TK Fönsterbyte AB

Vi på TK Fönsterbyte AB är specialister på kompletta fönsterbyten sedan 2004!

Vi tar oss an hela jobbet från rådgivning, måttagning och offert till montage samt slutrengöring. Vi har egna montörer, snickare och plåtslagare och vi jobbar snabbt och effektivt. Vi jobbar stenhårt för att ni ska bli nöjda med oss och därför har vi Sveriges nöjdaste kunder för 5e året i rad.

Ni kan vara trygga när ni byter fönster med oss, vi har högsta kreditvärdighet AAA sedan 2013 och fortsätter att kämpa för långsiktiga relationer och nya nöjda kunder. Kontakta oss så ser vi till att hjälpa er på bästa sätt!

Läs vad 96 kunder tycker om TK Fönsterbyte AB 2

2021-12-13 Verifierad kund
    Vi fick en dörr ochtvå fönster installerade .vi är mycket nöjda med allt installatörens var duktiga. Tack Sylvia och Gino.
    2021-12-12 Verifierad kund
    Snabbt och proffsig installation, förbeställning lämnar mycket att önska, massa strul.
  • Flamur S
    2021-12-10 Verifierad kund
    Wow! Mållös! Mycket smidig affär, bra offert, duktiga arbetare! Gubbarna kom kl 8 en fredag morgon och lördag kl 10 var allt klart! Ca 10 fönster! Fönsterna blev så mycket bättre än vad vi tänkt oss, säljaren Thomas lyssnade noga på oss. Man kunde inte märka att det byts fönster hos oss så rent det var efter dom.

REKOMMENDERAR STARKT!
    2021-10-26 Verifierad kund
    Bra fönster, bra service, bra och smidig reparation.
    2021-10-10 Verifierad kund
    Bra bemötande och arbetet utfördes snabbt.
    2021-09-20 Verifierad kund
    Snabbt och proffsigt byte av fönster och dörrar.
    Allt utfört på en dag, bra jobbat!
    2021-09-17 Verifierad kund
    Trevligt bemötande av säljaren. Lite längre leveranstid än utsatt. Dockberoende av pandemin.
    Totala upplevelsen är jättebra. Montörerna gjorde att fint och snabbt jobb och resultatet blev bra.

mvh Björn
    Björn fick vänta lite väl länge på sitt skjutparti. Stefan tackar för omdömet och det viktigaste
    är att slutresultatet blev bra.
    2021-09-16 Verifierad kund
    Bra och snabbt arbete. Vi är nöjda med arbetet från början till slut. Enda minuset var att de utlovade myggfönstren inte levererades med fönstren.
    2021-09-16 Verifierad kund
    Dåligt bemött av ledningen. Killarna som jobbade var jättebra
    Kunden reagerade på att badrumsfönstret inte hade dolda gångjärn. Hade mejlat kunden om det men det mejlet har han inte fått. Säger han.
    250 kronor kostar dolda gångjärn så han får ett erbjudande på 500 kronor avdrag men tycker det är för lite. Vill ha 1,400 kronor i avdrag.
    Ber han kontakta HK o prata med dom och då vill han ha 2800 Kronor i avdrag med hot om att inte rekommendera oss. 500 i avdrag för något som kostar 250 får anses som en bra kompensation.
    Att mejl inte kommer fram är väldigt ovanligt.
    Stefan på TK-Fönsterbyte AB
    2021-09-11 Verifierad kund
    Blev bra bemött. Att dom skulle göra ett bra jobb och det gjorde dom. Köpte fönster och dörrar till hela huset och det blev jätte bra.
    Vi tackar för ett trevligt omdöme från Leif i Mariefred.
    Stefan på TK-Fönsterbyte AB
    2021-09-08 Verifierad kund
    bytt källarfönster i huset kunde inte blivit bättre snabba skickliga och noga jag är väldigt nöjd med jobbet kan tänka mej att anlita dem igen
    2021-08-11 Verifierad kund
    Mycket professionella och duktiga fönsterinstallatörer. Många som samtidig och alla hade sin arbetsuppgift och bara flöt på.
    Alla var mycket trevliga, arbetsamma och jobbade för fullt.

En stor plus är att de tänkte på detaljer så fönstren passade perfekt med resten av huset.

