Tollberg Bygg & Inredning

Tollberg Bygg & Inredning

Välkommen till Tollberg Bygg & Inredning!

Vi tror att du som kund tycker det är skönt att inte bara ha en duktig hantverkare utan en samarbetspartner som kan ta hand om hela ditt byggprojekt. Vi kan hjälpa dig med allt från Garderobsinredning, Platsbyggd köksförvaring och Källarlägenhet till Walk in closet, Bygga altan, Insynsskydd eller varför inte en vinkällare? Att leverera det vi lovar i tid är något som vi på Tollberg Bygg & Inredning värderar högt. För att inga överraskningar ska uppstå under stundande projekt så stämmer vi löpande av så att alla kostnader stämmer. Med kvalitet och hållbarhet tar vi ditt projekt i mål, från början till slut. Varmt välkommen till oss på Tollberg Bygg & Inredning!

Läs vad 46 kunder tycker om Tollberg Bygg & Inredning 2

2021-11-10
    Trevligt och personligt bemötande utifrån mina önskemål och alltid ett bemödande om att tillgodose dem .

Punktliga .

Arbetet som jag hade beställt var ett staket i olika höjder med tre olika grindar och där Hunden inte skulle kunna hoppa över eller rymma under .
    Jag vi är mycket nöjda !! 😃✨🙏🏽
    2021-11-05
    Vi granskade många firmor inför vårt val och ville hitta en långsiktig partner som vi kunde lita på - både i planeringsarbetet men också i ett kvalitativt utförande. Precis det fick vi i Tollberg och har varit väldigt nöjda. Dialog och avstämning fungerar klockrent liksom arbetstider och liknande. Alla rätt.
    Vi fortsätter arbeta tillsammans med Tollberg de kommande åren för våra olika typer av renoveringar!
    2021-11-04
    Pålitliga hantverkare som gjorde ett jättefint jobb med att renovera och måla ett rum hos oss. De höll utlovad tidplan och höll oss informerade hela tiden. Vi är mycket nöjda både med det jobb de gjorde och våra kontakter med dem. Rekommenderas verkligen!
    2021-11-03
    Snabbt och bra räcken byggdes hos oss på vår altan, kom snabbt och gjorde ett efterdrag att skruvar! Bra jobb och prisvärdigt.
    2021-11-02
    Tollberg Bygg & Inredning hjälpte mig bygga innervägg och sätta igen ett dörrhål (budget < 50 tkr). Beställning skedde över mejl/besök. Vi skrev inget avtal men faktura o ROT-avdrag blev som avtalat

Väggen står på plats och är jättefin. Dialogen med arbetsledarna var utmärkt även om jag såhär i efterhand önskade mer tydlighet. Bristen på tydlighet beror mycket på att det inte fanns ett samlat dokument där överenskommelser och instruktioner fanns; speciellt som att jag inte är en erfaren beställare. Bristen på tydlighet gjorde att kommunikationen med ytterst okommunicerbara (men skickliga) hantverkare behövde gå via Tollbergs, och det förklarar nog en del smärre missöden.

Jag är glad att jag fick kontakt med Tollbergs Bygg & Inredning och jag kan rekommendera dem.
    //Oscar
    2021-11-01
    Lätt att få tag på och utförde arbete under tidsram samt ett snabbt och snyggt arbete.
    2021-11-01
    Grymt nöjd med Magnus & team. Har tagit hjälp av dem flera gånger i samband med inflytt i ny lägenhet. De har riggat elfa i en walkin-closet och arbetsrum, monterat gardinskenor, monterat Ikea-möbler, fixat kabelkanaler, krokar och hängt tavlor. Alltid oerhört punktliga och med stor ordning och reda. Jag kommer definitivt att anlita dem till fler jobb, närmast blir det nog ett altanbygge till våren. Jag rekommenderar dem mycket varmt!
    2021-11-01
    Duktiga hantverkare som levererade snabbt och skickligt! Bra kommunikation.
    2021-05-30
    Magnus och Joel, vilka hjältar! De räddade sommaren för oss genom att bygga en 113 kvm altan med blomlådor, pergola med spotlights. Det blev även ett 7,5 kvm förråd samt ett 45 m långt staket mellan mig och grannen.

