Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag19 omdömen om Svenska Resegruppen AB
-
skrev om Svenska Resegruppen AB
Skickade ett mail den 18 augusti för jag vill veta min hemresa 22/8 är bekräftat och inte något strul. 4 dagar senare får ett mail att allt är i sin ordning, inga problem.
Dagen är kommen då jag ska åka hem, flygpersonalen säger att mitt flyg är avbokad. Och jag måste köpa en ny biljett hem. 6900kr fattigare åker hem dagen efter.
Ringer till Resegruppen och de svarar med snäsig ton, att de måste kolla upp vad som hänt. Återkommer efter 3 dagar. Tre dagar blir 1 vecka och ingen hör v sig. Skickat mail samt ringer upp och samma svar hör av oss om 3 dagar!!!
Detta bolag är så fruktansvärt smutsig!! Personalen usch -
-
skrev om Svenska Resegruppen AB
När flyget blev inställt fick vi 2/3 tillbaka. De drog av en avgift för att de ”hanterade ” avbokningen . Vi fick inte tillbaka tillägg för avbokningaavgift eller tillägg för väskor.aldrig mer.
-
skrev om Svenska Resegruppen AB
Mytrip / Svenska Resegruppen AB sålde på mig AirHelp Plus vid en resa med Ryan Air som sedan blev över tre timmar försenad. AirHelp Plus sa då att man inte kunde hjälpa mig då det gällde Ryan Air. Man förklarade det med att det var en annan jurisdiktion? Både Mytrip / Svenska Resegruppen AB och AirHelp vägrar att återbetala mig kostnaden för AirHelp Plus, trots att man har sålt en tjänst som inte gäller för just det flygbolaget som jag köpte den för. Båda företagen vägrar även att sätta mig i kontakt med någon ansvarig. Jag har nu kommunicerat med Mytrip i 6 veckor och den senaste tiden har deras VD, Mathias Hedlund, legat med på mailen utan någon reaktion. Mytrip är nu anmält till Allmänna reklamationsnämnden och Konsumentombudsmannen.
Till saken hör att när AirHelp Plus vägrade hjälpa mig, så hörde jag själv av mig till Ryan Air via deras hemsida och fick min ersättning direkt. -
-
skrev om Svenska Resegruppen AB
AKTA ER!
Bokade en resa hos My Trip. Dom är snabba på att ta betalt för att sen meddela att bokningen misslyckats (men ingen anledning varför). Sen ska det ta 3-5 bankdagar innan dom återbetalar pengarna vilket inte heller sker. Det är först när man kontaktar dom som dom motvilligt meddelar att pengarna kommer betalas tillbaka och återigen med 3-5 bankdagars väntan. Får väl bara vänta och se om pengarna kommer.... -
skrev om Svenska Resegruppen AB
Uppdatering 2022-03-28. Efter att fått kontakt med Waseem på svenska kontoret som hjälpte oss oerhört mycket har vi nu fått en ny resa bokad.
Tyvärr är dessa företag bra tills det blir problem. Vi bokade en resa med genom SuperSaverTravel med flyg Thai Air. Då kom Corona. Sen dess har vi fått flera mail att vår bokning är ombokningsbar. 5 gånger har vi chattad med dom och även ringt och när de ska boka om till ett nytt datum säger de att det tar stopp och att de måste skicka vidare ärendet till "support-teamet". Sedan händer ingenting. Såhär gör de ihop att vi ska ge upp. -
skrev om Svenska Resegruppen AB
Riktiga parasiter!
Har absolut INGA hämningar vad det gäller att lura folk.
Meningslöst att ens börja skriva konstruktiv kritik angående bolaget/bolagen,
VARNING för dessa. -
skrev om Svenska Resegruppen AB
Bedragare. Omöjliga att få tag i, vägrar ge ut kvitton för betalning. Behåller återbetalningsavgifter och lägger på extra avgifter på inställda flyg.
-
skrev om Svenska Resegruppen AB
anmäl! Ett riktigt dåligt företag. Skriver fel på biljetter, i mitt fall, både telefonnummer och kön. Går inte att nå för ändring. Efter drygt en timme i telefonkö svarar en man på engelska att jag ska ringa samma nummer igen men med annan knapptryckning. Vilket också är fel
-
skrev om Svenska Resegruppen AB
10 dagar efter att supersavertravel.se tog mina pengar två gånger för samma flygbiljetter, det enda som jag fått är två mail om att ekonomiavdelningen tar hand av det och att jag står i "återbetalningskön". Inget svar till min fråga angående vad exakt betyder det...
Med andra ord, de ska betala pengarna tillbaka en vacker dag, med sol och 25 grader i havet. Inget vet vilket år. -
skrev om Svenska Resegruppen AB
Travelstart är ett av dom sämsta företag som finns. Dom bara försöker lura folk på pengar. För att få slut på dessa företag måste fler avstå att handla av såna företag. Såna företag borde inte finnas så för att få bort företag som lurar folk är det nödvändigt att sluta handla på dessa företag. Har väntat på återbetalning för en resa sen september 2020 man ringer skriver men några pengar får man inte. Alla måste hjälpa till för att få bort företag som lurar folk på pengar. Vi måste hjälpas åt för att få bort Travelstart och liknande företag från marknaden.
-
skrev om Svenska Resegruppen AB
Har nu väntat 9 månader på återbetalning för inställt flyg från Travelstart, flygbolaget meddelade att de återbetalat redan i maj 2020 och sedan dess har Travelstart hållit pengarna som gisslan med automatgenererade svar om att de "processar ärendet". Varje gång jag skriver något online ökar de progressen på ärendet litegrann (men utan att återbetala). Jag kommer kontakta Kronofogden.
