Stonecom Sverige AB

Stonecom Sverige AB

Välkommen till Stonecom Sverige AB!

Våra bänkskivor i sten är ett utmärkt val för dig som går i tankarna av att renovera köket. Vi har över 20 års erfarenhet inom branschen och har arbetat med kunder i alla storlekar. Allt från mindre kunder till stora kryssningsfartyg.

Hos oss hittar stenskivor gjorda av keramik, marmor, kvarts, granit, dekton och kalksten. Alla har de sina unika egenskaper i stil, form, färg och hållbarhet. Keramik passar till exempel särskilt bra i ett modernt kök eller badrum. Om du vill ha en hållbar bänkskiva med unikt utseende så kan du istället välja Granit.

Om du är osäker på vilken stenskiva du ska välja. Besök gärna vår hemsida. Där kan du se vår guide till att välja stenskiva.

Läs vad 270 kunder tycker om Stonecom Sverige AB 2

2022-09-11 Verifierad kund
    Professionellt och trevligt bemötande. Slutresultatet blev helt perfekt med bänkskivor i marmor.
    2022-09-05 Verifierad kund
    Vi köpte silestone bänkskivor till vårat kök.
    Allt gick väldigt smärtfritt.
    Bra bemötande, proffsigt installation och rimligt pris.
    2022-09-03 Verifierad kund
    Jag köpte svart granitskiva till köksö. Jag valde mellan flera leverantörer och fick bra förtroende för Stonecom. Detta tillsammans med konkurrenskraftigt pris avgjorde valet. De klarade även av att leva upp till mina förväntningar hela vägen tills att skivan var på plats hemma hos mig, bra jobbat!
    2022-09-02 Verifierad kund
    Köpte en bänkskiva till kök på c:a 1,20x1,20 med några utskärningar, när bänkskivan väl var på plats blev det mkt bra, processen gick ganska snabbt, något luddigt och otydligt för att komma fram till det slutgiltiga priset utifrån offerten, och lite krångliga förmaningar som man övertyder i deras instruktioner på mejlen, annars trevliga.
    2022-08-19 Verifierad kund
    Nöjd med allt från kundbemötande till utförande på stenskivan.
    2022-08-15 Verifierad kund
    Smidigt, korrekt, snabbt från börja till slut.
    Trevliga mätare och installatörer som kunde sina saker
    2022-08-10 Verifierad kund
    Allt fungerade utmärkt från beställning till leverans
    2022-07-22 Verifierad kund
    Helt perfekt jättenöjd som kund både kontakt innan, vid mätningen och vid montage. Allt som allt tog det drygt 2 veckor att få stenen installerad från första kontakt. Skulle helt klar använda mig igen eller rekommendera vänner.
    2022-07-07 Verifierad kund
    Jag blev bra bemött inga problem med det leveransen blev väl ca 1 vecka längre än det var sagt

