Täby Bygg & Badrum AB

Täby Bygg & Badrum AB

Varmt välkommen till Täby Bygg & Badrum. Vi är specialiserade och har många års erfarenhet av våtrumsrenoveringar, vi utför också all sorts av plattsättning och golvläggning. Är du intresserad av att renovera ditt badrum, kök, tvättstuga eller kanske lägga in nytt klinkergolv? Vi är anslutna till BKR och all personal innehar givetvis våtrumscertifikat. Vi kan också erbjuda totalentreprenad, samtliga samarbetspartners är självklart certifierade och försäkrade. Vi kan erbjuda allt inom VVS, el, måleri och ventilation. Genom IF företagsförsäkring är vi fullt försäkrade. Hör av dig till oss idag via mail eller telefon för fri offert. Välkommen!

Läs vad 72 kunder tycker om Täby Bygg & Badrum AB 2

• Sofia D
    2021-07-23
    Gjorde ett bra jobb med helrenovering av vårt badrum och tvättstuga. Bra kommunikation i alla steg. Hade förväntat mig mer rådgivning och förslag på lösningar i planeringsfasen. Detta blev dock bättre när arbetet fortskred.
  • Håkan F
    2021-07-21
    Jag är mycket nöjd med renoveringen av vårt badrum. De gjorde verkligen ett toppjobb. Rekommenderar detta företag starkt. Mycket bra företag.
    2021-04-26
    Renovering badrum från grunden. Bra bemötande av företaget innan start. Under renoveringen var kommunikationen bristfällig. Upplevde att vi fick information sent och inte fick olika alternativ förklarat för oss. Arbetet försenades två veckor på grund av att skadade kakelplattor satts upp som sen fick rivas. Slutresultatet blev bra men processen kantades av en del problem och dålig kommunikation.
    Hej Mattias. Kul att du är nöjd över ert badrum. Badrummet blev verkligen fint. Mvh Dennis Täby Bygg & Badrum AB
    2021-04-14
    Ombyggnad av Badrum, wc samt del av kök.
    Mycket trevligt och proffsigt bemötande från alla inblandade!
    Visste att de var mycket kompetenta för uppgiften vilket var orsak till val av entreprenör.
    De levererade till och med bättre än våra förväntningar från offert till färdigt utförande! Rekommenderas alla dagar i veckan!!
    2021-02-17
    Blev rekommenderad att anlita TBB av en kollega inför en badrumsrenovering. Alltid blivit väl bemött och upplever TBB som mycket proffsiga med ordning och reda. Det är tryggt med en projektledare man alltid kan vända sig till som svarar, förklarar och informerar under renoveringens gång. De har behörigheter, försäkringar och håller sitt ord samt är mån om kunden. Mycket nöjd - anlita TBB!
    Hej Elin. Vi blir glada av att du är nöjd med oss! :) Täby Bygg & Badrum AB
    2021-02-02
    Vi anlitade TBB för totalrenovering av badrum samt byte av ett balkongräcke i vårt sekelskifteshus hösten 2020. De har överträffat förväntningarna med råge! Otroligt lyhörda, flexibla, noggranna, professionella och tålmodiga. Ett jättefint bollplank som kom med egna idéer på lösningar och förekom i planering och utförande. I vårt gamla hus uppkom en del överraskningar för samtliga hantverkare men allt fokus låg på att lösa uppgiften i stället för att fastna i problemen. Offerten var väldigt detaljerad och vi behövde aldrig känna oss lågprioriterade trots en höst präglad av Covid 19.
    Vill ni ha hantverkare som håller vad de lovar, dyker upp i tid, är kvalitetsmedvetna och har stort kundfokus är det Täby Bygg & Badrum ni ska anlita.
    Tack så mycket för ert fina omdöme. Täby Bygg & Badrum AB
  • Christer P
    2021-01-22
    Renovering kök och badrum. Målning väggar och diverse annat. Mycket bra bemötande. Lätta att få tag i. Lyhörda.
    Tack för Förtroendet. Vi ses igen Täby Bygg & Badrum AB
  • Yvonne Y
    2020-12-30
    Vi renoverade badrum samt 2 hallar och 2 sovrum.
    Proffesionellt utförande, väldigt lyhörda för hur vi ville det skulle se ut samt mycket trevliga hantverkare.
    2020-12-28
    Smidigt rakt igenom, från planering av köksrenovering och byte av golv i kök och hall, till genomfört arbete.
    Även kommunikationen var löpande bra, pragmatisk och löaningaprienterad.
    Vi är mycket nöjda med teamet från TBB och resultatet.
    2020-12-21
    Täby Bygg & Badrum gör en helrenovering av min lägenhet. Så här långt så har det fungerat väldigt bra och de är extremt trevliga och hjälpsamma med allt. Har några veckor kvar innan allt är klart. Men än så länge rekommenderar jag dem. De målar hela lägenheten, byter badrummet helt och även köket. De har även tagit bort ett glasrum som jag hade innomhus och lagt nytt parkettgolv.
    2020-10-28
    Har använt oss av tbb vid 2 tillfällen. Första jobbet var en totalrenovering - kök, 2 badrum, källare, tvättstuga och ytskikt. Andra jobbet var endast byta fösterfoder utomhus.
    2020-10-16
    Fick hjälp med spackling och tapetsering. Den mönstrade vävtapeten förvandlades till ett perfekt underlag för den mönsteranpassade tapeten.

