Tumbo Husvagnar AB
2.0 i betyg av av
4 omdömen
Vi säljer nya och begagnade husbilar och husvagnar.
Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag4 omdömen om Tumbo Husvagnar AB
-
skrev om Tumbo Husvagnar AB
Varning, varning, varning! Sämsta skitfirman jag gjort affärer med. Köpte ny husbil här 2018 och i efterhand inser jag ju att jag skulle valt en annan firma. Ovilliga att ta på sig reklamationer, felaktiga montage, dåliga ursäkter och världsmästare på att "ducka". Kollar på ny husbil nu och kommer tveklöst välja en annan firma. Kan även nämna att jag fick bekräftat från en av deras anställda att denna företagskultur kommer från högsta cheferna, så du kommer få vända dig till ARN om du vill få dessa clowner att hålla det de lovar. Notera att de har en helt annan rating på Google jämfört med här på Reco där man måste ha Bankid för att lämna rating.
-
skrev om Tumbo Husvagnar AB
Ingenting fungerade i bo delen helt totalt ointresserade av att göra rätt för sig
ett så stort företag lurar folk men å andra sidan så kan dom ju lura fler.
Blåst på bil köpt på Tumbo bil -
skrev om Tumbo Husvagnar AB
köpte husbil för 529000 beg .från 2008 . skulle vara helt genomgången före lev .allt skulle fungera.garanti lämnades på vatten ,värme och avlopp 3 mån. det enda dom inte hann var att byta def.kompressor i bildel.jag fickden som medskick och skulle byta den på firma i Stockholm för 5200:- vilket avdrogs från inköpspriset på bilen. då färden hem startades fungerade inte backkamera ,montör kollade och hittade en trasig säkring ,vid byt fung kameran ok samtidigt som radion startade gick ej stänga av och blev het ,lyckades ta bort fronten.Vid hemkomst tankade vi vatten ,men det blev aldrig fullt ,men snart började det rinna vatten överallt från undergolvet. det visade sig att renslucka ej var stängd
då vi tryckte på startknapp för pump hände inget endast lampa i panel lös ,visade sig att kretskort var trasigt.Sedan visade det sig att medsänd kompressor var gammal rostig troligen från någon skrotad ac. det ville inte jag aceptera utan tid bestämdes då flertalet felskulle fixas enligt garanti och överenskommelse.Vi körde till tumbo och var där kl 8-00 då dom omg.skulle rätta till allt .summa sumarum kretskortet skulle inte bytas utan jag har köpt en beg.bil och fick då finna mig i sånt.jag menar att jag köpt en dyr bil där det sagts mig att det skulle fungera .allt skulle ju vara genomgånget av tumbo före lev. jag vidhöll att garanti skulle gälla som lovats .det blev plötsligt väldigt tråkig stämning när jag höll på min rätt .detta innebar att jag ej skulle få någon kompesation förutom att dom tillfälligt kunde montera en brytare till pump bredvid panelen .troligen tas ström från batteriet via den brytaren osäkrat till pump.som komp.slapp jag återbetala dom 5200 jag tidigare fått.dessutom sa man hårt och kraftigt att jag inte var välkommen tillbaka.
jag talade om att jag hoppades slippa komma tillbaka samt att jag nu kommer anmäla dom till allmänna reklamationnämden och kräva ersättning för kretskort samt byte kompressor då det visade sig när vi körde hem att den lät förskräckligt så vi fick stänga av den samt att jag vill ha betalt för bränsle de 26 milen jag körde, sen vet jag inte ännu om jag kan få för sveda och värk efter att setat där 9 tim i väntan på bilen .
jag hade blivit varnad för tumbo tidigare men ville tro att detta stora gamla företag var seriöst men tyvärr -
skrev om Tumbo Husvagnar AB
Under hösten 2016 fattade jag beslutet att byta vagn då vi fått tillökning. Efter ett besök i Tumbo fattade jag tycke för en nyare Hobby och fick då träffa Simon som var säljare på företaget. Vi kikade på vagnen, diskuterade igenom affären och kom överrens. Allt gick mycket smidigt och vi bestämde en dag när jag skulle hämta vagnen. Dagen kom och vi gick igenom allt, funktioner, nya gasolflaska monterades. Vagnen var nytvättad och klar för hemfärd. Då slog det mig precis innan jag skulle åka att det i annonsen stod att det skulle följa med mattor vilket jag vid närmare eftertanke inte fann i vagnen. Jag påpekade det för Simon. Vi kikade på annonsen och så var fallet.
Då tänkte jag att nu blir det väl krångel och en massa tråkiga diskussioner om vem som ska betala vad. Ack så fel man kan ha. Simon berättade och ursäktade att besiktningen som görs vid inköp/inbyte av vagnen hade antagligen gjort ett misstag som inte skulle drabba mig. Dessvärre fanns det inga mattor men han löser detta genom att beställa nya från Tyskland. Någon månad senare får jag samtal om att nya mattor ligger och väntar på mig och det var bara att komma när det passade.
Märk väl att fel kan hända den bästa men det är vad som händer när det går galet som räknas. Tumbo Husvagnar löste det på ett fantastiskt sätt utan gnissel och jag rekommenderar starkt er som funderar på vagn eller husbil att besöka dem och deras kanonlokaler.