Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag9 omdömen om Telge Energi AB
-
skrev om Telge Energi AB
VARNING FÖR TELGE ENERGI!!
Tyvärr så tillhör jag oxå den stora skara som blev grundlurade att teckna Tryggt avtal hos Telge Energi...
Vi har fått betala två till tre gånger så hög elavgift varje månad jämfört med rörligt elavtal som vi hade innan.
Två gånger under hösten så tog jag kontakt med kundtjänst på Telge Energi på grund av den höga elavgiften. Båda gångerna så övertalade dom mig att det bästa är att bara fortsätta med det Trygga avtalet. Det rådet har visat sig vara riktigt bra för Telge Energi och väldigt dålig för mig..
Jag rekommenderar inte Telge Energi varken till mina fiender eller vänner!
Februari 2023 elområde 3
Telge Tryggt avtal = 298,86
Telge rörligt avtal = 104,20
Januari 2023 elområde 3
Telge Tryggt avtal = 307,72
Telge rörligt avtal = 115,40
December 2022 elområde 3
Telge Tryggt avtal = 353,90
Telge rörligt avtal = 306,18
November 2022 elområde 3
Telge Tryggt avtal = 306,03
Telge rörligt avtal = 165,36
Oktober 2022 elområde 3
Telge Tryggt avtal = 225,80
Telge rörligt avtal = 103,59 -
-
skrev om Telge Energi AB
Fungerat utmärkt och välvilligt fram tills dess att anläggningen skulle tas i drift.
Anläggningen klar och uppe i mitten på November, därefter har ingenting hänt när det gäller utleverans av producerad solel. Säkert sökt Telge fler än 10 gånger för att kontrollera när producerad el kan mottas för leverans.
Har fortfarande inte fått något anläggningsnummer av Ellevio eftersom de inte fått någon fullmakt inskickad av Telge. Har påpekat detta för Telge flertal gånger genom telefon och mail men fortfarande inte fått hjälp.
Skickade själv in fullmakten till Telge som överenskommet i JUNI 2022! Problemet är att om solcellsanläggningen producerar el och man inte har anläggningsnummer så kan man istället bli betalningsskyldig för det man producerat enligt Ellevio. Hittills har vi producerat drygt 300 kWh sen i November men har nu stängt ned anläggningen på Ellevios inrådan.
Olyckligtvis har jag redan betalat hela anläggningen så jag har inget att sätta emot. -
skrev om Telge Energi AB
Väldigt oseriös företag som rent av ljuger. Tecknade avtal för att sälja överskottsel av solceller och frågade specifikt om jag var tvungen att köpa elen från dem också? Fick svaret att jag inte var tvungen att göra det och att det gick bra att bara sälja el. Tecknade därefter fast avtal för att sälja. Ville byta bolag halv år senare för köpta elen och fick då beskedet att jag var tvungen att köpa elen från dem också under tiden jag sålde el till dem och för att bryta avtalet var jag tvungen att betala nästan tusen kronor. Totalt oseriösa. Hänvisade till namnet på personen på kundcenter som gav beskedet från början och ville att dem skulle undersöka saken för att se att jag talade sanning men dem brydde sig överhuvudtaget inte om det. Passa er gör detta bolaget och kräv alltid få skrifligt det som ni kommit överens om, oavsett vad det gäller för dem kommer aldrig ge er rätt.
-
-
skrev om Telge Energi AB
Telge Energi är ett USELT och KUNDFRÅNVÄNT företag som sviker sina kunder och fullständigt ignorerar konsumentlagstiftning och dina rättigheter som konsument.
Telge Energi tar inget ansvar för fel på arbete och installationer de gör för dig, utan smiter undan vidare ansvar.
Säkert felanmält en av Telge Energi beställd och installerad solcellsanläggning 15-20 gånger utan resultat. Många vackra ord vid kontakt, men inget händer.
Anmälde fel första gången 30 juni - nu är det 9 oktober. Kände mig trygg med ett kommunalägt bolag där jag under flera år varit elkund, men de beter sig som rufflare och misslyckade lycksökare. -
skrev om Telge Energi AB
Jag känner verkligen inte igen mig i kommentarerna. Har bara pratat med tillmötesgående människor i kundtjänst. Inga extra avgifter har dykt upp, fakturan skickas än så länge i tid till min mejl och finner inga konstigheter överhuvudtaget. Nu har jag inte varit med om någon flytt och därav valt att byta elleverantör eller bytt adress. Så kan inte yttra mig om den erfarenheten andra har. Det är något jag får återkomma med, men förhoppningsvis blir det inga konstigheter i framtiden. När jag flyttade ihop med min sambo så hörde de av sig från Telge energi när det stötte på ett problem med E.ON som vi har vårt elnät via. De både mejlade och ringde för att få tag på mig då vi kunde lösa problemet som uppstod. Otroligt tacksam! Jag rekommenderar alla att prova Telge energi och inte skrämmas av de negativa recensionerna.
-
skrev om Telge Energi AB
Lösenavgift på 750 kronor när jag säger upp mitt rörliga avtal? Inget annat än ett bluff-företag, aldrig igen 👎
-
skrev om Telge Energi AB
Tar ut en lösenavgift på 750kr fastän jag har löpande avtal utan uppsägningstid. En oskälig faktura utan stöd.
-
skrev om Telge Energi AB
VARNING FÖR DETTA BLUFFBOLAG
Bolaget kanske lockar med lockpriser, men det ögonblick du väljer att lämna, tar deut en "lösenavgift" på 750 kronor! Denna är helt oskälig, och visar vilket förkastligt företag man är. VILKET SKOJARBOLAG! -
skrev om Telge Energi AB