TK Fönsterbyte AB

TK Fönsterbyte AB

Vi på TK Fönsterbyte AB är specialister på kompletta fönsterbyten sedan 2004!

Vi tar oss an hela jobbet från rådgivning, måttagning och offert till montage samt slutrengöring. Vi har egna montörer, snickare och plåtslagare och vi jobbar snabbt och effektivt. Vi jobbar stenhårt för att ni ska bli nöjda med oss och därför har vi Sveriges nöjdaste kunder för 5e året i rad.

Ni kan vara trygga när ni byter fönster med oss, vi har högsta kreditvärdighet AAA sedan 2013 och fortsätter att kämpa för långsiktiga relationer och nya nöjda kunder. Kontakta oss så ser vi till att hjälpa er på bästa sätt!

Läs vad 77 kunder tycker om TK Fönsterbyte AB 2

2021-05-09
    Köpte nya fönster fast utan montering. Monteringen kändes dyrt och då jag har gått i pension så tyckte jag att jag kunde göra det själv. Kändes inte helt populärt och de hade nog väldigt gärna viljat sälja monteringen också.
    Annars var de mycket behjälpliga. till exempel med färgen som är av annat än standard färgerna. Det tog lite tid men när vi väl fick tag i rätt person så gick det mycket bättre. Faktiskt ganska långt dit innan det löstes ut. Har köpt fönster förut ifrån denna firma och känner att det är en firma vi kan lita på. Men som sagt, lite att träffa rätt person på företaget var riktigt för att få saker och ting att hända. Det var när vi besökte firman för att lösa ut färgfrågan första gången. Mvh JÅ
    2021-05-08
    Leveranstiden va kortare och jobbet tog inte lång tid vid byte av vardagsrumsfönster och altandörr
  • Nathalie E
    2021-05-06
    Anlitat TK Fönsterbyte två gånger och de få problem som uppstått (naturliga sådana) har TK Fönsterbyten fixat galant.

En leverantör att lita p¨å.
    2021-05-06
    Vi beställde 18 enheter bestående av nya, både fasta och öppningsbara, fönster samt nya dörrar.

Säljaren var väl insatt och talade begripligt om deras produkter och erbjudande samt var flexibel gällande mötestider, besök vid showroom och justeringar i slutlig beställning.

När fönstren var tillverkade enligt våra specifikationer kom så en armada av trevliga och effektiva montörer som gjorde arbetet på två dagar.

Vi var först lite tveksamma till pvc-fönster pga gamla sanningar om dessa men kunde tack vare kunniga säljare och besök i showroom lära oss mer om produkterna och hur de utvecklats.
    2021-05-06
    Andra gången jag kör mes TK. Har dukat helt fantastiskt bra. Trevlig och kunnig säljare och montörerna har varit helt fantastiska. Kan varmt rekommendera TK fönsterbyte.
    2021-04-23
    Mycket bra jobb på vårt lilla hyreshus. Ca 35 fönster.
  • yasmin  s
    2021-04-23
    Vi vände oss till TK Fönsterbyte för nya fönster i vårt hus vilket jag är jättenöjd med. Killarna som var här var försiktiga, trevliga och väldigt effektiva. Har inte mycket att jämföra med men det känns som att det var en väldigt smidig upplevelse med ett toppen resultat. Alla moment i fönsterbytet gjordes på en och samma dag av de som var. Tryggt, smidigt och snyggt!
    Hej
    Jag brukar köpa fönster,får alltid en konstruktion ritning och offert med snabbt svar och trevligt bemötande.
    Man kan lita på dem,leveranser kommer på utsatt tid.
    Jag är alltid nöjd.
    Fagers byggentreprenad AB
    Nicolaus Fager
    2021-04-23
    Tog lite lång tid innan fönstren kom. När de väl kommit sköttes allt snabbt och väldigt proffsigt. Jag är jättenöjd med resultatet.
    2021-04-12
    Alltid bra kundbemötande. Bra fönster och bra tillbehör. Alltid nöjd!
    2021-03-01
    Suverän leverantör! 2:gången vi anlitat TK. För2 olika hus. Bägge gångerna har funkat hur bra som helst.
    Bra lösnings orienterad säljare och väldigt trevliga och kunniga montörer.
    Brydde mig faktiskt inte om att offerterna från andra leverantörer när vi beställde till nya huset
    2021-02-25
    Bra service
    Böt vardagsrumsfönster samt altandörr...
    Tog strax över 2 tim

