Stockholms Dykcenter

Stockholms Dykcenter

www.stockholmsdykcenter.se
  • BadgeThreeYears
Dykkurser Ring 08-509 231 20 Dela

Välkommen till Stockholms Dykcenter! Vi är ett av Nordens största dykcenter och vårt mål är att främja dykning och göra det tillgängligt för alla. Du kan välja att bli medlem i vårt dyksällskap, hyra utrustning eller ta någon av våra nybörjarkurser. Många gånger är det svårt att komma igång efter slutförda kurser och därför...

118 omdömen om Stockholms Dykcenter

Sedan starten hos Reco 2019

Björn L
Skrev om Stockholms Dykcenter

Grymt trevlig personal och otroligt kunniga om det mesta. Kul med torsdagar i hallarna där man kan träna!!

Magnus G
Skrev om Stockholms Dykcenter

När jag skulle fräscha upp min dykning så fick jag väldigt bra hjälp, och personalen hjälpte med allt! Trevliga, otroligt kunniga, de har utrustning av hög kvalité, mycket kurser, pool övningar, båtutflykter mm. De fick mig att satsa på dykningen mer. Ångrar inte en sekund! :)

Anette J
Skrev om Stockholms Dykcenter

Trevlig personal och bra butik

Klara P
Skrev om Stockholms Dykcenter

Trevlig personal och grymma kurser. Stort tips!!

Felicia M
Skrev om Stockholms Dykcenter

Fantastisk och mycket trevlig personal, känner mig alltid välkommen! Kan både rekommendera kurser och utflykter!!

Emil A
Skrev om Stockholms Dykcenter

Bra kursutbud och välsorterad butik. Mycket trevlig och kunnig personal.

Viktor W
Skrev om Stockholms Dykcenter

Gjorde min Advanced kurs hos Stockholm Dykcenter och de mötte mina behov på ett fantastiskt sätt med kort varsel. Jag hade turen att få Jonathan Wittberg som instruktör och hade en riktigt bra helg med väldigt häftiga dykplatser. Jonathan var också mycket erfaren och kunde svara på alla frågor vi hade, samt kände till dykplatserna väl. Jag och min kollega kände oss väl omhändertagna och i tryggt sällskap. Att dessutom få dyka ute i Stockholms skärgård på historiska vrak är verkligen något utöver det vanliga, så länge man har lite tur med sikten :) Rekommenderas starkt!

Ivar R
Skrev om Stockholms Dykcenter

Grymt dykcenter. Grymma instruktörer. Kan starkt rekommendera Stockholms Dykcenter!

Stefan C
Skrev om Stockholms Dykcenter

Jag och en polare gick advanced dyk-kurs på Stockholms dykcenter och hade en fenomenal helg. Riktigt bra bemötande, tydliga genomgångar samt instruktioner, riktigt bra stämning rakt igenom. Förväntade mig en dykkurs men fick så mkt mer, garv, historia, minnen, och såklart ett certifikat i slutändan. Stort tack till alla på Stockholm dykcenter för helheten! Säkert, tryggt, roligt, jävligt ball och framför allt kul!

Martin L
Skrev om Stockholms Dykcenter

jJg kan knappt sätta ord på hur fantastiskt mitt dykäventyr var på detta dykcenter! Från första stund jag klev in genom dörren möttes jag av ett vänligt och proffsigt team av instruktörer och personal som omedelbart fick mig att känna mig välkommen och avslappnad. Dykutrustningen var av högsta kvalitet och välskött, vilket gav mig en känsla av säkerhet och tillit till att jag var i trygga händer. Instruktören Jonathan var kunnig, passionerad och tålmodig, och han tog sig tid att förklara varje steg noggrant och svara...

Mattias D
Skrev om Stockholms Dykcenter

En fantatiskt trevlig upplevelse! Väldigt bra instruktörer, och en mycket väl genomförd kurs.

Andreas H
Skrev om Stockholms Dykcenter

SSI intensivkurs "Open Water" samt "Dry Suit". Proffsigt, säkert och trevligt.

Dan S
Skrev om Stockholms Dykcenter

Super bra kurs! Väldigt roliga och bra lärare som tog säkerheten på stort allvar. Dom hade stor förstånd för nya dykare och va otroligt hjälpsamma när det kom till allt, om man hade något problem så va det bara att fråga så fick man ett bra svar med vänligt bemötande !!! Rekommenderar starkt Stockholms Dykcenter!!

FERHAT K
Skrev om Stockholms Dykcenter

Jag hade Jonathan och Oscar som utbildare för Open Water. Det var nog de bästa instruktörerna jag har haft vad gäller utbildning. Eftersom jag har ADHD diagnos kan jag ha svårt att koncentrera mig men instruktörerna var väldigt grymma på sitt jobb och gick igenom allt på ett väldigt bra sätt så alla förstod. Kände mig väldigt säker under vatten och det uppstod inte några frågetecken. Jag kommer definitivt tillbaka för att ta Advanced! Tack så mycket!

