Tele2 AB

Skeppsbron 18, 111 30 Stockholm — Visa karta

Läs vad 57 kunder tycker om Tele2 AB

• Anders
    Anders   skrev om Tele2 AB
    Trevligt bemötande från kundtjänst. Tyvärr är de inte vidare kompetenta.
    Månad ut och månad in får jag löften om att mitt problem ska lösas. Varje gång säger man.
    - Nu, den här gången ska det bli gjort.
    Och ändå har inget hänt ännu.
    Tröttsamt dåligt företag.

Tillägg:
    Det har nu gått 5 månader sedan jag först kontaktade Tele2. Och äntligen har Tele2 löst problemet.
  • Sara  A
    Sara A skrev om Tele2 AB
    Jag har ofta blivit bra bemött av Tele2 i mina ca. fem år som jag varit kund hos dem men de senaste tre och en halv månader har verkligen varit under all kritik!

I början av juni lämnade jag in min iPhone 5s på lagning pga av en vattenskada (vilket min försäkring täckte). Jag har än idag inte fått tillbaka den. Jag var i kontakt med en trevlig tjej för ca. 5-6 veckor sedan och hon kompenserade mig med två fria månader och gratis självrisk (600kr) för att jag väntat så länge på min telefon samt för att jag blivit runtbollad flera gånger. Nu är min telefon klar men de vägrar att skicka telefonen till mig om inte jag betalar de 600kr som Tele2 sa att de skulle stå för.

Detta tycker jag är helt oacceptabelt, jag är en betalande kund som inte fått den service som jag blivit lovad och betalar för.
    Jag kräver att någon som har behörighet att lösa mitt problem att kontakta mig.
    Det är tråkigt att man eventuellt ska behöva ta till rättsliga medel för att ingen "vill" ta tag i mitt ärende.

Jag heter Sara Korkut Alcon och har 0720078468.
    Tack på förhand
  • Wast E
    Wast E skrev om Tele2 AB
    Sänkt nedladdningsgränsen till nu 50 Gb per månad från förut obegränsat.
    Ockerpriser om man vill köpa till mer surf.
    UNDVIK !
  • Martin S
    Martin S skrev om Tele2 AB
    Väldigt osmart av er tele2

Ni verkar vara det mest bedrövliga företaget som finns, efter haft 18mån med ett utlovat 4g och jag kom knappt ut med 3g och rooaming oftast, och sedan efter abonemang gått ut ringer jag till Osylivan på Tele2 och vi pratar och får ett nytt erbjudande med utlovat att har jag surfat upp all data så ska den gå ner i hastighet annars är det väl lika bra att jag fyller på min teliasticka på kiosken och han förstod vad jag menade.(men avtalet blev inte så som han lovade) Tecknar nytt abonemang och det är ju 4g och det tog lång tid innan jag fick stickan ca 3veckor sedan men ändå så får jag betala från nytecknandet från januari månad, idag klipptes det och jag ringer och frågar så säger den jag pratade med att mitt abonemang är så och då berättade jag att jag ska anmäla dem, men kommer att gå ett steg uterligare utanför KO och Telekområdgivningen, Jag stämmer tele2 för det första abonemanget samt dessa dagar jag blir utan och kommer att samla in så mycket jag bara kan om inte tele2 släpper så jag kan surfa även om jag har använt upp datan Ni får en kort frist går inte detta så säger jag upp det helt, Arg användare av lurendrejeriföretag som lurat mej.
    Ni verkar också vara det företag som får mest anmälningar på sej.
  • Robin
    Robin skrev om Tele2 AB
    Har varit kund i flera år och min mobil pajjar ringer för att förlänga abonnemanget (obs att det ligger löpande utan kontraktstid) deras winback avdelning svarar och jag informerar om mitt problem får ett erbjudande och säljaren lova att ringa inom en timme så att jag får tid på mig att kolla på andra operatörer. (Trevlig säljare och kunnig, inget dåligt mot han)

Däremot ringer jag sedan upp då säljaren i fråga glömt att ringa upp mig eller kanske missat det, får då kontakt med en tjej som svarar otrevligt på deras winback avdelning. Jag informerar att jag vill säga upp och hon lägger in avslutet.

Vad är det för winback? jag har jobbat på 2 olika winbacks avdelningar och det minsta man kan göra att ge kunden ett erbjudande för att få denne att stanna kvar. Hon visade absolut inget intresse och jag har nu gått vidare till telenor i mån om att dom kanske tar hand om sina kunder.

Denna tjej som svarade på tele2 winback avdelning kan inte försäljning och bör inte sitta där, chefen på den avdelningen bör kontrollera tjejens samtal och kvalité, hon var bland det sämsta säljarna jag kontaktat inom tele branschens historia. Pinsamt tele2!
  • Kire N
    Kire N skrev om Tele2 AB
    TL;DR De kan inte flytta bredband eller stänga av tjänster.