Rekomenderas starkt!

+++++
  • Maj-britt H
    2021-06-15 Verifierad kund
    Mycet trevliga killar. Snabba ocg gjorde ett bra jobb. Vi är helnöjda.Tack
    2021-06-07 Verifierad kund
    Fönsterdörrar
    Ja
    Höga, ja
    Alltid enkelt och smidigt med TK
    2021-06-05 Verifierad kund
    Lösningen på fönstren, mycket bra och trevligt personal, smidigt ( kunde jobba hemifrån)
  • Anna F
    2021-06-03 Verifierad kund
    Själva fönsterbytet gick väldigt snabbt och smidigt. Men jag var den som fick ligga på innan för att veta när fönstren skulle vara klara att monteras. Fick även ligga på innan för att få hit någon som kontrollmätte. Så själva säljet kunde varit bättre.
    2021-06-03 Verifierad kund
    Fönsterbyte
    Bra
    Ett tidigare jobb var bra och detta är också bra, bara ett problem och det var att fakturan kom innan montörerna hade lämnat och det fattas myggnät, som verkar komma först om några veckor.

Skicka inga fakturor innan leveransen är slutförd tack.
    2021-06-02 Verifierad kund
    Jag är oerhört nöjd med mitt fönsterbyte.
    2021-05-27 Verifierad kund
    Vi behövde byta fem fönster hos oss så vi gick på en rekommendation från vår son som sa att TK fönster skulle vara bra. Jag kontaktade deras säljare Stefan att vi var intresserade att byta ut ett par fönster hos oss. Stefan kom redan dagen efter och tittade på jobbet. Eftersom det finns ett par varianter på fönster som skulle kunna passa oss åkte vi till TK fönsters utställning i Skogås. Stefan guidade oss där bland de olika fönstertyperna så vi skulle få den modell som skulle bli bäst för oss.
    När vi bestämt modell och fönstertyp fick vi ett kostnadsförslag för demontage av de gamla fönster, montage av nya fönster samt borttransport av uttagna fönster.
    Offerten var så bra att det bara var att slå till och godkänna den.
    TK fönster åkte hem till oss en gång till för att dubbelchecka alla mått samt att planera jobbet så allting skulle löpa smidigt inför själva fönsterbytet.
    Efter cirka 2 månader fick vi mejl om att fönstren kommit och då planerades fönsterbytet in till veckan efter.
    Prick 07:30 på överensbestämd tid stod 7 montörer utanför vårt hus. 07:40 hade man redan börjat lyfta ut våra gamla fönster från utsida av huset samtidigt som man täckte golv och möbler med plast och rediga täckmattor för golven.
    Fönsterbågarna var rejält fastsatta där fönstersmygen var fastsatt på karmarnas utsida så man behövde skära fönstersmygarna med en multicutter så de skulle passa mot de nya fönstren. I köket var gamla fönsterkarmen dikt monterat mot bänkskivan som är i granit. Det var med andra ord är det inte tvärenkelt att få ut karmarna.
    Två timmar in på jobbet så hade man redan påbörjat montagen av de nya fönstren.. Fyra timmar senare var hela montaget klart med nya fönsterbleck, fastsatta foder, avstädat osv...
    Vårt betyg: Utmärkt arbete finns absolut inget att klaga på, snabbt och smidigt, riktigt bra pris och en bra produkt. Kommer att anlita TK fönster fler gånger
    2021-05-09 Verifierad kund
    Köpte nya fönster fast utan montering. Monteringen kändes dyrt och då jag har gått i pension så tyckte jag att jag kunde göra det själv. Kändes inte helt populärt och de hade nog väldigt gärna viljat sälja monteringen också.
    Annars var de mycket behjälpliga. till exempel med färgen som är av annat än standard färgerna. Det tog lite tid men när vi väl fick tag i rätt person så gick det mycket bättre. Faktiskt ganska långt dit innan det löstes ut. Har köpt fönster förut ifrån denna firma och känner att det är en firma vi kan lita på. Men som sagt, lite att träffa rätt person på företaget var riktigt för att få saker och ting att hända. Det var när vi besökte firman för att lösa ut färgfrågan första gången. Mvh JÅ
    2021-05-08 Verifierad kund
    Leveranstiden va kortare och jobbet tog inte lång tid vid byte av vardagsrumsfönster och altandörr
  • Nathalie E
    2021-05-06 Verifierad kund
    Anlitat TK Fönsterbyte två gånger och de få problem som uppstått (naturliga sådana) har TK Fönsterbyten fixat galant.

