Skickar från ingenstans en faktura för ett abonnemang som jag aldrig hört talas om. Uppenbarligen för ett kontaktkort som jag inte använt sedan 2021?! Som de nu konverterat till "5G obegränsad". Vilket skämt till företag gör så?! Att försöka chatta med kundtjänst går inte. Allt man får prata med är en chatbot som enbart spottar ur sig plattityder. Försöker jag be att få chatta med en människa säger den att alla är upptagna. Via telefon - efter 30 minuter i kö - lyckas jag till slut få tag på någon som kan hjälpa mig. Fakturan makuleras och abonnemanget avslutas. Tack för det. Men för lite för sent.
Om företaget
Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast- och mobiltelefoni, bredband, datanät, innehållstjänster och kabel-tv.
258 omdömen om Tele2 AB
sinnessjukt dålig kundservice, galna kötider, bortkopplad ur telefonkö
Det är skandal hur ni behandlasr en pensionär som är kund hos er
VARNING för att skaffa familjeabonnemang hos Tele2 Sverige!!!! De marknadsför sina familjeabonnemang som en smidig och billigare lösning för hela familjen, där både syskon, föräldrar, grannar och fler kan ingå i abonnemanget. Det som döljer sig i det finstilta är att ifall någon av dessa familjemedlemmar går bort så får man inte avsluta deras abonnemang! Olyckligtvis gick min mormor (som ingick i vårat familjeabonnemang) bort tre månader efter att vi hade förnyat avtalet. Avtalet ska fortlöpa i två år till. Trots inlämnande...
Kan inte ens lämna 1 i betyg. Ringer kundtjänst och frågar och att avsluta engagemanget inom uppsägningstiden. Får svaret att jag inte behöver göra något eftersom nya operatören kommer kontakta Tele2 och då avslutas allt. Självklart tror man då att allt sätts igång efter uppsägningstid men icke. Tele2 såg en chans och avslutade 22 dagar för tidigt vilket gjorde att jag blir tvungen att betala för både Tele2 och den nya operatören. Kommer aldrig någonsin använda Tele2 eller deras andra företag (Comviq eller Boxer)..
sinnessjukt dålig kundservice, galna kötider, dolda avgifter och allmänna dark patterns across the board.
Fick återkrav på router flera år efter fiber abonnemanget avslutades. Routern som jag uppfattade ingick i abonnemanget, och som därefter byts ut vid uppgradering finns alltså inte ens kvar och nu måste jag betala nypris för den gamla routern till Tele2. Känns som gränsfall på rent bluff-upplägg. Konstigt från en så stor aktör... Rekommenderar att välja annan leverantör oavsett prisskillnad.
Jag sa upp mitt tele2-abonnemang för flera år sedan och plötsligt börjar mobilt internet fakturor dimpa ner för nån slags on-demand tjänst som dom påstår jag haft sedan 10 år tillbaka - fast jag har nytt abonnemang med mobilt internet hos Halebop. Satt länge i telefonkö och har nu (förhoppningsvis) tagit bort alla dolda tjänster som plötsligt vaknar till liv. Varför finns detta kvar när man säger upp sitt abonnemang? Känns oerhört fult. Jag kommer aldrig, aldrig välja tele2 igen. Aldrig.
Jag har varit privat och företagskund hos Tele2 i ca 20 år. Det har varit felfaktureringar och saker som inte fungerat men inte värre än någon av de andra telebolagen. Men efter idag så kommer jag aldrig tillbaka till tele2. De skickar en faktura till mig privat trots att jag inte varit privatkund på 20 år. De hävdar att det gäller ett kontaktkort som de inte kan förklara hur det tecknades och som jag själv inte känner till. När jag ber om att få ta del av hur detta tecknats så vägrar de svara. De refererar sedan till att...
Tele2 lägger på luren oftast när man ringer innan man hunnit komma fram. Kötiden är alltid 30-50 min och kommer som sagt oftast inte ens fram. Oseriösa och otydliga.
Lurendrejare. De har startat ett mobilt surf-abonnemang på ett nummer jag aldrig sett och skickar fakturor. De vet inte hur abonnemanget uppstått och nu vägrar de ta bort fakturorna och avluta abonnemanget utan uppsägningstid. Vilka skojare.
För två år sedan bodde vi en lägenhet där bredband från Tele2 ingick i avgiften, och tydligen ett mobilt bredband som vi aldrig använde. Vi flyttade ur lägenheten 2023, nu fick jag en faktura på ett mobilt bredband (159kr) som jag aldrig haft eller använt. De säger att de skickat mail om att det från 1 november kostar pengar. Försökte förklara att jag aldrig använt abonnemanget, men det sket de i. Som jag alltid trott, ett blufföretag.
