Täby Bygg & Badrum AB

Hantverkarvägen 9, 187 66 Täby — Visa karta

Varmt välkommen till Täby Bygg & Badrum. Vi är specialiserade och har många års erfarenhet av våtrumsrenoveringar, vi utför också all sorts av plattsättning och golvläggning. Är du intresserad av att renovera ditt badrum, kök, tvättstuga eller kanske lägga in nytt klinkergolv? Vi är anslutna till BKR och all personal innehar givetvis våtrumscertifikat. Vi kan också erbjuda totalentreprenad, samtliga samarbetspartners är självklart certifierade och försäkrade. Vi kan erbjuda allt inom VVS, el, måleri och ventilation. Genom IF företagsförsäkring är vi fullt försäkrade. Hör av dig till oss idag via mail eller telefon för fri offert. Välkommen!

Läs vad 61 kunder tycker om Täby Bygg & Badrum AB

• 2020-10-16

Lena D skrev om Täby Bygg & Badrum AB
    Fick hjälp med spackling och tapetsering. Den mönstrade vävtapeten förvandlades till ett perfekt underlag för den mönsteranpassade tapeten.

Hantverkaren kom på utsatt tid, var snabb och effektiv. Jag är så nöjd med resultatet och kan varmt rekommendera Täby Bygg och Badrum! Läs mer
  • Patrik G

2020-10-12

Patrik G skrev om Täby Bygg & Badrum AB
    Allt fungerade enkelt, smidigt och utan problem. Läs mer
  • 2020-09-23

Pontus L skrev om Täby Bygg & Badrum AB
    Renovering av pannrum/tvättrum. Rekommenderat av K-Rauta, gick på det.
    Trevligt bemötande men väldigt långt utdraget arbete med många dagar mellan olika sorters hantverkare, kakel, el, röris osv - totalt sett redan fyra veckor för vad som borde vara en veckas jobb, OK för en vecka extra torktid men ändå. Läs mer
  • Mr K

2020-09-21

Mr K skrev om Täby Bygg & Badrum AB
    När känslan av kvalité, snabba återkopplingar och ärlighet bekräftas så är det såklart ingen tvekan att vi använder Täby Bygg & Badrum Läs mer
  • 2020-06-08

Thomas H skrev om Täby Bygg & Badrum AB
    Kan varmt rekommendera detta byggföretag som har hållit tiderna och priserna samt varit väldigt bra bollplank under hela resan. Läs mer
  • 2020-05-18

Camilla N skrev om Täby Bygg & Badrum AB
    Badrum

Alla på Täby bygg och badrum var väldigt proffsiga och alla var väldigt trevliga, vi är jätte nöjda med vårat badrum stort tack Täby bygg och badrum på återseende Läs mer
  • 2020-05-14

Anton S skrev om Täby Bygg & Badrum AB
    Jag gjorde om i kök (kakel, bänkskiva, fläkt och flytt av hyllor) och även lagning av en vägg. Var många involverade men var väldigt bra bemötande. Alla kändes verkligen som experter på sina respektive områden. De kom även med förslag som sparade mycket tid och pengar och löste allting på ett exemplariskt sätt. Det enda som gör att denna väldigt starka 4:a inte blir en 5:a är väl att de skulle kunna varit lite mer aktsamma. Blev något märke i golvet men det gick som tur var att lösa så att det i princip inte syntes. Mitt golv var sedan tidigare lite slitet men hade man lagt nytt golv hade det ju varit värre. Annars exemplariskt och synd att jag inte anlitade dem när jag målade om hela lägenheten året innan. Läs mer
  • 2020-05-07

Karl S skrev om Täby Bygg & Badrum AB
    Vi genomförde flera parallella projekt med TBB som totalentrepenör och är väldigt nöjda med hur vi blivit bemötta och med resultatet.

Vi har haft rätt mycket otur med trasiga varor levererade av tredje-part och bytta, och med småsaker som blivit fel och som dragit ut på tiden men TBB har på ett väldigt förtjänstfullt sätt planerat runt, faciliterat, och varit en aktiv del av lösningen.

