Svenska Värmepumpar AB

Svenska Värmepumpar AB

Välkommen till Svenska Värmepumpar!

Idag går det mesta att handla bekvämt och smidigt via internet, så varför inte värmepumpar? Svenska Värmepumpar är den mest nytänkande webshoppen för värmepumpar i Sverige idag. Vi håller låga priser och vill alltid leverera lite extra, vilket ibland glöms bort vid internethandel.

Vår kunniga och tillgängliga support finns för att skapa trygghet före, under och efter köpet och genom att vi har ett stort nätverk av värmepumpsinstallatörer knutna till oss kan vi installera och serva din värmepump oavsett var i Sverige du bor!

Processen är enkel: 1) Välj en värmepump som passar dina behov 2) Välj installationstyp, beroende på din tidigare värmelösning 3) Boka en tid då installatören kan leverera och montera din värmepump 4) Installationen sker 5) Njut av ett behagligt varmt hem!

Välkommen!

Läs vad 409 kunder tycker om Svenska Värmepumpar AB 2

2021-05-07
    Bra tills de blev strul med luftvärmepumpen några veckor efter köp. Då satte dom sig på tvären och sa att garantin inte täckte felsökning av vad felet var utan bara reparationen så jag skulle bekosta felsökningen själv. efter mycket om och men fick jag prata med deras leverantör som sa att dom alltid står för felsökningen om det är garantiärende. så till slut löste det sig, synd bara att det nästan tog 2 MÅNADER innan dom bytte ut pumpen så jag fick plusgrader i garaget igen...
    Skit trevlig och bra tills det strulade, efter det var dom usel !
    2021-04-09
    Mycket bra service från svenska värmepumpar. Mycket nöjd med värmepumpen. Enda negativa att servicekillen tog lång tid att komma då vårt gamla värmesystem havererade så hade vi svinkallt. vi har 117 kvadratmeter men tog en apparat för 180 kvadratmeter. Mycket nöjd, även servicekillen från Södertälje installerade den snyggt och snabbt.
  • ERIK H
    skrev om Svenska Värmepumpar AB
    2021-04-07
    Köpte en luftvärmepump med installation. Köpet och leveransen var det inte fel på, men hanteringen av garantiärenden är inget annat än helt uselt. Pumpen (som bara är några månader gammal) gick sönder i början av februari, mitt i den kallaste delen av året, och vi har fortfarande inte fått den lagad! Reparationen blev först uppskjuten för saknade reservdelar, sen har dom varit här två gånger och försökt byta saker utan att lyckas.

Nu har vi fått en ny tid i början av maj, ganska precis tre månader efter att vi felanmälde!

Svenska Värmepumpar/20grader vill inte ta något ansvar eller ge någon ersättning för att vi inte kunnat använda pumpen på så länge, tre månader vintertid verkar vara en rimlig väntan enligt dom. Stirra er inte blinda på priset, hitta någon annan att handla från.
    2021-03-18
    Trevlig installatör bra jobbat
    2021-03-12
    Jag vet inte vilket av de företag jag kontaktade som Sv Värmepumpar är och vilket märke de representerade.
    Meningslös enkät.
    2021-03-12
    Problem med:

-Inget i saldo order trots att beställningen gick igenom online
    -Flera felagda order
    -Fel installation så jag fick fixa dit en elektriker själv trots att ordern innehåll elinstallation som tillval.
    -Lång leveranstid och installation. 9 veckor trots 3-4 veckor var meddelat
    -Fel dämpare enligt installatör
    -Ingen faktura trots flera samtal och mejl. Så fick inte nyttja min ROT på rätt år. Den hamnade på 2021 när beställning och installation gjordes 2020.

Bedrövligt! Inge extra rabatter erbjöds trots allt strul och sen skickade jag tillbaka ett tak där de ändå envisades med att ta betalt för returfrakt. Detta tots alla ovanstående problem. Håll er borta från dessa. 21grader heter de på nätet.
    2021-03-11
    Bra och trevlig kundtjänst och duktiga montörer. Är riktigt nöjd med mitt köp. En Cooper&Hunter Archic 9 :-)
    Luftvärmepump
    Bra bemött
    Bra leverans
    Bra montering
    2021-03-10
    Jag köpte en luftvärmepump inklusive installation där pumpen skulle levereras till installatören.

Det blev problem med leveransen eftersom jag inte fick någon kontakt av installatören vilket berodde på något systemfel.

