Timblads Målerifirma

Upplagsvägen 1, 117 43 Stockholm — Visa karta

Idag har vi på Timblads samlat på oss över 80 år av erfarenhet och kunskap när det gäller måleri av alla de slag.
Oavsett om du bara vill måla om en vägg hemma, ska renovera villan eller bygga ett helt lägenhetshus - vi målar stort som smått!

Vi är gärna med tidigt i ditt projekt för att kunna ge råd, räkna på kostnader och komma med konkreta prisförslag. Vårt långsiktiga syn på arbetet gör att vi värnar om att du som kund blir nöjd, men också om miljön, därför är vi både kvalitets- och miljöcertifierade sedan år 2000.

Hör av dig när du ligger i startgroparna inför ditt nästa projekt. Vi ser fram emot att få vara en del i att förverkliga din dröm!

Läs vad 125 kunder tycker om Timblads Målerifirma

• 2019-11-01

Stefan M skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Takmålning, bra bemötande. Kom på utsatt tid och var klara på utsatt tid. Kan rekommenderas. Läs mer
  • 2019-07-03

Brf Danviksparken B skrev om BRF & Förvaltare en del av Timblads Målerifirma
    Bra kommunikation, lätta att kontakta, gav kontinuerligt information om det pågående arbetet, genomförde uppdraget på ett professionellt sätt. Läs mer
  • 2019-07-01

Bf Smedjan 9 Och 10 B skrev om BRF & Förvaltare en del av Timblads Målerifirma
    Fönstermålning samt viss reparation av dessa.
    Skickliga, bra bemötande mot kund samt flexibla.
    Kände inte till bolaget tidigare, men gjorde en del efterforskningar
    och de överträffar våra/kundens förväntningar.
    Skulle gärna rekommendera dem, eftersom vi har en mycket positiv erfarenhet av dem. Läs mer
  • 2019-07-01

Andreas S skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Anlitade Timblads för målning av vårt hus utvändigt. Snabb och bra respons vid offertförfrågan. Konkurrenskraftigt pris. Började till och med före utlovad tid och vi fick en skicklig och trevlig målare som gjorde jobbet snabbare än beräknat och med jättefint resultat. Timblads hanterade tilläggsbeställningar på ett smidigt sätt och de höll snyggt och städat under målningen.
    Sammanfattningsvis upplevde jag Timblads som mycket smidiga att anlita och de höll vad de lovade och till ett rimligt pris. Jag kan absolut rekommendera TImblads. Läs mer
  • 2019-05-14

Jonas O skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Vi hade gjort en helrenovering av lägenhet, och tog in Timblads måleri för att göra alla ytskikt (bredspackling, fogning och målning), både väggar, lister och tak. Vi är helnöjda! Målaren Bernt som var hos oss var otroligt skicklig, noggrann, professionell men också ödmjuk genom att han delade med sig av sin yrkeskunskap och kom med bra råd och idéer. VI kände oss väldigt trygga genom hela processen, och det var en fröjd att komma hem på kvällarna och se vad som hänt under dagen!

Vi hittade Timblads via Reco, och läste då recensioner som denna. Det var svårt att tro på dem, men nu sitter vi här och skriver en likadan själva :) 5 av 5 fläckiga målarradioapparater! Anlita dem, sluta leta! Läs mer
  • Robert B

2019-04-27

Robert B skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Efter två försök så blev resultatet fortfarande dåligt. Kan inte rekommendera denna firma. Läs mer
  • 2019-04-27

Niclas I skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Utmärkt kontakt, genomförande och uppföljning. Bara positiva erfarenheter. Läs mer
  • 2019-04-23

Brf Pilen B skrev om BRF & Förvaltare en del av Timblads Målerifirma
    Vi anlitade Timblads måleri för renovering av våra två trapphus och är mycket nöjda med dialogen under projektets gång samt slutfört arbete. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2019-04-21

Hans S skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Jag blev trevligt bemött. Varför jag väljer Timblads måleri dels att dom är kunniga snabba ock bra priser. Stort Tack till Timblads måleri från Brf geten 28 på Tulegatan 45-47 i Stockholm Ordförande geten 28. Hans Peter Sjöberg Läs mer
  • 2019-04-18

Sara Y skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Målning och tapetsering på offert med tidsram. Allt var perfekt! Läs mer
  • Magnus Ö

2019-04-18

Magnus Ö skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Väldigt bra. Snabbt och mycket bra utfört arbete. Trevlig och kunnig personal. Läs mer
  • 2019-04-16

Sofia W skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Vi anlitade TImblad för att måla om ett flertal rum i en nyköpt lägenhet. Vi är oerhört nöjda med det jobb som de utförde. Personen som hjälpte oss var något utöver det extra, han var lösningsorienterad, serviceminded och väldigt trevlig. De uppfyllde alla våra förväntningar och lite till.

