Alla kategorier Målare Stockholms län Stockholm Kungsholmen Stadshagen Timblads Målerifirma

Timblads Målerifirma

Strandbergsgatan 53, 112 51 Stockholm — Visa karta

Idag har vi på Timblads samlat på oss över 80 år av erfarenhet och kunskap när det gäller måleri av alla de slag.
Oavsett om du bara vill måla om en vägg hemma, ska renovera villan eller bygga ett helt lägenhetshus - vi målar stort som smått!

Vi är gärna med tidigt i ditt projekt för att kunna ge råd, räkna på kostnader och komma med konkreta prisförslag. Vårt långsiktiga syn på arbetet gör att vi värnar om att du som kund blir nöjd, men också om miljön, därför är vi både kvalitets- och miljöcertifierade sedan år 2000.

Hör av dig när du ligger i startgroparna inför ditt nästa projekt. Vi ser fram emot att få vara en del i att förverkliga din dröm!

Läs vad 109 kunder tycker om Timblads Målerifirma

• Jakob R

2019-01-09

Jakob R skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Jättebra hanterat från offert, planering och målning. Det viktigaste är resultatet och deras målare får högsta betyg för jobbet de gjorde som var snabb och väldigt bra gjort.
    Tack Timblads för måleriarbetet. Läs mer
  • 2019-01-09

Ola A skrev om BRF & Förvaltare en del av Timblads Målerifirma
    Snabb och smidig kommunikation. Tog även kontakt med oss efteråt när ett felaktig omdöme givits och erbjöd sig att åtgärda om ett jobb blivit dåligt.

Jobbet var bra utfört och jag uppskattar att de tog kontakt med oss efteråt för att reda upp en situation som inte ens fanns! Mycket bra service. Läs mer
  • 2019-01-08

Ann i skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Jag är helnöjd! Fick tips om Timblads från en bekant. Vi ville måla om alla väggar och tak i vår nyinköpta vindslägenhet samt slipa alla golv. Projektledaren och golvsliparen kom tillsammans innan de lämnade offert, hade mycket värdefulla idéer om färger och produktval. Offerten var rimlig, de höll tiden, höll oss hela tiden informerade, och resultatet blev perfekt. Jag kan verkligen rekommendera dem! Läs mer
  • 2019-01-07

Brf Östhammaren B skrev om BRF & Förvaltare en del av Timblads Målerifirma
    Målning av trapphus, källare och cykelrum och klinker i cykelrummet, i vår fastighet på Östhammarsgatan 75-77, september-oktober 2018
    Mycket bra och trevligt bemötande, mycket duktiga målare:
    Angelina och Ellinor, mycket bra samarbete med dem och med deras chef/projektledaren Kjell Norlin på Timblads
    Ja, vi tycker att de med råge infriade våra förväntningar. Vi blev mycket nöjda med vårt fina nymålade trapphus i en ljus funkisgrön färg samt väldigt fina siffror i våra trapphus på respektive våningsplan. Dessa förstärker husets ålder, byggt 1944, på ett mycket fint sätt.
    Vi är mycket nöjda och rekommenderar gärna Timblads Måleri till andra för målningsuppdrag! Läs mer
  • 2019-01-05

Brf Montebello 6 B skrev om BRF & Förvaltare en del av Timblads Målerifirma
    Vi beställde bättringsarbete efter radiatorbyte. Dvs spackling o målning.
    Vi blev mycket väl bemötta och offerten stämde med slutfakturan och jobbet gjordes perfekt inom tidsramen.
    Vi är helnöjda. Läs mer
  • Brf Svanen B

2019-01-05

Brf Svanen B skrev om BRF & Förvaltare en del av Timblads Målerifirma
    Uselt och trasigt! Skit! Oseriöst beteende! Läs mer
    2019-01-10 Kjell H svarar Brf Svanen B
    Reco fick fel mejladress av oss till kunden på BRF Svanen och det var din mejladress. Timblads Måleri AB har inte målat hos dig men du gav oss ett omdöme som var olyckligt. Vi hoppas våra riktiga kunder kan ha överseende med detta omdöme.
    Det går inta att ta bort omdömen från systemet så därför ligger den kvar.
  • Sven K

