Sundbybergs Begravningsbyrå

Sundbybergs Begravningsbyrå

Sundbybergs Begravningsbyrå – Etablerad 1932.
en del av Hanssons Begravningsbyråer

Att ta beslut kring en närståendes begravning eller att ens ta det första steget och ringa en begravningsbyrå kan kännas som det svåraste som finns, vi förstår det.

När du väl känner dig beredd finns vi på plats, redo att lyssna och hjälpa er vidare med erfarenheten som bara tiden kan ge efter att ha hjälp familjer att anordna minnesvärda och personliga begravningar i generationer.

Men en begravningsbyrå gör så mycket mer än att ordna med den stundande begravningen. Att finnas till för er som är efterlevande är vår viktigaste roll - alltid med lyhördhet om vad ni i familjen vill och behöver med medkänsla och omsorg som sträcker sig långt bortom vårt första möte.

Att vara en Auktoriserad begravningsbyrå genom SBF (Svenska Begravningsbyråers Förbund) är en självklarhet för oss. Vår kunniga och omsorgsfulla personal har genomgått alla de utbildningar som SBF:s auktorisation kräver.

Oavsett hur ni tänker er en begravning eller om det känns som om att det just nu bara finns tusen frågor utan svar- så finns vi här och kan hjälpa er.

Varmt välkomna att höra av er till oss så ska vi hjälpa er vidare.

Läs vad 19 kunder tycker om Sundbybergs Begravningsbyrå 2

2022-01-23 Insamlad av företaget
    Vi hade Gabriella. Hon var lugn och gav oss gott om tid att tänka. Vi fick också goda råd. Lyhörd och mån om att det skulle bli som vi hade tänkt.

Vi vill också tacka er som ordnade med kistan i kyrkan, både före och efter.

Då vi har haft kontakt med Begravningsbyrån tidigare kändes det tryggt att veta att det finns professionell personal.
    Tack Robert för förmånen att få möta er. Jag är väldigt glad att allt blev så som ni ville ha det. Sundbybergs Begravningsbyrå
    2022-01-17 Insamlad av företaget
    Ett personligt och kompetent bemötande.
    Jag rekommenderar byrån i en bransch där annars profiten ofta kommer före omsorgen.

Göran A Wickman
    2022-01-16 Insamlad av företaget
    flexibla, tillmötesgående, lätta att ha att göra med. Lätta att nå.

Begravning och allt som hör till den.
    2022-01-16 Insamlad av företaget
    Bra och proffsigt bemötande. Trevlig personal.
    2022-01-14 Insamlad av företaget
    Vi har fått väldigt fint mottagande när vi behövde all hjälp när nu min mor somnat in.
    Jag kan verkligen rekommendera Sundbybergs Begravningsbyrå. Vi har anlitat dom många gånger när våra nära och kära har gått bort från oss.💞
    Tack snälla Eva för dom fina orden, det värmer! //Maarit Sundbybergs Begravningsbyrå
    2022-01-10 Insamlad av företaget
    Ärende: Begravningsuppdrag för min fru.
    Första möte var allmän information om en begravning, vad som gäller och en plan för åtgärder och genomförande.
    Vi mötesdeltagare leddes igenom ett lugnt, stillsamt och trots omständigheterna trevligt möte, väldigt strukturerat och effektivt. Vid avslut hade vi tillsammans arbetat oss igenom och bestämt det mesta. Kyrkan, officiant och lokal för minnesstund bokade. Återstående punkter var att bestämma blommor till kista osv. och program över begravningsgudstjänsten.
    Efterföljande telefon och e-postkontakter har fungerat bra. Begravningsbyrån har varit sammanhållande, drivande och tillmötesgående till en väl genomförd begravningsdag.
    2022-01-10 Insamlad av företaget
    När man, som i mitt fall, förlorat sin make, är man i ett mycket nedtyngt tillstånd. Den empati och samtidigt svar på alla mina frågor som jag möttes av genom Erika, betydde oerhört mycket för mig. Tyvärr hände detta i början av pandemi och hela sorgeprocessen blev för mig förlängd eftersom min makes önskan var att hans aska skulle spridas i hemlandet. Det krävdes extra tålamod samt kontakt med kyrkogårdsförvaltningen.
    Jag har i alla sammanhang kunnat ta kontakt med Erika som alltid ställt upp med råd och stöd både i det praktiska och det själsliga.
    In i det sista då jag fick hämta min makes urna och gjorde hans sista resan till vilan kända jag värme och engagemang.
    Upplevde Erika som en underbar medmänniska på rätt plats, tack för att du fanns där för mig.
    Kära nån så rörd jag blir av dina fina ord Olga. Det har varit så fint att få finnas till för dig i det otroligt jobbiga du behövt gå igenom. Att veta att du har denna känslan i bröstet nu när din make tillslut fått sin vila på den plats han ska vara, känns oerhört fint för mig att veta och den där känslan hos dig är bränslet bakom allt jag gör. Stort tack för dina ord! // Erika Sundbybergs Begravningsbyrå
    2021-12-22 Insamlad av företaget
    Vill bara säga att NNs. begravning blev väldigt fin och värdig.
    Jag har varit på många begravningar och NNs är absolut i en klass för sig själv.

Måltiden efter begravningen gick verkligen bra och transporter från kyrkan löste sig galant.