Trevlig kundtjänst men otroligt dålig service.

Tele2 levererade bredband till mig på deras egna "stadsnät" (LAN tjänsten) och den fungerade utmärkt(Bättre än förväntat). Men när jag väl ville flytta den pga en flytt så var de helt efter.
    Först fanns inte adressen som jag ville flytta bredbandet. Ringde Luleå Stadsnät som svarade att det skulle gå på den adressen. Ringde sedan Tele2 igen för att säga att de inte hade adressen i deras system. Första supporten kunde inte hjälpa mig (Helt väntat) andra supporten svarade att de som hade hand om det skulle ringa senare. Hittils hade allt varit frid och fröjd, inga större problem.

Någon dag senare fick jag ett samtal från Tele2 att adressen nu fanns! (WOHO tänkte jag)

När jag väl hade sagt att jag strax skulle flytta från Luleå då jag kommer byta stad inför nästa termin och att de skulle behöva vara klara innan den 10de juni för att jag då skulle lämna Luleå för hela sommaren och jag ville att allt skulle funka felfritt innan jag drog. Pratade även om att det var hos en kompis detta skulle installeras.

De sa att det skulle vara möjligt att flytta tjänsten till den 8de så att jag kunde hinna kolla att allt funkade bra, detta gick ju självklart inte som plannerat.
    Den 7de ringde de mig och sade att jag inte var den som var registrerad på den nya adressen. Då svarade jag att nej som jag sagt är det en kompis lägenhet, nämnde namnet på personen och de sa att allt hade avbrutits och de behövde sätta in allt igen. Varpå jag svarade att den 10de åker jag tidig morgon (03.00) och om något skulle strula så skulle jag inte kunna arbeta med min hemdator under sommaren. De svarade att de skulle skynda så mycket de kunde och att det skulle vara klart SENAST den 9onde.

Mitt nät dog som plannerat den 8de från min egna lägenhet och det skulle ha flyttats till den nya. Fine tänkte jag och väntade på att det skulle flytta till den andra lägenheten. Den 10de hade de fortfarande inte flyttat bredbandet till den nya lägenheten. Jag väntade till den 12 med att ringa och avbryta abonemanget då jag hoppades att de skulle kunna byta.

Den 12de ringer jag och säger att de ska säga upp abonemanget och tänkte kräva kompensation för alla gånger jag hade behövt ringa dem och rätta deras fel och misstag men det visade sig att jag kunde säga upp det rakt av utan någon slutfaktura. Supporten sade att det gamla var uppsagt och att det nya gällde ångersrätten på. "MEN NEJ!" svarade Tele2 när jag för någon dag sen fick en faktura för bredband mellan den 7/6 till de 6/7 på 299kr, för en tjänst jag fick hela 1 dag av.

Jag tänker inte betala för ett bredband jag fick 1 dag av för att det sedan skulle stängas av. Flytten funkade inte alls inom den tidsramen som jag fick lovad. Inget funkade som det skulle!
  • Jung F
    Jung F skrev om Tele2 AB
    Väldigt otrevligt bemötande av kundservice.Kundtjänstemannen skrek nästan när man ville avsluta 4G mobilt bredband abonnemanget.
    Övrigt 4G mobilt bredband är bara ett bluff.Du får låg hastighet och betalar mer.
    Jag ringde de 2013-05-16 och fick uppleva värdens sämsta kundservice.
  • Victor F
    Victor F skrev om Tele2 AB
    Tele2 är en stor bluff. Internet (ADSL) fungerar inte här i Tullinge villaområde 20 kilometer från Stureplan. Kopplar ner ständigt och modemet visar att signal/brusvärdet går ner till - 1 dB (minus). Trots upprepade klagomål, ingen åtgärd fastän en tekniker varit här och sagt att det är fel på kaplarna hit. Samma skit med 4G, existerar inte här. 3G fungerar inte med Skype. Ne, VARNING FÖR TELE2 !!!!!!
  • Elias E
    Elias E skrev om Tele2 AB
    Hej, har haft Tele2 10mib ett bra tag nu och jag rekomenderar STARKT att undvika dom så gott det går!

Under 2 månaders tid har mitt internet varit i praktiskt taget oanvändbart.
    Enligt bredbandskollen som jag har kört ett par gånger om dagen så har jag mellan 0.10 - 0,50 mib upp/ner.

