Stockholms Dykcenter

Stockholms Dykcenter

Välkommen till Stockholms Dykcenter!

Vi är ett av Nordens största dykcenter och vårt mål är att främja dykning och göra det tillgängligt för alla. Du kan välja att bli medlem i vårt dyksällskap, hyra utrustning eller ta någon av våra nybörjarkurser. Många gånger är det svårt att komma igång efter slutförda kurser och därför finns vi på Stockholms Dykcenter, för att du ska få på dig utrustningen och ge dig ut på vattnet.

Vi har sedan 2016 stolt varit det självklara valet för många dykare i Stockholm med omnejd då vi erbjuder det bästa urvalet av kvalitetsvaror för såväl snorkling som dykning. Med våra professionella instruktörer som har certifierat tusentals nya dykare kan du känna dig trygg. Varmt välkommen att hänga med på nästa äventyr!

Läs vad 60 kunder tycker om Stockholms Dykcenter 2

2021-07-21
    Jag kan varmt rekommendera Stockholms Dykcenter och Lewis, en mycket skicklig instruktör som med sitt engagemang, kunskap och pedagogiska fingertoppskänsla lär ut dykning. I övrigt varm och bussig stämning på dykcentret.
    2021-07-20
    Hjälpsamt och professionellt personal speciellt våran instruktör Levis som var väldigt kunnig och konkret . Kan rekommendera
    2021-07-14
    I have wanted to take my diving certificate for a very long time and I finally managed to do it thanks to Lewis as a main instructor. Lewis is very professional, skilled and experienced. He is also very good at explaining and having patience.
    I had lots of fun and joy. I can truly recommend this course and Lewis as instructor. All the guys at Stockholm’s Dykcenter are very professional and skilled.
    2021-07-12
    Stockholms dykcenter gav ett utmärkt, flexibelt, bemötande trots restriktioner som pandemin medförde. Jag hade höga förväntningar som företaget levde upp till med råge. Upplevelsen var både utmanade och rolig. Det var en dykkurs - Open Water.
    2021-07-12
    Had the pleasure of conducting the open water diving course with Lewis as main instructor, supported by Celine. It was greatly fun, with a high level of professionalism, clarity and joy. I am happy to recommend this course to anyone. Thanks!
    2021-07-08
    Från första kontakt med Stockholm Dykcenter så har dom varit otroligt proffsiga och tillmötesgående! Personalen är fantastiska och extremt kompetenta, högt fokus på säkerheten men framförallt att det ska vara kul att lära sig dyka.
    En extra eloge till Miro och Lewis som har varit exceptionella i alla moment av utbildningen Open Water!
    Jag rekommenderar Stockholm Dykcenter alla dagar i veckan!
    2021-07-08
    Jag gjorde kursen open water.
    Väldigt bra och professionella bemötande rakt igenom, var orolig att det skulle finnas en von oben-attityd hos lärarna men det var inget av den varan.

Jag blev lite osäker först när det visade sig att instruktören pratade engelska men det var inga problem plus att det alltid var minst en instruktör till som pratade svenska.

Instruktörerna var tydliga och gjorde ett bra jobb med att trygga oss och intyga att alla gjorde misstag i början, att det inte var något att oroa sig över. Utöver det höll de stenkoll på oss hela tiden, inte bara för att se till att det inte skedde olyckor utan också vart vi låg någonstans rent tekniskt och det verkade som att de var väldigt mån om att alla skulle klara kursen oavsett fysiska och psykiska förutsättningar.

Kommer göra fortsättningskursen på samma ställe i framtiden!
    2021-05-25
    Gick kursen Open Water Diver.
    Trevligt bemötande, kul grupp. Bra instruktör.
    Trångt i poolen på Bosön. Poolen på Eriksdalsbadet helt OK.
    Har haft dykcertifikat på min To-Do-List i 42 år. Kul att det äntligen blev av! Även en gammal gubbe på 63 kan lära sig att dyka!
    Kommer att underhålla kunskaperna men kanske inte dyka i Östersjön. Medelhavet lockar.
    Sammanfattningsvis, kul att det blev av, och jag kommer att hålla certet vid liv genom att delta i pooldyk mm.
  • Vincent V
    2021-05-24
    I took an Open Water course and had a great experience with Lewis, our instructor. He was knowledgeable and very keen on making sure we felt safe throughout the whole course. I would happily recommend him to anyone thinking about starting their journey with diving.
    2021-05-09
    Lewis & Jonathan var exceptionella! Extremt professionella, pedagogiska, vänliga & roliga.

