Tele2 AB

Omdömen totalt
Snittbetyg
1.4

Om företaget

Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast- och mobiltelefoni, bredband, datanät, innehållstjänster och kabel-tv.

166 omdömen om Tele2 AB

Visar 166 omdömen med 1.4 i snittbetyg
Klairung W
Skrev om Tele2 AB

Har haft tekniska problem en längre länge hos Tele2, och tele2 har inte lyckats lösa detta, de har skickat en hel del mail som jag svarat på och provat deras förslag till lösning men det har inte blivit bra, och det som är tråkigt att ingen ifrån dem har ringt upp mig, trots att jag begärt det, utan bara mail och sms ifrån deras sida, och sedan hänvisas jag att ringa deras så kallade kundservice som tar tid innan de svarar. Hade tidigare Comhems utrustning för TV och bredband, då hade jag inte dessa problem. För mig är...

Lars A
Skrev om Tele2 AB

Teknisk support Bredband Tele2 Vad har hänt med Tele2 teknisk support ??? Gjorde felanmälan på mitt bredband 4/7, kollade på Tele2 hemsida meddelande. Ärendet reg. vi kommer att uppdatera statusen löpande. Väntade, hände inget, ringde upp Teknisk support 8/7, dom håller på med ditt ärende, var det svar jag fick. Ingenting hände, ringde upp 10/7 samma svar. 11/7 fick jag ett mail: Vi arbetar med din felanmälan o vi kan inte felsöka modemet så länge ni startar om routern. Ringde in igen o frågade vad dom menade...

Johan Alexander U

Gabriel Moberg på Tele2 ljög från start till slut när vi talade om kontraktet som jag skulle signa på för mitt företag. Allt var möjligt, allt var hanterbart och han ringde upp när man mailade och bad honom om det. Sekunden efter det att vi signat avtalet så slutar han höra av sig och det visar sig att mycket få av de funktioner/utlovade specar som blivit utlovade fungerar. Vår käre säljare Gabriel Moberg hör inte av sig trots 3 (kan vara 4) mail som jag skickar till honom om att jag vill bli kontaktad. Summan av allt...

Ann Margaretha B

Oseriöst företag som inte upplyser klart och tydligt om bindningstider. Fyrkantiga i sina regler och kundfrånvända.

Lars Far K
Skrev om Tele2 AB

Gjorde en felanmälan till Tele2, ang att jag saknar tillgänglighet till merparten av mina tvkanaler. Efter två veckor, över huvudet taget ingen respons ifrån Tele2. Får enbart besked om att teknisk support har blivit informerad....

Åsa Marie R

Bor i ett fd "Comhem-hus", numera Tele2, vilket gör att vi är bundna till Tele2 för bredband och TV. Drabbades igår av en driftstörning, vilket innebar att i varken hade bredband eller TV under nästan 2 dagar. "Kompensation" från Tele2: 40:-. Vilket skämt!!! De drar helt enkelt bara av vad vi betalar per dag. Ingenting extra för "sveda och värk".

Deimante M
Skrev om Tele2 AB

En återkommande händelse har inträffat två gånger i rad. Installatören från Tele2 dök inte upp vid avtalad tid, vilket har resulterat i att vi har varit utan internet i en hel vecka. Trots upprepade kontakter med kundcenter har vi fått svaret att ingen hjälp kan ges, vilket är mycket otillfredsställande och underminerar vårt förtroende för er tjänst. Denna situation är oacceptabel och indikerar brister i både planering och kommunikation inom ert serviceutbud.

Milko M
Skrev om Tele2 AB

Det värsta Sveriges operatören är Tele 2, rönar pengar, alla fakturor stämmer inte från början till slut- enkelt Rön Rön Rön , du som kund har ingen rätt, ingen respekt från dem, den allt värst du förvänta från er sida. Inga rekommendationer, jag var idiot att bli kund hos tele 2. Men inte mer. Alla behöver vågar att säga sant. Betyg värsta värsta, värsta värsta

John W
Skrev om Tele2 AB

Ett sanslöst trögt företag..att dom får hålla på.kundtjänst lovar att internet/tv tjänst skall fungera vid lägenhetsbyten den 28 april. När flytt är gjord och router ska kopplas finns inget nätverk.efteer timmar i kundtjänsten så går det till slut in att det inte finns någon box inkopplad I lägenheten fast det enligt dom skulle vara en sådan där .dom ska lämna över till analys avdelning som enligt kundtjänst ska höra av sig inom 48 timmar men icke etc.. 23 dagar utan tjänsten nu..:( .

