Storstadens Ventilation AB

Välkommen till Storstadens Ventilation AB!

Med över 20 år i branschen kan vi stolt skryta med att vi är specialister på alla typer av ventilationslösningar till privata bostäder. Våra främsta uppdrag består av FTX ventilation, service samt byte av gamla FTX aggregat.

När vi utför en FTX installation kan vi själva utföra samtliga arbeten, inklusive håltagning i betong. Då vi har alla resurser hos oss behöver du som kund aldrig anlita andra entreprenörer vid en installation. Vi kan även garantera att installationen blir utför inom utsatt tid. Det är mycket uppskattat hos våra kunder när vi installerar en FTX anläggning.

Då vi medvetet minimerat bolagets fasta löpande kostnader kan vi erbjuda mycket konkurrenskraftiga priser utan att dra ner på kvaliteten för både material och arbete.

Förutom FTX installationer och övriga arbeten kan vi även erbjuda OVK besiktningar.

Varmt välkomna!

Vänliga hälsningar
Miguel Annefalk

Läs vad 54 kunder tycker om Storstadens Ventilation AB 2

2022-09-25 Insamlad av företaget
    När jag bestämde mig att installera ett nytt FTX- ventilation i huset så tog jag in tre offerter och vinnaren blev Storstadens Ventilation AB.
    Ett professionellt gäng med fantastik service och riktigt bra kundbemötande.
    Jag som person är helt ovetandes om ännet, hjälpte de mig att guida mig genom djungeln av frågor och termer.
    Jag både rekommenderar och skulle anlita Miguel & Co utan tvekan igen!
    Tack för ett gott samarbete, det var ett sant nöje :)
    Lycka till med resterande renoveringar!
    2022-04-10 Insamlad av företaget
    Extremt bra bemötande från första till sista kontakt.

Vi ville byta ut befintligt ventilationsaggregat och värmeväxlare, och det var inga problem. Genom hela installationen tog man sig tid att beskriva hur allting fungerar och även visa hur man gör olika inställningar. När man sedan lämnade platsen var allt återställt till befintligt skick. Man städade undan efter sig och lämnade inga spår efter installationen.

Vi är jättenöjda med allt Storstadens ventilation har gjort för oss och kan varmt rekommendera dem.
    Tack Jasmina för era vänliga ord :) Storstadens Ventilation AB
    2021-12-12 Insamlad av företaget
    Beställde filter och reservdelar till ftx-aggregat. Bra bemötande och korrekt leverans, i tid. Rekommenderas.
    2021-12-12 Insamlad av företaget
    Jag blev bemött av ett riktigt proffs som efter genomförandet känns som en av mina bästa vänner
    Företaget levde upp till våra förväntningar till 150% utan att ta onödig tid från mig
    De hjälpte mig med förslag, planering och genomförande av ett ventilationssystem för ett stort hyreshus
    Bästa hälsningar
    Roland Sigvardson
    2021-12-10 Insamlad av företaget
    Väldigt trevligt bemötande. Bra offert med utförlig beskrivning av vad som ingår. Jag köpte ett FTX-aggregat med kylbatteri, komplettering av ventilationskanaler och don samt injustering.
  • Olle F
    2021-12-09 Insamlad av företaget
    Storstadens ventilation gjorde två kompletta installationer i två exklusiva nybyggda fastigheter vi byggde klart våren 2021 i Rönninge söder om Stockholm. Jag har även anlitat dem i tidigare projekt och alltid varit väldigt nöjd.

Hög kompetens, tillgänglig och alla intyg/dokument lämnade i god tid. Kan även säga att de är väldigt service orienterade då de återkopplar och tar dialog med övriga underentreprenörer under projektets gång vilket underlättar mkt för mig som projektledare/byggherre.

Kan starkt rekommendera detta företag.

//Olle Fidan,
    Tack Olle, det är alltid ett nöje :) Storstadens Ventilation AB
    2021-12-09 Insamlad av företaget
    Jag kan varmt rekommendera Storstadens Ventilation AB. Proffsiga, snabba, och väldigt trevliga. De har gjort synnerliga bra jobb med vår gamla röriga ventilationsanläggning i BRF i centrala Stockholm.
  • Marko P
    2021-12-09 Spontant omdöme
    Redan vid första kontakten fick jag ett bra bemötande. Dom kom hem till mig och gick igenom hur man kan göra för att få bästa resultatet. Jag fick en bra klarhet i vad man bör göra, vad man kan göra osv. Det blev dyrare än vad jag räknat med från början, men resultatet blev bra. Storstadens Ventilation AB är mycket kunniga och proffsiga.

