Täby Bygg & Badrum AB

Varmt välkommen till Täby Bygg & Badrum. Vi är specialiserade och har många års erfarenhet av våtrumsrenoveringar, vi utför också all sorts av plattsättning och golvläggning. Är du intresserad av att renovera ditt badrum, kök, tvättstuga eller kanske lägga in nytt klinkergolv? Vi är anslutna till BKR och all personal innehar givetvis våtrumscertifikat. Vi kan också erbjuda totalentreprenad, samtliga samarbetspartners är självklart certifierade och försäkrade. Vi kan erbjuda allt inom VVS, el, måleri och ventilation. Genom IF företagsförsäkring är vi fullt försäkrade. Hör av dig till oss idag via mail eller telefon för fri offert. Välkommen!

Läs vad 104 kunder tycker om Täby Bygg & Badrum AB 2

• Victor P
    2022-10-02 Verifierad kund
    Vi gjorde en omfattande totalrenovering av kök, matsal och tvättstuga. En bärande vägg ersattes med stålbalk och ny inredning har installerats i alla rummen. Renovera mitt i sommaren och under semestertider har sina utmaningar men vi hade en bra dialog med företaget hela tiden som kom på bra lösningar för vår renovering.

Slutresultatet blev superfint och vi är jättenöjda med arbetet som TBB gjort!
    2022-09-13 Verifierad kund
    Från första kontakt till det var klart och även fakturerat gick det väldigt snabbt och smidigt!
  • John F
    2022-08-17 Verifierad kund
    Otroligt bra kundservice och lyhörda för kundens önskemål.
    Jag kommer vända mig till dom igen vid nästa projekt.
    Denna gången renoverade vi tvättstugan och byggde en ny WC/D del i samma utrymme.
    Ur-grävning av golv, gjutning, golvvärme kakel golv och vägg samt allt vvs och utbyte av värmepump.
    Tack för fina ord John och tack för förtroendet. Vi ses igen ☺️ Team tbb Täby Bygg & Badrum AB
    2022-07-05 Verifierad kund
    Snyggt kaklat!

2022-06-09 Verifierad kund
    Mkt dåliga med tider. Tog fel på dagar.
    Fick jaga dom några gånger.
    Första killen som var hos oss var mkt noggran. Sedan kom 2 yngre killar och skita ner ordentligt. Byggdamm på hela övervåningen. Dålig Informationen och återkoppling. Blev inte informerad om att flytspaklingen skulle betalas av oss.
    En extra kostnad på 10.000 kr.
    Vissa skruvar och lister återmonterades ej.
    Ett försäkrings arbete Göran. Du trodde man skulle få mer arbete gratis! Men så funkar det inte tyvärr. Vi väntande på dig i 3 månader innan start och tog dig mellan våra inbokad projekt. Detta är du väl medveten om.
    Du är inte konsekvent i ditt omdöme och det är synd. Samtliga killar som var hos dig är mycket duktiga. Trist när vi hjälpte dig när ingen annan ställde upp.

Dennis salminen
    Ägare och vd
  • Bill R
    2022-06-08 Verifierad kund
    Vi blev väldigt bra bemötta av Dennis Salminen och hans hantverkare, alla yrkesgrupper gjorde det bästa för att vi skulle få det badrum som vi önskade.
    Vi hade förväntningar på att arbetet skulle utföras professionellt och på utsatt tid vilket Täby Bygg & Badrum levererade.
    Det var ett nöje att ha anlitat dem för ombyggnad av badrum, som vi ser det, det bästa företag vi hade kunnat tänka oss och skulle rekommendera det till alla som tänker på ombyggnad eller utbyggnad.
    Mycket professionellt företag.
    Tack så otroligt mycket för era fina ord ❤️ Hoppas vi ses igen

Mvh dennis
    2022-05-18 Verifierad kund
    Proffsigt bemötande, duktiga och noggranna hantverkare i alla led. Bra och konstruktiv dialog om alternativa lösningar när original planen inte gick att genomföra pga begränsningar i tidigare konstruktion.
    Tackar ödmjukast 🙏🏻🙌🏻 Vi ses igen Täby Bygg & Badrum AB
    2022-05-12 Verifierad kund
    Renovering av badrum och tvättstuga genomfört med högsta kvalitet och supertrevligt bemötande av alla inblandade! Måste speciellt framhålla att plattsättningen var fantastiskt utförd (vår största oro)!

Så absolut toppklass på allt arbete! Bara proffs! (och vi är väldigt "picky"!)
    Tack Pia! Ert badrum blev verkligen fint!
    Vi ses igen 😊
    2022-05-05 Verifierad kund
    Renovering tvättstuga/duschrum, Täby.
    Förtroendeingivande och proffessionell arbetsledning.
    Flera olika yrkeskategorier varit på plats som ex snickare, elektriker och rörmokare = superproffs!!
    Tidsplan från start till slut har hållit.
    Otroligt nöjd i det stora hela men hade önskat att plattsättaren hade lagt ner lite mer fokus på detaljer som fogning och vissa plattor som tandar en del.
    I det stora hela, premiumföretag som jag varmt kan rekommemdera. Dennis är föredömlig och kommunikationen har fungerat mycket väl under hela projektet.
    2022-04-28 Verifierad kund
    Svårt att kommunicera.
    Stor risk för missuppfattning.
    Lovar mer än åstadkommer.
    Byte av golvbrunn och plastmatta i tvättstugan.
    Tråkigt att du inte är helt nöjd över arbetet hos er, viss dröjsmål blev det pga av sjukdom och något sen plastmatta pga av förseningar i pandemin. Tråkigt att ni inte nämnde något på slut besiktningen när jag var på plats. Önskar er en fin valborg och sommar. Täby Bygg & Badrum AB
    2022-04-21 Verifierad kund
    Bra bemötande, fint resultat och allt gjort inom utsatt tid.
    Tack så mycket och tack för förtroendet 😀 Täby Bygg & Badrum AB
    2022-04-20 Verifierad kund
    Mycket nöjd med vår badrumsrenovering. Gott genomförande och serviceminded personal. Dessutom höll tidplanen.
    2022-04-14 Verifierad kund
    Täby Bygg & Badrum har målat fasaden på vårt hus och väggar och tak i ett rum där man också lagt golv och monterat hyllor och skjutdörrar.
    Kommunikationen har varit tydlig , man har varit lyhörda för våra önskemål och gett bra råd.Trevlig , engagerad personal.
    Tidsplanen har hållits och vi är mycket nöjda med resultatet.
  • Christer P
    2022-03-13 Verifierad kund
    Mycket lyhörda. Snabba, kompetenta. Motsvarade helt mina förväntningar. Fick hjälp med renovering kök badrum och div. målning.
    2022-03-02 Verifierad kund
    Ange ditt betyg fungerar inte: Betyg utmärkt
    Arbetet med vårt stora badrum har utförts på totalentreprenad. Utförandet från planering till färdigställande har med företagets trevliga personal genomförts på ett föredömligt sätt och med kvalitet i toppklass.
    Mina bästa rekommendationer till Täby Bygg & Badrum AB
    Thell Johansson
    Gribbylunds Alle 10
    18365 Täby
    2022-02-18 Verifierad kund
    Renoverade badrummet
    Planeringen och tidsplanen inklusive ändringar .Allt fungerade perfekt enligt planen. Mycket nöjd med alla som var inblandade.De var värt priset.
    2022-01-23 Verifierad kund
    Jag behövde en snabb renovering inför en försäljning-och detta fixade Täby bygg & badrum.
    Dom var snabba med att sätta igång och slutföra jobbet-så försäljningen kunde fixas i tid!
    Dessutom blev det snyggt-dom fixade t.o.m ändringar som gjordes i sista stund-utan problem!
    2022-01-18 Verifierad kund
    Väldigt proffsiga som entreprenörer och otroligt trevliga och smidiga att ha att göra med! Känns tryggt!
    2021-12-16 Verifierad kund
    Detta är 2;a gången vi anlitar Täby Bygg & Badrum AB båda gångerna har vi varit jätte nöjda. första gången renoverade de ett stort badrum och denna gång nästan total renovering av vårat pahus. de renoverade från grunden badrum, gäst WC, tvättstuga och kök samt lade golv och klinker på nedervåningen och öppnade upp mot v-rum och kök. de gick igenom elen och böt elcentral. det tog 6 veckor som avtalat och vi kunde flytta in som planerat. hela vägen har de varit mycket kommunikation och de har lyssnat och även gett vägledning och tips som för mig varit mycket viktigt. Vi litar på dem och känner oss trygga när de utför något arbete för oss. Vi är mycket nöjda och har redan nu önskat om nytt uppdrag att påbörja början 2022
    mvh Sophie Sollentuna, nöjd och återkommande kund :)
    2021-12-13 Verifierad kund
    Täby Bygg & Badrum har levererat enligt plan och tack vare en utmärkt projektledare har vi fått information om ändringar, när utförarna kommer eller fått förhinder, status på produktleveranser mm.