Karin margareta N

Det mesta funkar dåligt. Ingen fungerande kundtjänst. Tv som laggar.

Ayad M
Skrev om Tele2 AB

Vi var på tele2 butiken i Frölunda, deras säljare Hassan Rizk mötte oss med värsta attityd. Jag var tvungen och säga det rakt ut till honom ” hallå du har dåligt bemötande. Han skulle hjälpa oss med en överlåtelse, han gav oss blanketter och sa fyll i så skickar jag den så ni har internet om några dagar. Idag har det gått 5 dagar jag ringer till kundtjänst och frågar vad det är som har hänt. Då svara de me att de har inte fått nåt från han och när jag ringer honom då är hans svar jag kan inte hjälpa dig har andra kunder....

Maria pauline S

Jag är så missnöjd. Min telefon var konstig från dag 1. Ena stunden fungerade den och andra stunden fungerade den inte. Den hade inget nät titt som tätt… stod mitt i Stockholm utan täckning! Min kollega (också med tele2) stod bredvid mig med full mottagning. Jag skickade in telefonen 2 ggr som serviceärende och 1 gång som reklamation. Dom har dessutom sett på nån test att telefonen inte kopplar upp…. Så hårdvaran är fel på. Min sambo fick ha min telefon en månad för att testa! Han blev galen!! Samma problem för honom...

Jonas K
Skrev om Tele2 AB

Tele2 företagssäljare Johan Andersson är en mycket dålig person. han lovar att man ska få ett sims kort gratis i abbonemanget. när avtalet kommer till min mail ska jag betala 299 kr i 36 månader för det. jag ska avsluta tele2 både privat och på företaget genast om det så ska kosta mig en massa pengar. Ska även skriva en massa skit om tele2 på facebook och tala om vilket jävla skitföretag det är

Peter O
Skrev om Tele2 AB

En dörrförsäljare ringer på trots att jag har en stor,tydlig skylt "dörrförsäljning undanbedes".När jag påpekar detta säger han "vi har våra distrikt så jag struntar i skyltar".Han fortsätter med att insistera på att jag ska uppge mitt personnummer,något som jag självklart inte gör vilket gör honom irriterad.Inte ens om jag fick någon tjänst gratis från Tele2 skulle jag nappa på det pga av detta.Undrar om Tele2 förstår att deras säljares uppträdande är direkt kontraproduktivt - troligen inte.Undvik detta företag !

Amanj P
Skrev om Tele2 AB

Köpte en samsung galaxy s24 ultra på hemsidan och det var lovat i deras kampanj (som varade fram till 1 mars) att man skulle få en galaxy pro 5 klocka på köpet. Dessvärre fick jag inte med klockan och kundtjänsten skulle se över saken. Fick den 12 mars ett sms från tele2 om att klockan skulle komma senast veckan därpå. Självklart kom aldrig någon klocka och när jag ringer in igen idag 2 april 2024 så kan de inte ge någon status på ärendet annat än "ohanterat" och ingen uppdatering alls kring vad som sker med klockan. Byter...

Elias A
Skrev om Tele2 AB

Lurade mig för att köpa mobilabonnemangen. Jag kan tyvärr inte ge mindre än en stjärna . Personalen som jobbar med reklamation får hitta något annat jobb. Jag fattar inte hur ett stort företag som Tele2 har så dålig kundservice!!!!

Olga-Malena S

Tyvärr har min erfarenhet med Tele2 varit mycket negativ. Under en månad har jag haft problem med mitt bredband som de inte har lyckats lösa. Trots att jag har försökt kommunicera och be om hjälp har jag inte fått någon adekvat respons. Det verkar som att deras medarbetare saknar den nödvändiga kunskapen för att hantera kundernas frågor och problem på ett tillfredsställande sätt. Dessutom har jag upplevt en brist på ansvarstagande från deras sida, då mina ärenden inte har hanterats korrekt trots upprepade påminnelser....

Inkan H
Skrev om Tele2 AB

Vet inte vilken gång i ordningen jag nu ringer. Jag har fått nya boxen och det har inte varit annat än strul från allra första gången. Helt miserabelt. Bytt boxen tror två gånger, recboxen lika många och BB-modemet en gång. Nya fel hela tiden. STOR varning! Skaffa INTE Tele2 Och som någon tidigare skrivit. Fungerat klockrent mer eller mindre i alla alla år sen början 2000-talet på Comhem/UPC-tiden. Väntetiderna är timslånga och den så kallade "kundservicen" helt värdelös! Enligt handläggaren är jag "prioriterad". Efter...