-
skrev om Svenska Resegruppen AB
Detta bolag som bl. a driver nätresebyrån Travelstart är inte att lita på! Vi har sedan i vår väntat på återbetalning av vår resa som inte blev av pga Covid 19. De mejlar ut knapphändig info en gång i månaden om att utbetalning är fördröjd men pågång. Inga pengar har dock återbetalats. De har ett callcenter där de för det mesta endast pratar engelska. Bolaget hävdar också att vi köpt extra tjänster som sms-avisering, priority och något annat skit som de inte kommer att återbetala. Vi som luttrade resenärer har aldrig någonsin tidigare köpt dessa tjänster. Vi kommer alltså inte få full återbetalning av vår resa om vi överhuvudtaget får några pengar tillbaka. Vi har nu därför vänt oss direkt till flygbolaget efter rekommendation från en konsumentrådgivare på kommunen. Travelstart är ett riktigt skumraskföretag!!!
-
skrev om Svenska Resegruppen AB
Detta måste vara det absolut sämsta och mest oseriösa företaget som finns i branschen. Helt omöjligt att få kontakt och helt ovilliga till återbetalning. Rigktigt uselt bolag. Akta er för detta.
-
skrev om Svenska Resegruppen AB
Hej! Varför tar ni inte tag i mitt ärende nån gång fastän jag stött på ett flertal gånger sista tre veckorna. Läs också omdömena på trustpilot.com, gör det! Svarar inte på mail, fullständigt obefintlig telefonservice som inte funkar. GÄLLER SUPERSAVERTRAVEL, MEN OCKSÅ DE ANDRA VARUMÄRKENA SOM BOLAGET HAR (ETRAVELI). VARNING! ANVÄND INTE DETTA BOLAGS TJÄNSTER, GÖR INTE DET! EN RESEBYRÅ FRÅN HELL! Betalar inte tillbaka inbetalda pengar för resor under pandemin.
-
skrev om Svenska Resegruppen AB
Svarar inte på mejl bokade den 18 juli men de bokade in den 18 april, trots att det stod 18 juli på deras bekräftelse.
-
skrev om Svenska Resegruppen AB
Inget företag att rekommendera! Usla avbokningsregler som aldrig gäller om man läser det finstilta.
-
skrev om Svenska Resegruppen AB
Nätbutiken Travelstart.se som Svenska Resegruppen driver är ingen agent jag kan rekommendera. De har långa svarstider, usel service samt tar ut hanteringsavgifter trots att de inte har hanterat något. Det var jag som fick hantera min avbokning direkt med flygbolaget. Dock behåller Travelstart den återbetalda skatten som rätteligen är mina pengar eftersom det är jag och inte dem som betalt skatten. Riktigt dåligt!!
-
skrev om Svenska Resegruppen AB
Jag vill varna för detta företag! De driver ett stort antal boknings-sidor för flygresor; Travelfinder, Travelpartner, Seat 24, Travelstart, Flygvaruhuset, Supersavertravel och Budjet. När jag bokade med Supersavertravel blev det fel namn på två biljetter och de påstår att jag skrivit fel två gånger om. Finns uppenbarligen heller inte någon spärr i deras boknings-system för detta. Fick betala 4 00 kr för namnändring av biljetterna hos flygbolaget.
Dessutom har de en engelskspråkig support någonstans i världen som inte svarar i telefon. -
skrev om Svenska Resegruppen AB
Hej!
Vi vill varna er som går i resetankar, så här i efterhand när vi läst på mer så önskar vi att någon annan varnat oss innan vi beställde resa av Svenska resegruppen.
Varningen som gäller Svenska Resegruppen som driver sajterna Travelfinder, Travelpartner, Seat 24, Travelstart, Flygvaruhuset, Supersavertravel och Budjet. Bolaget ägs av Etraveli AB. Bolaget har enligt Svenska dagbladet flest anmälningar mot sig av alla resebolag och vi förstår varför https://www.svd.se/konsumentverket-sagar-resesajter. Tittar man på olika betygsättningssajter så ligger bolaget i botten, så konsumenter verkar ha stora problem med detta bolag. Det finns till och med ett fall som konsumentombudsmannen drivit till Högsta Domstolen där bolaget krävt betalning av en kund för flygbiljetter som hon inte kommer att få eftersom flygbolaget gått i konkurs.
I vårt fall så är det inte lika allvarligt utan kan mest ses som ett typexempel på vad som kan hända när man handlar i god tro. Vi bokade en hemresa från Spanien till Sverige i god tid via Travelfinder.se när avfärd började närma sig så fick vi ett meddelande om att Primera Air ställt in flygningen, vi blev tvungna att boka nya biljetter via ett annat flygbolag till betydligt högre pris. När vi sedan kontaktade Svenska resegruppen för att få tillbaka pengarna som vi betalt för det inställda flyget så började det strula, de var mycket svåra att få kontakt med och ärendet drog ut långt på tiden.
Till skrivande stund har vi endast fått tillbaka en del av de pengar vi betalt Svenska resegruppen resten har de behållit, de hävdar att det är för olika avgifter så som avbokningsavgift eller utbetalningsavgift mm. Vi anser att avgifterna är helt oskäliga och påhittade, dock på ett systematiskt sätt vilket gör dem till helt oskäliga avtalsvillkor. Varför skall vi tvingas betala något när flygbolaget ställer in flygningen, vi har inte avbokat något och skall hållas skadelösa.
Ärendet är nu anmält till Allmänna reklamationsnämnden och vi hoppas på att få tillbaka våra pengar.
Så ska ni ut och resa, välj ett annat företag.
Lycka till!