Vill ni ha problem så är detta företaget ni ska vända er till. När mitt abonnemang gick ut hos dom och jag flyttade över mitt nummer till ny operatör (för att telenors kundtjänst är både inkompetenta och ljuger). Så antog jag att det fungerat som det alltid gjort för alla andra abonemang att det avslutas automatiskt. Men icke här. Nu en månad senare får jag en faktura på 900kr för ett abonemang jag kastat i soporna. Ringer till kundtjänst och får till svar. "jaha men då säger jag upp dig nu och du kommer få ytterliggare...
Telenor Sverige AB
80 omdömen om Telenor Sverige AB
Helt värdelös kundservice. Det är nästintill omöjligt att säga upp sitt abonnemang hos Telenor – man blir bara runtkopplad, får olika svar varje gång och ingen tar ansvar. Jag har lagt timmar i telefonkö utan att få någon riktig hjälp. De verkar medvetet göra det krångligt så att man ska ge upp. Ett företag som behandlar sina kunder på det här sättet förtjänar inga bra omdömen. Jag kommer aldrig att använda Telenor igen och rekommenderar alla att välja ett annat bolag.
Har Företagsabonnemang hos Telenor. Fruktansvärt dålig kundservice. När mitt telefonabonnemang förlängdes vid årsskiftet la de till ett extra telefonnummer till abonnemanget. Något jag absolut inte hade bett om. Tänkte att det var väl bara att ringa dem så ordnar de felaktigheten. Men icke. Helt oresonligt bemötande. Får betala 350 kr extra i månaden, för ett nummer jag inte bett om, fram till april 2027 då abonnemanget löper ut. Jag har ändå varit kund hos dem i 25 år. Trots detta vill de inte justera sitt misstag. Mycket...
Någon startade abonnemang på min 90 åriga dementa mor, mobilt bredband samt tele abonnemang. Trots in skickad fullmakt, kopia på polisutredningen, vägrar Telenor avsluta dessa abonnemang. Jo det går men då måste jag betala över 4000kr för mobilabonemanget och över 7000 kr för mobiltbredband. Så aldrig mer telenor som livnära sig på bedragare och att en dement dam ej kan göra sig hörd.
Först var det struligt med att teckna abonnemang hos dem för kundservice inte skrev ner min mejlkorrekt. Nu för ca 1 vecka sedan så hade Telenor ett servicefönster på 4a timmar för byte av master men vi som konsumenter fick inget meddelande om detta överhuvudtaget. Utbyte/uppgradering av masterna tog 5 timmar så de drog över servicefönstret, när jag pratade med kundservice om detta så blev jag informerad av de ovanstående. Här försöker även kundservice att sälja på en ett nytt abonnemang bredband 5G för 299kr i månaden,...
Jag blir nu tvungen att betala över 9 000sek för att få tillbaka mitt nummer då jag blivit lurad att teckna ett abonnemang med bindningstid! Jag kommer aldrig mer använda eller rekommendera deras tjänster. Var extremt noggrann med att läsa avtalet för de skickar avtal som avviker från de som man diskuterat på telefon.
totalt nedringd av säljare under 3 veckor. De accepterar inte ett nej. De fortsätter att ringa trots att vi ber dem att ta bort oss från deras ringslistor. Respektlöst Vi avslutade våra telenorabbonemang för över 3 år sedan pga att de inte fungerade tillfredsställande utomlands. vi kunde inte ringa varandra när vi var utomlands. Helt värdelöst!
⚠️ Varning för Telenor Företag – vilseledande försäljning och bristande transparens Jag tecknade ett företagsabonnemang hos Telenor i februari 2024 (jag är den enda användaren). Min erfarenhet är mycket negativ, och jag vill varna andra företagare. Här är de huvudsakliga problemen: 📉 Vilseledande försäljningsinformation Säljaren lovade: • Pris: 129 kr/mån – inga extra avgifter • Ingen bindningstid • Att abonnemanget skulle fungera i hela Europa (jag är fransk medborgare, befann mig i Frankrike vid tillfället) Inget av detta...
Jag har haft Telenor företag på mitt aktiebolag i flera år och det har tidigare fungerat bra. Jag har alltid fått mina fakturor som e-faktura direkt till banken. För några månader sedan tecknade jag ett nytt abonnemang och reste bort i några veckor. När jag kom hem möttes jag av en pappersfaktura i brevlådan. När jag loggar in på Telenors företagsportal ser jag att de ändrat till pappersfaktura helt utan anledning och utan att ens informera mig. Dessutom hade de redan skickat fakturan till inkasso. Jag kontaktar deras kundtjänst...
