Storstadens Ventilation AB

Laxnevägen 18, 646 91 Gnesta — Visa karta

Välkommen till Storstadens Ventilation AB!

Med över 20 år i branschen kan vi stolt skryta med att vi är specialister på alla typer av ventilationslösningar till privata bostäder. Våra främsta uppdrag består av FTX ventilation, service samt byte av gamla FTX aggregat.

När vi utför en FTX installation kan vi själva utföra samtliga arbeten, inklusive håltagning i betong. Då vi har alla resurser hos oss behöver du som kund aldrig anlita andra entreprenörer vid en installation. Vi kan även garantera att installationen blir utför inom utsatt tid. Det är mycket uppskattat hos våra kunder när vi installerar en FTX anläggning.

Då vi medvetet minimerat bolagets fasta löpande kostnader kan vi erbjuda mycket konkurrenskraftiga priser utan att dra ner på kvaliteten för både material och arbete.

Förutom FTX installationer och övriga arbeten kan vi även erbjuda OVK besiktningar.

Varmt välkomna!

Vänliga hälsningar
Miguel Annefalk
Storstadens Ventilation AB
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 34 kunder tycker om Storstadens Ventilation AB

• 2020-04-02

Robert J skrev om Storstadens Ventilation AB
    Effektiva och lätta att ha att göra med. Läs mer
  • 2020-03-27

Raymond S skrev om Storstadens Ventilation AB
    Montage av Radonsug, Trevlig personal, snabb och snygg installation.
    Mycket nöjd! Läs mer
  • 2020-03-27

Daniel Ö skrev om Storstadens Ventilation AB
    Beställde en radonsugs-anläggning.

Mycket proffsigt montage/hantering, bra prisbild och trevlig installatör.
    Kommer definitivt att kontakta dom för fler ventilationsarbeten. Läs mer
  • Lucke L

2020-03-27

Lucke L skrev om Storstadens Ventilation AB
    Lösnings orienterade. Vänliga och seriösa. Läs mer
    2020-03-27 Miguel A svarar Lucke L
    Tack Lucke :)
    Hoppas det blev lite mer fart i kökskåpan nu...
    Trevlig helg!
  • 2020-03-07

Navid I skrev om Storstadens Ventilation AB
    Bor i ett hus med förhöjda Radonvärden.
    Tog in flera offerter från olika företag (stora som små).
    Redan från första kontakten med Storstadens Ventilation fick jag ett gott intryck o bemötande från Migge.
    Att företaget kunde garantera radonvärden under gränsvärdet efter installationen och att de kunde möta mina behov o krav gjorde valet ganska enkelt.
    Att de var konkurrensktaftiga i pris o fakturerade förns när jobbet va klart va bara ett plus som gjorde att jag kände trygghet.

Sebbe va här och installerade ventilation-lösningen.
    Även Sebbe va otroligt lätt o göra med. Lyhörd o punktlig. Vi hade alltid en god dialog där han förklarade varje steg samt varför han gjorde som han gjorde.

Rekommenderar Storstadens Ventilation till alla som funderar på FTX lösning.

Navid Läs mer
    2020-03-07 Miguel A svarar Navid I
    Tack för de fina orden Navid.
    Det var ett sant nöje att utföra installationen åt er :)
  • 2020-02-03

Bo P skrev om Storstadens Ventilation AB
    Nytt ventilationssystem.
    Bra bemötande, bra redovisning innan av systemet.
    Företaget levde upp till mina förväntningar.
    Bra gjort, förklaring av hur det fungerar.
    Anlitar gärna Storstadens Vent igen. Läs mer
  • 2020-01-28

Göran B skrev om Storstadens Ventilation AB
    Köpte nytt ventilationssystem som installerades av Miguel Annefalk och Sebastian.

Vi blev väl bemötta och de var mycket proffsiga och kunniga i deras arbete upplevde vi.