Förtroende för entrepenören är ett nyckelvärde för oss och vi har förtroende för TBB. Läs mer
  • WILLIAM L

2020-03-07

WILLIAM L skrev om Täby Bygg & Badrum AB
    Det är första gången jag vänder mig till Täby Bygg & Badrum för byggarbeten, men definitivt inte den sista. TBB har renoverat ett medelstort badrum, där jag har velat peta, kravställa och tycka till om många detaljer och lösningar. TBB har varit väldigt lyhörda, och kommit med egna tips som blivit kanonbra. Genomgående under renovering har TBB varit tillgängliga för alla olika frågeställningar, arbetet har utförts helt enligt den tisplan som sattes och resultatet blev perfekt. Jag rekommenderar varmt Täby bygg & badrum. Läs mer
  • 2020-02-16

Monica E skrev om Täby Bygg & Badrum AB
    Snyggt utfört arbete av trevliga duktiga hantverkare. Men stökig projektledning där man t ex försökte gena och inte lägga plattor på hela flytspacklade golvytan (inte under köksskåp). Utfördes dock efter påtryckningar. Skador orsakade på anslutande parkett åtgärdades inte av fackmannamässigt kunnig personal (trots påtryckningar), vilket gav ett mindre bra att resultat. Läs mer
  • 2020-01-29

SOFIE W skrev om Täby Bygg & Badrum AB
    Renovera kök, badrum samt liten toalett. Är mycket nöjd. Allt enligt tidsplan. Fakturan stämde enligt offert. Läs mer
  • 2020-01-26

Annica M skrev om Täby Bygg & Badrum AB
    Målning av badrummet var bra, däremot sitter en skruv mitt i badrumsskåpet.
    Lackning av luckor var bra förutom att de spara klistermärket från tillverkaren olackat, man lämnade fel hål för handtagen. Målning av fronter gjordes utan tejp. Läs mer
    2020-01-26 Täby Bygg & Badrum svarar Annica M
    Hej Annica.
    tack för din feedback och du kommer bli kontaktad av ansvarig arbetsledare på detta projekt!
    Mvh dennis
    Vd Täby bygg & badrum ab
  • 2020-01-23

Malin R skrev om Täby Bygg & Badrum AB
    Vi är jätte nöjda med den service och professionalitet Täby Bygg & Badrum levererar.
    Kan varmt rekommendera dem. Läs mer
  • 2020-01-22

Åsa B skrev om Täby Bygg & Badrum AB
    Installation av duschväggar bortforsling av badkar.
    Allt arbete genomfördes mkt professionellt och trevligt!
    Rekommenderar gärna!
    Faktureringen och helt korrekt. Läs mer
  • 2019-12-25

Ove E skrev om Täby Bygg & Badrum AB
    Fick snabbt offertsvar.
    Valde dock annan billigare leveramtör Läs mer
  • 2019-12-21

Fredrik r skrev om Täby Bygg & Badrum AB
    Jobbet OK utfört, men bristande kommunikation och ingen som helst projektledning. Läs mer
    2019-12-23 Täby Bygg & Badrum svarar Fredrik r
    Hej Fredrik!
    Tack för din feedback! Det är lite tråkigt att du minns detta projekt som du gör.

Jag minns ditt projekt från i somras med badrum och tvättstuga som en trevlig upplevelse med gott resultat! Jag kan inte minnas att det vara något som var konstigt från vår ledning till killarna. Visserligen under semester tider och mottagande på telefon kan ha varit något begränsat.
    Jobbet var klart på utsatt datum vill jag minns och att du var nöjd då!
    Jag minns att det var lite komplikationer på just kaklingen ni hade sett något framför er med fog i fog på fond vägg som tyvärr inte går när det är två olika plattor som diffar 1,5mm- 2mm som inte gick men att vi förklarade detta. Ni fick tid att fundera och att vi sedan några timmar senare gjorde efter era önskemål. Jag hoppas att ni ändå är nöjda över era våtrum och jag ska självklart kolla detta en extra gång men killarna.

Jag önskar er en fin jul.

Mvh Dennis Salminen
    Vd Täby bygg & badrum ab
  • 2019-12-17

Charlotte J skrev om Täby Bygg & Badrum AB
    Täby B&B byggde ett litet teknikhus åt oss. Bygget blev bra men tyvärr lämnade de efter sig skräp och en massa fimpar på tomten trots att de visste att vi har både djur och barn. Kändes äckligt och oproffsigt. Läs mer
    2019-12-17 Emil R svarar Charlotte J
    Hej Charlotte
    Tack för ett ärligt svar, sådan kritik tar vi hårt på och ska föras vidare till killarna.

