TM Bygg

Välkommen till TM BYGG - din expert på bygg, sanering, riv och rengöring!

Vi vill att ett anlitande av oss ska bli starten på en långsiktig och positiv relation. Vi strävar alltid efter att ha en nära och bra relation med våra partners och uppdragsgivare. Vi har som policy att följa all lagstiftning gällande arbetsmiljö, materialval och hantering av diverse farligt avfall och håller oss alltid uppdaterade för att bedriva ett företag med högsta möjliga säkerhet.

Tveka inte att höra av dig så kan vi berätta mer om oss och våra tjänster.

Läs vad 39 kunder tycker om TM Bygg 2

2022-01-03 Verifierad kund
    Vi tog bort en gammal oljetank från vår källare, med fantastiskt resultat.
    Snabbt utfört och rent och snyggt efteråt.

Rekommenderas varmt!
    2021-12-15 Verifierad kund
    Mycket bra. Smidigt och enkelt utfört uppdrag till ett bra och fast pris.
    2021-12-13 Verifierad kund
    Borttagning av tankar. Väl utfört arbete. Prisvärt.
    2021-12-05 Verifierad kund
    Jätte duktiga och proffsiga personaller.
    2021-12-04 Verifierad kund
    Bra service! Snabbt och bra arbete. Lämnade det rent efter sig.
    2021-12-03 Verifierad kund
    Fantastisk service! Ville få bort oljetank och Oljepanna på ett miljövänligt och säkert sätt. Från planeringen till dagen arbetet blev klar så tog det mindre än en vecka! Rekommenderas varmt.
    2021-12-03 Verifierad kund
    När de kom gjorde de ett bra jobb. Trevlig personal men lite långsamma att fakturera.
    2021-12-03 Verifierad kund
    TM levde bra upp till våra förväntningar. Bra killar.
    2021-12-02 Verifierad kund
    Bra pris, bra service, bra utfört arbete!
    2021-09-24 Verifierad kund
    TM Bygg o Riv, är det sämsta man kan uppleva!!
    Bemötandet var i första läget acceptabelt, men
    efter att arbetet påbörjats blev situationen helt
    annan, TM Bygg o riv är absolut mera RIV än bygg.
    Personalen som anlitats är inte kunnig nog för att
    utföra arbeten som kräver försiktighet samt omsorg
    av mark och hus.
    Exempel 1: Ingen undersökning av dräneringssystemet
    gjordes innan arbetet påbörjades (en mycket viktig åtgärd)
    Hej beklagar att ni inte upplever att vi levererat vad ni förväntade er.
    Vi ryckte ut in en direktstart omedelbart efter en vattenskada för vattnet tryckte rakt in i källaren. Vilket måste känts skönt att vi kunde starta så snabbt. Ibland filmar vi i rör för att kolla av status och skick och åtgärd. I det här fallet var det snabba puckar som gällde och dräneringen behövde lösas asap. Tomt mot berg med väldigt mycket rinnande vatten mot huset. Tomten var en leråker och det regnade sjöar. Vi grävde och pumpade, pumpade och grävde. och dränerade sida för sida.

Vi gick igenom jobbet och slutförde dräneringen enligt avtal, och bestämde att vi ska komma tillbaka för lite kompletteringsåtgärder då det gick lite fort och detaljerna inte helt hann överenskommas för nivåer och höjder.

Efter slutförd dränering visar det sig att resultatet trots allt inte är fullgott. Fukt trycker in mot de ny-dränerade väggarna som vet borde fungera, så något annat måste vara fel och vi börjar felsöka. Vi får gräva upp brunnen för att det inte går att filma nedåt i systemet pga av rörvinklarna i brunnen. När vi söker längre ner i kommunens rör konstaterar att det har växt igen längre ner i systemet bortanför dräneringen, vilket vi avhjälpte er med med att ta dit slamsugare som sög, pumpade och spolade rören i flera omgångar. Vi filmade senare detta både före och efter insatsen.

Efter detta så fungerar nu drän-systemet som det skall från nu och framåt tills nästa växtinvasion som förhoppningsvis kommununen ser till inte inträffar.

Med facit i hand hade det varit bättre såklart om vi börjat felsöka i andra ändan av systemet, men det är lite som att scanna hjärnan efter cancer för någon har ont i huvudet efter en krog-kväll. 99 ggr av 100 löser en kebab-pizza, en stor cola och en Treo problemet.

Lycka till nu med huset i många år framöver.

Mvh Magnus Persson - TM
    2021-08-15 Verifierad kund
    Snabb och smidig demontering av gammal oljepanna
  • 2021-08-15 Verifierad kund
    De har arbetat med sanering och rivning samt in och ut-bärning av oljetankar.

Har alltid gjort ett bra jobb och lämnat allt i ett bra skick.

Vi har aldrig hört ett endaste klagomål.
    Kan varmt rekommendera detta företag.
    2021-07-23 Verifierad kund
    Jätte bra bemötande. Snabb service, och väl utfört arbete. Hjälpsamma arbetare. Kan inte vara mer nöjd. Vårt hus gick från gult fult tegelhus till gult fin hus.
    2021-06-24 Verifierad kund
    Gör dig själv en tjänst, välj inte detta företaget.

Från början fick jag så bra intryck utav dom. Vi skulle byta kök och allting lät så bra. Dom var tillmötesgående och allting. Men sedan.. vårat drömkök blev ett mardrömskök.

Det lovade oss att det skulle ta två veckor, varav sista veckan skulle de endast störa oss några fåtal timmar per dag för lite finlir.

Det slutade med att dom jobbade från 7-22 på kvällen, gjorde fel flera gånger.
    Dom visste även om att vi hade en liten 1-åring hemma och visade ingen som helst respekt för vårat familjeliv.
    Nu två månader senare är köket fortfarande inte färdigställt och dom anser att fakturan ska betalas, utan avdrag för några som helst saker.

Ägarna skyller bara ifrån sig om hur olyckligt detta har blivit, men efter två månader vet jg inte om man kan kalla det för olyckligt längre, snarare otroligt oproffsigt.

Jag är så ledsen för att jag valde detta företaget, då det inte varit något annat än strul från start.
    Hej Elin. Vi har pratats vid många gånger och det har aldrig varit några hårda ord. VI förstår er frustration. Det har gjorts några enkla och onödiga fel från hantverkare som vi har åtgärdat utan kostnade, vi har tagit fullt ansvar för dem och lite saker ytterligare för att visa god vilja som vi ändrat för er personliga smak. Det är beklagligt, och det har verkligen dragit ut på slutförandet även om köket är 99% färdigställt sedan flera veckor. Beställningarna på material från Ikea på restade produkter har tagit lång tid, när du skriver saknas 1 led-lampa samt en fog skall ses över på kakel mellan bänksivan och överskåp. Detta blir åtgärdat snarast och Tomas ringer för att boka in besöket. Vi kom överens att skicka slutfaktura när vi beställt sista detaljerna för slutkompletteringen enligt samtal med er make och den skulle betalas till månadsskiftet. Det har tagit för lång tid och gjorts misstag. Snart är ert kök äntligen helt färdigt och ni kan lägga er energi på sommarnöjen istället för att fråga efter hantverkare ni tyvärr haft i köksprojektet som tagit för lång tid och stått still i väntan på delar allt för länge. Vi får båda gå vidare framåt med ny energi.

Mvh Magnus-Tm
    2021-06-19 Verifierad kund
    Personligt trevligt bemötande. Det var ett besvärligt projekt med att bortmontera gammal oljecistern.Effektivt utfört arbete som var helt klart på 2 timmar.
  • 2021-05-11 Verifierad kund
    Jobbat som UE för TMbygg.
    Jag kände mig väl bemött, med tillit och respekt. Lyssnade på min åsiker som UE.

Mina förväntingar på att TM bygg var seriöst och bra företag levde det nästan upp till. Kände att bliv lite för mycket misskommunikation mellan dom olika entreprenörerna.

Har haft en bra upplevelse med TM bygg, men för att kunna komma till nästa steg så så skulle det behöva lite mer samordning på arbetsplatsen.
    Har ej jobbet mycket med TM bygg så kan väl ha haft otur med just den arbetsplatsen jag jobbade på.
    Trevligt bemötande och kunniga
    2021-05-06 Verifierad kund
    Demontering av oljepanna och tank.
    Rent och snyggt när arbetet var klart.
    2021-05-06 Verifierad kund
    Byggtjänster. Mycket bra engagemang. Trevliga killar.
  • 2021-04-26 Verifierad kund
    Hjälper oss med urtagning av pannor, oljetankar och det funkar kanon bra.
    2021-04-23 Verifierad kund
    Trots strul löste de situation bra.
    2021-04-23 Verifierad kund
    Ställer alltid upp och gör bra jobb.
    2021-04-23 Verifierad kund
    Vi samarbeta i ett projekt som krävde rivning och byggnation.
    Har en god dialog från början till slut med bra resultat.
    Ordning och reda!
  • 2021-03-15 Verifierad kund
    Hjälper oss med utrivning av pannor och tankar. Fungerar väldigt bra och har bra priser.
  • 2021-03-11 Verifierad kund
    Hjälpsamma och professionella och har kunnat ställa upp med kort varsel när vi har behövt deras hjälp.
    2021-02-17 Verifierad kund
    Trevliga och kunniga samt hjälpsamma.
    2021-02-16 Verifierad kund
    Hjälpte mig att ta bort oljetanken i källaren genom att såga upp den. Det gick snabbt och smidigt.
    De forslade även bort den plus städade efter sig.
    2021-02-16 Verifierad kund
    Vi fick hjälp med att ta bort en gammal oljepanna. Vi fick hjälp utan ledtid och själva arbetet utfördes snabbt och jättebra. Vi är mycket nöjda!
    2021-02-15 Verifierad kund
    Rivning av oljetank. Blev bemött väl, trevliga hantverkare som utförde jobbet utan problem och lämnade det snyggt efter sig. Kan rekommendera!
    demontering av oljetank.
    snabbt och snyggt till ett bra pris.
    jätte nöjd
    2021-02-15 Verifierad kund
    Trevliga killar, väl utfört arbete!
  • 2018-03-15 Insamlad av företaget
    Jätte bra utför alltid jobbet med ett bra resultat
    Snabb o bra service
    Trevligt bemötande.
    Bra och personligt. Mycket engagemang
  • 2018-03-14 Insamlad av företaget
    Vi tycker arbetet hör flöt på bra , bra bemötande absolute inget att klaga på
    Med vänlig hälsning,
    Bo o carina
  • 2018-03-13 Insamlad av företaget
    Start av arbete började inte som planerat. Gick bara att prata med en person om han var med. Resten pratade bara polska.
  • 2018-03-12 Insamlad av företaget
    TMBYGG är bästa företag arbeta med.Magnus är bästa person att arbeta med priserna och quality var det bästa i marknaden. Vi byggde Attefallshus och friggebod. Magnus håll avtal och byggde med bästa quality. Jag skulle bygga igen med TMBYGG.
    Mycket nöjd kund.
    Snabba och noggrana.
  • 2018-03-12 Insamlad av företaget
    Förstklassiga byggare! Mycket bra i kommunikationen och inga överraskningar längs resans gång. Kan verkligen rekommendera TM!