Sundbybergs Begravningsbyrå

Sundbybergs Begravningsbyrå

www.hanssonsbegravningsbyra.se
  • BadgeThreeYears

Sundbybergs Begravningsbyrå – Etablerad 1932. en del av Hanssons Begravningsbyråer Att ta beslut kring en närståendes begravning eller att ens ta det första steget och ringa en begravningsbyrå kan kännas som det svåraste som finns, vi förstår det. När du väl känner dig beredd finns vi på plats, redo att lyssna och hjälpa er...

105 omdömen om Sundbybergs Begravningsbyrå

Sedan starten hos Reco 2021

Eva F
Skrev om Sundbybergs Begravningsbyrå

Tack Gabriella för en mycket fin och välordnad begravning. Vi fick god vägledning till begravningens alla delar. Vi uppskattar ditt personliga och varma bemötande i vår svåra stund. Varma hälsningar Eva med familj

Svar från Sundbybergs Begravningsbyrå

Tack Eva för förtroendet att få vara med er genom dessa veckor. Det har varit en förmån att jobba tillsammans med er. Jag blir så glad att höra att ni fått den hjälp ni behövde, när ni behövde den. Jag önskar er allt gott. Varma hälsningar / Gabriella

Annika S
Skrev om Sundbybergs Begravningsbyrå

Så fint bemötande på alla sätt!

Svar från Sundbybergs Begravningsbyrå

Tack Annika. Det var fint att få vara med dig genom denna process. Jag är så glad att det blev som du önskade med avskedet och gravsättningen. Jag önskar dig allt gott nu i vår, med solsken och din stora härliga familj! Med mina varmaste omtankar/ Gabriella

Conny Ingart B
Skrev om Sundbybergs Begravningsbyrå

Trevligt bemötande yrkesmässigt och värdigt utförd begravning vackert och skickligt framfört minnestal över min hustru Conny Berglund

Svar från Sundbybergs Begravningsbyrå

Tack Conny för ditt omdöme. Det gör mig glad att jag kunde göra begravningen tillsammans med er på det sätt som ni ville ha det. Tack för förtroendet att vara er officiant och få ta del av alla berättelserna om ert gemensamma liv. Jag önskar dig allt gott inför den kommande våren och sommaren. /Gabriella

Carina T
Skrev om Sundbybergs Begravningsbyrå

Blev bemött med värme och respekt. Fick hela tiden bra återkoppling. Dom hjälpte oss med blommor val av kista Och ordnade med Minnesstund efteråt.

Johan L
Skrev om Sundbybergs Begravningsbyrå

Trevligt bemötande, Bra hjälp med alla val Bra genomförande utan avbrott eller missar God och trevlig catering Bra programkort till begravningen

Tusen tack Johan för dina ord. Varma hälsningar Maarit

Lena Cecilia P
Skrev om Sundbybergs Begravningsbyrå

Jag och min familj är så tacksamma över allt stöd och värme vi fått från er, i vår stora sorg. Från dödsannons till begravningen, blev det precis som vi önskade, en otroligt vacker men sorglig dag, i vackra naturgröna färger på såväl urna som arrangemang, det kallar jag känsla. Speciellt vill vi tacka Maarit för att hon funnits med oss hela tiden, vi har gråtit och blivit omfamnade, det har betytt så mycket för oss alla. Den hjälpen vi fått kommer vi bära med oss och vi vill varmt rekommendera er, såklart slår våra hjärtan...

Svar från Sundbybergs Begravningsbyrå

Tack fina Lena för dina ord, och att jag har fått vara med er hela vägen, det värmer. Det känns så fint för oss att veta att du känt dig väl omhändertagen. Varmaste hälsningar, Maarit Hansson

Anki E
Skrev om Sundbybergs Begravningsbyrå

Hej! Har engagerat Hansson’s begravning byrå. Därmed Erika som att betar där… ÄR så GLAD OCH LYCKLIG, att det just var hon, som tog hand om våran mor begravning. Allt bara var super från första kontakt, Började med ett samtal, därefter 2 ggr. Besök. Sedan begravningen med musik som jag önskade 2 och Erika , föreslog 2. Som bara stämde. Jag är nu 70 år. Kommer att skriva att min begravning skall Erika sköta. Och det vet mina anhöriga om. Önskar av hela mitt hjärta, att så många så m möjligt får Erika som sköter sina anhöriga....

