Takis

VÄTTEGRÄND 73, 192 75 Sollentuna — Visa karta

Vi bedriver byggnadsarbeten i stor Stockholm med inriktning på tak. TAKIS satsar kontinuerligt på utvekling och utbildning för att säkerhetsställa ett högt spetskompetens på våra uppdrag. Som takläggare tar vi vårt jobb på största allvar och värnar om vårt och kundens säkerhet i första hand. Vi utbildar oss för att kunna handskas med all hinder som kan uppstå på arbetsplatsen som t.ex. asbetshaltiga genomföringar.
Villavägen 23, 13738, VÄSTERHANINGE
Savalle Entreprenad
Susanne D:
Engagerad, pålitlig och noggrann. Vi anlitade Savalle Entreprenad för att montera vårt nya kök. Mycket nöjda!

Byggföretag nära Takis:

Ryttargatan 83, Upplands Väsby
Julia B:
Bra service, trevliga och pålitliga. Är jättenöjd med vårt nya kök! Kommer att anlita dom i framtiden när nya jobb ska genomföras.

Kistavägen 17, SOLLENTUNA
Varmt välkomna! Läs mer ›
Jan B:
Snabbt och skickligt bemötande. Korrekt hantverk och felet var åtgärdat på en gång

Disavägen 19, SOLLENTUNA
Tveka inte att höra av er för att få en offert! Läs mer ›
Annette G:
Jag har haft kontakt med företaget vid flera tillfällen, har haft hjälp med att bygga om hela mitt kök, som blev jätte bra, bytt ut gamla fö...

Lövängsvägen 10, UPPLANDS VÄSBY
Vi anpassar tjänster efter dina behov; Långsiktigt samarbete, Vi växer med uppdr... Läs mer ›
Mikael A:
Ordning och reda. Hakade på grannens offert på ommålning av vårt hus och kände mig väldigt nöjd efteråt.

Läs vad 50 kunder tycker om Takis

• Henk M
    Henk M skrev om Takis
    Takis har lagt om taket på vär länga. Väldigt professionellt, seriös bemötande och bra utfört!

kan rekommenderas.
  • Marianne J
    Marianne J skrev om Takis
    Vi tror att de har gjort ett bra arbete. De höll den utlovade tiden och höll snyggt under arbetes gång. Enda missen kan ha varit att vi inte blev medvetna om att vi kunde h behövt ett rasskydd för snön.
  • Milada B
    Milada B skrev om Takis
    Hej,
    Jag var väldigt nöjd med tåkbytet. Takis har gjort ett bra jobb. Det var lätt att kommunicera, kvalité var bra, de var snabba i utförandet, och priset var bra jämfört med andra. Tack för ett jätte bra jobb.

Med vänlig hälsning
    Milada
  • Lars-olov P
    Lars-olov P skrev om Takis
    Bytte av tak tegel med underpapp. Ägarna hade ett korrekt bemötande och tog tag i de problem som kom upp under arbetet. Enda problemet var när de inte på plats och man ville göra ett påpekande eller fråga. Hanverkarna kunde varken svenska eller engelska. Det var ända problemet för mig. Handen.
  • Brita S
    Brita S skrev om Takis
    Omläggning av tak med enkupigt tegel. Takis arbetade fort, hade minst fyra man på plats, vilket gjorde att allt blev klart inom mindre än två veckor, trots att vårt tak är ganska komplicerat. Lätt att kommunicera med ledningen som också verkade mycket kompetent. Prismässigt ligger företaget bra till. Plus för att den offert som ges är mycket tydlig. Vi lät en besiktningsman kontrollera taket. Han hittade bara några smärre detaljer som åtgärdades. Dock har vi ännu inte, efter flera påstötningar, fått den fotodokumentation på arbetet som utlovats. I övrigt nöjda.
  • Britt-marie T
    Britt-marie T skrev om Takis
    Taket på huset behövde läggas om och detta arbete gjordes helt perfekt från början till slut. Bra bemötande, erfarna, yrkesskickliga och artiga takläggare. Både den tid det skulle ta samt priset överensstämde med det utlovade. Både min man och jag är mycket nöjda och kan på det varmaste rekommendera Takis firma.

