Alla kategorier Sportaffär Stockholms län Stockholm Norrmalm Stockholms Dykcenter

Stockholms Dykcenter

Barnhusgatan 4, 111 23 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Stockholms Dykcenter!

Vi är ett av Nordens största dykcenter och vårt mål är att främja dykning och göra det tillgängligt för alla. Du kan välja att bli medlem i vårt dyksällskap, hyra utrustning eller ta någon av våra nybörjarkurser. Många gånger är det svårt att komma igång efter slutförda kurser och därför finns vi på Stockholms Dykcenter, för att du ska få på dig utrustningen och ge dig ut på vattnet.

Vi har sedan 2016 stolt varit det självklara valet för många dykare i Stockholm med omnejd då vi erbjuder det bästa urvalet av kvalitetsvaror för såväl snorkling som dykning. Med våra professionella instruktörer som har certifierat tusentals nya dykare kan du känna dig trygg. Varmt välkommen att hänga med på nästa äventyr!
Öppet just nu
Lör: 11:00-15:00
Sön: Stängt

Läs vad 23 kunder tycker om Stockholms Dykcenter

• 2019-04-29

Lars H skrev om Stockholms Dykcenter
    Hej!
    Jag köpte Open Water Kursen.
    Jag blev väldigt professionellt och vänliga bemöt av dom på Stockholms Dykcenter..
    Hade väldigt stora förväntningar på att kunna utforska världen under ytan. Men Instruktören dom öppnade dörren till en fantastisk värld...

Jag kan INTE beskriva det med ord, jag kan bara uppmana till att alla som kan och vill. Ta steget du kommer aldrig att ångra dig.... Läs mer
  • Sylvester l

2019-04-29

Sylvester l skrev om Stockholms Dykcenter
    Jag är mega-rädd för djupa vatten, men efter en helg med våra fantastiska dykinstruktörer så övervann jag den rädslan och numera certifierad dykare.
    Stort tack till Miro & Olivia! Läs mer
  • 2019-04-28

C skrev om Stockholms Dykcenter
    Gick grundkurs open water och är mycket nöjd, professionella och seriösa instruktörer. Läs mer
  • Mirko R

2019-04-17

Mirko R skrev om Stockholms Dykcenter
    Bra kursledare, riktigt bra kurs i sin helhet. Läs mer

Mattias L skrev om Stockholms Dykcenter
    Jag har lärt mig jättemycket och känner mig nu som en säker dykare efter enbart några få lektioner samt uppdykning. Noggranna med detaljer och att se till att kunskaperna verkligen sitter. Läs mer

Vilmer F skrev om Stockholms Dykcenter
    Bra bemötande. Smidiga lösningar med egen transport och kunna behålla utrustningen till nästa dag. Läs mer

Carl V skrev om Stockholms Dykcenter
    Jag gick helgkursen för Open Water med teori samt pooldyk på fredagen och därefter uppdyk i havet på lördag och söndag vid Torö i april 2019. 3 grader i luften, 2 grader i vattnet.

Totalt sett är jag mycket mycket nöjd med Stockholm Dykcenter. Oerhört proffisigt, välordnat och tryggt. Kan varmt rekommendera att ta sitt dykcert här. Trevlig personal, bra utrustning och strukutrerat!

Vill också lägga till att det inte var några problem med kylan i luften/vattnet trots att det var kallt nu i april. Att dyka med torrdräkt i 2 gradigt vatten var betydligt varmare än vad jag förväntade mig. Frös aldrig och märkte egentligen inte av kylan. Läs mer
  • 2019-04-01

Helena Maria Josefine H skrev om Stockholms Dykcenter
    Trevlig personal med en avslappnad stämning. Men man tullar inte på säkerheten och som elev känner man det allvar och ansvar dykning innebär. Läs mer
  • 2019-03-31

Shiva M skrev om Stockholms Dykcenter
    The best Dive Center in Stockholm. Awesome equipment, super friendly staff and fun people to dive with! Läs mer
  • 2019-03-30

Evelina L skrev om Stockholms Dykcenter
    Bra service och hjälp med att hitta rätt storlekar och modeller som passar en själv! Läs mer
  • Saul P

Saul P skrev om Stockholms Dykcenter
    Hej!
    10 år som kund i Stockholms Dykcenter bevisar att deras job och produkter och tjänst håller en högh nivå och kvalité.
    Kunnig och proffesionellt personal är alltid redo för att hjälpa tid. Läs mer

Peter A skrev om Stockholms Dykcenter
    De är trävliga och professionella . Läs mer
  • Aleksi Q

Aleksi Q skrev om Stockholms Dykcenter
    Trevligt dykcenter och bra vrakdykning i Landsort med dom! Läs mer

Mattias S skrev om Stockholms Dykcenter
    Bemötandet jag fick första gången jag var i butiken för att fråga om kurser var utmärkt.
    Kunskapen och hjälpsamheten hos Miro (ägaren) har gjort att en ny värld öppnats.