Svar från Sundbybergs Begravningsbyrå

Tack snälla rara Anki för dina fina ord som jag blir (rörd!) och väldigt glad att läsa. Du skulle bara veta hur mycket det betyder för mig att ni känner er precis SÅ efter vår tid tillsammans. Varma hälsningar till dig och hela resten av familjen inför de stundande julhelgerna! // Erika

Carina R
Skrev om Sundbybergs Begravningsbyrå

Vi blev väldigt väl bemötta och det visades stor lyhördhet mot våra önskemål. God service och omsorgsfullt genomförande hela vägen.

Svar från Sundbybergs Begravningsbyrå

Tack Carina för att jag fick vara med er alla genom förberedelser och samtal. Det var så fint. /Gabriella

Anita K
Skrev om Sundbybergs Begravningsbyrå

Gabriella tog hand om oss och allt kring begravningen på bästa sätt. Vi blev mycket trevligt och omtänksamt bemötta.

Svar från Sundbybergs Begravningsbyrå

Anita, jag är glad att ni blev nöjda med allt, och det känns extra hedersamt att ha fått vara med er igen./Gabriella

Pella K
Skrev om Sundbybergs Begravningsbyrå

Gabriellas bemötande betydde mycket för oss; inkännande, kunnig, varm, klok och snabb i utförandet. Mycket professionell m a o

Svar från Sundbybergs Begravningsbyrå

Tack Pella, det värmer så mycket att ni är nöjda med mitt arbete. Det har varit gott att möta er fina familj igen. /Gabriella

Susanne O
Skrev om Sundbybergs Begravningsbyrå

Ett otroligt fint, respektfullt och kompetent bemötande. Servicen vi fick överträffade de förväntningar och behov vi hade. Vår upplevelse är alltigenom positiv och både begravning och minnesstund blev precis så som vi ville .

Svar från Sundbybergs Begravningsbyrå

Tack Susanne för dina ord. Det värmer mig att ha kunnat möta er på det sätt ni behövde. Mina varmaste hälsningar /Gabriella

Anders C
Skrev om Sundbybergs Begravningsbyrå

Jag har haft oturen att fyra personer i min närhet gått bort på kort tid där jag har behövt se till begravningen. För tre av dessa har jag använt Sundbybergs Begravningsbyrå och för den fjärde en annan begravningsbyrå. I efterhand hade jag önskat att Sundbybergs begravningsbyrå hade tagit hand om alla. Personalen visar stor empati för oss anhöriga och jag upplevde inte att de försöker sälja på fler och dyrare produkter/tjänster än nödvändigt. Hela processen gick smidigt och så smärtfritt som man vill, vilket jag inte kan...

Svar från Sundbybergs Begravningsbyrå

Tack snälla Anders! Tack för förtroende att vi har fått hjälpa dig och din familj. Dina fina ord värmer. Jag önskar er alla allt gott. Varma hälsningar, Maarit Hansson

Peter W
Skrev om Sundbybergs Begravningsbyrå

Helt fantastiskt bemötande av Erika!! Så varm, personlig och genuint äkta på alla sett. Hade tänkt besöka flera begravningabyråer men fastnade direkt för den så valet var enkelt. Kan varmt rekommendera till andra!!

