Har tecknat elavtal, 3-årigt. Har tidigare varit kund. Lägst pris inget krångel.
Stockholms Elbolag
Om företaget
Välkommen till Stockholms Elbolag AB! Vi är ett oberoende elbolag som levererar premium energi till hela Sverige. Eftersom vi inte själva producerar någon el så har vi inget intresse av att sälja el dyrt, tvärtom så är vår ambition precis som för dig att få el till ett så billigt pris som möjligt. Du kan välja mellan att...
500 omdömen om Stockholms Elbolag
Sedan starten hos Reco 2021
Hej Anders. Tack för ditt omdöme och feedback gällande avtalet som du har hos oss. Ha en fin dag. Emelie
Bra bolag som känns seriöst! Kan rekommenderas.
Hej Kenneth. Tack för ditt omdöme och feedback! Tveka inte på att kontakta oss via vår kundservice om det skulle uppstå några frågor eller funderingar. Ha en fin dag. Emelie
Jag pratade med kundtjänst och bokade elavtal genast hörde mitt elbolag av sig och påpekade att det gäller ett år till vilket jag hade missförstått. Ringer detta företag och får avtalet upphört enligt den i telefon och borttaget utan att de talade om att de skall ha pengar 1000:- och jag påpekade då att de kan höra av sig i augusti nästa år i samma samtal. den person som jag pratade med nu hävdar att samtalet inte existerar. 1000:- kostade denna bluff mig. ALDRIG MER ETT AVTAL MED SÅDANT FÖRETA.OCH DE SKALL INTE RINGA...
Hej Karl-Gustav. Tack för ditt omdöme och feedback! Vi har skickat ett mail till dig med tydligare information om vad som skett. Vi har inte fått in någon ånger från er utan i samtal så förklarade vi vad som skett. Ha en fin dag. Emelie
Hör av sig ett tag innan avtalen går ut och vill förnya avtalet. Informerar om att det går att ångra avtalet i 14dagar ifall något billigare alternativ kommer.
Hej Anneli. Tack för ditt omdöme och fina feedback! Vi blir väldigt glada över att du är nöjd med servicen och vår information till dig som kund. Ha en fin dag. Emelie
Jag har haft Stockholms Elbolag som leverantör länge och def funkar hur bra som helst, varmt rekomenderar till er andra som vill skaffa en ny el leverantör
Hej Edib. Tack för ditt omdöme och feedback! Så roligt att allt fungerar enligt dina förväntningar! Ha en fin dag. Emelie
Inte mycket att säga. Bara nöjd.
Hej Michael. Tack för ditt omdöme och så roligt att du är nöjd med avtalet som du har hos oss. Ha en fin dag. Emelie
Vi har elavtal med Stockholms Elbolag. Det fungerar bra men det finns ett stort problem. Det är bara ni som har förfallodatum den 25 varje månad. Eftersom vi får lön den 27 så blir det problem. Varför är det så ? Det vanliga är ju att man betalar den sista varje månad. Gör om o gör rätt !
Hej Pär. Tack för ditt omdöme och feedback! Anledningen till att vi har förfallodatum den 25:e är för att vi har samfaktureringstjänsten som innebär att elnätet skickar sin faktura till oss och vi lägger in denna på vår faktura vilket många kunder tycker är smidigt. vi måste då få betalningen senast den 25:e för att vi ska kunna släppa elnäts avgiften till elnätet i tid. Om man inte har samfaktura som tjänst hos oss så kan man kontakta oss och förlänga förfallodatum. i detta är vi inte omöjliga. Kontakta gärna oss på 08-410...
Fungerar smidigt och bra. Inga problem.
Hej Roger. Tack för ditt omdöme och feedback! Ha en fin dag. Emelie
Bara haft avtalen i 2-3 månader och har hittills inte varit något problem
Hej Josef. Tack för ditt omdöme och feedback! Skulle det uppstå några frågor eller funderingar är ni varmt välkommen att kontakta oss på 08-410 377 01 eller kundservice@stockholmselbolag.se Ha en fin dag. Emelie
Väljs ju mestadels på pris och där ligger de bra över tid. De få gånger vi kontaktat kundtjänst så har det funkat bra.
