Förtaget har trevlig kundservice.
Stockholms Elbolag AB
Om företaget
Välkommen till Stockholms Elbolag AB! Vi är ett oberoende elbolag som levererar premium energi till hela Sverige. Eftersom vi inte själva producerar någon el så har vi inget intresse av att sälja el dyrt, tvärtom så är vår ambition precis som för dig att få el till ett så billigt pris som möjligt. Du kan välja mellan att...
77 omdömen om Stockholms Elbolag AB
Sedan starten hos Reco 2021
Ingen särskild åsikt. Nesrällde och andan betalat och inget mer med det. Är troligen som alla andra bolag.
Jag har aldrig varit i kontakt med företaget.
Har ingenting att anmärka på än så länge.
Hej Inger. Tack för ditt fina omdöme och att du tog dig tiden att skriva om din upplevelse som kund hos oss. Vi finns alltid till hands på 08-410 377 01 eller kundservice@stockholmselbolag.se om det skulle finnas några fler funderingar eller om du behöver rådgivning i situationer. Önskar dig en fantastisk dag. Emelie
Ersättningen från den el som säljs från mina solceller är inte så bra. Resten har fungerat utan problem.
Hej Daniel. Tusen tack för ditt omdöme. Vi tar givetvis vidare feedbacken men då vi har billiga elavtal så kan vi inte erbjuda både billiga elavtal och bra betalt för mikroproduktionsavtalet. andra elbolag erbjuder dyrare elavtal och bättre mikroproduktionsavtal. Ha en fin dag. Emelie
Jag vet inte, Tycker väl sådär
Hej Inga-Lill. Vi tackar dig som tog dig tiden att skriva ett omdöme, om det finns något som vi kan utveckla eller om du bara har frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta oss via vår kundservice så hjälper vi dig vidare. Ha en fin dag. Emelie
Vi är mycket nöjda med den detaljerade informationen om vår elförbrukning vi får.
Hej Elisabeth. Tackar så mycket för att du tagit dig tiden att skriva ett omdöme om din upplevelse hos oss. Vi finns alltid till hands på 08-410 377 01 eller kundservice@stockholmselbolag.se om det skulle finnas några fler funderingar eller om du behöver rådgivning i situationer. Önskar dig en fantastisk dag. Emelie
Verkar fungers bra. De detaljerade uppgifterns om förbrukningen gillar jag.
Hej Bengt. Tack för ditt omdöme. Du ska ha stort tack som tar dig tiden att dela med dig av dina upplevelser, det uppskattas verkligen! Vi finns alltid till hands på 08-410 377 01 eller kundservice@stockholmselbolag.se om det skulle finnas några fler funderingar eller om du behöver rådgivning i situationer. Önskar dig en fantastisk dag. Emelie
Rätt ok dvs normalt bra ……………………….
Hej Torbjörn. Tack för att du tar dig tid att dela med dig av dina upplevelser. Skulle du få några frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta oss via vår kundservice. Ha en fin dag. Emelie
Fungerar utan besvär, dock saknas appar typ Tibber, där elpriser mm kan följas och använda sig av smarta tillbehör.
Hej Karl-Erik. Tack för din kommentar och feedback! vi tar givetvis vidare detta och tar till oss feedbacken så att vi kan förbättra tekniken. Önskar dig en fantastisk dag. Emelie
Bra kundservice. Vårt fastprisavtal gick ut vid årsskiftet och vi kör nu på timpris då vi skaffat solpaneler. Inga problem att komplettera med mikroproduktionsavtal. Allt på samma räkning.
Hej Sture. Väldigt varma ord. Du ska ha stort tack som tar dig tiden att dela med dig av dina upplevelser, det uppskattas verkligen! Vi finns alltid till hands på 08-410 377 01 eller kundservice@stockholmselbolag.se om det skulle finnas några fler funderingar eller om du behöver rådgivning i situationer. Önskar dig en fantastisk måndag. Emelie
Vi lovades samfakturering. Nät och förbrukning, fortfarande inte åtgärdat.
Hej Peter. Tack för att du tar dig tid att dela med dig av dina upplevelser, vi söker samfaktura men om kunden har digitalt betalsätt hos elnätet så fungerar inte tjänsten och då måste man plocka bort detta och istället ha mailfaktura så att vi kan mottaga denna. Ha en fin måndag. Emelie
Har fungerat oklanderligt. Bra bemötande av kundtjänst som gett snabb och bra service.
