Stockholm Skavsta Flygplats AB

Stockholm Skavsta Flygplats AB

Ring 0155-28 04 00 www.skavsta.se
2.6

Stockholm Skavsta Flygplats AB är Sveriges snabbast växande flygplats och är den 2:a största Stockholmsflygplats. Flygplatsen erbjuder lågprisflyg med Ryanair och Wizz Air till flygplatser i Europa och Storbritannien. Därutöver erbjuder Finnair som

9 omdömen om Stockholm Skavsta Flygplats AB

Marcus A
Skrev om Stockholm Skavsta Flygplats AB

Flygplatsen är bättre än Ryanair, men tyvärr solkas helhetsupplevelsen av detta otrevliga företag. En gång i timmen skriks något obegripligt ut i högtalarna på planen, bara för att alla som sover (bebisar, barn och vuxna) ska hoppa till och bli livrädda. Lotteriet ombord har den lägsta återbetalningen i världen, bara idioter köper en lott här. Men Nyköpings miniatyrflygplats är helt okej. Att den har "Stockholm" i namnet är bara löjligt, det är skitlångt från Stockholm.

Roger T
Skrev om Stockholm Skavsta Flygplats AB

Fruktansvärt otrevlig flygplats med dålig service och aggressiva väktare/säkerhetspersonal. T.o.m. gränsbevakningspersonerna är aggressiva (samt tydligen underutbildade också). Nej, inget trevligt ställe alls.

Mary
Skrev om Stockholm Skavsta Flygplats AB

Flygplatsen ligger bra för alla i Mälardalen, det går bra med bussar från Stockholm och det finns alltid parkering. Parkeringen är dyr (betalade igår 540 kr för 8 dygn). I byggnaden finns gott om toaletter, det finns ett café och en kiosk utanför säkerhetskontrollen. Efter kontrollen finns en dyr restaurang och en "tax free"-butik där man kan köpa parfymer, godis odyl. Har man checkat in bagaget så går det sjukt snabbt att hämta ut det när man landar i Skavsta. Att flygplatsen heter Stockholm Skavsta kan ju sedan diskuteras...

Nikke L
Skrev om Stockholm Skavsta Flygplats AB

Det här att man kan kalla den här flygplatsen för Stockholm Skavsta är för mig obegripligt. Den ligger ju djupt inne i Sörmland! Men mitt betyg sänks allra mest av det faktum att man anlitar en så aggressiv parkeringstjänst. P-vakterna står och lurpassar en bit bort och tar tid på alla som parkerar på av- och pålastningszonen. Själv passerade jag till och med en av dem, som alls inte påpekade för mig att jag inte fick parkera där, men som när jag kom ut några minuter senare stod och log stort medan han såg mig i ögonen...

Agnetha L gillar detta
Mårten T
Skrev om Stockholm Skavsta Flygplats AB

Stark 2:a. Ligger lite väl långt bort fr Sthlm och halvdant serviceutbud. Men RyanAir-planen går i tid och det är bra att den inte är gigantiskt.

Erica I
Skrev om Stockholm Skavsta Flygplats AB

liten smidig flygplats där den ovane klarar sig aldelles utmärkt och kan ta sig till många destinationer. Skulle haft lite fler sittplatser där man kan invänta sitt plan. att resa går till viss del ut på att vänta en massa och det kan vara skönt att kunna luta sigg tillbaka och vila en stund då.

Veronica S
Skrev om Stockholm Skavsta Flygplats AB

Bra flygplats där det mesta går snabbt och smidigt. Den är liten och det är inte ofta det är långa köer, och det är lätt att hitta. Finns några småbutiker och en (dyr) restaurang. Flygplatsen är öppen dygnet runt, men sist jag var där satt det en lapp om att man nu ville att "liggande" gäster skulle ta in på närliggande hotell (med billigt erbjudande på rum) i stället för att ligga på flygplatsen. Bra visserligen, men det är inte roligt att behöva betala för hotell om det bara handlar om några timmar. Speciellt inte om man är ensam.

Emma K
Skrev om Stockholm Skavsta Flygplats AB

Helt ok flygplats, med smidig check in och lite och lätt att hitta på; men vad har de för restauranger på stället! 120spänn för en trött tallrik, nonchalant personal, cafeerna är sunkiga och har knapt en macka till salu och den jag fick hade inte ens riktig salami. Personalen stod och hängde medan borden stod smutsiga. Nog för att det är lågprisflyg men varför inte ens försöka sälja till de gäster som finns där?

Erik S
Skrev om Stockholm Skavsta Flygplats AB

Planen går i tid... men är det inte liiite långt från stan? Helsingborg norra, liksom...