Har ringt in till dem och klagat lungorna av mig men ingenting tycks hjälpa.
    De bad mig att köra ett par tester som skulle göras under 1 veckas tid (Att ens fortsätta med detta problem i 1 vecka lät helt absurt).
    Gjorde iaf detta och de beslutade sig för att skicka ärendet till deras IT-tekniker som jag fick svar efter 2 veckor tid (Nu har det gått 1 månad efter problemet uppstod)
    Under de 2 veckorna har jag skickat in flertal mails utan att fått något svar, fick tillslut ett svar som sa "Ursäkta att vi inte svarat men vi har haft strul med vår mail"
    Då borde man tänka efter hur allvarliga dom är med att kolla mailen om de låter det gå 2 veckors tid innan de gör något åt saken, inte nog med det så svarade inte de på några av mina mail utan skickade endast det som ett svar.

Efter ca 1 vecka efter de bad om ursäkt om att inte svara på mina mail så får jag ett mail som det i princip står "Är det bra nu?"
    - NEJ. absolut inte, fixa det förbannade problemet.

Det går en bra tid med en massa elände innan det besultar sig för att ringa mig och fråga samma fråga igen.
    De får samma svar, inget är förändrat, då ville dem att jag skulle testa att bortse ifrån routern jag har så den går direkt till vägguttaget. (Vilket jag alltid testar så fort problemet uppstår).
    Säger att jag redan testat det flera gånger och att samma problem uppstår, och då ska dom tydligen titta till problemet igen, de säger att de kommer ringa upp mig dagen efter vilket dom inte gör.
    Några dagar senare ringer jag upp dom för att kolla vad fan som dom sysslar med och får inget korrekt svar.
    "Vi skickar in ditt ärende till våra IT-tekniker igen"
    (Vart i helvete har mitt ärende legat under alla dessa veckor då?!)

Ringde in till dem för 2 dagar sen och sa att de inte behöver skicka ut 2 månaders fakturor för att jag inte fått det jag betalat på men då insisterade de på att skicka ut fakturorna ändå!(Det måste ha gått en lång tid eller så måste vi åtgärda problemet innan ni kan bli kompenserade) VAD I HELVETE TYCKER DOM ÄR LÅNG TID KAN MAN FRÅGA SIG?!

Helt jävla dumma i huvudet är dom med 0 respekt för sina kunder och är helt oseriösa!!

Skulle aldrig i mitt liv kunna rekommendera Tele2 till någon, inte ens min värsta fiende!!

Mitt problem har fortfarande inte åtgärdats!

Håll er borta för guds skull!!
  • Daniel K
    Daniel K skrev om Tele2 AB
    Dom skickar ut påminelse avgift separat 3veckor efter dom fått sina pengar??? Som dessutom bara var ett "par dagar" sent?? Hur är det möjligt att påminna nån att betala 3veckor efter betalt är det en påminelse? Snacka om gnidna och vill lura sina kunder så mycke som går!
  • Anders K
    Anders K skrev om Tele2 AB
    Tele2 gick med på att avsluta min mammas abonnemang som hon aldrig beställt om vi inte krävde kopia på avtalet. Dessutom försökte de få mig att betala dubbla fakturor varje månad i över 1 år. Det enda Tele2 är bra på är att göra TV-reklam.
  • Anna S
    Anna S skrev om Tele2 AB
    Ljuger och idiot förklarar kunder vafan blir riktigt förbannad
  • Rikard P
    Rikard P skrev om Tele2 AB
    Mobilt bredband. Får sitta i deras support minst en gång i veckan. Tar 40 minuter att komma fram. Kommer aldrig upp i utlovad hastighet. Kommer säga upp abonnemanget så fort det är möjligt.
  • Sassa Z
    Sassa Z skrev om Tele2 AB
    Jag ska fatta mig kort...
    JÄVLA SKIT FÖRETAG SÄGER JAG!

* Jag har fått två nya mobiler från deras telefonbutik som inte fungerat. Var av dom aldrig hittar nått fel på telefonerna vid service.

* Usel teckning

* Okunnig personal som aldrig kunnat hjälpa mig med mina problem. Dom ljuger o hittar på istället för att bekräfta sin okunskap.

* Dyra var av man får betala för sånt som inte fungerar.

* Deras app Mitt TELE2 fungerar inte.

Summa:
    Totalt värdelöst! Säger som en annan redan gjort, det var bättre när det var Comviq. O jag lovar att jag kommer säga upp allt jag har hos dom så fort mitt avtal går ut!!
    Det har bara varit problem sen jag skaffade Tele2!

Jävla skit företag!

STOR VARNING!
    Ni blir blåsta
  • Birgitta K
    Birgitta K skrev om Tele2 AB
    Hm låt mig uttrycka mig klart. Skitföretag!! Ett gäng lobotomerade apor som fullkomligt skiter i allt som har med era kunder att göra.
    Martin S gillar detta
  • Hans T
    Hans T skrev om Tele2 AB
    har försökt avsluta ett dyrt abonemang sen i juli :( dom säger samma sak varje gång,,, ehh vi ser inte att du har skickat in nån uppsägning av abonemanget,, men vi kan säga upp det f.o.m idag å 3 mån framåt,,, !!
    Så ha dom gjort nu för 3:e ggn !!!
    Ja e en idiot som betalar ????
  • Rolf N
    Rolf N skrev om Tele2 AB
    Lita inte på muntliga avtal med Tele2.
    Trots inspelade avtal med deras säljare säger de att det inte är giltigt. Jag fick även en bekräftelse på det frånn dem men den är tydligen inte heller värd pappret den är skriven på.