Hej Roger. Väldigt varma ord. Du ska ha stort tack som tar dig tiden att dela med dig av dina upplevelser, det uppskattas verkligen! Vi finns alltid till hands på 08-410 377 01 eller kundservice@stockholmselbolag.se om det skulle finnas några fler funderingar eller om du behöver rådgivning i situationer. Önskar dig en fantastisk dag. Emelie
Vänligt ock kunnigt bemötande. Bra med samfakturering.
Hej Pieter. Vi tackar dig ödmjukast för ditt fina omdöme och vi tycker det är otroligt roligt att du är nöjd med priset samt servicen som vi erbjuder. Om du har några frågor eller ytterligare kommentarer i framtiden, tveka inte att höra av dig. Vi är här för att hjälpa till! Ha en fin måndag. Emelie
Pappa har använt Stockholms elbolag i flera år- när vi köpte ut gården från honom kändes det som ett naturligt steg att fortsätta med dem
Hej Anna-Carin. Väldigt varma ord. Du ska ha stort tack som tar dig tiden att dela med dig av dina upplevelser, det uppskattas verkligen! Vi finns alltid till hands på 08-410 377 01 eller kundservice@stockholmselbolag.se om det skulle finnas några fler funderingar eller om du behöver rådgivning i situationer. Önskar dig en fantastisk måndag. Emelie
Bra bolag men då de säger att de ska ordna med samfakturering så funkar det inte alls.
Hej Ann-Louise. Tack för att du tar dig tid att dela med dig av dina upplevelser, vi söker samfaktura men om kunden har digitalt betalsätt hos elnätet så fungerar inte tjänsten och då måste man plocka bort detta och istället ha mailfaktura så att vi kan mottaga denna. Ha en fin måndag. Emelie
Fick dåligt betalt för vår solcellsproduktion jämfört mot andra.
Hej Allan. Tack för att du delade dina erfarenheter med oss. Vi tar givetvis till oss feedbacken gällande mikroproduktionsavtalet, men däremot så kan vi tyvärr inte ha billigast elavtal och billigast mikroproduktionsavtal. Vi fokuserar dessvärre inte på mikroproduktionsavtalet utan billiga elavtal. Ha en fin måndag. Emelie
Jag har ingen erfarenhet av andra bolag.så ngn bedömning kan jag inte göra
Hej Jan. Vi tackar dig ödmjukast för ditt fina omdöme och vi tycker det är otroligt roligt att du är nöjd med oss. Om du har några frågor eller ytterligare kommentarer i framtiden, tveka inte att höra av dig. Vi är här för att hjälpa till! Ha en fin måndag. Emelie
Billig, bra, smidigt att komma fram när man ringer, matchar med andra priser, hjälpsamma.
Hej Jalil. Vi tackar dig ödmjukast för ditt fina omdöme och vi tycker det är otroligt roligt att du är nöjd med priset samt servicen som vi erbjuder. Om du har några frågor eller ytterligare kommentarer i framtiden, tveka inte att höra av dig. Vi är här för att hjälpa till! Ha en fin torsdag. Emelie
Inloggade digitala miljöer bör bli bättre.
Hej Johan. Tack för att du delade dina erfarenheter med oss. Vi tar givetvis till oss feedbacken och jobbar vidare på att bli bättre gällande det digitala. Önskar dig en fin torsdag. Emelie
Bemött på ett professionellt sätt. Trevligt och bra. Hade tidigare Stockholms El, bytte i samband med att elpriset steg kraftigt . Bytte till Södra el Trygg men ångrade mig , uppsägningstid var 3 månader varefter jag återgick till Stockholms el med rörligt timprisavtal.