Svar från Sundbybergs Begravningsbyrå

Tack själva, det gör mig mycket gott att veta att ni känner att ni varit i trygga händer Peter. Stort varmt tack för dina omtänksamma ord som jag bär med mig! // Erika

Bengt S
Skrev om Sundbybergs Begravningsbyrå

Erika har varit mycket engagerad från första mötet tills avslut av uppdraget på ett mycket ödmjukt sätt. Ett varmt tack

Svar från Sundbybergs Begravningsbyrå

Kära Bengt, det har varit en ynnest att få hjälpa till att ordna med en sådan fantastiskt fin stund som det blev när vi samlades för din älskade M. Varma hälsningar till dig// Erika

Eva M
Skrev om Sundbybergs Begravningsbyrå

Mycket vänligt hjälpsam och professionellt. Företaget levde verkligen upp till mina förväntningar, Jag fick all hjälp jag behövde. Det gällde en begravning, som behövde arrangeras på distans, vilket gjorde att jag måste lita lita på att allt blev som jag önskade och det blev det.

Svar från Sundbybergs Begravningsbyrå

Tack Eva, för förtroende att vi har fått hjälpa dig. Jag önskar dig allt gott. Varma hälsningar, Maarit Hansson

Sven W
Skrev om Sundbybergs Begravningsbyrå

Vi fick ett både professionellt och inkännande bemötande vid vår mors bortgång. Vi fick inledningsvis hjälp med allt det praktiska - vad vi måste ta itu med när det gäller myndigheter mm. Även annons, minnestund på Gröna stugan mm hanterades fantastiskt bra. Allt det praktiska kring begravningen hanterade de både professionellt och med stor värme. Begravningen blev ett oerhört fint minne både avseende det fina arrangemanget och det fina talet av officianten Gabriella. Stort tack till Maarit och Gabriella! Sven-Bertil och Lars-Olof

Svar från Sundbybergs Begravningsbyrå

Tack till er båda, för förtroendet. Och för att ni så generöst delade med er av minnen och känslor. Jag önskar er en fortsatt fin höst. /Gabriella

Aino K
Skrev om Sundbybergs Begravningsbyrå

Lugnt och sakligt bemött med stor flexibilitet för alla behov som hafts. Förväntningarna var att få hjälp men hjälpen och servicen överträffade förväntningarna!! Haft kontakt med 1 person från företaget som hjälpt med begravning, begravningsplats och mycket mer på ett professionellt sätt och tillika på allt så fördes kommunikationen på Finska som underlättade mycket och var väldigt uppskattat.

Gabriella W och 2 andra gillar detta
Svar från Sundbybergs Begravningsbyrå

Tack Aino, Det har varit fint att få hjälpa dig och prata Finska betyder mycket för mig och våra Finska anhöriga. Önskar dig allt gott, Varma hälsningar, Maarit Hansson

Christina H
Skrev om Sundbybergs Begravningsbyrå

Jag fick ett mycket bra bemötande redan vid den första kontakten med begravningsbyrån. Intrycket var mycket positivt hela vägen och förstärktes även med tiden. Förväntningar om stöd och hjälp vid en nära anhörigs bortgång besannades och ibland övertrumfades vad gäller förståelse och anpassningar till aktuella behov. Behov av professionell kompetens i alla steg löstes av inkännande personal med respektfull hantering i alla skeden. Det är ovärderligt med ett sådant bemötande, vid en älskad anhörigs bortgång. Varmt tack till Gabriella, Erika m fl i personalen!

Svar från Sundbybergs Begravningsbyrå

Christina, det värmer mig så att du fått det du behövde i en svår stund. Jag är glad att ha kunnat finnas där för dig, och stötta med allt praktiskt. Jag sänder er alla min värme och omtanke. /Gabriella

Lotte J
Skrev om Sundbybergs Begravningsbyrå

Svårt att med ord beskriva hur bra mottagandet av Erika på Sundbybergs Begravningsbyrå var. En vän tipsade mig att ringa henne och det har jag evigt tacksam för. Rekommenderas varmt om du behöver stöd och råd i begravningsärenden – när du är som sårbarast.