Vi kan varmt rekommendera Timblad och kommer definitivt använda dem igen för liknande uppdrag! Läs mer
  • 2019-04-16

Brf Magelungen B skrev om BRF & Förvaltare en del av Timblads Målerifirma
    Målning av 42 st trapphus.
    Bra bemötande, utmärkt arbete. Läs mer
  • 2019-03-13

Dalénums Ägarlägenheter D skrev om BRF & Förvaltare en del av Timblads Målerifirma
    Målning av dörrar och golv. Gott bemötande från företaget. Uppdraget motsvarade förväntningarna. Läs mer
  • 2019-03-11

Veronique L skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Målade om hela lägenheten (med en hel del grundarbete, ta ner tapeter, spackla mm), slipade golv och gjorde en del snickerijobb, vi är jättenöjda.
    Hela processen med Timblads var supersmidig. Att offerten som jag fick var mycket billigare än andra och de fått bra rekommendationer gjorde att valet föll på Timblads. Arbetsledaren kom samma dag som vi fick tillträde till lägenheten och spenderade två timmar med oss för att välja kulörer. Redan nästa morgon var resten av teamet på plats, de var noggranna, snabba och duktiga. Och trevliga, även när vi bad dem byta kulörer. Arbetsledaren var lätt att få kontakt med, hjälpsam och snabb på att svara. Hela lägenheten (trea) var klar på lite drygt 2v, inkl slipning av golv.
    Fakturan stämde väl överens med offerten. Jag kan varmt rekommendera dem. Läs mer
  • 2019-03-11

Tine B skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Super trevligt bemötande, proffesionell målare och snabb och noggrann. Jätte nöjda och rekommenderar varmt Timblads Måleri! Läs mer
  • Jakob R

2019-01-09

Jakob R skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Jättebra hanterat från offert, planering och målning. Det viktigaste är resultatet och deras målare får högsta betyg för jobbet de gjorde som var snabb och väldigt bra gjort.
    Tack Timblads för måleriarbetet. Läs mer
  • 2019-01-09

Ola A skrev om BRF & Förvaltare en del av Timblads Målerifirma
    Snabb och smidig kommunikation. Tog även kontakt med oss efteråt när ett felaktig omdöme givits och erbjöd sig att åtgärda om ett jobb blivit dåligt.

Jobbet var bra utfört och jag uppskattar att de tog kontakt med oss efteråt för att reda upp en situation som inte ens fanns! Mycket bra service. Läs mer
  • 2019-01-08

Ann i skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Jag är helnöjd! Fick tips om Timblads från en bekant. Vi ville måla om alla väggar och tak i vår nyinköpta vindslägenhet samt slipa alla golv. Projektledaren och golvsliparen kom tillsammans innan de lämnade offert, hade mycket värdefulla idéer om färger och produktval. Offerten var rimlig, de höll tiden, höll oss hela tiden informerade, och resultatet blev perfekt. Jag kan verkligen rekommendera dem! Läs mer
  • 2019-01-07

Brf Östhammaren B skrev om BRF & Förvaltare en del av Timblads Målerifirma
    Målning av trapphus, källare och cykelrum och klinker i cykelrummet, i vår fastighet på Östhammarsgatan 75-77, september-oktober 2018
    Mycket bra och trevligt bemötande, mycket duktiga målare:
    Angelina och Ellinor, mycket bra samarbete med dem och med deras chef/projektledaren Kjell Norlin på Timblads
    Ja, vi tycker att de med råge infriade våra förväntningar. Vi blev mycket nöjda med vårt fina nymålade trapphus i en ljus funkisgrön färg samt väldigt fina siffror i våra trapphus på respektive våningsplan. Dessa förstärker husets ålder, byggt 1944, på ett mycket fint sätt.
    Vi är mycket nöjda och rekommenderar gärna Timblads Måleri till andra för målningsuppdrag! Läs mer
  • 2019-01-05

