Alla kategorier Resebyrå Uppsala Uppsala Svenska Resegruppen AB

Dragarbrunnsgatan 46, 753 20 Uppsala — Visa karta

Läs vad 3 kunder tycker om Svenska Resegruppen AB

• Mikael S
    Mikael S skrev om Svenska Resegruppen AB
    Nätbutiken Travelstart.se som Svenska Resegruppen driver är ingen agent jag kan rekommendera. De har långa svarstider, usel service samt tar ut hanteringsavgifter trots att de inte har hanterat något. Det var jag som fick hantera min avbokning direkt med flygbolaget. Dock behåller Travelstart den återbetalda skatten som rätteligen är mina pengar eftersom det är jag och inte dem som betalt skatten. Riktigt dåligt!! Läs mer
  • solveig e skrev om Svenska Resegruppen AB
    Jag vill varna för detta företag! De driver ett stort antal boknings-sidor för flygresor; Travelfinder, Travelpartner, Seat 24, Travelstart, Flygvaruhuset, Supersavertravel och Budjet. När jag bokade med Supersavertravel blev det fel namn på två biljetter och de påstår att jag skrivit fel två gånger om. Finns uppenbarligen heller inte någon spärr i deras boknings-system för detta. Fick betala 4 00 kr för namnändring av biljetterna hos flygbolaget.
    Dessutom har de en engelskspråkig support någonstans i världen som inte svarar i telefon. Läs mer
  • Peter S skrev om Svenska Resegruppen AB
    Hej!

Vi vill varna er som går i resetankar, så här i efterhand när vi läst på mer så önskar vi att någon annan varnat oss innan vi beställde resa av Svenska resegruppen.

Varningen som gäller Svenska Resegruppen som driver sajterna Travelfinder, Travelpartner, Seat 24, Travelstart, Flygvaruhuset, Supersavertravel och Budjet. Bolaget ägs av Etraveli AB. Bolaget har enligt Svenska dagbladet flest anmälningar mot sig av alla resebolag och vi förstår varför https://www.svd.se/konsumentverket-sagar-resesajter. Tittar man på olika betygsättningssajter så ligger bolaget i botten, så konsumenter verkar ha stora problem med detta bolag. Det finns till och med ett fall som konsumentombudsmannen drivit till Högsta Domstolen där bolaget krävt betalning av en kund för flygbiljetter som hon inte kommer att få eftersom flygbolaget gått i konkurs.

I vårt fall så är det inte lika allvarligt utan kan mest ses som ett typexempel på vad som kan hända när man handlar i god tro. Vi bokade en hemresa från Spanien till Sverige i god tid via Travelfinder.se när avfärd började närma sig så fick vi ett meddelande om att Primera Air ställt in flygningen, vi blev tvungna att boka nya biljetter via ett annat flygbolag till betydligt högre pris. När vi sedan kontaktade Svenska resegruppen för att få tillbaka pengarna som vi betalt för det inställda flyget så började det strula, de var mycket svåra att få kontakt med och ärendet drog ut långt på tiden.

Till skrivande stund har vi endast fått tillbaka en del av de pengar vi betalt Svenska resegruppen resten har de behållit, de hävdar att det är för olika avgifter så som avbokningsavgift eller utbetalningsavgift mm. Vi anser att avgifterna är helt oskäliga och påhittade, dock på ett systematiskt sätt vilket gör dem till helt oskäliga avtalsvillkor. Varför skall vi tvingas betala något när flygbolaget ställer in flygningen, vi har inte avbokat något och skall hållas skadelösa.

Ärendet är nu anmält till Allmänna reklamationsnämnden och vi hoppas på att få tillbaka våra pengar.

Så ska ni ut och resa, välj ett annat företag.

Lycka till! Läs mer

Torggatan 1, 72215, VÄSTERÅS