Svenska Resegruppen AB

1.2

33 omdömen om Svenska Resegruppen AB

Pia Marie Charlotta A
Skrev om Svenska Resegruppen AB

Måste tyvärr fylla på listan med dåligt bemötande, eller eg inget bemötande alls. Inställt flyg som jag försöker få återbetalning på där jag skickas mellan Supersavertravel och AirAsia. Att ett bolag som tjänar flera hundra miljoner i vinst inte bemödar sig att bemöta sina kunder överhuvudtaget är tragiskt. Hädanefter bokar jag mina resor direkt via flygbolagens hemsida, kanske kostar någon krona extra, men då får man i alla fall ett professionellt bemötande. Jag rekommenderar alla andra att göra likadant. Bojkotta alla bokningar via bolagen i Svenska Resegruppen!!!!

Kenzan Tours
4.7/5 i betyg av 368 omdömen 4.7 av 368 omdömen
BadgeThreeYears

Eget program i Borneo Bra o konkret rådgivning när vi köpte resan. Flexibel hantering av frågor o ändringar. Programmet blev precis som vi

Robin L
Skrev om Svenska Resegruppen AB

Du kommer bli blåst och så kommer dom skylla på flygbolaget. När du sedan kontaktar flygbolaget så kommer dom skylla på supersavertravel ( Svenska Resegruppen AB ). Spar dina pengar och använd en seriös resebyrå eller beställ direkt från flygbolaget.

David D
Skrev om Svenska Resegruppen AB

Uselt företag som lurar en på pengar

La Villa Travel
4.6/5 i betyg av 464 omdömen 4.6 av 464 omdömen
BadgeThreeYears

Andreas H
Skrev om Svenska Resegruppen AB

Det absolut sämsta företaget jag någonsin varit med om. Bokade en flygresa och i början av maj blev hemresan avbokad av flygbolaget, varpå Mytrip fick pengarna i retur. Därefter har de suttit på mina pengar i 4 månader och låtsas att det är "problem med återbetalningssystem". Detta då om man har tur att lyckas komma till en svensk person i telefon istället för den totalt meningslösa chattfunktionen som kopplar en till indier som har tillgång till mindre information om ärendet än mig. Den senaste telefonkontakten fick jag...

Kim V
Skrev om Svenska Resegruppen AB

Jag har väntat i tre och ett halvt år på återbetalning för inställt flyg. Varje gång jag tar kontakt ber de mig att vänta 5 arbetsdagar och säger att de har eskalerat återbetalningen, nu har de gjort det 12 gånger utan resultat.

Shila A
Skrev om Svenska Resegruppen AB

Skiiiiiiiit booooolag!!!!!!! Skiiiit på er!!!!! Att man har mage att lura sina kunder, det finns onda människor i världen och MYTRIP/SVENSKA RESEGRUPPEN AB är ett genom ruttet skiiiit företag med dom äckligaste mest ohjälpsamma människor som jobbar där!!!! För att förtydliga min recension, köpte biljetter 2022 i maj till Los Angeles tr med bagage, när jag får bijetten på min mail ser jag att dom missat lägga till vårt bagage till LA, ringer Mytrip som "korrigerar detta", får nya biljetter fortfarande inte där, ringer igen...

Daniel Edvard Ö
Skrev om Svenska Resegruppen AB

Köpte en resa via Mytrip. Betalade extra för seating så att familjen skulle få sitta tillsammans. 1 dygn senare meddelade dom oss att flighten är inställd och bokade om oss till en ny flight. Däremot vägrade dom att flytta eller återbetala våra platsreservationer. Tydligen tjänster som dom säljer som är non refundable, trots att flygbolaget säger att dom återbetalar dom till resebyrån direkt. Riktiga skojare. Kan bara instämma med alla andra som haft dåliga erfarenheter av dem. Kmmer aldrig mer boka via dem, undvik för er egen skull.

Aladin G
Skrev om Svenska Resegruppen AB

Jag bokade en resa och betalade med mitt kort. Fick upp ett felmeddelande som sa "det fungerar inte, vänligen pröva ett annat kort eller annan betalningsmetod". Jaha, tänkte jag. Då använder jag mitt andra kort. Då gick det igenom. Dock såg jag i min mail att jag hade två bokningsbekräftelser. Det hade även dragits pengar från båda mina kort. Kundservicen som förmodligen sitter i Indien vill inte hjälpa till och säger att det är vi som gjort en dubbelbokning. SKÄMS på er. Jag kommer aldrig mer att boka med er och kommer att sprida detta i alla möjliga kanaler.

Mårten R
Skrev om Svenska Resegruppen AB

Värdelöst företag! Varning ‼️ varning ‼️ Säljer biljetter som inte går att checka in med på Ryan air. Vi fick betala 1600kr extra för att komma med planet hem. Obefintlig kundservice där någon långt bort i fjärran säger att dom inte hör vad man säger och sedan slänger på luren. På deras chat är det dåligt översatt och goddag yxskaft som gäller.

