Alla kategorier Målare Stockholms län Stockholm Kungsholmen Stadshagen Timblads Målerifirma

Timblads Målerifirma

Strandbergsgatan 53, 112 51 Stockholm — Visa karta

Idag har vi på Timblads samlat på oss över 80 år av erfarenhet och kunskap när det gäller måleri av alla de slag.
Oavsett om du bara vill måla om en vägg hemma, ska renovera villan eller bygga ett helt lägenhetshus - vi målar stort som smått!

Vi är gärna med tidigt i ditt projekt för att kunna ge råd, räkna på kostnader och komma med konkreta prisförslag. Vårt långsiktiga syn på arbetet gör att vi värnar om att du som kund blir nöjd, men också om miljön, därför är vi både kvalitets- och miljöcertifierade sedan år 2000.

Hör av dig när du ligger i startgroparna inför ditt nästa projekt. Vi ser fram emot att få vara en del i att förverkliga din dröm!

Läs vad 95 kunder tycker om Timblads Målerifirma

• Anna E
    Anna E skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Snabb respons, trevliga killar, perfekt utfört arbete. Läs mer
  • Stig Y
    Stig Y skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Målning av villa.

Utmärkt och trevligt bemötande, både på företaget och på plats.

Man levererade tjänsten både på tid och med utmärkt resultat. Alla avtalade löften infriades.

Kort sagt: vi är helnöjda. Läs mer
  • Stefan H
    Stefan H skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Vi är helt klart nöjda. Om du är noggrann (pedantisk?) och vill ha ett proffsigt resultat men inte orkar måla själv så kan Timblads rekommenderas! Läs mer
  • Gunilla O
    Gunilla O skrev om BRF & Förvaltare en del av Timblads Målerifirma
    Målning av entréer. Underhållsmålning av ett flertal trädgårdsgrupper. Bemötandet har alltid varit mycket bra.
    De har överträffat våra förväntningar och vi är mycket nöjda. Läs mer
  • Björn B
    Björn B skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Timblads har målat vårt hus på Sländstigen i Sollentuna. Ett utmärkt utfört arbete. Offerten och dess bekräftelse på uppdraget kunde ha hanterats smidigare och tydligare, dock. Läs mer
  • Lars K
    Lars K skrev om Timblads Målerifirma
    målning av hussida som krävde ställning o plåtkupa.
    mycket trevlig kontakt med timblad, arbetsledare, målare, ställningsuppsättare
    vi har redan mycket positiv upplevelse av tidigare
    arbeten som utförts
    utmärkt sammanfattar väl vår upplevelse
    Lars Kant Läs mer
  • Brf H
    Brf H skrev om Timblads Målerifirma
    Proffsiga och hög service!

Kontaktade Timblads då vår Brf sökte ett företag för ommålning av fönster. Vi fick snabbt kontakt med rätt person som återkom med en offert inom kort. Offerten var tydlig och priset va konkurrenskraftigt.

Vi valde Timblads offert och arbetet påbörjades. Arbetsledningen informerade alla i huset om tidsplan och övrig info. Målarna var proffsiga och tidsplanen hölls perfekt. Resultatet blev bättre än förväntat och vi blev mer än nöjda.

Rekommenderar defintivt Timblads!

/Brf Heimd. Läs mer
  • Ekskogens S
    Ekskogens S skrev om Timblads Målerifirma
    Bra Målare som vet hur en pensel ska dras.
    Kan varmt rekommendera dessa målarkonstnärer Läs mer
  • Marianne C
    Marianne C skrev om Timblads Målerifirma
    En liten komplettering efter flyttning av garderober.
    Fantastiskt bemötande och ett utmärkt jobb.
    Kan rekommendera denna firma och kommer att göra det. Läs mer
  • Karin N
    Karin N skrev om Timblads Målerifirma
    Vi beställde målning av trapp och det är vi jätte nöjda med Läs mer
  • Brf H
    Brf H skrev om Timblads Målerifirma
    Målning av trapphus i brf.

