Timblads Målerifirma

Idag har vi på Timblads samlat på oss över 80 år av erfarenhet och kunskap när det gäller måleri av alla de slag.
Oavsett om du bara vill måla om en vägg hemma, ska renovera villan eller bygga ett helt lägenhetshus - vi målar stort som smått!

Vi är gärna med tidigt i ditt projekt för att kunna ge råd, räkna på kostnader och komma med konkreta prisförslag. Vårt långsiktiga syn på arbetet gör att vi värnar om att du som kund blir nöjd, men också om miljön, därför är vi både kvalitets- och miljöcertifierade sedan år 2000.

Hör av dig när du ligger i startgroparna inför ditt nästa projekt. Vi ser fram emot att få vara en del i att förverkliga din dröm!

Läs vad 185 kunder tycker om Timblads Målerifirma 2

• Pär Michael H
    skrev om Timblads Målerifirma
    2021-11-29
    Vi ville lyfta vår nyinköpta bostadsrätt till lite varmare och mer ombonat. Offerterna från de olika firmorna var minst sagt både högt och lågt, men när magkänslan fick bestämma så kändes det helt rätt att Timblads skulle får hjälpa oss (till näst intill bästa pris dessutom).

5 dagar var beräknad tid, och då målarna inte kunde börja förrän på tisdagen, så flaggades för att eventuellt behöva även nästkommande måndag. 3 1/2 dag senare, fredag lunch, fick vi åter nyckeln i hand, och allt var klart - och så himla fint det blev!

Om/när det blir dags igen i något annat projekt, så vet vi vem vi ska ringa. Lyfter på hatten, och säger - tack!
    2021-11-29
    Fick prisförslag supersnabbt och de kom redan veckan efter och gjorde ett kanon fint jobb. Så nöjd med både arbetsledning och grymma hantverkare. Kommer definitivt anlita dem igen.
    Tack Christian! Att ha nöjda kunder ger ofta ringar på vattnet. Du är välkommen att kontakta oss så snart du har behov av måleri och andra hantverkstjänster. Privatpersonskund
    2021-11-26
    Timblads hjälpte oss med målning och golvläggning i vår nya lägenhet. Trevliga hantverkare och projektledare. Smidig kommunikation och arbetet flöt på enligt tidsplan. Kompetenta och förtroendeingivande. Prydligt resultat!
    Tack för ett fint omdöme! Vår erfarenhet och vårt kontaktnät ger oss goda möjligheter till att hålla i hela projekt där hantverkare från olika yrkesgrupper krävs. Kortfattat Totalentreprenader. Privatpersonskund
    2021-10-24
    Snabbt o trevligt bemötande från arbetsledare till målare, det kändes rätt från start till färdigmålat - vi är väldigt nöjda med vårt nymålade hus o garage!
    Proffsiga målare!
    Vi är glada att det kändes bra redan från start men framförallt att det också gjorde det när vi gått i mål.
    Tack för förtroendet!
  • 2021-10-22
    Leverans och kvalitet = toppen!
    2021-10-22
    Företaget har seriösa och skickliga hantverkare. Att arbeta i en miljö som innebär daglig interaktion med lägenhetsinnehavare kräver diplomati och anpassning , samtidigt som ett hantverk skall utföras som innebär påfrestningar för de boende. Detta klarar Timblads.
  • Cook'n Bloom Ab C
    skrev om Företagskund en del av Timblads Målerifirma
    2021-09-23
    Målning av väggar i vår nya lokal.
    Vi fick ett mycket trevligt och professionellt bemötande vid första kontakten. När arbetet skulle utföras kom en erfaren målare som gjorde ett 100% arbete. Vi är mycket nöjda md resultatet och rekommenderar O.Timblads Målerifirma varmt.
    2021-09-22
    Proffsigt bemötande från första möte till avslutat jobb. Allt har gått utan anmärkning och snabbare klara än beräknat med perfekt resultat. Målning av fönster, vindskivor, husgrund och väggar utomhus. Verkligen glad att jag har hittat Timblads.
    2021-07-20
    Timblads var helt igenom professionella från offertsvar till leverans. Väldigt nöjd med resultatet av målning och tapetsering samt att tidplanen hölls. Kan varmt rekommenderas!
    2021-07-20
    Jagblev bemött jättebra.Företaget och Jesper som målade,kunde inte vara bättre.Målning av villa och garage.Vi har redan rekommenderat Timblads till vänner.Det var en fröjd att se Jesper måla.Tack så mycket.Hälsningar Siv -Britt.
    2021-07-17
    Vi valde mellan att måla fram- och baksidan av vårat hus eller ett helt byta till ny panel. Efter dialog med Timblads kom vi fram till att enbart måla panelen och byta ut de delar som var dåliga.
    Vi hade hela tiden bra kommunikation och blev bemötta på ett professionell sätt. Målaren och snickaren var mycket duktiga, snabba och noggranna.
    2021-07-09
    Pålitliga och allting enligt offert, genomtänkt och erfaren struktur. skötte aviseringar helt själva samt schema läggning och mycket annan hantering.
    Tack för ert fina omdöme Brf Rosen!
    Kjelle och Fredrik är proffs på planering och upplägg. Vi är stolta över våra målares yrkeskunskap.
    BRF & Förvaltare
    2021-07-04
    Bra bemötande och fokus på att kunden skall vara nöjd. Kanske inte billigaste, men värt det.
    Tack för ditt omdöme Thomas. Roligt att höra att vi lever upp till våra ledord Privatpersonskund
    2021-06-13
    Svarade på offertförfrågan redan samma dag, kunde komma och börja jobba dagen efter. Gjorde ett bra jobb med att riva ner tapeter och måla om ett rum med fondvägg. Ett par små misstag åtgärdades inom ett par dagar. Kan rekommendera.
    Här kan vi prata om snabb service! Vi försöker vara snabba med att återkoppla på förfrågningar och komma igång med arbetet så snart som möjligt. Tyvärr så kan väntetiderna bli längre om förfrågningarna sammanfaller med högsäsong. Privatpersonskund
    2021-06-11
    Snabbt och proffsigt bemötande från start till mål. Inga tveksamheter någonstans.