Thomas E
Skrev om Svenska Resegruppen AB

Bokade biljett via dem inkl ombokningsbar biljett samt vanligt handbagage. Därefter behövde vi byta resedatum och till slut gick det bra men vi fick betala 4000kr extra. När vi sedan checkade in upptäcker vi att det nu bara ingick litet handbagage att stoppa under sätet framför så vi fick köpa till extra bagage på plats. Vid kontakt med dem blev jag kopplad till indisk support som skulle ta ärendet vidare till sin chef men jag hörde inget. De borde ju åtminstone informerat om bagageändringen så man slapp stå på flygplatsen...

Paul Adam W
Skrev om Svenska Resegruppen AB

Bedriver vilseledande marknadsföring, vilket är ett brott. De annonserar ett pris som sen inte längre erbjuds när det är dags att betala. De hävdar att prisalternativet bokats av någon annan, men sen finns det alltid tillgängligt nästa dag igen. Lögnare och bedragare.

Bernt Ola W
Skrev om Svenska Resegruppen AB

Boka aldrig med detta bolag........!!

Siri J
Skrev om Svenska Resegruppen AB

Boka aldrig med det bolaget. Mitt flyg blev inställt, jag blev inte informerad! Hur dålig som helst.

Ann Kristina B

Svarade omedelbart. Snabb och service-minded

LINDA T
Skrev om Svenska Resegruppen AB

Skickade ett mail den 18 augusti för jag vill veta min hemresa 22/8 är bekräftat och inte något strul. 4 dagar senare får ett mail att allt är i sin ordning, inga problem. Dagen är kommen då jag ska åka hem, flygpersonalen säger att mitt flyg är avbokad. Och jag måste köpa en ny biljett hem. 6900kr fattigare åker hem dagen efter. Ringer till Resegruppen och de svarar med snäsig ton, att de måste kolla upp vad som hänt. Återkommer efter 3 dagar. Tre dagar blir 1 vecka och ingen hör v sig. Skickat mail samt ringer upp...

REBECCA S
Skrev om Svenska Resegruppen AB

När flyget blev inställt fick vi 2/3 tillbaka. De drog av en avgift för att de ”hanterade ” avbokningen . Vi fick inte tillbaka tillägg för avbokningaavgift eller tillägg för väskor.aldrig mer.

NICLAS G
Skrev om Svenska Resegruppen AB

Mytrip / Svenska Resegruppen AB sålde på mig AirHelp Plus vid en resa med Ryan Air som sedan blev över tre timmar försenad. AirHelp Plus sa då att man inte kunde hjälpa mig då det gällde Ryan Air. Man förklarade det med att det var en annan jurisdiktion? Både Mytrip / Svenska Resegruppen AB och AirHelp vägrar att återbetala mig kostnaden för AirHelp Plus, trots att man har sålt en tjänst som inte gäller för just det flygbolaget som jag köpte den för. Båda företagen vägrar även att sätta mig i kontakt med någon ansvarig....

Lena Kristin A
Skrev om Svenska Resegruppen AB

AKTA ER! Bokade en resa hos My Trip. Dom är snabba på att ta betalt för att sen meddela att bokningen misslyckats (men ingen anledning varför). Sen ska det ta 3-5 bankdagar innan dom återbetalar pengarna vilket inte heller sker. Det är först när man kontaktar dom som dom motvilligt meddelar att pengarna kommer betalas tillbaka och återigen med 3-5 bankdagars väntan. Får väl bara vänta och se om pengarna kommer....

Carl Johan B
Skrev om Svenska Resegruppen AB

Uppdatering 2022-03-28. Efter att fått kontakt med Waseem på svenska kontoret som hjälpte oss oerhört mycket har vi nu fått en ny resa bokad. Tyvärr är dessa företag bra tills det blir problem. Vi bokade en resa med genom SuperSaverTravel med flyg Thai Air. Då kom Corona. Sen dess har vi fått flera mail att vår bokning är ombokningsbar. 5 gånger har vi chattad med dom och även ringt och när de ska boka om till ett nytt datum säger de att det tar stopp och att de måste skicka vidare ärendet till "support-teamet". Sedan händer ingenting. Såhär gör de ihop att vi ska ge upp.

DAVID S
Skrev om Svenska Resegruppen AB

Riktiga parasiter! Har absolut INGA hämningar vad det gäller att lura folk. Meningslöst att ens börja skriva konstruktiv kritik angående bolaget/bolagen, VARNING för dessa.

Elin Rebecka M
Skrev om Svenska Resegruppen AB

Bedragare. Omöjliga att få tag i, vägrar ge ut kvitton för betalning. Behåller återbetalningsavgifter och lägger på extra avgifter på inställda flyg.

KRISTINA A
Skrev om Svenska Resegruppen AB

anmäl! Ett riktigt dåligt företag. Skriver fel på biljetter, i mitt fall, både telefonnummer och kön. Går inte att nå för ändring. Efter drygt en timme i telefonkö svarar en man på engelska att jag ska ringa samma nummer igen men med annan knapptryckning. Vilket också är fel

Constantin D
Skrev om Svenska Resegruppen AB

10 dagar efter att supersavertravel.se tog mina pengar två gånger för samma flygbiljetter, det enda som jag fått är två mail om att ekonomiavdelningen tar hand av det och att jag står i "återbetalningskön". Inget svar till min fråga angående vad exakt betyder det... Med andra ord, de ska betala pengarna tillbaka en vacker dag, med sol och 25 grader i havet. Inget vet vilket år.

NICLAS G och Anders F gillar detta
ADOLF K
Skrev om Svenska Resegruppen AB

Travelstart är ett av dom sämsta företag som finns. Dom bara försöker lura folk på pengar. För att få slut på dessa företag måste fler avstå att handla av såna företag. Såna företag borde inte finnas så för att få bort företag som lurar folk är det nödvändigt att sluta handla på dessa företag. Har väntat på återbetalning för en resa sen september 2020 man ringer skriver men några pengar får man inte. Alla måste hjälpa till för att få bort företag som lurar folk på pengar. Vi måste hjälpas åt för att få bort Travelstart och liknande företag från marknaden.

Karl Oskar S
Skrev om Svenska Resegruppen AB

Har nu väntat 9 månader på återbetalning för inställt flyg från Travelstart, flygbolaget meddelade att de återbetalat redan i maj 2020 och sedan dess har Travelstart hållit pengarna som gisslan med automatgenererade svar om att de "processar ärendet". Varje gång jag skriver något online ökar de progressen på ärendet litegrann (men utan att återbetala). Jag kommer kontakta Kronofogden.

RAUL B
Skrev om Svenska Resegruppen AB

Detta bolag som bl. a driver nätresebyrån Travelstart är inte att lita på! Vi har sedan i vår väntat på återbetalning av vår resa som inte blev av pga Covid 19. De mejlar ut knapphändig info en gång i månaden om att utbetalning är fördröjd men pågång. Inga pengar har dock återbetalats. De har ett callcenter där de för det mesta endast pratar engelska. Bolaget hävdar också att vi köpt extra tjänster som sms-avisering, priority och något annat skit som de inte kommer att återbetala. Vi som luttrade resenärer har aldrig någonsin...

HÅKAN N
Skrev om Svenska Resegruppen AB

Detta måste vara det absolut sämsta och mest oseriösa företaget som finns i branschen. Helt omöjligt att få kontakt och helt ovilliga till återbetalning. Rigktigt uselt bolag. Akta er för detta.

Björn Roland N
Skrev om Svenska Resegruppen AB

Hej! Varför tar ni inte tag i mitt ärende nån gång fastän jag stött på ett flertal gånger sista tre veckorna. Läs också omdömena på trustpilot.com, gör det! Svarar inte på mail, fullständigt obefintlig telefonservice som inte funkar. GÄLLER SUPERSAVERTRAVEL, MEN OCKSÅ DE ANDRA VARUMÄRKENA SOM BOLAGET HAR (ETRAVELI). VARNING! ANVÄND INTE DETTA BOLAGS TJÄNSTER, GÖR INTE DET! EN RESEBYRÅ FRÅN HELL! Betalar inte tillbaka inbetalda pengar för resor under pandemin.

Mats N
Skrev om Svenska Resegruppen AB

Svarar inte på mejl bokade den 18 juli men de bokade in den 18 april, trots att det stod 18 juli på deras bekräftelse.

Axel F
Skrev om Svenska Resegruppen AB

Inget företag att rekommendera! Usla avbokningsregler som aldrig gäller om man läser det finstilta.

Mikael S
Skrev om Svenska Resegruppen AB

Nätbutiken Travelstart.se som Svenska Resegruppen driver är ingen agent jag kan rekommendera. De har långa svarstider, usel service samt tar ut hanteringsavgifter trots att de inte har hanterat något. Det var jag som fick hantera min avbokning direkt med flygbolaget. Dock behåller Travelstart den återbetalda skatten som rätteligen är mina pengar eftersom det är jag och inte dem som betalt skatten. Riktigt dåligt!!

solveig e
Skrev om Svenska Resegruppen AB

Jag vill varna för detta företag! De driver ett stort antal boknings-sidor för flygresor; Travelfinder, Travelpartner, Seat 24, Travelstart, Flygvaruhuset, Supersavertravel och Budjet. När jag bokade med Supersavertravel blev det fel namn på två biljetter och de påstår att jag skrivit fel två gånger om. Finns uppenbarligen heller inte någon spärr i deras boknings-system för detta. Fick betala 4 00 kr för namnändring av biljetterna hos flygbolaget. Dessutom har de en engelskspråkig support någonstans i världen som inte svarar i telefon.

Peter S
Skrev om Svenska Resegruppen AB

Hej! Vi vill varna er som går i resetankar, så här i efterhand när vi läst på mer så önskar vi att någon annan varnat oss innan vi beställde resa av Svenska resegruppen. Varningen som gäller Svenska Resegruppen som driver sajterna Travelfinder, Travelpartner, Seat 24, Travelstart, Flygvaruhuset, Supersavertravel och Budjet. Bolaget ägs av Etraveli AB. Bolaget har enligt Svenska dagbladet flest anmälningar mot sig av alla resebolag och vi förstår varför https://www.svd.se/konsumentverket-sagar-resesajter. Tittar man...