Dom hade en blackfriday drive på bredband 1000/1000 och tv och 3 streamingtjänster. 699kr/mån var priset på 24 mån bindning. När jag skulle beställa så blev det 200kr dyrare trots att jag har bild på erbjudandet. Det finns inget *från pris eller finstilt. Försäljarna slänger på luren i örat. Ha inget med detta oserriösa företag att göra. Hoppas föreningen slutar ha samarbete med dom åxå efter detta.
Varning för oseriöst företag Varning för oseriöst företag! Jag blev uppringd av Tele2 där jag är kund för mitt internet via fiber. Säljaren frågade om jag ville uppgradera med en tv-tjänst. Det skulle bli en besparing om jag sa upp mitt abonnemang hos Disney med 100kr i månaden. Det tyckte jag lät bra och tackade ja. Efter en månad började den nya tjänsten gälla och till min förvåning slutade mitt internet fungera. Det visade sig att jag inte alls fått en "uppgradering" utan ett helt nytt paket via coaxial uppkoppling, vilket...
Otroligt dålig kundservice. Beställde bredband som inte fungerade. Efter mycket om om men kom en tekniker som konstaterade att kabeln gått sönder i väggen?! Då jag uppenbarligen inte renoverat så skulle de åtgärda felet genom att dra ny kabel in i lägenheten. De var väldigt luddiga om hur denna kabeln skulle dras och min bostadsrättsförening sa nej då det redan finns fiber i huset installerat från en annan leverantör. Tele2 vägrar att pausa månadskostnaden förrän felet är åtgärdat. Felet kan inte åtgärdas utan kabeldragning...
Tele 2 Sverige är den sämsta operatören som jag har stött på någonsin! Ringer och säger att jag vill lägga till en extra användare med samma bindningstid som mina övriga användare. Inga problem säger deras anställda. Sen så sätter hon 24 månaders bindningstid och jag missar att kontrollera detta då hon lovade att det skulle vara samma tid som övriga. Men Tele 2 kan man inte lita på alls. Nu när jag har bytt operatör så har de börjat att fula sig. De har inte bara gjort fel på abonnemanget utan de även höjer avgiften från...
Kan vara den absolut sämsta kundservice upplevelsen jag varit med om. Tele2 vet att man har gjort fel men lägger ändå ansvaret på mig som kund och ber mig ta det vidare med ARN istället för att erbjuda nån lösning. Man säger att en chef kan kontakta mig men att dessa inte har några som helst befogenheter att rätta till något. Man blir runt slängd mellan massa olika avdelningar och hela tiden utan någon som helst lösning, eller något intresse av att lösa en nöjd kund. Det senaste var att en "daniel" klickade ner chatten helt...
We moved to New apartment.By some add we selected tele2 network provider.It was our Bad luck.we can't do any thing now.If we want to end up with them they are asking 7000 SEK.Service is very poor.If rules are like that then their service should be very good.So I can't give rating to tele 2 .Because we have been struggling from past 26 days. Initially we contacted their customer care and spoken about no internet issue. On that day for troubleshooting purpose, we had video call with customer service people and they confirmed...
Var och besökte min dotter i Sierra Nevada i januari när mitt Bankid blev kapat av ett företag som säljer Abonnemang åt Tele 2 ,det här gjordes den 16/1 och efter 6 månader i juli fick jag en faktura från Tele2. Ringde dom och fick kopia på avtalet vilket visade att det var ett säljbolag som säljer Abonnemang, kundtjänst gav mig tipset gör en polisanmälan då får du ett diarienummer informera oss så lägger vi ner ärendet. Dom fick Diarienumret, men fortsätter skicka fakturor. Har talat med kundtjänst och dom säger att är...
Tele2 är skurkar. Jag var på semester i Grekland och mitt telefonnummer var bara kopplat till Turkiet och utan att veta om det tar Tele 2 extra betalt av mig. De är riktiga tjuvar. Lita inte på det här företaget.
Min recension handlar om bredband kabel tv 150 / 10 Den fungerar helt okej när den fungerar. Men det är det som är problemet. I början av perioden så blev det återkommande driftsavbrott, inte speciellt länge men väldigt irriterande och man måste återställa genom att stänga av modemet vilket tar ytterligare ett par 3 minuter innan det fungerar igen. Så ska det faktiskt inte vara. Dessutom är priset löjligt högt efter kampanjtiden över 500 spänn. Jo men tjena. Nej du, låter inte luras av billigt pris under kampanjtiden. Bredband...