Hej Frank. Väldigt varma ord. Du ska ha stort tack som tar dig tiden att dela med dig av dina upplevelser, det uppskattas verkligen! Vi finns alltid till hands på 08-410 377 01 eller kundservice@stockholmselbolag.se om det skulle finnas några fler funderingar eller om du behöver rådgivning i situationer. Önskar dig en fantastisk torsdag. Emelie
Inga problem fick dom svar jag behövde
Hej Bengt. Tack för att du tar dig tid att dela med dig av dina upplevelser, det gläder oss verkligen! Om du har några frågor eller ytterligare kommentarer i framtiden, tveka inte att höra av dig. Vi är här för att hjälpa till! Ha en underbar torsdag. Emelie
Hej, enkelt, billigt och bra kundservice
Hej Hasan. Tack för ditt fina omdöme gällande vår service och avtalet som du tecknat med oss. Vi finns alltid till hands på 08-410 377 01 eller kundservice@stockholmselbolag.se om det skulle finnas några fler funderingar eller om du behöver rådgivning i situationer. Önskar dig en fantastisk torsdag. Emelie
Det bemötande som jag fick var utomordentligt bra.Förväntningarna var att betalningarna skulle inkludera Eons betalningskrav med automatisk betalning via bankgiro. Allt har fungerat klanderfritt. Jag har fått fakturan via email regelbundet via email.
Hej Ingemar. Oerhört roligt att läsa att du är så himla nöjd med servicen och även ditt avtal med oss med samfaktura. Skulle du däremot få några frågor i framtiden så är du mer än välkommen att kontakta oss så hjälper vi dig vidare. Ha en fin dag, Emelie
Det absolut bästa elbolag jag har haft. Och det billigaste. Bästa rekommendationer.
Hej Lars. Tack för dina fina ord! Vi finns alltid till hands på 08-410 377 01 eller kundservice@stockholmselbolag.se om det skulle finnas några fler funderingar eller om du behöver rådgivning i situationer. Önskar dig en fantastisk torsdag. Emelie
Vill ej vara kund ,men omöjligt att avbryta ( dyrt ) . Alldeles för lång bindningstid .
Hej Lena. Tack för din kommentar och recension. Tyvärr så kan vi inte avbryta fasta avtal som man tecknat med bindningstid utan att det kostar! Önskar man bryta avtalet så går det bra att höra av sig till vår kundservice så hjälper vi dig med att räkna på vad detta kostar! Önskar dig en fin torsdag. Emelie
Otrolig kompetens och vänligt bemötande. Försöker göra det bästa för kunden. Har alltid blivit vänligt bemött.
Hej Börje. Vi tackar dig ödmjukast för din fina kommentar gällande vår kundservice som vi har. Vi finns alltid till hands på 08-410 377 01 eller kundservice@stockholmselbolag.se om det skulle finnas några fler funderingar eller om du behöver rådgivning i situationer. Önskar dig en fantastisk torsdag. Emelie
De lovar att samfakturera med nätbolaget jag har men det inte fungerat vid två tillfällen
Hej Sven. Tack för att du tog dig tiden att skriva en recension om oss. Om man har ett elektroniskt betalsätt hos elnätet så kommer vi inte kunna mottaga elnätets faktura och därmed kommer inte vi få fakturan. Kontakta gärna vår kundservice på 08-410 377 01 eller kundservice@stockholmselbolag.se så ska vi se om vi kan kolla upp vad som har skett med din samfaktura. Önskar dig en fin torsdag. Emelie
Inga problem, allt har fungerat som förväntat.
Hej Margareta. Vad härligt att läsa att du är nöjd med avtalet som du har hos oss. Skulle du få några frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta oss via vår kundservice. Ha en fin dag. Emelie
Kundtjänst har varit mycket bra och hjälpte mig att få igång min microproduktion
Hej Olle. Tack för ditt omdöme. Vad roligt att du är nöjd med avtalet som du har hos oss och men också att du är nöjd vår kundservice som hjälpte dig med mikroproduktionsavtalet. Önskar dig en fin torsdag. Emelie
Tydliga fakturor, lätt att kunna nå när man ringer in! Snabb hjälp
Hej Cornelia. Tack för dina fina ord! Vi finns alltid till hands på 08-410 377 01 eller kundservice@stockholmselbolag.se om det skulle finnas några fler funderingar eller om du behöver rådgivning i situationer. Ha en fin onsdag. Emelie
Jag tycker dom är bra och enkla att ha att göra med.
Hej Irya. Tack för ditt omdöme. Vad härligt att läsa att du är nöjd med avtalet som du har hos oss. Skulle du få några frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta oss via vår kundservice. Ha en fin dag. Emelie
Sjukt bra priser på el. Väldigt nöjd så länge.
