Svealands Elbolag
Välkommen till Svealands Elbolag!
Vi på Svealands Elbolag tror på valfrihet. Vi låter därför dig välja vilket ursprung din el ska ha. Solkraft, vindkraft, vattenkraft eller kärnkraft. Du väljer helt själv.
Vi har elkunder i hela Sverige och vårt fokus har alltid varit på dig som kund och dina behov. Varför ska du som kund betala mer för din el än vad den faktiskt kostar? Med vår långa erfarenhet inom branschen vet vi hur vi ska hantera marknaden och justera ditt pris så att det blir så lågt som möjligt vid alla tillfällen.
Hos oss är du välkommen oavsett företag eller privatperson. Vi prispressar ditt elpris mot marknaden i varje läge.
Vi på Svealands Elbolag tror på valfrihet. Vi låter därför dig välja vilket ursprung din el ska ha. Solkraft, vindkraft, vattenkraft eller kärnkraft. Du väljer helt själv.
Vi har elkunder i hela Sverige och vårt fokus har alltid varit på dig som kund och dina behov. Varför ska du som kund betala mer för din el än vad den faktiskt kostar? Med vår långa erfarenhet inom branschen vet vi hur vi ska hantera marknaden och justera ditt pris så att det blir så lågt som möjligt vid alla tillfällen.
Hos oss är du välkommen oavsett företag eller privatperson. Vi prispressar ditt elpris mot marknaden i varje läge.
Utmärkelser
41 omdömen om Svealands Elbolag
Sedan starten hos Reco 2020
-
skrev om Svealands Elbolag
VARNING!
Fick detta "erbjudande" idag:
Rörligt Timpris hos Svealands Elbolag AB
Påslag inkl elcert: 10,90 ex moms
Rabatt: (Tillgänglig endast 1 gång) -9,90 ex moms
Månadsavgift: 75 kr inkl moms
Uppsägningstid: 1 månad
Brasklappen längst ner:"Dessa priser kan jag garantera idag, 2023-03-14 fram till 23.59."
Innan ni nappar på detta "erbjudande" bör ni jämföra med priset hos GODEL:
Rörligt Timpris hos GODEL
Påslag inkl elcert: 2,02 öre ex moms
Rabatt: 0 öre ex moms
Månadsavgift: 25 kr inkl moms
Uppsägningstid: 0 månader
Detta innebär:
Vår sommarstugas beräknade årsförbrukning är 1727 kWh.
Med Svealands Elbolag rabatt skulle vi förlora 462 kr per år på att teckna detta avtal.
Utan rabatt skulle vi förlora 2256 kr per år.
En vanlig villa med en årsförbrukning på 20 000 kWh förlorar 276 kr/år med rabatt och 2256 kr/år utan rabatt.
Hade vi haft en herrgård med en årsförbrukning på 47 500 kWh så hade vi tjänat 4,50 kr på erbjudandet om rabatten gäller i ett år. Utan rabatt förlorar vi 4698 kr/år.
Har ni råd att teckna avtal med Svealands Elbolag? -
skrev om Svealands Elbolag
Värdelös ekonomiavdelning utan flexibilitet och förståelse. nu byter jag bolag
-
skrev om Svealands Elbolag
: Utav en tillfällighet då jag kollade mina anslutna bolag till e-faktura upptäcker jag en kreditnota fr er som legat i över ett halvår och inte betalts tillbaka till mig. Ringer och ni säger att ni inte visste hur jag ville ha pengarna utbetalda, men ingen har kontaktat mig och frågat via ex vis epost/mobil/post eller dragit av pengarna från räkningar jag betalat under detta halvår. Om det var jag som skulle struntat i att betala Svealands elbolag pengar jag var skyldig i över ett halvår hade jag nog fått straffränta/inkassokrav mm Men ni håller alltså tyst kvar kreditnotan, i förhoppning att den skulle bli bortglömd eller? Jag har fått tillbaka pengarna nu efter att jag kontaktat Svealands elbolag men det är ju inte så det skulle gått till.