Sammanfattning
    Jag köpte 2 st ventilationsaggregat samt 2 st kylbatterier.
    Allt arbete med rörisolering mm utfördes korrekt.
    Inkoppling samt injustering sköttes perfekt.
    Storstadens Ventilation gjorde ett mycket bra jobb.
    Tack Marko, det värmer i vinterkylan :-) Storstadens Ventilation AB
    2021-12-09 Insamlad av företaget
    Flexibelt, bra pris och leverans i tid. Stort tack för fint samarbete!
    Tack själv :) och fortsatt lycka till med verksamheten! Storstadens Ventilation AB
    2021-12-09 Insamlad av företaget
    Serviceminded, ordentlig, ärlig och väldigt trevlig!
  • FREDRIK L
    2021-02-18 Spontant omdöme
    Mycket trevligt bemötande genom hela processen + att man känner att kunskapen finns där! Gjorde att jag slapp tänka på något och fick ändå i slutändan allt jag ville ha :)

Efter installation blev jag också proffsigt guidad med de frågor jag hade gällande automatiska ventilationsscheman 👍🏻
    2021-02-15 Insamlad av företaget
    Har installerat ett FTX-system och är mycket nöjda både med bemötande, service och installationen. Luften har blivit så mycket bättre och radonvärdet har gått ner och är nu på en godkänd nivå.

Kan varmt rekommendera storstadens ventilation.
    2021-01-18 Insamlad av företaget
    Snabb kommunikation. Raka puckar, håller ord och gör ett bra jobb! Helt nöjd. Rekommenderas!
  • Danielle B
    2020-12-18 Insamlad av företaget
    Storstadens Ventilation AB installerade ett helt nytt Värmeåtervinnings-Ventilationssystem åt oss i vårt hus. Dvs FTX-ventilation.
    Lätta att kommunicera med innan offerten, och bra genomgång.

De kommer när de ska, gör det dem ska och är klara när de ska. Dessutom så städade de undan efter sig varje dag och höll rent på arbetsplatserna. Utöver detta så kostade det vad vi kommit överäns om. <3

De kommunicerar med mig som kund om det är några förändringar.
    Att de dessutom utöver det som är avtalat är vänliga och hövliga och gör det lilla extra för att vi ska trivas under arbetets gång är helt underbart!

Direkt när de startade anläggningen så kände vi skillnaden i inomhusluften med detta bra ventilationsystemet, ett Komfovent!

Vi kan varmt rekommendera Storstadens Ventilation AB till alla som vill ha ett bra gediget arbete utfört av fantastisk personal inom Ventilation och inomhuskomfort.
    Tack Danielle
    Det har varit riktigt kul att få träffa er och installera ert nya FTX system 😃
    2020-09-08 Insamlad av företaget
    Utbyte av gamla 90-tals luftvärmeaggregat till konfovent och acjb + värmepump. Kul att den här innovativa lösningen erbjuds av Storstadens ventilation. Ser fram emot att spara både ekonomi och miljö utan att behövt byta värmesystem. /Martin, Saltsjö-Boo
    Tack Martin, det värmer 😊
    Det ska bli spännande att höra hur mycket pengar du sparar nu med nya ACJB och värmepumpen.
    2020-06-10 Insamlad av företaget
    Vi sökte offert från tre företag när vi ville förbättra ventilationen i vår villa. Vi bedömde företagens förmåga att utvärdera vad som behövde göras, samt vad det skulle kosta.
    Valet föll på Storstadens Ventilation AB. De hade bättre förslag för att lösa våra problem, samt att det kostade inte mer än hos de andra företagen. De är lätta att prata med och diskutera problem och lösningar.
    Storstadens Ventilation AB installerade FTX i vår 200kvm villa, som tidigare saknade aktiv ventilation. De har dragit rör genom väggar och golv, lejt ut till expertföretag för att borra i badrumskaklet, kopplat ihop allt till aggregatet på vinden.
    Det har blivit en otrolig skillnad i luften i huset! Även på vinden har den relativa luftfuktigheten sjunkt ordentligt, där vi tidigare hade problem med fukt.
    Vi var så nöjda med Storstadens Ventilations handlingskraftighet att när de gjort FTX aggregatet färdigt bad vi dem installera en ny köksfläkt åt oss, även den med motor på vinden. Vi kan nu ha fullt ös på köksfläkten i köket utan att knappt höra hur den jobbar :) Nu kan man laga mat och konversera samtidigt!

