Stena Fastigheter AB
2.3 i betyg av av
3 omdömen
Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag3 omdömen om Stena Fastigheter AB
-
skrev om Stena Fastigheter AB
Jag har tidigare gett Stena fastigheter ett dåligt omdöme pga jag har blivit dåligt behandlad av en anställd där, och mitt omdöme om Stena färgades av ilskan över den anställde som behandlat mig dåligt. Men att bo i Stena fastigheter är OK, dom får godkänt och vissa saker är riktigt bra och det finns omtanke för hyresgästerna. Det är alltid varmt i lägenheterna och man behöver aldrig frysa i Stenas lägenheter, det uppskattar jag mycket. Stena månar om sina hyresgäster men sen att det finns en o annan anställd som inte bemöter en bra är ju inte ledningens fel. Sånt finns ju överallt i stora organisationer. Man ska dock veta att Stena genomför extensiva reparationer och mitt tips är att Du tar reda på hur mkt dom behöver komma in i din lägenhet och hur mycket dom kommer utföra reparationer i området där lägenheten är per år innan Du skriver kontrakt med Stena.
-
skrev om Stena Fastigheter AB
De kontaktytor som jag har haft med Stena Fastigheter har varit otroligt otrevliga. Bland annat har hyresansvarig ringt och felaktigt anklagat mig för att inte bo på adressen.
Jag fick dåliga vibbar redan när jag skrev på hyreskontraktet, men den här personen har tyvärr under hela min boendetid varit otrevlig och extremt icketillmötesgående. Det Stena Fastigheter gör bäst är att höja hyrorna.
Under en lång period hade vi en allvarlig vattenskada i lägenheten. Ett rum gick inte alls att använda då det hade runnit vatten och bildats mögel. Vi fick inget hyresavdrag för perioden, inte ens en ursäkt för att det tog väldigt lång tid då vi var utan ett av rummen i en lägenhet med två sovrum.
Nu har jag flyttat ut, och hör från grannarna att många nu flyttar ut då de helt enkelt har fått nog av Stena Fastigheter och inte ställer upp på hyreshöjningen på 28% som nyligen gick igenom.
Hyresvärden hotade också med att vi skulle få betala för eventuellt hyresbortfall efter vår utflytt (eftersom de inte hittade någon ny hyresgäst i tid, påstod de) då vi inte hade återkopplat på ett mejl på fem dagar. De tvingade oss även att hålla i två lägenhetsvisningar, men kunde inte själva närvara eftersom det var efter arbetstid.
Jag rekommenderar ingen att välja Stena Fastigheter som hyresvärd, om man har något alternativ. -
skrev om Stena Fastigheter AB
Jo, det är helt okej. Det som är dåligt är service-anmälan, otroligt ocharmiga tjejer som tycks ha sitt första jobb här. Är hissen trasig så kopplar de vidare till "hissbolaget". När de inte svarar och man ringer igen för att anmäla så får man veta att det är "ni själva" som ska ringa hissbolaget. Va? Är det inte hyresvärdens uppgift att se till att hissen funkar?
En annan tråkig sak är att sopkärlen är så äckliga så man inte vill ta i dem med tång, men värden ser inte till att de blir avdiskade.
I övrigt bra boende i huset där jag bor. Inget "extra", men helt okej grundstandard.