Svar från Sundbybergs Begravningsbyrå

Kära Lotte! TACK snälla för dina fina ord - jag tar med mig och bär dem med mig i mitt hjärta. Tack. Det känns så fint för mig att veta att du känt dig väl omhändertagen igenom den här tiden/// Varmaste hälsningar från Erika

Berit E
Skrev om Sundbybergs Begravningsbyrå

Personalen var omtänksamma och noggranna, mycket måna om att allt blev rätt. Vi beställde en enkel men fin kista med ett vackert blomarrangemang och band på. De ordnade musiken fint och vi hade en vän som spelade och sjöng en sång. Vi var mycket nöjda, och familj och vänner sade efteråt att de tyckte att allt var så vackert och stämningsfullt.

Gabriella W och Maarit H gillar detta
Svar från Sundbybergs Begravningsbyrå

Tack Berit för dina ord, det värmer. Det känns så fint för oss att veta att du känt dig väl omhändertagen igenom den här tiden. Varmaste hälsningar, Maarit Hansson

Mats H
Skrev om Sundbybergs Begravningsbyrå

Avskedet av min pappa blev väldigt värdigt och fint. Sundbybergs Begravningsbyrå fångade mycket professionellt och lyhört upp våra önskningar och bidrog lagom aktivt till beslut om hur begravningen skulle genomföras. Det blev väldigt enkelt att bestämma kyrka, tider, musik, mat, inbjudningar, annons medmera. Och vi behövde inte alls engagera oss i det praktiska under begravningsakten utan kunde helt fokusera oss på avskedet. Ett stort tack!

Svar från Sundbybergs Begravningsbyrå

Mats, det var en glädje att få vara med er och stötta upp med allt praktiskt. Jag är glad att allt blev som ni önskade, och att avskedet blev så fint. Mina varmast hälsningar till er alla /Gabriella

Åsa T
Skrev om Sundbybergs Begravningsbyrå

Vi hade inte kollat vilka begravningsbyråer som fanns i Sundbyberg när vår mamma dog. Vi hamnade på Sundbybergs begravningsbyrå som visade sig passa oss utmärkt. Vänlig, respektfull och kunnig personal. Vi kände oss med en gång stöttade och omhändertagna. Vi kan varmt rekommendera dem

Svar från Sundbybergs Begravningsbyrå

Tack Åsa för dina fina ord. Det värmer mig i hjärtat att veta att ni är nöjda. Jag önskar er alla en fortsatt fin sommar. //Gabriella

Kristina V
Skrev om Sundbybergs Begravningsbyrå

Jag och min bror kom dit några dagar efter vår mammas död. Vi var helt frågade, visste ingenting om hur man ordnar en begravning. När vi kom blev vi väldigt väl omhändertagna av Maarit. Hon hjälpte oss med allt. Helt fantastiskt. Kristina

Svar från Sundbybergs Begravningsbyrå

Tack för dom fina orden, det värmer och det känns fint att ni känner att ni blev väl omhändertagna. Allt gott till Er och mina varmaste hälsningar, Maarit Hansson

Lars-Åke H
Skrev om Sundbybergs Begravningsbyrå

Bokade möte för en genomgång av hur en begravning går till. Vi var lite vilsna, eftersom varken jag eller min syster har genomgått detta förut. Vi blev väldigt väl mottagna. Planeringen av det hela skedde mycket professionellt och vi avlastades med alla detaljer. Detta togs om hand av byrån på ett excellent sätt. Vi köpte hela begravningen inkl. minnesstund. Allt sköttes till vår belåtenhet. Kan verkligen rekommendera Sundbybergs begravningsbyrå.

Svar från Sundbybergs Begravningsbyrå

Hej Lars-Åke, Tusen tack för dom fina orden, det betyder mycket. Önskar dig allt gott, Varmaste hälsningar, Maarit Hansson

Jan T
Skrev om Sundbybergs Begravningsbyrå

Proffesionellt bemötande. Kunniga och idérika.

