Tele2 AB

Tele2 AB

Ring 08-20 09 72 www.tele2.com
Omdömen totalt
133
Snittbetyg
1.4

Om företaget

Tele2 erbjuder produkter och tjänster inom fast- och mobiltelefoni, bredband, datanät, innehållstjänster och kabel-tv.

Skriv ett omdöme

133 omdömen om Tele2 AB

Visar 133 omdömen med 1.4 i snittbetyg
Philip Daniel G B

Man ställs i kö för kundservice utan att då reda på en köplats eller förväntad kötid. Du förväntas helt enkelt vänta på obestämd tid.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Mårten A
Skrev om Tele2 AB

Tele2 verkar ha satt i system att ljuga för sina kunder och sedan låtsas att man bryr sig när man pratar med dem. Sedan händer ingenting, jag har haft en diskussion med en utlovad avtalsstart som skulle börja gälla 2 månader efter signering men där Tele2 naturligtvis börjar debitera direkt. Varje gång jag kontaktar kundtjänst lovar de att fixa detta men inget händer. Tele2 är ett skojarbolag som inte gör någon glad bara förbannad. Jag var sedan tidigare mobilkund hos Tele2 vilket fungerat hyfsat förutom att 7-8 samtal om... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Khalil O
Skrev om Tele2 AB

Har aldrig haft så dålig mottagning eller tappat nät som när jag blev lurad tillbaka till Tele2. Åkte också utomlands och stängde av allt som har med när o göra men fick ändå betala 500kr extra för 5sekunder. Bokstavligen. Kan tycka att Tele2 borde förstått att jag inte har ringt eller surfat på 5sekunder men icke sa nicke

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
ALEXANDER A
Skrev om Tele2 AB

Skulle göra en överlåtelse av mitt tv- och bredbands-abonnemang. Blev i telefon lovad av en kvinna att hon kunde lösa det utan problem. Efter en månad så insåg jag att jag aldrig fick någon bekräftelse på detta så jag hörde av mig igen. Då hävdar de att det inte går att göra över telefon. Jag har då gjort en muntlig överenskommelse att de kan lösa. De påstår att ingen har lovat detta. När jag ber om det inspelade samtalet (alla samtal spelas in), så påstår deras Reklamations-avdelning att just det här samtalet inte finns... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Devis Rafael O

jag beställde mobil bredband för företag. Det känns som att jag kastar min pengar varje månad. dåligt internetmottagning. kundservice har inte hjälpt mig med detta.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
MARTIN B
Skrev om Tele2 AB

Satans dålig kundtjänst, suttit 1 timme!!, i telefon kö, blivit bortkopplad 3 ggr ,trots att klockan bara är runt 09 !! Uppmanar alla att tänka om och se sig om efter andra alternativ!!!!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
HENRIK B
Skrev om Tele2 AB

Varning för gods skull varning! för detta bolag! Tele2 har sadlat om och blivit ett kriminellt bolag som igen bygger hela sin verksamhet på lura folk in i dåliga usla abonnemang som du aldrig kan ta dig ur. Jag beställde ett FIBER-abonnemang men fick ett Coaxial-abonnemang, Altås inte fiber. Efter som jag inte har Caxial till min så försökte jag avsluta, men Tele2 hade lurat in mig i ett tvåårs-abonnemang och de går aldrig att ta sig ur innan dessa två år även om de aldrig levererat en enda bit data till mig och även om... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Karl Robert Joakim S

Helt värdelöst, deras obegränsat surf ska läsas helt tvärtom.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Anders B
Skrev om Tele2 AB

Kundsupporten hos Tele2 är en veritabel katastrof. Jag hoppas att samtalet till dem 17/7 kl. 15:45 finns inspelad "i kvalitets och utbildningssyfte". Ohjälpsamma och otrevliga medarbetare. Teckna inte avtal med Tele2, välj vad som helst i övrigt som finns att välja på.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Jurij S
Skrev om Tele2 AB

Det här är en bedrägeri företag Jag fattar inte hur kan dom finnas kvar på marknaden??? Dom lurar ljuger och fuskar Jag kommer Aldrig mer köpa några tjänster på Tele 2 !!!!!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Andréas B
Skrev om Tele2 AB

Ni bytade ut mitt tivo (fullt fungerande) till tv mini hub, nu sitter jag här med problemen!! Kvällstid dessutom, har ni teknisk support stängd och en provisionering går inte att genomföra! Vilket innebär en kväll utan tv! Hur kan man vara så usla med de tjänster man har, att man inte ens erbjuder en support av kvalite?!!! Sämsta jag varit med om!!!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Mikael L
Skrev om Tele2 AB