Tack för förtroendet
  • 2019-10-22

Lena E skrev om Täby Bygg & Badrum AB
    Vi anlitade Täby Bygg & Badrum för nybyggnation av badrum och är över det stora hela otroligt nöjda.
    Bra kontakt med projektledare och hantverkare, kom i tid och levererade kvalité. Läs mer
  • 2019-10-22

Mathias l skrev om Täby Bygg & Badrum AB
    Trygg firma med brett utbud av kompetenta yrkesgrupper.
    Täby Bygg & Badrum AB har levererat en helhetslösning med till min husrenovering.
    Rivare, Snickare, Målare, Elektriker samt rörmokare har de sammanstrålat med ett optimalt flöde för en smidig renovering.
    Vi är supernöjda! Läs mer
  • 2019-09-30

Jonas G skrev om Täby Bygg & Badrum AB
    Vi anlitade Täby Bygg & Badrum för att renovera och bygga om ett större badrum till ett badrum och en klädkammare. Vi blev jättenöjda.

Vi fick bra hjälp genom hela processen. Tydlig och detaljerad offert, process som startade och slutade i tid samt fakturering som överensstämde med offerten. Kunnig, trevlig och lösningsorienterad personal. Enkla och bra att ha att göra med. Anlitar dem gärna igen! Läs mer
  • Vvs T

2019-07-12

Vvs T skrev om Täby Bygg & Badrum AB
    Vi jobbar som underentreprenörer till företaget. Mycket lätta att ha och göra med. Inga krusiduller. Håller vad som lovas och gör ett utmärkt arbete. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2019-07-07

Robin T skrev om Täby Bygg & Badrum AB
    Snabbt, smidigt och på utsatt tid trots lite extra elarbete som inte var med i ursprungliga offerten.
    Rent o snyggt när dom var klara, kanon! Läs mer
  • wessberg &

2019-07-04

wessberg & skrev om Täby Bygg & Badrum AB
    Riktigt bra killar. Fina jobb och service-inriktade som få. Läs mer
  • 2019-03-13

MÄRTA Å skrev om Täby Bygg & Badrum AB
    Tack snälla Dennis med personal o ffa Henrik som tog sig an vårt badrum 2018 fast vi själva gjorde allt underjobb - inte självklart i hantverksbranschen! Vi byggde ut vårt hus helt själva, men ville få in hjälp med våtskikt o plattsättning, vilket Henrik gjorde med stort tålamod o bravur. Täby BB är en firma m yrkesstolthet som ni ska värna om! Hoppas ni trivs i ert nya hus förresten Henrik:)
    Försöker få sambon till att inte göra hela badrummet nere själv framöver;) Läs mer
    2019-03-13 Täby Bygg & Badrum svarar MÄRTA Å
    Tack Märta för förtroendet och tack för fina ord! ? Henrik är en stjärna. Vi ses igen! ?
  • Negin L

2018-08-02

Negin L skrev om Täby Bygg & Badrum AB
    Rekommenderas varmt.
    Överträffar alltid våra förväntningar!

Tack för vårt fantastiska nya badrum och vår supermysig altan! Ses snart för nästa projekt! Läs mer
    2018-08-03 Täby Bygg & Badrum svarar Negin L
    Tusen tack, vi ses snart igen. ?
  • 2018-05-31

Lars Carl J skrev om Täby Bygg & Badrum AB
    - Nytt badrum
    - Väldigt bra bemött.
    - Företaget levde absolut upp till förväntningarna. Blev klara 2 veckor innan lovad tid. Med bra resultat.
    - Badrummet blev bättre en vad vi hade hoppats på. Super bra hjälp stöd under hela projektet.
    Vi kan starkt rekommendera Täby Bygg & Badrum. Läs mer
  • 2018-05-30

Louise W skrev om Täby Bygg & Badrum AB
    Täby Bygg och Badrum AB anlitades för att renovera vårt badrum.

De var helt fantastiska från början till slut, genom hela processen. De hjälpte till med allt, stort som smått och var alltid lätta att få tag på. De höll tiden, var transparenta med samtliga kostnader och det bästa av allt; badrummet blev kanonfint!