Välj annan operatör!
    Martin S gillar detta
  • Jonas D
    Jonas D skrev om Tele2 AB
    Aldrig träffat på ett företag med så dålig service. Efter åtskilliga misstag så kan dem inte ens makulera en faktura och skicka ut en faktura med rätt belopp på. Detta går inte i deras system säger det...lögn. Under all kritik. Har ni tele2 idag...byt! Välj någon annan aktör på marknaden istället.
  • Karin A
    Karin A skrev om Tele2 AB
    Just det, bara fiffel med mobilsurf. Har skickat tillbaks modemet med fotobevis att det skickats per post.f Efter bestridande av faktura per rek. brev, har de mage att återkomma med samma fordran.
    Anlita aldrig detta företag!
    Karin
  • christian e
    christian e skrev om Tele2 AB
    Fiffel med fakturor, fiffel med fakturavgift som inte försvinner trots att man ringt flera gånger aviserat för att få pdf-faktura.

Dålig kundsupport och ofta fel i fakturorna.

Kommer välja annan aktör i framtiden.
  • Anonym A
    Anonym A skrev om Tele2 AB
    Tack Tele2! Flera med mig har sänkt priset med 1000 lappar här i Göteborg genom att byta till eran tripleplay från idioterna på ComHem och deras så kallade "combo". Nu har jag råd med tv, bredband och telefoni. Aldrig någon störning på de åren jag har haft er (tele2). Smart av ComHem att höja medians ni sänker. Mina vänner skall byta upp sig i sommar, Tack!
  • Miklos M
    Miklos M skrev om Tele2 AB
    Om det inte vore för att dom är så sjukt billiga skulle jag byta operatör för jag har haft konstant problem i flera år med deras mobiltäckning oavsett telefonmodell, flera simkortsbyten och till slut fick jag avsluta mitt abonnemang och öppna ett nytt för att bli av med problemet att samtalen bryts vid var 5:e minut. Dessutom har dom mage att ta betalt för ett nytt simkort när man bara har konstanta problem och får rådet av supporten att byta simkort i felsökningssyfte. Tele2 var bra på den tiden om hette Comviq, jag blev kund 1997 och då var allt bra men dom senaste 4-5 åren har det bara varit problem.
  • Jenny
    Jenny skrev om Tele2 AB
    Bästa mobiloperatören i mitt tycke. Jag har haft abonnemang hos dem sedan 1997 och aldrig ångrat mig. Jag har ringt från halva Europa, alltid fått humana fakturor. Jag har alltid bra mobiltäckning (beror det på val av telefon och nät?), jag har alltid fått bra support om jag behövt, kundtjänst har alltid givit mig korrekt information och bra bemötande. Att de idag dessutom är klart mest prisvärda gör att jag självklart stannar kvar som kund och gärna rekommenderar. Enda problemet jag egentligen haft var med e-fakturorna som bytte avsändare ett par gånger vilket gjorde att de inte nådde mitt bankkonto direkt. Jag hann dock upptäcka detta i tid och kunde godkänna dem manuellt.
  • Christian
    Christian skrev om Tele2 AB
    Behöll mitt positiva omdöme för Tele2 i flera år innan jag insåg att företaget bara är luft. De levererar bra prestanda när det gäller gårdagens teknik, dvs GSM-tekniken. Idag är Tele2 ute ur leken enligt mitt tycke. Skulle kunna tänka mig att välja Tele2 igen, men de har lyckats dra på sig en karenstid på 20 år och behöver nu bevisa att de duger.