Hej Lovisa. Tack för ditt omdöme och feedback! Vi hoppas att din tid som kund hos oss ska vara enligt dina förväntningar! Tveka inte på att kontakta oss på kundservice@stockholmselbolag.se eller 08-410 377 0. Ha en fin dag. Emelie
Hittills har vi inte haft några problem
Hej Nils Erik. Tack för ditt omdöme och vi hoppas att din tid hos oss ska vara enligt dina förväntningar. Ha en fin dag. Emelie
Har tecknat mitt tredje treårsavtal med Stockholms Elbolag till marknadens lägsta pris vid teckningstillfället. De har levererat alla år utan problem och jag har betalat alla fakturor enligt överenskommelse.
Hej Stolpäng. Tack för ditt omdöme, vi uppskattar er feedback. Ha en fin dag. Emelie
Ett smidigt o lätt att både få svar på frågor o elavtal
Hej Lennart. Tack för ditt omdöme och feedback! Så härligt att du är nöjd med avtalet och servicen. Ha en fin dag. Emelie
De är pålitliga och erbjuder fina fastprisavtal. Fastprisavtal på 3 år under 2022 till 2025 blev väldigt bra då jag slapp en oförutsägbar marknad och därmed kunde sova på nätter. Jag förnyade detta avtal fram till 2028. Det enda som jag skulle uppskatta är lite mer tydlighet beträffande avtalets uppsägningstid. Jag frågade och fick som svar att jag var bunden i tre år. Normalt sett borde man kunna säga upp ett avtal med en månads varsel men det svar fick jag inte så det råder ovisshet kring denna aspekt.
Hej Maria. Tack för ditt omdöme och feedbaack! Vi tar vidare din feedback. Ha en fin dag. Emelie
Trevliga bemötande snabb servis
Hej Krupic. Tack för ditt omdöme och feedback! Så roligt att du är nöjd med avtalet och servicen. Ha en fin dag. Emelie
Mina förväntningar är uppfyllda inga problem med faktureringen och leverans av ström.
Hej Stefan. Tack för ditt omdöme. Vad skönt att allt fungerar enligt dina förväntningar. Ha en fin dag. Emelie
Har alltid varit enkelt att förnya elavtalen. Snabb handläggning och trevligt bemötande.
Hej Johansson. Tack för ditt omdöme och roligt att du är nöjd med avtalet och servicen. Ha en fin dag. Emelie
Mycket bra. Det enda som jag tycker är mindre bra är att e-fakturan kommer lite sent. Bara några dagar innan betalning, är van att ha längre tid.
Hej Kersti. Tack för ditt omdöme. Så roligt att du är nöjd med avtalet men vi tar vidare din feedback gällande e-fakturan. Ha en fin dag. Emelie
Vi fick ett trevligt och proffsigt bemötande och allt vi har kommit överens om har blivit verklighet.Vi är väldigt nöjda en så länge. Mvh Birgitta och Gerhard
Hej Gerhard. Tack för ditt omdöme. Vad härligt att ni är nöjda med avtalet och servicen som ni upplevt hos oss. Ha en fin dag. Emelie
Med relativt låg elförbrukning jämfört med likartat stora hus, så ville jag ha en leverantör som verkade tillförlitlig, men behövde samtidigt inte nödvändigtvis ha marknadens lägsta kWh-pris. Därför gjorde jag ingen alltför djuplodande undersökning när jag i försomras valde att fortsätt med Stockholms Elbolag. (Huset har fjärrvärme, så el är främst för belysning, utrustning i köket (spishäll, ugnar, mikrovågsugn samt kyl- och frysskåp) och tvättrum (tvättmaskin, torktumlare och torkskåp).).
Hej Per. Tack för ditt omdöme och så roligt att du är nöjd med avtalet som du har hos oss. Ha en fin dag. Emelie
för tidigt att ha någon åsikt!
Hej Inger. Tack för ditt omdöme. Vi hoppas att tillvaron hos oss ska vara enligt dina förväntningar. Ha en fin dag. Emelie
Rörig administration. Håller inte ordning betalningssystemet.
Hej Camilla. Tack för ditt omdöme och feedback! VI tar vidare denna feedback. Ha en fin dag. Emelie
Stockholms Elbolag är bra med trevlig personal
Hej Niklas. Tack för ditt omdöme. Vad roligt att du är nöjd med avtalet som du har oss samt servicen som vi erbjuder. Ha en fin dag. Emelie
Gick endast på pris inte haft nån kontakt
Hej Lars. Tack för ditt omdöme och så skönt att allt gått smidigt till. Ha en fin dag. Emelie
Problemfritt och med trevligt bemötande.