Det som störde mig mest var att efter som det var en obehandlad marmorskiva carrera så bor man fått med en prudukt vid leverans av skivan efter som den är så känslig jag fick ett mail efter några dagar med skötselanvisningar och en address där mann kunde köpa detta så jag satte mig i bilen och åkte dit den butike var nerlagd för 10 år sedan då försöke jag ringa er inget svar då åkte jag till erat kontor på ringvägen 100 men hittade inte det . det blev lite goglande var man kan köpa denna prudukt så det blev bromma barkarby täby olika stenfirmor en stenfirma i danderyd ville inte hjälpa mig efter som jag inte köpt skivan där och sa att det ska alltid levereras med skivan jag hittade ett bra medel i täby lite senare så det blev många mil den dagen parkering bensin osv ni borde erbjuda detta till era kunder
    mvh Lasse
    2022-06-21 Verifierad kund
    Verde Savanna, bänkskiva
    Bra bemötande - vi hade många frågor. Ännu bättre om företaget kan skicka info utan att kunden frågar.
    Snabb hantering
    Bra pris
    Stenen motsvarande förväntningar
    Ej tydlig tid för leverans till att börja med.
    Skicka gärna en liten bekräftelse att betalningen kommit fram.
    Summa, kändes som ett företag man kan lita på.
    2022-06-15 Verifierad kund
    Lång återkopplingstid emellanåt.
    Efter beställning av i detta fall stenskiva gick det fort och smidigt.
    Bra pris.
    2022-06-13 Verifierad kund
    Det har funkat fint hela vägen.
    2022-06-06 Verifierad kund
    Superfint resultat och hjälp med rörmokare som installerade klart!
    2022-06-03 Verifierad kund
    Jättebra i alla de olika delarna
    2022-06-01 Verifierad kund
    Väldigt tillmötesgående och lätta att ha att göra med. Vi bor på en ö och det löstes ändå. Rekommenderar den varmt.
    2022-05-31 Spontant omdöme
    Efter många om och men fick vi tillslut vår stenskiva som är riktigt fin, men det satt långt inne, och servicekänslan från kontoret är bland den sämsta jag upplevt.
    Under hela offertförfarandet frågade jag flera gånger om leveranstid för vår valda stenskiva, men fick aldrig något mer specifikt än det som står i offeren (5-9 arbetsdagar), vilket verkar vara någon form av standardskrivning.
    1 timme efter att jag godkände offerten fick vi mail att leveransen skulle bli något försenad pga sjukdom i fabriken (visste man inte det 2 timmar tidigare när jag frågade om leveranstid?) Nu skulle leveranstiden vara 2-3 veckor, vilket vi ändå tyckte var helt ok.

Stonecoms mättekniker kommer ut och mäter upp skivan och ger ett professionellt intryck. När vi sedan får ritningarna visar det sig att de ritat in ett hål för ett uttag fel, men detta uppdateras efter påpekan från oss.

Efter drygt 3 veckor kontaktar vi Stonecom eftersom vi inte hört något från dem, och får då beskedet att skivan är klar och ska installeras i slutet av den kommande veckan, dvs ca 5 veckor efter beställningen las.

Efter 6 veckor börjar jag tröttna eftersom vi fortfarande inte hört något eller fått någon skiva och mailar igen och hintar om att det nu börjar bli aktuellt med kompensation för försenad leverans med hänvisning till offerten. Som svar får jag då att offerten minsann inte kan ses som något avtal, och någon leveranstid på 5-9 dagar har aldrig utlovats. Man bifogar också en text från ett "Allmänna villkor" som jag inte kan hitta på deras hemsida eller har bifogats något mail jag fått. Denna text är skriven på en så dålig svenska att den går att tolka precis som det passar läsaren (eller säljaren om du så vill).

Tre dagar senare kommer det dock några installatörer och installerar två av tre bänkskivor, för den tredje har gått sönder i transporten... Men "snälla" som Stonecom är så får vi beskedet att vi inte behöver betala något extra för att den gått sönder och mellan raderna läser jag att det är lite synd om Stonecom för att de får betala stora pengar för att tillverka en ny skiva och jag ska vara tacksam som slipper betala något extra.

Ytterligare 4 veckor senare kommer så tillslut vår sista skiva, 10 veckor efter att vi la beställningen.
    Någon dag senare kommer även slutfakturan som självklart helt saknar prisavdrag för den utdragna leveranstiden, men däremot har en betalningstid på frikostliga 5 DAGAR. Däremot har vi fått en rabatt på ca 4700 kronor, men slutsumman är dock densamma som i offerten, så vad den rabatten innebär vet vi inte. Försöker via mail få svar på detta och önskar en kompensation för den utdragna leveransen. Men vad rabatten är svarar de aldrig på och någon ekonomisk kompensation är det inte tal om. Däremot kan de sträcka sig till att vi ska få ett "care kit" (till den underhållsfria stenskivan) värd 1200 kronor. Jag tackar för det och svarar att om de tycker att det är en lämplig kompensation så ok och att vi kommer betala fakturan efter att vi erhållit "care kitet". Efter ca en vecka kommer det ett paket innehållande 3 flaskor rengöringsmedel och polerkräm om 100 ml vardera samt några pappersputsdukar. Om detta kostar 1200 kr måste det vara bland det dyraste rengöringsmedlet på marknaden.

Slutligen får vi ett mail några dagar efter att vi fått "care kitet" att de hotar med att skicka fakturan till inkasso eftersom den fortfarande är obetald.