Dessutom ett snyggt utfört arbete av alla hantverkare, bra!
    2021-12-10 Verifierad kund
    Täby Bygg & Badrum levererade byggnation av nytt badrum helt enligt överenskommelse och offert. Superbra på återkoppling under hela byggtiden från start till slut. Kan rekommendera dom till andra som funderar på renovera/bygga badrum.
    2021-12-07 Verifierad kund
    Renovering av badrum samt två hallar. Bra bemötande och bra svar på våra frågor redan vid första mötet. Vi upplevde bra samarbete genom hela projektet med alla inblandade. Proffsiga, trevliga och tillmötesgående medarbetare som bryr sig om kvalité, som vi kunde alltid bolla frågor med under projektets gång. TBB ansträngde sig att hitta de bästa lösningarna till våra önskemål med allt från dold rördragning till snickeridetaljer och belysning. Slutresultatet blev mycket bra och överträffade förväntningar på flera sätt.

Att bo mitt i en byggarbetsplats är alltid en utmaning, men TBB gjorde ett imponerande arbete att minimera nedsmutsning och övrig påverkan, vilket uppskattades.

Det förekommer inte sällan oväntade utmaningar vid renoveringsarbete, och vårt projekt blev inget undantag, men vi känner att TBB gjorde allt för att säkerställa att slutresultatet blev korrekt och bra.

