Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag17 omdömen om Telenor Sverige AB
-
skrev om Telenor Sverige AB
Internet levererat från dom Funkar typ halva månaden sen bara krångel Ingen support på helgerna heller för bredband.så inget netflix eller surf funkar.Var i kontakt med 1 i dag som inte jobbade på rätt avdelning o han försökte lösa problemet i 40 min.Stor cred till han
-
skrev om Telenor Sverige AB
SÄMST!
Vi är storkund och blivit ombedda att ringa en annan avd 4 gånger. Ingen hjälp! tjänster slutar fungera trots vi betalar för tjänster och funktioner! SISTA GÅNGEN TELENOR! JAG TAR VÅRA 300 ABONNEMANG NÅGON ANNANSTANS ! -
skrev om Telenor Sverige AB
Vilket oseriöst företag, dom ä som damsugarförsäljare som gör allt för att sälja men lever inte upp till avtal..
Vi band oss för ytterligare abonnemang där säljaren lovade pausa vårt nuvarande för att vi inte skulle dubbel-betala.. Någon som tror säljare gjorde det, någon som tror dom står för det i efterhand? Någon som tror samtalet finns inspelat när man begär att dom ska dom fram det?
Som sagt, Telenor är inte att rekommendera. -
skrev om Telenor Sverige AB
Blev rålurad av Telenor försäljare, blev lovad att de skulle sköta kontakten med comviq divisäga säga upp abonnemanget, jag skulle ha samma nummer som innan och jag hade ingen bindningstid.. Det visar sig att jag har bindningstid, fortfarande mitt nummer på comviq och nu sitter jag med två abonnemang. Vem vill ha två mobilabonemang? Jag ringer såklart mycket irreterad och klagar där supporten säger att de kan inte göra något och att jag har ett kundansvar! Det finns ingen chef man får prata med och de skulle höra av sig för något skulle de göra men han visste inte vad. Om jag skulle säga upp Telenor så kunde jag få en slutfaktura för fram tills bindningstiden går ut två år framåt - 2024?? Idioter! Någon som tror att jag hört något mer om de? Nej nu kom nästa faktura på 268kronor, till ett nedrans nummer som aldrig blivit använt 😠 pisss bolag som lurar sina kunder och sliter i dem.
-
skrev om Telenor Sverige AB
Om man ringer för att vilja köpa ett abonnemang är det nästan ingen väntetid alls men för att avsluta ett abonnemang är det ca 40 minuters väntetid under tider det ska vara få som ringer. Ingen möjlighet finns att de ska ringa tillbaka själva.
Är syftet att folk inte ska orka avsluta så snabbt så att det drar någon månad till? Det finns ju lite pengar i det om många inte pallar och skjuter det på framtiden. Men för det långsiktiga förtroendet är det inte bra.
Jag som avslutar ex ett teveabonnemang kan ju fortfarande vara mobilkund plus ha bredband. Så bra kundvård gör mig trogen, annars kanske jag byter mobilabonnemang till lågprisvariant i framtiden.
Tänk om och ge möjligheten att ni kan ringa upp. Tänk långsiktigt! -
skrev om Telenor Sverige AB
Beställde en Xiaomi 11T pro av Telenor. 2-3 dagars leveranstid. Ringde idag när det gått 3 arbetsdagar! Fick till svar att det är 1-2 veckors leveranstid tid på dessa. Förklarade att det inte funkar du jag ej har någon telefon och är i behov av en omgående. Då tycker hon jag ska kolla i telempr butiken i Kalmar om den finns där. Jag ber henna kontrollera om den finns där, men får till svar att hon inte kan göra det. Men jag kan åka till elgiganten i Kalmar istället och hämta en där. Okej säger jag och kollar med elgiganten i Kalmar om dom har en där dock så har dom ingen på lager och dom kan även inte heller lämna ut en till mig utan då måste jag köpa en genom dom också. Okej då ringer jag upp telenor igen tjejen säger att hon ska be telenorbutken ringa upp mig. Väntar en timme utan att ngn ringer så jag testar ringa telenor igen! Denna gången får jag berätta samma sak igen. Varefter killen ber mig vänta i luren. Det går 10 min sedan kopplar han bort mig. Ringer återigen telenor berättar samma sak då berättar han jag får tala med den sista gången att dom inte kan kontakta butiken. Varav han kopplar bort mig igen! Stort tack telenor ni är bäst!
-
skrev om Telenor Sverige AB
Sämsta bolaget nånsin.
När man byter operatör för att få det bättre. Blir lovad att att flytta över samma företagsnummer till er kommer att gå smidigt och att vi absolut inte kommer behöva va utan telefonnumret en minut.
Nu är det inne på sammanlagt 2,5 dygn utan vårt telefonnummer och efter x antal samtal får man inget alls besked. Personal lovar att ringa upp en viss tid men skiter i det. Igår morse blev jag lovad att problemet skulle ta 1 dygn Max att lösas. Nu 1,5 dygn senare när jag ringde fick jag svaret att ärendet inte skickades in igår utan idag och att det kan ta lång tid, finns ingen limit på hur lång tid utan man hamnar längst bak i kön, and so on.. alla säger olika och Inger ger besked.
Detta har kostat bolaget oerhörda pengar i förlorade kunder så detta kommer jag och min jurist även att se till att ni får betala och minutrarna tickar och så gör även ersättningen ni kommer att få betala.
