Stonecom Sverige AB

Välkommen till Stonecom Sverige AB!

Våra bänkskivor i sten är ett utmärkt val för dig som går i tankarna av att renovera köket. Vi har över 20 års erfarenhet inom branschen och har arbetat med kunder i alla storlekar. Allt från mindre kunder till stora kryssningsfartyg.

Hos oss hittar stenskivor gjorda av keramik, marmor, kvarts, granit, dekton och kalksten. Alla har de sina unika egenskaper i stil, form, färg och hållbarhet. Keramik passar till exempel särskilt bra i ett modernt kök eller badrum. Om du vill ha en hållbar bänkskiva med unikt utseende så kan du istället välja Granit.

Om du är osäker på vilken stenskiva du ska välja. Besök gärna vår hemsida. Där kan du se vår guide till att välja stenskiva.

Läs vad 172 kunder tycker om Stonecom Sverige AB 2

2021-09-15
    Bra pris och trevligt bemötande dock så höll inte leveransen samma standard. Valde Stonecom mycket för den insålda leveranstiden på ca 2 veckor. Dock blev leveranstiden 8 veckor och familjen fick äta på takeaway i 6 veckor.
    Hej Per,

Ett stort tack för din feedback. Vi uppskattar alltid kundernas feedback och strävar efter att skapa den bästa upplevelsen för våra kunder.

Jag har gått igenom hela projektet. Eftersom din beställning kom under semestertider informerade vi dig redan i början att det kan ta mer tid än vanligt, och du accepterade detta.

Vad gäller två veckors leveranstid kan den uppnås i idealiska förhållanden, dvs om både mätningen och produktionen går som planerat och det inte finns inga förhinder, semester eller helgdagar som kommer emellan.
    Våra leveransvillkor står också i avtalet och i våra mail till dig. Tyvärr läser kunderna inte alltid så noga vad som står i våra avtalsvillkor.

Vad vi inte är nöjda med är att fabriken levererade stenskivan till oss två veckor senare än utlovat. Det berodde på att ett flertal av deras medarbetare hade insjuknat i covid-19 under semestern. Tyvärr informerade inte fabriken oss om detta. Här är din kritik helt berättigad och vi ber om ursäkt för allt besvär som förseningen orsakade. Det är viktigt för oss att hålla våra löften och vi önskar att kunder alltid ska kunna lita på oss.

Vi beklagar än en gång att vi inte levde upp till dina förväntningar men hoppas att du är nöjd med stenskivan. Tveka inte att kontakta oss om vi på något sätt skulle kunna hjälpa dig.

Än en gång tack för feedbacken. Det hjälper oss att bli bättre.
    Mvh,
    2021-09-14
    Enkelt, proffisiellt, sanningsenligt och mycket effektivt och smidigt. Lång över förväntan. Dessutom trevlig och kunnig personal
    Hej Anders,

Tack för super feedback :) 😍🤩👍

2021-09-11
    Jättebra bemötande
    Super duktiga installatörer
    Topp
    Hej Peter.

Tack för feedback vi uppskattar det 😍🤩👍

2021-09-10
    Köpte marmorbänkskiva, är mycket nöjd! Det bästa priset på marknaden vad jag kunde hitta. Bra kundtjänst med snabba svar!
    Hej Elin,

Tack för feedback 😍🤩❤️
    2021-09-07
    Proffsiga och vänliga allihopa vi mött. Kan absolut rekommendera.
    Hej Karolina,

Tack för super feedback :) 😍🤩👍

2021-09-06
    Säljaren Andres var väldigt hjälpsam. Skulle helst inte behöva ta ansvar för att mätningen var korrekt. Men det känns som ett bra företag. Bänkskiva i marmor.
    Hej Kjell,

Ett stort tack för din feedback. Det förvånade oss faktiskt eftersom vi inte har installerat din bänkskiva än. På vilka grunder hävdar du att måtten är felaktiga?

Era köksskåp har suttit löst från början och du har ändrat på måtten flera gånger. Det står även skrivet på ritningen att köksskåpen sitter löst och att det ligger under kundens ansvar. Köksmöblerna motsvarade helt enkelt inte vår överenskommelse som även står skriftligt i avtalet. Måtten måste vara exakta, varje millimeter spelar roll. Därför är det viktigt att skåpen är fästa och inte rör sig ‒ annars kan mätningsresultatet bli fel.
    Vi informerar alltid kunden om detta, det står i vårt avtal och i instruktionerna som vi alltid mejlar innan mätningen. Dessvärre struntar många kunder i att läsa igenom dessa dokument.
    Vi har varit tillmötesgående och försökt hjälpa dig. Det är synd att du bara ger oss betyget "3".
    Hoppas du blir nöjd med arbetet när vi har installerat bänkskivan och ger oss ett nytt betyg för hela arbetet.