-
skrev om Svealands Elbolag
Kan inte annat än att hålla med tidigare recensioner. Köpte min första villa i november -20 och tecknade då ett kanonavtal med Svealands Elbolag. Fick ca 20 öre per kwh ink moms på 1-års bundet avtal. Allt var frid och fröjd under tiden jag hade mitt abonnemang men när det började närma sig 1 år undrade jag varför jag inte hört från dem gällande förnyande av avtal. Vid samtal till Svealands Elbolag hävdar dem att de skickat ut information om förlängning till mig, vilket jag inte fått. Jag frågar då vilka alternativ jag har och enl dem kommer mitt avtal gå över till ett tillsvidareavtal som är väldigt mycket dyrare än ett vanligt rörligt avtal. Jag kan inte heller säga upp per omgående utan jag kommer behöva ha detta urkassa avtal i 1 månad efter att det bundna avtalet gick ut. De kunde inte heller säga hur mycket det skulle kosta, trots att jag efterfrågade tex. spotpris plus en viss procent el liknande. Har försökt kontaktat dem fler gånger för att få rätsida på problemet men de är enbart ute efter att tjäna pengar och bryr sig inte det minsta om kunderna. Har nog aldrig varit så missnöjd med en elhandelsleverantör i hela mitt liv och jag varnar både nära och kära samt alla jag möter i min vardag för detta elbolag.
Kunde till slut säga upp avtalet och är fri från dem sedan mitten av december -21 vilket jag är oerhört glad över, men jag blev blåst på flera tusenlappar den månaden där jag var "tvungen" att ha deras tillsvidareavtal, trots att jag inte ens mottagit post från dem som de påstår. De kunde inte heller redovisa för mig när mitt postutskick gick från dem vilket gjorde det omöjligt för mig att ta detta vidare med postnord. Spörs om denna kontaktväg gör dem mer intresserade att återkoppla till mig och se över mitt ärende för att eventuellt få någon nöjd kund. Väntar med spänning och fram tills dess att jag fått kontakt från Svealands Elbolag och de har visat sitt intresse för nöjda kunder kommer jag fortsatt att hävda att detta är Sveriges största blufföretag. -
skrev om Svealands Elbolag
håller med de andra. bedrägliga företag. fick min fakutra för Augusti o 629.22 Öre /Kwh!!!! trodde att jag läste fel . Oavsett vilken förklaring ni har så är det bedrägligt att ta 630 öre /kwh + 35 kr månadesavgifter när de flest ligger under 300öre !!
ni lovade att hålla samma konkurrentbara pris vid övertag av Lumo... o det visade sig detta är bara skitsnack. -
skrev om Svealands Elbolag
SVARTLISTADE. Med på listan av elbolag som fått flest klagomål under lång tid. Vill varna alla för detta företag! Mitt pris höjdes med 75 % när jag blev överflyttad till Svealand då de köpte upp mitt dåvarande elbolag. När jag ifrågasatte prisskillnaden för samma sorts avtal fick jag till svar att Svealand kanske hade dyrare att inköpspris. Otroligt otydlig hemsida, svårt att få veta vilket avtal man har. Undvik till varje pris! Jag kommer aldrig teckna med Svealand igen och denna månad som de hävdar att min uppsägningstid är kommer kosta mig flera tusen extra.
Hej Anna.
Svealands Elbolag
tack för ditt omdöme.
Vi är inte med på någon svart lista men däremot en varningslista med klagomål, denna är från när vi hade kallförsäljning för några år sedan. dessvärre tar det ganska lång tid innan man kommer från denna men vi arbetar väldigt hårt med detta.
Önskar dig en fin dag.
Emelie -
skrev om Svealands Elbolag
Välj ett annat elbolag!!!!Helt plötsligt fick jag en faktura som låg på 2,5 gånger vad spotpriset låg på. Resulterade i några tusen kronor mer på fakturan.
De vägrar samarbeta kring detta.Hej Jennie.
Svealands Elbolag
Tack för ditt omdöme.
Givetvis tycker vi det är tråkigt att du inte är nöjd med avtalet som du har hos oss, när det kommer till uppsägningar så måste man teckna nytt avtal om avtalet löper ut för att hamna på det avtalet man önskar, detta framkommer även i avtalsvillkoren.
Önskar dig en fin dag.
Emelie -
skrev om Svealands Elbolag
Håll dig borta från detta bedrägliga företag!
-
skrev om Svealands Elbolag
Efter 1 år så höjde de elpriset med 750% för min mamma utan att hon blev informerad! Hon fick även en fast månadsavgift på 69:- som hon inte haft tidigare!