Susanne N
Skrev om Tele2 AB

Jag bor i Småland men i centralt i en stad i Värnamo, ping 57, nedåt 0,7 mbps, uppåt 1,6 mbps , jitter 21 ms. Det här är så dåligt så att man inte ens kan öppna ett bank id eller fylla i en ansökan om ex arbete på nätet. Vi valde ett familje abbonemang med fri surf.. jag har aldrig haft de här problemen med tre el telia

Haki T
Skrev om Tele2 AB

Tele 2 den sämsta mobil abonnemang jag har haft jag har gjort reklamation i två månader tjänst fungerar ej som det ska som dom lovad på butik tele slutliga svar var du kan inte ändra på eller betala hela abonnemanget 22 månader kvar sluta faktura KÖP INTE BIND INTE FAST HOS EJ TROVÄRDIG OPERATÖR Som tele 2 borde bli av me licens

Per Göran B

I morgon 21/1 2024 är sista dagen för mitt avtal privat. Inget konstigt med det eftersom jag har tecknat avtal företag. Men, jag har inte fått något sim-kort ännu, dvs 2024-01-20. Har kontaktat tele2 "kundservice" för att försöka förmå dem att lösa problemet. Tyvärr är det omöjligt att få "kundservice" att förstå. Kopplas vidare.. Samtalet bryts... Så fr o m måndag 22/1 2024 har man ingen livsviktig internetuppkoppling. Hoppas det inte inkommer e-fakturor att signera innan man dör. Men det struntar nog tele2 i ..

Daniel G
Skrev om Tele2 AB

Pinsamt av mig det här men ändå, än så länge (3 veckor) väntar jag på svar från företagets reklamationsavdelning. Till det pinsamma, blev uppringd (svarade!) av telefonförsäljare som erbjöd Netflix, HBO, Disney+ inkl Viaplay och flera kanaler samt att få låna den allra senaste versionen av AppleTV för 229 kr i två år (!). Jag sa ja och tänkte använda ångerrätten men nej tiden gick. Vid leverans visade det sig att endast några TVkanaler ingick, inga streamingtjänster eller lån av AppleTV.

Marcus B
Skrev om Tele2 AB

Efter att Tele2 den 7:e November ändrat funktionaliteten på sina tilläggskort (datakort) utan att meddela detta) så att man inte längre har publik IP så vägrar de släppa bindningstiden så att jag kan flytta mitt abonnemang till annan operatör som har tjänsten. Efter flera samtal med deras kundtjänst har resultatet blivit att jag ALDRIG mer ska använda eller rekommendera Tele2. Jag har haft Tele2 i mer än 10 år men när detta abonnemanget går ut så är det slut. Tele2 är nu historia för mig och de ca 60 abonnemang jag kontrollerar via de företag jag är engagerad i.

Peder H
Skrev om Tele2 AB

Bytte operatör till Tele2. Tele2 gjorde här fel. Får fortfarande fakturor från tidigare operatör. Försökt få rättelse men det går ej komma fram till Tele2 kundtjänst. Kötid över 50 min eller som tidigare idag 67 samtal före. Deras telsystem är under all kritik. Först ska man ange persnr sen efter många alternativa Ktjänstval tvingas man till att ange Inloggning med Bankid(om ej anger återkommer frågan i oändlighet) Innan identifiering med BankID måste du på nytt ange ditt pers.nr sen BankId regning, sen åter till kön...

NILS V
Skrev om Tele2 AB

699 kr/mån för halvlångsamt bredband. Kan inte avsluta utan att sitta timmar i telefonkö. Funkade kanske bättre när Comhem hade monopol. Undvik det här bolaget!

Ilona C
Skrev om Tele2 AB

Systematiskt bluffakturor från Tele2. Dom säger att jag har inte sagt up trygghetsavtalet hos dom fast jag har ringt och sagt upp den minst 5 gånger. Fortfarande så skickar dom mig bluffakturor och skickar dom vidare till inkasso fast jag har bestridit dom. Håll er borta från Tele2 finns så många andra seriösa aktörer där ute. Tror att Tele2 inte finns kvar om något år. Jag får verkligen hoppas. Plus så Okunnig personal!!!

Vladimiras S

Vi betalar för blinkande boxen som aldrig levererar internet, kundtjänst skicade mig till reklamationavdelning, de aldrig svarar på email. Att mast kapacitet inte räcker måste vara känd innan ni säljer era tjänster!