Hej Robert. Vad kul att höra att du är nöjd med oss. Vi tackar ödmjukast att du tog dig tiden att skriva en recension om oss. Ha en fin onsdag. Emelie
Min make o jag blev kontaktad via mail för att vi sökte ett billigare alternativ o då tyckte vi att ert bolag verkar vara bra för oss o vi sökte efter vanlig hushållsel o vi har haft ert bolag nu ett tag o jag är nöjd än så länge tack! Hälsningar från en av era kunder!
Hej Britt-Marie. Vad kul att höra att du är nöjd med oss och vi vill tacka dig för att du tog din tid för att skriva dessa fina ord. Tveka inte på att höra av dig till vår kundservice på 08-410 377 01 eller kundservice@stockholmselbolag.se! Vi finns här för dig. Ha en fantastiskt fin dag. Emelie
Det blev som jag förväntade mig.
Hej Lasse. Tack för ditt omdöme. Vad härligt att läsa att du är nöjd med avtalet som du har hos oss. Skulle du få några frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta oss via vår kundservice. Ha en fin dag. Emelie
Vi har inte varit kund så länge, men hittills har de svarat och hjälpt till. Vi fick en påminnelse om obetald faktura nyss och jag tror att den var inlagd för betalning, men mitt kort spärrades av för många feltryckningar (jag är 85 år) vi beställde ett nytt kort, som tog några dagar, jag tror det beror på glappet där.
Hej Inge. Tack för ditt fina omdöme. Skulle du behöva flytta fram fakturan så går det hur bra som helst att kontakta oss via vår duktiga kundservice på 08-410 377 01 eller kundservice@stockholmselbolag.se. Ha en fin tisdag. Emelie
Mycket trevlig säljare. Lätt att kontakta företaget.
Hej Bo. Vad kul att höra att du är nöjd med oss. Vi tackar ödmjukast att du tog dig tiden att skriva en recension om oss. Ha en fin tisdag. Emelie
Jag har bara blivit bra bemött
Hej Anders. Tack för dina fina ord! Vi finns alltid till hands om det skulle finnas några fler funderingar eller om du behöver rådgivning i situationer. Ha en fin tisdag. Emelie
Jättebra och jättetrevligt bemötande. Ni hade lite problem med att få Tekniska Verken att skicka Er nät avgiften, men det löste sig efter lite påtryckningar
Hej Christer. Tack för att du tog dig tiden att skriva en recension här gällande din upplevelse! vi är mycket tacksamma att du är nöjd med avtalet som du tecknat hos oss och att du är nöjd med bemötandet. Skulle du få några frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta oss via vår kundservice. Ha en fin dag. Emelie
Jag har inte haft Stockholms elbolag så länge men har inte haft några problem, allt fungerar bra.
Hej Elvira. Tack för ditt omdöme. Vad roligt att du är nöjd med avtalet som du har hos oss. Skulle du få några frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta oss via vår kundservice. Ha en fin dag. Emelie
They didn't send the first bill to the right adress and even though I had paid it, they send me to collections, one step before Kronofogden, without any updates. That was not professional. After I contacted the company, they fixed the issue. Going forward, it is important to show professionalism by at least emailing a customer if they did not receive a payment, rather than trying to have them pay extra in additional fees.
Hej Ema. Tack för ditt omdöme. om man inte angett korrekt fakturaadress så kan vi tyvärr inte sända fakturan till korrekt adress. Att betala fakturor är tyvärr kundens ansvar och om man vet med sig att man ska få en faktura så kontaktar man bolaget för att efterfråga fakturan. Vi kommer annars skicka denna via påminnelse och sedan till inkasso. Tveka inte på att kontakta vår kundservice på kundservice@stockholmselbolag.se om du skulle känna att du har några frågor kring faktureringen. Ha en fin dag. Emelie
Jag gjorde ett val på en kort tidigare kundrelation och på den korta tiden uppfattade jag att räkningen blev lägre än jag beräknat utifrån givna fakta och förbrukning jämfört med mitt tidigare bolag.
