkänt och betalat. Arbetet hos dig innefattade demontering och återmontering av de befintliga pannorna, då pannorna är vackra, mycket sällsynta och speciella. Så pass speciella att inte heller besiktningsmannen förstod problematiken vid nocken. Det skulle visa sig att pannorna på...

OLA S
Escreveu sobre STB Svenska Takbeläggningar AB

Vill varna för detta företag! Vår kontakt med dem slutade i Tingsrätten, där de hade många fall vid den tidpunkten!!! T.o.m. val av material på ett papptak blev fel? Varning utfärdad!

Svar från STB Svenska Takbeläggningar AB

Hej Ola! Vi vet inte vad du syftar till och ställer oss frågande om detta ens syftar på oss, STB AB,(?) då vi inte alls kan härröra det du skriver till realiteten. STB AB startades för snart 40 år sedan och arbetar med stor övervikt åt privatpersoner. Våra ärenden mot konsument i Tingsrätten under alla dessa år går att med lätthet räkna på en hand. Inget av ärendena är med en person vid namn Ola. Vi kan inte på något sätt härleda din kommentar till något ärende och ej heller beskrivningen att VI skulle ha många fall....

Christian Bruno C
Escreveu sobre STB Svenska Takbeläggningar AB

Taket blev bra, o de som jobbade var väldigt trevliga o hänsynsfulla.

Gustav N
Escreveu sobre STB Svenska Takbeläggningar AB

Väldigt professionellt utfört arbete, från besök, offert till slut. Vad som skulle kunna förbättras är kommunikationen kring start av utförande, samt löpande arbete.

Britt K
Escreveu sobre STB Svenska Takbeläggningar AB

Hej Blev trevligt bemött av takläggarna. De var effektiva kan inte bedöma om arbetet är bra gjort... hoppas på det. Önskar dock att de hämtat en stor bygg bag med avfall snabbare den låg på vår gemensamma radhus väg i flera veckor. Jag mailade 2 gånger om det.

Cicilia I
Escreveu sobre STB Svenska Takbeläggningar AB

Stb la om en del av vårt tak, jobbet är ok utfört men bemötande från personal på plats var ej ok. Två killar dyker upp helt utan att förvarna. Säger att de inte vet vad de ska utföra för jobb, klagar sen till oss som kund på bristfällig utrustning o felaktig info.

Bengt L
Escreveu sobre STB Svenska Takbeläggningar AB

Omläggning av papptak + nya hängrännor. Snabbt till jobb Snabbt på jobb. Alla byggsopor bortforslade. Superb byggledare. Bästa pris av 3.

Ossie E
Escreveu sobre STB Svenska Takbeläggningar AB

Vänligt bemötande. Arbetet utfört enligt överenskommelse.

Bruno C
Escreveu sobre STB Svenska Takbeläggningar AB

Snabba, effektiva och professionella takläggare som gjorde ett bra jobb

ERIK N
Escreveu sobre STB Svenska Takbeläggningar AB

Jag anlitade STB för att måla om en del av plåttaket på vårt hus. Bra bemötande och snabb respons i början, men detta ändrade sig drastiskt när jag hade synpunkter på arbetet de utfört. De som utförde arbetetet gjorde det utan att täcka och skydda vår privata egendom, vilket resulterade i spilld färg på vår balkong i trä och en trappa. Taket var också fullt av färg som runnit, klumpat, och lagt sig i trådar efter att ha droppat från rollern. Det fanns också flertalet permanenta ringar från färgburkar. När jag påpekade...

Svar från STB Svenska Takbeläggningar AB

Hej Erik! Vi har försökt att vara tillmötesgående, och du har fått låna fallskyddsutrustning av oss för att du själv skulle kunna utföra underarbetena med rengöring och färgborttagning av takytan. Vi har inte emotsatt oss att utföra vidare åtgärder, utan erbjuder oss fortsatt detta, att t.ex förbättra finishen på skorstenen som du inte är nöjd med. Vi besvarade dock ditt mail, där du framhöll att du emotser ett prisavdrag och att du inte förväntar dig vidare åtgärder, som vi erhöll innan vi fått möjlighet att komma på...

Stefan H
Escreveu sobre STB Svenska Takbeläggningar AB

Bra och trevligt bemötande.

Cecilia D
Escreveu sobre STB Svenska Takbeläggningar AB

Trevligt bemötande snabb återkoppling och fint omlagt tak fick jag

May-Anne J
Escreveu sobre STB Svenska Takbeläggningar AB

De har lagt om tak på mitt föräldrahem. Snabbt. Gjort jobb hos oss förut. Det har varit bra. Och tätt hoppas det här också är tätt. Väldigt trevligt bemött.