Dominique G
Skrev om Tele2 AB

Systematiskt bluffakturor från Tele2. Dom säger att jag har ett abonnemang hos dom fast jag har sagt upp den 7 gånger. Fortfarande så skickar dom mig bluffakturor och skickar dom vidare till inkasso fast jag har bestridit dom. Håll er borta från Tele2 finns så många andra seriösa aktörer där ute. Tror att Tele2 inte finns kvar om något år. Jag får verkligen hoppas.

First-Name L

Bad över mail att säga upp samtlifa tjänster hos tele2. Fick en bekräftelse och tänkte inte mer på saken förns jag någon månad senare insåg att de endast sakt upp tv paketet och inte bredbandet. Alltså hur kan man misstolka..

Jens E
Skrev om Tele2 AB

Knackade på dörren. Sa som tidigare nämnt att de skulle informera men ville sälja i slutändan och binda upp en. Påstår att min nuvarande fiber (openinfra) kommer försvinna 2025 för då tar Tele2 över området och drar in ny kabel..

Erik F
Skrev om Tele2 AB

Sa de skulle informera men ville sälja i slutändan. Otrevliga och mycket tvivelaktiga metoder för att sälja som går ut på att vilseleda kunden om att de tagit över nätet. Undvik bli lurad!

Mikael D
Skrev om Tele2 AB

Sveriges sämsta så kallade kundservice. Det går inte att komma fram på tfn till dom. Man säger inte hur lång telefonkö det är eller beräknad väntetid. Helt värdelöst när man försöker hjälpa gamla föräldrar med deras router och sitter o åker flera mil dit när det inte går att komma fram hos tele2. Ska man boka in en ledig vecka för att lyckas med detta?!! Det är bara pengar in som gäller, kunderna skiter man i.

Sara S
Skrev om Tele2 AB

Säger samma som föregående: Har aldrig haft så dålig mottagning eller tappat nät som när jag blev lurad tillbaka till Tele2. Funkar knappt i mitt hem mitt i stan.

Philip Daniel G B

Man ställs i kö för kundservice utan att då reda på en köplats eller förväntad kötid. Du förväntas helt enkelt vänta på obestämd tid.

Mårten A
Skrev om Tele2 AB

Tele2 verkar ha satt i system att ljuga för sina kunder och sedan låtsas att man bryr sig när man pratar med dem. Sedan händer ingenting, jag har haft en diskussion med en utlovad avtalsstart som skulle börja gälla 2 månader efter signering men där Tele2 naturligtvis börjar debitera direkt. Varje gång jag kontaktar kundtjänst lovar de att fixa detta men inget händer. Tele2 är ett skojarbolag som inte gör någon glad bara förbannad. Jag var sedan tidigare mobilkund hos Tele2 vilket fungerat hyfsat förutom att 7-8 samtal om...

Khalil O
Skrev om Tele2 AB

Har aldrig haft så dålig mottagning eller tappat nät som när jag blev lurad tillbaka till Tele2. Åkte också utomlands och stängde av allt som har med när o göra men fick ändå betala 500kr extra för 5sekunder. Bokstavligen. Kan tycka att Tele2 borde förstått att jag inte har ringt eller surfat på 5sekunder men icke sa nicke

ALEXANDER A
Skrev om Tele2 AB

Skulle göra en överlåtelse av mitt tv- och bredbands-abonnemang. Blev i telefon lovad av en kvinna att hon kunde lösa det utan problem. Efter en månad så insåg jag att jag aldrig fick någon bekräftelse på detta så jag hörde av mig igen. Då hävdar de att det inte går att göra över telefon. Jag har då gjort en muntlig överenskommelse att de kan lösa. De påstår att ingen har lovat detta. När jag ber om det inspelade samtalet (alla samtal spelas in), så påstår deras Reklamations-avdelning att just det här samtalet inte finns...

Devis Rafael O

jag beställde mobil bredband för företag. Det känns som att jag kastar min pengar varje månad. dåligt internetmottagning. kundservice har inte hjälpt mig med detta.

MARTIN B
Skrev om Tele2 AB

Satans dålig kundtjänst, suttit 1 timme!!, i telefon kö, blivit bortkopplad 3 ggr ,trots att klockan bara är runt 09 !! Uppmanar alla att tänka om och se sig om efter andra alternativ!!!!

