Stockholms Elbolag AB

Välkommen till Stockholms Elbolag AB!

Vi är ett oberoende elbolag som levererar premium energi till hela Sverige. Eftersom vi inte själva producerar någon el så har vi inget intresse av att sälja el dyrt, tvärtom så är vår ambition precis som för dig att få el till ett så billigt pris som möjligt.

Du kan välja mellan att beställa elavtal privat eller elavtal för företag.

Vårt fokus ligger på dig som kund och att du alltid ska vara 100% nöjd med vår tjänst. Vi är lyhörda och flexibla och försöker hitta den lösning som är bäst för dig.

16 omdömen om Stockholms Elbolag AB

Sedan starten hos Reco 2021
    2022-10-06 Spontant omdöme
    Jag vill klaga på Stockholm Energi för att:

Under sommaren gick mitt avtal ut. Utan att de informerat mig om detta, så fick jag ett avtal av dem utan att jag fått bestämma. Hade jag fått reda på detta hade jag handlat annorlunda, vilket jag även har beskrivit för dem i min dialog. De hävdar att de skickat på posten, brev om detta. Men så är inte fallet. Jag har inte fått ngt brev som jag förklarat för dem. Men däremot har räkningen kommit punktligt

De hävdar att de skickat info, och presenterar mig för ett standardbrev.
    Då jag ifrågasätter detta, att det är just ett standardbrev, och inte adresserat till mig och anläggningen specifik, så är detta inte ngt som kan ledas i bevis, och därför hävdar jag att jag vill ha ett avtal baserat på den kostnad som gällde då avtalet gick ut. - Men marknad hänvisar till kundtjänst som säger samma sak.

Nu kommer vi till VARFÖR jag vet att att de inte talar sanning, och inte skickat ngt informationsbrev: Jag har nämligen ett avtal till som gick ut 2 månader senare. Och även här skickar de inte ut ngn information. MEN räkningarna kommer som de skall.

De har ett ansvar juridiskt att ge mig möjlighet, men de duckar alla fel som jag beskriver för dem. Jag tycker att man skulle göra en revision, med informationsuppföljning om hur de hanterar sina avtal. De skulle inte klara den revisionen.

Sedan är man ju duktig och vill göra rätt för sig.. Men om man loggar in på deras hemsida, ser man inte vilket avtal men har, för respektive anläggning, och man ser heller inte avtalstiden.

Att de fortfarande kan finnas kvar är märkligt, och rättsosäkert. Här skulle vilken myndighet som helst kunna gå in och stoppa deras verksamhet.