Vid alla kontakter har jag blivit vänligt bemött och fått bra besked förutom vid något enstaka tillfälle när någon skulle återkomma utan att göra det.

Så förutom det strulet och därmed också en försening så har allt varit bra.
    2021-03-10
    Köpte en samsung värmepump. Mycket trevligt bemötande och än så länge är jag supernöjd med produkten. Installationen var rätt smidigt.
    Jag rekommenderar varmt 😊
    2021-03-10
    Mycket strul med beställningen. Till sist så fick vi en mycket överdimensionerad Toshiba enhet till visserligen ett bra pris, men den förefaller varit ett riktigt måndagsexemplar som gick sönder omgående. När det skedde så tog ni inget ansvar utan hänvisade endast till installatören.f
    Hej Ian! Tack för din feedback. Det låter konstigt att vi "inte vill ta ansvar" utan hänvisat dig till installatören. Om du haft en egen installatör så är det kanske så men om du köpt både installation och värmepump av oss så är det ju vi och ingen annan som bär ansvaret! Du får gärna kontakta oss på info@svenskavarmepumpar.se ifall du vill beskriva ärendet närmare så kan jag utreda om något blivit fel eller om en kollega inte hanterat ditt ärende på rätt sätt! Med vänlig hälsning Erik Svenska Värmepumpar AB
    2021-03-09
    Jag köpte en Mitsubishi Heavy Netsu 20.
    Jag blev mycket bra bemött på telefon.
    Det var en unge kille som installerade luftvärmepumpen.
    Han visade oss hur fjärrkontrollen fungerade, vilka knappar vi skulle trycka på osv.
    Tyvärr så kommer vi inte ihåg allt han sa, så om det är möjligt skicka en instruktionsbok som är på SVENSKA. Den vi fick var på alla andra språk.
    Hoppas ni kan tillmötesgå min önskan.

Vänligen
    Irene Eklund
    Tack för ditt omdöme Irene! Jag ska se till att du får en manual på Svenska, måste blivit en miss där - det ska ju alltid ingå :) Med vänlig hälsning Erik Svenska Värmepumpar AB
    2021-03-07
    Värmepump
    Blev bemött av trevliga personal via telefonen men inte personalen som kom och monterade värmepumpen.
    Jag förväntade mig att det skulle värma som det stod på beskrivningen men tyvärr det var inte som jag förväntade mig
    Hej Yousef! Tack för din feedback. Det är viktigt för oss att ta del av så att vi kan bli bättre! Jag har förstått att det uppstod lite missförstånd mellan dig och montören, samt kanske med vilka tjänster som ingick i ditt köp. Vad jag kan se i loggarna så borde allt vara åtgärdat nu, om det inte är det så kontakta gärna info@svenskavarmepumapar.se så vi kan hjälpa dig! Vad gäller värmepumpen så kan det ibland vara svårt att möta förväntningarna. En luftvärmepump ger så mycket värme den kan samtidigt som ett hus/rum/yta kan variera väldigt mycket i form av yta, isolering, takhöjd mm. Om du inte tror att värmepumpen fungerar som den ska så är det bara att höra av dig till oss så tittar vi på det! Med vänlig hälsning Erik Svenska Värmepumpar AB
    2021-03-06
    Köpte 28/12-2020 luftvärmepump inkl montage av typ Panasonic (den jag haft i ca 15 år hade till slut gett upp).
    Dagen därpå ringde 20 grader och bad om ursäkt att den inte kunde levereras (fel på hemsidan). Istället bytte vi till Toschiba av likartad storlek som kunde levereras till samma pris. Men det dröjde betydligt längre tid än utlovat utan att posten hörde av sig. Då ringde jag och 20 grader undersökte saken. Det visade sig att man inte kunde leverera denna typ inom rimlig tid. Istället bytte vi då till den modernaste modellen från Toschiba (Toschiba Edge). Denna dök verkligen upp och kördes till fastighetsgränsen med postens transportbil. Jag forslade ner maskinen med min dragkärra. Montören (en ensam person) från Kylslaget kom som utlovat 1 febr men vid det laget var det snö på den ganska branta nerfartsvägen (knappt 100 m) till bostaden och montören vägrade att utföra monteringen utan ville återkomma när vägen var fullt farbar med bil. I detta läge reklamerade jag installationen och anlitade en annan lokal installatör (Värmepumpsgruppen Roslagen AB). Där hamnade jag helt naturligt sist i kön men 1 mars kom det två installatörer som utförde en bra installation som tog ett par timmar, Jag har varit i mail- och telefonkontakt med ekonomiavdelningen på 20 grader som av naturliga skäl haft svårt att följa med i förloppet (de fakturerade för två värmepumpar). Nu har jag fått kreditfaktura men återbetalning av pengar för installation har inte kommit ännu.