Hantverkaren kom på utsatt tid, var snabb och effektiv. Jag är så nöjd med resultatet och kan varmt rekommendera Täby Bygg och Badrum!
  • Patrik G
    2020-10-12
    Allt fungerade enkelt, smidigt och utan problem.
    2020-09-23
    Renovering av pannrum/tvättrum. Rekommenderat av K-Rauta, gick på det.
    Trevligt bemötande men väldigt långt utdraget arbete med många dagar mellan olika sorters hantverkare, kakel, el, röris osv - totalt sett redan fyra veckor för vad som borde vara en veckas jobb, OK för en vecka extra torktid men ändå.
  • Mr K
    2020-09-21
    När känslan av kvalité, snabba återkopplingar och ärlighet bekräftas så är det såklart ingen tvekan att vi använder Täby Bygg & Badrum
    2020-06-08
    Kan varmt rekommendera detta byggföretag som har hållit tiderna och priserna samt varit väldigt bra bollplank under hela resan.
    2020-05-18
    Badrum

Alla på Täby bygg och badrum var väldigt proffsiga och alla var väldigt trevliga, vi är jätte nöjda med vårat badrum stort tack Täby bygg och badrum på återseende
    2020-05-14
    Jag gjorde om i kök (kakel, bänkskiva, fläkt och flytt av hyllor) och även lagning av en vägg. Var många involverade men var väldigt bra bemötande. Alla kändes verkligen som experter på sina respektive områden. De kom även med förslag som sparade mycket tid och pengar och löste allting på ett exemplariskt sätt. Det enda som gör att denna väldigt starka 4:a inte blir en 5:a är väl att de skulle kunna varit lite mer aktsamma. Blev något märke i golvet men det gick som tur var att lösa så att det i princip inte syntes. Mitt golv var sedan tidigare lite slitet men hade man lagt nytt golv hade det ju varit värre. Annars exemplariskt och synd att jag inte anlitade dem när jag målade om hela lägenheten året innan.
    2020-05-07
    Vi genomförde flera parallella projekt med TBB som totalentrepenör och är väldigt nöjda med hur vi blivit bemötta och med resultatet.

Vi har haft rätt mycket otur med trasiga varor levererade av tredje-part och bytta, och med småsaker som blivit fel och som dragit ut på tiden men TBB har på ett väldigt förtjänstfullt sätt planerat runt, faciliterat, och varit en aktiv del av lösningen.