Rejält lurad av dom på mobilt bredband som skulle vara så mycket bättre än det vi har idag. Säljaren lovade hit och dit. Deras säljare hittar på massa skit, allt för att få sälja! Nu sitter man upplåst med idiotierna i två år och kommer tydligen inte loss för att det är ett avtal i mitt AB. Efter 20 år som kund..
Lurar sina kunder binder de med ”tillfälliga” erbjudanden sedan ändrar de allt och du betalar för inget under bindningstiden
The customer service agents were nice and promised that Tele2 will uphold the special offer pricing after the offer expired because I couldn't place an order due to a delay caused on their end. This was promised by two different customer service agents at two separate occasions who had a helpful attitude. This was until I spoke with Julie at the "regret" department who spoke down of her two colleagues, explicitly stating her manager will reprimand them for making promises that the company will not uphold. Her attitude was...
Bryter överenskomna avtal gällande extra familjemedlemmar för 199kr/mån och hävdar att 259kr/mån gäller. Obefintligt kundservice och bryr sig föga om trogna kunder. Väljer att byta operatör
lurar sina kunder på pengar och hör inte av sig
De har ingen support på lördagar efter kl 16 . Söndag leker de med sina fruar ..och pojkvänner ..
Bredbandet hemma slutade plötsligt att fungera. Det finns ingen uppkoppling mot vår fiberdosa från Tele2. Mina enheter fungerar korrekt och har fungerat utan problem i flera månader via Tele2. Uppkopplingen fungerade senast under natten, men under förmiddagen var internet helt nere. Jag genomförde alla klassiska felsökningar utan resultat. Eftersom jag var på jobbet när problemet uppstod och min sambo var hemma, tog jag kontakt med Tele2:s support från jobbet. Supporten kunde dock inte hjälpa mig eftersom jag inte befann...
Jag är mycket missnöjd med min upplevelse hos Tel2. Kundservicen är oärlig, oproffsig och visar liten respekt för sina kunder. Jag tecknade ett 24-månaders abonnemang med ett visst pris och ett TV-paket – men efter bara några månader höjdes avgiften utan någon som helst förvarning. När jag kontaktade kundtjänst fick jag veta att de inte längre erbjuder det TV-paket jag hade, och därför hade de valt att höja priset. Ingen kommunikation, inget val – bara en plötslig ändring i avtalet. Utöver detta förekommer dolda avgifter...
A cheat company with crappy service, can't provide a reliable service and then not helping at all in resolution. They will lure you with some shitty offer and let you be on your own without any customer service. Don't fall for them, go to other operators, you will be more happy !!
Fick hem reklam i brevlådan om att en… Fick hem reklam i brevlådan om att en säljare kommer inom kort och knackar på. Det jag reagerade på var att man var tvungen att ringa till Tele2 ifall man inte vill ha besök. Så ni tvingar alltså kunderna att kontakta er... Den marknadsföringen tycker jag är väldigt inkräktande, detta då man egentligen inte har något val om man inte vill ha kontakt med er. Inte OK!
Oseriösa. Vi ska byta bostad och behöver flytta abonnemanget. Vi kommer överens med kundtjänt om alla detaljer. När bekräftelsen kommer är det helt andra villkor än vad vi kommit överens om, dyrare, ny bindningstid etc etc.
Varning! Lita inte på Tele2:s kundtjänst!! Jag ringde från Kanada och fick tydligt besked att mitt abonnemang gav fri surf och samtal där. Men när jag kom hem väntade en chock – en faktura på över 5 000 kr i roamingavgifter. Trots att jag bestridit vägrar Tele2 ta ansvar eller lyssna på sitt eget inspelade samtal. Oseriöst, vilseledande och totalt respektlöst mot kunder!
Otroligt dåligt företag. Aldrig varit med om ett så oärligt företag,okunnig kundservice och dolda serviceavgifter och avgifter som de maskerar på alla möjliga sätt de kan. Betala omkring 1000 kronor för att bli av med dem bara. Trots att de i telefon sa att jag var klar med allt så skulle det tillkomma serviceavgifter, uppsägsningsavifter osv. Helt värdelöst företag och jag rekommenderar verkligen INGEN att vara kund hos dem !
Man kan tydligen ha modern teknik via marknät här är beviset från USA angående det I USA har man dock gjort Mark sändning modernare och där ska du kunna se tv-kanaler gratis från marknätet . Där du ska kunna pausa program se program från början se med med HDR även med bättre ljud osv det är ip baserat Även om det sänds från tv-mast . Det heter ATSC 3.0 marknadsförs som NextGen TV Det möjliggör även att sända i 4K https://www.consumerreports.org/electronics/emerging-technology/nextgen-tv-atsc-3-what-to-know-a7427792466/...
