Steninge Rör AB

1.0 i betyg av av 2 omdömen

Läs vad 2 kunder tycker om Steninge Rör AB

• 2020-10-21

Marianne N skrev om Steninge Rör AB
    Håll koll på arbetstiden då dubbla timmar faktureras, och därigenom görs för hög för lagligt ROT-avdrag. Antal arbetstimmar i huset specificeras inte i fakturan, trots att kunden begär det. Reklamerade fel åtgärdas inte, arbetet slutföres inte om du invänder mot fakturan, annan rörmokare måste anlitas för att rätta till felet. Efter att ARN avslutat ärendet, skickar företaget, utan avtal, en faktura på 5 timmar till kunden för att som företaget påstår: ha skrivit en sida svar till ARN och konsultation. ARN är gratis. Företaget kommer kl 8.30 och tar lunch 1 timme och 40 minuter. Företaget borrar felaktigt i bärande bjälke o svarar att det inte är företagets ansvar. Företaget begär själv tillträde till huset, efteråt, för att kontrollera vilka rör han tidigare satt upp och fakturerar sedan utan avtal 1,5 timme arbetstid för ett kort besök, trots att han är skyldig att ha en dagbok hemma med sitt sålda använda material och har mycket kort resväg. Företaget ger inget säkert vatten intyg vid fakturering, trots medlemskap. När man invänder blir man väldigt otrevligt bemött till och med i företagets skrivelse till ARN. Företaget vägrar diskutera gjorda fel och dubbla fakturerade timmar och skapar en väldigt obehaglig känsla. Kommer aldrig att anlita detta företag igen. Jag tycker det är viktigt att dela med mig om mina händelser. Läs mer
  • Reco tipsar!
    Inneklimat Service IVT Center
    4.3 / 5 i betyg — 168 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Hej. Vi köpte en frånluftsvärmepump i juni 2020, IVT 402, och fick den installerad snabbt och bra. Vi har efter det haft lite frågor om inst"
  • 2010-04-23

Lena S skrev om Steninge Rör AB
    Var noga med jobbet som görs, och håll koll på arbetstiden då steninge rör tar ut betalt för dubbla timmar. När man väl påpekar detta blir man väldigt hotfullt bemött, vilket känns oerhört obehagligt. Kommer defenitivt aldrig att anlita detta företag igen. Jag tyckte bara det var viktigt att dela med mig om min händelse! Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte