Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

• BadgeFourYears
4.4
Call 031-82 48 18 Share

About company

Välkommen till Svensk Kylservice - Vi är din helhetsleverantör av värmepumpar i hela Göteborg med omnejd. Vi har drygt 20 år i branschen och vi erbjuder effektiva och energismarta värmepumpar och kylanläggningar för både privatpersoner och företag. Under uppbyggnaden av den verksamhet vi idag bedriver har energioptimering varit...

137 omdömen om Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Sedan starten hos Reco 2017

Per W
Wrote about Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Installation av luft-vattenpump med anslutning till befintlig solvattentank. Bra tekniskt kunnande och lösningsförslag map olika installationsalternativ i offertstadiet. Installationen väl utförd med "vi löser alla problem" attityd. Ibland är gamla källare inte det optimala stället för installation.

Peter C
Wrote about Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Helhetsintryck bra Missade tiden pga försov sig första tillfället, lite irriterande. I övrigt bra förslag med byte av del i stället för nyinstallation. Saknade annat än muntlig bekräftelse på tid för andra besöket och fick endast muntlig offert

Margareta B
Wrote about Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Ett företag som svarar snabbt, ger återkoppling, skickar tekniker som gör det där lilla extra. Heder åt dem.

Staffan K
Wrote about Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Br aservice fastfakturan fick jag innan jobbet var klart annars är jag nöjd

Gustav O
Wrote about Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Bra personal trevlig håller tiden

Annika A
Wrote about Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Smidigt från början till slut. Svensk kylservice har mina varmaste rekommendationer.

Evangelos D
Wrote about Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Jag skulle rekommendera till 100 % för installation och värmepumpar mycket kunnig personal och kommunikativa och på alla sätt och vis bra mycket bra

Göte W
Wrote about Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Snabb och smidig installation. Trevligt bemötande!

Ching-Teh W
Wrote about Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Bra och trevliga, personalen var professionella och hade tid för frågor. Rekommenderas varmt, dem vet vad dem pysslar med och vi är jättenöjda

Manne K
Wrote about Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Byte av bergvärmepump. Kom på avtalad tid. Effektivt och bra arbete med installation. Fakturan överensstämde med offert. Bra totalpris. Inga otrevliga överraskningar.

Pia S
Wrote about Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Snabb och proffsig hantering av vår beställning. Installation utan minsta att klaga på - ypperligt! Vi beställde en Mitsubishi Hero lv-pump inkl installation och nedmontering av gammal lv-pump. Kan varmt rekommendera Svensk Kylservice!

Anders R
Wrote about Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Enkla att ha å göra med. Prisvärt. Snabb och bra installation.

Rebecka K
Wrote about Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Fin kontakt från offert till installation. Lätt att få tag i. Fick tid för installation snabbt. Mycket nöjd.

Eric R
Wrote about Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Visste relativt väl vad jag var ute efter- men var öppen för de förslag som en hjälpsam och informativ säljare gav. Bra pris i jämförelse med mitt alternativ både för enhet och installation. Mitsubishis luftvärmepump är allmänt vedertagen en bra produkt och uppskattad på marknaden. Trevlig installatör och smidig installation. Allting klaffade perfekt. Leverans och tid för montering. Luftvärmepump - Hero 2.0 LN35

Pierre C
Wrote about Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Har anlitat dom förut och dom har varit väldigt bra att ha och göra med. Mkt nöjd.

BO G
Wrote about Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Inköp av Värmepumpsberedare Nibe F110 och installation av denna. Svensk Kylservice utförde installationen på utsatt datum och på ett professionellt sätt. Mycket kompetenta och trevliga installatörer. Jag kan varmt rekommendera Svensk Kylservice.

Bo S
Wrote about Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Valde företaget vid köpet av luftvärmepumpen då de hade den förmånligaste offerten av fem. Dessutom var de snabba på att installera den av en duktig tekniker som visade hur den fungerade. Mycket nöjd.