Hej Niclas. Tack för ditt omdöme och feedback! Vi tycker det är väldigt roligt att du är nöjd med avtalet som du har hos oss och vi hoppas givetvis att du stannar kvar som kund hos oss ett tag framöver. Ha en fin dag. Emelie
Bäst pris gång på gång. Bundit 3 år/gång. Lätt att kontakta och alltid trevliga.
Hej Ted. Tack för ditt fina omdöme och så roligt att du är nöjd med avtalen och priserna som ni fått hos oss. Ha en fin dag. Emelie
Har nyligen tecknat ett avtal så har inte mycket erfarenhet ännu, men hittills funkar allt perfekt. Fick tillochmed samlad faktura med Stockholms elbolag och nätägarna Elevio utan att jag hade avtalat om det. Men det var ju som sagt bra.
Hej Björn. Tack för ditt omdöme och feedback! Ha en fin dag. Emelie
Billigt och bra sevice rekommenderar detta bolag
Hej Elisabeth. Tack för ditt omdöme. Vi tycker det är väldigt roligt att du är nöjd med avtalet och servicen. Ha en fin dag. Emelie
De lockar dig med priser som aldrig existerat, de ljuger skamlöst, de vill inte anstränga sig för att säga "förlåt, vi lurade dig?". Sammantaget en vidrig upplevelse, det tog 7 veckor för dem att erkänna att priset de lockade oss till var 5 gånger lägre än vad de publicerade, och de påstår också att du kom till oss själv, vi bjöd inte in dig, kort sagt, de kan dra åt helvete.
Jag har varit kund i några månader så jag kan berätta endast om min uppfattning hittills. Bra information om hur priserna förändras och smidigt övergång från tidigare leverantör. Smidigt sätt att betala fakturan då man får den på mail.
Hej Mariela. Tack för ditt fina omdöme och så roligt att du är nöjd med avtalet. Ha en fin dag. Emelie
Det verkar funka jättebra med Stockholms Elbolag. Bekvämt att knyta elnätsavgiften på samma faktura. Hälsningar Andees Palm
Hej Andreas. Tack för ditt fina omdöme och så roligt att du är nöjd med avtalet. Ha en fin dag. Emelie
Bra fungerande hemsidan, lätt tillgänglig service.
Hej Lamija. Tack för ditt omdöme. Vi tycker det är väldigt roligt att du är nöjd med hemsidan och servicen. Ha en fin dag. Emelie
Enkelt att beställa, överskådligt. Man vet vad man får.
Hej Marie. Tack för ditt omdöme. Roligt att du är nöjd med avtalet och servicen. Ha en fin dag. Emelie
Bolaget tillämar rena gangsterfasoner.
Hej Bengt-Olof. Tack för ditt omdöme. Vi beklagar att du känner som du gör. Du får gärna kontakta oss via vår kundservice om du har vidare ärende som vi kan hjälpa dig med. Ha en fin dag. Emelie
Ny kunds ganska nöjd just nu. Inga klagomål
Hej Kristina. Tack för ditt omdöme. Vad roligt att du är nöjd med avtalet som du har tecknat med oss och vi hoppas att din tillvaro hos oss ska vara som du tänkt dig. Ha en fin dag. Emelie, Stockholms Elbolag
Hur nöjd som helst! Finns inget att klaga på
Hej Lex. Tack för ditt fina omdöme och feedback. Så roligt att du är nöjd med avtalet som du har hos oss. Ha en fin dag. Emelie, Stockholms Elbolag.
Jag tycker att Stockholm elbolag är bra och jag är nöjd
Hej Abbood. Tack för ditt omdöme och feedback! Ha en fin dag. Emelie, Stockholms Elbolag
Bra pris jämfört med andra elbolag. Smidig hemsida och aldrig haft problem med något.
Hej Christobal. Tack för ditt omdöme. Vad roligt att du är nöjd med priset och hemsidan. Ha en fin dag. Emelie, Stockholms Elbolag
Hade gärna fått månadsfakturan tidigare men okay!
Hej Edvard. Tack för ditt omdöme och feedback! Vi tar till oss din feedback och ser över faktureringen. Ha en fin dag. Emelie, Stockholms Elbolag
Jag prövade att ringa upp er för att se hur ni hanterar kunder. Jag har varit kund hos Vattenfall i många år och var lite osäker på hur ert bolag skulle hantera mig som kund. Jag var inte superinponerad av kundsupporten, bemöttes av en viss likgiltighet och det kändes inte välkomnande. Jag berättade tat jag bytt över från vattenfall till er och det vart inga kommentarer. (Önskade aatt man sagt, vad roligt, välkommen, är det några frågro är det bara att höra av sig.....) Efter samtalet blev jag lite ångerfull men jag hade...