Målningen utfördes med yppersta fackmannamässiga kunnande och en stor portion känsla och omsorg om detaljer.

Jag hade höga förväntningar, men resultatet överträffade ändå det jag hade hoppats på.
    Att lyckas överträffa högt ställda förväntningar är svårt men Timblads måleriservice gör det igen. Tack! Privatpersonskund
    2021-06-11
    Toppen service - i enlighet med överenskommet - snyggt resultat - trevliga hantverkare.
    Det låter som att vi lever upp till våra högt ställda mål!
    Tack!!
    2021-05-03
    Tapetsering av fyra rum. Trevligt bemötande och bra utfört arbete.
    Tack Bengt! Roligt att höra att ni är nöjda :) Privatpersonskund
    2021-04-30
    Bättringsmåleri i trapphus med mycket gott resultat. Punktliga och seriösa. Rekommenderas!
    2021-04-28
    Vid ommålning, slipning och infärgning av golv i vår lägenhet gjorde Timblads ett fantastiskt jobb, på tid och med mycket hög kvalitet. Från första kontakt med Kjell till sista penseldraget fick vi ett extremt trevligt och proffesionellt bemötande, med svar på alla våra frågor och ideér till lösningar. Våra förväntningar var höga efter första kontakten med Kjell och trots detta överträffades förväntningarna mycket! Jag kommer rekommendera Timblads så fort jag hör vänner behöva målningshjälp.
    Tack för ert fina omdöme! Kjelles kontaktnät med duktiga hantverkare ger oss möjligheter att åta oss totalentreprenader med många fler yrkesgrupper utöver vår egen specialité. Privatpersonskund
    2021-04-27
    Vi beställde målning av trägolv och socklar och blev mycket nöjda med resultatet. Trevligt bemötande av företaget och lyhört inför våra önskemål.
    Tack Marianne!
    Målade golv är både snyggt och praktiskt !
    2021-03-06
    Snabba, noggranna, flexibla och oerhört bra på att hålla iordning på allt under vår totala ytrenovering av våra källarlokaler.
    Genomarbetad information och mycket erfarna råd vid kulörbestämningen av ytorna. Utmärkt projekledning. Rekommenderas i högsta grad.
    2021-03-05
    Timblads hjälpte oss med målning i källaren. Det blev 1000%-ig förbättring :-) Mycket professionella.
    Roligt att höra! Här snackar vi om förbättring :)
    Tänk vad lite färg kan göra underverk.
    2021-02-18
    Målning av två tak i samband med pågående trapphusmålning i fastigheten. Bra och trevligt bemötande av målaren som jobbade snabbt och med bra resultat.
    Vad bra att ni är nöjda!
    Att sticka emellan med jobb i lägenheter då vi ändå håller på i trapphuset är ett bra upplägg för både oss och kunden.
    2021-02-18
    Målade vardagsrum, hall och sovrum, inklusive tak och snickerier.
    Vi fick ett bra bemötande, rimligt pris, goda råd vid val av färg - och allt klart enligt angiven tid. Definitivt 5/5 i betyg.
    Tack för ert fina omdöme! Helmålning med tak, väggar och snickerimålning är något våra målare trivs bäst med och där yrkeskompetensen ställs på prov. Fredrik och Kjelles rutin och servicenivå är lite av Timblads Måleriservice signum. Privatpersonskund
    2021-02-08
    Vi hade kontakt med flera olika företag inför målningen av flera rum. Timblads är kunniga, professionella och har kundfokus. De är också superbra att bolla med gällande val av färg. Vi har en trapp och övervåning kvar att måla och vill gärna anlita Timblads igen.
    Vi kan aldrig få nog av positiv feedback. Tack!
    Extra roligt blir det när vi ställs mot hård konkurrens och när resultatet motsvarar kundens högt uppsatta förväntningar. Välkomna tillbaka!
    2021-01-18
    Vi målade om allt i vår nyinköpta lägenhet på 80 kvm. Mycket fint bemötande, pålitlig personal och höll tidplan rakt igenom. Resultatet har blivit toppen och jag kan därmed varmt rekommendera Timblads.
    2021-01-15
    Timblads målare hade i uppdrag att måla två enskilda väggar och snickerier kring en dörr och i en trappa. Smidigt att få offert och snabb tid. Schysst revidering av summan när jobbet blev lite mindre. Utmärkt kontakt med målaren under uppdraget. Bara positiv upplevelse.