Otroligt snabba, trevliga och proffsiga samt ett resultat som blev bättre än vad vi hade föreställt oss.

De kommer få utföra alla våra kommande projekt också. Vi kan med glädje ge våra varmaste rekommendationer till Tollberg Bygg & Inredning!
    2021-05-05
    Företaget byggde en inhägnad av vår uteplats. Bemötandet var trevligt och resultatet var till stor belåtenhet och det var prisvärt.
    2021-05-05
    Vi uppgraderade vår altan och kom i kontakt med Tollberg Bygg & Inredning. Kan säga att allt har varit toppklass från första offert, byggplaneringsmöte, punktlighet samt kontakten med alla som representerar bolaget.

Jobbet är mkt fint gjort, allt enligt eller bättre än egna planer. Arbetet startades enligt utsatt tid och var klar inom utsatt tid. Kan inte hitta något att anmärka på.
    2021-04-01
    Fick hjälp av Tollberg med att fixa till i köket efter att ha skaffat en ny bänkskiva.

De var under hela processen schyssta och trevliga att ha och göra med! Det blev lite småstrul med elen i slutet av arbetet, men de stod för elektrikerkostnaden och sen var det inget mer med det.

De var väldigt snabba på att svara på mina mejl och frågor, och hade möjlighet att hjälpa oss på kort varsel.

Rekommenderas!
    2021-02-25
    Anlitade Tollberg för en köksrenovering och vi är väldigt nöjda med resultatet. Mycket professionella i både kommunikation och utförande. Uppskattade att de kom med egna idéer och förslag på lösningar och att det fanns en bra dialog under hela arbetet.
    2021-02-23
    Tollberg byggde en innervägg med dörr och rev en annan vägg hemma hos oss. De var enkla att ha att göra med och var ärliga med förväntat resultat. De bollade gärna idéer för att hålla priset och resultatet på en realistisk nivå.
    Vi är väldigt nöjda och skulle absolut rekommendera dem.
    2020-11-26
    Väldigt seriöst och kunnigt företag. Kommunikativa, lyssnade och kom med förbättringsförslag. Byggprocessen flöt på enligt tidplan med bara några få frågor (relevanta) till oss. Första gången jag har varit helt nöjd med en hantverkartjänst. Vårt nya kök blev superfint. Jag rekommenderar dem starkt.
    2020-11-26
    Stort ansvarstagande för hela projektet. Tryggt och ett fantastiskt resultat.
    2020-11-25
    Seriösa offerter
    Persoligt och proffsigt approach
    Ordning och reda vid byggandet
    Öppen redovisning vid fakturering
    Bra utförande och kvalite på arbetet
    Känsla för detaljer
    2020-11-24
    Diverse finsnickeri i min villa. Utmärkt resultat och respektfullt bemötande. Håller tider och överenskommelser.
    2020-11-24
    Tollberg hjälpte oss att montera ett kök. De hade ett väldigt trevligt och proffsigt bemötande. Tollberg levde upp till förväntningarna, utförde ett mycket bra och prisvärt arbete. Vi är mycket nöjda och rekommenderar Tollberg.
    2020-11-24
    Trevlig bemötande. Kunniga och ärliga hantverkare. Använd dom flera gånger och kan bara lämna de varmaste rekommendationerna.
    2020-11-24
    Fantastiska! Bra bemötande och kunna diskutera fram en lösning.
    2020-05-12
    Nu är mina föräldrars altan färdig. Den blev mycket snygg och proffsigt gjord. Kan verkligen rekommendera dom. Det är så man vill att ett hantverk ska se ut.
    2020-05-09
    Vi är mycket nöjda med vår altan. Pålitliga,noggranna och måna om våra önskemål så vi är mycket nöjda med både processen och resultatet. Därför kan vi också varmt rekommendera dem
    2020-05-05
    Vi anlitade Tollberg Bygg & Inredning för att bygga ett större trädäck på vår tomt. Vi anlitade dem efter tips och rekommendation från en granne. Vi har blivit mycket proffsigt bemötta både inför och under arbetets gång. De har hjälpt till med råd, tips och förslag på hur trädäcket kunde utformas på bästa sätt utifrån förutsättningarna på vår tomt. Vi har också tillsammans hittat bra lösningar under arbetets gång. Vi tycker att de har levt upp till våra förväntningar på kvalitet på arbetet och slutprodukten samt bemötande och överenskomna tids- och kostnadsramar. Vi är mycket nöjda med arbetet som de gjort hos oss och vi skulle gärna anlita dem igen för liknande projekt framöver.
    2020-05-03
    Jag tog kontakt med Tollberg Bygg & Inredning för att bygga en altan. Ett par av mina grannar hade anlitat dem för att bygga sina altaner och jag tyckte att resultatet såg mycket bra ut. Tillsammans med Tollberg Bygg & Inredning planerades arbetet och jag fick flera värdefulla tops och råd inför bygget. Efter ett väl utfört grundarbete lades trädäcket på plats med ett jättefint resultat. Allt arbete gick snabbt och de höll de tider som gjorts upp.
    Alla som var involverade i altanbyggandet var mycket professionella och trevliga att ha att göra med. Jag är mycket nöjd med det utförda arbetet och kan varmt rekommendera dem.
    Siv Junback
  • Ylva L
    2020-04-30
    Vi har använt Tollbergs Byggs tjänster både inomhus och utomhus och är otroligt nöjda. De är väldigt kundfokuserade och är mån om att vi som kund skulle bli nöjda med slutresultatet.Noggranna och kommunicerade under hela arbetets gång. De har hållit både tidplan och offert.