Jag har inget klagomål på personalen utan jag tror de gjort sitt bästa. Det är Coronans fel att jag köpt på nätet istället för att gå till en lokal leverantör . I det här fallet blev leveranstiden till fungerande anläggning betydligt längre än vad jag förväntat mig och vad som frangår av hemsidan. Den ökade elräkningen gör nog att det även blir dyrare
    JAg tror att bristande leverans av pumpar och installation är att leverantörerna helst vill leverera hela anläggningen själva istället för att vara underleverantörer till 20 grader (det var i alla fall den kommentar jag fick av installatören).

För min del har det varit en del extrajobb som många kunder skulle haft svårt för att utföra (jag har varit van vid upphandlingar och har god kunskap om värmepumpsdata)
    2021-03-06
    Köpte en Daikin. Snabb leverans. Bra installatör. Trevligt bemötande
    Luft/Luft pump Daiking.
    Bästa investeringen, har dragit ned elkostnader på 30% mot den gamla vi hade.
    Duktigoch trevlig personal.
    Bästa vi gjort 👍👍
    2021-03-04
    Inget att klaga på, köpte droppskålar med värmekablar.
    Har inte kopplat in dom ännu men det verkar helt ok.
    2021-03-04
    Helt ok fick den hjälp jag behövde
    2021-03-04
    Vet ej vad jag skall skriva då jag inte vet vad jag köpt från svenska värmepumpar
    Luftluft värmepump.
    Fungerar bra. Lite lång leveranstid och knäpp kommunikation under tiden. Annars fint och trevligt bemötande.
    2021-03-04
    Utbyte av gammal Luft luft värmepump. Efter anbud fått bra pris och utmärkt arbete med installation.
    2021-03-04
    Köpte två pumpar för att överdimensionera. Pump på övervåning har gett kalasvärme. På bottenvåningen blev det riktigt dåligt. Vid 12 minus låter det som en räd bombplan. Jag överdriver inte. Och det finns ett kallras vid pumpen som håller värmen nere. Pumpen nere har bara ett rum och kök att värma nere men de flesta dagar vid 15-27 minus så är innetemperaturen runt åtta. Monteringen ute är också slarvig. Snett. Trots att det ju bara är att linjera med panelen. K
    Hej Roger! Tack för din feedback, det är väldigt viktig för oss. Angående pumpen på nedervåningen så låter det ju inte så bra att den inte klarar av att värma "ett rum" men sen kan det såklart bero på storleken, takhöjden och isoleringen. Att värmepumpen ändå ger värme och håller någon form av temperatur kan tyda på att effekten inte räcker till - men det är svårt att säga utan mer information. Om du misstänker att det är fel på värmepumpen eller att den inte ger vad den ska så kontakta kundtjänst så får vi titta närmare på det! Med vänlig hälsning Erik Svenska Värmepumpar AB
    2021-03-04
    Köpte en värmepump, blev bra bemött, den fungerar som jag förväntat mej.
    2021-03-04
    bra kontakt, snabb och bra montering av värmepumpen efter ök med montör.
    Mycket nöjd och skulle anlita dessa igen.
    2021-03-04
    Bra bemötande snabb leverans och en bra produkt som håller vad den utlovat
    2021-03-03
    Snabb och bra service. Snyggt installerad.
    2021-03-03
    Beställde en värmepump till mitt garage, den jag beställt hade utgått i sortimentet.
    Hade en annan jag var intresserad av ,blev rekommenderad en annan , vilket var bra med tanke på garantier.
    Har varit en del strul men detta var inte på grund av svenska värmepumpar ,snarare var dom bra på att lösa problemen.
    Mats
    2021-03-03
    Strul med dat för installation. Strul med leverans, allt var inte med och allt kom inte. Installatörer kunde inte göra klart utan vi fick göra själva.
    Hej Katarina! Tack för ditt omdöme, din feedback är oerhört viktigt för att vi ska kunna förbättra oss. Vi skulle vara väldigt tacksamma om du ville maila oss på info@svenskavarmepumpar.se och förklara lite mer om vad som gick fel så att vi kan försöka ställa allt till rätta och se till att det inte händer igen! Med vänlig hälsning Erik Svenska Värmepumpar AB
    2021-03-03
    Luftvärmepumpen Panasonic CZ25WKE fungerar bra. Däremot är installationen under all kritik. Tyvärr så var inte den tekniker som utförde jobbet troligtvis inte så erfaren och det blev inte som tänkt. Inomhusdelen hamnade där den skulle och allt ser bra ut, utomhusdelen hamnade inte där vi pekade ut, eftersom han gjorde hålet i väggen på fel sida(och väggställningen sitter för tajt ihop). Men det som känns mest oroväckande är hålet i väggen för rören. Hålet hamnade i en skarv, vilket gör att skyddet har ett begränsat skydd mot väder och vind.
    Hej Annica! Tack för din feedback, den är mycket viktig för att vi ska kunna utveckla och utbilda både oss och våra installatörer. Vi vore väldigt tacksamma över ett mail med en eller ett par bilder på din installation, till info@svenskavarmepumpar.se. Då kan vi tillsammans se vad som inte blev som ni tänkt er, samt reda ut om det fanns någon annan anledning till att montören valde att göra som hen gjorde, eller om det bara var ett misstag... Tack på förhand! Svenska Värmepumpar AB
