Svensk Hantverksförmedling I.S AB
1.5 i betyg av av
2 omdömen
Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag2 omdömen om Svensk Hantverksförmedling I.S AB
-
skrev om Svensk Hantverksförmedling I.S AB
Svenskt kvalitetsmåleri avbröt sitt arbete och vägrade lyssna på sin kund när vi bad dem ta ansvar för sitt arbete och sina unga lärlingar utan en handledare på plats. Arbetet var undermålig och fortfarande inte fixat, trots det kräver dem full betalning. Jag vart tvungen ta in nya målare för att fixa deras arbete och slutföra allt.
Vad kund skriver om Svenskt Kvalitetsmåleri är inte sant. Svenskt Kvalitetsmåleri valde att avbryta entreprenaden då kund inte behandlade oss korrekt.
Svensk Hantverksförmedling I.S AB
Vi hade målat övervåningen och kunden öste beröm över vårt arbete. När vi skulle måla etapp 2 nedervåning bestämde kund att han skulle riva en vägg. Vi hade lämnat pris på att bara måla väggar, inga tak. Jag bad att dom skulle låta en bit av väggen vara kvar mot taket. När jag kom på måndagen hade dom inte börjat riva än. Dom blev klara med rivningen onsdag kväll. Vilket betyder att jag förlorade tre arbetsdagar. Dessutom hade dom inte lämnat en bit av väggen mot taket, så på torsdagen kunde jag börja att spackla, även taket som inte var medräknat. På eftermiddagen kom kund och sa att han beställt städning till torsdag. Jag påpekade att jag inte var säker på att hinna då jag förlorat tre arbetsdagar. Han lyssnade inte.
På måndagen kom det fyra elever från Yrkesgymnasiet. När dom gick på lunch uträttade jag ett ärende. Tyvärr kom eleverna tillbaka före mig och satt och väntade in mig utan att arbeta. Kund blir då irriterad och slänger ut eleverna i vinterkylan. Han hotar mig med att inte betala och svärta ner mitt goda rykte. Han sa att det skulle bli ett sant nöje att göra detta.
Jag valde då att avbryta entreprenaden vilket jag har rätt att göra. Jag har endast fakturerat det jag utfört och för det material som gått åt. Inget mer.
Kund har betalat. Vilket ska anses att han godkände min faktura och det arbete som utfört. -
-
skrev om Svensk Hantverksförmedling I.S AB
Kan bli bra med bättre organisation.
Nu finns visionerna, men att lyckas blir svårt då byggbranchen tyvärr är mycket skumm och jag ser ingen framtid för dessa online förfrågningar personlig kontakt är viktig för ett bra slutresultat.