En leverantör att lita p¨å.
    2021-05-06 Verifierad kund
    Vi beställde 18 enheter bestående av nya, både fasta och öppningsbara, fönster samt nya dörrar.

Säljaren var väl insatt och talade begripligt om deras produkter och erbjudande samt var flexibel gällande mötestider, besök vid showroom och justeringar i slutlig beställning.

När fönstren var tillverkade enligt våra specifikationer kom så en armada av trevliga och effektiva montörer som gjorde arbetet på två dagar.

Vi var först lite tveksamma till pvc-fönster pga gamla sanningar om dessa men kunde tack vare kunniga säljare och besök i showroom lära oss mer om produkterna och hur de utvecklats.
    2021-05-06 Verifierad kund
    Andra gången jag kör mes TK. Har dukat helt fantastiskt bra. Trevlig och kunnig säljare och montörerna har varit helt fantastiska. Kan varmt rekommendera TK fönsterbyte.
    2021-04-23 Verifierad kund
    Mycket bra jobb på vårt lilla hyreshus. Ca 35 fönster.
  • yasmin  s
    2021-04-23 Verifierad kund
    Vi vände oss till TK Fönsterbyte för nya fönster i vårt hus vilket jag är jättenöjd med. Killarna som var här var försiktiga, trevliga och väldigt effektiva. Har inte mycket att jämföra med men det känns som att det var en väldigt smidig upplevelse med ett toppen resultat. Alla moment i fönsterbytet gjordes på en och samma dag av de som var. Tryggt, smidigt och snyggt!
    Hej
    Jag brukar köpa fönster,får alltid en konstruktion ritning och offert med snabbt svar och trevligt bemötande.
    Man kan lita på dem,leveranser kommer på utsatt tid.
    Jag är alltid nöjd.
    Fagers byggentreprenad AB
    Nicolaus Fager
    2021-04-23 Verifierad kund
    Tog lite lång tid innan fönstren kom. När de väl kommit sköttes allt snabbt och väldigt proffsigt. Jag är jättenöjd med resultatet.
    2021-04-12 Verifierad kund
    Alltid bra kundbemötande. Bra fönster och bra tillbehör. Alltid nöjd!
    2021-03-01 Verifierad kund
    Suverän leverantör! 2:gången vi anlitat TK. För2 olika hus. Bägge gångerna har funkat hur bra som helst.
    Bra lösnings orienterad säljare och väldigt trevliga och kunniga montörer.
    Brydde mig faktiskt inte om att offerterna från andra leverantörer när vi beställde till nya huset
    2021-02-25 Verifierad kund
    Bra service
    Böt vardagsrumsfönster samt altandörr...
    Tog strax över 2 tim

