Ny kunds ganska nöjd just nu. Inga klagomål
Stockholms Elbolag
Om företaget
Välkommen till Stockholms Elbolag AB! Vi är ett oberoende elbolag som levererar premium energi till hela Sverige. Eftersom vi inte själva producerar någon el så har vi inget intresse av att sälja el dyrt, tvärtom så är vår ambition precis som för dig att få el till ett så billigt pris som möjligt. Du kan välja mellan att...
466 omdömen om Stockholms Elbolag
Sedan starten hos Reco 2021
Hej Kristina. Tack för ditt omdöme. Vad roligt att du är nöjd med avtalet som du har tecknat med oss och vi hoppas att din tillvaro hos oss ska vara som du tänkt dig. Ha en fin dag. Emelie, Stockholms Elbolag
Hur nöjd som helst! Finns inget att klaga på
Hej Lex. Tack för ditt fina omdöme och feedback. Så roligt att du är nöjd med avtalet som du har hos oss. Ha en fin dag. Emelie, Stockholms Elbolag.
Jag tycker att Stockholm elbolag är bra och jag är nöjd
Hej Abbood. Tack för ditt omdöme och feedback! Ha en fin dag. Emelie, Stockholms Elbolag
Bra pris jämfört med andra elbolag. Smidig hemsida och aldrig haft problem med något.
Hej Christobal. Tack för ditt omdöme. Vad roligt att du är nöjd med priset och hemsidan. Ha en fin dag. Emelie, Stockholms Elbolag
Hade gärna fått månadsfakturan tidigare men okay!
Hej Edvard. Tack för ditt omdöme och feedback! Vi tar till oss din feedback och ser över faktureringen. Ha en fin dag. Emelie, Stockholms Elbolag
Jag prövade att ringa upp er för att se hur ni hanterar kunder. Jag har varit kund hos Vattenfall i många år och var lite osäker på hur ert bolag skulle hantera mig som kund. Jag var inte superinponerad av kundsupporten, bemöttes av en viss likgiltighet och det kändes inte välkomnande. Jag berättade tat jag bytt över från vattenfall till er och det vart inga kommentarer. (Önskade aatt man sagt, vad roligt, välkommen, är det några frågro är det bara att höra av sig.....) Efter samtalet blev jag lite ångerfull men jag hade...
Hej Magnus. Tack för ditt omdöme. Vi beklagar att du upplevt kundsupporten som oengagerad. Vi tar givetvis vidare din feedback och vi hoppas att tillvaron hos oss ska vara som ni tänkt er. Ha en fin dag. Emelie, Stockholms Elbolag
Hej Är såpass ny kund att jag har ännu inte hunnit bilda mig en uppfattning om hur det är att vara kund. Återkom med er fråga senare i höst.
Hej Stefan. Tack för ditt omdöme. Vi hoppas att er tillvaro hos oss ska vara väl. Ha en fin dag. Emelie, Stockholms Elbolag
Tecknade dem 2/2-25 men när man haft frågor får man svar och hjälp snabbt . Inga konstigheter och mycket bra priser.
Hej Rebecca. Tack för ditt omdöme och feedback! Ha en fin dag. Emelie, Stockholms Elbolag
Jag är nöjd med är rekommendera gärna till alla
Hej Samir. Tack för ditt omdöme och fina feedback! Ha en fin dag. Emelie, Stockholms Elbolag
Dyrt el-pris. Och, när man väl låser el-leverans från dem, så dröjer det inte länge förrän man börjar att mailbombas om att el-avtalet kommer att löpa ut! Så, fruktansvärt onödigt! Viktig mail inemellan från andra riskerar att missas!
Hej Inger. Tack för ditt omdöme. Vi beklagar att priset inte varit enligt dina förväntningar. Vi försöker att prispressa elpriserna för att erbjuda billigast möjliga elavtal till alla kunder i landet. Vi måste tyvärr skicka ut tydliga mail till varje kund om att avtalet löper ut och även mer än en gång för att kunderna inte ska riskera att avtalet löper över på ett anvisat avtal men vi tar givetvis vidare din feedback för att förbättra kundupplevelsen. Ha en fin dag. Emelie, Stockholms Elbolag.