Vi kan gärna rekommendera firman till våra grannar och bekanta. Läs mer
  • 2020-01-22

Kerstin H skrev om Storstadens Ventilation AB
    Storstadens Ventilation AB bytte ventilation med alla de olika arbeten runt detta, på ett alldeles utmärkt sätt. Besök på plats innan arbetet påbörjades med råd och förklaringar. Arbetet utfördes noggrant, professionellt och synnerligen effektivt. Egna önskemål om utförande och tider tillgodosågs. Allt ser snyggt och prydligt ut. Vänligt bemötande.
    Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2020-01-19

Gunnar I skrev om Storstadens Ventilation AB
    Installation av ny ventilation utfördes på ett mycket bra sätt.
    De var proffsiga och effektiva.
    Trevliga personer att ha att göra med och de städade undan efter sig på ett föredömligt sätt. Läs mer
  • Lennart G

2020-01-09

Lennart G skrev om Storstadens Ventilation AB
    Reparation av ltx aggregat. Blev bemött på ett mycket trevligt sätt. Jag hade förhoppningen att det skulle gå reparera och det lyckades. Som sagt en mycket vänlig och ytterst trevlig upplevelse man blev glad att möta denne man. Och mer jobb är planerat. Läs mer
  • Elena N

2020-01-08

Elena N skrev om Storstadens Ventilation AB
    Fick en värme ventilation installerad av en jätte trevlig kille ,väldig proffsigt och snabb service . Och bra informerad :)) Läs mer
  • 2019-12-09

Mats B skrev om Storstadens Ventilation AB
    Jag anlitade Storstadens ventilation för FTX aggregat inkl installation. De gjorde ett utmärkt jobb i tid och till rimligt pris. Jag ger högsta rekommendation till Storstadens Ventilation Läs mer
  • 2019-12-06

Kristoffer E skrev om Storstadens Ventilation AB
    Installerade ett FTX aggregat och det har fungerat smärtfritt och professionellt. Läs mer
  • 2019-09-21

Mats L skrev om Storstadens Ventilation AB
    Installation av FTX-system i villa. Allt gick enligt plan. Rekommenderas. Läs mer
  • 2019-09-12

Peter I skrev om Storstadens Ventilation AB
    Storstadens ventilation installerade ett ftx-system hos oss. Jag tyckte de var prisvärda och effektiva. Vi är nöjda med jobbet och kan gott rekommendera dom. Ska jag nämna något negativt så skulle jag gärna fått lite bättre kommunikation från dom löpande.
    /Peter Läs mer
  • 2019-09-10

Henrik E skrev om Storstadens Ventilation AB
    Väldigt bra bemötande från första stund, arbetet har anpassats efter våra önskemål. Vi installerade nytt FTX system i vårat hus.

Rekomenderas starkt.

Tack för hjälpen, Henrik Läs mer
  • 2019-06-10

Ann L skrev om Storstadens Ventilation AB
    Anlitade Storstadens Ventilation då vårt system (Heru) helt lagt av. Proffsigt och kunnigt bemötande som löste vårt problem samt att vi fick ett bättre fungerande system än tidigare. Läs mer
  • Robin R

2019-05-14

Robin R skrev om Storstadens Ventilation AB
    Storstadens Ventilation installerade ett FTX system från Komfovent i min 2 plans souterrängvilla som radonåtgärd. De var flexibla, lyhörda och genomförde arbetet på utsatt tid trots sen materialleverans (som aldrig påverkade mig som slutkund) jag rekommenderar dem varmt. Läs mer
  • 2019-04-10

Lars J skrev om Storstadens Ventilation AB
    Jag installerade FTX ventilation och de kom på plats på avtalad tid. Bra kommunikation. Installationen genomfördes utan att det det blev smutsigt eller nerdammat, snyggt jobbat. Läs mer
  • 2019-04-09

Göran Ö skrev om Storstadens Ventilation AB
    Vi behövde byta ut vårt gamla aggregat på vinden. På nätet hittade vi St. Vent. Raskt löste sig alla problem, byte av den aktiva komponenten och fort gick det.

Hittills har allt funkat bra, och vi är nöjda med St.Vent.
    Vi hade också trevligt under tiden som arbetet utfördes, och rekommenderar ST. Vent på det varmaste. Läs mer
  • 2019-04-09

Johan G skrev om Storstadens Ventilation AB
    Vi behövde byta värmeväxlare och det relativt snabbt. Det var enkelt att få en kontakt som dessutom förstod vårt behov. Offerten var lättförståelig. Värmeväxlaren installerades snabbt, samma dag som besöket var. Vi blev väldigt nöjda med bemötande, arbete och produkt. Kan varmt rekommendera företaget. Läs mer
  • 2019-04-08

David H skrev om Storstadens Ventilation AB
    Smidig installation av ventilationsaggregat som gick enligt plan. Kunnig, trevlig och serviceinriktad personal. Läs mer
  • 2019-04-03