Lugna,trevliga personer och slutresultaten blev långt bättre än förväntat!

Tack Tollbergs!
    2020-04-29
    Vi fick personligt bemötande och Magnus såg till att arbetarna utförde arbetet noggrant, inom utlovad tidsram och proffsigt!
    2020-04-28
    Tollberg Bygg och Inredning har rivit vår gamla altan och byggt en ny på 50 kvm. De var snabba att svara på förfrågan. Offert stämde överens av vad vi fick. De kunde komma igång snabbt, var i tid under arbetets gång och gav kontinuerlig återkoppling under byggeta gång. Och kom även med tips och ideer. Vi är mycket nöjda, det blev ett fint snickeri och vi kan varmt rekommendera Tollberg Bygg och Inredning.
    2020-04-28
    Vi anlitade Tollberg Bygg & Inredning för altanbygge. Vi fick mycket bra bemötande och de var lyhörda för våra önskemål. De var mycket tydliga i sin kommunikation , lyhörda för våra önskemål. De var snabba att påbörja, bygget och slutförde arbetet i tid. Det blev väldigt snyggt och vi är mycket nöjda. Vi i Västerort
    2020-04-28
    Vi fick hjälp med att bygga ett förråd med belysning under trappen i vår källare av Tollberg bygg & Inredning. De har från första kontakt varit trevliga och hjälpsamma. De har varit lyhörda för våra idéer och kommit med förslag på lösningar där vi själva gått bet. Vi är otroligt nöjda med deras arbete och kan varmt rekommendera dem!
    2020-04-27
    Jättevarning!! Sämsta någonsin! Avslutade inte jobbet och stack på semester, drog ut på tiden när de kom tillbaka från semestern, projektet är fortfarande inte klart!! De har också förstört vår privata egendom etc, delar av jobbet otroligt dåligt utfört såsom dålig målning, de spar pengar på elektriker och utför el-jobb som de inte är certifierade att göra. Otroligt inkompetenta, kom tomhänta (utan någon dokumentation, vatten och el-intyg på slutbesiktning och såg ut som ett frågetecken (en av dem, den andra hade stuckit på semester). Som sagt, akta er och om ni anlitar dem, se gärna till att utföra besiktning efteråt, ni kommer garanterat upptäcka stora brister!
    2020-03-22
    Magnus Tollqvist är mycket bra på att kommunicera och lyhörd för våra behov och önskningar. Samtidigt gav han tips som gjorde att resultatet blev bättre än vi tänkt oss. Han städade också efter sig.
  • Gita L
    2020-03-20
    Fantastiskt fint och personligt bemötande och arbete utfört inom utlovad tidsram och noggrannhet!
    2020-03-20
    Anlitade Tollberg Bygg för en utbyggnad av vårt radhus (kök). Byggprocessen gick bra och vi blev mycket nöjda med resultatet. Jag har upplevt några renoveringar med andra firmor men Tollberg utmärkte sig genom att faktiskt komma när de sagt att de skulle komma och göra vad de sagt att de skulle göra:). Det har varit lätt att kommunicera med företaget och de har varit tillmötesgående och flexibla då vi som köpare också ändrat oss under processen. Jag kan lätt rekommendera Tollberg Bygg & Inredning till andra och kommer själv gärna att anlita dom igen.