Jättefint och nöjd med resultatet
    2021-02-25
    Fönsterbyte.Snabba artiga och duktiga.
    Gjorde ordentligt rent efter sig.
    2021-01-28
    Har byggt till och valde därför samma firma som vi köpt våra tidigare fönster av. Vi har inte kunnat få samma profiler som tidigare men det är vi OK med även om det var tråkigt. Min upplevelse är att informationen jag fått från säljaren är otydlig och motsägande. Får ett svar på telefon och ett annat via mail vilket har gjort att allt dragit ut på tiden flera veckor (ville lägga beställning i v1). Det värsta är att att jag trodde beställningen var lagd när jag skrivit på offert och bekräftat de sista ritningarna muntligt per telefon, jag frågade då särskilt om det var ngt mer jag skulle göra... När jag inte fått ett OE efter en vecka ringde jag och då visade det sig att TK väntade på en skriftlig beställning och en 50% handpenning som jag inte ens fått en faktura för. Detta kommer troligen orsaka en försening i hela bygget och det är inte bra. Vid fönsterbytet förra gången var jag mycket nöjd- nu får vi se när de nya fönstren anländer och hur bra de blir.
    2021-01-17
    Byte till 3-glas pvc fönster.
    Jag blev bemött på respektfullt tillmötesgående sätt'
    Jag bytte av två skäl: 1. För att slippa det ganska tunga och tids-
    krävande underhållet av de gamla fönstren. 2. För att spara energin för uppvärmning av huset.
    Jag är mycket nöjd med installationen så när som på en liten detalj;
    Persiennerna på två fönster är för långa, vilket medför viss uthäng från fönstren i synnerhet när man vädrar,
    2020-12-22
    Fönster och dörrar byttes på vårt hus. Gick fort 1.5 dag snyggt jobb både inne och ute
    2020-12-21
    Ett fönsterbyte. OK. vänligt bemötende.
    2020-12-21
    Beställde ny fönster samt dörrar till vårt hus. Mycket trevligt och bra bemötande från början till slut.
    Vi är väldigt nöjda med allt.
    2020-12-20
    Första gången jag anlitade TK Fönsterbyte var år 2010. Nu 10 år senare var det dags igen! Efter deras utmärkta installationsarbeten och prima glaspartier, ser jag mycket bättre ut idag.
    2020-12-20
    Trevliga personal och fixar jobbet utmärkt!
    2020-12-19
    Jag köpte fönster. Mycket bra bemötande. Företaget levde upp till mina förväntningar att det var bra fönster.
    2020-12-18
    efter en längre väntan på leveransen gjorde hantverkarna ett utmärkt arbete. De var effektiva och noggranna. Inte minsta fel att se efter de åkt iväg.
    Rekommenderar både fönster och monteringslaget.
    2020-12-18
    Lätt att beställa. Proffsig mätning/förarbete.
    Fantastiskt snabb och snygg installion med snabb etablering på plats och perfekt avstädat efteråt. Allt gjort på några timmar. 5 fönster och två altandörrar med foder och lister på plats.
    Dessutom ett mycket bra pris.
    Jag rekommenderar gärna TK-gruppen 👍
  • Ann K
    5 fönster av olika mått
    Utmärkt!!!
    För 15 år sedan köpte jag ett fönster som ser ut som nytt idag
    Proffsigt, snabbt, effektivt och snyggt till bra pris är min bedömning av företaget!
    2020-12-18
    Fönsterbyte 3 fönster. Positivt bemötande och de höll leveranstiden förutom på invändiga persienner som blev försenade ganska mycket tyvärr. Helt nöjd med det slutliga resultatet dock.😀👍
    2020-12-18
    Byte av 5 fönster.Tycker det är oacceptabelt att ingen pratade svenska.Enl.uppgift skulle en prata engelska,men det begränsade sig till "ask Stefan".
