Stockholms Elbolag AB

Välkommen till Stockholms Elbolag AB!

Vi är ett oberoende elbolag som levererar premium energi till hela Sverige. Eftersom vi inte själva producerar någon el så har vi inget intresse av att sälja el dyrt, tvärtom så är vår ambition precis som för dig att få el till ett så billigt pris som möjligt.

Du kan välja mellan att beställa elavtal privat eller elavtal för företag.

Vårt fokus ligger på dig som kund och att du alltid ska vara 100% nöjd med vår tjänst. Vi är lyhörda och flexibla och försöker hitta den lösning som är bäst för dig.

Läs vad 8 kunder tycker om Stockholms Elbolag AB 2

2021-12-17 Spontant omdöme
    Varning ⚠️ !!
    Riktiga skojare som säljer el långt över övriga aktörer på elmarknaden.
    Svårt att komma fram till kundtjänsten som försöker övertala dig om att deras priset är bra, bla, bla.
    Gjorde en jämförelse med en annan leverantör som gav ett pris på över 50% under deras ” bra” pris.
    Detta syns inte i Elsklings annons när man tecknade detta avtal.
    Som sagt var, Varning, Varning!!
    2021-12-08 Spontant omdöme
    Varning!

Byter till dyrare avtal utan att informera dig!

Trodde inte denna typ av bolag fanns kvar längre! Min läroläxa!
  • SELDA K
    2021-11-30 Spontant omdöme
    Scam varning!!!!! Byter avtal efter bindningstid till priser som dom inte uppger någonstans (273 öre om ni undrar). Ni kommer inte se dessa löjliga bluff priser hos andra bolag. Ta vilket annat elbolag som helst. Skriver aldrig omdömmen men kännde att jag måste varna andra eftersom man kan inte hitting info om deras bluff priser någonstans.
  • LEIF N
    2021-10-26 Spontant omdöme
    Ett rent bluffföretag.
    Vi har en restaurang och blev uppringd av en säljare. Säljaren pratade med mig och och informerade om villkoren och sa att det finns ingen bindningstid.

När sedan min fru som är firmatecknare och inte pratar särskilt god svenska skulle godkänna avtalet så hade de helt plötsligt lagt in 24 månaders uppsägningstid. Och hon godkände ju allting eftersom att de hade gått igenom villkoren med mig innan och jag sa åt henne att det var okej. Men dom sa ingenting om någon uppsägningstid och jag ställde kontrollfrågor om bindningstid och så vidare.

Stockholms elbolag vägrar att korta uppsägningstiden trots att de inte är informerade om detta. Många Vi har varit i kontakt med har blivit lurade på ungefär samma sätt av deras säljare.

Håll er borta från detta företag. De finns även på svensk Handels varningslista. Konsumentombudsmannen stämmer även bolaget och de är också polisanmälda
    Hej Leif.

Vad tråkigt att läsa att du inte är nöjd med avtalet som du tecknat med oss.
    All information om avtalet som du tecknat har framgått i avtalsbekräftelsen samt så har du under telefonsamtalet fått information om vad bindningstid och uppsägningstid är.
    Tyvärr så kan vi inte ändra ett avtal i efterhand då man måste fullfölja avtalsvillkoren som man tecknat.
    Har du vidare frågor är du välkommen att kontakta oss igen.
    Önskar dig en fin dag.
    Elin
    Stockholms Elbolag AB
    2020-12-17 Spontant omdöme
    Varning för bedragare!
    Nedan var en pensionerad familjemedlem om:
    De ringde och ljög om att de var från mitt elbolag, frågade om jag var nöjd. Jag svarade ja och de bad mig kolla om uppgifterna de hade stämde, jag skulle OK:a ett meddelande de skickade, meddelande innehöll bara mina personuppgifter och jag tryckte på ok under samtalet, meddelandet försvann sedan från min telefon. En månad senare skickar de ett välkomstbrev, utan att ha skickat något avtal. Jag ringer kundtjänst för att fråga vad brevet handlar om, de säger att jag har godkänt avtalet, ett avtal jag aldrig sett eller var medveten om! Priset de säger ingår i mitt avtal är mer än dubbelt så högt än det jag betalade för el och avgift innan, dessutom säger de att jag har bundit mig till detta höga fasta pris i 5 år!!!!!!!! Vem skulle gått med på det medvetet?!!! De kapade mitt elabonnemang utan min vetskap! De är kända hos polisen och kronofogden samt är med på Svensk handels varningslista! Tryck aldrig på OK på telefonen, bedragare kan ljuga om var de ringer ifrån och vad OK betyder!!
    2019-07-09 Spontant omdöme
    Mycket dåligt kundbemötande. Företagets kundtjänst visar en ovilja att sätta sig in i situationen och ger direkt kalla handen.
    Då avtal löper ut läggs man över på väldigt mycket dyrare abonnemang utan upplysning. Ska aldrig använda mig av de igen.
  • Joe Z
    2019-06-19 Spontant omdöme
    Varning för denne elleverantör. Billig i kilowatt pris med massa fällor.
    Inga påminnelser om ändringar. Nya svindyra avtal utan kontakt med
    kunden, som man inte kan göra nånting åt.
    Betala hellre ett par öre mera än att ge dig i fällan som heter STOCKHOLMS ENERGI AB
  • 2019-04-03 Spontant omdöme
    Lurendrejare som verkar leva på att ta ut dolda avgifter! Elen var dyrare än det såg ut i avtalet, och när jag sade upp avtalet efter ett år tog de ut en avgift på 3011kr för "kontraktsbrott". Det stod ingenting om någon uppsägningstid i kontraktet eller på deras hemsida. Jag skrev genast ett e-mail som det tog 14 dagar för dem att svara på (typ bara "det var 30 dagars uppsägningstid som gällde.") Sedan skickade de räkningen till inkasso innan jag hann reagera.