Alla kategorier Vitvaror Västra Götaland Göteborg Svesjö Kyl & Frys AB

Nordenskiöldsgatan 27, 413 09 Göteborg — Visa karta

Läs vad 1 kund tycker om Svesjö Kyl & Frys AB

• Thomas F
    Thomas F skrev om Svesjö Kyl & Frys AB
    Behövde en extra kyl/frys. Mitt enda uttryckliga krav var låg ljudvolym. Gick till Svesjö p g a deras expertis. Blev rekommenderad ett lite dyrare skåp fr Siemens (KG36VVW31, 6500 kr). "Bland de tystare på marknaden". Köpte denna modell och tvingas nu stänga av den varje gång jag vistas i köket. Låter så illa bitvis. Jämför med vårt några år äldre och mkt tysta Husqvarna-skåp (som vi behållit) låter detta nya obegripligt mycket mer, ett gurglande surrande som tilltar över tid. Man kan stå brevid vårt gamla skåp och nästan bara höra det nya Siemens-skåpet några meter bort. Siemenskompressorn jobbar dessutom nästan hela tiden (ca 18 timmar per dygn har det i efterhand framkommit). Svesjö har varit här och lyssnat, men tycker inte det nya skåpet låter oacceptabelt. Hänvisar till Siemens om jag är missnöjd. Den typen av ansvarstagande hade jag likagärna kunnat få på någon större lågpriskedja. Jag bad om ett tyst skåp men fick något helt annat. Svesjös s k expertis och vision om "nöjda kunder" är luft. Nästa gång blir det lågpriskedjan.

Nordenskiöldsgatan 27, 413 09 Göteborg