Trafikförsäkringsföreningen TFF

Välkomment till Trafikförsäkringsföreningen

17 omdömen om Trafikförsäkringsföreningen TFF

Anna F
Skrev om Trafikförsäkringsföreningen TFF

Jag har fått en faktura från trafikförsäkringsföreningen bara för ägarbytet på bilen gick igenom en lördags o jag försäkrade bilen direkt på måndag morgon. Väldigt tråkigt att de tar ut en avgift när köpet av bilen gjorts på en helg. Jag kan ju inte lägga upp en försäkring innan jag vet att jag köper bilen. Samt att inget försäkringsbolag har ju inte öppet på helgen…. Bilen användes inte/kördes inte innan försäkringen tecknades.

Janusz S
Skrev om Trafikförsäkringsföreningen TFF

När fordonet är oförsäkrad de tar j..la hög avgift 180/dygn. Avgiften bodde väl vara marknadsmässigt + något rymligt straffavgift. Inte fantsisummor. Detta är rena tjuveri. Vem f. f. stadgade sådana orättvissa lagar? J..la tjuvar som livsnär sig på människans misstag, glömska, stress eller rena minnesluckor hos äldre. Exact på samma sätt som fuskare och ficktjuvar.

Yngve S
Skrev om Trafikförsäkringsföreningen TFF

I mitt fall har av ännu okänd anledning försäkringsbolaget Gjensidige registrerat min bil hos Transportstyrelsen som om jag hade tecknat ny försäkring och efter några dagar avslutat försäkringen med påföljden att min bil står som oförsäkrad trots att den är försäkrad i if skadeförsäkring AB. Av allt att döma har det här initiativet skett i gott samarbete med TFF som följande dag uppmärksammat felet och inväntat 13 dagar för att kunna debitera mig 2340 kr för sitt åtagande som inte avtalats med mig. En kontroll av tidigare...

Björn V
Skrev om Trafikförsäkringsföreningen TFF

Sinnessjukt system, det bara haglar in fakturor med bristfällig information vilket gör att man slentrianmässigt betalar de första två fakturorna innan man börjar gräva i vad fan det handlar om:() Ingen rim och reson på beloppen. Måste väl för guds skull kunna skilja på om det är en oförsäkrad gammal snöskoter eller om det är en oförsäkrad Porsche...men icke! Nu har jag betalat mer till Trafikförsäkringsföreningen än vad skoterna är värd!!

Jakob I
Skrev om Trafikförsäkringsföreningen TFF

Det värsta jag har upplevt. 0 service 0 kommunikation 0 information Jag blev debiterad 15 000 kr för en påminnelse via Kivra, som jag inte använder. Inget brev skickades hem eller varning gavs. Deras svar var att jag bara skulle betala. Jag försökte förklara att bilförsäkringen kostade 2 000 kr per år och hade gått ut, vilket vi hade missat. Det verkar orimligt att straffas med 15 000 kr för detta! Men de sa att jag bara skulle betala och hotade med att jag skulle betala rättegångskostnaderna om jag överklagade. Det kändes...

Johan G
Skrev om Trafikförsäkringsföreningen TFF

Håller med de flesta som kommenterat att detta är i det närmaste kriminellt. Man skriver själva"-En rätt utbredd okunskap tillsammans med en hög avgift gör att vi känner ett ansvar att öka kunskapen om vad som gäller." Frågan är hur en hög avgift minskar okunskap? Styrelsen består av pesoner som verkligen vill sko sig och därav de groteskt höga avgifterna som går till stora delar till deras arvoden.

Jennie Linnéa J
Skrev om Trafikförsäkringsföreningen TFF

Vilket skämt! Ett kriminellt och bra sätt att dra in pengar på en några dagars försenad räkning. Andra skickar en påminnelseavgift på 60kr/mån men de här rövarna 180kr/dag.

William T
Skrev om Trafikförsäkringsföreningen TFF

Märker på kommentarerna här att det är väldigt många som inte förstår varför en organisation som denna existerar. Det skulle de nog förstå bättre när de själva varit utsatt för en smitningsolycka och behöver hjälp med förlorad inkomst, sveda och värk, förstörd egendom och invaliditetsersättning osv...

JOHAN A
Skrev om Trafikförsäkringsföreningen TFF

En värdelös förening som skickar ut höga böter på nått som inte stämmer när man kollar upp det. samt väntar länge så böterna blir så höga som möjligt. Ni kan kanske samarbeta med försäkringsbolagen bättre??

GEORGE T
Skrev om Trafikförsäkringsföreningen TFF

Sämsta kundservice när man inte får hjälp riktigt fast blir man dumförklarat inga service ...bör kallas för information

HANS B
Skrev om Trafikförsäkringsföreningen TFF

Hur i hela helvete får denna skitorganisation fortsätta att existera? Bara i Sverige för fan!

Martin J
Skrev om Trafikförsäkringsföreningen TFF

För vanliga hederliga personer så är detta företag det sjukaste som går under statens vingar, men ägs av försäkringsbolag. Inga kriminella berörs av detta, men har du köpt bil och lyssnat på fel person kan du få betala 160 kr per dag 2021 varje dag innan du tecknat din försäkring. Som sagt ett bra exempel där Sverige tror sig funka bra, men det är motsatsen.

Anders H
Skrev om Trafikförsäkringsföreningen TFF

Inget annat än en kriminell organisation som sätter folk på bar backe.

Keko Benz D
Skrev om Trafikförsäkringsföreningen TFF

Riktig dynga till försäkringsbolag. Kriminell verksamhet som drivs av kriminella. Stor varning. Täckna inte en försäkring hos dessa iq befriade människor, täckna hos välkända försäkringsbolag istället.. .varning

Jonathan S
Skrev om Trafikförsäkringsföreningen TFF

Tjuvar som försäkra bilar utan ägarens tillstånd.

Markus L
Skrev om Trafikförsäkringsföreningen TFF

Bra att de finns när Man klantat sig

Jimmie E
Skrev om Trafikförsäkringsföreningen TFF

Bluffföretag som på något sätt lagligen tar ut ockerpriser från personer som kör bil i Sverige. Har så dåligt med information på sina fakturor och hemsida att jag var på vippen att polisanmäla dem innan jag insåg att det faktiskt var en legitim förening.