Stockholms Elbolag

Stockholms Elbolag

www.stockholmselbolag.se
Omdömen totalt
500
Snittbetyg
3.7
Call 08-410 377 01 Share

About company

Välkommen till Stockholms Elbolag AB! Vi är ett oberoende elbolag som levererar premium energi till hela Sverige. Eftersom vi inte själva producerar någon el så har vi inget intresse av att sälja el dyrt, tvärtom så är vår ambition precis som för dig att få el till ett så billigt pris som möjligt. Du kan välja mellan att... 

500 omdömen om Stockholms Elbolag

Sedan starten hos Reco 2021

Visar 500 omdömen med 3.7 i snittbetyg
Anders W
Wrote about Stockholms Elbolag

Har tecknat elavtal, 3-årigt. Har tidigare varit kund. Lägst pris inget krångel.

Svar från Stockholms Elbolag

Hej Anders. Tack för ditt omdöme och feedback gällande avtalet som du har hos oss. Ha en fin dag. Emelie

Kenneth L
Wrote about Stockholms Elbolag

Bra bolag som känns seriöst! Kan rekommenderas.

Svar från Stockholms Elbolag

Hej Kenneth. Tack för ditt omdöme och feedback! Tveka inte på att kontakta oss via vår kundservice om det skulle uppstå några frågor eller funderingar. Ha en fin dag. Emelie

Karl-Gustav L
Wrote about Stockholms Elbolag

Jag pratade med kundtjänst och bokade elavtal genast hörde mitt elbolag av sig och påpekade att det gäller ett år till vilket jag hade missförstått. Ringer detta företag och får avtalet upphört enligt den i telefon och borttaget utan att de talade om att de skall ha pengar 1000:- och jag påpekade då att de kan höra av sig i augusti nästa år i samma samtal. den person som jag pratade med nu hävdar att samtalet inte existerar. 1000:- kostade denna bluff mig. ALDRIG MER ETT AVTAL MED SÅDANT FÖRETA.OCH DE SKALL INTE RINGA... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share
Svar från Stockholms Elbolag

Hej Karl-Gustav. Tack för ditt omdöme och feedback! Vi har skickat ett mail till dig med tydligare information om vad som skett. Vi har inte fått in någon ånger från er utan i samtal så förklarade vi vad som skett. Ha en fin dag. Emelie

Anneli K
Wrote about Stockholms Elbolag

Hör av sig ett tag innan avtalen går ut och vill förnya avtalet. Informerar om att det går att ångra avtalet i 14dagar ifall något billigare alternativ kommer.

Svar från Stockholms Elbolag

Hej Anneli. Tack för ditt omdöme och fina feedback! Vi blir väldigt glada över att du är nöjd med servicen och vår information till dig som kund. Ha en fin dag. Emelie

Edib C
Wrote about Stockholms Elbolag

Jag har haft Stockholms Elbolag som leverantör länge och def funkar hur bra som helst, varmt rekomenderar till er andra som vill skaffa en ny el leverantör

Svar från Stockholms Elbolag

Hej Edib. Tack för ditt omdöme och feedback! Så roligt att allt fungerar enligt dina förväntningar! Ha en fin dag. Emelie

Michael S
Wrote about Stockholms Elbolag

Inte mycket att säga. Bara nöjd.

Svar från Stockholms Elbolag

Hej Michael. Tack för ditt omdöme och så roligt att du är nöjd med avtalet som du har hos oss. Ha en fin dag. Emelie

Pär H
Wrote about Stockholms Elbolag

Vi har elavtal med Stockholms Elbolag. Det fungerar bra men det finns ett stort problem. Det är bara ni som har förfallodatum den 25 varje månad. Eftersom vi får lön den 27 så blir det problem. Varför är det så ? Det vanliga är ju att man betalar den sista varje månad. Gör om o gör rätt !

Svar från Stockholms Elbolag

Hej Pär. Tack för ditt omdöme och feedback! Anledningen till att vi har förfallodatum den 25:e är för att vi har samfaktureringstjänsten som innebär att elnätet skickar sin faktura till oss och vi lägger in denna på vår faktura vilket många kunder tycker är smidigt. vi måste då få betalningen senast den 25:e för att vi ska kunna släppa elnäts avgiften till elnätet i tid. Om man inte har samfaktura som tjänst hos oss så kan man kontakta oss och förlänga förfallodatum. i detta är vi inte omöjliga. Kontakta gärna oss på 08-410... 

Roger Å
Wrote about Stockholms Elbolag

Fungerar smidigt och bra. Inga problem.

