Alla kategorier Fastighetsbolag Stockholms län Stockholm Norrmalm Storholmen Förvaltning

Storholmen Förvaltning

Blasieholmsgatan 4A, 111 48 Stockholm — Visa karta

Välkommen till oss på Storholmen Förvaltning!

Vi är en fastighetsförvaltning som i första hand arbetar med människor, och i andra hand med hus.

Det vi får reda på av våra bostadsrättsföreningar är det allra viktigaste för oss, och blir ledstjärnor i vårt arbete. Vi som jobbar här har passion för att göra livet enklare för alla boenden och därför lägger vi mycket fokus på god kontakt och återkoppling. Vi ser till att ärenden inte blir för gamla och vi sköter och förvaltar fastigheten med högsta möjliga service.

Kontakta oss så berättar vi mer!

Läs vad 7 kunder tycker om Storholmen Förvaltning

• Fredrik N
    Fredrik N skrev om Storholmen Förvaltning
    Ett totalt hopplöst förvaltningsföretag. För förhållandevis höga arvoden skapar de betydligt mer oordning än ordning och likt föregående kommentarer krävs en negativ skala för att kunna ge ett skäligt betyg. Deras försäljningsmetoder är tangerande nära fakturabedrägerier då de säljer tjänster via "tyst accept" genom att maila ut bindande "förslag på avtal" och vid flertalet gånger fakturerar dubbelt på olika komplicerade vis samt "råkar ha lagt på timarvode utöver fastpriset".

Vidare är personalen generellt både otrevlig och okunnig.

Jag har nu flyttat och lämnat styrelsen för föreningen som Storholmen förvaltade, och kommer inte att köpa lägenhet i en förening som Storholmen förvaltar igen.

Håll er borta. Läs mer
    2018-03-02 Caroline W svarar Fredrik N
    Fredrik. Jag vill gärna ge dig rätt i en sak. Storholmen har varit struliga under en tid med extra tjänster och faktureringen av dessa. Denna kritik tar vi till oss 100%. Vi ber om ursäkt för det och vi har ändrat våra rutiner för att besvärande inslag av detta slag i våra kundrelationer inte ska upprepas. Så tack för att du belyser ett besvärande inslag och ger mig möjlighet att få förklara att vi ändrat våra rutiner.

När det gäller din kommentar om Storholmens personal och beskriver oss som ”otrevlig och okunnig” så kan jag med stöd i all positiv respons vi får om vår personal säga, mycket förvånad vill jag understryka, att jag beklagar att du upplevt det så. Jag konstaterar att även när vi gör fel och drar på oss kritik så beröms vår personals trevlighet och bemötande så gott som alltid som mycket positiv.
  • George
    George skrev om Storholmen Förvaltning
    Hade jag kunnat ge dem betyg på -5 så hade jag gjort det. Skitdåliga, oförskämda.

Har 2 ärende sedan juni - sep 2016. Inget är avslutat ännu.

De håller fortfarande på att utreda min plats på parkeringslista sedan sep 2016!!! Alltså, det är bara att dubbelklicka på en Word-fil som innehåller parkeringskö, så enkelt är det.

Väldigt proffsiga att tvinga folk vara otrevrliga för att få något gjort. Läs mer
  • Martin
    Martin skrev om Storholmen Förvaltning
    Hade jag kunnat ge dem betyg på minussidan så hade jag gjort det. Jag har haft med storholmen att göra vid några tillfällen. De har ALDRIG återkommit, gjort nåt inom rimlig tid, ibland inte gjort det alls innan många påstötningar eller bara gjort det totalt fel. Saker kan gå fel men de har alltid gjort fel / inte haft tid att göra de mest elementära saker som ingår när man tar en massa betalt för att just syssla med fastighetsförvaltning.

Edit: Såg senare på nåt ställe att de fått gott betyg i nån undersökning. Det är HELT obegripligt!! Storholmens katastrofala förvaltning har varit ämne för många diskussioner bland mina grannar och brf-styrelsen. Läs mer
  • Steve D
    Steve D skrev om Storholmen Förvaltning
    Ska du välja ett förvaltningsföretag till din bostadsrättförening? Undvik Storholmen!!

Uselt företag. Lovar en massa gott som snabb återkoppling men har aldrig lyckats hålla något löfte. Under mina tre olika ärenden har jag inte fått någon återkoppling och behövt kontakta Storholmen flera gånger för att få hjälp. Det är inga mirakel jag bett om heller, utan något så enkelt som att få upp mitt namn i porten och att få kontakt med en reparatör har fallit bort.
    Vid alla tre ärenden har jag kontaktat kundtjänst, pratat med en Jenny (?) och blivit lovad återkopling inom 2h. Dagen efter har jag ringt tillbaka, blivit lovad samma sak och varken fått någon ursäkt eller förklaring till vad som hänt med mitt ärende. Ännu en dag efter det har jag ringt igen utan att ha fått återkoppling och varit tvunen att ställa krav oh vara otrevlig för att få något gjort. Läs mer
  • David K
    David K skrev om Storholmen Förvaltning
    Detta är ett direkt-till-inkasso företag som har oerhört dålig koll på vilka fakturor som faktiskt har eller inte har betalats. Mycket slarviga medarbetare som blandar ihop kundnummer(!) och inte ens kontrollerar att avgiftssummor stämmer överens med varandra.

Ett litet plus för att de beter sig artigt och behandlar ens ärende relativt snabbt när man väl tar sig tid och besöker deras kontor för att reda ut situationen.

Ett gigantiskt minus för att man ens ska behöva åka dit för att fixa deras egna slarviga misstag. Läs mer
  • Britt-Marie B
    Britt-Marie B skrev om Storholmen Förvaltning
    Lovar runt och håller tunt. Extrem personalomsättning. De duktiga verkar sluta. Inget funkar, speciellt inte aviseringssidan vad gäller garage och hyror. Konstant fel - noll koll. Varning!!
    Britt-Marie i Haninge Läs mer
  • Angie D
    Angie D skrev om Storholmen Förvaltning
    Uselt! Man får verkligen vad man betalar för...Tomma ord, en säljare som bara är ute efter provision men inga färdiga produkter eller rutiner trots att dessa lovas dyrt och heligt av säljaren.
    Kvalitetsproblem i alla led trots att VD är snabb med att försöka imponera kunden med att snabbt vara ute på problemärenden. Men dessa dyker ständigt upp - varför?! Deras programvara som skulle visa allt transparent - ja, där syns ingenting av det som såldes in innan avtalsskrivningen. Och de verkar ha ovanligt hög personalomsättning
    Ingenting att rekommendera Läs mer

Blasieholmsgatan 4A, 111 48 Stockholm