Britt-Marie Palm Thilander
  • Mats N
    Mats N skrev om Takis
    Takomläggning, betongpannor, med div extra arbeten, plåtarbeten runt takfönster, nya hängrännor och vindskivor etc.
    Utfördes snabbt och elegant. Ingav förtroende.
  • Margaretha G
    Margaretha G skrev om Takis
    Vårt tak på hus byggt 1954 behövde läggas om. Det handlade om att byta viss spont, lägga på ny takpapp och lägga nytt tegel. Takis hade gjort motsvarande arbete på två andra hus på samma gata och vi kunde både se hur fint det blivit och fick goda rekommendationer.
    Vi är mycket nöjda med resultat. Bemötandet var trevligt, korrekt och med snabb återkoppling under hela tiden. Vi blev dessutom imponerade av deras effektiva, metodiska arbetssätt och mycket trevliga arbetsteam.
  • Issa S
    Issa S skrev om Takis
    Rekomenderas varmt. Professionella och seriösa! Lade om mitt nuvarande tak och resultatet blev suveränt.
  • Olle H
    Olle H skrev om Takis
    Takis höll vad som utlovats i fråga om tid kostnad och utförande.
    Kan rekommendera företaget.
  • Helena B
    Helena B skrev om Takis
    Trevliga och tillmötesgående och bra att prata med. Väldigt bra service. De var snabba och gjorde ett bra jobb på vårt tak.
  • Jörgen K
    Jörgen K skrev om Takis
    Vi ger ett högt betyg, 5 på en femgradig skala. Snabbt, snyggt och proffesionellt takbyte och trevligt bemötande. Kan rekommendera Takis.
  • Hans S
    Hans S skrev om Takis
    Proffsigt bemötande. Bra med displaybilen där man kunde välja takpannor och stuprör. Snabbt utfört arbete. Snyggt städat när arbetet var klart.
  • Sven H
    Sven H skrev om Takis
    mycket bra grabbar som vet vad dom gör jobbet blir rätt och snabbt utfört. jag fick mitt tak omlagt papp läkt pannor
  • Mona L
    Mona L skrev om Takis
    Toppenbemötande. Omläggnng av tak till nya pannor. Har inte kunnat önskat mig bättre service m m.
    Allt fungerade perfekt och de arbetade väldigt målmedvetet och höll vad de lovat. Kan varmt rekommendera dem.
  • Bo E
    Bo E skrev om Takis
    Hej! Mycket nöjda med ett väl utfört arbete. Proffsigt utförande och städning och bortforsling av allt skräp inom tidsramen. Förutom detta trevliga människor att samarbeta med och lätt att tala med och att framföra mina synpunkter. Kan varmt rekommendera Takis. MVH Bo Enquist
  • Kristian N
    Kristian N skrev om Takis
    Snabba, proffsiga och vänliga. Mycket lätta att ha att göra med. Alltid tillgängliga på telefon och oerhört snabba på att agera när det gäller. Tydlig offert och tidplan. Hela takomläggningen var klar på fyra dagar. Vi är oerhört nöjda och har rekommenderat Takis till många grannar och vänner.
  • Gustaf L
    Gustaf L skrev om Takis
    Jag la om mitt tak och är nöjd med dem som leverantör.
  • Jonas J
    Jonas J skrev om Takis
    Byta av tak. Snabbt offertsvar, tydlig offert och bra pris.
    Ordning och reda under renoveringen, proffsigt arbete och bra kommunikation.
    Rekommenderas.
  • Johan N
    Johan N skrev om Takis
    Takrenovering. Bra bemötande och bra pris. Rekommenderas
  • Pernilla C
    Pernilla C skrev om Takis
    Snabb återkoppling vid offertförfrågan. Transaprent offert. Leverens iprincip i enlighet med offert - försening berodde på vår entreprenör. Mindre reklamation som kommer åtgärdas inom kort. Trevligt och professionellt bemötande.
  • Tomas W
    Tomas W skrev om Takis
    Jag köpte en komplett takomläggning av takis, de rev mitt gamla plåttak med underliggande spåntak som låg på mycket gamal form av råspont.
    Det vart mycket mer jobb att riva än de trodde men det orsakade inte någon kostnadökning. Det var just denna perioden väldigt blåsigt, vilket gjorde att det tog längre tid än den veckan som var sagt. Trots det var det aldrig någon stress utan fokus låg på att göra allting rätt.

