Telenor Sverige AB

Telenor Sverige AB

Ring 070-833 18 01 www.telenor.se
Omdömen totalt
37
Snittbetyg
1.5
Skriv ett omdöme

37 omdömen om Telenor Sverige AB

Visar 37 omdömen med 1.5 i snittbetyg
Tanja S
Skrev om Telenor Sverige AB

Mina stjärnor går till den lysande tjejen Donika som sitter på reklamationsavdelningen. Hon löste mitt problem som jag hade hela 6 månader och pratade med olika personer om i mer än 50 timmar. Hon löste det på några minuter. Hon har vilja, hon orkar, hon jobbar. Respekt ! Jag är mycket tacksam för hennes hjälp . DONIKA -unikt namn till en unik person.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Jonas G
Skrev om Telenor Sverige AB

Pajas företag, tog bredband och tv, nu 6 månader senare fick jag brev att dom "glömt" fakturera för tv och skickade mig en räkning för över ett halvår... Man tycker ju ett företag borde ha lite koll. Lägg där till att bredbandet funkar 50% av tiden

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Sulejman M
Skrev om Telenor Sverige AB

OTROLIGT!!! OTROLIGT!!!, kommer inte i kontakt med Telenor på något sätt att lösa avtals problem. Tecknat avtal på tre st avtal som lät jätte bra tills man fick sin första faktura. Blev blåst på alla håll. Ingen svarar på Mitt Telenor och telefon..... det kan man glömma.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Alve Emanuel S
Skrev om Telenor Sverige AB

Extremt dåligt kundbemötande, långtidskund som är stabil där de bråkar trots att deras kundtjänst gjort fel och vägrar bemöta värdigt.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Per Henrik S
Skrev om Telenor Sverige AB

De va bra förut men nu är supporten obefintlig, dessutom kommer det dryga dörrknackare titt som tätt och promptar på att komma in i huset. Nu byter jag bredbandsleverantör.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Caroline F
Skrev om Telenor Sverige AB

Nu har jag försökt få hjälp med en flytt av ett mobilnummer från företag till privat i över 1 månads tid. Vi (jag och min tidigare arbetsgivare) har blivit skickade fram och tillbaka mellan Telenor Privat och Telenor företag över 10 gånger. Tillslut var det en person på företagssidan som kunde hjälpa till! All eloge till dig! Minns inte namnet men kan ha varit Omar! Tack för att du lyssnade och inte la på luren och hjälpte mig med abonnemanget. Hade först gett 1 stjärna men höjer nu till 3 🙏🏻 Hoppas Telenor reder ut de problem som har på kundtjänstsidan.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Fredrik B
Skrev om Telenor Sverige AB

Telenor är tyvärr mitt enda alternativ för bredband. Det innebär ideliga driftstörningar och problem. En kundsupport som är helt ointresserad av att lösa problemet och skyller ifrån sig. Seriösa bredbandsleverantörer har redundans som kopplar upp via 5G när fibern är ner. Men inte telenor. Undvik telenor så långt ni bara kan, välj en leverantör som har redundans och vill leverera vad kunderna betalar för.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
David G
Skrev om Telenor Sverige AB

Absolut den sämsta operatören jag haft under mitt liv. Skulle lätt ge många minus om det gick. Undvik allt samröre med detta blufföretag, blivit lurad genom att dom drar ut påtiden, ringer aldrig upp som dom lovat och sedan säger att det gått för lång tid! Ett riktigt svineri är vad dom håller på med. Snälla undvik dom, alla andra operatörer är bättre!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
DMITRY L
Skrev om Telenor Sverige AB

Nollan, telenor är även sämre än skånetrafiken, dessa levererar ibland. Jag begick ett stort misstag och beställde bredband hos dem. De kunde inte leverera tjänsten under 2 veckor och lämnade mig i sticket under jul- och nyårsfirandet utan internet. De kunde inte lösa problemet och hänvisade till stadsnätverket utan att löva något konkret. De vägrade först min rättighet att häva köpet. Nu vill de att jag betalar fakturan för en månad och tjänsten som inte levererades. En annan leverantör kunde lösa problemet på en kvart! Bara undvik telenor, förmodligen det sämsta företaget på riktigt.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Salam F
Skrev om Telenor Sverige AB

Varning varning varning Akta dig att gå med telenor Det är en fälla och då hamnar du i en gäng som uppträder som en mafia Levererar ingen signal för bredband eftersom jag har sagt upp dem för länge sedan. Vid kontakten pratade med gangster person som ljög och sa att de fortfarande levererar signal och jag måste betala alla fakturor