Undvik det sjunkande skeppet säger jag bara så slipper ni sitta missnöjda med ett mobilabonnemang i flera år.
  • Vaya P
    Vaya P skrev om Tele2 AB
    Jag tycker att deras kundtjänst har vänligt bemötande. Kommer alltid ut på nätet som jag ska på mitt mobila bredband. Ett minus är bindningstiden på varenda paket de har.
  • Bengt E
    Bengt E skrev om Tele2 AB
  • Diskad L
    Diskad L skrev om Tele2 AB
    Tänkte byta till Tele2 och ringde Kundtjänst. Där var man glad att man ville bli kund och naturligtvis registrerade han in mig. Fick frågan om han kunde ordna denna förflyttning direkt via telefon. Då jag läst flera dåliga rekommendationer och sett i media hur denna "förflyttning" fungerar dåligt, ville jag undvika detta genom att neka och begära inskickat papper istället. Han på Kundtjänst lovade ordna detta.
    Dagarna gick och veckorna med, men inga papper om telefonförflyttning kom. Eftersom kundtjänster oftast är bemannade med callcenter och oengagerad personal kavlade jag upp ärmarna för att försöka ta mig telefonledes till huvudkontorets reklamationsavdelning eller liknande. Syftet med detta var att mitt klagomål skulle komma så högt upp i organisationen som möjligt och säkerställa att den inte "försvinner" såsom mina förflyttningspapper gjorde.
    Sagt och gjort, efter någon timmes telefonerande och surfande på nätet kom jag åt dom "riktiga" personerna som tog emot mitt klagomål ovan. Han var också intresserad av att veta vad jag hette och så, men till det svarade jag att jag inte längre var intresserad av att bli kund hos Tele2 i och med att hela förfarandet fallerade vid första kontakten med Kundtjänst.
    Man säger att kunden röstar med plånboken.
  • Anders K
    Anders K skrev om Tele2 AB
    Känns som jag sticker ut hakan men jag är faktiskt en riktigt, riktigt nöjd Tele2 kund. Kör deras mobilabonnemang och en 3G/4G pinne och det funkar riktigt bra. Kan hålla med vissa tidigare talare om att deras fakturor inte alltid är rätt men i övrigt tycker jag att det funkar bra. Täckningen (där jag rör mig Göteborg-Malmö) är utmärkt och dom börjar få upp rätt många 4G-spottar som levererar SNABB trafik när det behövs.
    Sara S, Nikke L gillar detta
  • olle b
    olle b skrev om Tele2 AB
    tele2 är en riktig scam. t.ex; de fortsätter ta betalt 89kr för tilläggstjänsten "mobilsurf midi" trots att den inte ens finns längre, och att de ersatt den med "mobilsurf medium" för 59 kr, dock sänker de inte priset utan man måste själv ringa in och påtala att man ska få det lägre priset annars fortsätter de fakturera 89 kr. lol
  • Elin Å
    Elin Å skrev om Tele2 AB
    Sedan jag tecknade ett avtal via internet på ett snackisabonnemang för min mobil, har inte en enda faktura varit rätt. Först tog de betalt för ytterligare ett telefonnummer, inklusive tjänster som jag aldrig porterat över (!) och nu när det korrekta telefonnumret officiellt överlåtits till mig (från släkting), har jag enligt dem plötsligt ett nytt abonnemang, eftersom jag fyllde i alla uppgifter på lappen. Och nu vill de att jag skall betala för det nya, dyrare abonnemanget och göra en ny överskrivelse för att få det ursprungliga abonnemanget, som är det enda jag någonsin godkänt.

Alla på kundservice ger olika (och motstridiga) besked till varför det blivit fel, men vill alltid avsluta med att jag måste betala något och krångla med mer papper på grund av deras fel. När man ber att få tala med överordnad, måste det skapas ett ärende och de skall ringa upp. Så här står jag nu (sedan i förre går) och väntar på att överordnad skall ringa upp. Och har jag rätt lär jag väl stå här än imorgon...

Men av övriga recensioner att döma är jag ju inte ensam om att få ett uselt bemötande!

Och här står jag en vecka senare. Ingen har ringt, men jag har försökt kontakta dem många gånger, men de vägrar att koppla vidare till chef. Igår lovade den jag pratade med att han eller chefen skulle återkomma inom några minuter. Ingen ringde självklart på hela dagen!!! Sitter nu i kö till deras kundtjänst. Få se vad som händer idag.

Det känns svårt att tro, men efter nästan en hel timme i telefon träffade jag slutligen på en människa som faktiskt förstod betydelsen av ordet kundtjänst. Efter att ha talat med fyra personer som antingen kopplade mig vidare, eller hävdade att det inte fanns någonting att göra utan att de bara agerat i enlighet med sina rutiner (en ville till och med hävda att jag inte ens skulle kunna få byta tillbaka till det abonnemang jag egentligen tecknat utan att lösa ut det abonnemang de lagt mig på för kostnaden av månadsavgiften på cirka 79 kronor för 24 månader!!!)och att allt var kört, fick jag slutligen tag på en intelligent och vettig människa.

Hur man kan sköta ett företag där de flesta på arbetsplatsen (läs kundtjänst) inte förstår sin jobb-beskrivning är obegripligt, men för att dra någon slutsats av det här: Ge inte upp! När du som mest betvivlar att det finns något vett och någon tjänstvillighet och att Tele2 tror att de kan behandla sina kunder hur som helst, så dyker det upp en vettig person. Så skriv ner allt de säger och fortsätt ringa. De enda gånger jag har fått hjälp är när jag har blivit kopplad till någon som hanterar lite "svårare fall".

