Tiger Trädfällare

Furutorpsvägen 8, 181 90 Lidingö — Visa karta

4.9 i betyg av av 46 omdömen
Tiger Trädfällare finns och verkar över hela storstockholm, vi utför trädfällning, bortforsling, beskärning och stubbfräsning. Vi är experter på att fälla träd i svåra lägen och kan göra allt från trädfällning och sektionsfällning med arboristmetoden.
Vi är en totalentreprenad när det gäller trädfällning, arborist, sektionsfällning, beskärningsarbeten, stubbfräsning, grönytearbeten samt bortforsling av ris och stammar.

Vi har varit verksamma sedan 2004 och har tillsammans över 30 års erfarenhet i branschen.
Helst ska man se trädfällning som en sista utväg, men ibland är det oundvikligt. Vi har kunskap och utrustning för att genomföra kvalificerade trädfällningar i en säker och riskfri miljö. Vi strävar alltid för att göra dig som kund hundra procent nöjd och ser fram emot att höra från dig!

Läs vad 46 kunder tycker om Tiger Trädfällare

• 2019-08-26

George R skrev om Tiger Trädfällare
    Vi hade ett flertal träd som antingen måste fällas eller beskäras. Resultatet är väldigt bra. Tiger och hans medhjälpare är både trevliga och kunniga. Ett företag vi varmt rekommenderar till alla som behöver den här typen av hjälp Läs mer
    Linds Trädfällning AB
    4.9 / 5 i betyg — 656 omdömen
    Badge2020
    "Trädfällning och stubbfräsning Linds tillfrågades om förtroendet att utföra arbetet med att fälla cirka 60 stora träd och 30 mindre. Prism"
  • 2019-08-26

Robert P skrev om Tiger Trädfällare
    Tiger och kompani var hos oss i förre veckan och tog händ om vårt gård- Vilka kille! Dem är engagerade , effektiva, noggranna , ärtig och i tid!!
    3 personer på 1 1/2 dagar har gjort det som skull ta andra en hel vecka och dem gör det väldigt fint!
    Stort Tack Boys- Ni är grymma
    Best Regards
    Robert
    (Facility Manager) Läs mer
  • 2019-08-23

Arto A skrev om Tiger Trädfällare
    Trygg och säker fällning av träd nära huset! Läs mer
    2019-08-23 Tiger J svarar Arto A
    Alltid säker på vår sak.
    Tack.
    ER Lokalvård
    4.4 / 5 i betyg — 24 omdömen
    Badge2019
    "Jag köpte en flyttstädning mitt under industrisemestern med mycket kort varsel. ER kunde leverera en omfattande städning på samma vecka. Ja"
    Jonathan J
  • 2019-07-18

Anna R skrev om Tiger Trädfällare
    Beställde trädfällning och bortforsling av ca 70 träd. Trädfällarna dök upp på uttalad tid; gav rådgivning, jobbade noggrant och effektivt. Skotaren dök upp på uttalad tid, flyttade stammar och ris till prydliga högar. Bortforsling kom på uttalad tid, lämnade inte ett barr efter sig.

Imponerande planering. Väldigt trevlig och kunnig personal. Vi är mycket nöjda - på alla plan. Läs mer
  • 2019-07-08

Malin R skrev om Tiger Trädfällare
    Tiger kommer, levererar och städar undan. Världens bästa trädfällare!!! Läs mer
    SmartaVal AB
    4.3 / 5 i betyg — 35 omdömen
    Badge2019
    "SmartaVal helped me for many years with cleaning of my home, small repair work and moving - including flyttstadning. Their service and pric"
  • 2019-07-03

Karin S skrev om Tiger Trädfällare
    Bra utfört jobb och trevliga. Svårt att få till en tid men jobbet var mycket bra utfört. Läs mer
  • 2019-07-03

Lars W skrev om Tiger Trädfällare
    Mycket bra utfört arbete.
    Bra rådgivande samtal.
    Trevligt samarbete. Läs mer
  • 2019-07-02

Annika M skrev om Tiger Trädfällare
    Trädfällning och bortforsling.
    Strålande skött!
    Glad o tacksam kund!! Läs mer

Johan L skrev om Tiger Trädfällare
    Bra och snabb service. Mycket nöjd Läs mer

Kerstin L skrev om Tiger Trädfällare
    Kunniga, jobbade raskt och forslade bort grenar/träd direkt. Snabba att svara på mail. Trevliga att rådfråga. Läs mer