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
VIKTORIA H
Skrev om Telenor Sverige AB

Telenor kundtjänst ljuger lurar kunder osv…( gäller mobil telefon). Hemma vi blev av internet pga värdelös kommunikation med kundtjänst ! Under Jul vi hade ingen internet på mer än en vecka!!!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Hanna Kristina Kiviniemi K
Skrev om Telenor Sverige AB

Jag har varit kund hos Telenor under många år. Det har fungerat hyfsat, förutom alla säljsamtal. Jag har haft både mobilabonnemang och streamabonnemang hos dem. Jag tecknade streamabonnemanget eftersom det var förmånligt och hade en kampanj. Dock fick jag brev från Telenor innan kampanjen ens hade löpt ut om att månadskostnaden skulle höjas med 100 kr utan någon som helst motivering. Jag kontaktade kundtjänsten och frågade varför de höjer priset, men fick bara ett allmänt hållet standardsvar som inte egentligen gav någon... 

1
KENNETH Ö gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
KENNETH Ö
Skrev om Telenor Sverige AB

Lovar en felfri bredbands övergång.. Får sms det är framflyttat men dom kan koppla in sig på befintlig utrustning vilket dom misslyckas med så var utan internet i 15dagar, fick tillslut igång det för en hos er kunde sitt jobb iallafall, funkade en månad tills det dog helt. Sen kom det igång igen men hastighet på 100/10 och inte dom 1000/1000 jag betalar för.. Och att ringa er som ni ber om nedan hjälpte inte alls. 8h i tele mellan olika avdelningar tills den avdelningen man var i kontakt med först stänger som man vart tillbaka... 

1
KENNETH Ö gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Andreas N
Skrev om Telenor Sverige AB

Telenor övertalar mig att inte avsluta deras bredband pga flytt utan överlåta den till den nya hyresgästen. Jag ville ha allt på svart & vit då Telenor sa att överlåtelsen var klar. Det fick jag i form av mail, har bevis samt samtal. Varje månad har jag fått en faktura och dom har sagt det är lugnt vi ska lösa det. Nu 6 månader efter så säger Telenor att överlåtelsen ej gått igenom samt att jag är skyldig att betala faktura som nu gått och fått påminnelseavgifter. Jag har alltså mail från Telenor där det står ”överlåtelsen... 

1
KENNETH Ö gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Akar R
Skrev om Telenor Sverige AB

Fantastiskt dålig kundtjänst. Deras egen säljare på kundtjänsten ringer ut till befintliga kunder och ljuger och hetsar sen klickar dom kunder när dom inte får svaren dom vill ha. Extremt oprofessionellt bemötande när man sen ringer in till ansvariga på kundtjänst avdelning som lovar återkoppling och hantering av ärendet men bara struntar i att återkoppla. Jag var villig att lösa detta med bolaget direkt men när dom inte ens vill hantera det och bara struntar i det så kommer ärendet kommer tas vidare till ARN. Att behandla... 

1
KENNETH Ö gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
John L
Skrev om Telenor Sverige AB

Efter att ha haft Telia i 16 år så har min nya arbetsgivare Telenor. Jag reser i jobbet och kör mycket bil. Telenor är verkligen helt värdelöst! Jag får samtal misslyckas och dålig täckning hela tiden. Jag trodde inte skillnaden skulle vara så stor. Så mycket irritation på grund av detta skitbolag. Katastrof! Har nu skaffat ett extrakort privat med Telia för att använda när jag reser.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Maris B
Skrev om Telenor Sverige AB

Om jag kunde ge noll så skulle jag ha gjord det! Ville ha växel nummer och blev lovad att allting skulle aktiveras och kickas igång under halv timme! Nu har det gått mer än 1,5 timme och ingenting har blivit inkopplad! Jag har på 1,5 timmar förlorat affärer värda på minst 20 000 kronor! Jag är så förbannad att man inte kan komma i kontakt med kontaktpersonen på direkt nummer. Man måste gå igenom massa knappval och erbjudande för att komma fram sen blir man lovad att de åtgärdar felet omgående och så sitter man och väntar... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Betty E
Skrev om Telenor Sverige AB

Ett riktigt oseriöst företag! Lovade 2 Samsung mobiler å fick 2 Huawei, en stor skillnad. Till slut efter mycket om och men fick jag abb uppväxt. Fick även räkningar från alla håll, på mail, Kivra på Telenor appen samt som vanlig post i postlådan. Akta att inte fastna på den kroken

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
JOAKIM L
Skrev om Telenor Sverige AB

Ständiga krångel med fakturor som kräver otaliga samtal där man kopplas mellan avdelningar. Ofta får man vänta 20-30 minuter i kö för att komma fram, och mer om du kopplas vidare. Varför inte ringa upp era kunder?