Förtroende för entrepenören är ett nyckelvärde för oss och vi har förtroende för TBB.
  • WILLIAM L
    2020-03-07
    Det är första gången jag vänder mig till Täby Bygg & Badrum för byggarbeten, men definitivt inte den sista. TBB har renoverat ett medelstort badrum, där jag har velat peta, kravställa och tycka till om många detaljer och lösningar. TBB har varit väldigt lyhörda, och kommit med egna tips som blivit kanonbra. Genomgående under renovering har TBB varit tillgängliga för alla olika frågeställningar, arbetet har utförts helt enligt den tisplan som sattes och resultatet blev perfekt. Jag rekommenderar varmt Täby bygg & badrum.
    2020-02-16
    Snyggt utfört arbete av trevliga duktiga hantverkare. Men stökig projektledning där man t ex försökte gena och inte lägga plattor på hela flytspacklade golvytan (inte under köksskåp). Utfördes dock efter påtryckningar. Skador orsakade på anslutande parkett åtgärdades inte av fackmannamässigt kunnig personal (trots påtryckningar), vilket gav ett mindre bra att resultat.
    2020-01-29
    Renovera kök, badrum samt liten toalett. Är mycket nöjd. Allt enligt tidsplan. Fakturan stämde enligt offert.
    2020-01-26
    Målning av badrummet var bra, däremot sitter en skruv mitt i badrumsskåpet.
    Lackning av luckor var bra förutom att de spara klistermärket från tillverkaren olackat, man lämnade fel hål för handtagen. Målning av fronter gjordes utan tejp.
    Hej Annica. tack för din feedback och du kommer bli kontaktad av ansvarig arbetsledare på detta projekt! Mvh dennis Vd Täby bygg & badrum ab Täby Bygg & Badrum AB
    2020-01-23
    Vi är jätte nöjda med den service och professionalitet Täby Bygg & Badrum levererar.
    Kan varmt rekommendera dem.
    2020-01-22
    Installation av duschväggar bortforsling av badkar.
    Allt arbete genomfördes mkt professionellt och trevligt!
    Rekommenderar gärna!
    Faktureringen och helt korrekt.
    2019-12-25
    Fick snabbt offertsvar.
    Valde dock annan billigare leveramtör
    2019-12-21
    Jobbet OK utfört, men bristande kommunikation och ingen som helst projektledning.
    Hej Fredrik! Tack för din feedback! Det är lite tråkigt att du minns detta projekt som du gör. Jag minns ditt projekt från i somras med badrum och tvättstuga som en trevlig upplevelse med gott resultat! Jag kan inte minnas att det vara något som var konstigt från vår ledning till killarna. Visserligen under semester tider och mottagande på telefon kan ha varit något begränsat. Jobbet var klart på utsatt datum vill jag minns och att du var nöjd då! Jag minns att det var lite komplikationer på just kaklingen ni hade sett något framför er med fog i fog på fond vägg som tyvärr inte går när det är två olika plattor som diffar 1,5mm- 2mm som inte gick men att vi förklarade detta. Ni fick tid att fundera och att vi sedan några timmar senare gjorde efter era önskemål. Jag hoppas att ni ändå är nöjda över era våtrum och jag ska självklart kolla detta en extra gång men killarna. Jag önskar er en fin jul. Mvh Dennis Salminen Vd Täby bygg & badrum ab Täby Bygg & Badrum AB
    2019-12-17
    Täby B&B byggde ett litet teknikhus åt oss. Bygget blev bra men tyvärr lämnade de efter sig skräp och en massa fimpar på tomten trots att de visste att vi har både djur och barn. Kändes äckligt och oproffsigt.
    Hej Charlotte Tack för ett ärligt svar, sådan kritik tar vi hårt på och ska föras vidare till killarna. Tack för förtroendet Täby Bygg & Badrum AB
    2019-10-22
    Vi anlitade Täby Bygg & Badrum för nybyggnation av badrum och är över det stora hela otroligt nöjda.
    Bra kontakt med projektledare och hantverkare, kom i tid och levererade kvalité.
    2019-10-22
    Trygg firma med brett utbud av kompetenta yrkesgrupper.
    Täby Bygg & Badrum AB har levererat en helhetslösning med till min husrenovering.
    Rivare, Snickare, Målare, Elektriker samt rörmokare har de sammanstrålat med ett optimalt flöde för en smidig renovering.
    Vi är supernöjda!
    2019-09-30
    Vi anlitade Täby Bygg & Badrum för att renovera och bygga om ett större badrum till ett badrum och en klädkammare. Vi blev jättenöjda.