Svar från Sundbybergs Begravningsbyrå

Tack att vi har fått förtroendet att hjälpa er. Varma hälsningar till er, Maarit Hansson

Tuula I
Skrev om Sundbybergs Begravningsbyrå

Jag är jätte nöjd med bemötandet och hjälpen jag fick i samband med planeringen av min brors bortgång. Extra tryggt var det att jag kunde kommunicera på finska med Maarit. Fick snabbt svar på frågor via telefon och mail och ingen fråga kändes dum att ställa. Kände mig trygg och omhändertagen under hela processen då detta var första gången som jag behövde försöka anordna en begravning. Maarit hjälpte till att ordna en fin och ljus begravning för min bror. Vi alla anhöriga är otroligt nöjda med Hanssons begravningsbyrå. Rekommenderar varmt denna begravningsbyrå.

SIRKKU P och 2 andra gillar detta
Svar från Sundbybergs Begravningsbyrå

Tack Tuula för dina fina ord och förtroendet att jag har fått hjälpa er. Det värmer mig i hjärtat att veta att ni är nöjda. Allt gott till er, Mina varmaste hälsningar till hela familjen, Maarit Hansson

Kerstin H
Skrev om Sundbybergs Begravningsbyrå

Vi blev bemötta på ett omtänksamt o förstående, lugnt tempo, lyhört mottagande. Förväntningarna var inte så genomtänkta då situationen var ganska ny för oss, begravningsbyrån har ett otroligt fint sätt att närma sig människor i sorg och fick oss att ta beslut om hur vi ville ha det. Upplevelsen har allt man kan önska, kan inte komma på något dom skulle ändra på.

Svar från Sundbybergs Begravningsbyrå

Tack snälla Kerstin för dina tankar om vår tid tillsammans. Vi håller kontakten nu och NI vet var jag finns om det dyker upp något något ni undrar över. Varma omtankar till dig och familjen// Erika

Kaj M
Skrev om Sundbybergs Begravningsbyrå

Jag blev väldigt vänligt bemött .Hela begravnings planeringen blev välgjord. Förväntningarna var att det skulle bli en stämningsfull tillställning med Jordbegravning. Företaget med Maarit Hansson i spetsen ,gjorde ett enasående jobb. Allt fungerade över förväntan. Jag köpte hela paketet med Kista, påklädnad av egna kläder,med jordbegravning. Krans, sorgbuketter, annonsering ,och en enastående fin minnesstund.

Tack Kaj för dina fina ord. Det värmer. //Maarit

Andreas B
Skrev om Sundbybergs Begravningsbyrå

Fantastiskt bemötande och underbara människor. Lugnt, proffsigt och noggrant

Svar från Sundbybergs Begravningsbyrå

Tack snälla du för dina ord, det betyder mycket för oss. Varma hälsningar, Maarit Hansson

Sofia G
Skrev om Sundbybergs Begravningsbyrå

Mycket omtänksam och professionell 🙏🏼 Vi är glada att Gabriella hjälpte oss att ordna en fin ceremoni för vår älskade mamma

Svar från Sundbybergs Begravningsbyrå

Tack snälla Sofia. Det blev så fint och personligt med er i familjen som var med och gjorde alltihop till just er egen ceremoni. Jag är glad att jag fick vara med er genom detta. Önskar er en fin gravsättning. Mina varmaste hälsningar / Gabriella

Bruno J
Skrev om Sundbybergs Begravningsbyrå

Vi kontaktade Sundbybergs Begravningsbyrå med anledning av min svärmors begravning, Vi visste att de var bra, serviceinriktade och trygga att ha att göra med. Vi har anlitat begravningsbyrån tidigare och visste att vi inte skulle bli besvikna - och det blev vi inte. Sundbybergs Begravningsbyrå rekommenderas och betyget blev en 5:a. Bruno Jervfors

Svar från Sundbybergs Begravningsbyrå

Tack snälla Bruno! Det har varit fint att arbeta tillsammans med er. Jag önskar er alla allt gott och mycket sol och värme framöver. Varma hälsningar /Gabriella

Krister M
Skrev om Sundbybergs Begravningsbyrå

Vi fick ett utmärkt bemötande vid planeringen och genomförandet av vår pappas begravning. Det kändes som ett mycket personligt engaemang. Förväntningarna uppnådes väl och vi fick mycket stort stöd i en jobbig situation. Mycket bra engaemang och intresse . >Med andra ord fick vi precis det vi behövde. Jag kan verkligen rekommendera Hanssons begravningsbyrå för andra behövande.