-
skrev om Svealands Elbolag
Skitbolag påminner ej när avtalet är på väg att köpa ut, och då får man räkning med 7-8 gånger mer än avtalet du tecknar! Aldrig mer små bolag
-
skrev om Svealands Elbolag
Under inga omständigheter skulle jag råda någon att använda detta bolag.
Förutom att de bevisligen ligger på Konsumenternas Varningslista -
https://www.energimarknadsbyran.se/el/dina-avtal-och-kostnader/valja-elavtal/klagomalsinformation/svealands-elbolag/
Så är det ett rent ockerbolag, vad de än själva säger. -
skrev om Svealands Elbolag
Stor VARNING!! De säger att de skickar påminnelser om att avtalet kommer löpa ut (skyldiga enligt lag) - men gör inte det. Så att de kan höja priset 7ggr högre. Antingen har de urusel administration, eller som har dom som praxis att ”glömma” påminnelserna och tjäna saftiga pengar. Tror inte att det är många riktiga människor som gett dem goda omdömen. UNDVIK!!!!
-
skrev om Svealands Elbolag
Bra fasta priser, men viktigt att ange rörligt avtal om man vill ha rörligt pris så det inte blir tillsvidareavtal
-
skrev om Svealands Elbolag
Undvik bli kund, mkt oseriöst. De är svartlistade på konsumenternas energibyrå, massa lurendrejeri och många råkat illa ut. I mitt fall lockade de med lågt pris, men innan avtalet ens löpt ut höjer de priset saftigt och vägrar följa avtalet. Betalar man inte, skickar de till inkasso. Undvik ingå ngt avtal med de, välj ngn annan!
Hej Arun.
Svealands Elbolag
Tack för din recension och vad tråkigt att höra att du inte är nöjd med oss som bolag.
Som det står i våra avtalsvillkor så behöver man teckna om avtalet innan det löper ut då man annars läggs över på ett tillsvidare avtal. Vi skickar även ut en påminnelse 2 månader innan avtalet löper ut. Vad det gäller inkasso så är det likt alla andra bolag så att om man inte betalar sina fakturor så får man en påminnelsefaktura och betalar man inte detta så går det vidare.
Om du har vidare frågor är du välkommen att kontakta vår kundtjänst.
Ha en fin helg.
Saga -
skrev om Svealands Elbolag
Vill ni se vad folk gillar om detta företag kolla på Google.se Undvik att bli kund där. De är bra duktiga att skicka allt till inkasso. Har aldrig haft nåra räkningar hos inkasso men här lyckades jag hamna där 3 gånger på 4 månader. Säger sig ha skickat faktura o fått tillbaka fakturan. De vet inte ens vilken adress De leverar el till. Fan va ni är dåliga.
Hej Amin.
Svealands Elbolag
Tack för ditt omdöme men vad tråkigt att läsa att du inte är nöjd med faktureringen.
Vad jag kan se på ert avtal så har du tecknat avtal via Elskling.se, ni har då uppgett faktureringsadressen som vi sedan har fått till oss. Vi måste skicka fakturorna till angiven adress av kunden, när vi sedan har fått tillbaka fakturan i retur från posten så kontaktade vi dig angående detta. Vi har även en hemsida med "mina sidor" där man kan ha översikt över fakturorna. Vi kan tyvärr inte skicka fakturorna till annan adress än den angivna av kunden. Vi har även skickat ut ett brev om att anmäla annat betalsätt såsom efaktura, autogiro eller mailfaktura.
Ha en fin dag
Elin -
skrev om Svealands Elbolag
Trevligt samtal, bra info från säljaren :)
-
skrev om Svealands Elbolag
Ettårs elavtal. Ny kund pris, som var jättebra. Lite trassel innan det kom igång, men det löste sig.
Hej! Annika! Tack för den fina kommentaren! Vi blir väldigt glada av att höra att du är en nöjd kund hos oss och vi arbetar för att du skall förbli precis lika nöjd i framtiden. Bra att allt löste sig med ert avtal har du fler frågor eller fundering kontakta gärna vår kundtjänst avdelning på 010-2121090 . Ha en fortsatt fin dag! Customer Success Manager Svealandselbolag/ Sabina
Svealands Elbolag -
skrev om Svealands Elbolag
Utmärkt kundservice snabba svar och extremt lätta att ha med att göra
-
skrev om Svealands Elbolag
Tecknad el avtal. Fick bra hjelp.
hej Kjell, och tack för att du tog dig tid att ge oss ett omdöme. Vi blir riktigt glada av att läsa att du känner dig nöjd som kund hos oss, och vi vill givetvis att du fortsätter vara nöjd med oss. Skulle du därför ha minsta lilla funderingar är du mer än välkommen att höra av dig till oss. Ha en fortsatt fin vecka! Ha en fortsatt fin dag! Customer Success Manager Svealandselbolag / Sabina
Svealands Elbolag -
skrev om Svealands Elbolag
Jag köpte el från de. Det var utmärkt bemötande. Jag hade inte så höga förväntnigar. Svealands Elbolag enligt mig är en bra bolag .