2019-01-04

Sven K skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Fantastisk yrkesarbetare vet vad han gör Läs mer

Axel O skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Väldigt professionella och duktiga! Läs mer

Anna G skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Bra kommunikation och fantastiskt duktig och trevlig målare. Läs mer

Erik G skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Anlitade Timblads för målning och tapetsering av lägenhet samt slipning av golv. Mycket bra slutresultat! Mycket bra kommunikation och tillgänglig projektledare, bolaget höll även tider utmärkt och priset i nivå med offerten. Inget käbbel med andra ord. Rekommenderas! Läs mer
  • 2018-11-16

Lisa S skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Vi målade om stora delar av vårt hus invändigt inklusive en del snickerier. vi är väldigt nöjda på alla sätt då de är trevliga, hjälpsamma, i tid, ger en tips osv. Arbetet blev jättebra och kav verkligen å de varmaste rekommendera Timblads. Offerten vi fick innan stämde nästan på kronan också!
    Lisa i Stureby Läs mer
  • 2018-11-15

Anna M skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    De tvättade och målade om hela vårt hus. Så bra kontaktperson och projektledare, tydlig och trevlig. Byggställningarna kom upp och ner på ett effektivt sätt. Målarna gjorde ett jättebra jobb! Vi blev rekommenderade Timblads av en granne och har nu i vår tur rekommenderat dem vidare till en annan granne :-) Läs mer
  • Helene A

2018-11-14

Helene A skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    De ansvariga på kontoret var bra på att tydliggöra saker när jag ställde tusen frågor. Jag fick den information som jag löpande sökte.

Målare Erik, som var hos mig och målade i två veckor, var mycket trevlig. Han arbetade flitigt, kom alltid i tid och kontrollerade alltid med mig när han började ett nytt "moment".
    -Är det så här du vill ha det?
    Han var även trevlig att prata med - fast det gjorde han bara i de korta fikapauser som han tog. Det påverkade inte hans jobb.

Och arbetsledare Fredrik var noga med att regelbundet komma förbi och kolla läget, se hur arbetet framskred. Läs mer
  • Helena E

2018-11-14

Helena E skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Timblads måleri var toppen och kan varmt rekommenderas.
    De målade och tapetserade och fixade så att köksluckor lackades och att dörrar sattes igen.

Det var lätt och smidigt att komma i kontakt med dem och de var bra på att lägga upp arbetet och hålla tider.

Jag har redan rekommenderat dem till vänner och bekanta. Läs mer
  • 2018-09-30

Anna E skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Snabb respons, trevliga killar, perfekt utfört arbete. Läs mer
  • 2018-09-07

Stig Y skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Målning av villa.

Utmärkt och trevligt bemötande, både på företaget och på plats.

Man levererade tjänsten både på tid och med utmärkt resultat. Alla avtalade löften infriades.

Kort sagt: vi är helnöjda. Läs mer
  • 2018-08-30

Stefan H skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Vi är helt klart nöjda. Om du är noggrann (pedantisk?) och vill ha ett proffsigt resultat men inte orkar måla själv så kan Timblads rekommenderas! Läs mer
  • 2018-08-28

Gunilla O skrev om BRF & Förvaltare en del av Timblads Målerifirma
    Målning av entréer. Underhållsmålning av ett flertal trädgårdsgrupper. Bemötandet har alltid varit mycket bra.
    De har överträffat våra förväntningar och vi är mycket nöjda. Läs mer
  • 2018-08-28

Björn B skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Timblads har målat vårt hus på Sländstigen i Sollentuna. Ett utmärkt utfört arbete. Offerten och dess bekräftelse på uppdraget kunde ha hanterats smidigare och tydligare, dock. Läs mer
  • 2018-06-26

Lars K skrev om Timblads Målerifirma
    målning av hussida som krävde ställning o plåtkupa.
    mycket trevlig kontakt med timblad, arbetsledare, målare, ställningsuppsättare
    vi har redan mycket positiv upplevelse av tidigare
    arbeten som utförts
    utmärkt sammanfattar väl vår upplevelse
    Lars Kant Läs mer
  • 2018-06-22

Brf H skrev om Timblads Målerifirma
    Proffsiga och hög service!

Kontaktade Timblads då vår Brf sökte ett företag för ommålning av fönster. Vi fick snabbt kontakt med rätt person som återkom med en offert inom kort. Offerten var tydlig och priset va konkurrenskraftigt.

Vi valde Timblads offert och arbetet påbörjades. Arbetsledningen informerade alla i huset om tidsplan och övrig info. Målarna var proffsiga och tidsplanen hölls perfekt. Resultatet blev bättre än förväntat och vi blev mer än nöjda.

Rekommenderar defintivt Timblads!

/Brf Heimd. Läs mer
  • 2018-06-20

Ekskogens S skrev om Timblads Målerifirma
    Bra Målare som vet hur en pensel ska dras.
    Kan varmt rekommendera dessa målarkonstnärer Läs mer
  • Marianne C

2018-06-19

Marianne C skrev om Timblads Målerifirma
    En liten komplettering efter flyttning av garderober.
    Fantastiskt bemötande och ett utmärkt jobb.
    Kan rekommendera denna firma och kommer att göra det. Läs mer
  • 2018-05-21

Karin N skrev om Timblads Målerifirma
    Vi beställde målning av trapp och det är vi jätte nöjda med Läs mer
  • 2018-05-11

Brf H skrev om Timblads Målerifirma
    Målning av trapphus i brf.

De har varit super att ha och göra med och resultatet blev toppen! Läs mer
  • 2018-05-08

Mattias H skrev om Timblads Målerifirma
    Enkelt att ha med dem att göra. De kom i tid och arbetade utan massa dötid viljet gjorde att det var snabbt avklarat. Läs mer
  • 2018-05-08

Jennie S skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Stort tack för vänlig, snabb och professionell hjälp m målning och tapetsering! Läs mer
  • 2018-05-07

Sofia H skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Beställning och utförande gick utan problem. Målade om en 90kvm lägenhet väggar och tak. Gick fort på några dagar och utan problem. Smidigt, skulle använda dem igen. Läs mer
  • 2018-05-06

Erik R skrev om Timblads Målerifirma
    Bra proffsigt bemötande. Tydlig offert, bra resultat, enkel kommunikation Läs mer
  • 2018-05-06

Brf S skrev om Timblads Målerifirma
    Professionellt kundbemötande. Lösningsorienterad personal på plats. Läs mer
  • 2018-05-04

Lars L skrev om Timblads Målerifirma
    Beställde ådringsmålning på trapphusdörrar åt en kund. Kunden blev jättenöjd. Jag är också nöjd över det snabba handläggandet.
    Tack för hjälpen Läs mer
  • Erik R

2018-03-30

Erik R skrev om Timblads Målerifirma
    Mycket proffsigt, tydligt och väl genomfört jobb. Läs mer
  • 2018-03-16

Karin E skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Det var säkert ett "litet" jobb för Timblads som utfördes samtidigt med en husmålning. Eftersom det blev bubblor i tapeten, var jag inte nöjd med utfört arbete.
    Blev nöjd efter omtapetseringen.
    Kan tänka mig att använda Timblads igen men kommer vara noggrannare med vad som ska utföras.
    Det blev en hel del mail/sms innan vi var överens.
    Hade uppskattat en ordentlig offert. Läs mer
  • 2018-03-15

Fredrik N skrev om BRF & Förvaltare en del av Timblads Målerifirma
    Har fått ett trevligt bemötande och ett jobb utfört enligt önskan. Läs mer
  • 2018-03-15

Conny G skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Snabbt svar på offertförfrågan, snyggt arbete och allt klart i god tid. Enda nackdelen är att de av misstag tog ner en fondtapet men erbjöd sig att sätta upp en ny. Vi valde dock målad vägg även där. Läs mer
  • 2018-03-14

Ellinor B skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Klara besked på frågor. Kommer på utsatt tid och bra pris. Läs mer
  • 2018-03-13

Gunilla O skrev om BRF & Förvaltare en del av Timblads Målerifirma
    Jag har bara positiva erfarenheter av Timblads Målerifirma.
    Mycket professionella och serviceinriktade. Läs mer
  • 2018-01-02

Matilda R skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Kontaktade TImblads med kort varsel då inflytt i nya bostaden hopade sig och min egna tidplan gick i stöpet. Dom löste tidspressen och hann färdigställa min "trapphall" innan helgen, trots att min deadline var några dagar senare. Snyggt och välutfört arbete, alltid en städad arbetsplats. Täckte bra. Rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2017-12-27

Joakim A skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Mycket noggrant och väl utfört arbete i såväl kök, vardagsrum och serveringsgång. Supernöjd kund!

/Jocke Läs mer
  • 2017-12-25

Björn G skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Mycket trevligt och seriöst bemötande. Målningen och uppsättningen gjordes på ett mycket professionellt sätt. Läs mer
  • 2017-12-24

Eva B skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Bra bemötande från arbetsledaren som vid hembesök gick igenom och dokumenterade vad jag ville få gjort.
    Arbetet utfördes sedan enligt det överenskomna med ett mycket bra slutresultat. Jag har bara positivt att säga om hela processen. Dessutom blev det färdigt i tid. Läs mer
  • 2017-12-22

Annika J skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Bra bemötande! Jag kände att jag blev lyssnad på, vilket är mycket mycket bättre än att känna sig helt dränkt av hantverkarens tyckande och tänkande. Kändes mycket proffsigt när Fredrik var här och noterade allt vi vill ha gjort och ställde bra frågor om sådant vi inte tänkt på själva. Mycket bra också att vi kan dela upp jobbet och göra ett rum i taget, skönt att då inte få höra att varje enskilt rum blir ett för litet jobb.
    Fredrik och Ronny har alltid kommit exakt på den tid vi bestämt vilket är jättebra, annars hade jag blivit tokig. Ronny har hållit ordning på arbetsplatsen, det har varit städat och ihopplockat varje dag, vilket är viktigt för oss eftersom det ju är i vårt hem. Vi är jättenöjda med resultatet, det är noggrant och proffsigt gjort. Grejen med att anlita proffs är ju att man ska känna att det har blivit mycket noggrannare gjort än om man hade gjort det själv. Läs mer
  • 2017-11-30

Helene V skrev om Timblads Målerifirma
    Jag har positiv erfarenhet av Timblads.
    Trevligt bemötande både vid offert förfrågan och målare.
    Jag har anlitar Timblads för utomhus målning av hus.
    Duktiga målare och inget spill på fönster och altaner.
    Saknar dock min utetermometer i gjutjärn som kommit på villovägar. Läs mer
  • 2017-11-21

Daniel B skrev om Timblads Målerifirma
    Bra resultat och lyhörda för kompletteringar. Dessutom halva priset jämfört med ett flertal andra aktörer. Läs mer

Tommy B skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Mycket bra service och fantastiskt resultat. Tog ett helhetsansvar över en omfattande lägenhetsrenovering. Ständigt nåbara, tydliga med priser m.m. Även väldigt kunniga och var till god hjälp när det gällde att välja färger och nyanser.

Hade absolut rekommenderat dem igen och kan varmt rekommendera andra att anlita dem. Läs mer

Brf B skrev om Timblads Målerifirma
    målning av fönster utvändigt och målning av balkonger i en liten bostadsrättsförening.
    Timblads var lätt att prata med och arbetet utförde dom utan förseningar eller problem. Läs mer

Thomas M skrev om Timblads Målerifirma
    Allt från planering till själva utförandet har fungerat perfekt. Tack! Läs mer

Carin W skrev om Timblads Målerifirma
    Allt fungerade utmärkt från beställning, offert och fantastiskt fint målande av deras Bernt. Jag kam verkligen rekommendera dem! Högsta betyg vill jag ge framförallt Bernt! Läs mer

Fredrik S skrev om Timblads Målerifirma
    Jag tycker att Timblads, som jag anlitat även tidigare, är mycket duktiga och i hög grad lever upp till mina förväntningar. Läs mer

Erik K skrev om Timblads Målerifirma
    Bra bemötande från början till slut. Bra arbetsledning och en duktig och trevlig målare som utförde målning av entredörrar, hissdörr samt pelare på utsidan av vårt hus.

Våra förväntningar infriades till 100% Läs mer

Strandbergsgatan 53, 112 51 Stockholm