Storstadens Ventilation AB uppfyllde alla förväntningar vi hade. Jag har redan rekommenderat dem varmt till vänner och kollegor.
    Tack för en fin recension, alltid lika kul att göra kunder nöjda 😃
    Hoppas sommaren blir bra för er och lycka till med huset och nya tillskottet 😊
    2020-06-04 Insamlad av företaget
    Punktliga, trevlig, enkla att ha och göra med. Gjorde vad vi kommit överens om. Kan inte begära mer!
    Tack och bock för de positiva orden 😃
    Det var ett sant nöje!
    Trevlig sommar 🌞
  • Hans Bertil F
    2020-05-24 Spontant omdöme
    Vi anlitade Storstadens Ventilation AB för ett utbyte av vår gamla Temovex480-anläggning.
    Ett modernt FTX-aggregat(Komfovent) installerades som enkelt styrs via en lättanvänd
    separat panel.
    Aggregatet är placerat på vår vind och det är både lite trångt och svårarbetat däruppe.
    Den kritik vi har är att det här var ett rätt komplicerat utbyte och det borde behövts två
    personer för genomförandet. Vi hade också i förväg informerat och skickat ett flertal
    bilder för att visa hur läget såg ut.

Dock, tekniker Sebastian gör verkligen ett mycket ambitiöst och bra jobb(plus i kanten!) och trots ett flertal
    problem under resan så gick det att lösa alla dessa och aggregatet kom på plats.
    Fast, om inte jag som kund varit hemma hela dagen och gjort flera punktinsatser hade det nog
    varit ännu svårare?!

Sammanfattningsvis så är vi mycket nöjda med slutresultatet!
    Vi tycker också att Storstaden känns lätta att kommunicera med och de upplevs som ett
    ansvarstagande företag som vill kundens bästa.
    2020-05-19 Insamlad av företaget
    Köpte FTX installation till 200kvm villa med källare och är nöjd.
    Smidigt offertarbete och uppföljning, håller vad de lovade och var öppna för anpassningar och bra lösningar på plats.

Kunniga med bra svar på ibland dumma frågor. Själva installationen var mycket väl utförd och de var tydliga med vad som inte ingick i installationen men kunde ändå komma med förslag på hur jag själv kunde fixa de enkelt.

Rekommenderar och skulle anlita de igen!
    Tack för ditt fina omdöme, Joakim! Det betyder mycket för oss :)
    Hoppas ni får en fin sommar 🌞
    2020-04-20 Insamlad av företaget
    Bara positivt att säga om Storstadens Ventilation AB.
    Vi installerade ett komplett FTX-system i en 2-plans villa på 158 kvm med bjälklag av lättbetong som en radonåtgärd (hade mätvärden något över gränsen) men även för att få ett behagligt inomhusklimat.
    Från första kontakt till avslutat arbete har de varit föredömen i precis allt.
    Miguel hanterar kundbemötande och besiktning på ett mycket proffsigt sätt och installationen av Sebastian var fantastiskt bra utförd.
    Jag kan verkligen rekommendera Storstadens Ventilation AB till alla som funderar på att installera FTX.
    Tack för din fina recension, det värmer 😃
    Hopp om en fin vår och sommar 🌞
    2020-04-02 Insamlad av företaget
    Effektiva och lätta att ha att göra med.
    2020-03-27 Insamlad av företaget
    Montage av Radonsug, Trevlig personal, snabb och snygg installation.
    Mycket nöjd!
    Beställde en radonsugs-anläggning.