Hej, Tack för den fina feedback! Vi blir väldigt glada av att höra att du är en nöjd kund hos oss och vi arbetar för att du skall förbli precis lika nöjd i framtiden med ert elhandelsavtal. Om du skulle ha några frågor eller funderingar är du alltid varmt välkommen att kontakta oss på: 010-2121090 Ha en fortsatt fin dag! Customer Success Manager Svealandselbolag/ Sabina
Svealands Elbolag -
skrev om Svealands Elbolag
Köpte el. Bra hjälp och trevligt bemötande, snabba svar.
-
skrev om Svealands Elbolag
Bra och snabb service, fungerar utmärkt.
-
skrev om Svealands Elbolag
Allt bara +++++++ Bra kundkontakt= viktigt.Billig Elektricitet. Superbra personal.
-
skrev om Svealands Elbolag
Köper el och fick veta att man kunde ha samfaktura, så man bara får 1 räkning.
Mycket smart att erbjuda det och det ville jag ha.
Mycket trevliga att ha kontakt med, proffsiga och rekommenderar er till alla jag känner! -
skrev om Svealands Elbolag
Jag tog det första bästa i min pris klass som inte verkade som en Scam och fick antagligen inte precis vad jag ville ha men det fungerar åtmindstone bra.
-
skrev om Svealands Elbolag
Samtalet gick snabbt, smidigt och jag fick ett bra pris.
-
skrev om Svealands Elbolag
Compricer hjälpte till att byta elbolag. Tjänsterna träder i kraft 1/1 resp. 1/5.
Blev bra bemött vid problem med ett startdatum orsakat av mig.
Har i övrigt inte någon uppfattning om företaget. -
skrev om Svealands Elbolag
Har inte bytt till Svealands Elbolag
Får faktura + påminnelse. Har bestridit fakturan
Finns med i Svensk Handels Varningslista
BLUFFFÖRETAG -
skrev om Svealands Elbolag
Efter första fakturan som inte gick att hitta på mina sidor i deras system så kom det påminnelseavgift på betalt faktura, avstå från denna bolag!
-
skrev om Svealands Elbolag
Lamporna lyser och kundtjänst svarade inom rimlig tid.
Allt OK Mao! -
skrev om Svealands Elbolag
Jag har ännu inte fått min första faktura från Er så det är lite tidigt att tycka om Er.
Mvh -
skrev om Svealands Elbolag
El priset i förhållande till de tidigare elbolag jag har haft är mycket bättre!
-
skrev om Svealands Elbolag
Super nöjd med tjänsten! 😁👌
Jag rekommenderar Svelands Elbolag! -
skrev om Svealands Elbolag
![{}%+’vsrynlllgcawcfruolncdsthnvc
-
skrev om Svealands Elbolag
På nätet. Bra pris.jag får se i ett år
-
skrev om Svealands Elbolag
Elabonnemang för två bostäder
Väldigt trevligt bemötande
Förväntade mig god service och kunnig personal vilket infriades
Om det första intrycket består är jag glad att jag bytte elleverantör -
skrev om Svealands Elbolag
Jag flyttade till min första lägenhet och valde då Svea för jag blev jätte trevligt bemött av henne, hos andra företag fick man inte heller välja vad men ville att elen ska komma ifrån. Stort plus att man för våra själv!
-
skrev om Svealands Elbolag
bra bemötande, kunig personal
och effektiv -
skrev om Svealands Elbolag
Röriga fakturor svårt TT avsluta avtal
-
skrev om Svealands Elbolag
Kunnig kundtjanst, hade faktura fragor, vanliga (friendly) bemotande, problemmet lost pa bra satt.
-
skrev om Svealands Elbolag
Jag är kund hos Stockholms elbolag . Och det var som vanligt trevligt!