Erika N och 2 andra gillar detta
Svar från Sundbybergs Begravningsbyrå

Tack ska ni ha för det stora förtroendet att vara med er under dessa veckor. Det värmer mig så att ni känt er nöjda med allt. Det har varit så fint att få möta er. Önskar er alla en fin vår fast saknaden är stor. Mina varmaste hälsningar till hela familjen /Gabriella

Birgit Margareta B
Skrev om Sundbybergs Begravningsbyrå

Vänligt, omtänksamt, proffsigt. Som jag förväntar mig av en begrvningsbyrå.

Maarit H och Gabriella W gillar detta

Tack Birgit, För dina fina ord. Varmaste hälsningar Maarit

Cecilia A
Skrev om Sundbybergs Begravningsbyrå

Kan varmt rekommendera Sundbybergs Begravningsbyrå. Vi har blivit omhändertagna med både omtänksamhet och värme. De har tänkt på allt och verkligen gjort processen smidig. Hela dagen blev också väldigt lyckad och fin så det blev ett fint avslut för samtliga :)

Svar från Sundbybergs Begravningsbyrå

Tack Cecilia för dina värmande ord. Det känns bra att begravningen blev precis som ni ville och att jag fick ert förtroende att hjälpa till hela vägen. Skickar mina varmaste hälsningar till er alla. /Gabriella

Stefan L
Skrev om Sundbybergs Begravningsbyrå

Vi blev bemötta på ett mkt respektfullt och bra sätt i denna svåra stund

Svar från Sundbybergs Begravningsbyrå

Tack Stefan, för dina ord, det betyder mycket, Varma hälsningar från oss.

Pontus G
Skrev om Sundbybergs Begravningsbyrå

Maarit på Sundbybergs begravningsbyrå guidade oss igenom alla frågor och beslut med en lugn professionalism och trygghet som verkligen hjälpte. Vi kände oss trygga och väl omhändertagna. Hon var dessutom alltid snabb att ordna/svara på de frågor vi hade både via samtal och mail. Ytterligare har vi fått hjälp både med mäklare för framtida försäljning av en bostadsrätt och städ samt tömning av lägenheten. Då vi var fyra personer som skulle stå för begravningen och inte tidigare kände varandra, blev Maarit den som ordnade...

Maarit H och Gabriella W gillar detta
Svar från Sundbybergs Begravningsbyrå

Tusen tack Pontus för dom fina orden. Det värmer att höra att ni blev nöjda med all hjälp. Mina varmaste hälsningar Maarit

Uno R
Skrev om Sundbybergs Begravningsbyrå

Detta var den tredje begravningen som jag anlitat sundbybergs begravningsbyrå för. Varje gång har jag fått ett professionellt bemötande samt en bra vägledning i en process som man inte är så bekant med. Således kan jag rekomendera dom på det bestämdaste.

Svar från Sundbybergs Begravningsbyrå

Tack Uno. Tack för förtroendet att få slå följe med er på denna resa. Varma hälsningar/Gabriella

Gunilla L
Skrev om Sundbybergs Begravningsbyrå

Jag är oerhört nöjd med hur de tog om hand om oss. Vi blev hjälpta genom hela planeringen o de var lyhörda för våra önskningar. Det blev en så varm o fin begravning i all sorg.