Absolut mardröm. Bytte till Telenor och ingenting har fungerat. Porteringen fick skjutas upp då de ej skickade ut simkort (påminde 3 ggr). Helt plötsligt fungerade inte mitt nummer för att de ändå hade porterat, utan att säga till mig eller skicka SIM. Fick åka till butik för att hämta SIM. Efter överflytten gick det inte att ringa till mitt nummer vilket är en inkomstförlust då jag har eget företag. Efter fjorton samtal till supporten går det fortfarande inte att använda tjänsten MEN Telenor har skickat ut både fakturor...
Sämst service Fick betala dubbla månadsavgifter trots uppenbart misstag från min sida. Aldrig mer Telenor
På gränsen till kriminellt, håll er borta från deras butik i Nordstan och Telenor i allmänhet. Hade nytt abonnemang utan bindningstid där SIM-kortet inte fungerade. Lösningen enligt butiken var att jag skulle få ett nytt abonnemang och att de skulle ta bort det gamla (vilket de aldrig gjorde). Men vad de inte berättade var att det nya abonnemanget hade 24 månaders bidningstid. Jag läste tyvärr inte avtalet då jag inte hade något anledning att tro att de skulle lura mig. Så nu sitter jag med två abonnemang varav ett med...
Värdelöst bolag. Ljuger om bindningstid, otrevlig personal, usel täckning. Undvik!
Betyg: ★☆☆☆☆ (1 av 5 – hade gärna gett minus fem om det gick) Jag vill starkt avråda från att bli, eller förbli, kund hos Telenor utifrån min erfarenhet av deras vilseledande försäljning, totala brist på kundservice, och bristande respekt för ingångna avtal. Därtill uppvisar de en anmärkningsvärd frånvaro av moral och affärsetik. Vid avtalets tecknande försäkrade Telenor mig – både muntligt (upprepade gånger, ett löfte som för övrigt även överhördes av min sambo) och skriftligt – att internationella samtal ingick kostnadsfritt...
Synd att det ej finns minus till Telenor. Ett företag blev uppringd från Telenor den som tog imot samtalet trodde det var från Tele2 år tenta bidde nytt opratör senare ville företaget häva detta men till en kostnad på 40.000 kronor??? Man kan undra varför då trodde det är 30/40 talet GANGSTER som gör detta å inte 2023/2025. Fy fan va man trycker om detta 😡😡😡😡
Sämsta tänkbara alternativet. Skickar fakturor och kan ej förklara beloppen. Kundtjänsten om man kommer fram återkopplar aldrig. Samtalen kopplas normalt ner efter en stund då operatören i kundtjänsten bett att få en stund att kolla upp ärendet sedan ringer de inte tillbaka. Lägger på bindningstider som aldrig har kommunicerats. Jag rekommenderar verkligen inte Telenor till någon.
Uruselt!! Man sitter i telefonkö och samtalet bryts efter 20 minuter. När jag väl kommer fram, har killen Hugo endast mandat att säga upp bredband, men måste koppla vidare för att säga upp TV. När han kopplat mig vidare bryts samtalet på nytt efter flera minuter. Sitter på nytt i er telefonkö, som säger "väntetid mindre än en minut" men nu har jag suttit 15 minuter.
Hade en tv-box från Telenor. Sände tillbaka den till Telenor och fick även en bekräftelse via sms att den mottogs i november 2024. Nu när vi sa upp bredbandet så skickades routern åter och samma där vi fick en bekräftelse. Sen kom en faktura på 1044 kronor för tv-boxen. Märkte snabbt att det är en konstant telefonkö. Skickade meddelande via deras hemsida plus via mina sidor. Fick ett mail att jag ska ringa om jag har något problem. Svarade på mailet med bifogad bild på deras bekräftelse och bad återigen om en kreditfaktura....
Blev lovad 1 uppsägning men hävdar att man alltid har 3 månader på företag och vägrar göra undantag. Hur dålig kundtjänst som helst!
Telenor har skickat hem en TV hubb som skulle ersätta det gamla TV boxen. Telenor har stängd av centralt TV boxen några dagar innan det schemalagda datumet. Nu det är mer än vecka vi har inte tillgång till TV på grund av Telenor okunnighet att leverera det service som de har lovat och är betalt för.
Lurendrejare, helt enkelt. Lagt till två försäkringar jag inte bett om på min faktura. Upptäckte detta efter flera månader så jag har blivit lurad på ett par tusen sammanlagt.
Jag har ett hemlarm som kräver abonnemang för att kunna kommunicera med min och mina näras mobiltelefoner, för att kunna skicka kommandon till larmet och naturligtvis även få sms om t.ex. en sensor säger att något har hänt hemma. Larmet styrs med sms via en app. Jag har haft ett kontantkort från Telenor i centralenheten och det har fungerat bra. Häromdagen fick jag i brevlådan ett nytt kort och en lapp med nya koder till det nya kortet, samt ett meddelande som talade om för mig att kortet och koderna som jag hade beställt...
