Stockholms Elbolag AB

Välkommen till Stockholms Elbolag AB!

Vi är ett oberoende elbolag som levererar premium energi till hela Sverige. Eftersom vi inte själva producerar någon el så har vi inget intresse av att sälja el dyrt, tvärtom så är vår ambition precis som för dig att få el till ett så billigt pris som möjligt.

Du kan välja mellan att beställa elavtal privat eller elavtal för företag.

Vårt fokus ligger på dig som kund och att du alltid ska vara 100% nöjd med vår tjänst. Vi är lyhörda och flexibla och försöker hitta den lösning som är bäst för dig.

Läs vad 4 kunder tycker om Stockholms Elbolag AB 2

• skrev om Stockholms Elbolag AB
    2020-12-17
    Varning för bedragare!
    Nedan var en pensionerad familjemedlem om:
    De ringde och ljög om att de var från mitt elbolag, frågade om jag var nöjd. Jag svarade ja och de bad mig kolla om uppgifterna de hade stämde, jag skulle OK:a ett meddelande de skickade, meddelande innehöll bara mina personuppgifter och jag tryckte på ok under samtalet, meddelandet försvann sedan från min telefon. En månad senare skickar de ett välkomstbrev, utan att ha skickat något avtal. Jag ringer kundtjänst för att fråga vad brevet handlar om, de säger att jag har godkänt avtalet, ett avtal jag aldrig sett eller var medveten om! Priset de säger ingår i mitt avtal är mer än dubbelt så högt än det jag betalade för el och avgift innan, dessutom säger de att jag har bundit mig till detta höga fasta pris i 5 år!!!!!!!! Vem skulle gått med på det medvetet?!!! De kapade mitt elabonnemang utan min vetskap! De är kända hos polisen och kronofogden samt är med på Svensk handels varningslista! Tryck aldrig på OK på telefonen, bedragare kan ljuga om var de ringer ifrån och vad OK betyder!!
  • skrev om Stockholms Elbolag AB
    2019-07-09
    Mycket dåligt kundbemötande. Företagets kundtjänst visar en ovilja att sätta sig in i situationen och ger direkt kalla handen.
    Då avtal löper ut läggs man över på väldigt mycket dyrare abonnemang utan upplysning. Ska aldrig använda mig av de igen.
  • Joe Z
    skrev om Stockholms Elbolag AB
    2019-06-19
    Varning för denne elleverantör. Billig i kilowatt pris med massa fällor.
    Inga påminnelser om ändringar. Nya svindyra avtal utan kontakt med
    kunden, som man inte kan göra nånting åt.
    Betala hellre ett par öre mera än att ge dig i fällan som heter STOCKHOLMS ENERGI AB
  • 2019-04-03
    Lurendrejare som verkar leva på att ta ut dolda avgifter! Elen var dyrare än det såg ut i avtalet, och när jag sade upp avtalet efter ett år tog de ut en avgift på 3011kr för "kontraktsbrott". Det stod ingenting om någon uppsägningstid i kontraktet eller på deras hemsida. Jag skrev genast ett e-mail som det tog 14 dagar för dem att svara på (typ bara "det var 30 dagars uppsägningstid som gällde.") Sedan skickade de räkningen till inkasso innan jag hann reagera.