Dom hade en blackfriday drive på bredband 1000/1000 och tv och 3 streamingtjänster. 699kr/mån var priset på 24 mån bindning. När jag skulle beställa så blev det 200kr dyrare trots att jag har bild på erbjudandet. Det finns inget *från pris eller finstilt. Försäljarna slänger på luren i örat. Ha inget med detta oserriösa företag att göra. Hoppas föreningen slutar ha samarbete med dom åxå efter detta.
Om företaget
Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast- och mobiltelefoni, bredband, datanät, innehållstjänster och kabel-tv.
246 omdömen om Tele2 AB
Varning för oseriöst företag Varning för oseriöst företag! Jag blev uppringd av Tele2 där jag är kund för mitt internet via fiber. Säljaren frågade om jag ville uppgradera med en tv-tjänst. Det skulle bli en besparing om jag sa upp mitt abonnemang hos Disney med 100kr i månaden. Det tyckte jag lät bra och tackade ja. Efter en månad började den nya tjänsten gälla och till min förvåning slutade mitt internet fungera. Det visade sig att jag inte alls fått en "uppgradering" utan ett helt nytt paket via coaxial uppkoppling, vilket...
Otroligt dålig kundservice. Beställde bredband som inte fungerade. Efter mycket om om men kom en tekniker som konstaterade att kabeln gått sönder i väggen?! Då jag uppenbarligen inte renoverat så skulle de åtgärda felet genom att dra ny kabel in i lägenheten. De var väldigt luddiga om hur denna kabeln skulle dras och min bostadsrättsförening sa nej då det redan finns fiber i huset installerat från en annan leverantör. Tele2 vägrar att pausa månadskostnaden förrän felet är åtgärdat. Felet kan inte åtgärdas utan kabeldragning...
Tele 2 Sverige är den sämsta operatören som jag har stött på någonsin! Ringer och säger att jag vill lägga till en extra användare med samma bindningstid som mina övriga användare. Inga problem säger deras anställda. Sen så sätter hon 24 månaders bindningstid och jag missar att kontrollera detta då hon lovade att det skulle vara samma tid som övriga. Men Tele 2 kan man inte lita på alls. Nu när jag har bytt operatör så har de börjat att fula sig. De har inte bara gjort fel på abonnemanget utan de även höjer avgiften från...
Kan vara den absolut sämsta kundservice upplevelsen jag varit med om. Tele2 vet att man har gjort fel men lägger ändå ansvaret på mig som kund och ber mig ta det vidare med ARN istället för att erbjuda nån lösning. Man säger att en chef kan kontakta mig men att dessa inte har några som helst befogenheter att rätta till något. Man blir runt slängd mellan massa olika avdelningar och hela tiden utan någon som helst lösning, eller något intresse av att lösa en nöjd kund. Det senaste var att en "daniel" klickade ner chatten helt...
We moved to New apartment.By some add we selected tele2 network provider.It was our Bad luck.we can't do any thing now.If we want to end up with them they are asking 7000 SEK.Service is very poor.If rules are like that then their service should be very good.So I can't give rating to tele 2 .Because we have been struggling from past 26 days. Initially we contacted their customer care and spoken about no internet issue. On that day for troubleshooting purpose, we had video call with customer service people and they confirmed...
Var och besökte min dotter i Sierra Nevada i januari när mitt Bankid blev kapat av ett företag som säljer Abonnemang åt Tele 2 ,det här gjordes den 16/1 och efter 6 månader i juli fick jag en faktura från Tele2. Ringde dom och fick kopia på avtalet vilket visade att det var ett säljbolag som säljer Abonnemang, kundtjänst gav mig tipset gör en polisanmälan då får du ett diarienummer informera oss så lägger vi ner ärendet. Dom fick Diarienumret, men fortsätter skicka fakturor. Har talat med kundtjänst och dom säger att är...
Tele2 är skurkar. Jag var på semester i Grekland och mitt telefonnummer var bara kopplat till Turkiet och utan att veta om det tar Tele 2 extra betalt av mig. De är riktiga tjuvar. Lita inte på det här företaget.
Min recension handlar om bredband kabel tv 150 / 10 Den fungerar helt okej när den fungerar. Men det är det som är problemet. I början av perioden så blev det återkommande driftsavbrott, inte speciellt länge men väldigt irriterande och man måste återställa genom att stänga av modemet vilket tar ytterligare ett par 3 minuter innan det fungerar igen. Så ska det faktiskt inte vara. Dessutom är priset löjligt högt efter kampanjtiden över 500 spänn. Jo men tjena. Nej du, låter inte luras av billigt pris under kampanjtiden. Bredband...