    Markisen återsattes på annat ställe,en omålade stor kloss spikades på den ena sidan av fönstret.Försökte protestera och diskutera men möttes bara av "ask Stefan".Man kladdade ner stenplattorna på flera ställen med akryl? Dock har jag inte lyckats avlägsna det vita trots mycket arbete.Kommer inte rekommendera er.
    Elisabet Kristensson
    Beställde fönster till huset
    Stefan var hemma och mätte och gav ideer , vilket vi är väldigt nöjda med, trevlig,saklig och förtroende givande person
    Arbetslaget som kom var jätte duktiga och snabba
    allt gick som smort
    Kan inte annat än vara nöjd 😄
    2020-12-18
    Fönsterbytet skedde utmärkt och kontakterna med personalen var strålande!
  • Kerstin N
    2020-12-18
    Beställt 5 fönster,mkt trevligt bemötande.Monteribgen gick jätte bra .Är supernöjd!
    Återkommer till våren för att byta resterande fönster!
    2020-12-18
    Byte av 8 fönster på andra våning radhus.
    Höll leveranstid
    Effektivt arbete med många flitiga utförare
    Städade efter sig och tog med allt gammalt
    2020-12-18
    Jag köpte fönster,blev bemött på trevligt och kunnigt sätt.Snabb leverans.
  • Stefan H
    2019-09-16
    Hej Thomas o Stefan,
    Fönster- och dörrbytena Ni utfört på vårt fritidshus blev verkligen till belåtenhet.
    Proffesionellt utförande från offert till färdigmontage. Trevligt med hantverkare som skyddar golven
    med mattor och städar efter sig.
    Personligen är jag aldrig inne på FACEBOOK varför min rekommendation får komma som vanligt mail.
    Med vänlig hälsning
    Bosse Ohlson på Bullandö
    Insickad av Stefan
    2019-08-17
    Verifierad kundrelation
    Anlitade av mitt hyresbolag, snabba med fönsterbytet, artiga. Tyvärr så är någon/några av arbetarna så grisiga att dom använde min toalett, ståendes och utan att fälla upp sitsen. Lämnade lägenheten några timmar och kom tillbaka till urin på sitsen och bajs på min toalettborste.
    2018-09-05
    Två dörrar och två fönster. Bra första besök av säljaren och exakt mätning av hur fönstren skulle vara, mått, höger- eller vänsterhängning, plåtar etc. Leverans skulle ske före midsommar, men fördröjdes pga att ytterdörren skulle målas i annat färg än vit. Otroligt svårt att få besked om lev.dag, men efter en del samtal och mail, så kom alltihop den 3 sept, som vi beslutat - dock utan att jag fått besked i tid. När jag ringde den 3 sept, så svarade man i Göteborg att "de är hos dig om 10 min", vilket också stämde. 6 kunniga hantverkare fixade allt på 5 timmar och transporterade bort allt gammalt, städade upp och jag är MYCKET NÖJD över effektiviteten och jättefina fönster och dörrar! Toppen!
    2018-02-05
    Andra gången vi använder oss av TK-gruppen och det säger sig själv att man använder samma bolag 2 gånger! Jätte bra hantverkare som arbetade snabbt och strukturerat och trevligt bemötande trots att vi kanske var lite ivägen ibland. Denna gång byttes 14 fönster, 2 balkongdörrar och 3 ytterdörrar.
    2017-10-31
    Utmärkta på att byta fönster, dock efterarbetena(laga puts och tapeter) och dom sist gångerna har varit sisådär
    2017-10-29
    Mycket bra bemötande vi förfrågan. Hembesök fixades snabbt och lätt. Vi kunde lämna nyckel och jobbet utfördes till full belåtenhet. Priset var bra.
    2017-10-26