HENRIK B
Skrev om Tele2 AB

Varning för gods skull varning! för detta bolag! Tele2 har sadlat om och blivit ett kriminellt bolag som igen bygger hela sin verksamhet på lura folk in i dåliga usla abonnemang som du aldrig kan ta dig ur. Jag beställde ett FIBER-abonnemang men fick ett Coaxial-abonnemang, Altås inte fiber. Efter som jag inte har Caxial till min så försökte jag avsluta, men Tele2 hade lurat in mig i ett tvåårs-abonnemang och de går aldrig att ta sig ur innan dessa två år även om de aldrig levererat en enda bit data till mig och även om...

Karl Robert Joakim S

Helt värdelöst, deras obegränsat surf ska läsas helt tvärtom.

Anders B
Skrev om Tele2 AB

Kundsupporten hos Tele2 är en veritabel katastrof. Jag hoppas att samtalet till dem 17/7 kl. 15:45 finns inspelad "i kvalitets och utbildningssyfte". Ohjälpsamma och otrevliga medarbetare. Teckna inte avtal med Tele2, välj vad som helst i övrigt som finns att välja på.

Jurij S
Skrev om Tele2 AB

Det här är en bedrägeri företag Jag fattar inte hur kan dom finnas kvar på marknaden??? Dom lurar ljuger och fuskar Jag kommer Aldrig mer köpa några tjänster på Tele 2 !!!!!

Andréas B
Skrev om Tele2 AB

Ni bytade ut mitt tivo (fullt fungerande) till tv mini hub, nu sitter jag här med problemen!! Kvällstid dessutom, har ni teknisk support stängd och en provisionering går inte att genomföra! Vilket innebär en kväll utan tv! Hur kan man vara så usla med de tjänster man har, att man inte ens erbjuder en support av kvalite?!!! Sämsta jag varit med om!!!

Mikael L
Skrev om Tele2 AB

Nöjd med bredband och mobilabbonemang men herregud vad buggiga deras applikationer är. Kan inte ens räkna upp alla fel, senast försökte jag koppla mitt tele2play mot en tv som enl faq ska gå men sen står det att mitt abonnemang inte har lagt till enheten och det kan man inte göra nånstans. Detta efter att inte kunnat logga in alls på en månad

Ewa Christina S

Jag övertalades att byta abonnemang med avtal på 2 år. Det som händer är att mitt gamla klipps, men det nya funkar inte. Jag har nu varit utan i 4 dagar, och tvingats köpa ett kontantkort. De skyller på tekniskt fel. Om ett teleföretag har SÅ dålig teknisk utrustning... Välj ett annat! Alternativet är inkompetent personal, vilket är lika illa. Jag ville bryta avtalet, då de inte uppfyllt sin del, men se det gick inte. Jag är fastlåst vid detta värdelösa företag och utan fungerade telefon.

Alfred S
Skrev om Tele2 AB

Fruktansvärt dåligt. Tele2 play funkar inte. Loggas inte inte fastän kan har ett konto. Kundservice inte öppen. Fyfan, lurar bara folk till att byta abonnemang. Håll er till Telenor och 3 folk, snälla.

Niklas L
Skrev om Tele2 AB

Kommer aldrig använda Tele2 igen ! Jag tecknade ett abonnemang ink streaming hos Tele2 den 26/4 p.g.a att jag ville se slutspels Hockeyn som gick på TV12 onsdag, fredag och söndag Och vad händer ! På söndag 30/4 1830 när vi ska se finalen, ja då finns inte TV12 kvar!!! Tele2 förklaring: Hej och tack för ditt mejl, Vi beklagar självklart att du missade den sändningen du önskat se. Det har gjorts ändringar i utbudet för Streamad Tv från och med 1/5-2023 där TV4, sjuan och TV12 ej längre ingår som streamade kanaler. Du...

Veronica H
Skrev om Tele2 AB

Mina gamla och sjuka föräldrar blev lurade att skaffa abonnemang hos dessa lurendrejare! Inget fungerar!! De kan inte ens ringa för samtalen bryts hela tiden eller så hör man knappt något! Skitföretag!! De tar inget ansvar för fel de gjort, och ingen kompensation heller! Otrevlig och okompetent kundservicepersonal!! Vill verkligen varna för detta oseriösa företag!!

Per J
Skrev om Tele2 AB

Jag har haft ComHem i 10 år utan problem, sedan köper tyvärr Tele2 upp dom och allting rasar ihop som ett korthus. Mitt bredband är långsamt och signalen bryts var och varannan dag, är det någon där ute som vet vad dom har gjort så skriv gärna en rad. Undrar om Telia är bättre?

Filtrera omdömen