Jag har bara positivt att säga om Stockholms Elbolag, väldigt trevlig och kunnig kundtjänst. Jag har beställt elavtal med fast pris, fanns ingen som kunde slå deras pris. Jag blev kund hos dom i december 2024, som sagt allt bara positivt än så länge.
Hej Ehrling. Tusen tack för ditt omdöme. Vi är väldigt glada över att du är nöjd med servicen och priserna som vi erbjuder. Ha en fin dag. Emelie, Stockholms Elbolag
Det är bra att de försöker att samordna fakturor för el och nät men inte alltid som de lyckas, då fick jag problem med å betala manuellt, brev med inkassokrav - tror det är fler som har blivit drabbade. Märkligt att kunden skall få svartepetter när Stockholms elbolag strular till sina betalnings rutiner mitt i semestern juli 2024.
Hej Erland. Tack för ditt fina omdöme. Vi beklagar så mycket att samfaktura inte varit enligt era förväntningar och vi tar till oss feedbacken för att vi ska utvecklas som bolag. Ha en fin dag. Emelie, Stockholms Elbolag
Bra pris. Mycket trevlig personal i kundservice🌞
Hej Anneli. Tack för ditt omdöme och feedback. Vi är glada över att servicen och avtalet varit enligt dina förväntningar. Ha en fin dag. Emelie, Stockholms Elbolag
Bra service, schyssta priser. Enkelt att förlänga avtalet. Jag är nöjd! Tack!
Hej Ceriel. Tack för ditt fina omdöme. Vi är väldigt glada över att du är nöjd över ditt avtal som du har hos oss. Ha en fin dag. Emelie, Stockholms Elbolag
Har bara haft kontakt digitalt. Det har fungerat utmärkt.
Hej Torbjörn. Tack för ditt fina omdöme. Vi strävar efter att alla kunder ska vara nöjda just med servicen och tecknande av elavtal hos oss. Ha en fin dag. Emelie, Stockholms Elbolag
Enkel och bra vid byte av leverantör och mycket hjälpsamma
Hej Robin. Tack för ditt fina omdöme. Vi strävar efter att alla kunder ska vara nöjda just med servicen och tecknande av elavtal hos oss. Ha en fin dag. Emelie, Stockholms Elbolag
De har en otroligt vedervärdigt kundbemötande. Ett bolag som är opålitligt och oetiskt. De har bundit mitt ett tre års avtal istället för ett års avtal som vi har diskuterat med sälj. Dessutom skickar de ut obefogade fakturor till mig! Jag känner mig inte hörs och känner mig otroligt otrygg som kund!
Hej Iman. Tack för ditt omdöme. Vi beklagar verkligen att du inte var nöjd med din elleverans. Det är viktigt för oss att våra kunder är nöjda med service och leveransen av el. Vi tar din feedback på allvar och kommer att se över vår service och leverans. Ha en fin dag. Emelie, Stockholms Elbolag
Ja...vad säger man? Hittade rabatt via någon sida på internet, och ett snabbt samtal senare så fick jag den. Inga problem, rabatten är med på fakturorna. Som det ska vara, med andra ord.
Hej Jimmy. Tack för ditt fina omdöme. Vi strävar efter att alla kunder ska vara nöjda just med servicen och tecknande av elavtal hos oss. Ha en fin dag. Emelie, Stockholms Elbolag
Ett oseriöst företag som jag aldrig kommer att ha och göra med.
Hej Mikael. Tack för ditt omdöme. Vi beklagar verkligen att du inte var nöjd med din elleverans. Det är viktigt för oss att våra kunder är nöjda med service och leveransen av el. Vi tar din feedback på allvar och kommer att se över vår service och leverans. Ha en fin dag. Emelie, Stockholms Elbolag
Mycket positivt med bra kundbemötande stor flexibilitet
Hej Thomas. Vilken härlig recension, stort tack för de fina orden. Just kundbemötandet är något som vi fokuserar mycket på för att ge bästa möjliga servicen. Ha en fin dag. Emelie, Stockholms Elbolag
Köper el och får en räkning, det fungerar. svårt att ge betyg på det.
