Très Bien Shop

Très Bien Shop

Ring 040-23 31 00 www.tresbienshop.net
4.0

Malmös mest omtalade butik i modekretsar just nu. Stort utbud av internationella designers och svenska Our Legacy.

7 omdömen om Très Bien Shop

Svante N
Skrev om Très Bien Shop

Cool butik. Urval med fingertoppskänsla. Ingen tillfällighet att det är Malmö.

Qpaqex
Skrev om Très Bien Shop

Det finns butiker och det finns butiker. Då jag just nu jobbar så jag alltid missar deras öppetider på vardagarna så blir besöken inte så många. Vi är ju ändå en kontinental stad, fram med öppet till 22 någon dag i veckan? Nåja, gillar man som jag kläder, både snyggt och billigt så är det här man finner dem. Det är en helt otrolig butik. Fast det blir ofta bara titta och känna för priserna är inte så malmöitiska. Speciellt i de här krokarna så är det inte de här priserna man förväntat sig. Jag skulle lätt kunna...

David C
Skrev om Très Bien Shop

Fin butik. Känns lite som Göteborgs Supermarket (www.super-market.se), fast lite mer fashion. Lite väl saftiga priser, men många fina märken om man vill unna sig.

Rasmus L
Skrev om Très Bien Shop

Schysst tröja från APC och ett par chinos från Our Legacy? I den lilla men kärleksfulla affären hittar man det mesta. Personalen är trevlig och inredningen är minimalistiskt klassisk och harmoniserar med kläderna. Lampor av Mattias Ståhlbom, stolar av Konstantin Grcic och vaser från svenska designtrion Vujj. Kläderna är välgjorda och kostar därefter. Här kan man lägga sig till med en stil som passar bra till markerade bågar och hipster-tendenser. Inte superoriginellt men väldigt propert och snyggt.

Sven P
Skrev om Très Bien Shop

Om du inte är fattig student som mig så är det här ett utmärkt ställe att fixa en riktigt schysst outfit på, stilrent och hippt värre. Om du inte har vägarna förbi Malmö finns de också på http://www.tresbienshop.net/. Säljer bland annat kläder från underbara Henrik Vibskov. När denna rekommendation skrivs så håller webshopen på att renoveras, förhoppningsvis med ett mycket lyckat resultat, gamla sidan var lite buggig.

SALLY S
Skrev om Très Bien Shop

Jag vill alltid besöka den här butiken, men där är aldrig öppet när jag kommer dit. Det är väldigt synd för deras webbshop är väldigt lovande och jag är därför sjukt nyfiken på butiken!

Emilie L
Skrev om Très Bien Shop

Malmös svar på Stockholms Black market. Grymt fin butik på 400 kvm med det absolut hetaste inom modevärlden just nu. Lång ifrån det uttjatade kommersiella. Noga utvalt och i härlig avant-guard anda!