Skandal hur kasst detta skötts och det ska vi sprida så mkt vi bara kan till ni ringer och löser detta. -
skrev om Telenor Sverige AB
Som egenföretagare så vet jag hur viktigt det är med bra kundbemötande,, urusel service, och lögner gör att man är otroligt besviken på telenor
-
skrev om Telenor Sverige AB
Att det ska behövas åtta samtal att få sitt abonnemang avslutat och få en bekräftelse! Alla åtta lovade att nu är det klart!
-
skrev om Telenor Sverige AB
Jag är före detta kund hos Telenor bredband och tjänsten fungerade bra. När jag avslutade tjänsten och skickade tillbaka deras hårdvara enligt deras egna instruktioner så tappades tydligen modemet bort någonstans. Antagligen hos Postnord eller Telenor.
Det kom flera kravbrev och jag tog kontakt med dem efter 1h telefonkö och löste problemet med en försäkran om att jag kunde glömma kravet.
Nu månader senare kommer en faktura på 549:- för ej återsänt modem. Jag bestrider såklart fakturan men alla papper är slängda då de försäkrat mig om att ärendet är över och jag kan ignorera kraven.
Känner mig bedragen och rekommenderar ingen att ha med detta oseriösa företag att göra. Finns det fler med samma problem så tvekar jag inte för en gemensam gruppanmälan. -
skrev om Telenor Sverige AB
Absolut sämsta bolag hittils. Dessvärre går det att välja bara telenor där jag bor. Man betalat skjortan för bredband men får sh*t för pengar. Telenor har så mycket problem med sin bredband och tv det är inte klokt. Varning för Telenor!
-
skrev om Telenor Sverige AB
Min mor bad Telenor att tillfälligt flytta ett abonnemang från en adress till en annan på grund av en vattenskada.
Det slutar med att tjänsten blir avstängd och ni avslutar abonnemanget. När detta uppdagas så får hon svaret att det var ju trist men att hon gärna får teckna ett nytt abonnemang hos dem men att det skulle ta minst 7 dagar innan det kom igång.
Inte en ursäkt inget försök till att lösa problemet trots att signal finns till den nya lägenheten, detta enligt deras egen tekniska support som inte kunde starta det om inte den "normala" supporten la ett ärende, modem är på plats så det kan inta vara det som det ska väntas på heller.
Kan ju meddela att hon tecknande inget nytt abonnemang hos Telenor och vi kommer garanterat att marknadsföra dem på bästa sätt.
Fruktansvärt dåligt kundbemötande och service. -
skrev om Telenor Sverige AB
Var på vippen att välja Telenor, men valde Vimla istället. Vimla är Telenor’s dotterbolag. Det är exakt samma produkt/abonnemang som båda säljer, skillnaden är att det är betydligt billigare genom Vimla. Mobilnätet är detsamma. Bindningstid och uppsägningstid existerar inte hos Vimla, så det är värt ett försök att prova det några dagar. Beställer du genom följande länk får du 50gb extrasurf + halva priset i 5 månader + ytterligare 10kr/rabatt per månad:
https://vimla.se/bestall/plugglife/?201808180937222255 -
skrev om Telenor Sverige AB
Först var vi i England maj -18, då fungerande det inte ringa mellan våra telefoner. Väl hemkommen felanmäler jag felet, och får till svar att det måste varit nåt tillfälligt. Juni -18 åker vi till Spanien inte heller här går det ringa mellan våra telefoner , felanmäler från Spanien .
Återkommer till Telenor efter hemkomst dom lovar undersöka och återkomma inom en vecka.Givetvis ringde dom aldrig tillbaka. Juli -18 åker vi till Danmark och nu går det inte ringa till min fru förrän efter 8 försök, de fem första fanns inte numret 2 gånger blev det upptaget och 8:e gången kom jag fram. Väl hemkommen försökte vi få rätsida i telenors egen affär på Frölunda torg. Där kan man inte ta emot uppsägningar och ev klagomål hänvisas till kundtjänst via telefon där jag suttit många timmar i kö. Vad ni än gör, teckna er aldrig hos telenor , de är banditer och skurkar som styr där/Göran Rosdalen -
skrev om Telenor Sverige AB
Som leverantör av bredband via 4G är de inte alls att rekommendera. Deras datamängder (konceptet är förövrigt absurt) är för lågt satta för att fungera. Tele2 erbjuder mycket bättre mängd till bättre priser! Välj inte Telenor till mobilt bredband!
249 kr/mån för 40 GB, att jämföra med Tele2, som tar 199 kr/mån för 50 GB. För 299 kr/mån får man 100 GB hos Tele2. Go figure. -
skrev om Telenor Sverige AB
Telenor hjälpte till och strök ett abonnemang som oseriösa telefonsäljare (säljarna var från Dialect och de sålde Telenors produkter) lurats med. Lång bindningstid till hög kostnad från Dialect försvann. Får lägre kostnad samt ny telefon istället direkt av Telenor. Stort tack till Telenor! Dialect vägrade göra något då de sysslade med försäljning!
-
skrev om Telenor Sverige AB
När jag bott nere i Blekinge så har Telenor i stort sett alltid haft bästa täckningen. Vad gäller priser så är de väldigt sällan billigast men å andra sidan så får du väldigt bra tjänster. Under alla år som jag haft mobilabonnemang så har Telenor följt med och troligen kommer det att fortsätta så.