    Sälj. Bra bemötande. Installation av PVC-fönster. Har använt värmepistol före och efter installation. Mycket nöjd med produkten. Installation. Ledande montör kunde lite Engelska. Snabba montörer med skiftande ansvar för helheten. Detta är en Ledningsfråga. Nu när vi återställer med montering av fönsterbrädor och Kornischer, konstateras att det skiljer lite på placering fönsterinsättning dito fönsterkarm. Gersågning ej tillfyllest. Här fyller man i med latex i fogar där springor är för stora. Inte bra. Som helhet kan jag säga att det är synd att installationen inte riktigt når upp till en bra produkt. Varsamhet och efterstädning (grovt) av montörerna var helt i sin ordning. Jag sätter betyget "rekommenderas" som då baseras på prisvärt.
    2017-09-08
    Bor i en hyresfastighet i Hägersten, och är riktigt imponerad av
    fönsterbytet. Skickliga hantverkare, proffsigt bemötande och bra
    organiserat. Super!
  • Ros-Marie K
    2017-03-13
    Vi träffade TK Fönsterbyte på byggmässan i Göteborg och blev intresserade av deras fönster samt erbjudandet 40% och en Kärcher Fönstertvätt. Arbetet med att byta fönster gick snabbt och bra med många personer under kort tid (fyra fönster på tre timmar)
    Någon Kärcher Fönstertvätt har vi dock inte fått? Önskvärt hade också varit att någon av hantverkarna talat svenska.
    2017-03-01
    Snabb och effektiv byte av 47 fönster, trevligt bemötande av både tjänstemän och montörer. Bra städat både inne och ute efter utfört arbete.
  • Margareta L
    2017-02-28
    Mycket bra utfört arbete. Proffsigt byte av fönster iordningställande och rent omkring mycket bra utfört. Nu hoppas vi att fönster håller måttet och uppfyller våra förväntningar.
    2017-01-17
    Vi är jätte nöjda med våra nya fönster och dörrar. Toppen kvalité på både utfört arbete och produkter. Hans och Katherine
    2017-01-17
    Vårt aktiebolag/byggbolag har haft TK Fönsterbyte AB som samarbetspartner i flera år.
    TK Fönsterbyte AB arbetar för att kundens beställning ska genomföras på bästa sätt, kostnadseffektivt som möjligt och har Kunden alltid i fokus.
    TK Gruppens jobb = din trygghet.
    Håller alltid det dom lovar
    2017-01-16
    Har sedan tre år fönster från TK Fönster i Villan - Nu när vi är i behov av fönsterbyte på Gården vid inhandlat så är valet enkelt - TK Fönster.
    Ser fram emot en bra offert från er!
    /Anders
    2016-12-11
    Snabb återkoppling och tydlig offert, hembesök med mätning ger precision i beställning.
    Konstruktiv dialog med kontoret i samband med inbokning av arbetet.
    Effektivt arbete vid rivning av gamla fönster/ dörrar. Proffsigt monteringsarbete, som utfördes på kortare tid än planerat inkl bortforsling av det gamla.
    Två mindre reklamationer, åtgärdades med god service.
    2016-12-02
    Mycket profitionelt utfört arbete
    2016-12-02
    Hela köpet från första kontakt till helt färdigt montage gick mycket lugnt avspänt och proffsigt till.
    Säljaren lugn och kunnig.
    Montörerna uppträdde bra och störde mycket lite. Städade väl efter sig. Gjorde ringa eller ingen skada på fönsteromgivning vilket är en bedrift eftersom huset är över 75 år gammalt. Vi är helt nöjda.
    2016-11-28
    Vi är jätte nöjda med arbetet och det är gjort mycket proffsigt. Väll organiserat och trevliga. Vi rekommenderar er till alla!
  • Tove A
    2016-11-17
    Vi är jättenöjda med nyinstallation av fönster och balkongdörr i hela huset :) snabbt och proffsigt gjort, superfint :)