Nöjd med bredband och mobilabbonemang men herregud vad buggiga deras applikationer är. Kan inte ens räkna upp alla fel, senast försökte jag koppla mitt tele2play mot en tv som enl faq ska gå men sen står det att mitt abonnemang inte har lagt till enheten och det kan man inte göra nånstans. Detta efter att inte kunnat logga in alls på en månad

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Ewa Christina S

Jag övertalades att byta abonnemang med avtal på 2 år. Det som händer är att mitt gamla klipps, men det nya funkar inte. Jag har nu varit utan i 4 dagar, och tvingats köpa ett kontantkort. De skyller på tekniskt fel. Om ett teleföretag har SÅ dålig teknisk utrustning... Välj ett annat! Alternativet är inkompetent personal, vilket är lika illa. Jag ville bryta avtalet, då de inte uppfyllt sin del, men se det gick inte. Jag är fastlåst vid detta värdelösa företag och utan fungerade telefon.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Alfred S
Skrev om Tele2 AB

Fruktansvärt dåligt. Tele2 play funkar inte. Loggas inte inte fastän kan har ett konto. Kundservice inte öppen. Fyfan, lurar bara folk till att byta abonnemang. Håll er till Telenor och 3 folk, snälla.

1
Cast U gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Niklas L
Skrev om Tele2 AB

Kommer aldrig använda Tele2 igen ! Jag tecknade ett abonnemang ink streaming hos Tele2 den 26/4 p.g.a att jag ville se slutspels Hockeyn som gick på TV12 onsdag, fredag och söndag Och vad händer ! På söndag 30/4 1830 när vi ska se finalen, ja då finns inte TV12 kvar!!! Tele2 förklaring: Hej och tack för ditt mejl, Vi beklagar självklart att du missade den sändningen du önskat se. Det har gjorts ändringar i utbudet för Streamad Tv från och med 1/5-2023 där TV4, sjuan och TV12 ej längre ingår som streamade kanaler. Du... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Veronica H
Skrev om Tele2 AB

Mina gamla och sjuka föräldrar blev lurade att skaffa abonnemang hos dessa lurendrejare! Inget fungerar!! De kan inte ens ringa för samtalen bryts hela tiden eller så hör man knappt något! Skitföretag!! De tar inget ansvar för fel de gjort, och ingen kompensation heller! Otrevlig och okompetent kundservicepersonal!! Vill verkligen varna för detta oseriösa företag!!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Per J
Skrev om Tele2 AB

Jag har haft ComHem i 10 år utan problem, sedan köper tyvärr Tele2 upp dom och allting rasar ihop som ett korthus. Mitt bredband är långsamt och signalen bryts var och varannan dag, är det någon där ute som vet vad dom har gjort så skriv gärna en rad. Undrar om Telia är bättre?

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Clara S
Skrev om Tele2 AB

Fick precis hjälp av Ellie i telefonen efter att hennes kollegor som fucking suger inte har sett att autogiro betalning väntar på att godkännas av banken. I ett halvår har jag betalat onödiga pappersfakturor för att era kollegor inte är medvetna? Har ringt 4 gånger varje månad för att ordna med autogiro ändå har ingen sett detta? Tack Ellie jävla stjärna som hjälpte mig och kompenserade upp för all huvudvärk!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Markus P
Skrev om Tele2 AB

Varit kund i åratal. Fick ett sms om att de skulle avsluta abonnemanget och transferera mig till ett nytt abonnemang. Inget jag bad om eller ville. Skulle bli 150:- dyrare i månadskostnad dessutom. När jag ringer och frågar hur det här gått till får jag veta att jag ska vara glad för det nya abonnemanget var tydligen bättre.. Då sa jag att jag byter abonnemanget till en annan operatör, plötsligt går det förhandla om priset. Skitföretag! Det blev Hallon istället

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Jonatan A
Skrev om Tele2 AB

Hade kampanj på hemsidan om 1000/1000 för 299/mån. Pga att tidigare boende hade haft Tele2 så fick jag ett nytt erbjudande 500/100 för 399/mån... försöker lura en innan man ens skrivit på, tur att jag inte band mig med dom i 2 år!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Niklas R
Skrev om Tele2 AB

Saxat från deras egen hemsida. Kan jag använda mitt Tele2-abonnemang med obegränsad mobildata även om jag bor utomlands? Nej. Abonnemanget gäller för tillfälliga vistelser i andra EU/EES-länder + ytterligare de 26 länder i världen som gäller för Obegränsad. Om du använder din mobildata mer utomlands än i Sverige under en period på fyra månader kommer du att bli kontaktad av Tele2 för att se över dina behov. Får efter mindre än 2 månader sms om att det kommer att behöva debiteras 35:-/gb om jag fortsätter att använda data... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Frans F
Skrev om Tele2 AB

Bredband! Största skojeriet! 300MB sek kan knappast köras upp till 10-12MB Ingen vill ta ansvar! inga åtgärder! inga svar!