Mycket proffsigt montage/hantering, bra prisbild och trevlig installatör.
    Kommer definitivt att kontakta dom för fler ventilationsarbeten.
  • Lucke L
    2020-03-27 Insamlad av företaget
    Lösnings orienterade. Vänliga och seriösa.
    Tack Lucke :)
    Hoppas det blev lite mer fart i kökskåpan nu...
    Trevlig helg!
  • Navid I
    2020-03-07 Insamlad av företaget
    Bor i ett hus med förhöjda Radonvärden.
    Tog in flera offerter från olika företag (stora som små).
    Redan från första kontakten med Storstadens Ventilation fick jag ett gott intryck o bemötande från Migge.
    Att företaget kunde garantera radonvärden under gränsvärdet efter installationen och att de kunde möta mina behov o krav gjorde valet ganska enkelt.
    Att de var konkurrensktaftiga i pris o fakturerade förns när jobbet va klart va bara ett plus som gjorde att jag kände trygghet.

Sebbe va här och installerade ventilation-lösningen.
    Även Sebbe va otroligt lätt o göra med. Lyhörd o punktlig. Vi hade alltid en god dialog där han förklarade varje steg samt varför han gjorde som han gjorde.

Rekommenderar Storstadens Ventilation till alla som funderar på FTX lösning.

Navid
    Tack för de fina orden Navid.
    Det var ett sant nöje att utföra installationen åt er :)
    2020-02-03 Insamlad av företaget
    Nytt ventilationssystem.
    Bra bemötande, bra redovisning innan av systemet.
    Företaget levde upp till mina förväntningar.
    Bra gjort, förklaring av hur det fungerar.
    Anlitar gärna Storstadens Vent igen.
    2020-01-28 Insamlad av företaget
    Köpte nytt ventilationssystem som installerades av Miguel Annefalk och Sebastian.

Vi blev väl bemötta och de var mycket proffsiga och kunniga i deras arbete upplevde vi.

Vi kan gärna rekommendera firman till våra grannar och bekanta.
    2020-01-22 Insamlad av företaget
    Storstadens Ventilation AB bytte ventilation med alla de olika arbeten runt detta, på ett alldeles utmärkt sätt. Besök på plats innan arbetet påbörjades med råd och förklaringar. Arbetet utfördes noggrant, professionellt och synnerligen effektivt. Egna önskemål om utförande och tider tillgodosågs. Allt ser snyggt och prydligt ut. Vänligt bemötande.
    Rekommenderas varmt!
    2020-01-19 Insamlad av företaget
    Installation av ny ventilation utfördes på ett mycket bra sätt.
    De var proffsiga och effektiva.
    Trevliga personer att ha att göra med och de städade undan efter sig på ett föredömligt sätt.
  • Lennart G
    2020-01-09 Insamlad av företaget
    Reparation av ltx aggregat. Blev bemött på ett mycket trevligt sätt. Jag hade förhoppningen att det skulle gå reparera och det lyckades. Som sagt en mycket vänlig och ytterst trevlig upplevelse man blev glad att möta denne man. Och mer jobb är planerat.
  • Elena N
    2020-01-08 Insamlad av företaget
    Fick en värme ventilation installerad av en jätte trevlig kille ,väldig proffsigt och snabb service . Och bra informerad :))
    2019-12-09 Insamlad av företaget
    Jag anlitade Storstadens ventilation för FTX aggregat inkl installation. De gjorde ett utmärkt jobb i tid och till rimligt pris. Jag ger högsta rekommendation till Storstadens Ventilation
    2019-12-06 Insamlad av företaget
    Installerade ett FTX aggregat och det har fungerat smärtfritt och professionellt.
    2019-09-21 Insamlad av företaget
    Installation av FTX-system i villa. Allt gick enligt plan. Rekommenderas.
    2019-09-12 Insamlad av företaget
    Storstadens ventilation installerade ett ftx-system hos oss. Jag tyckte de var prisvärda och effektiva. Vi är nöjda med jobbet och kan gott rekommendera dom. Ska jag nämna något negativt så skulle jag gärna fått lite bättre kommunikation från dom löpande.
    /Peter
    2019-09-10 Insamlad av företaget
    Väldigt bra bemötande från första stund, arbetet har anpassats efter våra önskemål. Vi installerade nytt FTX system i vårat hus.

Rekomenderas starkt.

