Svealands Elbolag

Svealands Elbolag

Välkommen till Svealands Elbolag!

Vi på Svealands Elbolag tror på valfrihet. Vi låter därför dig välja vilket ursprung din el ska ha. Solkraft, vindkraft, vattenkraft eller kärnkraft. Du väljer helt själv.

Vi har elkunder i hela Sverige och vårt fokus har alltid varit på dig som kund och dina behov. Varför ska du som kund betala mer för din el än vad den faktiskt kostar? Med vår långa erfarenhet inom branschen vet vi hur vi ska hantera marknaden och justera ditt pris så att det blir så lågt som möjligt vid alla tillfällen.

Hos oss är du välkommen oavsett företag eller privatperson. Vi prispressar ditt elpris mot marknaden i varje läge.

Läs vad 26 kunder tycker om Svealands Elbolag 2

• Henrik N
    2021-02-24
    Trevligt samtal, bra info från säljaren :)
    Hej Henrik! Tack för den trevliga kommentaren! Vi blir väldigt glada av att höra att du är en nöjd kund hos oss och vi arbetar för att du skall förbli precis lika nöjd i framtiden. Ha en fortsatt fin dag! Customer Success Manager Sabina Svealands Elbolag
    2021-02-17
    Ettårs elavtal. Ny kund pris, som var jättebra. Lite trassel innan det kom igång, men det löste sig.
    Hej! Annika! Tack för den fina kommentaren! Vi blir väldigt glada av att höra att du är en nöjd kund hos oss och vi arbetar för att du skall förbli precis lika nöjd i framtiden. Bra att allt löste sig med ert avtal har du fler frågor eller fundering kontakta gärna vår kundtjänst avdelning på 010-2121090 . Ha en fortsatt fin dag! Customer Success Manager Svealandselbolag/ Sabina Svealands Elbolag
    2021-02-15
    Utmärkt kundservice snabba svar och extremt lätta att ha med att göra
    Hej! Tack för den fina kommentaren! Vi blir väldigt glada av att höra att du är en nöjd kund hos oss och vi arbetar för att du skall förbli precis lika nöjd i framtiden. Ha en fortsatt fin dag! Customer Success Manager Sabina Svealands Elbolag
    2021-02-15
    Tecknad el avtal. Fick bra hjelp.
    hej Kjell, och tack för att du tog dig tid att ge oss ett omdöme. Vi blir riktigt glada av att läsa att du känner dig nöjd som kund hos oss, och vi vill givetvis att du fortsätter vara nöjd med oss. Skulle du därför ha minsta lilla funderingar är du mer än välkommen att höra av dig till oss. Ha en fortsatt fin vecka! Ha en fortsatt fin dag! Customer Success Manager Svealandselbolag / Sabina Svealands Elbolag
    2021-02-09
    Jag köpte el från de. Det var utmärkt bemötande. Jag hade inte så höga förväntnigar. Svealands Elbolag enligt mig är en bra bolag .
    Hej, Tack för den fina feedback! Vi blir väldigt glada av att höra att du är en nöjd kund hos oss och vi arbetar för att du skall förbli precis lika nöjd i framtiden med ert elhandelsavtal. Om du skulle ha några frågor eller funderingar är du alltid varmt välkommen att kontakta oss på: 010-2121090 Ha en fortsatt fin dag! Customer Success Manager Svealandselbolag/ Sabina Svealands Elbolag
    2021-02-09
    Köpte el. Bra hjälp och trevligt bemötande, snabba svar.
    Hej Bodil! Tusen tack för ditt fina omdöme! Vi på Svealands Elbolag jobbar varje dag för att alla ska va lika nöjda som dig :) Hoppas du får en fortsatt fin dag Customer Success Manager Svealandselbolag Sabina Svealands Elbolag
    2021-01-26
    Bra och snabb service, fungerar utmärkt.
    Hej Britt-Marie! Ett stort tack för ert omdöme, det glädjer oss! Tveka inte att höra av er till vår kundtjänst vid minsta lilla fråga :) Mvh Hanna, kundservice Svealands Elbolag
    2021-01-25
    Allt bara +++++++ Bra kundkontakt= viktigt.Billig Elektricitet. Superbra personal.
    Hej Margareta! Tusen tack för ditt fina omdöme! Vi på Svealands elbolag jobbar varje dag för att alla ska va lika nöjda som dig :) Mvh Hanna Kundservice Svealands Elbolag
  • Anette E
    2021-01-25
    Köper el och fick veta att man kunde ha samfaktura, så man bara får 1 räkning.
    Mycket smart att erbjuda det och det ville jag ha.
    Mycket trevliga att ha kontakt med, proffsiga och rekommenderar er till alla jag känner!
    Hej Anette! Så glada vi blir av detta, tack för dem fina orden. Vi strävar för att du skall bli precis lika nöjd i framtiden :) Hälsningar, Maria på kundservice Svealands Elbolag
    2021-01-13
    Jag tog det första bästa i min pris klass som inte verkade som en Scam och fick antagligen inte precis vad jag ville ha men det fungerar åtmindstone bra.
    Hej Tim! Tack för du tog dig tid att lämna en kommentar. Vi hoppas att du skall vara nöjd som kund hos oss på Svealands elbolag. Mvh Hanna, kundtjänst Svealands Elbolag
    2021-01-11
    Samtalet gick snabbt, smidigt och jag fick ett bra pris.
    Hej Jansson J! Vad roligt att du har valt att bli kund hos oss. Jag hoppas verkligen att du blir nöjd med oss som din elleverantör. Hör av dig till vår kundtjänst vid minsta lilla fråga eller fundering. Ha en fin dag, Mvh Maria på kundtjänst. Svealands Elbolag
    2020-12-24
    Compricer hjälpte till att byta elbolag. Tjänsterna träder i kraft 1/1 resp. 1/5.