Rekommenderas varmt!
  • Helena Maria S
    2021-05-03
    Har precis gått OpenWater & torrdräkt och är numera helt såld på dykning! Pedagogisk och kunnig personal, kände mig så väl omhändertagen under hela kursen. Kan varmt rekommendera!
    2021-04-26
    Just finished the open water and dry suit courses. The instructor was super friendly, knowledgeable, and ready to help with anything. Everyone that works there are absolutely fantastic at their jobs!
  • Borja C
    2021-04-25
    Thanks to the skills of Lewis, Johnathan, Markus, and the whole Stockholms Dykcenter, I could not imagine a better first scuba diving experience in open water. Their professionalism and enthusiasm exceeded my expectations. I enjoyed an unforgettable experience, and I am happy to have given my first steps in the diving world with them
    2021-04-25
    Blev tipsad av vänner om Stockholms Dykcenter och jag blev så otroligt nöjd med bemötande, proffsighet och nöjet att gå min kurs!
    2021-04-25
    Genomförde precis min open water- kurs samt torrdräktsutbildning! Fantastisk upplevelse från början till slut! Seriös och kompetent personal som dessutom gjorde hela upplevelsen rakt igenom rolig!

Kan varmt rekommenderas!!
    2021-04-13
    Utrustningen var bekväm och satt fint, fick en genomgång över alla allternativ. Utbildningen/kursen var väll beskriven och lärarna var detaljerade och hade tålamod även fast man var lite trög. Kortfattat
    ( 10/10 would dive with them again)
    2021-04-11
    Supernöjd med min OWD- & Dry Suit helgkurs!! Bra och tydlig information innan kursstart, trevligt bemötande från alla på centret och Lewis som instruktör och även Jonathan som också var med var fantastiska. Trevliga, kompetenta, pedagogiska och mycket hjälpsamma!!
  • Alexandra J
    2021-03-29
    Ja vart ska man börja ... helt fantastiskt bemötande och människor på detta dyk center. Länge sen man kände sig så delaktig i något!
    Började med prova på dyk och blev helt såld. Valde att gå vidare med Open Wather kurs som började bara någon vecka efter :) fick hjälp med utrustning och investerade i hela kittet :) (så värt varenda krona)

Lewis Robertson var instruktör i den gruppen jag var med i och helt otroligt duktig! Fått så mycket ut av den här kursen tack vara han!

De här har bara öppnat fler dörrar inom dykning för mig. Kommer absolut att fortsätta!

Tack!
  • Emilia S
    2021-03-28
    I did the Open Water Diver at Stockholms Dykcenter and it’s such a welcoming community. Everyone is so helpful and caring, truly a great experience.
    Special thanks to instructor Lewis! Unusually kind, always positive and incredibly skilled to teach students regardless of their level. You can tell that he cares for his students and is passionate about what he does!
    2021-03-01
    Har gjort torrdräkt och andra kurser på Stockholms dykcenter. Respekten och väl
    måendet mot alla är roligt att se! Finns inget dykcenter som har bättre personal än detta. Hjälper en på allra bästa sätt. Är otroligt säkra. Kan verkligen rekommendera Stockholms dykcentret!
  • Christoffer S
    2021-03-01
    Jag trivs med kundbemötandet och jag har fått bra service när jag har bett om det eller haft frågor.
    2020-07-23
    Found everyone at the center both friendly and helpful There were no problems at any stage and I enjoyed my 5 dives under the tremendous care of our instructor and guide Peter Nordin. The rented equipment was in top condition and the center has a great range of equipment for sale. It was my first time diving in Sweden and I would rank Stockholms Dykcenter right up there with the other places I have used in The Phillipines. Highly recommend them and thanks for the prompt issuance of certificates Miro.
    2020-07-23
    Jag och min buddy körde Dry suit-kursen samt avslutade Advanced-certet (5 dyk totalt) och kunde inte vara mer nöjda.
    Trevligt och mycket proffsigt bemötande från samtliga instruktörer och dive masters, vi kände oss hur trygga hur som helst. Vi hade turen att få Peter som instruktör och Peter är både lugn och trygg, men framförallt extremt kunnig och professionell.
    Vi kommer garanterat dyka med Stockholms Dykcenter igen och jag kan varmt rekommendera detta center.
    Stort tack Peter, Kari, Saul och Miro!
    2019-12-04
    Kurs Open Water samt Torrdräkt.
    Välordnat och proffsigt upplägg. Extremt pedagogisk handledare som hade förmågan att anpassa informationen utefter de olika individerna i kursen. Positivt pepp genom utmanande övningar i extrem kyla gjorde att vi alla kunde hantera våra utmaningar.som helhet klart över min förväntan. Tips till förbättring: ta inte in dropin deltagare som gör enskilda moment. Det stör gruppen, logistiken och gör att tidsramar spricker.
    2019-12-04
    Vill man prova på något som förändrar ens liv sp rekommenderar jag verkligen att ta en open water kurs. 100/10
    2019-11-16
    Professionella, kunniga och trevliga. Stor bredd i sortiment.
  • Patric W
    2019-11-13
    Dykkurs Open Water Certifikat med kurstimmar i Stockholm och Montenegro. Mycket professionellt bemötande och bra instruktörer. Efter att nu utbildningen och dykresan är avslutat så känner jag nu att lusten att fortsätta äventyret att dyka är stor.
    Patric Wahlqvist
    2019-08-29
    Körde OW kursen över en helg. Mycket bra instruktörer och roliga dyk. Önskade bara att man kunde varit ännu mer under ytan. Det får bli till nästa kurs.
    2019-08-26
    Välorganiserat och säkert. Vänligt bemötande och en uppriktig vilja att hjälpa var och en tillrätta med tålamod trots pressat schema. En extra eloge till dem som assisterade, de bidrog med värdefulla råd när det var något jag kände mig osäker på eller inte klarade och de bidrog till gott humör i gruppen trots att vi var trötta.
    2019-08-14
    Tog mitt Open Water certificate tillsammans med min sambo. Det var verkligen över all förväntan. Så kul!!
    2019-07-27
    Seriöst, trevligt, roligt och säkert.
    2019-07-21
    Kunnig personal.
    De hjälper till när man har svårt.
    Vi som hade svårare för ett visst moment fick göra det enskilt med instruktör.
    Kanon! Och rolig dykplats med vraket.
    Rekomenderas!
    2019-07-18
    Toppen sida med stort utbud, bra priser och snabb leverans! 👍🏻
    2019-07-10
    Tog mitt Open Watercert hos Stockholms Dykcenter med Andreas och Peter som instruktörer. Trots tajt tidsschema så tummades det inte på nåt, alla moment utfördes tills de satt felfritt. Bra utrustning, bra dykplatser (inte all OW-kurser man får dyka på vrak!) och välorganiserat på alla sätt och vis. Tummen upp, rekommenderar verkligen detta företag!
    2019-06-09
    Jag är jättenöjd med all service, professionella och pedagogiska utbildning samt ett trevligt sällskap under både min open water och advancedkurs.
    2019-06-05
    Jag tog dykcertifikat för öppet vatten ner till 18meter med torrdräkt. Till en början mindre bra information i vilka förberedelser som behövde göras innan kursen. Men när man väl hade varit på introduktion så gick allt hur smidigt som helst riktigt bra instruktörer som på ett tryggt och säkert sätt såg till att man fick alla förutsättningar att klara av kursen.
  • Hassan Z
    2019-05-21
    Vidar utbildade mig inom dykningen
    Ett dykcenter som tar hand om sina elever på ett mycket Professionellt sätt med hög säkerhet som focus.