Hej Glenn. Tack för ditt omdöme och roligt att du är nöjd med avtalet. Skulle det uppstå några problem eller om du bara har några frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på 08-410 377 01 eller kundservice@stockholmselbolag.se. Ha en fin dag. Emelie
Bra tycker jag att det är med Sthlm elbolag
Hej Bertil. Tusen tack för ditt omdöme och så roligt att du är nöjd med avtalet som du har hos oss. Skulle det uppstå några problem eller om du bara har några frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på 08-410 377 01 eller kundservice@stockholmselbolag.se. Ha en fin dag. Emelie
Jag köpte 6 månaders elavtal. Allt var enkelt och bolaget står för det de lovar. Alltid trevligt att göra med seriösa företag. Varmt rekommenderas.
Hej Violetta. Tusen tack för ditt fina omdöme gällande avtalet som du har hos oss. Skulle det uppstå några problem eller om du bara har några frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på 08-410 377 01 eller kundservice@stockholmselbolag.se. Ha en fin dag. Emelie
Felfritt och kan inte klaga på något från Stockholms Elbolag
Hej Mikael. Tack för ditt omdöme. Så roligt att du är nöjd med tillvaron hos oss. Skulle det uppstå några problem eller om du bara har några frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på 08-410 377 01 eller kundservice@stockholmselbolag.se. Ha en fin dag. Emelie
Har aldrig haft problem med Stockholms elbolag! Mycket nöjd!
Hej Åsa. Tusen tack för ditt omdöme och så roligt att du är nöjd med avtalet som du har hos oss. Skulle det uppstå några problem eller om du bara har några frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på 08-410 377 01 eller kundservice@stockholmselbolag.se. Ha en fin dag. Emelie
Dålig hemsida och app. Länkar som inte leder någonstans.
Hej Leo. Tack för ditt omdöme och feedback avseende våra tekniska sidor. Vi tar till oss feedbacken och vi håller på i skrivande stund på att arbeta med appen och hemsidan för att utveckla dessa. Skulle det uppstå några problem eller om du bara har några frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på 08-410 377 01 eller kundservice@stockholmselbolag.se. Ha en fin dag. Emelie
Dåligt att man inte kan vara flera inloggade i appen samtidigt. Dålig information i appen (Tibber är mycket bättre)
Hej Tony. Tusen tack för ditt omdöme och feedback gällande appen. Vi håller fortfarande på att samla in information om vad kunder önskar få för information i appen och vi tar vidare feedbacken som du skrivit för att utveckla oss. Skulle det uppstå några problem eller om du bara har några frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på 08-410 377 01 eller kundservice@stockholmselbolag.se. Ha en fin dag. Emelie
Bra service, enkel och tydlig faktura.
Hej Peter. Tack för din feedback gällande servicen och fakturan. Vi tycker det är väldigt roligt att du är nöjd med båda parterna då detta är viktigt för oss. Skulle det uppstå några problem eller om du bara har några frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på 08-410 377 01 eller kundservice@stockholmselbolag.se. Ha en fin dag. Emelie
Svarar aldrig på undersökningar
Hej Anders. Tack för du tog dig tiden att svara på vår undersökning, detta hjälper andra kunder att få en överblick av oss som bolag. Skulle det uppstå några problem eller om du bara har några frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på 08-410 377 01 eller kundservice@stockholmselbolag.se. Ha en fin dag. Emelie
Har tidigare varit väldigt billigt inte haft nått att klaga på. pappersfakturan perfekt utan gigantiska kostnader. Har läst att andra klagat mycket,men det har inte vi behövt.