    2021-03-03
    Köpte en värmepump och fick mycket bra hjälp av chat service och på telefon. mycket nöjd.
    2021-03-02
    luft luft varmepump, Panasonic. Leverans och installation fungerade bra, installatoren var pa tid cojh gjorde en snygg installation.
    Nagra dagar efter att installationen var klar fick jag ytterligare en faktura pa extra rordragning. Kontaktade da Svenska varmepumpar, de sa da att de skulle makulera denna da de bekraftade datt det var en felaktig faktura. Jag har efter det manga ganger fatt paminnelse fakturor, och varje gang ringt och bett em makulera, och det gor de utam problem, dock tog det 3-4 manader av fakturor innan det slutat komma nya. det ar ju inte sakert att det slutat annu.
    Sa, pump och installation fungerade bra, men efter det har det varit trist med alla felaktiga fakturor och paminnelser.
    Hej Stephan! Tack för ditt omdöme, det är så viktigt för oss att få all typ av feedback så att vi kan bli bättre. Vi har bytt fakturasystem under vintern och har tyvärr haft lite strul med att en del fakturor inte stängts korrekt. Detta har dock inte lett till något mer än en påminnelse som vi kunnat plocka bort. Felet är anmält till Visma och borde vara åtgärdat! Med vänlig hälsning Erik Svenska Värmepumpar AB
    LuftVärmepump +installation.
    Installationen var helt ok men installatören visade knappt hur man använde pumpen. Det strulade en hel del med modulen för att styra pumpen med sms.
    Det det krävdes att operatören/Sim-kortet klarade 2G, det fick vi ingen information om. Vi fick inte heller information om att installationen av taket (skärmtak över pumpens utedel) inte ingick. Som en ”bonus” fick vi ta hand om allt emballage.
    Säljaren på Svenska värmepumpar hade dessutom skapat två ordrar vilket gjorde att vi fick en påminnelse på den andra ordern.
    Det kunde ha gått smidigare men det kunde också ha gått sämre. Jag skulle inte rekommendera Svenska Värmepumpar.
    Hej Peter! Tack för ditt omdöme, det är jätteviktigt för oss så att vi kan lära oss och bli bättre. Jag håller med om att det kunde framgått bättre på SMS-styrningen att det krävs stöd för 2G - detta kommer att uppdateras på hemsidan inom kort - så extra stort tack för det! Vad gäller dubbelordern så antar jag att ett byte gjordes som resulterade i en ny order - och att någon av mina kollegor missat annullera den gamla - bra att det löste sig! Vi hoppas du vågar ge oss en ny chans i framtiden då även när det blir fel så finns vi här för våra kunder! Med vänlig hälsning Erik Svenska Värmepumpar AB
    2021-03-01
    Köpte luft luftpump med montering,ytterdelen visade sig vara transportskada.Montören ansåg att pumpen kunde användas trots skadan.Två ytterplåtar ska enligt Svenska värmepumpar vara beställda,men på tre månader borde väl plåtarna tas fram.Hade inte pumpen kunnat användas ,hade jag varit utan värmekälla i tre månader.
    Gamla kabelskyddet borde bytts då det är 17 år,och skulle ingå i monteringen
    Hej Sven! Tack för din feedback. Efter lite grävande hittade jag ett ärende som passade in på din kommentar. Det var ju "tur i oturen" att det endast var plåtskador och att maskinen fungerade som den skulle ändå - vi hade självklart inte låtit dig stå tre månader utan värmepump om så var fallet! Plåtarna är beställda av Panasonic, som har bekräftat det. Det sista dom skrivit är att delarna är beställda men inte fanns på lager i Europa. Jag har efterlyst dom nu och tar själv över ärendet för att följa det till slutet! I vanliga fall brukar sådana här ärenden vara snabbt och lätt åtgärdat men nu verkar det som att leveransen på plåtarna uteblivit och vi har inte haft någon uppföljning på ärendet - där har vi gjort fel och vi ska bättre på våra rutiner för att det inte ska ske igen! Jag återkommer till dig så snart jag får svar om vart tusan plåtarna från Panasonic tagit vägen! Hoppas värmepumpen fungerar bra i övrigt och att du är nöjd med alla andra delar av ditt köp från oss! Med vänlig hälsning Erik Svenska Värmepumpar AB
    köpte en panasoic
    perfekt bemött
    jag hade stora förväntningar som dom levde upp till
    allt ok
    2021-03-01
    Enkelt o smidigt hela vägen. Lätt att boka och bra service. Inga problem alls. 😉😉😉😉😉😉😉
    2021-03-01
    Luftvärmepump goda råd trevligt bemötande prisvärda
    2020-05-04
    Ny luftvärmepump med installation.
    Snabb leverans och installation
    Utmärkt hjälp på telefon och svar på begäran om offerter.
    Helt ok pris och installation.
    Några små saker fick åtgärdas vid ett andra besök efter installationen, med det åtgärdades snabbt efter påpekandet om brister.