De har varit super att ha och göra med och resultatet blev toppen! Läs mer
  • Mattias H
    Mattias H skrev om Timblads Målerifirma
    Enkelt att ha med dem att göra. De kom i tid och arbetade utan massa dötid viljet gjorde att det var snabbt avklarat. Läs mer
  • Jennie S
    Jennie S skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Stort tack för vänlig, snabb och professionell hjälp m målning och tapetsering! Läs mer
  • Sofia H
    Sofia H skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Beställning och utförande gick utan problem. Målade om en 90kvm lägenhet väggar och tak. Gick fort på några dagar och utan problem. Smidigt, skulle använda dem igen. Läs mer
  • Erik R
    Erik R skrev om Timblads Målerifirma
    Bra proffsigt bemötande. Tydlig offert, bra resultat, enkel kommunikation Läs mer
  • Brf S
    Brf S skrev om Timblads Målerifirma
    Professionellt kundbemötande. Lösningsorienterad personal på plats. Läs mer
  • Lars L
    Lars L skrev om Timblads Målerifirma
    Beställde ådringsmålning på trapphusdörrar åt en kund. Kunden blev jättenöjd. Jag är också nöjd över det snabba handläggandet.
    Tack för hjälpen Läs mer
  • Erik R
    Erik R skrev om Timblads Målerifirma
    Mycket proffsigt, tydligt och väl genomfört jobb. Läs mer
  • Karin E
    Karin E skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Det var säkert ett "litet" jobb för Timblads som utfördes samtidigt med en husmålning. Eftersom det blev bubblor i tapeten, var jag inte nöjd med utfört arbete.
    Blev nöjd efter omtapetseringen.
    Kan tänka mig att använda Timblads igen men kommer vara noggrannare med vad som ska utföras.
    Det blev en hel del mail/sms innan vi var överens.
    Hade uppskattat en ordentlig offert. Läs mer
  • Fredrik N
    Fredrik N skrev om BRF & Förvaltare en del av Timblads Målerifirma
    Har fått ett trevligt bemötande och ett jobb utfört enligt önskan. Läs mer
  • Conny G
    Conny G skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Snabbt svar på offertförfrågan, snyggt arbete och allt klart i god tid. Enda nackdelen är att de av misstag tog ner en fondtapet men erbjöd sig att sätta upp en ny. Vi valde dock målad vägg även där. Läs mer
  • Ellinor B
    Ellinor B skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Klara besked på frågor. Kommer på utsatt tid och bra pris. Läs mer
  • Gunilla O
    Gunilla O skrev om BRF & Förvaltare en del av Timblads Målerifirma
    Jag har bara positiva erfarenheter av Timblads Målerifirma.
    Mycket professionella och serviceinriktade. Läs mer
  • Matilda R
    Matilda R skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Kontaktade TImblads med kort varsel då inflytt i nya bostaden hopade sig och min egna tidplan gick i stöpet. Dom löste tidspressen och hann färdigställa min "trapphall" innan helgen, trots att min deadline var några dagar senare. Snyggt och välutfört arbete, alltid en städad arbetsplats. Täckte bra. Rekommenderas starkt! Läs mer
  • Joakim A
    Joakim A skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Mycket noggrant och väl utfört arbete i såväl kök, vardagsrum och serveringsgång. Supernöjd kund!

/Jocke Läs mer
  • Björn G
    Björn G skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Mycket trevligt och seriöst bemötande. Målningen och uppsättningen gjordes på ett mycket professionellt sätt. Läs mer
  • Eva B
    Eva B skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Bra bemötande från arbetsledaren som vid hembesök gick igenom och dokumenterade vad jag ville få gjort.
    Arbetet utfördes sedan enligt det överenskomna med ett mycket bra slutresultat. Jag har bara positivt att säga om hela processen. Dessutom blev det färdigt i tid. Läs mer
  • Annika J
    Annika J skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Bra bemötande! Jag kände att jag blev lyssnad på, vilket är mycket mycket bättre än att känna sig helt dränkt av hantverkarens tyckande och tänkande. Kändes mycket proffsigt när Fredrik var här och noterade allt vi vill ha gjort och ställde bra frågor om sådant vi inte tänkt på själva. Mycket bra också att vi kan dela upp jobbet och göra ett rum i taget, skönt att då inte få höra att varje enskilt rum blir ett för litet jobb.
    Fredrik och Ronny har alltid kommit exakt på den tid vi bestämt vilket är jättebra, annars hade jag blivit tokig. Ronny har hållit ordning på arbetsplatsen, det har varit städat och ihopplockat varje dag, vilket är viktigt för oss eftersom det ju är i vårt hem. Vi är jättenöjda med resultatet, det är noggrant och proffsigt gjort. Grejen med att anlita proffs är ju att man ska känna att det har blivit mycket noggrannare gjort än om man hade gjort det själv. Läs mer
  • Helene V
    Helene V skrev om Timblads Målerifirma
    Jag har positiv erfarenhet av Timblads.
    Trevligt bemötande både vid offert förfrågan och målare.
    Jag har anlitar Timblads för utomhus målning av hus.
    Duktiga målare och inget spill på fönster och altaner.
    Saknar dock min utetermometer i gjutjärn som kommit på villovägar. Läs mer
  • Daniel B
    Daniel B skrev om Timblads Målerifirma
    Bra resultat och lyhörda för kompletteringar. Dessutom halva priset jämfört med ett flertal andra aktörer. Läs mer
  • Tommy B
    Tommy B skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Mycket bra service och fantastiskt resultat. Tog ett helhetsansvar över en omfattande lägenhetsrenovering. Ständigt nåbara, tydliga med priser m.m. Även väldigt kunniga och var till god hjälp när det gällde att välja färger och nyanser.