Jag ger Täby Bygg och Badrum det högsta av betyg och mina varmaste rekommendationer. Läs mer
    2018-05-30 Täby Bygg & Badrum svarar Louise W
    Tack lousie för ert fina omdöme.
    Är glad att vi fick hjälpa er med ert projekt och att ni blev nöjda med resultat. Mvh Dennis
  • 2018-05-30

Robin H skrev om Täby Bygg & Badrum AB
    Utmärkt service, kanon personal .
    Riktigt smidigt allting! Läs mer
  • 2018-05-03

Olivia J skrev om Täby Bygg & Badrum AB
    Efter en hel del dåliga erfarenheter av hantverkare så var det med en del oro jag lämnade över nycklarna till Täby Bygg & Badrum. Några veckor senare fick jag tillbaka nycklarna och mitt drömhem var klart! Totalrenovering av kök, tvättstuga, flytt av väggar, nya golv etc och allt gick enligt plan! Fantastiska att jobba med, hjälpte oss med alla frågor och extra jobb vi la till längs vägen och otroligt kunniga/hjälpsamma. Vi är så otroligt nöjda med precis allt! Läs mer
    2018-05-03 Täby Bygg & Badrum svarar Olivia J
    Tack för era fina ord. vad roligt att vi kunde ge er det resultat ni önskade. Hoppas vi ses igen.
    Med vänlig hälsning, Dennis med personal
  • 2017-09-19

Peter B skrev om Täby Bygg & Badrum AB
    Första mötet med företaget var vid offertförfrågan.
    Två personer kom hem till oss och vi diskuterade upplägget.
    Vi fick ett mycket positivt intryck och jobbet skulle ta en månad.
    Datum för start skedde enligt plan. Under hela arbetets gång så
    var det 100%- ig uppställning från samtliga aktörer. När det uppstod några frågor och funderingar som vi hade, så var det lätt att få tag i ägarna och dom var väldigt tillmötesgående och löste problemen direkt. Alla inköp gjordes via företaget som kom med bra råd och tips. Dessutom gjorde dom ett mycket bra jobb som var klart på utlåvad tid.
    Vi kan varmt rekommendera ägarna Dennis och Emil som samarbetar med professionella företag. Läs mer
    2017-09-19 Täby Bygg & Badrum svarar Peter B
    Tack Peter för dina fina ord. Vi hoppas ni trivs i ert nya badrum och vi snart ses igen. Mvh Dennis & Emil
  • 2017-04-26

Mariuzs T skrev om Täby Bygg & Badrum AB
    Mycket bra och professionellt från början till slut.
    Vi började med en ordentlig genomgång,vem som skulle köpa vad,samt tidsplan.
    Hela arbetet gick enligt planer utan strul .
    Jobbarna kom som de skulle och gjorde det som var planerat
    Även kostnadskalkylen höll.Jag kan verkligen rekommendera firman. Läs mer
  • 2017-04-26

Andreas S skrev om Täby Bygg & Badrum AB
    Fantastiskt bemötande från början till slut. TBB renoverade två badrum och ett kök med väldigt bra resultat. Kan varmt rekommendera dem. Läs mer
  • Robin S

2017-04-25

Robin S skrev om Täby Bygg & Badrum AB
    Mycket nöjd!
    Dennis och Emil skötte arbetet från A-Ö galant.
    Otroligt proffesionellt arbete och lösnings orienterade vid förändringar under arbetets gång.
    Kan varmt rekommenderas från en mycket nöjd familj. Läs mer
    2017-04-25 Täby Bygg & Badrum svarar Robin S
    Väldigt roligt att ni är nöjda, vi ser fram emot att höra av er i framtiden. Tack
  • 2017-04-24

Karin T skrev om Täby Bygg & Badrum AB
    Bra service och trevligt bemötande!
    Hittade smartare lösning också så jag slapp betala lika mycket som jag räknat med. Läs mer
  • 2017-04-24

Mikael F skrev om Täby Bygg & Badrum AB
    Har precis fått hjälp med att renovera mina badrum. Otroligt professionellt jobb från början till slut. Alla inblandade gjorde ett lysande jobb och tider och kommunikation sköttes lysande av Dennis!

Otroligt nöjd med bemötande, service och hur jobbet genomfördes.