REBECKA N
Skrev om Stockholms Dykcenter

Jag har länge tänkt på att ta dykcert men tvekat pga viss oro för hur jag skulle reagera så pass långt under vattnet. Men har precis avslutat kursen open water dive hos sthlm dykcenter och är supernöjd! Instruktörerna Marcus och Oscar bidrar båda med stor erfarenhet och ett lugn som gjorde hela upplevelsen fantastiskt och som gett massa mersmak. Rekommenderar starkt 👌🙂

PARAMAT D
Skrev om Stockholms Dykcenter

Had Jonathan W. and Oscar F as instructors. The best instructors one could possible get! Experienced, patient and very very pedagogical! Even the most difficult and crucial parts seemed easy with the tutoring! Super proffesional with an exceptionall touch with humans. These guys are master by right and everyone in the group could sense it! Stockholm Dykcenter got 2 of the best instructors I've ever come across in my life! I you're to dive, ask for these 2!

Mathias J
Skrev om Stockholms Dykcenter

Genomförde Open Water. Mycket bra kursupplägg och instruktör!

Alexander E
Skrev om Stockholms Dykcenter

Kanonbra instruktör (Jonatan) - tydlig och omhändertagande. Jag tog grundkursen Open Water Diver och även torrdräkt samtidigt. Kursen låg på teori/pooldyk fyra torsdagar och sen utedyk en lördag och söndag och kursen sträckte sig alltså över en hel månad, vilket var bra då både teorin och praktiken fick sätta sig över tid. Rekommenderar detta center starkt (åtminstone med Jonatan). Det är dyrt att ta cert men det var värt pengarna!

Tess L
Skrev om Stockholms Dykcenter

Vi hade Jonathan som instruktör och var supernöjda. Tydlig och bra, både över och under ytan.

Fabian R
Skrev om Stockholms Dykcenter

Jag gjorde intensivkurs i Open Water och Dry Suit med Jonathan Wittberg. Det gick galant. Jonatan Wittberg är en oerhört erfaren och kunnig dykinstruktör. Han kunde svara på alla frågor och fick oss att känna oss 100% säkra under vatten. Känns otroligt kul att få en så bra start på min dykresa! Fabian Rost

Annika R
Skrev om Stockholms Dykcenter

Tack Jonathan för en grym Open Water/Dry Suit intensiv kurs! Du överträffade alla förväntningar, vi lärde oss allt vi behövde för att uppleva dyken på Island fullt ut! Annika

Kajsa W
Skrev om Stockholms Dykcenter

Mycket trevlig personal som har gott kundbemötande. Väldigt fint i butiken och väldigt brett sortiment ❤️

SARA R
Skrev om Stockholms Dykcenter

Har gått alla mina kurser och köpt all min utrustning på Stockholms bästa dykcenter. Stor eloge till alla som jobbar där, speciellt tack till Jonathan som jag har tagit alla kurser med. Kan starkt rekommendera!

Björn Oscar F
Skrev om Stockholms Dykcenter

Självklart bästa betyg till bästa dykcentret!

Andreas E
Skrev om Stockholms Dykcenter

Riktigt nöjd med min open water kurs! Mycket trevliga och erfarna dykledare! Vår instruktör Jonathan var bäst! Tack igen för att du gör allt roligt och säkert!

Rune S
Skrev om Stockholms Dykcenter

Kände att jag var i trygga händer från dag ett. Dykinstruktör Jonathan var hur trevligt som helst och lika effektiv som pedagogisk. Enda ”negativa” var att dykcentret inte riktigt förmedlade att viss nödvändig utrustning ej gick att hyra utan behövde köpas själv, men utöver det har jag inga klagomål!

Magnus M
Skrev om Stockholms Dykcenter

Trevligt bemötande och kunniga.

Dan H
Skrev om Stockholms Dykcenter

Engagerad, tydlig och pedagogisk instruktör vilket gjorde dykutbildningen rolig och trevlig. Rekommenderas för de dykintresserade när de ska ta dykcert

Peter H
Skrev om Stockholms Dykcenter

Trevlig personal och riktigt bra instruktörer. Bra instruktioner som gör att det blir lätt att lära. Kan rekommenderas! Tack framförallt Jonte för en bra och kul utbildning!

Vanessa J
Skrev om Stockholms Dykcenter

Var inne i butiken förra veckan, otroligt trevliga, hjälpsamma och kunniga. Blev ett köp hos er såklart och kommer definitivt återkomma och rekommendera er till alla mina nära och kära!

Johanna B
Skrev om Stockholms Dykcenter

Instruktör Jonathan var extremt kunnig och trevlig. Så nöjd med våra dagar under torrdräktscertifieringen!

Ulf L
Skrev om Stockholms Dykcenter

Engagerad och hjälpsam kursledare, tydlig och klar kurs.