Amir K
Wrote about Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Mycket bra service med kunnig personal! Janne är super serviceinriktad och alltid tillgänglig vid frågor och funderingar.

Peter B
Wrote about Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Dyrt!!! Jobbet i sig utfördes korrekt men prislappen för service/felsökning va svindyr

Else K
Wrote about Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Trevliga och kompetenta hantverkare, väldigt lugna och förklarade snällt allt vi hade frågor på. Kändes tryggt att ha dom på plats. Rekommenderar dem varmt. Kommer absolut att kontakta dem igen och att rekommendera dom igen. Såå nöjd!!

Svar från Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Vi tackar så jättemycket för dom orden och jag ska meddela teknikerna som var på plats. Mvh Stefan

Bernt roger A
Wrote about Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Jag har fått 'personen du söker är upptagen...' hela morgonen. Nu får jag 'vi har stängt, välkommen åter' rots att klockan bara är 12.30 och bi har öppet till 16.00 enligt er hemsida. Och där står inget om något lunchstängt och det borde meddelandet i så fall innehålla också. Jag är orolig då både TB22 och TB69 är under 10 grader nu. Efter ök med er Christian per telefon i måndags skulle han boka in en installatör som kom ut och installerade en förvärmare, men han kanske inte skulle hinnan under måndagen, och då tänker man...

Svar från Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Hej Roger, Christian ber om ursäkt för bristande kontakt. Men ändå märkligt med svaren från växeln. Det får vi kolla upp. Mvh Stefan Lasses

Peder A
Wrote about Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Bra service med bra kontakt med kund hela tiden och höll vad dom lovat med leverans och montering. Duktig montör och trevlig och allt funkat med info om drift och annat kan rekommendera denna firma. PederAndersson

Svar från Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Vi tackar för omdömet och jag ska meddela teknikern Janne som var hos dig. Mvh Stefan

Eva F
Wrote about Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Trevligt och proffsigt bemötande, allt från offertbesök (Janne) tills installationen var klar, Rasmus och Rasmus höll på till kl. 19 en fredagkväll men inga trötta/sura miner där inte, tvärtom! Jag kan varmt rekommendera Svensk Kylservice!

Svar från Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Tack Eva och god fortsättning önskar vi på Svensk Kylservice.

Linda A
Wrote about Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Vi har använt oss av svensk Kylservice förut och dem var lika pålitliga och trevliga då som nu.

Tack för det och välkommen åter. Mvh Stefan

Niklas W
Wrote about Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Bra process! Vänliga och serviceinriktade personer.

Svar från Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Tack Niklas, vad härligt att allt gick bra och värmen är tillbaka. God Jul.

Thomas H
Wrote about Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Svensk Kylservice Göteborg har bemött mig på ett mycket positivt sätt. Jag förväntade mig att de skulle göra ett bra jobb och de gjorde de. De levde upp till mina förväntningar. Jag köpte en bergvärmepump som de installerade då min gamla hade gått sönder.

Svar från Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Tack Thomas och vi önskar en God Jul och gott nytt år.

Pontus H
Wrote about Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Trevligt bemötande och väldigt hjälpsamma. Jättebra support även efter installation. Rekommenderas!

Svar från Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Tack för det. Vi uppskattar dina ord och jag meddelar alla inblandade. Mvh Stefan

Peter S
Wrote about Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Bra hantering hela vägen från offert till färdig installation! Alex C. ledde jobbet och gjorde snygga effektiva lösningar med sina medhjälpare, vid byte från direktverkande el och över till instalation av nytt vattenbuert system mm. Enkelt och bra kommunikation hela vägen . Tack / Peter och Åsa

Svar från Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Vi tackar och bockar för dom fina orden. Hoppas att ni får skön och billig:) värme över vintern nu. Mvh Stefan

Donald T
Wrote about Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Trots lite missförstånd innan installation har allt gått väldigt bra. Mycket nöjd med slutresultatet

Svar från Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Tack, och vi tar till oss det lilla missförståndet i början. Mvh Stefan

Adam L
Wrote about Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Snabb service och stor teknisk kunskap .

Tack för dom orden Adam. Mvh Stefan

Staffan B
Wrote about Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Efter drygt 20 år som kund, tycker jag inte företaget lever upp till mina förväntningar. Har just en pågående ärende, som gäller en garantifråga. Detta sköter de inte på ett ok sätt. Har väntat i en vecka på mailsvar, samt utan vidare faktura mig kostnaden för undersökning! Kommer att välja annan leverantör i framtiden. Detta ärende gäller en Mitsubishi värmepump

Svar från Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Hej Staffan, ärendet är pågående och det är ju lite olika versioner om vad som är fel med din pump. Vi har varit ute tre gånger och då har det inte varit något fel på pumpen utan vibrationer i ditt fönsterbläck. Vi ska försöka lösa detta på bästa sätt.

Peter I
Wrote about Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Tog många samtal innan någon kom, men Alex som tillslut kom var toppen han löste problemet snabbt,

Svar från Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Hej Peter, ja tyvärr så kan det bli lite svårt att få tag på oss över telefon ibland. Mail är det bästa. Men bra att det löste sig till slut. Mvh Stefan

Camilla L
Wrote about Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Toppen, rekommenderar verkligen detta företag

Svar från Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Tack så mycket för dom orden Camilla och jag vidarebefodrar detta till teknikerna. Mvh Stefan

Björn G
Wrote about Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Snabb och bra service. Trevligt bemötande av all personal. Ett företag att anlita vid installationer an luft/luft pump.

Svar från Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Vi tackar och bockar för omdömet. Skulle det vara något så är det bara att återkomma. Mvh Stefan

Christian D
Wrote about Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Enkelt att boka, enkla att ha att göra med.Servicen var vi jättenöjda med!

Svar från Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Tack för det och det är bara att återkomma om det skulle uppstå något annat. Mvh Stefan

Elisabeth W
Wrote about Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Janne är en klippa ! Otroligt trevlig , hjälpsam och har ett fantastiskt tålamod med inte alltid så smarta frågor.

Svar från Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Vi tackar så mycket för omdömet och jag ska framföra detta till Janne. Mvh Stefan

Ola Magnus S
Wrote about Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Installation av två värmepumpar, inklusive ett utbyte samt efterjusteringar. Allt har gått smärtfritt med snabb och personlig service! Oavsett vem av teknikerna som dök upp så var bemötandet lika trevligt. Hade mest kontakt med Alex som är en klippa!

Tack så jättemycket för dom orden och jag skall hälsa Alex detta. Mvh Stefan

Sammy B
Wrote about Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Riktigt duktiga killar med Christian i spetsen som vart ute och installerat ett Luft/vatten system från Mitsubishi ink vattentank och 2zon kit. Snygg och funktionell installation. De ger sig inte förrän jobbet är gjort rätt och riktigt. Det dök upp en del utmaningar som de tacklade fint. De höll det rent och städat, trevliga och väldigt duktiga / kunniga. Rekommenderas!

Svar från Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Hej Sammy, vad skönt att vi fick ordning på allt ihop och jag ska hälsa killarna detta. Mvh Stefan

Bo L
Wrote about Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Installation av ny kompressor i en Nibe FVP 370.. Dålig återkoppling till handläggaren. Dagen innan hembesöket ringde reparatörer för att bekräfta besöket. Eftersom det gått tre månader sedan bokningen, så var jag oförberedd och dessutom inte hemma. En granne fixade fram en nyckel och reparatörer tog sig in. Bra kontakt med reparatören. Så allt löste sig och framför allt : maskinen fungerar. Slutet gott allting gott. Hälsningar från Bo Lernbrink

Svar från Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Tack för det Bo, tyvärr så är det den verkligheten just nu att pumparna bara dyker upp utan förvarning till oss. Det blir ingen framförhållning. Men tack för att du kunde ta emot oss med så kort varsel. Mvh Stefan

Sven Martin L
Wrote about Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Bra och trevlig service vid byte av kylaggregat!

Svar från Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Tack så mycket Martin och det är bara att återkomma om det skulle vara något. Mvh Stefan

Anders E
Wrote about Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Fick vänta litet för länge med kontakt, men väl där jättebra!

Svar från Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Tack för det Anders, och vi försöker att bli snabbare på första kontakten. Mvh Stefan

Nedim B
Wrote about Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Ett stjärna är för mycket men tyvärr finns det inget annat alternativ. Godkännde offerten i mars månad och tänkte att augusti månad är ganska realistisk ( mitt förslag ) för att installera luftvärmepump, vilket säljaren höll med men men. Kort version: I början av augusti började man med ursäkter att dom har svårt att få tag på leverantören p.g.a semester och att installationen kommer ske i september samt att dom har mycket att göra (offerten godkänd för 5 månader sedan). Efter en hel del sms ( jag vet konversationen går...

Svar från Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Hej Nedim, tråkigt med ditt omdöme. Hela sanningen kommer ju inte fram här. Med rådande leveransproblem så har vi hela tiden trott att Mitsubishi skulle lösa din pump. Tyvärr så gjorde dom inte det och det är inget vi kan påverka. Det finns kunder som väntat mer än 8 månader på sitt system. Vår kontakt har både varit genom sms samt telefonsamtal. Men nu har du ju lyckats få en installation och det är vi bara glada över. Hoppas det blir bra och att du i slutändan blir nöjd.

Thomas O
Wrote about Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Proffsig och trevlig servicetekniker Alex C som kom på utsatt tid. Helt enligt avtal.

Olof H
Wrote about Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

superbra service , med grymt duktiga montörer.

Svar från Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Tack för dom orden och det är bara att återkomma om det uppstår något.

Patrik W
Wrote about Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Suveränt bemötande från alla vi hade kontakt med och proffsigt och väl utfört arbete. Stor rekommendation!

Svar från Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Tack så mycket för omdömet och välkommen åter.

Hans M
Wrote about Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Fick bra hjälp med kalkyl och beställning av jobb. Ta reparatör som gjorde ett bra jobb och även rekommenderade åtgärder för att förbättra funktionen.

Svar från Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Tack för det Hans, och vi kämpar för en 5 stjärna nästa gång.

?
Wrote about Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Helt fantastiskt bemötande före, under o efter installation. Resultatet blev över förväntan. Fullkomligt nöjd m hela processen

Svar från Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Hej Göran, tack för det och jag ska hälsa detta vidare till vår tekniker Peter. Vi på kontoret tar också åt oss lite av berömmet:)

Ralph J
Wrote about Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Ifrån första kontakt med Christian till en perfekt installation av Peter gick all mycket snabbt och smidigt. Mina frågor besvarades med omedelbar respons av Christian. Med mångårig erfarenhet som inköpare i byggbranschen kan jag med visshet säga - bättre än så här blir det inte!

Svar från Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Vi tackar så mycket för dom fina orden. Det är bara att höra av dig om det skulle vara något annat.

Mikael M
Wrote about Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Bra service snabbt installerat bra kommunikation. Mitsubishi luft/vatten pump.

Svar från Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Tack för det, det är bara att återkomma om något skulle hända.

Kjell B
Wrote about Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Svensk Kylservice installerade en luft och vatten anläggning för uppvärmning av mitt hus och gjorde det så bra att jag kommer att rekommendera dom till alla jag känner.Jag kan inte vara mer nöjd på det uppträda och arbete dom har utfört Med vänlig hälsning, Kjell B

Svar från Svensk Kylservice Göteborg — Mitsubishi Electric

Tack så mycket för dom orden och teknikerna är meddelade.