    Tack för ett fint omdöme! En bra start på det nya året :) Timblads Målerifirma
    2020-12-19
    Väldigt bra utfört jobb och trvlig personal. Skulle absolut använda igen!
    Tackar! Vi är stolta över våra mycket yrkesskickliga och trevliga målare. Privatpersonskund
    2020-12-18
    Behövde måla om min nya lägenhet med väldigt kort varsel och kom i kontakt med Kjell på Timblads måleri som både hade snabb tid och svarade på alla mina frågor inför arbetet. Dessutom hjälpte de till med råd om kulörer osv. Mikaela som målade hela lägenheten på 3 dagar gjorde ett fantastiskt jobb och jag är mer än nöjd och kan varmt rekommendera Timblads!!
    Tack Berna!
    Timblads måleriservice har ett stort spann mellan mindre och större jobb, utförda med kort varsel eller planerade sedan länge. Vi hälsar såklart Mikaela att ni är nöjda :)
    2020-12-18
    Målade om vardagsrum och sovrum: väggar, tak & snickerier. Fick en offert snabbt samt snabbt svar på mina följdfrågor. Vi kunde boka in en tid redan inom två veckor och själva arbetet utfördes helt enligt tidsplanen. Kvalitén på utfört arbete var bra och helt enligt mina förväntningar. Allt funkade väldigt smidigt. Nöjd och anlitar gärna Timblads igen.
    Tack Anna! Det verkar ha gått precis som man kan önska sig. Recensioner som denna är ett tecken på att vi når våra högt ställda mål :) Privatpersonskund
    2020-12-17
    Timblads hjälpte oss att måla om i princip hela vår lägenhet. Jättebra firma! Fick en bra och tydlig offert och målaren Fredrik var superkommunikativ, tydlig och jäkligt bra. Det blev så fint!
    Fredrik är Timblads måleriservice fixare "de lux". Ingenting är omöjligt är Fredriks paroll.
    Tack för det fina omdömet Lina!
    2020-12-15
    Målning av fasad och staket.
    Väldigt nöjd med resultatet!
    Tack Markus
    I skrivande stund känns våren nära och nya staket och fasadjobb är under planering. Liksom du Markus har vi många nöjda kunder där vi utfört utvändig målning genom åren.
    2020-12-15
    Renovering av nytt tak. Efter att de var färdiga så går det inte att se att taket är renoverat. Mycket duktiga och mycket trevliga hantverkare..
    Företagets bemötande och upplysning angående rotavdrag får toppbetyg.
    Jag hade inte några större förväntningar. Efter att de var klara överskred det alla mina förväntningar.
    Allt var toppen.
    2020-12-15
    Duktig och trevlig målare som skötte jobbet effektivt.
    2020-12-10
    jag beställde målning av min lägenhet genom Kjell Holmlin, som varit en utmärkt kontakt. Trevligt och proffsigt bemötande.
    Målarna Ellinor, Thomas och Fredrik utförde ett mycket bra
    arbete och snabbt gick det.
    Jag kan verkligen rekommendera Timblads till vänner och bekanta. Min dotter har använt firman 2014 och är mycket nöjd
    Hälsningar
    Agneta Arnius
    Vad roligt att få höra att ni blev nöjda! Återkommande kunder är ett bevis på att vi fortsatt utför vårt arbete enligt kundens förväntningar. Första jobbet vi gjorde åt er var det jag själv som gjorde. Nu finns det andra medarbetare på Timblads som gör det lika bra eller bättre. Tack för fortsatt förtroende! // Arne Privatpersonskund
    2020-12-10
    Toppen! Högt över förväntan! Två superskickliga och trivsamma målare som målade och tapetserare suveränt fint och med minsta möjliga oreda. Jätte, jättenöjd!!
    Asta Lennartsson
    PS kommer att rekommendera alla jag känner som behöver hjälp med målning och tapetsering!
    God Jul!
    Asta L
    Tack och god fortsättning! Högt över förväntan, kan det bli bättre :) Privatpersonskund
    2020-12-09
    Målning trädetaljer fönsterpartier, innerdörrar samt tapetsering. Fibervävning samt målning av tak i lägenhet. Mycket bra kommunikation med platschef både via telefon samt Mail. Viktiga faktorer som jag uppskattade extra mycket eftersom renoveringen sköttes med lägenhetsinnehavaren bosatt på annan ort. Vill gärna rekommendera Timblads Målerifirma.
    2020-12-09
    Målningsarbete i privatbostad