Vi fick bra hjälp genom hela processen. Tydlig och detaljerad offert, process som startade och slutade i tid samt fakturering som överensstämde med offerten. Kunnig, trevlig och lösningsorienterad personal. Enkla och bra att ha att göra med. Anlitar dem gärna igen!
  • Vvs T
    2019-07-12
    Vi jobbar som underentreprenörer till företaget. Mycket lätta att ha och göra med. Inga krusiduller. Håller vad som lovas och gör ett utmärkt arbete. Rekommenderas varmt.
    2019-07-07
    Snabbt, smidigt och på utsatt tid trots lite extra elarbete som inte var med i ursprungliga offerten.
    Rent o snyggt när dom var klara, kanon!
  • wessberg &
    2019-07-04
    Riktigt bra killar. Fina jobb och service-inriktade som få.
    2019-03-13
    Tack snälla Dennis med personal o ffa Henrik som tog sig an vårt badrum 2018 fast vi själva gjorde allt underjobb - inte självklart i hantverksbranschen! Vi byggde ut vårt hus helt själva, men ville få in hjälp med våtskikt o plattsättning, vilket Henrik gjorde med stort tålamod o bravur. Täby BB är en firma m yrkesstolthet som ni ska värna om! Hoppas ni trivs i ert nya hus förresten Henrik:)
    Försöker få sambon till att inte göra hela badrummet nere själv framöver;)
    Tack Märta för förtroendet och tack för fina ord! ? Henrik är en stjärna. Vi ses igen! ? Täby Bygg & Badrum AB
  • Negin L
    2018-08-02
    Rekommenderas varmt.
    Överträffar alltid våra förväntningar!

Tack för vårt fantastiska nya badrum och vår supermysig altan! Ses snart för nästa projekt!
    Tusen tack, vi ses snart igen. ? Täby Bygg & Badrum AB
    2018-05-31
    - Nytt badrum
    - Väldigt bra bemött.
    - Företaget levde absolut upp till förväntningarna. Blev klara 2 veckor innan lovad tid. Med bra resultat.
    - Badrummet blev bättre en vad vi hade hoppats på. Super bra hjälp stöd under hela projektet.
    Vi kan starkt rekommendera Täby Bygg & Badrum.
    2018-05-30
    Täby Bygg och Badrum AB anlitades för att renovera vårt badrum.

De var helt fantastiska från början till slut, genom hela processen. De hjälpte till med allt, stort som smått och var alltid lätta att få tag på. De höll tiden, var transparenta med samtliga kostnader och det bästa av allt; badrummet blev kanonfint!