It's totally impossible to contact customer service.. I am waiting internet router more than week and no even answer.
Första och sista gången,aldrig igen!
Inte bra kundservice De lurades att köpa telefonnummer och skriva på falska kontrakt
Det är det värsta företaget man kan tänka sig. De skickar dubbla fakturor, och jag har ringt flera gånger för att fråga hur man kan avsluta abonnemanget för att undvika extra kostnader. På telefon sa de att jag inte behövde göra något, men sedan sa de att jag behövde gå till närmaste kontor en månad i förväg för att stoppa abonnemanget. På grund av detta har jag betalat för två extra månader. Företagets policy verkar vara att vilseleda sina kunder så att de förlorar pengar och framstå som dumma.
Vilka jävla skojare! Säg upp ert abonnemang så fort ni kan och skaffa Hallon eller något liknande istället. De lurar dig på pengar. Betalade 449kr i månaden och hade katastrofalt dålig täckning i ett år och bor mitt i stan. Deras ursäkt var, efter att jag skickat in massa information och raderat massa wifi-historik, att deras mastar var överbelastade. Det är fan inte mitt problem, bygg fler! Aldrig mer denna skitoperatör. Fick 200kr i kompensation efter 20 år som kund.
Man kan verkligen inte tro att såna företag finns i dagsläget. Vår förretag tecknade den dyraste abonemang där vi änligt säljarna skulle få 1000 gratis minuter från utlandet för att vi ska kunna sköta vår förretad under semestern från utlandet! Självklart får vi en räkning på cirka 20 tusen kronor! Vi har klagat i butiken där säljarna erkände felet, men vad hjälpte det! Vi har ringt till Telenor cirka 20 gånger för att vi ville komma fram till nån löning , varje gång var det nån annan som skulle ta över ärande och självklart...
Kundtjänsten är under all kritik. Jag har fått vänta i evigheter för att få prata med någon, och när jag väl kom fram fick jag svar som var helt irrelevanta för min fråga. Det verkar som att de anställda inte har fått någon utbildning. Jag har definitivt gjort ett misstag i att välja denna operatör. Nola är hög betyg för den operatör . Hoppas att ingen väljer de!
Fått hem en NY tv-box. Helt kass!!! Den gamla ÄR bättre! Går INTE att ha kvar den gamla!! Telenor lyssnar inte på kunder och dess kritik. Upplevelsen ägde rum: 04 oktober 2024
Flyttade ut ur lägenhet (brf) där tidigare ägare hade en router som dom betalade månadsvis för (helt otroligt dumt). På nåt jävla vänster lyckades jag sedan få över avtalet på mitt namn, även fast jag inte signerat något, utan min vetskap då jag inte fått en enda faktura eller liknande från er. När vi väl flyttar ut 3 år senare så får jag ett brev från er att jag ska skicka tillbaka en router från 2017 och att ni tar ut en avgift på 549kr om ni inte får tillbaka den. 549kr för en SJU ÅR GAMMAL ROUTER?!? Jag ringer...
Dålig service och långsam och okunnig support. Totalt uselt, välj annan leverantör om ni kan.
Fusk och skräp företag. Skickar fejk abonnemang som man inte har beställt. Och slänger sedan luren i örat när man konfigurerar dem. Jävla attityd och förjävla dålig inställning
Dålig service och lurendrejeri!
Det ska gå att nå fram med meddelanden via ”mitt telenor”s sida. Men det gick ej.
Jag har haft mobilt bredband till min tv i 3 år hos Telenor nu o det har fungerat klockrent. Anledningen till mobilt bredband var för att det inte fanns fiber draget till huset. Jag är mycket nöjd med den inkl kundtjänsten. När gäller mobilt så har jag precis byttfrån Comviq som börjat strula sen man börjat dra ner på 3G tror jag. Det fungerar fläckvis bra o bättre än Comviq men jag får ofta internetanslutning saknas när man äe mer utanför stadskärnor. Kanske bidrar min iPhone 13 mini med till det då den inte lär ha den...
Bra bemötande och bra förståelse av mitt ärende och han hittade orsaken till det. Tycker inte om Telenor efter detta samtal eran it support borde jobba på helger också så att man kan få tv stream aktiverat redan då eller att ni tar bort två års tiden på att aktivera det. Och även på mitt abonnemang som bara har bas paket varför får man inte informationen till sig direkt på mina sidor utan att man ska behöva kontakta er och att man ska behöva få informatioen att man behöver uppgradera tv paketet för 249kr/mån för att få tv...