    2020-03-20
    Mycket trevliga och snyggt blev det.
    2019-04-08
    Tollbergs byggde om en walk-in-closet till en hall med garderob, lådsektioner och byrå. De gjorde också flera el-arbeten och fixade taket i toalettrummet.
    Jag blev mycket bra bemött - de svarade alltid snabbt på mina frågor och höll leveranstiderna.
    De överträffade mina förväntningar - lösningarna blev fantastisk bra.
    2019-03-23
    De löste ett problem i vår lägenhet, för förvaring, på ett smidigt, snabbt och snyggt sätt.
    2019-03-23
    De ger bra tips och idéer. Upplever dem mycket ärliga, öppna i samtalen och trovärdiga.
    De kommer och levererar på utsatt tid. En mycket positiv erfarenhet att ha anlitat dem. Kan varmt rekommenderas.
    Arbetet gällde viss renovering av villa från 1970 talet:
    lägga nya parkettgolv och heltäckningsmatta, målning av väggar och tak samt byte av element i samtliga rum.
    Jag är mycket nöjd med arbetet, killarna är noggranna och pålitliga och dessutom trevliga att ha att göra med.
    2019-03-22
    Jag fick hjälp att bygga en altangrind och jobbet utfördes snabbt och snyggt precis enligt tidsplan. Trevliga och hjälpsamma i kontakten!
  • annika h
    2019-03-22
    Tollberg gjorde en walk-in closet till oss. Snabbt, effektivt o med fint resultat. Vi är nöjda med service och effektivitet. Vänligt bemötande och proffsigt genomfört arbete.
  • Irmeli A
    2019-03-20
    Nöjd med bemötandet, hjälpsamheten och utförandet av arbetet med installationen av mitt nya garderobssystem. Njuter av resultatet varje dag!
    👍😀
    2019-03-20
    Tollberg Bygg & Inredning did a great job of building a 2 tier timber deck for us with ballustrades and a stairs between them. The detailing was really nice with the timber set on an angle and hidden fixings. They also did a nice job of securing our existing balcony with a safety barrier. The job was done quickly and to a really great standard. We would definitely recommend them and use them again. Thanks Tollberg !
    2019-03-20
    Mkt professionellt bemötande. Tollbergs bygg är tydliga och väldigt kompetenta.
    2019-03-20
    Monteringen och målningen av våra plank skötes på utsatt tid inom förutbestämda kostnadsramar med utmärkt resultat. Mycket trevligt bemötande också.
    Vi kommer anlita Tollberg igen nästa gång vi ska göra något med huset/trädgården.
    Rekommenderas varmt.
    1: Omfattning av arbete: Staket, altan och måleriarbeten
    2: Snabbt och bra bemötande samt uppföljning
    3: Bra slutfinish och kommer att anlita Tollberg igen.

Tack för ett väl utfört arbete.