första dagen varlade det om en kostnadsökning på 3 kkr. Det var den enda tillkommande kostnaden som blev, oriligt snygt att varslra redan första dagen och sedan att det inte tillkom mer.

Jag är nöjd med arbetet och bemötandet, alla inblandade var trevliga personer
  • Jesper E
    Jesper E skrev om Takis
    Takis agerar mycket proffsigt genom hela processen från offert till slutbesiktning. De lyssnar mycket bra på kunden och presenterar alltid lösningar i linje med kundens önskemål. Även vid problem som t ex försenad leverans av material så såg de till att vi som kunder ändå var nöjda. Rekommenderas varmt!
  • Karin M
    Karin M skrev om Takis
    Väldigt bra och trevligt bemötande.
    Mycket bra i tid utfört arbete.

Totala upplevelsen är Utmärkt!!!
  • Owe J
    Owe J skrev om Takis
    Bra kundbemötande, professionellt utförd takomläggning till bra pris.
    En suverän offert innehållande utförlig beskrivning & tidsplan som följdes till punkt...
    Effektivt utfört arbete till vår belåtenhet.
  • Lars T
    Lars T skrev om Takis
    Jag är supernöjd med allt.
    De kom i tid, höll vad de lovade och gjorde även det där lilla extra som jag inte hade bett om, men blev kanon.
    Vi anlitade dem även till vårt altanbygge, det blev över förväntan!!
    Jag rekommenderar verkligen Takis.
  • Anna-Karin H
    Anna-Karin H skrev om Takis
    Takläggning. Seriöst och utmärkt jobb.
  • Evy V
    Evy V skrev om Takis
    Kan rekommendera Takis, de utförde ett väldigt bra arbete hos oss.
  • Tedros a
    Tedros a skrev om Takis
    Mycket bra jobb, trevlig bemötande ifrån företaget. Bra jobb jag tackar.
  • Per H
    Per H skrev om Takis
    Anlitade dem för omläggning av tegeltak på 20-tals hus.
    Bra bemötande och bra genomfört jobb, rekommenderas!
  • Darko R
    Darko R skrev om Takis
    Bra killar som verkligen håller avtal tid och kvalite.
  • Kersti U
    Kersti U skrev om Takis
    Takis lade ett nytt tak i röd betongtegel på vårt hus. All kontakt med företagets personal var väldigt positivt och det kändes att de verkligen ville göra sitt bästa, trots att det blev vissa förseningar, som de egentligen inte var orsak till.
    Vi är väldigt nöjda med resultatet och bemötandet och kan vekligen rekommendera Takis till andra kunder. Vi var också mycket nöjda med priset.
  • Marja M
    Marja M skrev om Takis
    Takis Tak bytte tak till mitt hus i somras. De arbetade snabbt, effektivt och bra. Bemötandet var artigt och proffsigt.Inga frågor betraktades som dumma och inga önskemål var omöjliga. De höll den avtalade tiden, städade efter sig och var allmänt trevliga.
    Jag kan varmt rekommendera firman.
  • Elisabeth S
    Elisabeth S skrev om Takis
    Vi har mycket god erfarenhet av Takis. Trevliga. artiga, noggranna skickliga och snabba. Takarbetet genomfördes med bravur enligt planen. Det var riktigt kul att ha med dem att göra. Kan rekommendera dem till vänner och grannar. Den enda anmärkningen är att man skulle önska att de oftare hade egen säkerhetsutrusning på för deras egen skull.Ser fram emot att anlita dem även för andra hantverksjobb.
  • Anette H
    Anette H skrev om Takis
    Takis vann vår takomläggnng bland 10 andra anbudsgivare. De låg bra i pris men framförallt framstod de som professionella och kunde sin sak. De gav kontinuerlig info under arbetes gång, förklarade varför de gjorde si eller så, arbetade på effektivt, hade säkerhetstänk i fråga om arbetsmiljö och föreslog förbättringar för husets hälsa.