Hej Magnus. Tack för ditt omdöme. Vi beklagar att du upplevt kundsupporten som oengagerad. Vi tar givetvis vidare din feedback och vi hoppas att tillvaron hos oss ska vara som ni tänkt er. Ha en fin dag. Emelie, Stockholms Elbolag
Hej Är såpass ny kund att jag har ännu inte hunnit bilda mig en uppfattning om hur det är att vara kund. Återkom med er fråga senare i höst.
Hej Stefan. Tack för ditt omdöme. Vi hoppas att er tillvaro hos oss ska vara väl. Ha en fin dag. Emelie, Stockholms Elbolag
Tecknade dem 2/2-25 men när man haft frågor får man svar och hjälp snabbt . Inga konstigheter och mycket bra priser.
Hej Rebecca. Tack för ditt omdöme och feedback! Ha en fin dag. Emelie, Stockholms Elbolag
Jag är nöjd med är rekommendera gärna till alla
Hej Samir. Tack för ditt omdöme och fina feedback! Ha en fin dag. Emelie, Stockholms Elbolag
Dyrt el-pris. Och, när man väl låser el-leverans från dem, så dröjer det inte länge förrän man börjar att mailbombas om att el-avtalet kommer att löpa ut! Så, fruktansvärt onödigt! Viktig mail inemellan från andra riskerar att missas!
Hej Inger. Tack för ditt omdöme. Vi beklagar att priset inte varit enligt dina förväntningar. Vi försöker att prispressa elpriserna för att erbjuda billigast möjliga elavtal till alla kunder i landet. Vi måste tyvärr skicka ut tydliga mail till varje kund om att avtalet löper ut och även mer än en gång för att kunderna inte ska riskera att avtalet löper över på ett anvisat avtal men vi tar givetvis vidare din feedback för att förbättra kundupplevelsen. Ha en fin dag. Emelie, Stockholms Elbolag.
Jag har bara positivt att säga om Stockholms Elbolag, väldigt trevlig och kunnig kundtjänst. Jag har beställt elavtal med fast pris, fanns ingen som kunde slå deras pris. Jag blev kund hos dom i december 2024, som sagt allt bara positivt än så länge.
Hej Ehrling. Tusen tack för ditt omdöme. Vi är väldigt glada över att du är nöjd med servicen och priserna som vi erbjuder. Ha en fin dag. Emelie, Stockholms Elbolag
Det är bra att de försöker att samordna fakturor för el och nät men inte alltid som de lyckas, då fick jag problem med å betala manuellt, brev med inkassokrav - tror det är fler som har blivit drabbade. Märkligt att kunden skall få svartepetter när Stockholms elbolag strular till sina betalnings rutiner mitt i semestern juli 2024.
Hej Erland. Tack för ditt fina omdöme. Vi beklagar så mycket att samfaktura inte varit enligt era förväntningar och vi tar till oss feedbacken för att vi ska utvecklas som bolag. Ha en fin dag. Emelie, Stockholms Elbolag
Bra pris. Mycket trevlig personal i kundservice🌞
Hej Anneli. Tack för ditt omdöme och feedback. Vi är glada över att servicen och avtalet varit enligt dina förväntningar. Ha en fin dag. Emelie, Stockholms Elbolag
Bra service, schyssta priser. Enkelt att förlänga avtalet. Jag är nöjd! Tack!
Hej Ceriel. Tack för ditt fina omdöme. Vi är väldigt glada över att du är nöjd över ditt avtal som du har hos oss. Ha en fin dag. Emelie, Stockholms Elbolag
Har bara haft kontakt digitalt. Det har fungerat utmärkt.
Hej Torbjörn. Tack för ditt fina omdöme. Vi strävar efter att alla kunder ska vara nöjda just med servicen och tecknande av elavtal hos oss. Ha en fin dag. Emelie, Stockholms Elbolag
Enkel och bra vid byte av leverantör och mycket hjälpsamma
Hej Robin. Tack för ditt fina omdöme. Vi strävar efter att alla kunder ska vara nöjda just med servicen och tecknande av elavtal hos oss. Ha en fin dag. Emelie, Stockholms Elbolag