Svar från Stockholms Elbolag

Hej Roger. Tack för ditt omdöme och feedback! Ha en fin dag. Emelie

Josef N
Wrote about Stockholms Elbolag

Bara haft avtalen i 2-3 månader och har hittills inte varit något problem

Svar från Stockholms Elbolag

Hej Josef. Tack för ditt omdöme och feedback! Skulle det uppstå några frågor eller funderingar är ni varmt välkommen att kontakta oss på 08-410 377 01 eller kundservice@stockholmselbolag.se Ha en fin dag. Emelie

Lovisa S
Wrote about Stockholms Elbolag

Väljs ju mestadels på pris och där ligger de bra över tid. De få gånger vi kontaktat kundtjänst så har det funkat bra.

Svar från Stockholms Elbolag

Hej Lovisa. Tack för ditt omdöme och feedback! Vi hoppas att din tid som kund hos oss ska vara enligt dina förväntningar! Tveka inte på att kontakta oss på kundservice@stockholmselbolag.se eller 08-410 377 0. Ha en fin dag. Emelie

Nils Erik K
Wrote about Stockholms Elbolag

Hittills har vi inte haft några problem

Svar från Stockholms Elbolag

Hej Nils Erik. Tack för ditt omdöme och vi hoppas att din tid hos oss ska vara enligt dina förväntningar. Ha en fin dag. Emelie

Stolpäng H
Wrote about Stockholms Elbolag

Har tecknat mitt tredje treårsavtal med Stockholms Elbolag till marknadens lägsta pris vid teckningstillfället. De har levererat alla år utan problem och jag har betalat alla fakturor enligt överenskommelse.

Svar från Stockholms Elbolag

Hej Stolpäng. Tack för ditt omdöme, vi uppskattar er feedback. Ha en fin dag. Emelie

Lennart B
Wrote about Stockholms Elbolag

Ett smidigt o lätt att både få svar på frågor o elavtal

Svar från Stockholms Elbolag

Hej Lennart. Tack för ditt omdöme och feedback! Så härligt att du är nöjd med avtalet och servicen. Ha en fin dag. Emelie

Maria E
Wrote about Stockholms Elbolag

De är pålitliga och erbjuder fina fastprisavtal. Fastprisavtal på 3 år under 2022 till 2025 blev väldigt bra då jag slapp en oförutsägbar marknad och därmed kunde sova på nätter. Jag förnyade detta avtal fram till 2028. Det enda som jag skulle uppskatta är lite mer tydlighet beträffande avtalets uppsägningstid. Jag frågade och fick som svar att jag var bunden i tre år. Normalt sett borde man kunna säga upp ett avtal med en månads varsel men det svar fick jag inte så det råder ovisshet kring denna aspekt.

Svar från Stockholms Elbolag

Hej Maria. Tack för ditt omdöme och feedbaack! Vi tar vidare din feedback. Ha en fin dag. Emelie

Krupic M
Wrote about Stockholms Elbolag

Trevliga bemötande snabb servis

Svar från Stockholms Elbolag

Hej Krupic. Tack för ditt omdöme och feedback! Så roligt att du är nöjd med avtalet och servicen. Ha en fin dag. Emelie

Stefan S
Wrote about Stockholms Elbolag

Mina förväntningar är uppfyllda inga problem med faktureringen och leverans av ström.

Svar från Stockholms Elbolag

Hej Stefan. Tack för ditt omdöme. Vad skönt att allt fungerar enligt dina förväntningar. Ha en fin dag. Emelie

Johansson L
Wrote about Stockholms Elbolag

Har alltid varit enkelt att förnya elavtalen. Snabb handläggning och trevligt bemötande.

Svar från Stockholms Elbolag

Hej Johansson. Tack för ditt omdöme och roligt att du är nöjd med avtalet och servicen. Ha en fin dag. Emelie

Kersti L
Wrote about Stockholms Elbolag

Mycket bra. Det enda som jag tycker är mindre bra är att e-fakturan kommer lite sent. Bara några dagar innan betalning, är van att ha längre tid.