Svar från Sundbybergs Begravningsbyrå

Det känns så fint att veta att ni känt er i trygga händer Gunilla och att ni tyckte det blev så fint. Skickar varma hälsningar till dig och resten av familjen/ Erika

Nadya R
Skrev om Sundbybergs Begravningsbyrå

Vi fick ett varmt bemötande med omtanke och lyhördhet när våran kära mamma gick bort. I en sån utsatt situation så var det väldigt skönt att ha hjälp av en begravningsbyrå som tog öven ansvaret av att ordna allt praktiska inför begravningen. Alla önskemålen var uppfyllda och vi fick ett minnesvärt avsked av våran kära mamma/mormor och fru. Nu lever ett vackert minne kvar. Tack. Saimme lämpimän vastaanoton huomiolla ja herkkyydellä. Siinä tilanteessa kun oltiin niin oli todellla helpottavaa etta oli apua hautaustoimistolta...

Svar från Sundbybergs Begravningsbyrå

Tack Nadya för ditt fina omdöme och för att jag fick vara med er genom hela begravningsförberedelsen och så den fina begravningen av er kära mamma, mormor och maka. Allt gott till er framöver önskar jag. /Gabriella

Ida J
Skrev om Sundbybergs Begravningsbyrå

Vi anlitade Sundbybergs begravningsbyrå för att hjälpa oss att ordna begravningen av min svärmor som avled i december. Gabriella bemötte oss på ett mycket fint sätt och har varit behjälplig på ett lugnt, professionellt och vänligt sätt både före, under och efter begravningen. God service och stor tillgänglighet trots jul och nyår mitt i alltihop. Vi är jättenöjda med den service vi fått och skulle utan att tveka anlita Sundbybergs begravningsbyrå igen.

Svar från Sundbybergs Begravningsbyrå

Tack Ida och familjen för det stora förtroendet att vara med kring avskedet av er kära. Det var så fint att få höra om hennes fantastiska liv och livsgärning! Allt gott till er nu i det nya året. /Gabriella

Anita L
Skrev om Sundbybergs Begravningsbyrå

Vi blev väldigt väl bemötta redan vid vårt första möte på Hanssons begravningsbyrå i Sundbyberg. Våra önskemål respekterades hela tiden och vi fick konstruktiva förslag då vi behövde planera vår avskedsceremoni och annat. Jag är så tacksam för all den hjälp vi fick från Gabriella i samband med min makes bortgång. Kan varmt rekommendera Hanssons begravningsbyrå. /Anita Larsson

Svar från Sundbybergs Begravningsbyrå

Tack Anita, det har varit en förmån att få vara med er i planering och tankar, och få vara en del av den fina begravningen. Allt gott till er alla önskar jag! /Varma hälsningar Gabriella

Annika T
Skrev om Sundbybergs Begravningsbyrå

Vi blev väl omhändertagna både på Begravningsbyrån och i kapellet.

Svar från Sundbybergs Begravningsbyrå

Tack Annika för förtroendet att vara med er genom detta. Önskar er allt gott! /Gabriella

Pia J
Skrev om Sundbybergs Begravningsbyrå

Fantastiskt stöd och rådgivning. Fick med mig en glädje i sorgen. Man är ju helt utelämnad i sorgens gråa himmel. Så jag är evigt tacksam. För er empati och proffesionellt agerande. Och mycket mer♥️

Svar från Sundbybergs Begravningsbyrå

Tack Anders och Pia för era fina ord som gör mig väldigt berörd att läsa. Det är det finaste med min roll att få lämna en sådan känsla hos er efter en svår tid. Drivkraften bakom allt jag gör -så tack för att ni delar med er av detta! En god jul önskar jag er och familjen! / Erika

Niki B
Skrev om Sundbybergs Begravningsbyrå

Jag är så glad att jag hittade Hanssons/Sundbybergs begravningsbyrå mitt i sommaren när många stora kedjor hade sommarstängt, och som stor bonus Maarit som kunde hjälpa oss på finska. För oss vad det oerhört värdefullt att mitt i den stora sorgen efter mamma få planera begravningen på min pappas modersmål. Maarit tog hand om alla detaljerna utan stress och vi fick ett fint avsked av mamma. Kiitos Maarit erinomaisesta palvelusta suomeksi ja avusta uurnan siirrossa Suomeen sekä uurnanlaskun valmistelusta Salon seurakunnan...