Dom har många problem som behöver åtgärdas om jag ska stanna som kund. Bytte tjänster, pga mina gick ut, 00.01 lördag natt, ströp dom gamla tjänsterna och dom nya skulle kicka igång, inget har hänt trots det gått 1 1/2 dygn. Ni borde ha som regel att aldrig bryta kunders tjänster från natten lördag/söndag pga ni har stängt söndagar (hör och häpna, inte ens teknisk support) Fick vänta till måndag morgon för att ha möjligheten att kunna få hjälp felsöka, massa olika personer som ger olika tips, och ni vill att jag ska fabriksåterställa,...
Tillbaka till 1990 talets säljetik. Ingen alls 😞😔
Vilket dåligt bolag har haft fel på mitt bredband nu i 9 dagar ringde kundtjänst och dom sa att för fixa detta måste dom ha 14 dagar innandom börjar titta på detta ärende Nya vd har säkert sparkat massa folk för att dom skall tjäna mer pengar samt att han kan få mer bonus usch usch vilket bolag ta nån anna om ny skall byta bojkotta
Kan skriva under på det ! Total jävla kaos vid det gäller abonnemang när de byter innehåll för en pga av deras påfund för att roffa åt sig mer stålar trots att det blir en försämring för konsumenten. Summa summarum så resulterar i i att: TELE2 SUGER !
Kundservice som tar en evighet. Använd inte om du nån gång vill prata med en person. Förmodligen valt AI som inte fungerar och hoppas att det ska kunna ta bort all personal.
Otrevliga, oönskade hemförsäljare som vägrar avlägsna sig trots ett trevligt NEJ TACK!
Jag var i Grekland i en vecka och blev debiterad som om jag vore i Turkiet i en dag och fick en stor faktura för ynkliga 48 mbit data trafik. De på kundtjänst ville inte ta hänsyn till att deras master kopplade mig genom Turkiet och vägrade makulera den felaktiga summan. Jag har varit kund hos tele2 väldigt länge, idag förlorade mitt förtroende och mig som kund. Så jävla besviken!!!!!
Haft telia i många år men flyttade o tänkte att tele 2 var bättre o billigare men med allt strul med sviktande bandbredd så aldrig igen! Tillbaka till telia kommer jag att gå! Jävla katastrof helt enkelt.
Köper bredband och tv-tjänst av Tele 2. Överlägset bäst utbud av kanaler/streaming och förhållandevis lågt pris i kombination med bredband. Sedan snart 2 veckor tillbaka fungerar inte wifi. Det mesta fungerar utan wifi med viss fördröjning. Jag har inom 12 dagars tid pratat med 10 (!) olika personer i kundtjänst/ support efter väntetid i telefonkö mellan 15 och 55 minuter vid varje tillfälle. Felärenden öppnas och stängs, jag får beskriva mina problem med tjänsten om om om. Ingen tycks ta ansvar, ingen ger återkoppling....
Sämst på att ge tydlig info om bredband (Fiberkoax eller LAN). Sämst på att skicka router. Lovar saker som de inte gör.
Helt plötsligt har dom ändrat mitt abonnemang från bredband 300 till bredband 500 och höjt priset med nästan 200 kr/mån. Har INTE sagt upp abonnemanget och hade tidigare rabatt som skulle löpa på. När man ringer är det extremt lång väntetid och deras chatt funktion är inte mycket bättre. Skärpning!
Tele2 bör informera bättre vad som gäller när det kommer till ändringar i bredbandspaket.
Finstilt i avtalen och kryphål för att man ska tvingas stanna kvar så länge som möjligt, trots att man är (extremt) missnöjd. ALDRIG mer Tele2!
Jag har tyvärr haft en mycket dålig erfarenhet med Tele2. Företaget lovade mig ett premium-abonnemang (Obegränsad Plus) med höga hastigheter upp till 1000 Mbit/s. Jag använder en iPhone 14 Pro Max som stöder hastigheter upp till 1000 Mbit/s och befinner mig i en zon med högsta möjliga täckning. Trots detta har mina hastighetsmätningar från Göteborg upp till Dalarna, där jag regelbundet vistas, aldrig visat uppladdningshastigheter över 20 Mbit/s, trots att jag har full mottagning. När jag kontaktade Tele2 för att åberopa...
Fruktansvärd dåligt kunddervice. Dessutom har de ljugit och brutit emot överenskommelse. Men jag har tagit skärmdumpar på chatten . Riktigt dåligt företag.