Bra service och bemötande även efter kurser och inköp av dykutrustning.

Väl utbildade instruktörer som sätter säkerheten först.

Stockholms Dykcenter sätter säkerhet/bemötande och service i första rummet och som elev/kund känner man sig säker och omhändertagen
    2019-04-29
    Hej!
    Jag köpte Open Water Kursen.
    Jag blev väldigt professionellt och vänliga bemöt av dom på Stockholms Dykcenter..
    Hade väldigt stora förväntningar på att kunna utforska världen under ytan. Men Instruktören dom öppnade dörren till en fantastisk värld...

Jag kan INTE beskriva det med ord, jag kan bara uppmana till att alla som kan och vill. Ta steget du kommer aldrig att ångra dig....
  • Sylvester l
    2019-04-29
    Jag är mega-rädd för djupa vatten, men efter en helg med våra fantastiska dykinstruktörer så övervann jag den rädslan och numera certifierad dykare.
    Stort tack till Miro & Olivia!
  • C
    2019-04-28
    Gick grundkurs open water och är mycket nöjd, professionella och seriösa instruktörer.
  • Mirko R
    2019-04-17
    Bra kursledare, riktigt bra kurs i sin helhet.
    2019-04-15
    Jag har lärt mig jättemycket och känner mig nu som en säker dykare efter enbart några få lektioner samt uppdykning. Noggranna med detaljer och att se till att kunskaperna verkligen sitter.
    2019-04-15
    Bra bemötande. Smidiga lösningar med egen transport och kunna behålla utrustningen till nästa dag.
    2019-04-15
    Jag gick helgkursen för Open Water med teori samt pooldyk på fredagen och därefter uppdyk i havet på lördag och söndag vid Torö i april 2019. 3 grader i luften, 2 grader i vattnet.

Totalt sett är jag mycket mycket nöjd med Stockholm Dykcenter. Oerhört proffisigt, välordnat och tryggt. Kan varmt rekommendera att ta sitt dykcert här. Trevlig personal, bra utrustning och strukutrerat!

Vill också lägga till att det inte var några problem med kylan i luften/vattnet trots att det var kallt nu i april. Att dyka med torrdräkt i 2 gradigt vatten var betydligt varmare än vad jag förväntade mig. Frös aldrig och märkte egentligen inte av kylan.
  • 2019-04-01
    Trevlig personal med en avslappnad stämning. Men man tullar inte på säkerheten och som elev känner man det allvar och ansvar dykning innebär.
    2019-03-31
    The best Dive Center in Stockholm. Awesome equipment, super friendly staff and fun people to dive with!
    2019-03-30
    Bra service och hjälp med att hitta rätt storlekar och modeller som passar en själv!
  • Saul P
    Hej!
    10 år som kund i Stockholms Dykcenter bevisar att deras job och produkter och tjänst håller en högh nivå och kvalité.
    Kunnig och proffesionellt personal är alltid redo för att hjälpa tid.
    2019-03-28
    De är trävliga och professionella .
  • Aleksi Q
    2019-03-28
    Trevligt dykcenter och bra vrakdykning i Landsort med dom!