Sebastian S skrev om Tiger Trädfällare
    Allt var toppen! Snabbt, smidigt, snyggt och prisvärt. Läs mer
  • Chacholski W

2019-07-01

Chacholski W skrev om Tiger Trädfällare
    professionell, allt vad man kan förvänta sig av en sådan tjänst med ett rimligt pris. Starkt rekommenderad Läs mer

Anna E skrev om Tiger Trädfällare
    Nedtagning av träd och bortfräsning av stubbe. Har anlitat Tiger flera gånger och varje gång har det varit perfekt service, inget strul och de håller tider som utlovat! Läs mer
  • 2019-06-30

Bengt J skrev om Tiger Trädfällare
    Mycket snabbt och tydligt svar på vår offertförfrågan. Trevligt bemötande och mailkontakter har fungerat utmärkt under hela processen. Arbetet ( fällning och bortforsling av två 35-åriga lönnar) utfördes snabbt och prydligt. Vi kan varmt rekommendera Tiger Trädfällare! Läs mer
  • 2019-06-29

Monica T skrev om Tiger Trädfällare
    Vänligt och proffesionellt bemötande snabb "leverans"

Hälsningar
    Monica Läs mer
  • Kristina L

2019-06-28

Kristina L skrev om Tiger Trädfällare
    Jag behövde bli av med en dunge träd som stod i vägen. Jag blev trevligt bemött, fick en snabb offert och blev fort av med mina träd på ett professionellt och skickligt sätt. De lämnade kubbad ved och en fint städad arbetsplats efter sig. Jag ringer dem självklart igen nästa gång jag behöver duktiga arborister! Läs mer
  • 2019-06-28

Michael J skrev om Tiger Trädfällare
    Snabb och proffsig trädfällning! Läs mer
    2019-06-28 Tiger J svarar Michael J
    Tack för era ord, trevlig sommar.
  • Tord L

2019-06-28

Tord L skrev om Tiger Trädfällare
    Jag beställde fällning av murket träd samt stubbfräsning. Allt gick alldeles utmärkt, jag är nöjd med jobbet och företaget. Läs mer
    2019-06-28 Tiger J svarar Tord L
    Man tackar tackar, återkom gärna om ni behöver mer proffshjälp...
  • 2019-06-27

Carl Johan P skrev om Tiger Trädfällare
    Vi är en återkommande kund hos Tiger Trädfällare och uppskattar tydlighet, bra dialog och proffsigt utförande.

Vi kommer tillbaka med flera beställningar. Läs mer
    2019-06-28 Tiger J svarar Carl Johan P
    Så kul att ha att göra med nöjda å glada kunder.
  • 2019-06-27

Mats J skrev om Tiger Trädfällare
    Klippning av häck, fällning av thujor mm

Som vanligt på ett strålande sätt

Till 100%

Allt fungerade klockrent!! Läs mer
    2019-06-27 Tiger J svarar Mats J
    Tack för omdömet, det var väl 4:e ggn jag hjälpte er tror jag!
  • Marie B

2019-06-26

Marie B skrev om Tiger Trädfällare
    Granhäcken har blivit oss övermäktig och för första gången tog vi hjälp att klippa den. Lite nervös var jag då jag vet att granhäckar är det känsligare med om det klipps fel. Men det fanns ingen anledning till oro. Tiger gjorde ett proffsigt jobb och snabbt gick det. Trevligt bemötande och bra resultat. Vi är jätte nöjda och kan varmt rekommendera företaget. Läs mer
    2019-06-28 Tiger J svarar Marie B
    Tack för era ord, återkommer gärna nästa gång när häcken behöver mer kärlek.

Anna G skrev om Tiger Trädfällare
    Ytterligare ett besök av Tiger för att ta ner ett dåligt träd, tänk om det alltid var så här lätt att ha att göra med entreprenörer man anlitar:-) //Anna Läs mer
    2019-06-26 Tiger J svarar Anna G
    Oj oj oj, fina ord! We aim to please!

Jonas O skrev om Tiger Trädfällare
    Svarar snabbt. På plats dagen efter kontakt för att inspektera. Tig ned träden på eftermiddagen och transporterade bort allt.
    Snabbt. Bra. Överkomligt pris.

Bara att rekommendera Läs mer
    2019-06-26 Tiger J svarar Jonas O
    Ibland går det fort, 24 timmar från förfrågan till färdigt jobb!