Jättefint och nöjd med resultatet
    2021-02-25 Verifierad kund
    Fönsterbyte.Snabba artiga och duktiga.
    Gjorde ordentligt rent efter sig.
    2021-01-28 Verifierad kund
    Har byggt till och valde därför samma firma som vi köpt våra tidigare fönster av. Vi har inte kunnat få samma profiler som tidigare men det är vi OK med även om det var tråkigt. Min upplevelse är att informationen jag fått från säljaren är otydlig och motsägande. Får ett svar på telefon och ett annat via mail vilket har gjort att allt dragit ut på tiden flera veckor (ville lägga beställning i v1). Det värsta är att att jag trodde beställningen var lagd när jag skrivit på offert och bekräftat de sista ritningarna muntligt per telefon, jag frågade då särskilt om det var ngt mer jag skulle göra... När jag inte fått ett OE efter en vecka ringde jag och då visade det sig att TK väntade på en skriftlig beställning och en 50% handpenning som jag inte ens fått en faktura för. Detta kommer troligen orsaka en försening i hela bygget och det är inte bra. Vid fönsterbytet förra gången var jag mycket nöjd- nu får vi se när de nya fönstren anländer och hur bra de blir.
    2021-01-17 Insamlad av företaget
    Byte till 3-glas pvc fönster.
    Jag blev bemött på respektfullt tillmötesgående sätt'
    Jag bytte av två skäl: 1. För att slippa det ganska tunga och tids-
    krävande underhållet av de gamla fönstren. 2. För att spara energin för uppvärmning av huset.
    Jag är mycket nöjd med installationen så när som på en liten detalj;
    Persiennerna på två fönster är för långa, vilket medför viss uthäng från fönstren i synnerhet när man vädrar,
    2020-12-22 Verifierad kund
    Fönster och dörrar byttes på vårt hus. Gick fort 1.5 dag snyggt jobb både inne och ute
    2020-12-21 Insamlad av företaget
    Ett fönsterbyte. OK. vänligt bemötende.
    2020-12-21 Insamlad av företaget
    Beställde ny fönster samt dörrar till vårt hus. Mycket trevligt och bra bemötande från början till slut.
    Vi är väldigt nöjda med allt.
    2020-12-20 Verifierad kund
    Första gången jag anlitade TK Fönsterbyte var år 2010. Nu 10 år senare var det dags igen! Efter deras utmärkta installationsarbeten och prima glaspartier, ser jag mycket bättre ut idag.
    2020-12-20 Verifierad kund
    Trevliga personal och fixar jobbet utmärkt!
    2020-12-19 Insamlad av företaget
    Jag köpte fönster. Mycket bra bemötande. Företaget levde upp till mina förväntningar att det var bra fönster.
    2020-12-18 Verifierad kund
    efter en längre väntan på leveransen gjorde hantverkarna ett utmärkt arbete. De var effektiva och noggranna. Inte minsta fel att se efter de åkt iväg.
    Rekommenderar både fönster och monteringslaget.
    2020-12-18 Insamlad av företaget
    Lätt att beställa. Proffsig mätning/förarbete.
    Fantastiskt snabb och snygg installion med snabb etablering på plats och perfekt avstädat efteråt. Allt gjort på några timmar. 5 fönster och två altandörrar med foder och lister på plats.
    Dessutom ett mycket bra pris.
    Jag rekommenderar gärna TK-gruppen 👍
  • Ann K
    5 fönster av olika mått
    Utmärkt!!!
    För 15 år sedan köpte jag ett fönster som ser ut som nytt idag
    Proffsigt, snabbt, effektivt och snyggt till bra pris är min bedömning av företaget!
    2020-12-18 Insamlad av företaget
    Fönsterbyte 3 fönster. Positivt bemötande och de höll leveranstiden förutom på invändiga persienner som blev försenade ganska mycket tyvärr. Helt nöjd med det slutliga resultatet dock.😀👍
    2020-12-18 Insamlad av företaget
    Byte av 5 fönster.Tycker det är oacceptabelt att ingen pratade svenska.Enl.uppgift skulle en prata engelska,men det begränsade sig till "ask Stefan".
    Markisen återsattes på annat ställe,en omålade stor kloss spikades på den ena sidan av fönstret.Försökte protestera och diskutera men möttes bara av "ask Stefan".Man kladdade ner stenplattorna på flera ställen med akryl? Dock har jag inte lyckats avlägsna det vita trots mycket arbete.Kommer inte rekommendera er.
    Elisabet Kristensson
    Beställde fönster till huset
    Stefan var hemma och mätte och gav ideer , vilket vi är väldigt nöjda med, trevlig,saklig och förtroende givande person
    Arbetslaget som kom var jätte duktiga och snabba
    allt gick som smort
    Kan inte annat än vara nöjd 😄
    2020-12-18 Insamlad av företaget
    Fönsterbytet skedde utmärkt och kontakterna med personalen var strålande!
  • Kerstin N
    2020-12-18 Insamlad av företaget
    Beställt 5 fönster,mkt trevligt bemötande.Monteribgen gick jätte bra .Är supernöjd!
    Återkommer till våren för att byta resterande fönster!
    2020-12-18 Insamlad av företaget
    Byte av 8 fönster på andra våning radhus.
    Höll leveranstid
    Effektivt arbete med många flitiga utförare
    Städade efter sig och tog med allt gammalt
    2020-12-18 Verifierad kund
    Jag köpte fönster,blev bemött på trevligt och kunnigt sätt.Snabb leverans.