Alla kategorier Övrigt Stockholms län Danderyd Fastighetsbolaget Granit O Marmor i Danderyd AB

Fastighetsbolaget Granit O Marmor i Danderyd AB

Läs vad 8 kunder tycker om Fastighetsbolaget Granit O Marmor i Danderyd AB

• Arkitekt S
    Arkitekt S skrev om Fastighetsbolaget Granit O Marmor i Danderyd AB
    VARNING!
    Otrevligt bemötande är bara början. De uppger en måttolerans på plus minus en millimeter. Det kan man glömma. Skivan var drygt tre millimeter fel i bredd. De bad mig komma in med skivan vilket i sig var ett stort jobb. Väl där så börjar ägaren yra om att den är felmätt (det har inte skett någon mätning, den var beställd enligt ritning med mått), att alla måttband är olika, att mitt måttband inte stämmer, att de använder tumstock och att den är tillverkad i en CNC maskin bl.a. bl.a. Till sist medger han att den är minst 3 mm för smal men vägrar att göra en ny, skriker att skivan är hans och att han tar den till baka. Detta trots att en kvinna på företaget lovat mig en ny skiva om den var fel. Maken till idiotiskt beteende har jag aldrig stött på. Tur att jag ännu inte hade betalat. Tur att det inte var ett stort jobb för en av mina kunder, det hade kunnat sluta i en mycket trist tvist. Undvik detta företag!
  • Magnus N
    Magnus N skrev om Fastighetsbolaget Granit O Marmor i Danderyd AB
    Trots otrevligt bemötande när jag besökte Bror Törner bestämde jag mig för att beställa sten av dem. Skulle bl.a. ha en liten stenbänk med en liten slipad kant på översidan. Mina hantverkare hämtar och monterar stenen. Jag ser tyvärr inte stenen innan den är monterad och att den är felaktigt gjord med en stor slipad fas på undersidan. Blir till att bryta bort stenen och då går den sönder. När jag kommer tillbaks till Bror Törner med stenen håller de, efter lång diskussion, med om att stenen inte är gjord enligt beställning. Men jag har brustit i min undersökningsplikt så därför kan de inte göra något annat än att fakturera samma, orabatterade pris, på stenen som ska ersätta deras felaktigt tillverkade sten. Men för att visa att de "inte tycker illa om sina kunder" så ser de till att tillverka den lite snabbare än vad de skulle ha gjort annars.

Till råga på allt så fakturerar de både mig och mina hantverkare för stenen. När jag får min faktura från hantverkarna och märker detta och påpekar det till dem får man ingen ursäkt eller något sånt utan bara nån kommentar om den "mänskliga faktorn". Väntar fortfarande på att de faktiskt ska betala tillbaka pengarna.
  • Andreas S
    Andreas S skrev om Fastighetsbolaget Granit O Marmor i Danderyd AB
    Jag var och handlade ett stengolv hos Bror Törner i morse. Hade köpt för för få kvm och behövde komplettera. Jag har aldrig blivit så dåligt bemött i en butik tidigare. NÅGONSIN. Då har jag ändå köpt både bänkskivor och golv genom åren av Bror Törner. Nu gick det dock för långt och jag kommer ABSOLUT INTE ÅTERVÄNDA SOM KUND. Ägaren har en taskig attityd gentemot sina kunder och verkar inte fatta hur kundvård funkar.

Just i mitt fall tyckte jag att jag borde kunna få deras lägre kvm pris med tanke på att jag köpt så mycket av golvet sedan tidigare, och i detta fall skulle jag bara komplettera med ytterligare några kvm till en befintlig order.... men icke... ägaren började skälla ut mig och mena att jag var trög som inte fattade något. Jag fick skylla mig själv som inte hade beställt tillräckligt första gången.

Det var droppen för mig. ALDRIG MER BROR TÖRNER.... sorry, ni har tappat en kund!
  • Christopher Ö
    Christopher Ö skrev om Fastighetsbolaget Granit O Marmor i Danderyd AB
    Åkte långväga för att se deras utbud på plats. Hittade en stensort som jag verkligen tyckte om, och bad om en offert. En vecka gick och mailkorgen var fortfarande tom. Ringde och frågade vad som händer. De försäkrade mig om att offerten skulle komma. Nu, två veckor senare har jag fortfarande inte hört något. Går till en annan stenleverantör istället.
  • Josefin K
    Josefin K skrev om Fastighetsbolaget Granit O Marmor i Danderyd AB
    Kunniga och bra utbud. MEN väldigt stökiga att ha att göra med. Inga uppgifter vi lämnat verkar ha noterats, leverantör och montör är omöjliga att nå. Detta får vi försöka styra upp själva trots den saftiga summan det kommer kosta. Vi har ringt och ringt i flera veckors tid och försökt få besked om när levens och montage kan ske utan att få besked av någon. Vår skiva är klar och besiktigad sedan länge men vi står trots detta utan kök. Tråkigt.
  • Micke
    Micke skrev om Fastighetsbolaget Granit O Marmor i Danderyd AB
    Länge sen jag blev så illa bemött av någon! Jag åkte till Bror Törner i Danderyd för att titta på stensorter till en fönsterbänk. Innan hade jag ringt för att höra mig för om de verkligen hade det jag letade efter. Redan på telefon tyckte jag att damen jag pratade med verkade lite lätt otrevlig, men jag tänkte att det var nog bara inbillning. Den äldre, lätt överviktiga dam som arbetade där var den mest otrevliga person jag mött på många år. Inte sen jag var liten och var på båtmässa har jag blivit behandlad som skit på samma sätt av någon. Jag frågade vänligt om jag kunde få se på stensorter till en fönsterbräda. Då tittade hon på mig från topp till tå ungefär som att jag såg ut som en svårt nedgången knarkare och säger med hög och otrevlig röst att jag ska följa med ut på lagret. På vägen ut stannar hon plötsligt och börjar förhöra mig om var jag bor, vilken mejladress jag har och annat som inte har ett dugg med mitt ärende att titta på stensorter att göra. Plötsligt tvärvänder hon och börjar gå ut mot butiken igen samtidigt som hon talar om för mig vilken sten jag ska ha och att den ska vara matt. Hon hade naturligtvis ingen aning om vilken stensort jag ville ha, och att jag ville ha en blank yta. Sen pekar hon på väggen och säger att jag kan titta själv. Hon lovar att skicka ett mejl med ett pris på en stensort jag inte ens hade frågat efter och därefter försvinner hon ut till något personalrum. Jag inser att jag inte vill ha att göra med det här skitföretaget och går därifrån. Något mejl fick jag aldrig.
  • Marie G
    Marie G skrev om Fastighetsbolaget Granit O Marmor i Danderyd AB
    Bra utbud men flertal av säljarna är yttertst otrevliga.
  • Björn  S
    Björn S skrev om Fastighetsbolaget Granit O Marmor i Danderyd AB
    En riktig stenfirma mitt i stan men ordentligt utbud på både kalksten, granit och marmor för bänkskivor, golv och vägg. Kunnig personal med bra service!

Rinkebyvägen 12, 182 36 Danderyd