Något behöver verkligen göras - Och jag varnar alla som tänker sig byta elavtal till denna leverantör. De tar inget ansvar, de har ingen organisation.. och personligen tror jag att man lurar kunderna medvetet. Hoppas att de blir av med sitt tillstånd till att sälja El
    Hej Olof.
    Tack för ditt omdöme.
    Kontakta gärna oss på customersupport@stockholmselbolag.se så kan jag hjälpa dig med ärendet.
    Vi vill givetvis inte att någon ska känna sig missnöjd.
    Emma
    2022-08-22 Spontant omdöme
    Så ofattbart dåligt att detta bolag får existera. Myndigheterna borde ta ett krafttag och rensa i elmarknadsträsket och börja med detta. Buffel och båg AB.
    Hej Albin.
    Tack för ditt omdöme.
    Vad tråkigt att läsa att du inte är nöjd med avtalet, du får gärna kontakta oss på customersupport@stockholmselbolag.se så att vi kan hjälpa dig i ärendet om du önskar det.
    Ha en fin dag.
    2022-07-13 Spontant omdöme
    Jag har haft dem sedan 2019. De har lurat mig ordentligt den senaste 3-4 månader. Vill ni inte bli besvikna eller lurade teckna aldrig något avtal med dem.
    2022-06-01 Spontant omdöme
    Ett extremt otrevligt bolag, undvik dem.
    Har du ett företagsabonnemang så kräver de ett fysiskt brev för uppsägning.
    Allt för att tjäna lite extra på dig som kund.
  • 2022-05-30 Spontant omdöme
    Extremt besviken på denna leverantör - efter att ha varit kund i flera år förlängs nu mitt avtal med automatik till ett sk "Tillsvidare rörligt"-avtal, och där bolaget påstår att dom skickat ut ett brev till mig inför mitt gamla avtals slutdatum (inte email, märkligt nog...). Det avtal jag nu lurats in i är orimligt dyrt, och naturligtvis finns ingen (pris-)information om detta avtal på deras hemsida.
    Jag får väl vara tacksam över att jag inte lurats in i ett sådant avtal i december månad - jag kommer aldrig överväga detta bolag som leverantör i framtiden, och avråder starkt från att teckna avtal med dom.
    Hej Kurt.
    Tack för ditt omdöme
    Väldigt tråkigt att du inte är nöjd med avtalet som du har haft hos oss.
    Vi skulle uppskatta om du kontaktar oss på cusomersupport@stockholmselbolag.se för att vi ska kunna hjälpa dig.
    2022-05-03 Spontant omdöme
    Som då mångs andra vill jag VARNA för deras priser på tillsvidare avtalet! Mycket bristfällig information kring detta när ens rörliga avtal löper ut. Den enda information som ges är att avtalet övergår till ett "rörligt avtal". Jag har aldrig varit med om maken på påslag!! OCKER. Ett seriöst företag gör inte så här mot sina kunder. Jag känner mig iallafall lurad och samtidigt skamsen att jag inte förstod snabbare. Riktigt uselt!
    Hej Ida.
    Tack för ditt omdöme-
    Då du haft ett rörligt avtal så ska vi inte skicka ut information om att avtalet löper ut då det endast är information för de med fast avtal.
    All denna information finns i våra avtalsvillkor som du godkände när du tecknade avtal med oss.
    Ett tillsvidare avtal är inte så förmånligt som ett annat rörligt avtal.
    Om du skulle ha vidare frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta oss.
    2022-04-21 Spontant omdöme
    Precis som andra skriver så lägger de över en på ett svindyrt avtal när gammalt avtal löpt ut utan att informera. De lovade sedan att lägga mig på nytt bättre avtal med rörligt pris men när fakturan kom var priset 197kr/Kwh för första halvan av Mars. Nästan dubbelt så dyrt som Greenly som jag nu bytt till. Varning för detta bolag!!
    Hej Jesper.
    Tack för ditt omdöme.
    I våra avtalsvillkor så står det all information om tillsvidare avtalet som du hamnat på, när du tecknade avtalet så godkände du också avtalsvillkoren och därmed tillsvidare avtalet, ett tillsvidare avtal är alltid dyrare då vi måste köpa in el succesivt till kunden vilket blir mycket dyrare för oss som bolag.
    Dessvärre är priserna väldigt höga just nu men man kan inte jämföra ett tillsvidare avtal med ett vanligt rörligt avtal då de priserna inte finns att hämta någon stans.
    2022-02-14 Spontant omdöme
    Synd att det inte går att lämna ett minustecken före!
    De flesta bolag ligger kring 115-130 öre/kwh januari 2022, detta piratbolag fakturerar 219 öre/kwh!
    TÄNKT DIG FÖR OM DU SKA HOPPA I SÄNG MED DESSA SKURKAR!
    2021-12-17 Spontant omdöme
    Varning ⚠️ !!
    Riktiga skojare som säljer el långt över övriga aktörer på elmarknaden.
    Svårt att komma fram till kundtjänsten som försöker övertala dig om att deras priset är bra, bla, bla.
    Gjorde en jämförelse med en annan leverantör som gav ett pris på över 50% under deras ” bra” pris.
    Detta syns inte i Elsklings annons när man tecknade detta avtal.
    Som sagt var, Varning, Varning!!
    2021-12-08 Spontant omdöme
    Varning!

Byter till dyrare avtal utan att informera dig!