Rejält lurad av dom på mobilt bredband som skulle vara så mycket bättre än det vi har idag. Säljaren lovade hit och dit. Deras säljare hittar på massa skit, allt för att få sälja! Nu sitter man upplåst med idiotierna i två år och kommer tydligen inte loss för att det är ett avtal i mitt AB. Efter 20 år som kund..
Lurar sina kunder binder de med ”tillfälliga” erbjudanden sedan ändrar de allt och du betalar för inget under bindningstiden
The customer service agents were nice and promised that Tele2 will uphold the special offer pricing after the offer expired because I couldn't place an order due to a delay caused on their end. This was promised by two different customer service agents at two separate occasions who had a helpful attitude. This was until I spoke with Julie at the "regret" department who spoke down of her two colleagues, explicitly stating her manager will reprimand them for making promises that the company will not uphold. Her attitude was...
Bryter överenskomna avtal gällande extra familjemedlemmar för 199kr/mån och hävdar att 259kr/mån gäller. Obefintligt kundservice och bryr sig föga om trogna kunder. Väljer att byta operatör
lurar sina kunder på pengar och hör inte av sig
De har ingen support på lördagar efter kl 16 . Söndag leker de med sina fruar ..och pojkvänner ..
Bredbandet hemma slutade plötsligt att fungera. Det finns ingen uppkoppling mot vår fiberdosa från Tele2. Mina enheter fungerar korrekt och har fungerat utan problem i flera månader via Tele2. Uppkopplingen fungerade senast under natten, men under förmiddagen var internet helt nere. Jag genomförde alla klassiska felsökningar utan resultat. Eftersom jag var på jobbet när problemet uppstod och min sambo var hemma, tog jag kontakt med Tele2:s support från jobbet. Supporten kunde dock inte hjälpa mig eftersom jag inte befann...
Jag är mycket missnöjd med min upplevelse hos Tel2. Kundservicen är oärlig, oproffsig och visar liten respekt för sina kunder. Jag tecknade ett 24-månaders abonnemang med ett visst pris och ett TV-paket – men efter bara några månader höjdes avgiften utan någon som helst förvarning. När jag kontaktade kundtjänst fick jag veta att de inte längre erbjuder det TV-paket jag hade, och därför hade de valt att höja priset. Ingen kommunikation, inget val – bara en plötslig ändring i avtalet. Utöver detta förekommer dolda avgifter...
A cheat company with crappy service, can't provide a reliable service and then not helping at all in resolution. They will lure you with some shitty offer and let you be on your own without any customer service. Don't fall for them, go to other operators, you will be more happy !!
Fick hem reklam i brevlådan om att en… Fick hem reklam i brevlådan om att en säljare kommer inom kort och knackar på. Det jag reagerade på var att man var tvungen att ringa till Tele2 ifall man inte vill ha besök. Så ni tvingar alltså kunderna att kontakta er... Den marknadsföringen tycker jag är väldigt inkräktande, detta då man egentligen inte har något val om man inte vill ha kontakt med er. Inte OK!
Oseriösa. Vi ska byta bostad och behöver flytta abonnemanget. Vi kommer överens med kundtjänt om alla detaljer. När bekräftelsen kommer är det helt andra villkor än vad vi kommit överens om, dyrare, ny bindningstid etc etc.
Varning! Lita inte på Tele2:s kundtjänst!! Jag ringde från Kanada och fick tydligt besked att mitt abonnemang gav fri surf och samtal där. Men när jag kom hem väntade en chock – en faktura på över 5 000 kr i roamingavgifter. Trots att jag bestridit vägrar Tele2 ta ansvar eller lyssna på sitt eget inspelade samtal. Oseriöst, vilseledande och totalt respektlöst mot kunder!
Otroligt dåligt företag. Aldrig varit med om ett så oärligt företag,okunnig kundservice och dolda serviceavgifter och avgifter som de maskerar på alla möjliga sätt de kan. Betala omkring 1000 kronor för att bli av med dem bara. Trots att de i telefon sa att jag var klar med allt så skulle det tillkomma serviceavgifter, uppsägsningsavifter osv. Helt värdelöst företag och jag rekommenderar verkligen INGEN att vara kund hos dem !
Man kan tydligen ha modern teknik via marknät här är beviset från USA angående det I USA har man dock gjort Mark sändning modernare och där ska du kunna se tv-kanaler gratis från marknätet . Där du ska kunna pausa program se program från början se med med HDR även med bättre ljud osv det är ip baserat Även om det sänds från tv-mast . Det heter ATSC 3.0 marknadsförs som NextGen TV Det möjliggör även att sända i 4K https://www.consumerreports.org/electronics/emerging-technology/nextgen-tv-atsc-3-what-to-know-a7427792466/...