Med detta långa inlägg vill jag säga att stenskivorna som Stonecom leverarar är både snygga och praktiska, men lita inte en sekund på de utsagor som deras kontor i Stockholm ger er om leveranstider mm. Servicekänslan är totalt bortblåst från den dagen ni har godkänt offerten.
    2022-05-26 Verifierad kund
    -Viss svårighet att få kontakt med företaget
    -Det har tagit för lång tid från kontakt med företag till leverans

Ännu ingen leverans så det går inte att kommentera färdigt resultat
    2022-05-22 Verifierad kund
    Mycket bra och professionellt
    2022-05-16 Verifierad kund
    Jag arbetar själv med försäljning och kännetecknet är väldigt långa svarstider. Omöjligt att komma i kontakt med på telefon och mail tar många dagar.
    Varan kan jag inte bedöma då leveransen inte har kommit.
    Priset kan delvis väga upp det negativa.
    2022-05-15 Verifierad kund
    Vi är jätte nöjda, vi har beställt en stenbänkskiva. Allt gick smidigt från början till leveransen. Man blir alltid lite orolig för hur färdiga produkten ser ut men den blev perfekt!!! Precis som jag har velat. Rekommenderar!!!
    2022-05-13 Verifierad kund
    Bra kvalité på stenen och bra och snabb installation. Oväntad prishöjning efter första offert på 2000-3000 kronor upplevdes oprofessionellt.
    2022-05-04 Verifierad kund
    Väldigt nöjda med service, processen och leveransen. Bänkskivan är även den superfin!
    2022-04-05 Verifierad kund
    Trevligt bemötande men verkade vara väldigt rörigt då fakturan inte stämde flera gånger om, dessutom så kunde inte matcha det pris jag fick hos andra konkurrerande företag så jag valde till slut att inte gå vidare med Stonecome.
    Vi vill be om ursäkt för besväret och erbjuda vår hjälp för att eliminera konsekvenserna. Skicka mig ett mail - gustav.granit@stonecom.se Stonecom Sverige AB
    2022-04-01 Verifierad kund
    Har i över två veckors tid försökt att få tag på företaget både via mail, telefon och röstsamtal. Har ringt varje dag minst 4ggr/dagen men får ingen återkoppling på mitt ärende. Vet verken ut eller in om stenskivan har skickats till produktion eller om jag bör vända mig till en annan leverantör för att få mitt kök färdigt. Hade jag bara fått återkoppling och en ungefärlig väntetid hade allt varit bra. Nu undrar man om de gått under jorden?? Riktigt frustrerande och värdelös kundservice.
    2022-04-01 Verifierad kund
    Otroligt dåligt bemötande, tog flera veckor att få en offert då de inte klarade av att läsa Ikeas ritning. efter första betalning svarade de inte på veckor. Tog väll 6-7 veckor från offert,
    Inte 100% nöjd med montaget heller .
    Fakturan krånglade de till också .
    Kan inte med gott samvete rekommendera dessa skojare till någon.
    På uppdrag av oss alla ber vi om ursäkt för besväret som orsakats av denna olyckliga incident. Vi hoppas på din korrekta förståelse av omständigheterna. Stonecom Sverige AB
    2022-03-31 Verifierad kund
    Bra service, fin Sten och snabb leverans
    2022-03-31 Verifierad kund
    Jag är jättenöjd med Stonecom, och deras proffsiga och trevliga bemötande. Dom var snabba och duktiga, bänkskivan blev precis så som jag ville ha den. Tusen tack!
    2022-03-31 Verifierad kund
    Trevligt bemötande och bra installation
    Tack för din bra feedback! Stonecom Sverige AB
    2022-03-31 Verifierad kund
    Väldigt bra priser. Snabb leverans. Bra produkter. Bra kvalitet. Trevligt bemötande.
    Tack för din bra feedback! Stonecom Sverige AB
    2022-03-31 Verifierad kund
    Köpte en skiva till köksö. Bra priser. Bra leverans.
    Tack för din bra feedback Stonecom Sverige AB
    2022-03-29 Verifierad kund
    Vi har fortfarande inte fått vår bänkskiva. Dålig kommunikation. Vi har blivit lovade datum som hela tiden flyttats fram.
    2022-03-29 Verifierad kund
    Jag blev proffesionellt och förtroendefullt bemött av företaget.