Marie B skrev om Storstadens Ventilation AB
    Verkligen serviceminded och tar sig tid att svara på frågor även en tid efter installation. Supernöjd. Läs mer

Albert S skrev om Storstadens Ventilation AB
    Vi köpte en ventilationsaggregat. Den har fungerat bra under vintern. Vi fick snabb hjälp och bra service.
    Vi är mycket nöjda Läs mer

Martin S skrev om Storstadens Ventilation AB
    Kompressorn i min gamla ventilationsanläggning en Termavent S20 gick sönder och anläggningen behövde bytas ut. Jag fick kontakt med Storstadens Ventilation som föreslog ett byte till ett modernt FTX aggregat av typ REGO R 400 H, jag fick snabbt en tydlig offert som beskrev vad som skulle göras och vad som ingick i priset. Efter beställning planerades jobbet in och utfördes i enligt med offeten, installationen blev jättebra och anläggningen fungerar perfekt dessutom sjönk elförbrukningen i huset med ca 40%. Jag är mer än nöjd med resultatet och det trevliga bemötandet från Miguel och kan varmt rekommendera Storstadens Ventilation. Martin Läs mer
  • Kojans F

2019-04-02

Kojans F skrev om Storstadens Ventilation AB
    Nytt FTX ventilationsaggregat och ombyggnad/reparation av befintligt ventilationsystem för förskolan som totalentrreprenad.
    Konkurrenskraftigt pris. Utfördes enligt offert inom utlovad tid. Inget att klaga på. Läs mer

Jan-Erik S skrev om Storstadens Ventilation AB
    Utbyte till ny värmeväxlare (luft-luft). Snabb installation (nödvändig då gamla aggregatet var sönder och ej möjlig att reparera). Gott bemötande. Läs mer

Göran C skrev om Storstadens Ventilation AB
    Snabb och förtroende ingivande samtal efter jag ringt när jag hittat företaget på nätet. Fick snabbt underlag på fläkt och värmepumpen som skulle ersätta min gamla( kompatibel). Kom till Falun och bytte ut den gamla( som han tog med sig) mot en ny, mycket trevlig och ambitiös tekniker. Kan med varmaste hand rekommendera firman, mycket nöjd kund. Göran Carlstrand Falun Läs mer
  • 2019-04-01

Fredrik F skrev om Storstadens Ventilation AB
    Trevliga, serviceinriktade och kunniga! Läs mer
  • 2019-04-01

Lars B skrev om Storstadens Ventilation AB
    Storstadens ventilation gick igenom vårt ventilationssystem från Hero och rengjorde kanalerna på ett mycket proffsigt sätt
    Har fungerat utmärkt sedan dess Läs mer
  • khaled k

khaled k skrev om Storstadens Ventilation AB
    Anlitade storstadens ventilation för att byta våran gamla FTX aggregat samt flytta den närmare dörren. Allt gick enligt offerten dessutom för bästa priset i stan utan att dra ner på kvalitet. Väldigt trevlig personal. Jag rekommenderar starkt Läs mer
  • Kjell M

Kjell M skrev om Storstadens Ventilation AB
    Jag fick mitt FTX-system snabbt och smidigt levererat. Grabbarna gjorde ett bra jobb och de var dessutom trevliga.
    Jag rekommenderar gärna dem för andra villainstallationer vilket övriga leverantörer inte gärna vill befatta sig med.
    Vi har nu fått ett betydligt jämnare inomhusklimat som dessutom är betydligt tystare än det frånluft-system vi tidigare hade.

Vi är jättenöjda med den totalupplevelse vi fick genom att anlita Storstadens ventilation! Läs mer
  • Börje S

Börje S skrev om Storstadens Ventilation AB
    Beställt rengöring av ventilationskanaler samt utbyte av befintligt FTX aggregat till Heru 100 S EC. Samt injustering av anläggningen.
    Företagets representant kom ut och kontrollerade förutsättningarna. De kom med offert samma kväll.
    Väntan på beställda delar var kort.
    Arbetet utfördes snabbt och med glatt humör. Läs mer
  • 2014-08-25

Martin B skrev om Storstadens Ventilation AB
    De driver en webbshop med försäljning av filter. HAr inte fått leverans på 3 veckor. Har mailat och ringt ett antal gånger. Inga svar. Läs mer

Laxnevägen 18, 646 91 Gnesta