Jag ger Täby Bygg och Badrum det högsta av betyg och mina varmaste rekommendationer.
    Tack lousie för ert fina omdöme. Är glad att vi fick hjälpa er med ert projekt och att ni blev nöjda med resultat. Mvh Dennis Täby Bygg & Badrum AB
    2018-05-30
    Utmärkt service, kanon personal .
    Riktigt smidigt allting!
    2018-05-03
    Efter en hel del dåliga erfarenheter av hantverkare så var det med en del oro jag lämnade över nycklarna till Täby Bygg & Badrum. Några veckor senare fick jag tillbaka nycklarna och mitt drömhem var klart! Totalrenovering av kök, tvättstuga, flytt av väggar, nya golv etc och allt gick enligt plan! Fantastiska att jobba med, hjälpte oss med alla frågor och extra jobb vi la till längs vägen och otroligt kunniga/hjälpsamma. Vi är så otroligt nöjda med precis allt!
    Tack för era fina ord. vad roligt att vi kunde ge er det resultat ni önskade. Hoppas vi ses igen. Med vänlig hälsning, Dennis med personal Täby Bygg & Badrum AB
    2017-09-19
    Första mötet med företaget var vid offertförfrågan.
    Två personer kom hem till oss och vi diskuterade upplägget.
    Vi fick ett mycket positivt intryck och jobbet skulle ta en månad.
    Datum för start skedde enligt plan. Under hela arbetets gång så
    var det 100%- ig uppställning från samtliga aktörer. När det uppstod några frågor och funderingar som vi hade, så var det lätt att få tag i ägarna och dom var väldigt tillmötesgående och löste problemen direkt. Alla inköp gjordes via företaget som kom med bra råd och tips. Dessutom gjorde dom ett mycket bra jobb som var klart på utlåvad tid.
    Vi kan varmt rekommendera ägarna Dennis och Emil som samarbetar med professionella företag.
    Tack Peter för dina fina ord. Vi hoppas ni trivs i ert nya badrum och vi snart ses igen. Mvh Dennis & Emil Täby Bygg & Badrum AB
    2017-04-26
    Mycket bra och professionellt från början till slut.
    Vi började med en ordentlig genomgång,vem som skulle köpa vad,samt tidsplan.
    Hela arbetet gick enligt planer utan strul .
    Jobbarna kom som de skulle och gjorde det som var planerat
    Även kostnadskalkylen höll.Jag kan verkligen rekommendera firman.
    2017-04-26
    Fantastiskt bemötande från början till slut. TBB renoverade två badrum och ett kök med väldigt bra resultat. Kan varmt rekommendera dem.
  • Robin S
    2017-04-25
    Mycket nöjd!
    Dennis och Emil skötte arbetet från A-Ö galant.
    Otroligt proffesionellt arbete och lösnings orienterade vid förändringar under arbetets gång.
    Kan varmt rekommenderas från en mycket nöjd familj.
    Väldigt roligt att ni är nöjda, vi ser fram emot att höra av er i framtiden. Tack Täby Bygg & Badrum AB
    2017-04-24
    Bra service och trevligt bemötande!
    Hittade smartare lösning också så jag slapp betala lika mycket som jag räknat med.
    2017-04-24
    Har precis fått hjälp med att renovera mina badrum. Otroligt professionellt jobb från början till slut. Alla inblandade gjorde ett lysande jobb och tider och kommunikation sköttes lysande av Dennis!

Otroligt nöjd med bemötande, service och hur jobbet genomfördes.

/Micke
    Vi tackar för fina ord och för förtroendet! Jag hoppas vi ses igen// Dennis Täby Bygg & Badrum AB
    2017-01-19
    Vi renoverade vårt badrum som är ganska stort och därför skulle kosta en hel del pengar. Vilket skapade viss oro innan vi valt företag. Vi fick kontakt med två unga killar som ingav förtroende och en informativ och prisvärd offert. Vi fick löfte om hjälp med bra inköpspriser på inredning och utrustning. Bygget startade på utsatt dag och sedan rullade bygget på dag för dag med snickare, rörmokare,målare och elektriker. Att det pågick verksamhet hela tiden och att alla killar var trevliga och tillmötesgående kände vi som väldigt positivt. Vi fick tips på bra ställen att köpa inredning från och visst material köpte firman ut åt oss. Bygget var klart på utsatt dag en månad senare. Vi är mycket nöjda med slutresultatet och skulle gärna anlita denna firma igen.
    2017-01-17
    Bra kommunikation med mig som beställare. Noggranna och höll tidplan.
  • Helén H
    2017-01-17
    De renoverade vårt badrum och blev jätte nöjd! Fick super bra hjälp och de tog sig verkligen tid oavsett tid på dygnet! Rekommenderas starkt!
    2017-01-16
    Flexibla och seriösa! Är riktigt nöjd med resultatet!