Alla kategorier Resebyrå Kronoberg Växjö Tui Sverige AB

Bäckgatan 15, 352 30 Växjö — Visa karta

Läs vad 5 kunder tycker om Tui Sverige AB

• 2018-12-18

Per H skrev om Tui Sverige AB
    Platsen helt ok, dock en undermålig kundservice där vi efter en utflykt (dolphin cruise) där det såklart inte sågs skymten av några delfiner inte gavs någon ersättning. Alla resenärer lovades dock en ny tur dagen efter. Då vi åkte hem dagen efter så kunde vi inte utnyttja detta. Tough luck sa kundservice, vi behåller era 139 euro istället :/ maken till brist på fingertoppskänsla får man leta efter. Inte en krona erbjöds. Två missnöjda barn (som f ö blev sjösjuka och spydde men det hör egentligen inte hit) och en förstörd dyr dag. Tack för den TUI! Man kan ge goodwill och vara tillmötesgående i vissa fall trots att ens regler säger annorlunda.. Läs mer
  • 2016-11-28

Oscar B skrev om Tui Sverige AB
    Oklart vad undersökningen gäller. Om det är Fritidsresor och Bahia Feliz och Monte Feliz så kommer omdöme här. Mycket trevligt hotell en bit ifrån turister och flams. Bra hotell med OK standard. Mindre bra med rökning överallt vid frukosten och även vid poolen. Det måste styras upp! Maten på hotellet har en mycket låg nivå. Vi blev till och med matförgiftiftade. Det borde vara spanska rätter och tapas istället för usla burgare och pizzor. Bedrövligt! Läs mer
  • AK

2011-02-21

AK skrev om Tui Sverige AB
    Vad gäller Fritidsresors telefonservice måste jag säga att den är under all tänkbar kritik. Ringde upp dem dem i förmiddags ang. en flygförsening som familjen drabbats av och fick via en automatisk röst besked om att väntetiden var ca 15 min.
    Efter 20 minuter var väntetiden _fortfarande_ beräknad till 15 min.
    Då börjar den elektroniska rösten plötsligt meddela min plats i kön vilken efter 20 minuter var nummer 9.
    Efter mer än 40 minuter i telefonkö fick jag så svar av en människa som berättade att jag skulle vända mig till ett försäkringsbolag som Fritidsresor samarbetar med. Ingenstans på Fritidsresors hemsida (som de tjatade om i telefonkön) kunde jag hitta någon information om vart jag skulle vända mig för att få utrett mitt ärende. Det är möjligt att informationen finns någonstans på sidan, men den är i alla fall inte lättillgänglig.

Jag påtalade den långa och fullständigt orimliga väntetiden och fick i stort sett bara ett förlåt och "ja, det är inte bra" som svar. Nej, det är verkligen inte bra Fritidsresor.

Att flighten skulle bli 6 timmar försenad fick vi reda på via sms kring 01 på natten. Flighten skulle egentligen avgå kl 7 och vi skulle vara framme 11.25. Nu kom vi fram 17,30 istället och för det fick vi ersättning från reseförsäkringen (inte Fritidsresor) med 200:-/pers. Det blev inget solande den dagen om man säger så.

En riktigt tråkig start och ännu sämre avslut på en annars bra semester som jag helt och hållet tackar den inhemska befolkningen och personalen för. Läs mer
  • 2009-08-22

Philip O skrev om Tui Sverige AB
    har åkt med fritidsresor en del. Alltid varit toppen nöjd. Kan inte komma på en gång jag varit missnöjd. Det är alltid skönt att komma till nya delar av världen och alltid veta var man ska vända sig med frågor. Läs mer
  • Philip O

2009-07-16