Mojibe L
Skrev om Stockholms Dykcenter

En av Sveriges bästa dykcenter! Bästa dyk instruktör, Jonathan Wittberg. Rekommenderar varmt, mycket trevligt, seriöst och aktivt dykcenter.

Emil H
Skrev om Stockholms Dykcenter

Grymma och extremt pedagogiska instruktörer. Kan starkt rekommendera att gå kurs hos Stockholms Dykcenter!

Erik H
Skrev om Stockholms Dykcenter

Väldigt bra service och även trevlig personal.

Carl J
Skrev om Stockholms Dykcenter

I took the Open water and dry suit courses in January with Lewis Robertson as the instructor. Great experience, Lewis was very dedicated and took the time to make sure I felt safe and mastered the required skills. In addition, he was very flexible in terms of calendar/time, making it easy to fit the dives into my schedule. I highly recommend Stockholms Dykcenter.

CHRISTOPHER H
Skrev om Stockholms Dykcenter

Jag gjorde SSI Open Water och Torrdräktscert i slutet av november och hade Lewis Robertson som instruktör. Lewis var mycket pedagogisk och en duktig lärare, och det märktes att han har mycket erfarenhet. Stark rekommendation!

JOHAN S
Skrev om Stockholms Dykcenter

Jag gick Open Water + Dry Suit Speciality nu i slutet av november och jag är supernöjd. Dykledare var Lewis och han var fantastisk på alla vis. Alla andra på stockholms dykcenter jag träffade under tiden var också trevliga och hjälpsamma. Samtliga dyk kändes väldigt trygga trots att jag var lite nervös. Jag kommer helt klart ta fler dykkurser här.

Fanny H
Skrev om Stockholms Dykcenter

Superbra dykcenter med superba instruktörer!

Oscar F
Skrev om Stockholms Dykcenter

Fantastiska och otroligt duktiga på vad dom gör! Dom får helt klart bästa betyg.

Anni G
Skrev om Stockholms Dykcenter

Jag gick en helgkurs (Grundkurs Open Water) tillsammans med min familj. Vi fick ett varmt och professionellt bemötande från början till slut! Alla på dykcentret var hjälpsamma och tålmodiga med alla våra frågor och funderingar. Dykinstruktör Lewis Robertson är en skicklig pedagog såväl i teorisalen som i vattnet. Han skapade en lugn och trygg stämning i gruppen och var noggrann med instruktioner och återkoppling till såväl hela gruppen som till var och en. Hans sätt att ge instruktioner visar att han har lång erfarenhet...

Martin G
Skrev om Stockholms Dykcenter

Jag har gått Grundkurs Open water. Jag gick kursen tillsammans med hela familjen och är otroligt nöjd med alla delar av kursen. Inför kursen så fick vi gott bemötande med snabba och tydliga svar på våra frågor. Under kursen så är jag otroligt nöjd med vår dykinstrutör,Lewis Robertson, som har förmågan att se samtliga deltagare och ge tydliga instruktioner. Trots att kursen var på engelska kunde mina båda barn enkelt följa alla delar. Jag kände mig även väldigt trygg med det tydliga säkerhetstänkande som genomsyrade hela...

Vendela B
Skrev om Stockholms Dykcenter

Excellent course and instructors! At first, only a weekend seemed a bit short to learn all necessary skills, but with great guidance and cheers it was easier than I could ever imagine. Definately found my new true calling and am now convinced I probably am a whale. Cheers to Sthlms dykcenter!

Christoffer P
Skrev om Stockholms Dykcenter

Trevligt bemötande. Lewis var grym! Trevlig rolig och jätte duktig 10/10 till honom!

Kristoffer H
Skrev om Stockholms Dykcenter

Oerhört bra. Instruktören jag hade (Lewis) var stöttande, pedagogisk och kunnig, hela utbildningen igenom. Små, konstanta framsteg som gjorde att eventuella obehagsmoment blev enkelt överkomliga. Jag kommer utan tvekan ta mina vidareutbildningar på Stockholms Dykcenter!

REBECKA T
Skrev om Stockholms Dykcenter

Precis avslutat Open Water dykkurs tillsammans med Lewis som huvudinstruktör och assist från Kari. Superpedagogiskt, bra uppstyrt och suverän hjälp på vägen! 🤿👌🤩 /Rebecca

Hanna D
Skrev om Stockholms Dykcenter

Kompetenta och engagerade instruktörer i Open Water kursen. Väldigt bra service vid köp av utrustning.

Pontus P
Skrev om Stockholms Dykcenter

Mycket nöjd med kursen. Hade Lewis som dykledare och han var mycket pedagogisk och duktig.

Svante L
Skrev om Stockholms Dykcenter

Jättebra instruktör, bra och problemlösande bemötande. Sätter kunden i fokus.

Moa W
Skrev om Stockholms Dykcenter

Är väldigt nöjd med min Open Water Diver kurs! Har fått ett otroligt bra bemötande av instruktörerna - både peppande och stöttande.