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Filip M
Skrev om Telenor Sverige AB

Var kund hos dem, men fattar inte riktigt hur de har inte gott i konkurs... Superdåliga i kundtjänst, > 1 timme väntetider på telefonkö, svarar på mejl efter en vecka med template svar, inget funkar som det ska...

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Jim K
Skrev om Telenor Sverige AB

Internet levererat från dom Funkar typ halva månaden sen bara krångel Ingen support på helgerna heller för bredband.så inget netflix eller surf funkar.Var i kontakt med 1 i dag som inte jobbade på rätt avdelning o han försökte lösa problemet i 40 min.Stor cred till han

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
ROBIN L
Skrev om Telenor Sverige AB

SÄMST! Vi är storkund och blivit ombedda att ringa en annan avd 4 gånger. Ingen hjälp! tjänster slutar fungera trots vi betalar för tjänster och funktioner! SISTA GÅNGEN TELENOR! JAG TAR VÅRA 300 ABONNEMANG NÅGON ANNANSTANS !

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
EDDY Ö
Skrev om Telenor Sverige AB

Andra gången man behöver kontakta dom (2023-11-03): Dom få gånger man faktiskt kontaktar det här bolag och dom lyckas göra bort sig så kolossalt, vägrar ta något ansvar och kunden får ta smällen. Satt med support i 30 minuter och kollade alla förutsättningar för min dotters smart-watch och abonnemanget, dubbelkollade med apple om familjdelning och alla förutsättningar. När allt var bekräftat (fyra gånger om) beställde vi klockan.. Nu när man kontaktar Telenor igen för att beställa abonnemangen, då är det första den nya personen... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
VERONICA Ö
Skrev om Telenor Sverige AB

Blev rålurad av Telenor försäljare, blev lovad att de skulle sköta kontakten med comviq divisäga säga upp abonnemanget, jag skulle ha samma nummer som innan och jag hade ingen bindningstid.. Det visar sig att jag har bindningstid, fortfarande mitt nummer på comviq och nu sitter jag med två abonnemang. Vem vill ha två mobilabonemang? Jag ringer såklart mycket irreterad och klagar där supporten säger att de kan inte göra något och att jag har ett kundansvar! Det finns ingen chef man får prata med och de skulle höra av sig... 

1
EDDY Ö gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Bror Pelle S
Skrev om Telenor Sverige AB

Om man ringer för att vilja köpa ett abonnemang är det nästan ingen väntetid alls men för att avsluta ett abonnemang är det ca 40 minuters väntetid under tider det ska vara få som ringer. Ingen möjlighet finns att de ska ringa tillbaka själva. Är syftet att folk inte ska orka avsluta så snabbt så att det drar någon månad till? Det finns ju lite pengar i det om många inte pallar och skjuter det på framtiden. Men för det långsiktiga förtroendet är det inte bra. Jag som avslutar ex ett teveabonnemang kan ju fortfarande... 

1
JOAKIM L gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
JONAS S
Skrev om Telenor Sverige AB

Beställde en Xiaomi 11T pro av Telenor. 2-3 dagars leveranstid. Ringde idag när det gått 3 arbetsdagar! Fick till svar att det är 1-2 veckors leveranstid tid på dessa. Förklarade att det inte funkar du jag ej har någon telefon och är i behov av en omgående. Då tycker hon jag ska kolla i telempr butiken i Kalmar om den finns där. Jag ber henna kontrollera om den finns där, men får till svar att hon inte kan göra det. Men jag kan åka till elgiganten i Kalmar istället och hämta en där. Okej säger jag och kollar med elgiganten... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
REBECKA H
Skrev om Telenor Sverige AB

Sämsta bolaget nånsin. När man byter operatör för att få det bättre. Blir lovad att att flytta över samma företagsnummer till er kommer att gå smidigt och att vi absolut inte kommer behöva va utan telefonnumret en minut. Nu är det inne på sammanlagt 2,5 dygn utan vårt telefonnummer och efter x antal samtal får man inget alls besked. Personal lovar att ringa upp en viss tid men skiter i det. Igår morse blev jag lovad att problemet skulle ta 1 dygn Max att lösas. Nu 1,5 dygn senare när jag ringde fick jag svaret att ärendet... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
TEDDY F
Skrev om Telenor Sverige AB