Blev bra bemött vid problem med ett startdatum orsakat av mig.

Har i övrigt inte någon uppfattning om företaget.
    Hej Henning S! Tack för din kommentar :) Vi på Svealands elbolag önskar dig varmt välkommen som kund hos och tveka inte att höra av dig om ni har några funderingar. Mvh Sofia, kundservice Svealands Elbolag
  • 2020-12-23
    Har inte bytt till Svealands Elbolag
    Får faktura + påminnelse. Har bestridit fakturan
    Finns med i Svensk Handels Varningslista
    BLUFFFÖRETAG
    Hej! Tack för er kommentar. Vad tråkigt att du känner såhär, kontakta vår kundservice så kan dom hjälpa dig. Vi är ett seriöst bolag och vi lyssnar på våra kunder. Mvh Hanna Kundservice Svealands Elbolag
  • Miran D
    2020-12-22
    Efter första fakturan som inte gick att hitta på mina sidor i deras system så kom det påminnelseavgift på betalt faktura, avstå från denna bolag!
    2020-12-21
    Lamporna lyser och kundtjänst svarade inom rimlig tid.
    Allt OK Mao!
    2020-12-16
    Jag har ännu inte fått min första faktura från Er så det är lite tidigt att tycka om Er.
  • Jonny H
    2020-12-14
    El priset i förhållande till de tidigare elbolag jag har haft är mycket bättre!
    2020-12-09
    Super nöjd med tjänsten! 😁👌
    Jag rekommenderar Svelands Elbolag!
    Hej Korwel. Tack för ditt fina omdöme. Vi hoppas kunna göra dig nöjd under hela din tid hos oss. Malin, Svealands Elbolag AB Svealands Elbolag
    2020-12-07
    ![{}%+’vsrynlllgcawcfruolncdsthnvc
    2020-10-15
    På nätet. Bra pris.jag får se i ett år
    2020-10-12
    Elabonnemang för två bostäder
    Väldigt trevligt bemötande
    Förväntade mig god service och kunnig personal vilket infriades
    Om det första intrycket består är jag glad att jag bytte elleverantör
    Hej Tina. Tack för det fina omdömet, vi hoppas kunna göra dig nöjd hela din tid hos oss. //Malin, Svealands Elbolag AB Svealands Elbolag
    2020-10-12
    Jag flyttade till min första lägenhet och valde då Svea för jag blev jätte trevligt bemött av henne, hos andra företag fick man inte heller välja vad men ville att elen ska komma ifrån. Stort plus att man för våra själv!
    Hej Julia. Tack för ditt fina omdöme, det gör oss verkligen glada. Vi hoppas att du ska vara nöjd kund hos oss länge. //Malin, Svealands Elbolag AB Svealands Elbolag
    2020-09-25
    bra bemötande, kunig personal
    och effektiv
    2020-09-23
    Röriga fakturor svårt TT avsluta avtal
  • Kazem V
    2020-09-21
    Kunnig kundtjanst, hade faktura fragor, vanliga (friendly) bemotande, problemmet lost pa bra satt.
    2020-09-21
    Jag är kund hos Stockholms elbolag . Och det var som vanligt trevligt!