1
Per J gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Erik Johan S

Skaffa inte bredband med detta bolag, de kan inte leverera på vad som utlovas och de tar överpris sen gör det svårt att avsluta abonnemang eller få hjälp. Ett riktigt skojarbolag som körs i botten av Kinnevik. Kinnevik som håller på att kraschar som en komet och de är inte intresserade av att skapa ett kvalitetsbolag av tele2 utan ska bara krama sista kronorna från sina kunder. Många bredbandsbolag är urkassa men tele2 är det sämsta.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Lana P
Skrev om Tele2 AB

Deras på uppdrag säljare är kvalificerade för BankID bedrägeri Värsta tänkbara kundservice UNDVIK Tele2 för din egen bästa

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Isabell L
Skrev om Tele2 AB

Nu har det gått över 1 månad utan att Tele2 har åtgärdat det fel som finns. Från att internetet försvann veckan innan jul och inte hade någon uppkoppling på en vecka till att tjänsten är otroligt ostabil och bara lägger av. Allt från att inte fungera i 5 minuter till 4 dagar. Nu går vi in på dag 5 utan internet. När jag väl har uppkoppling så är det inte utlovad hastighet. Ca 1 gång i veckan har jag kontaktat kundtjänst men ingenting har hänt mer än att de vet att felet verkar sitta hos en granne, och vi är fler drabbade... 

1
Per J gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Anders E
Skrev om Tele2 AB

Aggressiva dörrknackare med uppdrag att kränga -> provision. Säljare stöpta i formen -'vi går inte förrän kunden sagt nej 5 ggr', Återkommer samma dag fast man sagt nej. Varning för detta oseriösa "företag"

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
ARASH H
Skrev om Tele2 AB

De erbjuder lövande tjänster men kan inte leverera enligt avtalet. när man vill avbeställa tjänster som har inte ens börjat levereras debiterar de 10tkr 😡 kö tider är väldigt långa när man kontaktar kundservice

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
SOFIA P
Skrev om Tele2 AB

Det blev ett misstag vid ingång av mitt nya avtal. I personlig kontakt med Tele2 möttes jag av sammanlagt fyra medarbetare som alla bemötte mig på ett utomordentligt och mycket professionellt vis. Allting rättades till, jag blev erbjuden ersättning och var och en av dessa medarbetare gjorde sitt yttersta för att hjälpa mig som kund. Därmed måste jag påstå att Tele2 är ett utomordentligt bra företag med fantastisk kundservice. Högsta poäng av en nöjd kund.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
SEBASTIAN O
Skrev om Tele2 AB

Skriver som så många andra, hade jag kunnat ge minusbetyg hade jag tveklöst gjort det. Vi upptäckte efter nästan ett ÅR att vi betalat för en Playtjänst vi aldrig beställt. I kontakt med support hävdar de bestämt att de mailat ut info kring detta och att vi, eftersom vi inte svarat på mailet och tackat ner till tjänsten, passivt godkänt detta tillval. Hur oetiskt detta sätt att prångla på aningslösa kunder extrakostnader än är, så visade det sig dessutom att de skickat just detta mail till en felaktig mailadress. De hade... 

1
ARASH H gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
LISE-LOTT E
Skrev om Tele2 AB

Katastrof, beställde ett mellan abonnemang och fick ett stort och nu får jag ingen ordning på det. Dessutom har jag bara 12 av 94 kanaler (vad fan jag nu ska med det till) Har bett att få lyssna på inspelningen, men det får jag inte. Sååå trevliga nr man ska köpa, men kundservicen är katastrofal. En satt och smaska mig i örat, ja hon ät väl kvällsmat. Fy fan för tele 2, aldrig mer

1
ARASH H gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
TOMMIE O
Skrev om Tele2 AB

Hela bostadsrätten var utan fiber i nästan 2 dygn innan tekniker skickades ut för att lösa problemet.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Mikael Joakim L

Asså ni är katastrofalt urkassa. I sammanlagt 3 veckor har jag inte haft något fiber. Det är något som hände efter grannen tecknade upp sig så att vi stör ut varandra. Jag har ringt och chattat varje dag. Efter nästan två veckor så får jag svaret ”ojdå, ditt ärende har hamnat fel, - men nu ligger det rätt.” Dagen efter så säger en i kundtjänst; ”men va? Det finns inget pågående ärende.” Sen igår pratade jag med en trevlig tjej som det lät lovande med. Hon skulle ringa upp under kvällen eller morgondagen. Tror ni jag fick... 