Mhv,
    Kert Loide
    2021-09-04
    Jag var ute i god tid att kontakta Stonecom (ca 2-3månader) innan min köksrenovering för att det skulle gå smidigt att få bänkskivan. Jag frågade om hur långa leveranstider de hade och fick till svar 1-2 veckor. När det var dags att mäta så var de ganska snabbt ute (1v) och jag frågade killarna om vad dom trodde att stenen skulle komma och dom sa 1v. Dagen efter får jag ritningen som jag godkänner samma dag som jag fick den. Då fick jag inget svar om när leverans skulle ske. 1vecka senare så får jag ett mail att min sten är beställd. Då svarar jag direkt på mailet och frågar om när skivan kommer och får återigen inget svar. Jag mailar 3 gånger och ringer flertalet gånger men får inget svar. 3,5v efter mätningen får jag äntligen kontakt med någon annan på företaget som säger att bänkskivan kommer nästa vecka. Mycket riktigt så gjorde den det utan någon förklaring till varför det tog mer än 4 veckor att få skivan. Jag blev inte heller kompenserad på något sätt av företaget för att dom slarvat med min beställning. Vi gick 5 veckor utan kök vilket är sjukt länge med 2 småbarn hemma. Jag jobbar innom byggbranschen och har aldrig varit med om något liknande, känns så oseriöst. Så om du vill vara säker på att din renovering ska gå smidigt så skulle jag välja ett annat företag.
    Det ända positiva är att stenen är snygg.
    Hej Dennis,

Ett stort tack för ditt mejl. Jag förstår din kritik och är ledsen att vi inte levde upp till dina förväntningar. Vi vill tacka dig för att du litade på oss och beställde dina stenskivor från oss.
    Jag har gått igenom projektet och kommit fram till att allt har skett enligt vårt avtal. Du godkände ritningen den 27 juli och vi installerade stenskivorna den 24 augusti.
    Om produktionen går som planerat levererar och installerar vi stenar som finns i lager oftast inom två veckor men senast inom fyra veckor efter att ritningen har godkänts. Stenskivor är ett ömtåligt material och kan lätt spricka under produktion, så tyvärr finns det alltid en sådan risk. All denna information finns även i vårt avtal.
    Din beställning kom under en tidsperiod då många medarbetare i vår fabrik och i vårt säljteam har semester men vi har gjort vårt bästa för att leverera stenskivorna till dig enligt vårt avtal.
    Jag är inte helt nöjd med kommunikationen från vår sida och ber så mycket om ursäkt för detta. Vårt mål är att alltid erbjuda våra kunder den bästa service och vi tar lärdom av våra misstag.
    Vi tackar dig än en gång för att du beställde stenskivor från oss och ber om ursäkt för att vi inte lyckades uppfylla dina förväntningar.

Med vänliga hälsningar,
    Kert Loide
    2021-09-04
    Bra urval och enkelt att beställa produkter. Tydlig dialog hela vägen och bra återkoppling inför leveransen.
    Rekommenderas!
    Hej Eddie,

2021-08-23
    Hade en bra upplevelse och en bra kommunikation med med Stonecome.
    Hej Stefan,
    Tack för feedback 😍
    2021-08-19
    Vi köpte en kalkstens bänkskiva till köket och väl på plats är vi mer än nöjda! Men vi hade aldrig någon möjlighet till att se stenen på förhand trots vi blivit lovade detta vid mätningstillfället. Tur nog blev skivan precis så som vi föreställt oss utifrån de bilder vi sett på sociala medier. Väntetid något längre än utlovat men kan också bero på semestertid. Bra pris och bra service!
    Hej Sophie,

2021-08-16
    Pålitlig, proffsigt och trevliga personer som jobbar med företaget. Jag är jätte nöjd med deras arbete med mätning och installation av bänkskivan
    Hej Fakhri,

2021-08-11
    Allt fungerade bra från första kontakt! Trevligt och hjälpsamt bemötande, jättefin bänkskiva och snabb leverans! Rekommenderas!
    Hej Alexandra,