Bli INTE kund på Telenor. Efter att jag låg efter med 98sek pga en oproportionerligt hög straffavgift , efter att jag betalat 1 dag för sent, så skickar dem detta till inkasso för att direkt efter det spärra mitt SIM utan att säga något. Jag ringer in till kundtjänst när jag får inkassobrevet och meddelar att den är betald, dem svarar att dem noterat detta och att allt är OK- sen spärrar dem abonnemanget dagen efter. Ändå. Vilket skämt. Välj allt annat än Telenor. Tro mig.
Telenor lurar er genom att inte berätta att det finns två olika uppsättningar på ett abonnemang. När du har familjepaket bl.a så finns en uppsättningstid på den och det finns även ett uppsättningstid på nummer man har hos de så man behöver säga upp två gånger annars kommer fakturan över en månad uppsägningstid för självaste numret. Så var försiktiga med detta falska företag. Jag har blivit lurad efter att varit kund hos de i 14 år.
Helt otydliga fakturor. Återförsäljare som lägger på olika tjänster man ej bett om men som de tar betalt för. Utgår aldrig från kundens behov utan tittar enbart på hur de ska tjäna så mycket pengar som möjligt
Worst company ever!!🤬🤬 Over 1 1/2 years we had trouble with transfer my abonnemang to my mom and the bills!! I have spent so many hours to call about wrong on the bills, missing personal code and lots of other stuff 🤬🤬 All they can say or do is sorry no more 🤬🤬 We will never ever use this company again not even if it's the last on earth!! Date of experience: May 27, 2024
Telenor borde verkligen lära sig lite om kundservice. Fick SMS att de ska ringa mig, men när jag svarar efter bara 2 signaler lägger de på!!!!! Hell will freeze over, before I will call them back!!! Dessutom har de höjt mån avg drygt 10%, men täckningen har blivit sämre. Nä, det blev byte av operatör fortare än kvickt!! Kommer aldrig att teckna avtal m Telenor igen eller rekommendera dem till någon annan. USCH!!!
DET SÄMSTA MÖJLIGA SUPPORT SOM FINNS! FY! SKÄMS PÅ ER!!!! VÄLJ INTE DETTA!
Mina stjärnor går till den lysande tjejen Donika som sitter på reklamationsavdelningen. Hon löste mitt problem som jag hade hela 6 månader och pratade med olika personer om i mer än 50 timmar. Hon löste det på några minuter. Hon har vilja, hon orkar, hon jobbar. Respekt ! Jag är mycket tacksam för hennes hjälp . DONIKA -unikt namn till en unik person.
Pajas företag, tog bredband och tv, nu 6 månader senare fick jag brev att dom "glömt" fakturera för tv och skickade mig en räkning för över ett halvår... Man tycker ju ett företag borde ha lite koll. Lägg där till att bredbandet funkar 50% av tiden
OTROLIGT!!! OTROLIGT!!!, kommer inte i kontakt med Telenor på något sätt att lösa avtals problem. Tecknat avtal på tre st avtal som lät jätte bra tills man fick sin första faktura. Blev blåst på alla håll. Ingen svarar på Mitt Telenor och telefon..... det kan man glömma.
Extremt dåligt kundbemötande, långtidskund som är stabil där de bråkar trots att deras kundtjänst gjort fel och vägrar bemöta värdigt.
De va bra förut men nu är supporten obefintlig, dessutom kommer det dryga dörrknackare titt som tätt och promptar på att komma in i huset. Nu byter jag bredbandsleverantör.
Nu har jag försökt få hjälp med en flytt av ett mobilnummer från företag till privat i över 1 månads tid. Vi (jag och min tidigare arbetsgivare) har blivit skickade fram och tillbaka mellan Telenor Privat och Telenor företag över 10 gånger. Tillslut var det en person på företagssidan som kunde hjälpa till! All eloge till dig! Minns inte namnet men kan ha varit Omar! Tack för att du lyssnade och inte la på luren och hjälpte mig med abonnemanget. Hade först gett 1 stjärna men höjer nu till 3 🙏🏻 Hoppas Telenor reder ut de problem som har på kundtjänstsidan.
Telenor är tyvärr mitt enda alternativ för bredband. Det innebär ideliga driftstörningar och problem. En kundsupport som är helt ointresserad av att lösa problemet och skyller ifrån sig. Seriösa bredbandsleverantörer har redundans som kopplar upp via 5G när fibern är ner. Men inte telenor. Undvik telenor så långt ni bara kan, välj en leverantör som har redundans och vill leverera vad kunderna betalar för.