1
ARASH H gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
KARL H
Skrev om Tele2 AB

Vilket bolag, de försöker blåsa en i alla ändar hela tiden. Skulle flytta över företagsnummer privat, de bara höjer avgifter från det de lovat, säger att abonnemangen på hemsidan inte gäller utan de har bara hemliga andra svindyra abonnemang jag får välja på. 3 gånger kom vi överens om en sak och de skickar bekräftelse på en annan. Varje gång en timme i telefonkö. låt dem aldrig få tag i ditt nummer, fly medans du kan, ge dem inte ett finger. Är ditt hus hårt uppkopplat med tele2, flytta.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
PIERRE D
Skrev om Tele2 AB

Har fiber 250/250 hemma men har jag tvn igång med wifi så får vi stänga av wifi på telefonerna annars fungerar inget alls. Dessutom informerade de inte om bindningstiden på ETT J**** ÅR! Stod i det finstilta så jag får skylla mig själv.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
EPAMINONDAS A

Skit företag som bara annonsera hur bra och smidig det är med Tele2 bredband,, BULSHIT, de bara gör reklam som inte stämmer. Kan man inte samlas alla och anlita lagen emot skit Tele2 som vi betalat och betalar varje månad och inte få vad man ska ha för att ha internet som de annonsera. Jag är totalt förbannad med denna skit Tele2. Ringer man på support får man ingenting för att förbättra hastighet. På natten eller morgon får man lite bättre men hela dagen otroligt dåligt och de bara sejer att det är många som använder internet... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
HAMID S
Skrev om Tele2 AB

Har ett företag som är beroende av internet, men Tele2 kan inte ordna så vi får internet vare sig fiber eller coaxial internet funkar. Vi får ändå betala fakturan den fortsätter komma fast vi inte får internet. Personalen på tele2 är ovetande om vår situation och vill helst koppla bort oss till nästa avdelning. En tekniker kom för att kolla felet och förklarar att det var sladden i väggkontakten som var lös MEN det funkade ändå inte fast vi bad honom stanna och dubbelkolla men vägrade stanna. Håll er så långt... 

2
EPAMINONDAS A och Stefan P gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Tobias Mattias S

Vilket skämt! De skickar inkasso för att de har fel i sitt system. De kräver ändå att det ska betalas. Har inspelat samtal. Vi skulle skaffa företagsväxel och abonnemang på 5 företag via Tele2 då vi har olika på alla bolagen idag. Nu blir det annan leverantör och de förlorar minimum 30.000:- /år bara via oss. Självklart sprider vi detta vidare i vårt företagsnätverk där flera hundra företag finns representerade.

3
EPAMINONDAS A och 2 andra gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Björn Mikael R

Blev uppringd i oktober om att få prova på comhem premium i tre månader för 149 kr. Tackade ja till det hela men konstaterade att det inte var någonting för mig. Mest trams, faktiskt. Noterade sen att jag fått en faktura som är cirka 450 kr mer än normalt och då kontaktade jag T2s fakturaavdelning. Då får jag besked om att eftersom jag inte sagt upp min prövotid så har man automatiskt förlängt mitt abonnemang med ytterligare 9 månader utan möjlighet att säga upp det. Vet inte om säljaren sa någonting om detta när jag blev... 

2
Stefan P och HAMID S gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Kian Firat A

Hade det funnits minus på betyg så hade dom fått det av mig. Har varit kund hos dom i mer än 20 år och tecknade för drygt 2 år sen ett abonnemang för företaget hos dom. Har haft driftstörningar och dålig täckning under hela denna period. Har ringt ett flertal ggr till till deras kundservice och påtalat om detta. "Vi ska se till att nån återkommer" säger dom varje gång men aldrig har nån hört av sig förutom nu när abonnemanget ska ut. När dom ringde sist och ville förlänga så talade jag om att jag INTE är intresserad och... 

2
Stefan P och HAMID S gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
MIKAEL B
Skrev om Tele2 AB

Tele2 är helt kass. Jag har aldrig haft så mycket driftstörningar som med Tele2 (och ComHem). När jag skulle byta leverantör nu kunde de inte ens göra urkopplingen rätt. Porten blev kvar hos Tele2 och den nya leverantören kunde därför inte koppla in sig. Så nu sitter vi utan bredband hela helgen, tack som f*n! Undvik Tele2 till varje pris!