Dom har många problem som behöver åtgärdas om jag ska stanna som kund. Bytte tjänster, pga mina gick ut, 00.01 lördag natt, ströp dom gamla tjänsterna och dom nya skulle kicka igång, inget har hänt trots det gått 1 1/2 dygn. Ni borde ha som regel att aldrig bryta kunders tjänster från natten lördag/söndag pga ni har stängt söndagar (hör och häpna, inte ens teknisk support) Fick vänta till måndag morgon för att ha möjligheten att kunna få hjälp felsöka, massa olika personer som ger olika tips, och ni vill att jag ska fabriksåterställa,...
Tillbaka till 1990 talets säljetik. Ingen alls 😞😔
Vilket dåligt bolag har haft fel på mitt bredband nu i 9 dagar ringde kundtjänst och dom sa att för fixa detta måste dom ha 14 dagar innandom börjar titta på detta ärende Nya vd har säkert sparkat massa folk för att dom skall tjäna mer pengar samt att han kan få mer bonus usch usch vilket bolag ta nån anna om ny skall byta bojkotta
Kan skriva under på det ! Total jävla kaos vid det gäller abonnemang när de byter innehåll för en pga av deras påfund för att roffa åt sig mer stålar trots att det blir en försämring för konsumenten. Summa summarum så resulterar i i att: TELE2 SUGER !
Kundservice som tar en evighet. Använd inte om du nån gång vill prata med en person. Förmodligen valt AI som inte fungerar och hoppas att det ska kunna ta bort all personal.
Otrevliga, oönskade hemförsäljare som vägrar avlägsna sig trots ett trevligt NEJ TACK!
Jag var i Grekland i en vecka och blev debiterad som om jag vore i Turkiet i en dag och fick en stor faktura för ynkliga 48 mbit data trafik. De på kundtjänst ville inte ta hänsyn till att deras master kopplade mig genom Turkiet och vägrade makulera den felaktiga summan. Jag har varit kund hos tele2 väldigt länge, idag förlorade mitt förtroende och mig som kund. Så jävla besviken!!!!!
Haft telia i många år men flyttade o tänkte att tele 2 var bättre o billigare men med allt strul med sviktande bandbredd så aldrig igen! Tillbaka till telia kommer jag att gå! Jävla katastrof helt enkelt.
Köper bredband och tv-tjänst av Tele 2. Överlägset bäst utbud av kanaler/streaming och förhållandevis lågt pris i kombination med bredband. Sedan snart 2 veckor tillbaka fungerar inte wifi. Det mesta fungerar utan wifi med viss fördröjning. Jag har inom 12 dagars tid pratat med 10 (!) olika personer i kundtjänst/ support efter väntetid i telefonkö mellan 15 och 55 minuter vid varje tillfälle. Felärenden öppnas och stängs, jag får beskriva mina problem med tjänsten om om om. Ingen tycks ta ansvar, ingen ger återkoppling....
Sämst på att ge tydlig info om bredband (Fiberkoax eller LAN). Sämst på att skicka router. Lovar saker som de inte gör.
Helt plötsligt har dom ändrat mitt abonnemang från bredband 300 till bredband 500 och höjt priset med nästan 200 kr/mån. Har INTE sagt upp abonnemanget och hade tidigare rabatt som skulle löpa på. När man ringer är det extremt lång väntetid och deras chatt funktion är inte mycket bättre. Skärpning!
Tele2 bör informera bättre vad som gäller när det kommer till ändringar i bredbandspaket.
Finstilt i avtalen och kryphål för att man ska tvingas stanna kvar så länge som möjligt, trots att man är (extremt) missnöjd. ALDRIG mer Tele2!
Jag har tyvärr haft en mycket dålig erfarenhet med Tele2. Företaget lovade mig ett premium-abonnemang (Obegränsad Plus) med höga hastigheter upp till 1000 Mbit/s. Jag använder en iPhone 14 Pro Max som stöder hastigheter upp till 1000 Mbit/s och befinner mig i en zon med högsta möjliga täckning. Trots detta har mina hastighetsmätningar från Göteborg upp till Dalarna, där jag regelbundet vistas, aldrig visat uppladdningshastigheter över 20 Mbit/s, trots att jag har full mottagning. När jag kontaktade Tele2 för att åberopa...
Fruktansvärd dåligt kunddervice. Dessutom har de ljugit och brutit emot överenskommelse. Men jag har tagit skärmdumpar på chatten . Riktigt dåligt företag.