Theo M skrev om Tiger Trädfällare
    Fällde två träd snabbt och effektivt. Fräste stubbarna och städade upp efter sig. Oklanderligt och effektivt. Jag kan varmt rekommendera Tiger. Läs mer
    2019-06-26 Tiger J svarar Theo M
    Detta jobb var oerhört effektivt, allt utfört på samma dag. Tack för orden.

Jessica F skrev om Tiger Trädfällare
    Har anlitat dem flera gånger nu och de är trevliga snabba proffsiga och mycket prisvärda. Läs mer
    2019-06-26 Tiger J svarar Jessica F
    Tack tack. Bra kunder förtjänar ett bra jobb.

Evelina L skrev om Tiger Trädfällare
    Jag köpte trädfällning och bortforsling. Fick en bra offert som stämde med det slutgiltiga priset. Trevligt bemötande och ett fint jobb! Kan rekommendera Tiger Trädfällare! Läs mer
    2019-06-26 Tiger J svarar Evelina L
    Man tackar för era ord. När kunden är nöjd är vi nöjda.

Otto S skrev om Tiger Trädfällare
    Trädfällning av ett träd. Tjänsten levererades enligt ök. Läs mer
    2019-06-26 Tiger J svarar Otto S
    Tack tack, det är bara att höra av sig om ni behöver mer hjälp.

Lars B skrev om Tiger Trädfällare
    Fällning av tre stora döda björkar i ett villaområde. Tiger svarade mycket snabbt på min förfrågan och skickade en offert. Arbetet genomfördes exakt de dagar som utlovats, och Tiger kunde också ge råd om lämpliga delar av björkarna som kunde sparas för ved.

Jag kan avsolut rekommendera Tiger för mer komplicerade arboristuppdrag. I mitt fall var det viktigt att inte grannfastigheter kom till skada. Läs mer
    2019-06-26 Tiger J svarar Lars B
    Vi sätter våra kunder i fokus för att alla ska bli nöjda å glada.

Kent B skrev om Tiger Trädfällare
    Har anlitat dom förut, gör ett snabbt och proffsigt utförande. Läs mer
    2019-06-25 Tiger J svarar Kent B
    Trevligt med återkommande kunder, tack.

Alexandra P skrev om Tiger Trädfällare
    Tiger trädfällare utförde ett jobb gällande trädfälling av två större björkar. Jobbet utfördes väldigt proffsigt. Företaget bemötte oss även jättebra så jag kommer rekommendera Tiger Trädfällare vidare. Läs mer
    2019-06-25 Tiger J svarar Alexandra P
    Tack
    Alltid bra med nöjda kunder.
  • 2019-06-12

Kai R skrev om Tiger Trädfällare
    Vi köpte följdaktligen fällning av tre tallar som togs ner på bästa möjliga sätt. Det var väl städat efteråt. Vi blev hela tiden väl bemötta av företaget(Tiger själv). Vi valde detta företag då vi har tidigare goda erfarenhet från dem(honom). Läs mer
    2019-06-12 Tiger J svarar Kai R
    Tacka tackar, trevligt med nöjda kunder som återkommer.
  • 2019-06-10

Karin P skrev om Tiger Trädfällare
    Skulle fälla 3 träd. Fick snabbt svar och offert. Den avtalade tjänsten utförd snabbt. Hade gärna dock önskat veta när de skulle komma så jag kunnat vara hemma. Men sammantaget blev uppdraget utfört snabbt och effektivt. Kan rekommenderas Läs mer
    2019-06-11 Tiger J svarar Karin P
    Tack så mycket för omdömet, vi hade en lucka för ert jobb och kom så snabbt vi kunde...
  • 2019-06-10

Björn G skrev om Tiger Trädfällare
    Snabb och bra service + trevligt bemötande i samband med tuktning av syrenhägg. Blev kanske aningen dyrt i förhållande till insatsen, men kommer ändå att rekommendera/använda igen vid behov. Läs mer
    2019-06-11 Tiger J svarar Björn G
    Tack, vi kommer gärna tillbaka å hjälper till igen
  • Jenny G

2019-06-10

Jenny G skrev om Tiger Trädfällare
    Jättetrevliga, snabba och väldigt ordentliga. Supernöjd med beskärningen av vårt jättestora träd och en gräsmatta som äntligen får lite solsken. Bortforslingen av alla grenar och ris skedde redan nästa dag. Kommer helt klart att anlita Tiger Trädfällare igen.