Hej Johan. Tack för ditt omdöme och feedback. Vi hoppas på att du ska vara fortsatt nöjd med tillvaron hos oss. Skulle det uppstå några problem eller om du bara har några frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på 08-410 377 01 eller kundservice@stockholmselbolag.se. Ha en fin dag. Emelie
Det var lätt att teckna nytt avtal. Jag tycker att mina sidor är lite tunn.. jag kan inte se vad jag har för avtal där. Jag har bundet avtal men för hur länge? mvh Bengt
Hej Bengt. Tack för ditt omdöme och feedback gällande mina sidor. Jag tipsar om vår app som finns att ladda ned där appar finns, där får du mer information men vi tar givetvis vidare din feedback gällande mina sidor. Skulle det uppstå några problem eller om du bara har några frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på 08-410 377 01 eller kundservice@stockholmselbolag.se. Ha en fin dag. Emelie
Jag är en nykund och bytte levrande tör för första gången på drygt 45år. Konvertering var enkel och snabb.
Hej Göran. Tack för ditt omdöme. Vi hoppas på att tillvaron hos oss ska vara enligt dina förväntningar. Skulle det uppstå några problem eller om du bara har några frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på 08-410 377 01 eller kundservice@stockholmselbolag.se. Ha en fin dag. Emelie
Väldigt nöjd Enkelt, prisvärt, bra service
Hej Kerstin. Tusen tack för ditt omdöme och så roligt att du är nöjd med priset samt servicen. Skulle det uppstå några problem eller om du bara har några frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på 08-410 377 01 eller kundservice@stockholmselbolag.se. Ha en fin dag. Emelie
Enkelt att teckna avtal med Stockholms Elbolag. Stockholms Elbolag överträffade mina förväntningar som jag hade när jag bestämde mig att byta elbolag. Kundtjänsten har varit helt "outstanding", imponerad !
Hej Niklas. Tack för ditt tydliga omdöme och feedback! Väldigt roligt att din tillvaro hos oss varit bra hittills och även att du blivit nöjd med servicen som vi erbjuder. Skulle det uppstå några problem eller om du bara har några frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på 08-410 377 01 eller kundservice@stockholmselbolag.se. Ha en fin dag. Emelie
Trevliga, svarar i telefon skulle kunna binda hur länge som helst till ett bra pris
Hej Ingrid. Så roligt att läsa att du är nöjd med servicen och elpriset som du har hos oss. Skulle det uppstå några problem eller om du bara har några frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på 08-410 377 01 eller kundservice@stockholmselbolag.se. Ha en fin dag. Emelie
Är nöjd hittills :-) nöjd med fast el
Hej Annika. Tusen tack för ditt positiva omdöme. Tveka inte på att kontakta oss via vår kundservice på 08-410 377 01 eller kundservice@stockholmselbolag.se om du skulle få några frågor eller funderingar. Ha en fin dag. Emelie
Bra priser lätt att nå kundtjänsten vi har bara haft det i 3 månader så det är lite svårt att uttala sig om det; men än så länge är vi nöjda.
Hej Jerry. Tack för ditt tydliga omdöme och vi hoppas givetvis att du ska vara fortsatt nöjda med tillvaron hos oss på Stockholms Elbolag. Tveka inte på att kontakta oss via vår kundservice på 08-410 377 01 eller kundservice@stockholmselbolag.se om du skulle få några frågor eller funderingar. Ha en fin dag. Emelie
Det bästa är det låga elpriset samt trevlig kundservice.
Hej Hjördis. Tusen tack för ditt fina omdöme och så roligt att du är nöjd med elpriset och kundservicen. Tveka inte på att kontakta oss via vår kundservice på 08-410 377 01 eller kundservice@stockholmselbolag.se om du skulle få några frågor eller funderingar. Ha en fin dag. Emelie
Bra kundtjänst! Bra bemötande och jätte plus att man kan maila !!👍🏼
Hej Jonas. Tack för ditt fina omdöme och så roligt att du är nöjd med avtalet som du har med Stockholms Elbolag. Tveka inte på att kontakta oss via vår kundservice på 08-410 377 01 eller kundservice@stockholmselbolag.se om du skulle få några frågor eller funderingar. Ha en fin dag. Emelie
Enkel ta kontakt man kan ringa👍🏻
Hej Hans. Oerhört roligt att du är nöjd med avtalet samt servicen. Tveka inte på att kontakta oss via vår kundservice på 08-410 377 01 eller kundservice@stockholmselbolag.se om du skulle få några frågor eller funderingar. Ha en fin dag. Emelie
Det har funkat som det ska, varken mer eller mindre och den är så det ska vara.