Åke P
Escreveu sobre STB Svenska Takbeläggningar AB

Vi hade takläkage på garaget som reparerades takpappen byttes oxå

Markus L
Escreveu sobre STB Svenska Takbeläggningar AB

Bra bemötande och arbetet blev gjort som överenskommet. Hade väl förväntat mig någon på plats som talade svenska med tanke på företagets namn. Dessutom hade jag uppskattat någon slags slutbesiktning/genomgång av utfört arbete men det uteblev.

Alexander N
Escreveu sobre STB Svenska Takbeläggningar AB

Bra bemötande under offert - och genomförandeprocessen. Arbetet utfördes på ett professionellt sätt.

RYAN L
Escreveu sobre STB Svenska Takbeläggningar AB

Bra pris. Kom när dem har sagt. Kvalitet på jobbet var bra.

Sven Helge Torbjörn L
Escreveu sobre STB Svenska Takbeläggningar AB

Vi uppfattar att arbetet utfördes med stor professionell skicklighet och vi blev genom gående mycket vänligt och tillmötesgående bemötta

Per J
Escreveu sobre STB Svenska Takbeläggningar AB

Hade ett läckande tak som dom fixade på ett bra sätt. Första åtgärden hjälpte inte helt men då kom dom snabbt och insåg att dom behövde göra ännu en åtgärd. Gick mycket snabbt och dom lämnade inte taket förrän det var lagat. Mycket bra hjälp.

Ida T
Escreveu sobre STB Svenska Takbeläggningar AB

Ett seriöst företag som rekommenderas. Vi har anlitat dem 2 gånger och är mycket nöjda.

Walter O
Escreveu sobre STB Svenska Takbeläggningar AB

Proffsigt och vänligt bemötande av STB från första kontakten kring vårt hustak som behövde snar åtgärd, till slutbesiktning! Gemensam pedagogiskt genomgång av vad som skulle genomföras, transparent offert (som följdes upp till punkt och pricka) och stor lyhördhet för att tex få till tidskritiska moment, så att familjelivet med barnkalas kunde flyta på rätt ostört under hela arbetstiden. När vi undrade om det gick att tidigarelägga arbetet (sommar istället för senhöst), var de egentligen mkt hårt bokade, men våra önskemål...

Gil Retna G
Escreveu sobre STB Svenska Takbeläggningar AB

Mycket bra både i kontakten inför, under och efter arbetet. Besvarade snabbt alla frågor vi hade. Rekommenderas starkt.

Ossie E
Escreveu sobre STB Svenska Takbeläggningar AB

Reparation av vindskivor. Utmärkt bemötande. Arbetet väl utfört före överenskommen tidplan.

Helena B
Escreveu sobre STB Svenska Takbeläggningar AB

Vi anlitade STB för att sätta igen en taklucka som läckte, byta ut och måla vindskivor samt att måla om takfoten. Kontakten med säljaren fungerade bra men när arbetet skulle utföras skickar de en underleverantör som inte visste så mycket om jobbet. Det var svårt att kommunicera då de inte förstod varken svenska eller engelska. Personalen hade inte nödvändiga kunskaper för arbetet. Vi blev tvungna att arbetsleda via gester trots att detta skulle skötas av STB. Det kändes som vi var med i en fars. Ska ge några exempel: Målning...

Svar från STB Svenska Takbeläggningar AB

Hej Helena! Vi beklagar det missnöje vi uppfattar av det du skrivit. Vid tiden då arbetet utfördes i månadsskiftet sep-okt 2018 fick vi dock en helt annan uppfattning. Efter arbetes färdigställande i oktober önskar ni även en ny offert ifrån oss för ytterligare arbeten hos er, med membrantäckning av er altan etc. Gällande lampan och fönstret hölls en dialog oss emellan där vi försökt vara lyhörda och enligt vad vi förstod då, löste sig detta på ett för Er tillfredsställande sätt. Vår sista kontakt var i november, efter...

Jancor Konsult Ab J
Escreveu sobre STB Svenska Takbeläggningar AB

Åtgärder av garantiarbeten. Taket lades om av annan entreprenör Ett bra bemötande av ansvarig person (Jan) Förväntningarna uppfylldes så vitt jag vet. Någon ytterligare besiktning är inte gjord. En mindre justering återstår men denna justering har jag ännu inte informerat STB om Vi är nöjda. Det uppstod bråk mellan takläggarna vilket bör undvikas - åtminstone så länge vi är på plats...

