Timber Trädfällning

Timber Trädfällning

timberträdfällning.se
  • BadgeTwoYears

Välkommen till Timber Trädfällning! Vi på Timber Trädfällning är vad man kallar för arborister. Vi hjälper helt enkelt till med allt som har med träd och buskage att göra. Vi hjälper dig som privatperson med att fälla träd såväl som företag eller kommuner. Tjänster: Markfällning, sektionsfällning, stubbfräsning, stubbfräsning,...

21 omdömen om Timber Trädfällning

Daniel S
Skrev om Timber Trädfällning

Det var otroligt smidigt att ta hjälp av Linus och vi kan varmt rekommendera honom och Timber. Uppdraget hos oss handlade om att ta ner en stor mängd träd och buskar i trädgården, och allt från planering, till utförande och bortförsel var perfekt. Väldigt prisvärt och framförallt en väldigt öppen och bra dialog kring kostnader hela vägen (även när vi valde att göra lite mer än först planerat).

Mats Peter Rolf B
Skrev om Timber Trädfällning

Trevlig, noggrann och professionell. Rekommenderas varmt!

Lena H
Skrev om Timber Trädfällning

Proffsigt- lugnt och metodiskt. Säker nedfällning av träd där åtminstone ett av träden stod nära ett hus.

Annika B
Skrev om Timber Trädfällning

Mycket trevligt bemötande, tillgodosåg de önskemål vi hade på det nödvändiga trädfällningsarbetet, som utfördes säkert och professionellt.

Stina W
Skrev om Timber Trädfällning

Fällde 5 träd med bortforsling av ris och fick snabbt besök och en prisvärd offert. Jag fick väldigt trevligt bemötande av Linus och ett bra genomfört jobb enligt överenskommelse.

Clary C
Skrev om Timber Trädfällning

Riktigt nöjd, borttagning av en gran som var extremt stor och hade växt över hundra år. Bra pris & roligt att få träffa en vardagshjälte. Linus hanterar inte bara att klättra högt och kapa, han är också en av våra vardagshjältar ,när han far fram i sin ambulans .

Svar från Timber Trädfällning

Tack Clary för de fina orden! Det var en av de högsta granarna vi hittills fällt, när man sitter en bra bit över högspänningsledningarna så gungar det härligt fram och tillbaka!

Tsegahun Amanuel A
Skrev om Timber Trädfällning

Professionell och smidig hantering. Rekommenderar starkt!

Svar från Timber Trädfällning

Tack för omdömet Amanuel och för att vi fick fälla eran tall, den krävde lite extra planering då den stod 1m från huskropp och hängde över taket.

Tommy J
Skrev om Timber Trädfällning

Trevlig bemötande från första kontakt till utfört arbete. Träd togs ned professionellt och med hänsyn till omliggande trädgård. Rekommenderas 👍🏻👍🏻

Svar från Timber Trädfällning

Tack för det fina omdömet Tommy, honungen som vi fick med oss var magisk god!

Siah Farzaneh J
Skrev om Timber Trädfällning

Väldigt duktiga och trevliga killar! Jobbet utfördes snabbt, smidigt och med precision. Vi kommer definitivt anlita dem igen och rekommenderar dem varmt till alla som behöver hjälp med trädfällning.

Svar från Timber Trädfällning

Tack för förtroendet Siah! Alltid extra roligt med avancerade fällningar, som den stormfällda granen som satt fast! Mvh/Linus

Annika A
Skrev om Timber Trädfällning

Vi är mycket nöjda med det arbete som gjordes hos oss med fällning av vår kastanj. Arbetet gjordes professionellt och snabbt. Som ett extra plus "städades" allt spill på marken bort. Snyggt och prydligt! Vi kan verkligen rekommendera detta företag andra som skall fälla träd.

Svar från Timber Trädfällning

Hej Annika! Tack för det fina omdömet! Det blev en hel del ved/virke att ta hand om, kul att din granne kunde nyttja den!

Inger A
Skrev om Timber Trädfällning

Linus på Timber Trädfällning hjälpte oss att beskära våra gamla vildvuxna fruktträd. Trevligt bemötande och mycket proffsigt utfört arbete utan dröjsmål. Jag kan verkligen rekommendera den här firman. Hälsningar Inger A

Svar från Timber Trädfällning

Tack Inger! Ja det var mycket och beskära.Vi får ta resten i höst alternativt nästa år. Kul att ni blev nöjda!