Trodde inte denna typ av bolag fanns kvar längre! Min läroläxa!
  • SELDA K
    2021-11-30 Spontant omdöme
    Scam varning!!!!! Byter avtal efter bindningstid till priser som dom inte uppger någonstans (273 öre om ni undrar). Ni kommer inte se dessa löjliga bluff priser hos andra bolag. Ta vilket annat elbolag som helst. Skriver aldrig omdömmen men kännde att jag måste varna andra eftersom man kan inte hitting info om deras bluff priser någonstans.
  • LEIF N
    2021-10-26 Spontant omdöme
    Ett rent bluffföretag.
    Vi har en restaurang och blev uppringd av en säljare. Säljaren pratade med mig och och informerade om villkoren och sa att det finns ingen bindningstid.

När sedan min fru som är firmatecknare och inte pratar särskilt god svenska skulle godkänna avtalet så hade de helt plötsligt lagt in 24 månaders uppsägningstid. Och hon godkände ju allting eftersom att de hade gått igenom villkoren med mig innan och jag sa åt henne att det var okej. Men dom sa ingenting om någon uppsägningstid och jag ställde kontrollfrågor om bindningstid och så vidare.

Stockholms elbolag vägrar att korta uppsägningstiden trots att de inte är informerade om detta. Många Vi har varit i kontakt med har blivit lurade på ungefär samma sätt av deras säljare.

Håll er borta från detta företag. De finns även på svensk Handels varningslista. Konsumentombudsmannen stämmer även bolaget och de är också polisanmälda
    Hej Leif.

Vad tråkigt att läsa att du inte är nöjd med avtalet som du tecknat med oss.
    All information om avtalet som du tecknat har framgått i avtalsbekräftelsen samt så har du under telefonsamtalet fått information om vad bindningstid och uppsägningstid är.
    Tyvärr så kan vi inte ändra ett avtal i efterhand då man måste fullfölja avtalsvillkoren som man tecknat.
    Har du vidare frågor är du välkommen att kontakta oss igen.
    Elin
    2020-12-17 Spontant omdöme
    Varning för bedragare!
    Nedan var en pensionerad familjemedlem om:
    De ringde och ljög om att de var från mitt elbolag, frågade om jag var nöjd. Jag svarade ja och de bad mig kolla om uppgifterna de hade stämde, jag skulle OK:a ett meddelande de skickade, meddelande innehöll bara mina personuppgifter och jag tryckte på ok under samtalet, meddelandet försvann sedan från min telefon. En månad senare skickar de ett välkomstbrev, utan att ha skickat något avtal. Jag ringer kundtjänst för att fråga vad brevet handlar om, de säger att jag har godkänt avtalet, ett avtal jag aldrig sett eller var medveten om! Priset de säger ingår i mitt avtal är mer än dubbelt så högt än det jag betalade för el och avgift innan, dessutom säger de att jag har bundit mig till detta höga fasta pris i 5 år!!!!!!!! Vem skulle gått med på det medvetet?!!! De kapade mitt elabonnemang utan min vetskap! De är kända hos polisen och kronofogden samt är med på Svensk handels varningslista! Tryck aldrig på OK på telefonen, bedragare kan ljuga om var de ringer ifrån och vad OK betyder!!
    2019-07-09 Spontant omdöme
    Mycket dåligt kundbemötande. Företagets kundtjänst visar en ovilja att sätta sig in i situationen och ger direkt kalla handen.
    Då avtal löper ut läggs man över på väldigt mycket dyrare abonnemang utan upplysning. Ska aldrig använda mig av de igen.
  • Joe Z
    2019-06-19 Spontant omdöme
    Varning för denne elleverantör. Billig i kilowatt pris med massa fällor.
    Inga påminnelser om ändringar. Nya svindyra avtal utan kontakt med
    kunden, som man inte kan göra nånting åt.
    Betala hellre ett par öre mera än att ge dig i fällan som heter STOCKHOLMS ENERGI AB
  • 2019-04-03 Spontant omdöme
    Lurendrejare som verkar leva på att ta ut dolda avgifter! Elen var dyrare än det såg ut i avtalet, och när jag sade upp avtalet efter ett år tog de ut en avgift på 3011kr för "kontraktsbrott". Det stod ingenting om någon uppsägningstid i kontraktet eller på deras hemsida. Jag skrev genast ett e-mail som det tog 14 dagar för dem att svara på (typ bara "det var 30 dagars uppsägningstid som gällde.") Sedan skickade de räkningen till inkasso innan jag hann reagera.