Svar från STB Svenska Takbeläggningar AB

Hej Jan! Tack för lämnat omdöme. Vi är glada att vi uppfyllt dina förväntningar. Vi återkommer till dig innan helgen angående den justering du nämner återstår. Naturligtvis vill vi även förvissa oss om huruvida det är våran personal eller den andra entreprenören som varit delaktig i någon bråksituation, vilket bör undvikas alltid på arbetsplatsen. Vi hörs inom kort! Mvh Daniel J STB AB

Monica L
Escreveu sobre STB Svenska Takbeläggningar AB

Stb är ett företag med många fördelar. Bra dialog och kommunikation Bra offert detaljerad Snabb leverans på arbetet. Ordningsamt gällande bortforsling och bortstädning av gammalt material. Enkelt med att betala faktura

Birgitta H
Escreveu sobre STB Svenska Takbeläggningar AB

Byte av stuprör och takrännor. Gott bemötande.

Lars-åke R
Escreveu sobre STB Svenska Takbeläggningar AB

Plåt på tak. Bra jobb. Ordning och reda.

CECILIA L
Escreveu sobre STB Svenska Takbeläggningar AB

Oseriöst bolag! Återkommer inte trots upprepade försök att nå dem, dåliga arbeten utan garanti, mycket oprofessionella. Anlita dem inte!

Svar från STB Svenska Takbeläggningar AB

Hej Cecilia! Vi förstår den beklagliga och besvärliga situation som ett läckage kan innebära och som ni nu upplever och er besvikelse går inte att ta miste på. STB AB har svarat vid varje mail- och sms-kontakt ni tagit med oss. Du kontaktade oss på STB AB på lördagen 10/10. På tisdagen 13/10 var vi på plats första gången och tittade på ert tak, som tidigare ägare anlitade oss för att lägga om 2011. Fredag samma vecka samt efterföljande vecka var vi för åter igen på plats och för att undersöka taket och leta efter...

Jan H
Escreveu sobre STB Svenska Takbeläggningar AB

Läggning av Cedumtak på nybygge. Mycket bra och provessionellt bemötande och leverans i enlighet med löften

Anders B
Escreveu sobre STB Svenska Takbeläggningar AB

Ny takbeläggning utfördes. En skorsten revs och ny taklucka utfördes. TV antenn flyttades. Arbetet gick snabbt och smidigt och jag blev väldigt bra bemött. Anbudet innehöll allt som behövdes ! Jag kan verkligen rekommendera STB

Therese S
Escreveu sobre STB Svenska Takbeläggningar AB

Bytte hela taket. Mycket fint och bra jobb utan anmärkningar av besiktningen. Under arbetets gång höll de rent kring huset!

Thomas S
Escreveu sobre STB Svenska Takbeläggningar AB

Tack för hjälpen med papptaket, proffsigt bemötande hela vägen och mycket väl utfört arbete.

Tommy B
Escreveu sobre STB Svenska Takbeläggningar AB

Höll inte alls tidsplanen och hade i princip noll återkoppling på mail eller telefon. Känns som företaget tagit på sig för mycket jobb mot vad de kan hantera. När man väl fick tag på någon så var det enbart dåliga ursäkter man möttes av. Dock skall tilläggas att arbetet blev bra när det väl blev färdigställt.

Carl R
Escreveu sobre STB Svenska Takbeläggningar AB

Väldigt trevligt bemötande och ärlig kommunikation. De höll sig inom budget och erbjöd konkreta lösningar skräddarsydda efter våra behov. Äntligen ett företag där man som kund inte känner sig lurad. Jag kan starkt rekommendera dem!

Anders L
Escreveu sobre STB Svenska Takbeläggningar AB

Jag kontaktade STB för ett litet jobb angående taklucka, som innebar både enkelt snickeri och plåtarbete. Snabb respons, kostnadsförslag efter foton via mail. Arbetet gick smidigt, professionellt och prisvärt, framförallt då de var tre personer på plats vid arbetet. Snyggt och undanstädat efteråt. Jag är supernöjd med deras arbete och bemötande!

Kersti Britt C
Escreveu sobre STB Svenska Takbeläggningar AB

Köpte 3 st nockfogninhgar och ett extra dräneringsrör till markplan och fick dessutom hängrännorna rensade för obetydligt pristillägg. Blev väl bemött men inte särskilt skyndsamt. Väl uufört arbete. Rekommenderas.