Svar från Stockholms Elbolag

Hej Kersti. Tack för ditt omdöme. Så roligt att du är nöjd med avtalet men vi tar vidare din feedback gällande e-fakturan. Ha en fin dag. Emelie

Gerhard E
Wrote about Stockholms Elbolag

Vi fick ett trevligt och proffsigt bemötande och allt vi har kommit överens om har blivit verklighet.Vi är väldigt nöjda en så länge. Mvh Birgitta och Gerhard

Svar från Stockholms Elbolag

Hej Gerhard. Tack för ditt omdöme. Vad härligt att ni är nöjda med avtalet och servicen som ni upplevt hos oss. Ha en fin dag. Emelie

Per B
Wrote about Stockholms Elbolag

Med relativt låg elförbrukning jämfört med likartat stora hus, så ville jag ha en leverantör som verkade tillförlitlig, men behövde samtidigt inte nödvändigtvis ha marknadens lägsta kWh-pris. Därför gjorde jag ingen alltför djuplodande undersökning när jag i försomras valde att fortsätt med Stockholms Elbolag. (Huset har fjärrvärme, så el är främst för belysning, utrustning i köket (spishäll, ugnar, mikrovågsugn samt kyl- och frysskåp) och tvättrum (tvättmaskin, torktumlare och torkskåp).).

Svar från Stockholms Elbolag

Hej Per. Tack för ditt omdöme och så roligt att du är nöjd med avtalet som du har hos oss. Ha en fin dag. Emelie

Inger M
Wrote about Stockholms Elbolag

för tidigt att ha någon åsikt!

Svar från Stockholms Elbolag

Hej Inger. Tack för ditt omdöme. Vi hoppas att tillvaron hos oss ska vara enligt dina förväntningar. Ha en fin dag. Emelie

Camilla G
Wrote about Stockholms Elbolag

Rörig administration. Håller inte ordning betalningssystemet.

Svar från Stockholms Elbolag

Hej Camilla. Tack för ditt omdöme och feedback! VI tar vidare denna feedback. Ha en fin dag. Emelie

Niklas W
Wrote about Stockholms Elbolag

Stockholms Elbolag är bra med trevlig personal

Svar från Stockholms Elbolag

Hej Niklas. Tack för ditt omdöme. Vad roligt att du är nöjd med avtalet som du har oss samt servicen som vi erbjuder. Ha en fin dag. Emelie

Lars B
Wrote about Stockholms Elbolag

Gick endast på pris inte haft nån kontakt

Svar från Stockholms Elbolag

Hej Lars. Tack för ditt omdöme och så skönt att allt gått smidigt till. Ha en fin dag. Emelie

Niclas T
Wrote about Stockholms Elbolag

Problemfritt och med trevligt bemötande.

Svar från Stockholms Elbolag

Hej Niclas. Tack för ditt omdöme och feedback! Vi tycker det är väldigt roligt att du är nöjd med avtalet som du har hos oss och vi hoppas givetvis att du stannar kvar som kund hos oss ett tag framöver. Ha en fin dag. Emelie

Ted N
Wrote about Stockholms Elbolag

Bäst pris gång på gång. Bundit 3 år/gång. Lätt att kontakta och alltid trevliga.

Svar från Stockholms Elbolag

Hej Ted. Tack för ditt fina omdöme och så roligt att du är nöjd med avtalen och priserna som ni fått hos oss. Ha en fin dag. Emelie

Björn J
Wrote about Stockholms Elbolag

Har nyligen tecknat ett avtal så har inte mycket erfarenhet ännu, men hittills funkar allt perfekt. Fick tillochmed samlad faktura med Stockholms elbolag och nätägarna Elevio utan att jag hade avtalat om det. Men det var ju som sagt bra.

Svar från Stockholms Elbolag

Hej Björn. Tack för ditt omdöme och feedback! Ha en fin dag. Emelie

Elisabeth T
Wrote about Stockholms Elbolag

Billigt och bra sevice rekommenderar detta bolag

Svar från Stockholms Elbolag

Hej Elisabeth. Tack för ditt omdöme. Vi tycker det är väldigt roligt att du är nöjd med avtalet och servicen. Ha en fin dag. Emelie

Dmitrij T
Wrote about Stockholms Elbolag

De lockar dig med priser som aldrig existerat, de ljuger skamlöst, de vill inte anstränga sig för att säga "förlåt, vi lurade dig?". Sammantaget en vidrig upplevelse, det tog 7 veckor för dem att erkänna att priset de lockade oss till var 5 gånger lägre än vad de publicerade, och de påstår också att du kom till oss själv, vi bjöd inte in dig, kort sagt, de kan dra åt helvete.

Mirela Gabriela G
Wrote about Stockholms Elbolag

Jag har varit kund i några månader så jag kan berätta endast om min uppfattning hittills. Bra information om hur priserna förändras och smidigt övergång från tidigare leverantör. Smidigt sätt att betala fakturan då man får den på mail.

Svar från Stockholms Elbolag

Hej Mariela. Tack för ditt fina omdöme och så roligt att du är nöjd med avtalet. Ha en fin dag. Emelie

Anders P
Wrote about Stockholms Elbolag

Det verkar funka jättebra med Stockholms Elbolag. Bekvämt att knyta elnätsavgiften på samma faktura. Hälsningar Andees Palm

Svar från Stockholms Elbolag

Hej Andreas. Tack för ditt fina omdöme och så roligt att du är nöjd med avtalet. Ha en fin dag. Emelie

Lamija S
Wrote about Stockholms Elbolag

Bra fungerande hemsidan, lätt tillgänglig service.

Svar från Stockholms Elbolag

Hej Lamija. Tack för ditt omdöme. Vi tycker det är väldigt roligt att du är nöjd med hemsidan och servicen. Ha en fin dag. Emelie

Marie D
Wrote about Stockholms Elbolag

Enkelt att beställa, överskådligt. Man vet vad man får.

Svar från Stockholms Elbolag

Hej Marie. Tack för ditt omdöme. Roligt att du är nöjd med avtalet och servicen. Ha en fin dag. Emelie

Bengt-Olof A
Wrote about Stockholms Elbolag

Bolaget tillämar rena gangsterfasoner.

Svar från Stockholms Elbolag

Hej Bengt-Olof. Tack för ditt omdöme. Vi beklagar att du känner som du gör. Du får gärna kontakta oss via vår kundservice om du har vidare ärende som vi kan hjälpa dig med. Ha en fin dag. Emelie

Kristina F
Wrote about Stockholms Elbolag

Ny kunds ganska nöjd just nu. Inga klagomål

Svar från Stockholms Elbolag

Hej Kristina. Tack för ditt omdöme. Vad roligt att du är nöjd med avtalet som du har tecknat med oss och vi hoppas att din tillvaro hos oss ska vara som du tänkt dig. Ha en fin dag. Emelie, Stockholms Elbolag

Lex P
Wrote about Stockholms Elbolag

Hur nöjd som helst! Finns inget att klaga på

Svar från Stockholms Elbolag

Hej Lex. Tack för ditt fina omdöme och feedback. Så roligt att du är nöjd med avtalet som du har hos oss. Ha en fin dag. Emelie, Stockholms Elbolag.

Abbood A
Wrote about Stockholms Elbolag

Jag tycker att Stockholm elbolag är bra och jag är nöjd

Svar från Stockholms Elbolag

Hej Abbood. Tack för ditt omdöme och feedback! Ha en fin dag. Emelie, Stockholms Elbolag

Christobal R
Wrote about Stockholms Elbolag

Bra pris jämfört med andra elbolag. Smidig hemsida och aldrig haft problem med något.

Svar från Stockholms Elbolag

Hej Christobal. Tack för ditt omdöme. Vad roligt att du är nöjd med priset och hemsidan. Ha en fin dag. Emelie, Stockholms Elbolag

Edvard K
Wrote about Stockholms Elbolag

Hade gärna fått månadsfakturan tidigare men okay!

Svar från Stockholms Elbolag

Hej Edvard. Tack för ditt omdöme och feedback! Vi tar till oss din feedback och ser över faktureringen. Ha en fin dag. Emelie, Stockholms Elbolag

Magnus D
Wrote about Stockholms Elbolag

Jag prövade att ringa upp er för att se hur ni hanterar kunder. Jag har varit kund hos Vattenfall i många år och var lite osäker på hur ert bolag skulle hantera mig som kund. Jag var inte superinponerad av kundsupporten, bemöttes av en viss likgiltighet och det kändes inte välkomnande. Jag berättade tat jag bytt över från vattenfall till er och det vart inga kommentarer. (Önskade aatt man sagt, vad roligt, välkommen, är det några frågro är det bara att höra av sig.....) Efter samtalet blev jag lite ångerfull men jag hade... 

Svar från Stockholms Elbolag

Hej Magnus. Tack för ditt omdöme. Vi beklagar att du upplevt kundsupporten som oengagerad. Vi tar givetvis vidare din feedback och vi hoppas att tillvaron hos oss ska vara som ni tänkt er. Ha en fin dag. Emelie, Stockholms Elbolag

Stefan David L
Wrote about Stockholms Elbolag

Hej Är såpass ny kund att jag har ännu inte hunnit bilda mig en uppfattning om hur det är att vara kund. Återkom med er fråga senare i höst.

Svar från Stockholms Elbolag

Hej Stefan. Tack för ditt omdöme. Vi hoppas att er tillvaro hos oss ska vara väl. Ha en fin dag. Emelie, Stockholms Elbolag

Rebecca B
Wrote about Stockholms Elbolag

Tecknade dem 2/2-25 men när man haft frågor får man svar och hjälp snabbt . Inga konstigheter och mycket bra priser.

Svar från Stockholms Elbolag

Hej Rebecca. Tack för ditt omdöme och feedback! Ha en fin dag. Emelie, Stockholms Elbolag

Samir S
Wrote about Stockholms Elbolag

Jag är nöjd med är rekommendera gärna till alla

Svar från Stockholms Elbolag

Hej Samir. Tack för ditt omdöme och fina feedback! Ha en fin dag. Emelie, Stockholms Elbolag

Inger W
Wrote about Stockholms Elbolag

Dyrt el-pris. Och, när man väl låser el-leverans från dem, så dröjer det inte länge förrän man börjar att mailbombas om att el-avtalet kommer att löpa ut! Så, fruktansvärt onödigt! Viktig mail inemellan från andra riskerar att missas!

Svar från Stockholms Elbolag

Hej Inger. Tack för ditt omdöme. Vi beklagar att priset inte varit enligt dina förväntningar. Vi försöker att prispressa elpriserna för att erbjuda billigast möjliga elavtal till alla kunder i landet. Vi måste tyvärr skicka ut tydliga mail till varje kund om att avtalet löper ut och även mer än en gång för att kunderna inte ska riskera att avtalet löper över på ett anvisat avtal men vi tar givetvis vidare din feedback för att förbättra kundupplevelsen. Ha en fin dag. Emelie, Stockholms Elbolag.

Ehrling F
Wrote about Stockholms Elbolag

Jag har bara positivt att säga om Stockholms Elbolag, väldigt trevlig och kunnig kundtjänst. Jag har beställt elavtal med fast pris, fanns ingen som kunde slå deras pris. Jag blev kund hos dom i december 2024, som sagt allt bara positivt än så länge.

Svar från Stockholms Elbolag

Hej Ehrling. Tusen tack för ditt omdöme. Vi är väldigt glada över att du är nöjd med servicen och priserna som vi erbjuder. Ha en fin dag. Emelie, Stockholms Elbolag

Erland H
Wrote about Stockholms Elbolag

Det är bra att de försöker att samordna fakturor för el och nät men inte alltid som de lyckas, då fick jag problem med å betala manuellt, brev med inkassokrav - tror det är fler som har blivit drabbade. Märkligt att kunden skall få svartepetter när Stockholms elbolag strular till sina betalnings rutiner mitt i semestern juli 2024.

Svar från Stockholms Elbolag

Hej Erland. Tack för ditt fina omdöme. Vi beklagar så mycket att samfaktura inte varit enligt era förväntningar och vi tar till oss feedbacken för att vi ska utvecklas som bolag. Ha en fin dag. Emelie, Stockholms Elbolag

Anneli W
Wrote about Stockholms Elbolag

Bra pris. Mycket trevlig personal i kundservice🌞

Svar från Stockholms Elbolag

Hej Anneli. Tack för ditt omdöme och feedback. Vi är glada över att servicen och avtalet varit enligt dina förväntningar. Ha en fin dag. Emelie, Stockholms Elbolag

Ceriel H
Wrote about Stockholms Elbolag

Bra service, schyssta priser. Enkelt att förlänga avtalet. Jag är nöjd! Tack!

Svar från Stockholms Elbolag

Hej Ceriel. Tack för ditt fina omdöme. Vi är väldigt glada över att du är nöjd över ditt avtal som du har hos oss. Ha en fin dag. Emelie, Stockholms Elbolag

Torbjörn K
Wrote about Stockholms Elbolag

Har bara haft kontakt digitalt. Det har fungerat utmärkt.

Svar från Stockholms Elbolag

Hej Torbjörn. Tack för ditt fina omdöme. Vi strävar efter att alla kunder ska vara nöjda just med servicen och tecknande av elavtal hos oss. Ha en fin dag. Emelie, Stockholms Elbolag

Robin A
Wrote about Stockholms Elbolag

Enkel och bra vid byte av leverantör och mycket hjälpsamma

Svar från Stockholms Elbolag

Hej Robin. Tack för ditt fina omdöme. Vi strävar efter att alla kunder ska vara nöjda just med servicen och tecknande av elavtal hos oss. Ha en fin dag. Emelie, Stockholms Elbolag

Filtrera omdömen