Vi är mycket nöjda med alltifrån första kontakt, offert och genomförande. Mycket proffsigt. Mycket trevlig och kunnig personal. Vi kommer att anlita företaget igen
    2020-12-07
    Jättebra! Bra och flexibel leverantör. Rimligt pris. Extra stjärna till målaren Tomas som var trevlig och lyhörd inför våra önskemål (och ändringar).
    2020-09-14
    Fönster och fodermålning bostadshus . Trevligt bemötande, snabb offert där tider, priser och utförandet hölls . Mycket bra kommunikation av utförande målare . Värdefulla råd när vi frågade om hur vi ska fortsätta med tätning av fönster och fortsatt målning.
    Om vi behöver anlita målarfirman igen kommer vi att kontakta Timblads först
    Är Timblads ert första val då ni ska anlita målare nästa gång har Timblads träffat rätt.
    Tack för ett fint omdöme!
    2020-09-13
    Anlitade Timblads till att måla fasaden. Allt fungerade superbra. Offert, kontakt och utförande. De två målare som arbetade här gjorde ett jättebra jobb och var mycket trevliga. Rekommenderas!
    Tack Magnus!
    Vi fokuserar mycket på att få våra kunder nöjda med hela "processen". Att anlita en hantverkare är kanske inte något man gör varje dag så vi är noga med att kommunicera med våra kunder både före, under och efter att själva jobbet är utfört.
    2020-09-11
    Fick huset ommålat. Trevlig och effektiv målare. Bra resultat.
    Tack Fredrik. Kul att höra att du är nöjd :) Timblads Målerifirma
  • 2020-09-11
    Otroligt fin marmoreringslagning.
    Tack Brf Åkermannen! Imponerande hur våra skickliga hantverkare kan ta sig an ytor och efterlikna befintlig utsmyckning. På vår hemsida finns många exempel på det. BRF & Förvaltare
  • Magnus W
    skrev om Timblads Målerifirma
    2020-09-11
    Otroligt trevliga, snabba, prisvärda och gjorde ett fantastiskt fint jobb med min lägenhet.
    Rekommenderas varmt!
    Tack för ditt fina omdöme Magnus. Vi är stolta över hur duktiga våra medarbetare är. Timblads Målerifirma
  • 2020-09-11
    Vi är en bostadsrättsförening som beställde oljning/lasering av skiljeplank och insynsskydd av trä. De utförde arbetet till full belåtenhet. Jag blev väl bemött av målaren. Hälsningar!
    Roligt att få höra att ni är nöjda med vårt arbete! Bostadsrättsföreningar är en viktig kund för oss. Har ni andra målningsbehov framöver hoppas vi på Timblads höra ifrån er igen. BRF & Förvaltare
    2020-07-11
    Snabbt och bra utfört målerijobb. Lyhörda för synpunkter.
    2020-07-10
    Målning av bostadshus. Blev mycket bra!
    2020-07-09
    Målning av min lägenhet.
    Enkel och tydlig kommunikation i offertfasen, innan och under uppdraget.
    Timblads överträffade mina förväntningar genom lyhördhet, utförande- inget strul!
    Rekommenderar gärna Timblads till andra privatkunder.
    2020-07-09
    Ommålning av fasad. Utmärkt bemötande, trevliga och professionella. Jag kommer att rekommendera Timblads måleri till alla som vill måla om sitt hus!
    2020-06-17
    Timblads fick i uppdrag att måla vår lägenhet. Från start till slut gick allt smidigt och vi blev mer än nöjda med slutresultatet. I synnerhet med barnrummet som krävde lite extra precision. Med Timblads fick vi det vi förväntade oss men också det där lilla extra.