Seriöst företag som kan varmt rekommenderas; vi tvekar inte att anlita företaget till nästa bygg- eller renoveringsprojekt.
    2021-11-14 Verifierad kund
    Proffsiga, snyggt och rent, bra på att kommunicera
    2021-10-13 Verifierad kund
    Kan mycket starkt rekommendera Täby Bygg & Badrum. Allt har fungerat utmärkt, från projektplanering, offert, tidsplanering, underleverantörer till slutfaktura. Lätta att kommunicera med samt utmärkt kvalitet på arbetet.
    Täby Bygg & Badrum var totalentreprenör för vår ombyggnation och renovering av badrum hall och tvättstuga.
    Hälsningar
    Åsa o Lars
    2021-10-12 Verifierad kund
    TBB var det dyraste av våra tre alternativ att renovera badrummet, så förväntningarna var höga. Sammanfattningsvis "får man vad man betalar för". Badrummet blev klart i tid och alla moment (el, vvs, snickeri, plattsättning) utfördes av skickliga fackmän. Proffsigt i alla led.
    2021-10-07 Verifierad kund
    Mycket nöjda med renovering av kök och badrum! Alla i teamet har varit väldigt proffsiga, noggranna och trevliga!
    Renovering av kök.
    Ett smidigt utfört arbete - föredömligt!!! Inga kommunikationsproblem förelåg under arbetets gång. En alltid anträffbar projektansvarig - såväl via sms och telefon som via mejl. Likaså utmärkt och snabb kontakt med övriga hantverkare - snickare, rörmokare, elektriker och målare. Samtliga har varit synnerligen lyhörda och samarbetsvilliga. Allt detta mynnade ut i ett slutresultat som lämnade ingenting övrigt att önska. Stort tack!!!
    2021-10-07 Verifierad kund
    De var väldigt tillmötesgående och kom på avtalad tid fast beställningen gjordes ett halvår tidigare. Snickarna och målaren gjorde ett mycket bra jobb med byte och målning av vindskivor samt målning av grund och gavelspetsar.
    2021-10-07 Verifierad kund
    All personal mycket trevlig och kunniga. Arbetet drog ut lite på tiden, men med en tydlig kommunikation kring detta kändes det ändå ok.
    2021-10-07 Verifierad kund
    Proffsiga, ordningssamma och lätta att få tag på. Rekommenderas varmt!
    2021-09-25 Verifierad kund
    Första gången för oss att anlita företag för renovering! Badrummet blev jättefint och överträffade verkligen våra förväntningar. Trevlig personal med fint bemötande. Lite hack i konversation om planering då vi inte riktigt var med på vad och när saker skulle ske då vi aldrig renoverat förut men framförallt är vi idag helt nöjda!
    2021-09-14 Verifierad kund
    Vi totalrenoverade ett badrum och en toalett och är väldigt nöjda med resultatet! Täby bygg och badrum har varit professionella och levererat vad de skulle och alla har varit väldigt tillmötesgående och supertrevliga.
  • SOFIA D
    2021-07-23 Verifierad kund
    Gjorde ett bra jobb med helrenovering av vårt badrum och tvättstuga. Bra kommunikation i alla steg. Hade förväntat mig mer rådgivning och förslag på lösningar i planeringsfasen. Detta blev dock bättre när arbetet fortskred.
  • Håkan F
    2021-07-21 Verifierad kund
    Jag är mycket nöjd med renoveringen av vårt badrum. De gjorde verkligen ett toppjobb. Rekommenderar detta företag starkt. Mycket bra företag.
    2021-04-26 Verifierad kund
    Renovering badrum från grunden. Bra bemötande av företaget innan start. Under renoveringen var kommunikationen bristfällig. Upplevde att vi fick information sent och inte fick olika alternativ förklarat för oss. Arbetet försenades två veckor på grund av att skadade kakelplattor satts upp som sen fick rivas. Slutresultatet blev bra men processen kantades av en del problem och dålig kommunikation.
    Hej Mattias.

Kul att du är nöjd över ert badrum.

Badrummet blev verkligen fint.