Köpte kurs och hel utrustning.
    Har därefter gått en massa kurser mm. Läs mer

Mattias S skrev om Stockholms Dykcenter
    Professionell vägledning innan, under och efter jag och min son tog certifikatet Open Water. Otroligt serviceinriktade och trevliga. Vi fortsätter dyka och utvecklas med Stockholms dykcenter. Mycket nöjd! Läs mer

Adel G skrev om Stockholms Dykcenter
    Jag är än kund hos Stockholms dykcenter senaste 5 år. Jag har lärt mig dyka och tog många kurser hos de. Alla som jobbar är proffs och hjälpsamma personer. Jag kommer alltid att handla hos Stockholms dykcenter. Jag får bästa dykutrustning och dyk instruktörer. Jag rekommenderar dykcenteret varmt till alla som verkligen vill lära sig att dyka. Läs mer
  • Linus I

Linus I skrev om Stockholms Dykcenter
    Min upplevelse av stockholmdykcenter tycker jag alltid varit bra. Bra personal och man får det man vill ha med kvalitet på kundservicen Läs mer

Johan J skrev om Stockholms Dykcenter
    Dykning måste ge en trygg upplevelse, och det är precis vad du får här. Personlig service med stort hjärta, precis ett sånt bemötande jag älskar! Läs mer
  • 2019-03-06

Michael Perovic skrev om Stockholms Dykcenter
    Super trevlig och kunnig personal. Stort utbud och billigare än förväntat. Läs mer
  • 2014-09-03

Freja skrev om Stockholms Dykcenter
    Vill inte slösa mer tid på detta center och beskriva i detalj vad som var fel (det skulle bli en lagom lång lista). Kan bara säga att jag känner igen och håller med det som redan har skrivits av andra användare på Reco. Läs mer
  • 2014-08-04

Love G skrev om Stockholms Dykcenter
    På websidan går det att köpa komplett dykcert för ca 3000 kr. Ringde och verifierade att jag inte skulle behöva betala något mer. Visade sig att första mötet är med någon sorts Percy-Nilegård-typ som ska sälja in mer grejer. Kravet för att få gå kursen var att jag köpte till ett utrustningspaket för minst 2000kr, men de uppmuntrade att köpa dyrare paket för 5000 kr + 500 kr / månad i 12 månader, dvs 11 000 kronor utöver vad kursen kostade. Dessutom skulle jag betala 600 kr i försäkring för deras prylar och 300 spänn för transport till ställena där vi skulle dyka. De försökte även övertyga mig om att köpa till utbildning på dykdator och att dyka från båt, för 1000 kr extra ( + 600 kr extra för "lån" av dykdatorn), för att få något klistermärke i en bok. "Vi ska ändå gå igenom de momenten, så ni behöver bara betala 1000 kr extra för att få klistermärkena."

Det bjöds inte på någon mat eller matpauser under kursen under första dagen 14:00-23:00. Däremot lovade de att det skulle finnas en grill, så vi kunde ta med grillmat till dagen efter. Det visade sig att vi var 14 pers som skulle dela på en engångsgrill.

Jag vaskade resten av kursen, och tänker inte ha mer att göra med detta oseriösa företag.

På den positiva sidan så var en av instruktörerna rätt bra, men det kan på intet sätt uppväga hur dåligt behandlade och lurade på pengar vi blev på denna kurs. Observera att minimikravet för att gå kursen är en ca 100% ökning av priset du initialt betalat, där det inte ska tillkomma några extra kostnader. Läs mer
  • 2012-04-14

Lina L skrev om Stockholms Dykcenter
    Katastrofställe, håll er borta! Dåligt bemötande, vi var riktigt missnöjda! Läs mer
  • Fredrik G

2010-08-06