Hej Rickard. Väldigt roligt att du är nöjd med avtalet som du har hos oss och vi hoppas på att ni stannar kvar som kund hos oss i framtiden med. Tveka inte på att kontakta oss via vår kundservice på 08-410 377 01 eller kundservice@stockholmselbolag.se om du skulle få några frågor eller funderingar. Ha en fin dag. Emelie
Allt har fungerat bra, lätt att byta till Stockholms elbolag samt ett bra pris på elen
Hej Adele. Tusen tack för ditt omdöme och himla roligt att du är nöjd med avtalet som du tecknade hos oss. Tveka inte på att kontakta oss via vår kundservice på 08-410 377 01 eller kundservice@stockholmselbolag.se om du skulle få några frågor eller funderingar. Ha en fin dag. Emelie
Hej! Det är ett bra bolag och vi är tacksamma. Hälsningar Chukri Filo
Hej Chukri. Väldigt roligt att du är nöjd med avtalet som du har hos oss och vi hoppas på att ni stannar kvar som kund hos oss i framtiden med. Tveka inte på att kontakta oss via vår kundservice på 08-410 377 01 eller kundservice@stockholmselbolag.se om du skulle få några frågor eller funderingar. Ha en fin dag. Emelie
Bytet tillStockholms Elbolag AB gick smidigt och jag fick ett bättre pris än mitt gamla bolag ville erbjuda mig. Allt har fungerat bra.
Hej Lisbeth. Tusen tack för ditt omdöme och så roligt att du är nöjd med tillvaron hos oss. Tveka inte på att kontakta oss via vår kundservice på 08-410 377 01 eller kundservice@stockholmselbolag.se om du skulle få några frågor eller funderingar. Ha en fin dag. Emelie
Bra om det är lågt kilowattpris
Hej Per. Tack för ditt omdöme. Väldigt roligt att du är nöjd med avtalet som du har hos oss. Tveka inte på att kontakta oss via vår kundservice på 08-410 377 01 eller kundservice@stockholmselbolag.se om du skulle få några frågor eller funderingar. Ha en fin dag. Emelie
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Hej Peter. Tack för ditt omdöme och roligt att du är nöjd med avtalet som du har hos oss. Tveka inte på att kontakta oss via vår kundservice på 08-410 377 01 eller kundservice@stockholmselbolag.se om du skulle få några frågor eller funderingar. Ha en fin dag. Emelie
Problemfritt företag, billig el.
Hej Andreas. Tack för ditt fina omdöme och så roligt att du är nöjd med avtalet samt servicen. Tveka inte på att kontakta oss via vår kundservice på 08-410 377 01 eller kundservice@stockholmselbolag.se om du skulle få några frågor eller funderingar. Ha en fin dag. Emelie
Har precis börjat anlita SEAB.
Hej Johan. Tack för ditt omdöme och härligt att du är nöjd med tillvaron. Tveka inte på att kontakta oss via vår kundservice på 08-410 377 01 eller kundservice@stockholmselbolag.se om du skulle få några frågor eller funderingar. Ha en fin dag. Emelie
De lever upp till mina förväntningar.
Hej Hans. Tack för ditt omdöme och härligt att du är nöjd med tillvaron. Tveka inte på att kontakta oss via vår kundservice på 08-410 377 01 eller kundservice@stockholmselbolag.se om du skulle få några frågor eller funderingar. Ha en fin dag. Emelie
Dom skickar inte ut fakturan, sedan skickas en påminnelse, det var första fakturan, dom skickar inte fakturan trots jag har anmält e-faktura två gånger
Hej Lars. Tack för ditt omdöme. Kontakta gärna oss på customersupport@stockholmselbolag.se så ska jag kolla på varför E-faktura inte kommer igång. Ha en fin dag. Emelie