De höll tiden och priset. Allt gick smidigt.
  • Håkan L
    Håkan L skrev om Takis
    Mycket bra val! Av 7 offerter jag tog in var visade Takis det bästa förslaget i matrialval, pris och service. De höll vad de lovade med ett proffsigt och trevligt genomförande.
    /Håkan
  • Mojeeb A
    Mojeeb A skrev om Takis
    The company was very good. They gave us a very good price for the changing of the roof. They completer their work very quickly and did the work very nicely. We will defiantly recommend them to others.
  • Göran W
    Göran W skrev om Takis
    Bemötandet var mycket trevligt.
    Förväntningarna motsvarade mycket bra vad man kunde hoppas på.
  • Mia W
    Mia W skrev om Takis
    Mycket bra genomfört och enl tidsplan rekommenderar varmt
  • Juliet E
    Juliet E skrev om Takis
    Jättebra firma, som jag anlitat. Bra arbete och snabbt gjort. Kan varmt rekommenderas.
    Juliet Engzell
  • jörg e
    jörg e skrev om Takis
    De är trevliga lämnar bra pris och gör ett bra jobb!
  • Leif E
    Leif E skrev om Takis
    Bra killar, lätta att ha att göra med och även att få kontakt med. Väntar dock med att få hjälp med ett par saker, är ganska säker på att det ordnar sig
  • Glen A
    Glen A skrev om Takis
    Visa stort kunnande. Trevliga samt höll vad dom lovade. Tak omläggningen på garaget blev väldig snygg gjort.
  • Karin M
    Karin M skrev om Takis
    Mycket prisvärda och proffsiga i sin approach mot kunden. Snabba. Trevliga och tillmötesgående! Rekommenderar!
  • Anna H
    Anna H skrev om Takis
    Snabbt och bra utfört. Höll vad de lovade och var mycket trevliga och gav ett mycket bra intryck.
  • Thérèse W
    Thérèse W skrev om Takis
    Hej, Vi är mycket nöjda med Takis. De var noggranna och professionella och utförde arbetet inom avtalad tid.
  • Stina B
    Stina B skrev om Takis
    Höll vad de lovade. Bra bemötande. Trevliga. Bra utfört arbete. Rekommenderar de gärna!
  • Magnus H
    Magnus H skrev om Takis
    Snabba och smidiga att ha och göra med. Bra bemötande och berättade vilka moment de jobbade med fortlöpande och hur de låg gentemot tidsplan.
  • curt e
    5. Fakturerade enligt överenskommelse
    6. Städade ordentligt efter sig
  • Thorbjörn K
    Thorbjörn K skrev om Takis
    Det här var bland de bästa hantverkare jag anlitat. Förklarade vad som behövde göras och hur, kom i tid, gjorde mer än de behövde (målade tex nedersta bärläkten för att den inte skulle synas under pannorna). Trevliga killar dessutom.

Jag har inget negativt att säga, vilket ju får sägas vara exceptionellt. Taket blev för övrigt sjukt snyggt, jag är glad att jag vågade ta svarta pannor på rekommendation av Takis.

VÄTTEGRÄND 73, 192 75 Sollentuna