Jenny Gillberg Läs mer
    2019-06-11 Tiger J svarar Jenny G
    Alltid lika kul att vara kunder till lags
  • 2019-06-08

Elsa U skrev om Tiger Trädfällare
    Bra fixat, lätt att kommunicera.
    Nackdel att det känns dyrt! Men så är det alltid när man egentligen skulle ha kunnat fixa själv men saknar tiden. Läs mer
    2019-06-11 Tiger J svarar Elsa U
    Hej å tack för omdömet.
    Man får vad man betalar för: experthjälp!
  • 2019-06-05

Annamaria B skrev om Tiger Trädfällare
    Snabb återkoppling vid första kontakten och offert på arbete. Mycket professionellt arbete vid fällning av två stora tallar som stod mycket svårt till på vår tomt. Tidigare trädfällare vi kontaktat har backat på detta uppdrag. Högsta betyg för Tiger och co! Läs mer
    2019-06-11 Tiger J svarar Annamaria B
    Hej, era träd var verkligen en svår utmaning (andra trädfällare hade ju tackat nej till ert uppdrag), glad att vi löste det utan problem, det enda problemet för oss var att det tog lång tid då det var hus i vägen...

Men som vi brukar säga:
    Inga uppdrag är för små eller för svåra för oss!
  • 2019-06-03

Jan K skrev om Tiger Trädfällare
    Var tvungen att beskära en stor gammal ek och det utförde Tiger Trädfällare på ett utmärkt sätt, fint beskuret och allt skräp borta! Läs mer
    2019-06-03 Tiger J svarar Jan K
    Tack
    Det är alltid kul att bevara träd genom beskärning istället för att ta bort trädet helt.
  • 2019-05-31

Carl N skrev om Tiger Trädfällare
    Vår förening hade ett skatbo som behövdes ta ner. Tiger Trädfällare ringde upp väldigt fort och kunde komma samma dag. Bra genomfört arbete och priset stämde när fakturan dök upp. Vi är väldigt nöjda.
    Mvh brf Sågenvägen Läs mer
    2019-05-31 Tiger J svarar Carl N
    Tack för omdömet, ibland är vi blixtsnabba. Offert, arbete och faktura på samma dag!
  • 2019-05-30

Sofia H skrev om Tiger Trädfällare
    Snabbt, smidigt och trevligt bemötande! Läs mer
    2019-05-31 Tiger J svarar Sofia H
    Man tackar och bockar för ert omdöme.
  • 2019-05-29

Carina B skrev om Tiger Trädfällare
    Professionell och hjälpsam! Kan rekommendera. Läs mer
    2019-05-30 Tiger J svarar Carina B
    Tack för ert omdöme här på Reco...
  • 2019-05-29

Eva O skrev om Tiger Trädfällare
    Jag har anlitat Tiger Trädfällare förut och alltid varit mycket nöjd med företaget. De är skickliga, kunniga och snabba. Så även denna gång. Jag kan varmt rekommendera Tiger Trädfällare. Läs mer
    2019-05-29 Tiger J svarar Eva O
    Alltid lika trevligt att träffa dig Eva och göra ett bra jobb.
  • Karin T

2019-05-28

Karin T skrev om Tiger Trädfällare
    Beställde fällning av lutande björk och borttagning av tallgrenar högt upp.-
    Arbetet utfördes kunnigt, snabbt och ordentligt.
    Trädfällarna dessutom mycket trevliga att ha att göra med.
    Positiv upplevelse. Rekommenderar dem gärna. Läs mer
    2019-05-28 Tiger J svarar Karin T
    Man får tacka för de fina orden, vi sätter kundens behov i fokus...

Hans Ö skrev om Tiger Trädfällare
    Kom lite senare än förväntat men gjorde vad de skulle på ett bra och säkert sätt.
    Trevliga killar Läs mer
    2019-05-27 Tiger J svarar Hans Ö
    Bättre sent än aldrig...du fångade oss i högsängen, ursäkta väntan.

Torbjörn F skrev om Tiger Trädfällare
    Nedtagning av stor gran. Snyggt, snabbt, proffsigt och ett trevligt bemötande Läs mer
    2019-05-27 Tiger J svarar Torbjörn F
    Man tackar för trevliga ord från nöjda kunder

Christina Louise T skrev om Tiger Trädfällare
    Snabb offert, professionellt och snyggt utförande. Trevlig och snabb kommunikation. Läs mer
    2019-05-27 Tiger J svarar Christina Louise T
    Tack för de fina orden. Det blev ju bestämt att vi fick fälla till slut...
  • Daniel H

Effektiva
    Rekommenderas varmt Läs mer
    2019-05-27 Tiger J svarar Daniel H
    Tackar!
    Och tack för den goda fikastunden...

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte