Alla kategorier Målare Stockholms län Stockholm Kungsholmen Stadshagen Timblads Målerifirma

Timblads Målerifirma

Strandbergsgatan 53, 112 51 Stockholm — Visa karta

Idag har vi på Timblads samlat på oss över 80 år av erfarenhet och kunskap när det gäller måleri av alla de slag.
Oavsett om du bara vill måla om en vägg hemma, ska renovera villan eller bygga ett helt lägenhetshus - vi målar stort som smått!

Vi är gärna med tidigt i ditt projekt för att kunna ge råd, räkna på kostnader och komma med konkreta prisförslag. Vårt långsiktiga syn på arbetet gör att vi värnar om att du som kund blir nöjd, men också om miljön, därför är vi både kvalitets- och miljöcertifierade sedan år 2000.

Hör av dig när du ligger i startgroparna inför ditt nästa projekt. Vi ser fram emot att få vara en del i att förverkliga din dröm!

Läs vad 72 kunder tycker om Timblads Målerifirma

• Matilda R
    Matilda R skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Kontaktade TImblads med kort varsel då inflytt i nya bostaden hopade sig och min egna tidplan gick i stöpet. Dom löste tidspressen och hann färdigställa min "trapphall" innan helgen, trots att min deadline var några dagar senare. Snyggt och välutfört arbete, alltid en städad arbetsplats. Täckte bra. Rekommenderas starkt! Läs mer
  • Joakim A
    Joakim A skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Mycket noggrant och väl utfört arbete i såväl kök, vardagsrum och serveringsgång. Supernöjd kund!

/Jocke Läs mer
  • Björn G
    Björn G skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Mycket trevligt och seriöst bemötande. Målningen och uppsättningen gjordes på ett mycket professionellt sätt. Läs mer
  • Eva B
    Eva B skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Bra bemötande från arbetsledaren som vid hembesök gick igenom och dokumenterade vad jag ville få gjort.
    Arbetet utfördes sedan enligt det överenskomna med ett mycket bra slutresultat. Jag har bara positivt att säga om hela processen. Dessutom blev det färdigt i tid. Läs mer
  • Annika J
    Annika J skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Bra bemötande! Jag kände att jag blev lyssnad på, vilket är mycket mycket bättre än att känna sig helt dränkt av hantverkarens tyckande och tänkande. Kändes mycket proffsigt när Fredrik var här och noterade allt vi vill ha gjort och ställde bra frågor om sådant vi inte tänkt på själva. Mycket bra också att vi kan dela upp jobbet och göra ett rum i taget, skönt att då inte få höra att varje enskilt rum blir ett för litet jobb.
    Fredrik och Ronny har alltid kommit exakt på den tid vi bestämt vilket är jättebra, annars hade jag blivit tokig. Ronny har hållit ordning på arbetsplatsen, det har varit städat och ihopplockat varje dag, vilket är viktigt för oss eftersom det ju är i vårt hem. Vi är jättenöjda med resultatet, det är noggrant och proffsigt gjort. Grejen med att anlita proffs är ju att man ska känna att det har blivit mycket noggrannare gjort än om man hade gjort det själv. Läs mer
  • Helene V
    Helene V skrev om Timblads Målerifirma
    Jag har positiv erfarenhet av Timblads.
    Trevligt bemötande både vid offert förfrågan och målare.
    Jag har anlitar Timblads för utomhus målning av hus.
    Duktiga målare och inget spill på fönster och altaner.
    Saknar dock min utetermometer i gjutjärn som kommit på villovägar. Läs mer
  • Daniel B
    Daniel B skrev om Timblads Målerifirma
    Bra resultat och lyhörda för kompletteringar. Dessutom halva priset jämfört med ett flertal andra aktörer. Läs mer
  • Tommy B
    Tommy B skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Mycket bra service och fantastiskt resultat. Tog ett helhetsansvar över en omfattande lägenhetsrenovering. Ständigt nåbara, tydliga med priser m.m. Även väldigt kunniga och var till god hjälp när det gällde att välja färger och nyanser.

Hade absolut rekommenderat dem igen och kan varmt rekommendera andra att anlita dem. Läs mer
  • Brf B
    Brf B skrev om Timblads Målerifirma
    målning av fönster utvändigt och målning av balkonger i en liten bostadsrättsförening.
    Timblads var lätt att prata med och arbetet utförde dom utan förseningar eller problem. Läs mer
  • Thomas M
    Thomas M skrev om Timblads Målerifirma
    Allt från planering till själva utförandet har fungerat perfekt. Tack! Läs mer
  • Carin W
    Carin W skrev om Timblads Målerifirma
    Allt fungerade utmärkt från beställning, offert och fantastiskt fint målande av deras Bernt. Jag kam verkligen rekommendera dem! Högsta betyg vill jag ge framförallt Bernt! Läs mer
  • Fredrik S
    Fredrik S skrev om Timblads Målerifirma
    Jag tycker att Timblads, som jag anlitat även tidigare, är mycket duktiga och i hög grad lever upp till mina förväntningar. Läs mer
  • Brf E
    Brf E skrev om Timblads Målerifirma
    Bra bemötande från början till slut. Bra arbetsledning och en duktig och trevlig målare som utförde målning av entredörrar, hissdörr samt pelare på utsidan av vårt hus.

Våra förväntningar infriades till 100% Läs mer
  • Patrik H
    Patrik H skrev om Timblads Målerifirma
    Helt suveräna.
    Vi är 100% nöjda med både utfört arbete,
    service och pris. Läs mer
  • Per J
    Per J skrev om Timblads Målerifirma
    Mycket bra och proffsigt bemötande både från verkade och målare. Kommer rekommendera till fler av vänner och kollegor Läs mer
  • Sven S
    Sven S skrev om Timblads Målerifirma
    Proffsigt Bemötande, förstklassigt arbete, hög kvalitet, leverans enligt tidtabell, priset skäligt Läs mer
  • Fanny A
    Fanny A skrev om BRF & Förvaltare en del av Timblads Målerifirma
    Otroligt duktiga målare och lyhörd projektledare! Läs mer
  • Anette A
    Anette A skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Fick snabbt svar från företaget och en målare kom och kollade på vårt hus. Fick väldigt bra intryck av målaren som var mycket kompetent och noggrann i sin översyn av vad som skulle göras. Och dessutom supertrevlig!
    Kort efter fick vi offert och allt som lovats föll perfekt ut. Otroligt välplanerat och välgenomfört arbete med stor omsorg och snabbhet!
    Vi är sååå glada och nöjda med Timblads. Läs mer
  • Anders E
    Anders E skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Jag anlitade Timblads för att måla om vårt hus som ligger i en sluttning. Jag hade bett om offerter från flera andra målarfirmor men hade inte fått någon bra känsla för de andra. Timblads kom ganska omgående efter min förfrågan och hade konkreta ideer och förslag och gav därefter en offert snabbt. Jobbet gjordes väldigt proffsigt och målarna var verkligen trevliga och personliga samtidigt som vi knappt märkte dem när de kom på mornarna. Jag anlitar dem gärna för framtida jobb igen! Läs mer
  • Ulla-britt J
    Ulla-britt J skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Jag tyckte de utförde det de kan på ett utmärkt sätt. Jag rekommenderar dem gärna Läs mer
  • Mathilda W
    Mathilda W skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Snabb service och respons. Att ha en dedikerad projektledare är ett stort plus. Överlag väldigt bra kvalitet på målningen och eventuella åtgärdspunkter åtgärdades snabbt. Läs mer
  • Malin J
    Malin J skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Från första kontakt till färdigt resultat har Timblad agerat utmärkt! Vi fick hjälp av Jesper som målade och tapetserad vår lägenhet med strålande resultat på utsatt tid och till överenskommet pris.
    Jag har redan rekommenderat Timblad vidare till bekanta och kommer anlita Timblad nästa gång.
    De har varit flexibla med våra ändringar, lyssnat på önskemål och bidragit med idéer och lösningsförslag. Helt igenom en utmärkt upplevelse! Läs mer
  • Erik E
    Erik E skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Anlitade på rekommendation av min bror, supernöjd med resultatet! Bra hjälp då det behövdes kompletteras. Läs mer
  • Peter B
    Peter B skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Bra bemötande, målning av hall och vardagsrum. Förväntningarna levde Timblads upp till.
    Betyg:Utmärkt Läs mer
  • Annika J
    Annika J skrev om BRF & Förvaltare en del av Timblads Målerifirma
    Vi använde Timblads i vår bostadrättsförening för att måla vårt hiss- och trapphus om totalt sex våningar med mycket gott resultat.
    Lätta och smidiga att ha att göra med (både i beställarled och utförarled), vänliga, snabba och med hög servicegrad. Arbetet levererades inom angiven tid och budget. Vi kan varmt rekommendera Timblads för liknande målningsarbeten! Läs mer
  • Magnus S
    Magnus S skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Timblads har lagt klinkergolv, tapetserat och målat tak i hall och vardagsrum. Bra bemötande under hela processen och profesionellt utfört arbete. Vi är mycket nöjda. Läs mer
  • Marie H
    Marie H skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Vi är supernöjda med servicen pch resultatet. Noggranna, kunniga och trevliga. Snabba och effektiva, planerar arbetet på bästa sätt. Läs mer
  • Viktor H
    Viktor H skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Hej,

Mycket bra och professionella. Läs mer
  • Andreas W
    Andreas W skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Superproffsiga! Allt var möjligt och väldigt bra bemötande. Ordning och reda. Läs mer
  • Åsa F
    Åsa F skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Målning av hus. Mkt bra!