Mvh Dennis
    2021-04-14 Spontant omdöme
    Ombyggnad av Badrum, wc samt del av kök.
    Mycket trevligt och proffsigt bemötande från alla inblandade!
    Visste att de var mycket kompetenta för uppgiften vilket var orsak till val av entreprenör.
    De levererade till och med bättre än våra förväntningar från offert till färdigt utförande! Rekommenderas alla dagar i veckan!!
    2021-02-17 Verifierad kund
    Blev rekommenderad att anlita TBB av en kollega inför en badrumsrenovering. Alltid blivit väl bemött och upplever TBB som mycket proffsiga med ordning och reda. Det är tryggt med en projektledare man alltid kan vända sig till som svarar, förklarar och informerar under renoveringens gång. De har behörigheter, försäkringar och håller sitt ord samt är mån om kunden. Mycket nöjd - anlita TBB!
    Hej Elin. Vi blir glada av att du är nöjd med oss! :) Täby Bygg & Badrum AB
    2021-02-02 Spontant omdöme
    Vi anlitade TBB för totalrenovering av badrum samt byte av ett balkongräcke i vårt sekelskifteshus hösten 2020. De har överträffat förväntningarna med råge! Otroligt lyhörda, flexibla, noggranna, professionella och tålmodiga. Ett jättefint bollplank som kom med egna idéer på lösningar och förekom i planering och utförande. I vårt gamla hus uppkom en del överraskningar för samtliga hantverkare men allt fokus låg på att lösa uppgiften i stället för att fastna i problemen. Offerten var väldigt detaljerad och vi behövde aldrig känna oss lågprioriterade trots en höst präglad av Covid 19.
    Vill ni ha hantverkare som håller vad de lovar, dyker upp i tid, är kvalitetsmedvetna och har stort kundfokus är det Täby Bygg & Badrum ni ska anlita.
    Tack så mycket för ert fina omdöme. Täby Bygg & Badrum AB
  • Christer P
    2021-01-22 Verifierad kund
    Renovering kök och badrum. Målning väggar och diverse annat. Mycket bra bemötande. Lätta att få tag i. Lyhörda.
    Tack för Förtroendet. Vi ses igen Täby Bygg & Badrum AB
  • Yvonne Y
    2020-12-30 Verifierad kund
    Vi renoverade badrum samt 2 hallar och 2 sovrum.
    Proffesionellt utförande, väldigt lyhörda för hur vi ville det skulle se ut samt mycket trevliga hantverkare.
    2020-12-28 Verifierad kund
    Smidigt rakt igenom, från planering av köksrenovering och byte av golv i kök och hall, till genomfört arbete.
    Även kommunikationen var löpande bra, pragmatisk och löaningaprienterad.
    Vi är mycket nöjda med teamet från TBB och resultatet.
    2020-12-21 Verifierad kund
    Täby Bygg & Badrum gör en helrenovering av min lägenhet. Så här långt så har det fungerat väldigt bra och de är extremt trevliga och hjälpsamma med allt. Har några veckor kvar innan allt är klart. Men än så länge rekommenderar jag dem. De målar hela lägenheten, byter badrummet helt och även köket. De har även tagit bort ett glasrum som jag hade innomhus och lagt nytt parkettgolv.
    2020-10-28 Verifierad kund
    Har använt oss av tbb vid 2 tillfällen. Första jobbet var en totalrenovering - kök, 2 badrum, källare, tvättstuga och ytskikt. Andra jobbet var endast byta fösterfoder utomhus.
    2020-10-16 Verifierad kund
    Fick hjälp med spackling och tapetsering. Den mönstrade vävtapeten förvandlades till ett perfekt underlag för den mönsteranpassade tapeten.

Hantverkaren kom på utsatt tid, var snabb och effektiv. Jag är så nöjd med resultatet och kan varmt rekommendera Täby Bygg och Badrum!
  • Patrik G
    2020-10-12 Verifierad kund
    Allt fungerade enkelt, smidigt och utan problem.
    2020-09-23 Verifierad kund
    Renovering av pannrum/tvättrum. Rekommenderat av K-Rauta, gick på det.
    Trevligt bemötande men väldigt långt utdraget arbete med många dagar mellan olika sorters hantverkare, kakel, el, röris osv - totalt sett redan fyra veckor för vad som borde vara en veckas jobb, OK för en vecka extra torktid men ändå.
  • Mr K
    2020-09-21 Verifierad kund
    När känslan av kvalité, snabba återkopplingar och ärlighet bekräftas så är det såklart ingen tvekan att vi använder Täby Bygg & Badrum
    2020-06-08 Verifierad kund
    Kan varmt rekommendera detta byggföretag som har hållit tiderna och priserna samt varit väldigt bra bollplank under hela resan.
    2020-05-18 Verifierad kund
    Badrum

Alla på Täby bygg och badrum var väldigt proffsiga och alla var väldigt trevliga, vi är jätte nöjda med vårat badrum stort tack Täby bygg och badrum på återseende
    2020-05-14 Verifierad kund
    Jag gjorde om i kök (kakel, bänkskiva, fläkt och flytt av hyllor) och även lagning av en vägg. Var många involverade men var väldigt bra bemötande. Alla kändes verkligen som experter på sina respektive områden. De kom även med förslag som sparade mycket tid och pengar och löste allting på ett exemplariskt sätt. Det enda som gör att denna väldigt starka 4:a inte blir en 5:a är väl att de skulle kunna varit lite mer aktsamma. Blev något märke i golvet men det gick som tur var att lösa så att det i princip inte syntes. Mitt golv var sedan tidigare lite slitet men hade man lagt nytt golv hade det ju varit värre. Annars exemplariskt och synd att jag inte anlitade dem när jag målade om hela lägenheten året innan.