/Micke Läs mer
    2017-04-24 Täby Bygg & Badrum svarar Mikael F
    Vi tackar för fina ord och för förtroendet! Jag hoppas vi ses igen// Dennis
  • 2017-01-19

Anders L skrev om Täby Bygg & Badrum AB
    Vi renoverade vårt badrum som är ganska stort och därför skulle kosta en hel del pengar. Vilket skapade viss oro innan vi valt företag. Vi fick kontakt med två unga killar som ingav förtroende och en informativ och prisvärd offert. Vi fick löfte om hjälp med bra inköpspriser på inredning och utrustning. Bygget startade på utsatt dag och sedan rullade bygget på dag för dag med snickare, rörmokare,målare och elektriker. Att det pågick verksamhet hela tiden och att alla killar var trevliga och tillmötesgående kände vi som väldigt positivt. Vi fick tips på bra ställen att köpa inredning från och visst material köpte firman ut åt oss. Bygget var klart på utsatt dag en månad senare. Vi är mycket nöjda med slutresultatet och skulle gärna anlita denna firma igen. Läs mer
  • 2017-01-17

Krister L skrev om Täby Bygg & Badrum AB
    Bra kommunikation med mig som beställare. Noggranna och höll tidplan. Läs mer
  • Helén H

2017-01-17

Helén H skrev om Täby Bygg & Badrum AB
    De renoverade vårt badrum och blev jätte nöjd! Fick super bra hjälp och de tog sig verkligen tid oavsett tid på dygnet! Rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2017-01-16

Joakim B skrev om Täby Bygg & Badrum AB
    Flexibla och seriösa! Är riktigt nöjd med resultatet! Läs mer
  • 2017-01-16

Lena S skrev om Täby Bygg & Badrum AB
    Vi är jättenöjda med Dennis & Co arbete i vårt badrum. Inga konstigheter, de höll tidsplanen och var alltid tillgängliga. Läs mer
  • 2016-11-18

Elizabeth G skrev om Täby Bygg & Badrum AB
    Lämnade mitt hem och fick tillbaka mitt drömhus. Det var en upplevelse att ha att göra med kunnig personal en mycket trevlig bemötande. Vi fick vara delaktiga i alla moment .
    DE HÅLLER VERKLIGEN DET DE LOVAR.
    Min familj och jag är super nöjda.
    Tack Läs mer
    2016-11-18 Täby Bygg & Badrum svarar Elizabeth G
    Tack för så fina ord. Vi är jätte nöjda med vårt arbete hos er. Vi ses i vår igen.
    Tack. Mvh Dennis. Emil & Mickie
  • 2016-11-16

Greger B skrev om Täby Bygg & Badrum AB
    Snabbt arbete. De olika hantverkarna kom när de skulle vilket gjorde att arbete flöt på. Badrummet blev fantastiskt. Läs mer
  • 2016-08-20

Oskar B skrev om Täby Bygg & Badrum AB
    Supernöjd med vårt nya badrum och skulle verkligen rekommendera andra att anlita dom. Dom fixade allt och var hela tiden tillgängliga för frågor och bolla idéer. Läs mer
    2016-08-21 Täby Bygg & Badrum svarar Oskar B
    Tack Oskar för era fina ord. Vad roligt att ni är nöjda. Mvh Dennis & Emil
  • 2016-07-26

Andreas P skrev om Täby Bygg & Badrum AB
    Bra bemötande, bra service. Personal som visar att de bryr sig och vill att kunden ska få det bästa och vad de beställt! Läs mer
  • 2016-05-30

Mathias L skrev om Täby Bygg & Badrum AB
    Täby Bygg & Badrum AB har förändrat mina fördomar om hantverkare.
    Denna firma gjorde ett kanonarbete under tidspress.
    Snyggt hantverk med kakel & klinker. Uppsättning av badrumsmöbler/speglar.

Rent & snyggt på arbetsplatsen (hemma hos mig), slängde sitt skräp.

Bra jobbat! Läs mer
  • 2016-05-27

Ylva L skrev om Täby Bygg & Badrum AB
    Har bara inlett ett samarbete, kommer att få deras hjälp i Juli men har fått ett snabbt och vänligt bemötande. Känner att det är ett seriöst och kompetent företag, hoppas att det stämmer. Läs mer
  • 2016-05-25

Tobias E skrev om Täby Bygg & Badrum AB
    Mycket bra bemötande och slutresultat. Vi fick hjälp med att tätskikt samt kakel och klinkers i ett badrum. Läs mer
  • 2016-05-25

Maria E skrev om Täby Bygg & Badrum AB
    Proffsigt bemötande
    Kunniga
    Snabba
    Lyhörda Läs mer
  • 2016-05-24

Maria O skrev om Täby Bygg & Badrum AB
    Kakling i köket. Bemötandet var toppentrevligt och arbetet blev väldigt bra! Läs mer
  • 2016-05-23

Kerstin J skrev om Täby Bygg & Badrum AB