Tack för hjälpen, Henrik
    2019-06-10 Insamlad av företaget
    Anlitade Storstadens Ventilation då vårt system (Heru) helt lagt av. Proffsigt och kunnigt bemötande som löste vårt problem samt att vi fick ett bättre fungerande system än tidigare.
  • Robin R
    2019-05-14 Spontant omdöme
    Storstadens Ventilation installerade ett FTX system från Komfovent i min 2 plans souterrängvilla som radonåtgärd. De var flexibla, lyhörda och genomförde arbetet på utsatt tid trots sen materialleverans (som aldrig påverkade mig som slutkund) jag rekommenderar dem varmt.
    2019-04-10 Insamlad av företaget
    Jag installerade FTX ventilation och de kom på plats på avtalad tid. Bra kommunikation. Installationen genomfördes utan att det det blev smutsigt eller nerdammat, snyggt jobbat.
    2019-04-09 Insamlad av företaget
    Vi behövde byta ut vårt gamla aggregat på vinden. På nätet hittade vi St. Vent. Raskt löste sig alla problem, byte av den aktiva komponenten och fort gick det.

Hittills har allt funkat bra, och vi är nöjda med St.Vent.
    Vi hade också trevligt under tiden som arbetet utfördes, och rekommenderar ST. Vent på det varmaste.
    2019-04-09 Insamlad av företaget
    Vi behövde byta värmeväxlare och det relativt snabbt. Det var enkelt att få en kontakt som dessutom förstod vårt behov. Offerten var lättförståelig. Värmeväxlaren installerades snabbt, samma dag som besöket var. Vi blev väldigt nöjda med bemötande, arbete och produkt. Kan varmt rekommendera företaget.
    2019-04-08 Insamlad av företaget
    Smidig installation av ventilationsaggregat som gick enligt plan. Kunnig, trevlig och serviceinriktad personal.
    2019-04-03 Insamlad av företaget
    Verkligen serviceminded och tar sig tid att svara på frågor även en tid efter installation. Supernöjd.
    2019-04-02 Insamlad av företaget
    Vi köpte en ventilationsaggregat. Den har fungerat bra under vintern. Vi fick snabb hjälp och bra service.
    Vi är mycket nöjda
    2019-04-02 Insamlad av företaget
    Kompressorn i min gamla ventilationsanläggning en Termavent S20 gick sönder och anläggningen behövde bytas ut. Jag fick kontakt med Storstadens Ventilation som föreslog ett byte till ett modernt FTX aggregat av typ REGO R 400 H, jag fick snabbt en tydlig offert som beskrev vad som skulle göras och vad som ingick i priset. Efter beställning planerades jobbet in och utfördes i enligt med offeten, installationen blev jättebra och anläggningen fungerar perfekt dessutom sjönk elförbrukningen i huset med ca 40%. Jag är mer än nöjd med resultatet och det trevliga bemötandet från Miguel och kan varmt rekommendera Storstadens Ventilation. Martin
  • Kojans F
    2019-04-02 Insamlad av företaget
    Nytt FTX ventilationsaggregat och ombyggnad/reparation av befintligt ventilationsystem för förskolan som totalentrreprenad.
    Konkurrenskraftigt pris. Utfördes enligt offert inom utlovad tid. Inget att klaga på.
    2019-04-02 Insamlad av företaget
    Utbyte till ny värmeväxlare (luft-luft). Snabb installation (nödvändig då gamla aggregatet var sönder och ej möjlig att reparera). Gott bemötande.
    2019-04-02 Insamlad av företaget
    Snabb och förtroende ingivande samtal efter jag ringt när jag hittat företaget på nätet. Fick snabbt underlag på fläkt och värmepumpen som skulle ersätta min gamla( kompatibel). Kom till Falun och bytte ut den gamla( som han tog med sig) mot en ny, mycket trevlig och ambitiös tekniker. Kan med varmaste hand rekommendera firman, mycket nöjd kund. Göran Carlstrand Falun
    2019-04-01 Insamlad av företaget
    Trevliga, serviceinriktade och kunniga!
    2019-04-01 Insamlad av företaget
    Storstadens ventilation gick igenom vårt ventilationssystem från Hero och rengjorde kanalerna på ett mycket proffsigt sätt
    Har fungerat utmärkt sedan dess