Vi är jätte nöjda och vill verkligen tacka Er för Ert jobb och Ert personliga engagemang.
    2021-12-20 Insamlad av företaget
    Alltid bästa service, vi har många gånger använt dem och de levererar alltid högsta klass.
    2021-12-18 Insamlad av företaget
    Mottagandet av Sundbybergs begravningsbyrå var fyllt av värme och förståelse.Begravningen planerades med hänsyn till våra önskemål och vi blev mycket nöjda med cermonin.Vi kan varmt rekommendera Sundbybergs begravningsbyrå och deras tjänster.
    Tack snälla Roger för dina ord, de värmer! Sundbybergs Begravningsbyrå
    2021-12-14 Insamlad av företaget
    Företaget ordnade min pappas begravning på ett alldeles utmärkt sätt. Alla våra önskemål gick att uppfylla och vi kände oss mycket trygga i Gabriellas händer. Vi kände att vi blev bemötta på ett positivt, lugnt och empatiskt sätt av alla vi hade kontakt med hos er.
    Tack Lena, det var fint att få träffa er och få förtroendet att få ordna med begravningen. Hälsa så gott till din mor. /Gabriella Sundbybergs Begravningsbyrå
    2021-12-13 Insamlad av företaget
    Mycket fint bemötande,kunde knappast vara bättre. Inga speciella förväntningar men kände oss mkt nöjda o lättade.
    Bara positiva upplevelser vid min makes begravning.Rekommenderar gärna Sundbybergs begravningsbyrå.Kunde inte vara personligare och hjälpande.
    Kära Gudrun, det var så fint att möta dig och de dina. Tack för fina ord och allt ljus och hopp som du förmedlade även till mig. /Gabriella Sundbybergs Begravningsbyrå
    2021-12-13 Insamlad av företaget
    Bemött med trevligt och lyssnande förhållningssätt

Jag förväntade mig kunnig och trevlig personal

Det jag efterfrågade gällde all information om begravning och även kontakten med kyrkogårdspersonal.
    Margareta, tack för all fin kontakt vi haft och för att jag fick förtroendet att hjälpa er. Det blev så fint och personligt. Jag önskar er i familjen allt gott. /Gabriella Sundbybergs Begravningsbyrå
    2021-12-11 Insamlad av företaget
    Ett professionellt och varmt bemötande från första samtalet. Vi har fått det bästa omhändertagandet och vägledningen i en svår stund. Erika som officiant var fantastisk.
    Tack snälla Carina för dina värmande ord. Det har varit en glädje att få hjälpa er och träffa dig och dina syskon. Varma hälsningar till er alla! / Erika Sundbybergs Begravningsbyrå
    2021-12-10 Insamlad av företaget
    Har anlitat begravningsbyrån 4 gånger på kort tid och alltid blivit bemött med respekt och vänlighet. De har bistått med allt man kan tänka sig då vi haft en tuff tid med sorg och saknad. Väl planerad och genomförd begravningsceremoni. Väl informativt både inför och efter ceremonin. Maarit som har varit vår kontaktperson har varit en pärla! Ett varmt mottagande och värnar om allas integritet på ett sätt som möjliggjorde att vi har tagit oss igenom vår sorg och vidhållit den med fina farväl av våra nära och kära. Jag rekommenderar varmt denna begravningsbyrå, och om det mot all förmodan skulle behövas så skulle jag anlita dem igen.
    /Therese
    Tack för ert förtroendet och dom fina orden. Sundbybergs Begravningsbyrå
    2021-12-08 Insamlad av företaget
    Bästa tänkbara bemötande och genomförande av hela begravningen. Representanten tog erfaret hand om de olika momenten på bästa sätt - vi är mycket nöjda.
    2021-12-07 Insamlad av företaget
    Vi kom i kontakt med Erika på Sundbybergs begravningsbyrå i en tid av sorg och förlust. Den värme, omtanke och samtidigt kompetenta och proffsiga bemötande från Erikas sida kommer jag alltid att minnas.
    Erika har tagit sig god tid, varit väldigt flexibel med mötestider och verkligen lyssnat till vår berättelse om vår släkting som gått ur tiden.
    När Erika frågade om hon fick vara officiant vid begravningen blev vi djupt berörda. Hon, som aldrig ens träffat vår släkting, skapade en så varm, personlig och högtidlig stund mitt i vår sorg och det är jag djupt tacksam över. Dessutom ordnade hon med en suverän minnesstund på lokal efter själva ceremonin. Högsta betyg till Erika och Sundbybergs begravningsbyrå!
    2021-12-07 Insamlad av företaget
    Ett otroligt bra bemötande. Företaget levde upp till de förväntningar vi hade. Vi tog hjälp med allt till begravningen, utom blomsterdekorationerna.

Ett tips till begravningsbyrån - En utförligare minnesbok med bilder från begravningen på kistan och blommorna.
    2021-12-07 Insamlad av företaget
    Varmt och professionellt bemötande. Bra uppföljning. Känns otroligt tryggt i hela processen efter att en närstående avlidit, då det dyker upp många frågor och tankar. Väldigt tillgängliga och snabba att återkoppla. Hjälpte oss att sätta ihop en riktigt fin ceremoni!

Har använt oss av denna begravningsbyrå vid två tillfällen och det känns som det naturliga valet även för kommande dödsfall i familjen (även om detta förhoppningsvis dröjer!)

Rekommenderar dem varmt!

/Sofia