Alla kategorier Övrigt Skåne Helsingborg Stridh Transports

Fraktgatan 7, 254 64 Helsingborg — Visa karta

Läs vad 5 kunder tycker om Stridh Transports

• Anna B
    Anna B skrev om Stridh Transports
    Jag har läst föregående recensioner om Stridh Transports eller Mayamoving som det nu kallar sig och kan bara hålla med. Det är något väldigt mystiskt med det här företaget. Vi anlitade dem för att frakta möbler för ett par år sedan från Frankrike till Sverige och när ville ha möblerna från förrådet i Helsingborg sa de att det inte gick p.g.a. diverse konstiga anledningar. När vi försökte kontakta dem igen svarade de inte, varken på telefon eller mejl. Vi har fortfarande inte fått våra möbler och har nu hotat med polisanmälan. Alltså - varning för detta företag!
  • Kenneth S
    Kenneth S skrev om Stridh Transports
    Akta er för detta oseriösa bolag!
    Strid Transport har bytat skepnad och heter nu Maya Moving AB, men det är samma lurendrejeri!
    Marlene Liselott Strid Nilsson heter hon som driver det!
    Dom gjorde av med vårt gods och har inte betalat oss försäkringspengarna på 25.000 kr.
    Detta var för mer än 3 år sedan!!!!!!
  • Leonardo N
    Leonardo N skrev om Stridh Transports
    STOR Varning för Stridh Transport i Helsingborg AB
    Jag har precis varit med om en mardrömsflytt från Sverige till Spanien som tog mer än 5 veckor totalt!!!!! Marlene var väldigt snabb med att återkomma till mig både via mejl och telefon när jag var en potentiell ny kund, innan hon fått händerna på mina möbler och saker, efter det fick jag aldrig tag på henne via telefon och hon ringde aldrig tillbaks. Flyttlasset blev 2 dagar försenat vid hämtning, sen skulle det köras till Spanien i slutet på den veckan men det blev det inte, sen lovade Marlene veckan därpå. När det till slut nådde Spanien så var det tydligen först problem med lossningen i Madrid och mitt gods var försenat pga det, enligt Marlene. Sen blev tydligen lastbilen med mina grejor påkörda. Hela tiden så var Marlene extremt svår att nå och jag fick aldrig veta vilket företag som hade mina saker eller var i världen mina saker befann sig. Jag upplevde detta som extremt stressigt för vi började ju ana oråd och insåg att något var fel. Två gånger fick jag telefon nummer till påstådda chaufförer men båda nummerna fungerade inte. Mina föräldrar försökte ringa och jag försökte ringa och e-posta men hon svarade inte mer. Till slut skickade jag dit min bror för att prata med henne och hon skyllde på att hon haft migrän och därför hade jag inte fått mina saker. Hon lovade min bror att jag skulle ha mina saker 2 dagar senare men de kom aldrig. I slutet på vecka 4 hade vi verkligen fått nog och hotade med både polisanmälan och advokat och till slut så ringde ett företag från Madrid och sa att mina grejor skulle komma veckan därpå, 5 veckor efter att de lämnade Sverige. Marlene berättade aldrig själv under dessa 5 veckor var mina grejor befann sig. Tydligen skyllde hon även på att agenten levererat fel dag till oss och att det var ännu en vecka försenat pga det. Det var bara en lögn efter en annan i 5 veckor. Fruktansvärd upplevelse när man har lämnat in alla sina ägodelar inkl foton, personliga minnes saker etc till en flyttfirma och företaget inte går att nå längre.
    Har flyttat 7 ggr internationellt och aldrig varit med om något liknande. I efterhand så har jag sett att Stridh Transport är med på Svarta Listan och det finns även en massa andra varningar på nätet. Synd att jag inte läste dem innan. Jag rekommenderar starkt att ni använder en annan profesionell flyttfirma för er utlandsflytt. Har aldrig varit med om sämre service från ett företag någonsin. Mina saker kom efter 5 ½ vecka men det var efter hot om både polisanmälan och advokat inblandning. Hon orsakade mig extremt mycket onödig stress och och större lögnare har jag aldrig varit med om.
  • Dominic P
    Dominic P skrev om Stridh Transports
    Har precis varit med om väldigt dålig upplevelse med transport firman från Helsingborg som heter Stridh Transport. Jag har aldrig varit med om sämre kommunikation och service känsla i ett svensk företag.

Vår transport blev både försenad vid på- och avlastningen. När företaget inte lyckades fullfölja vår överenskommelse så valde de att inte svara på våra email eller besvara våra samtal och skyllde på en trasig telefon. När transporten äntligen anlände 4 dagar försent efter utsatt datum så lämnades alla våra ägodelar på gatan helt utan tillsyn i ca 1 timme.

Vi kommer varken att använda eller rekommendera denna företag.
  • Johan
    Johan skrev om Stridh Transports
    Vi använde oss av Stridh Transports förra året för en bohagsflytt mellan Sverige och Spanien. Vi är mycket missnöjda. Vi kan INTE rekommendera detta skumrask företag. Hämtning skede inte på avtalat datum och leveransen var försenad. Dom levererade saker som inte var våra, det saknades saker, väldigt många saker var skadade, t.ex. med repor i bordskivor etc. Några möbler var sönderkrossade. När detta påtalades blev det väldigt tyst och Stridh hänvisade oss endast till ett försäkringsbolag. Vi kommer aldrig mer att använda detta oseriösa företag, Stridh Transports är inte ett professionellt flyttföretag.

Fraktgatan 7, 254 64 Helsingborg