Hade absolut rekommenderat dem igen och kan varmt rekommendera andra att anlita dem. Läs mer
  • Brf B
    Brf B skrev om Timblads Målerifirma
    målning av fönster utvändigt och målning av balkonger i en liten bostadsrättsförening.
    Timblads var lätt att prata med och arbetet utförde dom utan förseningar eller problem. Läs mer
  • Thomas M
    Thomas M skrev om Timblads Målerifirma
    Allt från planering till själva utförandet har fungerat perfekt. Tack! Läs mer
  • Carin W
    Carin W skrev om Timblads Målerifirma
    Allt fungerade utmärkt från beställning, offert och fantastiskt fint målande av deras Bernt. Jag kam verkligen rekommendera dem! Högsta betyg vill jag ge framförallt Bernt! Läs mer
  • Fredrik S
    Fredrik S skrev om Timblads Målerifirma
    Jag tycker att Timblads, som jag anlitat även tidigare, är mycket duktiga och i hög grad lever upp till mina förväntningar. Läs mer
  • Erik K
    Erik K skrev om Timblads Målerifirma
    Bra bemötande från början till slut. Bra arbetsledning och en duktig och trevlig målare som utförde målning av entredörrar, hissdörr samt pelare på utsidan av vårt hus.

Våra förväntningar infriades till 100% Läs mer
  • Patrik H
    Patrik H skrev om Timblads Målerifirma
    Helt suveräna.
    Vi är 100% nöjda med både utfört arbete,
    service och pris. Läs mer
  • Per J
    Per J skrev om Timblads Målerifirma
    Mycket bra och proffsigt bemötande både från verkade och målare. Kommer rekommendera till fler av vänner och kollegor Läs mer
  • Sven S
    Sven S skrev om Timblads Målerifirma
    Proffsigt Bemötande, förstklassigt arbete, hög kvalitet, leverans enligt tidtabell, priset skäligt Läs mer
  • Fanny A
    Fanny A skrev om BRF & Förvaltare en del av Timblads Målerifirma
    Otroligt duktiga målare och lyhörd projektledare! Läs mer
  • Anette A
    Anette A skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Fick snabbt svar från företaget och en målare kom och kollade på vårt hus. Fick väldigt bra intryck av målaren som var mycket kompetent och noggrann i sin översyn av vad som skulle göras. Och dessutom supertrevlig!
    Kort efter fick vi offert och allt som lovats föll perfekt ut. Otroligt välplanerat och välgenomfört arbete med stor omsorg och snabbhet!
    Vi är sååå glada och nöjda med Timblads. Läs mer
  • Anders E
    Anders E skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Jag anlitade Timblads för att måla om vårt hus som ligger i en sluttning. Jag hade bett om offerter från flera andra målarfirmor men hade inte fått någon bra känsla för de andra. Timblads kom ganska omgående efter min förfrågan och hade konkreta ideer och förslag och gav därefter en offert snabbt. Jobbet gjordes väldigt proffsigt och målarna var verkligen trevliga och personliga samtidigt som vi knappt märkte dem när de kom på mornarna. Jag anlitar dem gärna för framtida jobb igen! Läs mer
  • Ulla-britt J
    Ulla-britt J skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Jag tyckte de utförde det de kan på ett utmärkt sätt. Jag rekommenderar dem gärna Läs mer
  • Mathilda W
    Mathilda W skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Snabb service och respons. Att ha en dedikerad projektledare är ett stort plus. Överlag väldigt bra kvalitet på målningen och eventuella åtgärdspunkter åtgärdades snabbt. Läs mer
  • Malin J
    Malin J skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Från första kontakt till färdigt resultat har Timblad agerat utmärkt! Vi fick hjälp av Jesper som målade och tapetserad vår lägenhet med strålande resultat på utsatt tid och till överenskommet pris.
    Jag har redan rekommenderat Timblad vidare till bekanta och kommer anlita Timblad nästa gång.
    De har varit flexibla med våra ändringar, lyssnat på önskemål och bidragit med idéer och lösningsförslag. Helt igenom en utmärkt upplevelse! Läs mer
  • Erik E
    Erik E skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Anlitade på rekommendation av min bror, supernöjd med resultatet! Bra hjälp då det behövdes kompletteras. Läs mer
  • Peter B
    Peter B skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Bra bemötande, målning av hall och vardagsrum. Förväntningarna levde Timblads upp till.
    Betyg:Utmärkt Läs mer
  • Annika J
    Annika J skrev om BRF & Förvaltare en del av Timblads Målerifirma
    Vi använde Timblads i vår bostadrättsförening för att måla vårt hiss- och trapphus om totalt sex våningar med mycket gott resultat.
    Lätta och smidiga att ha att göra med (både i beställarled och utförarled), vänliga, snabba och med hög servicegrad. Arbetet levererades inom angiven tid och budget. Vi kan varmt rekommendera Timblads för liknande målningsarbeten! Läs mer
  • Magnus S
    Magnus S skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Timblads har lagt klinkergolv, tapetserat och målat tak i hall och vardagsrum. Bra bemötande under hela processen och profesionellt utfört arbete. Vi är mycket nöjda. Läs mer
  • Marie H
    Marie H skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Vi är supernöjda med servicen pch resultatet. Noggranna, kunniga och trevliga. Snabba och effektiva, planerar arbetet på bästa sätt. Läs mer

Strandbergsgatan 53, 112 51 Stockholm