Ni är sämst! Efter att ha suttit i telefon kö över tio timmar totalt och pratat med flera ”supporters” som inte kan något fick jag äntligen hjälp…trodde jag men nej. Efter ett par dagar stängde ni bara ärendet utan att höra av er. Urusla. Så jag byter leverantör nu.
Har varit kund i nästan två decennier, tidigare Comhem, har aldrig missat en faktura. Senast gjorde Tele2, en kreditupplysning och sålde länk till min pc, jag har inte köpt någon ny tjänst. Men två dagar senare dyker det upp en bluffannons för McAfee, signerad "Telia Support" och mejlet innehåller några av mina privata bilder och privata dokument. Personen har tidigare förföljt mig, troligen köpt från Tele2, denna information. På hemsidan beskrivs hur viktigt det är, att skydda kundens identitet!!!!!!
Bara så trött på Tele2 Fungerar dåligt med både mobilt bredband och mobiltelefoni.Ibland utan i flera dygn.Sist lurade dom på mig mobilt bredband till "högsta teckning" vilket inte kan garanteras!Går inte att få tag i någon att prata med utan skickas runt.Kom äntligen till "supporten" som istället för att vara trevlig och bemötande,bara lade på?Vill avråda alla att inte befatta sig med Tele2
Ledsen, men har haft "otur" med kundtjänsten ... lite för många gånger nu: 1) Flera samtal där de vill sälja på mig ngn tjänst eller att jag ska köpa upp mig - när de förstår att jag inte är intresserad slänger de på luren utan att säga hej då. 2) Köpte upp mitt abonnemang enbart för att kunna surfa i USA. Frågade om det var ngt speciellt jag skulle veta så att jag inte får en överraskning på min faktura - svaret var nej. 3) På fakturan står flera "samtal till Sverige" och "mottagna samtal" - alla tydligen på ca. 2-14 sekunder...
Ingen bindningstid och inga dubbla fakturor sa de när jag skrev på avtalet men nu har jag blivit bunden och fått betalt 2 fakturor, och de hittar ingen information i systemet och om vem som tog emot mitt avtal och var otrevlig i luren och inte ville svara på mina frågor.
Dem höjde min bredbands hastighet, och därmed fakturan utan att jag någonsin hade bett om det. Och, att kontakta dem ? Glöm det.
Tele2 anställd slängde precis på telefonen i örat på mig. Det ligger helt i linje med all annan service jag har fått av Tele2/ComHem genom åren. Kan ni undvika dem gör det! Dom erbjuder dålig service och väldigt luriga avtal!! Helt plötslig har man ökade kostnader, dolda extra abonnemang.
Dom skickar faktura på ej återlämnad router fast den är tillbakaskickad. Sen får man sitta i telefonkö i 80 minuter, dom säger att dom ska skriva av kravet, får t.o.m ett sms om att det är avskrivet. Sen skickar dom en påminnelse igen, och nu ett sms om det snart går till inkasso. Nu har jag suttit i 85 minuter i kö. OCH dom svarar INTE på mail. Herregud vilka sopor......
Sämsta leverantören någonsin. Ny router fungerar inte, det ska ta tre dagar att felsöka och sedan ytterligare en vecka att få en tekniker som kan titta på problemet. Dessutom avbrott i nätverket när det väl fungerade med den gamla routern. Bryr sig inte om att företagskunder blöder pengar när bredbandet inte fungerar.
Otydliga avtal, dolda avgifter och en kundtjänst som nu är svårare att nå. Kan inte rekommendera dessa till någon.
Jag har varit kund hos Tele2 i runt 10 år men när jag ville säga upp mitt bredband hade jag tydligen väntat två veckor för länge – och nu är jag då fast i 12 månader. Ingen förståelse, ingen hjälp, bara kalla regler utan flexibilitet. Det här är inte kundservice, det är ren och skär girighet. Jag hade tänkt fortsätta vara kund i framtiden, men efter detta blir det ALDRIG mer Tele2. Håller du på att välja operatör? Gå någon annanstans om du vill ha ett företag som bryr sig om sina kunder. 1 av 5 stjärnor – och det är generöst.
Var nöjd tidigare men när en säljare 3 månader sedan ringde och bytt abonnemang till företag så allting blev sämre. Blev lurad helt enkelt. Han erbjud kostnads sänkning mot att jag fortsätter vara kund hos de i 3 år men det blev lur för att han räknade inte momsen. Dessvärre utlands internet debiteras väldigt högt nu (det var gratis i vissa länder förut). Mkt dåligt företag har blivit. Dålig internet långsam och den tar slut efter viss mängd data trots att du har avtal på obegränsad internet. Telefon fungerar inte. Många ringer mig och får prata med en annan människa. Undvik detta företag.