Som egenföretagare så vet jag hur viktigt det är med bra kundbemötande,, urusel service, och lögner gör att man är otroligt besviken på telenor

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
JÖRGEN R
Skrev om Telenor Sverige AB

Att det ska behövas åtta samtal att få sitt abonnemang avslutat och få en bekräftelse! Alla åtta lovade att nu är det klart!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
BO F
Skrev om Telenor Sverige AB

Jag är före detta kund hos Telenor bredband och tjänsten fungerade bra. När jag avslutade tjänsten och skickade tillbaka deras hårdvara enligt deras egna instruktioner så tappades tydligen modemet bort någonstans. Antagligen hos Postnord eller Telenor. Det kom flera kravbrev och jag tog kontakt med dem efter 1h telefonkö och löste problemet med en försäkran om att jag kunde glömma kravet. Nu månader senare kommer en faktura på 549:- för ej återsänt modem. Jag bestrider såklart fakturan men alla papper är slängda då... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
ABROR S
Skrev om Telenor Sverige AB

Absolut sämsta bolag hittils. Dessvärre går det att välja bara telenor där jag bor. Man betalat skjortan för bredband men får sh*t för pengar. Telenor har så mycket problem med sin bredband och tv det är inte klokt. Varning för Telenor!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Mattias M
Skrev om Telenor Sverige AB

Min mor bad Telenor att tillfälligt flytta ett abonnemang från en adress till en annan på grund av en vattenskada. Det slutar med att tjänsten blir avstängd och ni avslutar abonnemanget. När detta uppdagas så får hon svaret att det var ju trist men att hon gärna får teckna ett nytt abonnemang hos dem men att det skulle ta minst 7 dagar innan det kom igång. Inte en ursäkt inget försök till att lösa problemet trots att signal finns till den nya lägenheten, detta enligt deras egen tekniska support som inte kunde starta... 

1
ABROR S gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Johan J
Skrev om Telenor Sverige AB

Var på vippen att välja Telenor, men valde Vimla istället. Vimla är Telenor’s dotterbolag. Det är exakt samma produkt/abonnemang som båda säljer, skillnaden är att det är betydligt billigare genom Vimla. Mobilnätet är detsamma. Bindningstid och uppsägningstid existerar inte hos Vimla, så det är värt ett försök att prova det några dagar. Beställer du genom följande länk får du 50gb extrasurf + halva priset i 5 månader + ytterligare 10kr/rabatt per månad: https://vimla.se/bestall/plugglife/?201808180937222255

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
GÖRAN R
Skrev om Telenor Sverige AB

Först var vi i England maj -18, då fungerande det inte ringa mellan våra telefoner. Väl hemkommen felanmäler jag felet, och får till svar att det måste varit nåt tillfälligt. Juni -18 åker vi till Spanien inte heller här går det ringa mellan våra telefoner , felanmäler från Spanien . Återkommer till Telenor efter hemkomst dom lovar undersöka och återkomma inom en vecka.Givetvis ringde dom aldrig tillbaka. Juli -18 åker vi till Danmark och nu går det inte ringa till min fru förrän efter 8 försök, de fem första fanns inte... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Per
Skrev om Telenor Sverige AB

Som leverantör av bredband via 4G är de inte alls att rekommendera. Deras datamängder (konceptet är förövrigt absurt) är för lågt satta för att fungera. Tele2 erbjuder mycket bättre mängd till bättre priser! Välj inte Telenor till mobilt bredband! 249 kr/mån för 40 GB, att jämföra med Tele2, som tar 199 kr/mån för 50 GB. För 299 kr/mån får man 100 GB hos Tele2. Go figure.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
R
Skrev om Telenor Sverige AB

Telenor hjälpte till och strök ett abonnemang som oseriösa telefonsäljare (säljarna var från Dialect och de sålde Telenors produkter) lurats med. Lång bindningstid till hög kostnad från Dialect försvann. Får lägre kostnad samt ny telefon istället direkt av Telenor. Stort tack till Telenor! Dialect vägrade göra något då de sysslade med försäljning!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
ANDREAS I
Skrev om Telenor Sverige AB

När jag bott nere i Blekinge så har Telenor i stort sett alltid haft bästa täckningen. Vad gäller priser så är de väldigt sällan billigast men å andra sidan så får du väldigt bra tjänster. Under alla år som jag haft mobilabonnemang så har Telenor följt med och troligen kommer det att fortsätta så.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela

Filtrera omdömen