• Anna F
    Anna F skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Hej, Jag är mycket nöjd med allt från företaget. Från första kontakt, offert, samt genomförande av allt målningsarbete. Utomhus väldigt noggrant och väl genomfört med bra personal. Innomhus tak och väggar i hela huset. trevligt bemötande, bra rådgivning och väldigt fint och proffsigt genomfört. Micke och hans medhjälpare (flicka) får högsta betyg. Läs mer
  • Thomas M
    Thomas M skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Proffsigt, väl utfört arbete, trevlig personal, tidsplan som alltid optimistisk Läs mer
  • Brf Taljan
    Brf Taljan skrev om BRF & Förvaltare en del av Timblads Målerifirma
    Det var lätt att få kontakt med Timblads. Bra utförande med bra och trevlig personal. Lätt att få förtroende för Timblads. Läs mer
  • Karl Erik R
    Karl Erik R skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Vi beställde tapetsering och målning av 2 st. rum samt läggning av plastmatta i ett rum och en liten gång. Vidare slipning och lackning av parkettgolv.
    Alla kontakter med företaget samt alla hantverkare har varit proffsiga på alla sätt.
    Kan bara uttrycka att vi är helnöjda och rekommenderar Timblads till alla andra vi känner Läs mer
  • Jan S
    Jan S skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Jag fick hjälp med putsning och målning av en rund fönstersmyg i trapphall och arbetet gjordes på ett mycket professionellt och bra sätt. Läs mer
  • Christian O
    Christian O skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Otroligt bra bemötande, väldigt professionella. Överträffade alla förväntningar. Läs mer
  • Berit P
    Berit P skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Anlitat Timblads upprepade gånger.
    Alltid trevligt bemötande och väl utfört arbete. Läs mer
  • Daniel G
    Daniel G skrev om Företag en del av Timblads Målerifirma
    Seriösa och pålitliga. Har anlitat dem flera ggr. Läs mer
  • Bodil T
    Bodil T skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Trevligt bemötande och bra utförd målning och tapetsering av vår lägenhet. Läs mer
  • Kerstin M
    Kerstin M skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Jättenöjd med både arbete och hantverkarna ( målarna). Proffsigt och noga. Kan varmt rekommendera Timblads måleri. Läs mer
  • Annika H
    Annika H skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Perfekt utfört jobb och väldigt trevliga och professionella målare. Läs mer
  • Charlotte N
    Charlotte N skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Mycket bra från början till slut! Nöjda med allt :) Läs mer
  • Brf Göken 28
    Brf Göken 28 skrev om BRF & Förvaltare en del av Timblads Målerifirma
    Proffsigt företag, både bemötande och arbetsmässigt. Timblads målade och la ny armeringsmatta i tak på min vind efter vattenskada. Gjorde också jobbet snabbare än uppskattad tid. Brukar inte skriva omdömen om företag men vill definitivt rekommendera företaget! Per Kungsholmen Läs mer
  • Eva C
    Eva C skrev om Timblads Målerifirma
    Vi har fått hjälp med målning av inneväggar och tak, samt tapetsering.
    Bemötandet har varit snabbt och professionellt. Tydlig avstämning vid offertskrivning vad som skulle ingå och inte. Genomgång både med projektledare och målare innan arbetets start och bra avstämningar med målaren under arbetets gång. Vi kan varm rekommendera Timblads. Läs mer
  • Parfums Christian Dior Ab
    Parfums Christian Dior Ab skrev om Timblads Målerifirma
    Målning av kontorslokal, väggar och tak.
    Trevligt bemötande, professionella, snabba och vänliga. Arbete utfört enligt överenskommelse och mer där till. Bra uppföljning och slutprodukt. Läs mer
  • Rikard W
    Rikard W skrev om Timblads Målerifirma
    Jag är supernöjd, förutom ett riktigt bra resultat var de snabbare än vad som utlovats. Dessutom höll de mig informerad om aktiviteter och när de skulle komma och gå, mycket bra. Läs mer
  • Kerstin G
    Kerstin G skrev om Timblads Målerifirma
    Återigen mycket bra bemötande och utförande. Andra gången jag tar hjälp av Timblads. Tydlig offert, lätt att få tag på kontaktperson och målare. Trevliga helt enkelt.
    Arbetet inte helt klart, men de ska komma tillbaka och slutföra. Läs mer
  • Christian T
    Christian T skrev om Timblads Målerifirma
    Snabb och enkel offertförfarande. Utfördes enligt önskemål och enligt uppgivet pris och tid. Läs mer
  • Jens D
    Jens D skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Toppen, överträffar alla förväntningar. Läs mer
  • Cecilia D
    Cecilia D skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Bra administration och "sekertariat", målaren var okej men målade inte enligt mina anvisningar. Han målade med fel färg och var inte särskilt noggrann... Det skraapades inte innan snickerier målades, det har runnit färg på flera ställen och det tapetserades på den gamla tapeten trots att den gamla tapeten ej satt fast ordentligt. Men som sagt service och sekertariat var bra! Läs mer

Strandbergsgatan 53, 112 51 Stockholm