Alla förväntningar blev uppfyllda.

Köpte en fantastisk composite stenskiva, Mystery White.

Jättefin sten, ser ut som marmor, men mycket tåligare.

Kan varmt rekommendera båda firman och composite skivan.
    2022-03-20 Verifierad kund
    Det tog det lite längre tid än vad vi hade hoppas på pga leverantörs förseningar men det är ingenting som stonecom kan styra så det har man överseende med. Överlag så är vi jättenöjda med vårt köp, stenskivan är väldigt fin och hög kvalitet. Montörerna är väldigt professionell och trevliga. Priset är mycket konkurrenskraftigt. Vi kommer definitivt att handla från stonecom i framtiden.
  • Lotta A
    skrev om Stonecom Sverige AB
    2022-03-18 Verifierad kund
    Kanonbra. Trevlig och snabb service, svar på mejl inom 10 minuter för det mesta. Hjälp och stöd under hela processen. Alla har varit toppen, från kontakten på kontoret, till killen som var och mätte, samt de supertrevliga killarna som monterade allt. Superföretag :-) Så glad att det strulade med IKEAs underleverantör, så att jag kunde köpa våra fina bänkskivor från Stonecom istället. Tack! Rekommenderas verkligen.
    2022-03-15 Spontant omdöme
    Jag kommer inte att välja Stonecom. Jag kom så långt att jag hade valt bänkskiva, fått en offert och de skulle komma ut och mäta. De ringde och föreslog en dag som jag inte kunde. Efter det skulle de återkomma med förslag på nytt datum. Därefter hörde jag ingenting. Jag ringde och mailade dem under 2 veckor men fick inget svar. Till slut hörde de av sig och skyllde på att det var många i personalen som hade covid. (Då kan man ju lägga ett autosvar på mailen) det slutade med att vi krävde vår handpenning tillbaka (vilket tog över 3 veckor innan vi fick tillbaka) och valde en annan leverantör i stället.
    2022-03-14 Verifierad kund
    Kompetent enkelt. Tydligt anbud. Snabbt jobbat.
    2022-03-08 Verifierad kund
    Bänkskivan som vi beställde är snygg och blev installerad på ett snyggt och smidigt sätt. På så sätt är vi hur nöjda som helst.

Jag är däremot inte lika nöjd med helhetsupplevelsen. Vi valde Stonecom för att de skulle leverera sin bänkskiva snabbast av de leverantörer vi kollade på. Med facit i hand hade det förmodligen gått fortare med någon av de andra.

För det första var de sena när det skulle komma ut och mäta hur stor bänkskivan skulle vara. Deras mätexpert fick Covid - vilket såklart är en helt rimligt anledning att vara sena - men jag fick inget besked över huvud taget. Jag fick besked om att de skulle komma och mäta i början av veckan, och när de hade blivit onsdag bestämde jag mig själv för att ringa och fråga varför jag inte har hört något. Då fick jag beskedet att de hade personal som var sjuk - återigen, helt förståeligt - men att säga att de ska komma i början och inte höra av sig tycker jag är dåligt. Jag fick förklaringen att det var många som skulle mätas den veckan och att de inte orkade ringa till alla.

Det var liknande när skivan skulle levereras. När deras mätexpert hade mätt så sa han att det skulle ta 2-3 veckor. När det hade gått 3 veckor så ringde jag och frågade när de trodde att skivan skulle levereras. Jag fick som svar att skivan skulle vara klar i början av veckan och att de då - alltså i början av veckan - skulle ringa och bestämma tid för att kunna leverera bänkskivan i slutet av samma vecka. På torsdag lunch bestämde jag mig återigen för att själv ringa och fråga varför jag inte hört något. Jag fick inget svar utan bara ett sms där det stod att skivan skulle levereras inom ett par dagar. På lördagen, alltså ett par dagar senare, fick jag veta att skivan skulle vara klar på söndag kväll och att de kunde leverera den först på måndag morgon.

Jag tycker att det är dålig service. Jag tycker inte att jag ska behöva ringa runt och fråga vad som händer, det borde vara Stonecoms ansvar att hålla mig uppdaterad och berätta om/varför det har blivit några förseningar. Totalt sett är vi alltså ungefär 2 veckor senare än de sa och inte en enda gång har de bett om ursäkt för att de blivit sena eller inte uppdaterat mig. Jag kommer inte välja Stonecom nästa gång jag ska byta bänkskiva.
    2022-03-02 Verifierad kund
    Kan varmt rekommendera stonecom, proffsiga från första samtal till montage.
    Gick snabbt smidigt är imponerad.
    2022-03-02 Verifierad kund
    Bra pris, tydlig kommunikation och superfint resultat! Både montörer och mätpersonen visste vad de höll på med, märktes att de gjort det förut.. Rekommenderar dem starkt!!
    2022-02-28 Verifierad kund
    Kan varmt rekommendera! Så otroligt trevliga och hjälpsamma, har varit en nöje att ha kontakt med stonecom :)
    2022-02-24 Verifierad kund
    Verkar vara (tillfälligt?) kaos.
    Leverans skulle ske inom 9 dagar. Nu har det gått 40. Fortfarande utan leverans eller ett leveransdatum.
    Väldigt svårt att få kontakt. Tar dagar innan jag fått respons och då ofta utan svar på den fråga jag ställt. Båda de personer jag har varit i kontakt med har slutat på bolaget under tiden.
    2022-02-23 Verifierad kund
    Försenat försenat försenat. Vid beställning betonade vi vikten av att få bänkskiva och stänkskydd så snabbt som möjligt och fick information om att normal leverans var 1,5-2 veckor. Nu har det gått 4 veckor och fortfarande ingen bänkskiva i sikte. Har de senaste 2 veckorna fått höra ”förmodligen i övermorgon/ morgon” men det är fortfarande ingen som ens hört av sig utan jag måste kontakta och fråga vad som händer. Företaget skyller på sjukskrivningar och säger att det är jobbigt för dem också. Detta har ställt till det rejält för oss och önskar att vi valt någon annan leverantör. Kan inte recensera själva produkten då vi fortfarande inte fått leverans.
    2022-02-17 Verifierad kund
    Suberbra produkt, bra bemötande och leverans i tid.
    2022-02-15 Verifierad kund
    Bra återkoppling på allt och smidig och snabb installation. Mycket nöjd och kommer köpa nästa stenskiva från Stonecom.
    2022-02-14 Verifierad kund
    Bra säljare, bra mätare och bra installerare. Gick smidigt och fick bra pris.
    2022-02-14 Verifierad kund
    Väldigt proffessionellt! 10 poängare på allt från kommunikation, råd, service, bemötande, tålamod, listan kan göras mycket lång. Jag kommer stolt att rekommendera Stomecom vidare och är mycket nöjd!
    2022-02-13 Verifierad kund
    Väldigt bra upplevelse. Jättebra bemötande från alla vi kom i kontakt med och allt funkade smidigt!
    2022-02-09 Verifierad kund
    Vi köpte stenskiva till diskbänk och köksö från Stonecom. Vi är otroligt nöjda med både produkt och bemötande. Vi fick alltid bra och snabb respons, allt gick väldigt bra. Huset är ett nybygge så det var viktigt att få in skivorna innan jul för att göra en slutbesiktning och detta löste Stonecom utan problem trots pandemi!
    2022-02-02 Verifierad kund
    Köpt köksbänkskivor flera gånger efter tidigare bostadsköp men denna gång var den första då jag använde mig av Stonecom's tjänster. Tidigare erfarenheter har varit helt OK men anträffbarheten, leveransen och installationen denna gång var klanderfri från början till slut. Att priset var extremt konkurrenskraftigt var bara grädde på moset.
  • Dan Victor Per M
    skrev om Stonecom Sverige AB
    2022-01-19 Spontant omdöme
    Jätteglad för resultatet, av både köksbänk och fönsterbrädor, och väldigt nöjd med Stonecom. Ardi är väldigt service minded och kommunikationen funkade toppen genom hela resan. Tack!