Brf Montebello 6 B skrev om BRF & Förvaltare en del av Timblads Målerifirma
    Vi beställde bättringsarbete efter radiatorbyte. Dvs spackling o målning.
    Vi blev mycket väl bemötta och offerten stämde med slutfakturan och jobbet gjordes perfekt inom tidsramen.
    Vi är helnöjda. Läs mer
  • Brf Svanen B

2019-01-05

Brf Svanen B skrev om BRF & Förvaltare en del av Timblads Målerifirma
    Uselt och trasigt! Skit! Oseriöst beteende! Läs mer
    2019-01-10 Kjell H svarar Brf Svanen B
    Reco fick fel mejladress av oss till kunden på BRF Svanen och det var din mejladress. Timblads Måleri AB har inte målat hos dig men du gav oss ett omdöme som var olyckligt. Vi hoppas våra riktiga kunder kan ha överseende med detta omdöme.
    Det går inta att ta bort omdömen från systemet så därför ligger den kvar.
  • Sven K

2019-01-04

Sven K skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Fantastisk yrkesarbetare vet vad han gör Läs mer

Axel O skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Väldigt professionella och duktiga! Läs mer

Anna G skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Bra kommunikation och fantastiskt duktig och trevlig målare. Läs mer

Erik G skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Anlitade Timblads för målning och tapetsering av lägenhet samt slipning av golv. Mycket bra slutresultat! Mycket bra kommunikation och tillgänglig projektledare, bolaget höll även tider utmärkt och priset i nivå med offerten. Inget käbbel med andra ord. Rekommenderas! Läs mer
  • 2018-11-16

Lisa S skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Vi målade om stora delar av vårt hus invändigt inklusive en del snickerier. vi är väldigt nöjda på alla sätt då de är trevliga, hjälpsamma, i tid, ger en tips osv. Arbetet blev jättebra och kav verkligen å de varmaste rekommendera Timblads. Offerten vi fick innan stämde nästan på kronan också!
    Lisa i Stureby Läs mer
  • 2018-11-15

Anna M skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    De tvättade och målade om hela vårt hus. Så bra kontaktperson och projektledare, tydlig och trevlig. Byggställningarna kom upp och ner på ett effektivt sätt. Målarna gjorde ett jättebra jobb! Vi blev rekommenderade Timblads av en granne och har nu i vår tur rekommenderat dem vidare till en annan granne :-) Läs mer
  • Helene A

2018-11-14

Helene A skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    De ansvariga på kontoret var bra på att tydliggöra saker när jag ställde tusen frågor. Jag fick den information som jag löpande sökte.

Målare Erik, som var hos mig och målade i två veckor, var mycket trevlig. Han arbetade flitigt, kom alltid i tid och kontrollerade alltid med mig när han började ett nytt "moment".
    -Är det så här du vill ha det?
    Han var även trevlig att prata med - fast det gjorde han bara i de korta fikapauser som han tog. Det påverkade inte hans jobb.

Och arbetsledare Fredrik var noga med att regelbundet komma förbi och kolla läget, se hur arbetet framskred. Läs mer
  • Helena E

2018-11-14

Helena E skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Timblads måleri var toppen och kan varmt rekommenderas.
    De målade och tapetserade och fixade så att köksluckor lackades och att dörrar sattes igen.

Det var lätt och smidigt att komma i kontakt med dem och de var bra på att lägga upp arbetet och hålla tider.

Jag har redan rekommenderat dem till vänner och bekanta. Läs mer
  • 2018-09-30

Anna E skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Snabb respons, trevliga killar, perfekt utfört arbete. Läs mer
  • 2018-09-07

Stig Y skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Målning av villa.

Utmärkt och trevligt bemötande, både på företaget och på plats.

Man levererade tjänsten både på tid och med utmärkt resultat. Alla avtalade löften infriades.