Jag finner det också intressant att Tele2 systematiskt gör det omöjligt för dig att få prata med någon chef. De vägrar konstant att koppla dig vidare eller lämna ut några telefonnummer, vilket i mina ögon är fult på gränsen till kriminellt. De säger att de skapar ett ärende och att en chef skall ringa upp inom 3-5 arbetsdagar, men det gör de inte!
    Tele2 må ha billiga abonnemang, men på grund av mina erfarenheter kan jag tyvärr inte rekommendera dem över huvud taget.

Och tänk, när man hade blivit lovad att allt är klart, dyker det upp ytterligare en faktura! En faktura som enligt senaste mötet inte borde kunna existera. Trött, men med viss förtröstan (efter samtalet med den enda hjälpsamme) ringer jag återigen kund"tjänst", endast för att få bekräftat att systemen har löpt om vart annat och att det bara är att riva fakturan. Dumt nog bad jag inte genast att få bli kopplad till "de svårare fallen", och (konstigt nog) blir jag ännu förvånad över att finna att kvinnan jag pratar med vill hävda att jag visst skulle betala den, och att uppgörelsen av kreditfakturan innebar endast att jag betalade av månadsavgiften på numret jag aldrig hade porterat eller bett om att få ihopkopplat - det som den enda vettige jag träffat på före förra veckan lovade mig skulle vara klart redan för en månad sedan. Klart, betyder här att de verkade inse att de gjort fel och aldrig skulle ha debiterat mig för den. Samtalen slutade med att jag fick kasta på luren och blev så hes (av tillbakahållen ilska!!!) att jag nu har svårt att tala. :) Hur lätt är det nu att ringa till kundtjänst och fortsätta slåss för sin rätt.

Idag (6/4 2011) har jag tagit ännu en dunst med Tele2. Efter att ha dragit mitt ärende för fyra personer, verkar det vara avklarat. Vi får väl se...
    GOGO T, Fredrik E gillar detta
  • Bengt O
    Bengt O skrev om Tele2 AB
    Har tecknat ett avtal på bredband där jag ska betala 229 kr/månad, men har fått betala 279 kr/månad i 2 år, trots att jag ringt in 7 gånger och påtalat detta.
  • Andreas v
    Andreas v skrev om Tele2 AB
    Idioter som jobbar där helt enkelt. Står och ljuger och snackar om saker de inte har en aning om. Kan ingenting. Orkar inte titta på en när man pratar med dem.
  • Fredrik E
    Fredrik E skrev om Tele2 AB
    Det här riktar sig främst till Tele2s kundtjänst och har ytterst lite med deras produkter att göra.

Okunnig kundtjänst? Vad fasen gör man då i kundtjänsten? Vet inte hur många olika personer jag pratat med i Tele2s kundtjänst, men kunskap om någonting verkar ingen riktigt besitta.

Tog nu senast dem 6 dagar att besvara en fråga med ett helt felaktigt svar. Påpekade detta och skrev frågan med fet stil och STORA BOKSTÄVER för att, något, förtydliga (och dumförklara). Då tar det dem 7 dagar(!) att svara med orden "vi ringer upp dig". Men hur svårt kan det vara att bara besvara frågan?! Tydligen helt omöjligt för en inkompetent personal som sitter i Tele2s kundtjänst.

Nej. Tack.

Tillägg 11/2 2011:
    Nu blir jag ta mig fan förbannad.
    De har lyckats salta min mobiltelefonräkning med ytterliggare 296 kr för mobilsurf som _ska_ vara gratis(!). Jag behövde en internetuppkoppling för mina skolarbeten uppe i Åre under vecka 3 och utnyttjade då min "lilla surfpaket" som begränsar mig till 200 MB/månad. När jag väl erhåller SMS:et som varnar att jag nu surfat upp mitt belopp lånar jag en kompis fria surf istället och låter mitt Tele2-surf vara.

Det visar sig sedan att jag enligt Tele2 surfat för 175 MB UTÖVER den 200 MB jag har gratis - trots att jag inte rörde telefonens nätverksfunktion efter SMS:et. En fördröjning i deras SMS med en eller flera dagar är ju inte ett pålitligt system och lurar kunderna.

Ni förtjänar verkligen inga lovord överhuvudtaget.
    Deras kundtjänst har inte ens tagit sig bemödan att besvara mitt mejl sedan 6 dagar tillbaka.

Ni borde f*n skämmas.
    GOGO T gillar detta
  • Jonas B
    Jonas B skrev om Tele2 AB
    Beställde hoppfull 4g från Tele2. Först kändes det bra, men jag insåg fort att det inte gick som det skulle. När jag började mäta visade det sig att det som bäst gick 20mbits ner och *0,5* mbits upp, vilket är under all kritik.

Samtidigt gick min bordgrannes 4g från Telenor med 40mbits ner och 20mbits upp.

Nu går det inte att koppla upp sig alls länge på 4g-nätet och Tele2s svar är att de ska felsöka och att bara det tar någon vecka.

Jag bad att få häva köpet, det är ju bara några veckor sedan jag beställde och jag har ingen nytta av ett 4g-modem som inte fungerar, jag använder ju det när jag är ute hos kund och jobbar.

Tele2 ville däremot inte lösa mig från avtalet - de vill hellre ha en missnöjd kund och de 4000 - 5000 kr det innebär för dem i intäkt de närmsta 17 månaderna. Så här är jag, en missnöjd, ovillig och besviken kund. Grattis.
    GOGO T, Fredrik E gillar detta
  • Johan
    Johan skrev om Tele2 AB
    Bedrägeri utan dess like.

Jag har aldrig varit med om att ta hand om sina kunder på ett värre sätt. Efter att varit kund i över 15 år hos Tele2 lämnar jag skeppet.

Istället för att dra ut en lång förklaring varför detta företag är ett av branschens värsta, tänker jag bara sammanfatta med följande:

- Ljuger om allting på telefon

- Tar emot uppsägning som sedan inte fullföljs eller antecknas

- Levererar en tjänst som inte fungerar

- Kompenserar hälften av avgifter på en tjänst som inte fungerar

- Går inte säga upp en tjänst som inte fungerar

- Skickar in flertal papper via post som inte tas emot

- Ger inte kompensation trots att dem inte kunnat leverera vad som beställts

- Skall ta avgift för att byta tillbaka till tidigare avtal, trots att tjänsten inte levererats.

För att ha med Tele2's kundtjänst att göra måste du:

- Spela in ditt eget samtal

- Skriva ner namn och klockslag

- Hota med rättsliga åtgärder

- Svära så in i helvete för man blir förbannad

Kort och gott, anlita aldrig detta företag för någonting. Du möts av personal som är utbildad att ljuga dig rakt i ansiktet och skiter i allt du har att säga.

Jobbar du på Tele2? Hoppas folk spottar på dig när du berättar om din arbetsplats!

Tele2, no more.
    Andreas v, Fredrik E, GOGO T gillar detta
  • Roger T
    Roger T skrev om Tele2 AB
    Sluta ringa oss på kvällarna Tele2. Ring på dagtid. Nu ringde dom kl 20:30 med sina idiotiska förslag. Mest retar jag mig faktiskt på att dom tilltalar mig med förnamn. "Hej Roger". Vilka idioter...Jag har faktiskt inget att klaga på deras produkt (hemtelefoni) men hur kan man misslyckas med den? Dom måste lära sig att inte hantera sina kunder som får bara...
  • Ola A
    Ola A skrev om Tele2 AB
    Om bolaget nu värnar om sina kunder borde de fokusera på kundservice, vilket inte är ett begrepp i deras värld. Längre bort från verkligheten kan man inte vara så efter blivit missnöjd som kund tar jag mitt pick å pack och byter till Telenor. Får se om deras kundservice är bättre.
  • Anders S
    Anders S skrev om Tele2 AB
    Tele måste ta ansvar för de säljbolag de anlitar. Talk2People:s säljare är under all kritik. Tele2 vägrar att ta på sig något ansvar. "Det är inte vi som sålt telefonen".
  • Andreas E
    Andreas E skrev om Tele2 AB
    Visst, deras kundtjänst är usel och deras teknik är väl sådär. Har kört mobilabonnemang under flera år och är nöjd. Deras mobila bredband funkar hyfsat även om det är segt trots att alla hastighetstester visar annat. En extremt irriterande detalj var (är?) dock att deras app som kopplar upp mot nätet hela tiden väljer ditt trådlösa nätverk i första hand, och om detta inte är anslutet till internet måste du hela tiden stänga ned detta för att kunna koppla upp mot det trådlösa bredbandet.

En annan irriterande detalj är deras 5 GB-gräns för trafiken. 5 GB är i dagens läge pinsamt låg och jag körde hela tiden slut mitt bredband trots att jag inte laddar ned en massa filmer och musik. Gå inte på deras snack om att 5 GB räcker till det mesta, det gör det INTE.

Sammanfattning: det är billigt, och du får vad du betalar för.
  • Charlotta T
    Charlotta T skrev om Tele2 AB
    Kundservice under all kritik! 40 min i telefonkö tre ggr i veckan i fem veckor.. De lovar, lovar, lovar och det händer inte någonting! Billigt? Jo kanske men man märker tydligen vart de har dragit ned på utgifterna..
  • Maria
    Maria skrev om Tele2 AB
    Sämsta kundtjänsten och sämsta kollen.
    Beställde mobilt bredband och fick en mobiltelefon i paketet. Som de var förvånade över att jag inte tänkte betala frakten tillbaka på.

När de väl ska aktivera mitt sim-kort finns jag inte i något register och alla är lika handfallna och ovetande om vad jag ska göra. Dessutom försöker de prata bort att jag vill ha ersättning (gratis tjänster) för deras dröjsmål, eller lägger på luren.

Uselt!
  • Benno F
    Benno F skrev om Tele2 AB
    Jag rekommenderar INTE Tele2. Byter man till dessa skojare är man sedan fast, om man inte vill hosta upp 350 kr som det kostar vid byte från Tele2 till annan operatör. Riktigt fult av dom! Dessutom är ju kundtjänsten inte helt vakna. Om man en gång lyckas ta sig ur från Tele2, vill man tillbaka dit igen? Nej!
  • Dag B
    Dag B skrev om Tele2 AB
    Med tanke på den icke-existerande service jag fått vid min flytt av bredband, två trappor ner i samma fastighet, förstår jag varför de använder en fårskalle i sin marknadsföring!
    Haft över tre veckor på mig att inse sambandet.
  • GOGO T
    GOGO T skrev om Tele2 AB
    Och till råga på allt har Tele 2 börjat skicka med broschyrer i sina fakturor, om "barnens rätt i samhället". Hur vore det exempelvis om Tele 2 i ett första led började värna om sina egna kunder. Som kund håller man verkligen tummarna för att Tele 2 inte utnyttjar barn i lika stor omfattning som de verkar göra med visa av sina kunder…
  • Marcus P
    Marcus P skrev om Tele2 AB
    Tele2 har förmodligen Sveriges absolut sämsta kundservice någonsin, alla kategorier. Det tar dem minst en månad att svara på e-mail, de har garanterat en timmes väntetid i telefonkö och när man väl kommer fram är personalen lika frånvarande och frågande som en nyfödd kattunge.

Tele2 upplyste mig om att jag kunde lägga på ett kanalpaket utöver det som ingick i hyran och sedan säga upp det när jag flyttade utan vare sig uppsägningstid eller bindningstid. Självklart stämde inte detta (trots att det var JAG som ringt till DEM om detta får jag inte rätt information), så nu kräver de att jag ska betala "uppsägningstiden" ut.

Tele2 har för all framtid förlorat en potentiell kund. Jag tänker bojkotta allt vad deras dravel heter i framtiden.
    GOGO T, Dag B gillar detta
  • Ola J
    Ola J skrev om Tele2 AB
    Helt ok telefonlösningar fast lite trög personal, det tar lite tid om man säger så...
  • Jonas G
    Jonas G skrev om Tele2 AB
    Har tele2's digitalteve. Beställde till ett dokumentärpaket. Efter ett tag försvann alla viasatkanaler, ringde upp och frågade varför. Fick anledningen att samarbetet hade sagts upp, men att de hade ersatt oss med andra kanaler, bla ZTV!! Såvitt jag vet är inte ZTV en dokumentärkanal. Har försökt säga upp abonnemanget nu, men det är ett halvårs uppsägningstid. I 6 månader måste vi alltså betala för kanaler vi aldrig beställt och inte vill ha. Skit ska skit ha.
  • Linus L
    Linus L skrev om Tele2 AB
    Tele2 var en gång i tiden ett bra företag.

Men, de senaste åren har de med hjälp av The Phone House lurat både nya och befintliga kunder till nya sämre avtal. T ex. genom att kryssa i en ruta på avtalet, utan kundes vetskap, som ökar månadskostnaden med 50-200 kr. De jagar folk på stan med eventförsäljare, i hemmet med dörrförsäljare och även via sms, telefon och brev.

Om man nu upptäcker att man blivit lurad, inom de två veckorna av ångerrätt, kan det ta extremt lång tid att komma fram till returavdelningen. Min uppskattning, efter köplats/kötid, är att de endast har 1 arbetande anställd på den avdelningen. Jag kom fram först efter 4 dagar, då var kötiden kortare än min lunchrast.

Aldrig Tele2 igen!
  • melanie b
    melanie b skrev om Tele2 AB
    Nej jag gillar inte tele2. Deras kundtjänst suger då den tekniska avdelningen inte ens har befogenhet att boka på en liten extra tjänst. Comhem däremot har möjlighet att göra allt.

Jag har mobilt bb och ville byta till fast internet som är dyrare men det gick inte ens eftersom att jag hade för lång bindningstid. Jag fick prata med tre olika personer innan jag fick veta det. De andra två hade sagt att det inte var några problem men att jag skulle kopplas till abonnemangavdelningen som dessutom hade sjukt lång kö. 45 minuter.
  • Linda
    Linda skrev om Tele2 AB
    Kommer inte att anlita dem igen. Kundtjänst är okunnig och dessutom så gjorde de fel vilket resulterade i att jag var utan telefon i 1 v. Skrev ett brev om detta men fick inte ens en ursäkt.

Skeppsbron 18, 111 30 Stockholm