Alla kategorier Fastighetsbolag Stockholms län Stockholm Norrmalm Stena Fastigheter AB

Stena Fastigheter AB

Drottninggatan 26, 111 51 Stockholm — Visa karta

1.7 i betyg av av 3 omdömen

Läs vad 3 kunder tycker om Stena Fastigheter AB

• viktoria e

2019-02-05

viktoria e skrev om Stena Fastigheter AB
    Rekommenderar INTE Stena Fastigheter i Lomma. Påträngande och störande. Kontaktar hela tiden sina hyresgäster för diverse saker. En gång bankade och skrek en av fastighetsskötarna, Jimmy och hade åsikter om att jag inte fick ha en flyttkartong utanför min dörr. Denne stod där tillfälligt och togs bort sen. Senare kom denna Jimmy o var skitsur och arg och frågade "om jag inte ville ha kontakt med andra". Som om det var hans ensak öh taget. Hur kan man göra så? kontakta hyresgäster genom att gå och knacka på deras dörr och fråga om dom inte vill ha kontakt med en. Det här är , så länge vi hyr av Stena, våra hem. Det är inte en telefonbok för umgänge för dom anställda på Stena. det är ingen kontaktförmedling som vi hyresgäster har skrivit upp oss på. Att få vara ifred är en mänsklig rättighet. Som jag hoppas respekteras och gäller även när man hyr av Stena Fastigheter. Om Stena fastigheters medarbetare söker kontakt med andra får dom vända sig till kontaktförmedlingar. jag förstår att stena fastigheter har så otroligt kasst omdöme samt att dom har tagit bort möjligheten till att lägga omdöme på facebook. Läs mer
  • 2017-10-11

Marcus B skrev om Stena Fastigheter AB
    De kontaktytor som jag har haft med Stena Fastigheter har varit otroligt otrevliga. Bland annat har hyresansvarig ringt och felaktigt anklagat mig för att inte bo på adressen.

Jag fick dåliga vibbar redan när jag skrev på hyreskontraktet, men den här personen har tyvärr under hela min boendetid varit otrevlig och extremt icketillmötesgående. Det Stena Fastigheter gör bäst är att höja hyrorna.

Under en lång period hade vi en allvarlig vattenskada i lägenheten. Ett rum gick inte alls att använda då det hade runnit vatten och bildats mögel. Vi fick inget hyresavdrag för perioden, inte ens en ursäkt för att det tog väldigt lång tid då vi var utan ett av rummen i en lägenhet med två sovrum.

Nu har jag flyttat ut, och hör från grannarna att många nu flyttar ut då de helt enkelt har fått nog av Stena Fastigheter och inte ställer upp på hyreshöjningen på 28% som nyligen gick igenom.

Hyresvärden hotade också med att vi skulle få betala för eventuellt hyresbortfall då efter vår utflytt (då de inte hittade någon ny hyresgäst i tid) då vi inte hade återkopplat på ett mejl på fem dagar. De tvingade oss även att hålla i två lägenhetsvisningar, men kunde inte själva närvara eftersom det var efter arbetstid.

Jag rekommenderar ingen att välja Stena Fastigheter som hyresvärd, om man har något alternativ. Läs mer
  • Marcus A

2012-02-20

Marcus A skrev om Stena Fastigheter AB
    Jo, det är helt okej. Det som är dåligt är service-anmälan, otroligt ocharmiga tjejer som tycks ha sitt första jobb här. Är hissen trasig så kopplar de vidare till "hissbolaget". När de inte svarar och man ringer igen för att anmäla så får man veta att det är "ni själva" som ska ringa hissbolaget. Va? Är det inte hyresvärdens uppgift att se till att hissen funkar?

En annan tråkig sak är att sopkärlen är så äckliga så man inte vill ta i dem med tång, men värden ser inte till att de blir avdiskade.

I övrigt bra boende i huset där jag bor. Inget "extra", men helt okej grundstandard. Läs mer