Kan varmt rekommendera dem åt ny kunder
    2020-05-01
    Köpte värmepump med installation på nätet.
    Gick smidigt att få hem värmepumpen. Installationen gick snabbt. Dock lite för snabbt då städning inte verkade ingå efter installation vilket jag upplever som negativt. Sågspån, gips och avklippta elkablar lite överallt vilket är tråkigt. Stor förbättring kan göras där.
    Bra värmepump som gått hela "vintern" utan problem.
    2020-04-30
    Bra bemötande. Köpte en Panasonic luftvärmepump. Hittills har allt fungerat utmärkt och jag är nöjd med köpet.
  • Kjell Owe M
    skrev om Svenska Värmepumpar AB
    2020-04-30
    Köpte en värmepump som kom fort och installerades av en en snabb och bra installatör.
    Snabbt och bra jobb och bemötande av samtliga inblandade.
    Luft luft värmepump
    Snabb och bra lnstalation
    Toshiba värmepump.
    1. Bra kommunikation och vägledning.
    2. Leverans på tid
    3. Installation efter 3 v, vilket kommunicerades förväg.
    4. Installatören tog upp nytt hål i väggen utan att fråga.

mvh E
    Köpte en värmepump
    Snabbt och trevligt bemötande
    Snabb , noggrann montör
    Snabb leverans
    Allt igenom en positiv upplevelse .
    2020-04-29
    Vi blev erbjudna service innan garantin gått ut. Bra.
    En mycket trevlig och hjälpsam serviceman fixade allt.
    2020-04-29
    Värmepump med installation Allt sköttes på bästa sätt
    2020-04-29
    Installation av Panasonic lvp.
    Snabb och smidig installation där vi kunde diskutera lämplig placering.
    installation av värmepump
    bra installatör
    2020-04-29
    Kjøpte en varmepumpe av Nordiska Kyl & Värme Experten AB. Fantastisk service fra jeg kom inn på deres hjemmeside til varmepumpen var montert og levert.

et var enkelt å bestille og man var sikker på at man hadde bestilt rett vare og tilbehør. Ordrebekreftelse og oppfølging av montør var eksepsjonelt bra. Betaling etter at montør hadde montert og anlegg testet.

Jeg er meget imponert over Nordiska Kyl & Värme Experten AB og det forretningskonseptet de har etablert i Sverige med meget gode logistikkløsninger og lokale installatører som har høy kvalitet som fokus.

Kan på det sterkeste anbefale dette selskapet.
    2020-04-29
    Jag köpte en luftvärmepump, jag fick ett väldigt bra bemötande.

Smidig leverans och installation.

Jag kan utan anmärkning rekommendera 20grader.se
    2020-04-28
    köpte värmepump luft/luft inkl.montering. leverans,ok lovad monteringsplan ok.Montering ok utom att lock över arbetsbrytare ej var monterat och samtliga 4 st bultar för fastsättning av ytterdel värmepump ej var fastdragna!