Svar från Sundbybergs Begravningsbyrå

Tack Niki, för dina fina ord. Tack för förtroendet att jag fick hjälpa er. Det betyder mycket för mig att veta att ni är nöjda mitt i det svåra och Mina varmaste hälsningar /Maarit

Eva Å
Skrev om Sundbybergs Begravningsbyrå

Varmt och empatiskt bemötande av kunnig personal. Allting har fungerat ypperligt. Har fått precis all den hjälp jag behövde i min svåra stund. Tillmötesgående med alla de önskemål jag hade. Det är första gången jag behövt anlita en begravningsbyrå men jag kan varmt rekommendera dem. De gav precis det stöd jag behövde. Ordnade fint med minnesstunden efter begravningsakten.

Svar från Sundbybergs Begravningsbyrå

Tack Eva för dina ord. Det känns så bra att veta att du under tiden tillsammans med oss känt dig i trygga händer. Mina allra varmaste omtankar till dig/// Erika

Karin J
Skrev om Sundbybergs Begravningsbyrå

-Bemötande var mycket bra från första samtalet. Kände stort förtroende vilket bara byggdes på efter våra fysiska möten då vi kände att vi blev lyssnade på och fick bra guidning. -Vi trodde nog att det skulle vara svårare att prata men Gabriella som vi träffade gav oss den tid vi behövde. -Upplevelsen var bra på alla sätt. Vi lät Sundbybergs Begravningsbyrå hjälpa oss genom begravning och alla förberedelser . Det var en borglig begravning och vi tog hjälp av Gabriella även i kapellet.

Svar från Sundbybergs Begravningsbyrå

Tack Karin, Det var jättefint att få vara med er hela vägen. Tack för allt ni delade med er så nära av er familjs liv och att jag fick förtroendet att hålla i den borgerliga ceremonin med den vackra musik ni valt. Jag önskar er alla en fridfull adventstid och allt gott! /Gabriella

Annika J
Skrev om Sundbybergs Begravningsbyrå

Vi fick ett mycket fint och professionellt bemötande. Begravning och minnesstund blev precis som vi hade önskat och planerat tillsammans.

Svar från Sundbybergs Begravningsbyrå

Tack Annika för förtroendet att få vara med er på denna resa, och för det fina omdömet. /Gabriella

Lars H
Skrev om Sundbybergs Begravningsbyrå

De gjorde ett utmärkt arbete med hela begravningen. Hjälpte till med att välja kista och utsmyckningen, boka tid med prästen, boka sammankomste efter begravningen. De höll ihop alltsammans så det blev en trevlig sermoni.

Svar från Sundbybergs Begravningsbyrå

Tack Lars, Får att vi har fått hjälpa er, dina ord betyder mycket för oss. Varma hälsningar från oss alla.

Sussi J
Skrev om Sundbybergs Begravningsbyrå

Stort TACK till Gabriella och hennes team för ett fantastiskt arrangemang av min fars begravning. Högklassig service, varmt bemötande. Höll löpande kontakt med oss från dag ett och under hela tiden tills allt var över. Vi kan verkligen rekommendera Sundbybergs Begravningsbyrå.

Svar från Sundbybergs Begravningsbyrå

Tack Sussi för de orden. Det värmer att veta att ni fick den hjälp ni behövde när ni behövde den. Tack för förtroendet att få vara med er hela vägen. /Gabriella

Anna-Lena H
Skrev om Sundbybergs Begravningsbyrå

Urnsättning. Så fint ordnat med blommor runt det grävda hålet. En detalj vi uppskattade stort i den svåra stunden.

Tack Anna-Lena! Hälsningar Maarit