Kort sagt: vi är helnöjda. Läs mer
  • 2018-08-30

Stefan H skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Vi är helt klart nöjda. Om du är noggrann (pedantisk?) och vill ha ett proffsigt resultat men inte orkar måla själv så kan Timblads rekommenderas! Läs mer
  • 2018-08-28

Gunilla O skrev om BRF & Förvaltare en del av Timblads Målerifirma
    Målning av entréer. Underhållsmålning av ett flertal trädgårdsgrupper. Bemötandet har alltid varit mycket bra.
    De har överträffat våra förväntningar och vi är mycket nöjda. Läs mer
  • 2018-08-28

Björn B skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Timblads har målat vårt hus på Sländstigen i Sollentuna. Ett utmärkt utfört arbete. Offerten och dess bekräftelse på uppdraget kunde ha hanterats smidigare och tydligare, dock. Läs mer
  • 2018-06-26

Lars K skrev om Timblads Målerifirma
    målning av hussida som krävde ställning o plåtkupa.
    mycket trevlig kontakt med timblad, arbetsledare, målare, ställningsuppsättare
    vi har redan mycket positiv upplevelse av tidigare
    arbeten som utförts
    utmärkt sammanfattar väl vår upplevelse
    Lars Kant Läs mer
  • 2018-06-22

Brf H skrev om Timblads Målerifirma
    Proffsiga och hög service!

Kontaktade Timblads då vår Brf sökte ett företag för ommålning av fönster. Vi fick snabbt kontakt med rätt person som återkom med en offert inom kort. Offerten var tydlig och priset va konkurrenskraftigt.

Vi valde Timblads offert och arbetet påbörjades. Arbetsledningen informerade alla i huset om tidsplan och övrig info. Målarna var proffsiga och tidsplanen hölls perfekt. Resultatet blev bättre än förväntat och vi blev mer än nöjda.

Rekommenderar defintivt Timblads!

/Brf Heimd. Läs mer
  • 2018-06-20

Ekskogens S skrev om Timblads Målerifirma
    Bra Målare som vet hur en pensel ska dras.
    Kan varmt rekommendera dessa målarkonstnärer Läs mer
  • Marianne C

2018-06-19

Marianne C skrev om Timblads Målerifirma
    En liten komplettering efter flyttning av garderober.
    Fantastiskt bemötande och ett utmärkt jobb.
    Kan rekommendera denna firma och kommer att göra det. Läs mer
  • 2018-05-21

Karin N skrev om Timblads Målerifirma
    Vi beställde målning av trapp och det är vi jätte nöjda med Läs mer
  • 2018-05-11

Brf H skrev om Timblads Målerifirma
    Målning av trapphus i brf.

De har varit super att ha och göra med och resultatet blev toppen! Läs mer
  • 2018-05-08

Mattias H skrev om Timblads Målerifirma
    Enkelt att ha med dem att göra. De kom i tid och arbetade utan massa dötid viljet gjorde att det var snabbt avklarat. Läs mer
  • 2018-05-08

Jennie S skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Stort tack för vänlig, snabb och professionell hjälp m målning och tapetsering! Läs mer
  • 2018-05-07

Sofia H skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Beställning och utförande gick utan problem. Målade om en 90kvm lägenhet väggar och tak. Gick fort på några dagar och utan problem. Smidigt, skulle använda dem igen. Läs mer
  • 2018-05-06

Erik R skrev om Timblads Målerifirma
    Bra proffsigt bemötande. Tydlig offert, bra resultat, enkel kommunikation Läs mer
  • 2018-05-06

Brf S skrev om Timblads Målerifirma
    Professionellt kundbemötande. Lösningsorienterad personal på plats. Läs mer
  • 2018-05-04

Lars L skrev om Timblads Målerifirma
    Beställde ådringsmålning på trapphusdörrar åt en kund. Kunden blev jättenöjd. Jag är också nöjd över det snabba handläggandet.
    Tack för hjälpen Läs mer
  • Erik R

2018-03-30

Erik R skrev om Timblads Målerifirma
    Mycket proffsigt, tydligt och väl genomfört jobb. Läs mer
  • 2018-03-16

Karin E skrev om Privatpersonskund en del av Timblads Målerifirma
    Det var säkert ett "litet" jobb för Timblads som utfördes samtidigt med en husmålning. Eftersom det blev bubblor i tapeten, var jag inte nöjd med utfört arbete.
    Blev nöjd efter omtapetseringen.
    Kan tänka mig att använda Timblads igen men kommer vara noggrannare med vad som ska utföras.
    Det blev en hel del mail/sms innan vi var överens.
    Hade uppskattat en ordentlig offert. Läs mer
  • 2018-03-15

Fredrik N skrev om BRF & Förvaltare en del av Timblads Målerifirma
    Har fått ett trevligt bemötande och ett jobb utfört enligt önskan. Läs mer
Privatpersonskund
BRF & Förvaltare