Mats B
Skrev om Timber Trädfällning

När snökanonen kom in över Stockholm i slutet på november gav 3 av våra 5 träd vika för den tunga snön och hängde över staketet och in på grannens tomt. Pratade med Linus på Timber trädfällning som dagen efter kom ut och hjälpte till att såga bort dom trasiga grenarna som hade knäckts av snön då det var lite akut för att inte staket och grannens buskar skulle bli skadade. Min upplevelse var trevlig, proffsigt och seriöst. Rekommenderar verkligen!

Svar från Timber Trädfällning

Tack för den fina recension! Vårt mål är alltid att kunna vara behjälpliga på kort varsel med jobb som det är bråttom med!

Daniel L
Skrev om Timber Trädfällning

Väldigt trevligt bemötande av Linus på Timber trädfällning. Proffsigt utfört av nedtagning av vårt träd. Kommer absolut att anlita igen, kan varmt rekommenderas till alla!

Svar från Timber Trädfällning

Tack för förtroendet Daniel, kul att kunna hjälpa till!!

Jimmy J
Skrev om Timber Trädfällning

Jag kan varmt rekommendera timber trädfällning, jag hade en gigantisk gran nära 1 metern i diameter och säkert över 20m hög som stod mellan två hus samt en större tall nära husen, detta var inga problem för dom här grabbarna, mera exakt fällning kan man inte göra skulle jag säga 💪

Svar från Timber Trädfällning

Tack Jimmy ! Kul att ni blev nöjda med sektionsfällningen :-) Det var en av de största granar vi fällt, med riggning av stam och grenar så går nästan allt att fälla utan kranbil/skylift.

Matias S
Skrev om Timber Trädfällning

Linus på Timber Trädfällning gjorde ett utmärkt jobb med träden på vår baksida. Kan verkligen rekommendera!

Svar från Timber Trädfällning

Tack Matias, kul att ni blev nöjda med beskärningen av era träd!

Katherine T
Skrev om Timber Trädfällning

Toppen bra jobb med att fälla våran enorma körsbärsträdet som hängde delvis över taket. De var väldigt försiktiga och noggranna med att ta ner grenarna så att de inte skulle på nåt sätt skada huset, tuja häcken eller nåt annat på tomten. Kan verkligen rekommendera 😊

Svar från Timber Trädfällning

Tack Katherine vad kul att höra att ni blev nöjda med sektionsfällningen av erat gigantiska körsbärsträd, med planering och högt säkerhetstänk så går allt .-)

Patrik E
Skrev om Timber Trädfällning

Timber kunde rycka ut snabbt för att ta hand om ett träd på vår tomt som hade knäckts av stora mängder tung blötsnö. Det stod lite jobbigt till i en slänt men gick väldigt smidigt ändå. Även bortforsling av grenar löstes. Jättenöjd med en snabb och effektiv insats och kan rekommendera varmt!

Svar från Timber Trädfällning

Kul att kunna hjälpa till, vi återkommer under JAS perioden för beskärning av era äppelträd!

Janis C
Skrev om Timber Trädfällning

Timber hjälpte mig ta ner ett träd som hade blivit allt för stort. Lutade tyvärr även över grannens tomt och det var inte populärt… Trevligt bemötande och proffsigt utfört. Fick även hjälp med att forsla bort allt efteråt!

Svar från Timber Trädfällning

Kul och höra, tack för att vi fick fälla erat träd!

Petter M
Skrev om Timber Trädfällning

Hade en massiv Lönn som lutade in över grannens tomt som vi ville få bort. Det fanns stor risk att grannen skulle kunna få materiella skador vid fällning, men det var ingen match för Timber Trädfällning! Trädet togs ned snabbt och professionellt utan problem och utan att grannen blev påverkad. Supernöjd och imponerad. Rekommenderas!

Svar från Timber Trädfällning

Tack för recensionen Petter ! Lönnen stod lite dumt till men gick smidigt att sektionsfälla med hjälp av riggning, linor och block. Kul att ni blev nöjda. Nu slipper ni löv i poolen framöver :-) Med vänliga hälsningar från oss på Timber Trädfällning

Kristian E
Skrev om Timber Trädfällning

Timber hjälpte mig ta ner några träd på tomten. Trevligt bemötande från start till mål och superproffsigt genomfört. Kommer garanterat rekommendera Timber till vänner och bekanta.

Svar från Timber Trädfällning

Tack för det fina omdömet! Vad roligt att ni blev nöjda, det är prio 1 för oss. Med vänliga hälsningar / Linus

Kent K
Skrev om Timber Trädfällning

Bra jobb till bra pris från en seriös hantverkare

Svar från Timber Trädfällning

Tack Kent! Vad roligt och höra, hoppas ni blev nöjda med ljusinsläppet och utsikten efter fällning av tallarna. Mvh/Linus