Tack för samarbete 😍

2021-08-11
    Vi har ett bra samarbete med Stonecom där vi kompletterar dom kök i vårt närområde som Stonecom bytt bänkskiva till. Och i detta fall har Stonecom levererat en bänkskiva till vår egen utställning ÖV HK. Bra tidsplan och snabba leveranser! Nöjda Hälsningar Ronnie Rörmannen
    Hej Ronnie,

Tack för super feedback och super samarbete 😍🤩👍

2021-07-31
    Vi är supernöjda med resultatet och all kontakt har fungerat bra. Proffsiga även i sina tilläggstjänster. Kan varmt rekommendera StoneCom.
    Hej Tina,

2021-07-31
    Great service, Andres and the tech team have been great! The result is super, the delivery was fast and smooth, and questions have been answered quick and precise.

I cannot fault anything in the delivery, a strong recommendation from our side!

Daniel & Linda
    Hej Daniel,

Thank you for your feedback our team welcomes you 😍

2021-07-25
    Kan vara den snabbaste och mest kvalitativa produktion av natursten… någonsin!
    Hej Jonas,

2021-07-25
    Vi har nästan bara bra saker att säga om Stonecome! Mycket prisvärd, billigaste vi kunde hitta på marknaden. De erbjöd en bra paketlösning då vi behövde byta ut vår gamla laminatskiva till en stenskiva i köket inklusive avmontering, rörmokare och montering av ny skiva, diskho pch blandare. Inga dolda avgifter. Snabb service och lätta att nå via mejl. Är supernöjda med vår nya stenskiva! Hela processen tog ca 4 veckor från beställning till montering och de monterade skivan på bara några timmar och samordnade med rörmokare samma dag, mycket smidigt! Vi rekommenderar stonecome! Vi fick problem med den nya diskhon som läckte någon vecka efter montering men rörmokaren kom samma dag och reparerade utan extra avgift.
    Hej Donya,

Tack för din mycket grundliga feedback det är mycket viktigt för oss :)

2021-07-23
    Är mycket nöjd med min stenskiva!
    Hej Catharina,

Super tack för feedback :)

2021-07-23
    Nöjd på alla sätt och vis! Mycket professionella både i start i offertläge, mätning och installation. Rekommenderas starkt!
    Hej Sarah,
    Tack för super feedback och trevlig helg :)
    2021-07-22
    Bra bemötande. Proffsiga killar som mätte och sedan installerade bänkskivorna!
    Vi köpte nya köksbänkar i granit.
    Hej Håkan,
    Tack för återkoppling och din super feedback 😍

• Lener H
    skrev om Stonecom Sverige AB
    2021-07-22
    Tyvärr blev det ingen äffar med Stonecome då jag inte kunde gå med på deras villkor som inte passade mig. Vid kontakten med företaget efteråt märktes direkt hur otrevliga de blev vilket visar att företaget är endast intresserade av pengar tyvärr. Trevliga i början och så fort ni sätter krav på de då vänder de och börjar använder otrevlig ton tyvärr. När jag fick erbjudande om att rekomandera de på reco och skrev att de var trevliga men vi kunde inte komma överens om några krav på deras köps vilkor. Blev jag nästan attakerad med ett domförklarande texst av företaget där de försökte visa andra att det är jag som är omöjlig och att det är bara jag som inte gick med angående vilkorena och att problemet ligger hos mig med andra ord domföreklara mig inför alla andra. Som kund anser jag att när en kund ger omdöme om företaget skriver vad som hände med väldigt trevlig to borde ett serios företag försöka tacka den personen och kanske återkomma till personen med privat mail eller något och se om det finns något de kan göra åt det som har sked men tyvärr blev inte det så. Stonecom vet tydligen om att man som kund inte kan svara de på reco och därav försökte de i mitt fall visa till alla som läser att mina krav var omöjliga och uppfylla med andra ord dum föreklarde mig bara för att rädd deras ryckte helt enkel. Jag kontaktade reco och tack vara de fick möjlighet att ändra mitt omdöme om företaget då jag alldrig skulle rekommandera stonecome till någon efter allt som hände mig .
    Till sist vill jag säga er Stonecom tänk på det ni skriver när ni svarar nästa gång, om ni inte kan hålla ett trevlig ton då anser jag att ni inte ska svara alls tack!!!
    Hej Lenar!
    Tack för din feedback, vi uppskattar den mycket :slightly_smiling_face:
    Ja tyvärr kunde vi inte komma till skott då ni ansåg att våra allmänna villkor inte gav dig något skydd alls.
    Detta är väldigt konstigt då ni är den enda kunden som begärt att vi skriver om alla våra allmänna villkor enligt er önskan.
    Tyvärr fungerar livet inte alltid så som man vill och man måste följa reglerna som alla andra och om man inte accepterar dom allmänna villkoren så finns det ju inte så mycket mer att göra än att inte sammarbeta tyvärr.
    Men vi är ändå glad att ni kontaktade oss och hoppas att erat projekt blir klart utan problem =)
    2021-07-20
    Jag har bara gott att säga om Stonecom, Jag beställde fönsterbänkar i svart granit från dem och 5 dagar senare var dem levererade. Snabb svarsfrekvens vid mailkonversation och väldigt hjälpsamma.
    Rekommenderas!
    Hej Niclas,

Tack så mycket för feedbacken 😍

2021-07-16
    Snabb offert, snabb leverans, exakta mått och 100% kvalitet. 5 stjärnor
    Hej Erik,

2021-07-14
    Har blivit väldigt bra bemött hela tiden. Seriösa och noggranna. Väldigt fin kvalité på stenen. Vi köpte en kvartskompositsten.
    Hej Emelie,

Mhv :)
    2021-07-14
    Snabbt och trevligt bemötande. Tog 3 veckor från det vi godkände ritningen till granitskivan var installerad och klar i köket!
    Mycket nöjda! Tack!
    Hej Maire,

Tack för att du köpte stenen från oss och super feedback :) 😍

2021-06-30
    Vi är mkt nöjda.. allt gick bra.. en fördel är om man kan engelska, för dom som mäter och installerar är från Estland...
    Hej Tommy ,

Tack för feedback :) Det är viktigt att arbetet görs superbra :)

2021-06-28
    Mkt bra kvalitet och leverans. Lite otydligt kring pris med leverans
    Hej Camilla,

Tack för feedback n, detta är viktigt för oss.

2021-06-28
    Bra bemötande, leverans på avtalat sätt. Bara positivt
    Hej Johan,

Tack vi gör alltid vårt bästa :)

2021-06-25
    På nättet.
    Professionel relatiotion med duktig personal. Vi köpte kökets bänksskrivor av granit med demontationen av de gammla.
    Hej Lazar,
    Tack för super feedback och trevlig midsommar :)

• Linnéa E
    skrev om Stonecom Sverige AB
    2021-06-22
    Väldigt tillmötesgående och väldigt snabb svarsfrekvens! Ser fram emot kontrollmätning och beställningen.
    Hej Linnea,

Tack för , super feedback och trevlig midsommar :)

2021-06-18
    Lite tid att få fram ritning. Resten var super. Snabb leverans, mycket bra support av de baltiska killarna som kom med skivan, särklass där. Observera att det är kort betaldatum, dock enkelt och smidigt med betalning. Kvaliteten på material och slipning var absolut högsta. Vi är mycket nöjda, nästa del av köksskivorna kommer vi att ta härifrån med, när det är dags för den delen.
    Hej Thor,

Tack för superfeedback :)

2021-06-18
    Trevligt bemötande och mestadels snabb återkoppling. Leveransen tog längre tid än uppskattat och kommunikationen var stundtals diffus/ otydlig. Det gjorde att korrespondensen blev onödigt långdragen för båda parter. På det stora hela är vi nöjda och skulle kunna rekommendera och anlita igen. Har också lärt oss att vara ännu mer specifika och tydliga inför kommande projekt/ renoveringar.
    Vi beställde en köksbänk i kvartskomposit
    Allt gott!
    Hej Evelina!

Tack för er feedback, vi uppskattar den verkligen, samt tack att ni valde oss som er steninstallatör!
    Tyvärr så drog ju tiden ut på att få stenen till bearbetning då ni ville göra flera ändringar på ritningen och att ändra ritning är inte så simpel som man kan tro. Man måste räkna med alla områden, då om en sten blir 1mm fel mätt, kan hela stenskivan vara obrukbar!
    Men detta är en läxa till oss alla att vara mer förbered och att se till att kunden har all info tillgänglig under mätning så att man kan få ritningen korrekt på en gång!
    Vi tackar er än en gång för er feedback och att ni valde just oss som er steninstallatör 😊

2021-06-17
    Snabb och trevlig service. Dessutom samma person vid all kontakt (förutom mätning och installation) vilket var skönt vid alla frågor. Snabba och tydliga svar vid frågor. Duktiga och kompetenta hela teamet och väldigt fin produkt!
    Ann-Kristin, Tack för super feedbacken :) Hoppas att vi hörs framtiden också 🤩👍😍trevlig midsommar .

2021-06-14
    Sjukt nöjd med både stenen och montörerna. Över förväntan!
    Hej Christian,

Tack för feedback och trevlig midsommar 😍🤩

Mycket bra och proffsiga . Snygg bänkskiva blev det
    Hej Camilla,

2021-06-14
    Helt otroligt hur nöjd jag är med skivorna samt bemötande
    Hej Said,

Tack för att du valde oss och tack för superfeedbacken 🤩😍👍

2021-06-14
    Lysande service, leverans i tid och snabb montering. Väldigt nöjd med produkten, azul valverde.
    Hej Kim,

Tack för att du köpte stenen från oss 🤩

2021-06-12
    Flexible service and delivery, competitive prices
    Hej David,

2021-06-12
    Utmärkt service från början till slut, vill särskilt tacka Andres som har varit väldigt snabb på att svara på alla frågor som vi har haft ☺️. Proffsiga mätare och installerare dessutom. Vi är jättenöjda, rekomenderar!
    Hej Tina,

Tack för super feedback 😍

2021-06-10
    I mina ögon levererade Stonecom en felfri tjänst. Mätning, leverans med installation och produkt höll topp nivå. Proffesionellt bemötande i såväl sälj som installation. Korta ledtider, snabbare leverans än utlovat och billigast i branschen när det kom till mina behov.
    Hej Hanna,

Tack för att du köpte en sten från oss och tack för super feedback :)

2021-06-08
    Köpte en stenskiva. Bra och snabb service. Snabb leverans och lätta att komma i kontakt med. En liten skavank på skivan som knappt syns, annars är vi nöjda med allt.
    Hej Magnus,

Tack för feedbacken :)

2021-06-07
    Köpt en bänkskiva av Stonecom o det var en mycket smidig affär rakt igenom. Snabba svar på alla frågor. Proffsigt och mycket trevligt bemötande i alla led från Sale avdelning, mätteknikern och installatörer. Jag är mycket nöjd med min bänkskiva och hela affären. Tack!
    Hej Ellinor,

Super tack för feedback :) Hoppas vi hörs framtiden också :)

2021-06-07
    Leveranstid över förväntan. Snabb och klockren installation.
    Alla vi var i kontakt med från offert till installation har framstått som proffisionella och kunniga!
    Hej Therese,

Tack för super feedbacken 😍👍

2021-06-07
    Trevliga installation- och mätningskillar, supersnygg Sten. Enda negativa är att leveranstiden tog längre än vad som annonseras och utan någon insyn i hur lång tid det är. Men verkligen supernöjd annars
    Hej Felicia,

Tack för feedback, ibland kan leveranstiden ibland försenas, inte beroende på oss.

2021-06-03
    Jätte nöjd med vår bänkskiva och helhets upplevelse.
    Bra från start till slut när det kommer till service, kommunikation och leverans.
    Hej Tove,

Tack för super feedback 😍🤩

2021-06-02
    Köpte bänkskiva, som var mycket fint och det blev som jag har förväntat mig.

Säljaren var tillmötesgående, trevlig o kunnig. Dessutom fick jag snabb svar när jag ställde frågor via mail.

Mätteknik o installatörer gjort ett fantastiskt jobb så jag kunde få en skräddarsydd bånkskiva då vinkeln inte var 90 grader.
    Hej Maria,

Tack för super cool feedback :) 😍

2021-06-01
    Allt gick väldigt smidigt från mätning till installation.
    Hej Lennart,

Tack för feedback :) 😍

2021-05-28
    Bra att de även tar småjobb som mitt.
    De utförde jobbet professionellt.
    Hej Göte,

Tack för återkoppling varje kund är viktigt för oss 😍

2021-05-26
    Vi köpte Noble Concrete Grey som bänkskiva. Super nöjda! Vi tycker oxå att kontakten m Stonecom har fungerat bra. Vi har fått besked tidigt när vi undrat något. Mät teknikern o killarna som kom med bänk skivorna o monterade dem får högsta betyg både för utfört arbete m oxå för att dem var trevliga! Mvh Sten
    Hej Sten,

Super tack för feedback och för förtroende 🤩😍

2021-05-26
    Köpt granitbänkskivor