1
HAMID S gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
KENNETH Ö
Skrev om Tele2 AB

Katastrof. Kopplar bort ens befintliga bredband innan dom ska installera sitt då installationen är flyttad... Så dom tycker jag ska bara utan internet en vecka fast man betalar för en vecka till hos sin gamla operatör... Detta plus flera timmar i telefonen med div kundtjänster...Tack...

1
HAMID S gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Johan H
Skrev om Tele2 AB

en är för mycket...beställt en Ipad mini 6 5G ,efter några månader fick min IPad men det var bara wifi...efter kontakten med tele2 de sa att jag kan returnera den och de skickar en ny med 5G till mig ,ca en o en halv månad senare fick min Ipad men det va samma sak igen bara WIFI ......så kontaktar jag de, nu har gåt ca 2tim i luren först gången pratade jag med 4personer på tele2 men med 4personen kontakten bröts så ringde jag igen o pratade med en personal och han skulle koppla mig vidare men den kontakten också bröts... 

1
HAMID S gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
REIAD A
Skrev om Tele2 AB

En stjärna är för mycket tycker jag. Jag fick vänta 7 veckor på en Iphone och när jag ringde till de sa personalen att telefonen är redan levererat. Efter utredning med post nord så bekräftade de att vi inte fått mobilen och att vi ska vänta 6 veckor till för att få mobilen och ingen ersättning bjuder de på förutom en månad fritt på abonnemangen . Jag fick ringa vid flera tillfällen och de ljög åt mig . personaler är bra på att ljuga ,försöka att visa att de är seriösa med ord men det stämmer inte alls . Jag skulle aldrig rekommendera tele2

1
HAMID S gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
BO JOHAN PATRIK J

Skulle avsluta mitt bredband som jag ALDRIG använt. Det gick inte. Betalar nu 500kr i månaden för någonting som jag aldrig använt eller kommer att använda. Sjukt dåligt!

2
HAMID S och REIAD A gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Rodney D
Skrev om Tele2 AB

Ringde kundservice för att bredbandet inte fungerade. Kom fram till Abdi som inte kunde svenska och var väldigt otrevlig. Problemet är att avtalet är bundet i 2 år. Lycka till att behålla era kunder när ni tar in sånna idioter.

2
EPAMINONDAS A och HAMID S gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
PAOLA INES C

Huset jag bor i har bytt till fiber. Det har inte fungerat på två veckor. Tele2 har varit dåliga på att återkoppla, inte erbjudit surf istället (tänk på att vi är studenter i coronatider..betyder att vi är väldigt beroende av nätet). Jag får själv be om mobilt surf, min man får inget då han inte har abonnemang hos dem. De kompenserar inte för det han har lagt ut heller. Nu ska tele2 ta betalt för det ickefungerande internet. De har även ändrat abonnemang till ett nästan 100% dyrare, utan att säga till. Påstår att de har... 

1
HAMID S gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
ADAM B
Skrev om Tele2 AB

Comhem var uselt men tele2 som har tagit över dem är otroligt nog sämre. Svårt att få tag i kundservice för att anmäla fel. Och nästan lika svårt att säga upp tillvalskanal. Föreningen sitter fast med deras nät men jag gör vad jag kan för att få dem att skaffa egen fiber så vi kommer ut ur träsket.

1
HAMID S gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
CHRISTIAN G
Skrev om Tele2 AB

Vi har tecknat ett 2-årsavtal med tv och internet med dåvarande Comhem. I tv-paketet skulle det bland annat ingå Viasat sport-kanaler. Nu halvvägs in i avtalet får man ett mail av Tele2 om att de tar bort kanalerna från mitt utbud, och om jag fortsättningsvis vill ha dem så kostar det ytterligare 199kr/månad. Har varit i kontakt med både kundtjänst och deras avdelning för kundrelationer. Lustigt att man ens har avdelningar som kallas kundtjänst och kundrelationer, då man inte verkar ha en aning om vad kundrelationer är.... 

2
Stefan P och HAMID S gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
LARS T
Skrev om Tele2 AB

Tele2's försäljningsmetoder rena rama skojeriet. Omöjlig kundservice. Dubbemdebiteringar. 9 månader till, 5000 som jag kunde spendera på något mer seriöst, sen aldrig mer Tele2.

2
Stefan P och HAMID S gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
ERIKA K
Skrev om Tele2 AB

Har skickat in ändring av fakturaadress flera gånger utan framgång. Det finns fortfarande personer utan bankid! Då får man ingen hjälp. Försökt ringa dem men efter 45min har i alla fall inte jag möjlighet att sitta i kö mer.

1
HAMID S gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela

Filtrera omdömen