Hej Johan. Tack för ditt omdöme. Vad rolig läsning att du är nöjd med avtalet som du tecknade hos oss och även att du uppfattat priset som mer förmånligt hos oss. Skulle det dyka upp några frågor är du varmt välkommen att kontakta oss via vår kundservice, kundservice@stockholmselbolag.se. Ha en fin dag. Emelie
Under vår avtalstiden vi haft med Stockholms elbolag har jag absolut inget att påpeka ! De har sköt sin del med vårt avtal och vi har varit mycket nöjda med dem. Vi är även varit mikroproducenter och även det har de betalt vårt överskott med avtalet som vi ingick då.
Hej Staffan. Tack för ditt fina omdöme och vi tycker det är väldigt roligt att du är nöjd med ditt elhandelsavtal som du har hos oss men även mikroproduktionsavtalet. Skulle du få några frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta oss via vår kundservice Kundservice@stockholmselbolag.se Ha en fin onsdag. Emelie
Man blir trevligt bemött av företaget,och alltid nöjd med alla frågor och svar
Hej Sven-Olof. Tack för ditt omdöme. Vad roligt att du är nöjd med avtalet som du har hos oss och att du har fått bra bemötande av vår trevliga kundservice som hjälpt dig med alla frågor och svar. Skulle det uppstå några frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta oss via vår kundservice som gärna hjälper dig. Ha en fin tisdag. Emelie
Har haft minimal kontakt och inga problem, precis som det ska vara 👌
Hej David. Tack för ditt omdöme. Vad kul att läsa att du är nöjd med avtalet som du har hos oss, och skulle du få några frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta oss via vår kundservice. Ha en fin dag. Emelie
Stelbenta, dålig och slö kundsupport
Hej Lena. Tack för ditt omdöme. Oerhört tråkigt att du inte är nöjd med kundservicen, vi skulle gärna veta vad som har hänt som gör att du inte är nöjd med kundservicen. Kontakta oss gärna om detta så att vi kan se över problematiken. Ha en fin dag. Emelie
Fakturering och autogiro har varit stora problem. Fått påminnelser 4 gånger pga företagets faktureringsproblematik.
Hej Niklas. Tack för ditt omdöme. Det är väldigt tråkigt att du är missnöjd med faktureringen via autogiro. Tyvärr så kan vi inte påverka autogirot utan om det inte fungerar via din bank så måste du se över detta med de. Alternativt byta faktureringsmetod. Ha en fin dag. Emelie
Aldrig haft ett problem under dessa 5 år. Dessutom bra bundet pris under den tiden.
Hej Robert. Tack för ditt omdöme och väldigt roligt att läsa att du är nöjd med avtalet som du har haft hos oss i 5 år. Vi hoppas på fler år och om du skulle få några frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta oss via vår kundservice. Ha en fin dag. Emelie
Enkelt och bra förfarande vid byte av elleverantörer. Bra att kunna få samlad faktura för både el och nät.
Hej Tomas. Tack för ditt omdöme. Vi tycker det är väldigt roligt att du är nöjd med leveransen av el och vår tjänst samfaktura! skulle det uppstå några frågor är du varmt välkommen att kontakta oss via vår kundservice. Ha en fin dag. Emelie
Elbolaget är helt OK. Har helt ok 5 års avtal idag som slutar till nästa år. MEN blev besviken på dem när jag med nylagda solceller säljer överskottet till dem. Då blir jag vid start I Mars i år skriftligt lovad spottpriset - 4 öre. I Juni månad har plötsligt priset ändrats till spottpriset - 9 öre/kwh. En förändring med ca 60 % på "provisionsdelen", Detta borde jag tydligt informerats om när jag tecknade avtalet. Jag kunde fått annat bolag att teckna avtal om överskotts-försäljningen till enbart spottpriset. När...
Hej Lars. Tack för ditt omdöme. Gällande mikroproduktionsavtalet så är detta något som kan ändras prismässigt och detta då vi inte fokuserar på mikroproduktion utan istället billiga elavtal. Gällande ARN anmälningar så har alla elbolag anmälningar och detta då företag och kunden inte kommer överens och då är det bra att en tjänst finns där det kan framkomma rättelse för företaget men även kunden, dock föredrar vi att lösa ärendet innan det går till ARN. Ha en fin dag. Emelie